Kurzy

ČJ 372 Literatura a film

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jarmila Sulovská
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Český jazyk
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář vychází z požadavků na rozvoj estetické výchovy a na interdisciplinární vztahy. Účastníci se seznámí s možnostmi, jak do hodin ČJL vhodně implantovat film, jeho hudební a výtvarnou součást a další prvky. Zaměřuje se na vnímání díla čtenářem a divákem. Pracovat se bude s různými literárními druhy, žánry a historickými obdobími, např. Radúz a Mahulena, Kytice, Postřižiny, Spalovač mrtvol, Zvířecí farma, Žert, Ucho, Báječná léta pod psa atd

Podrobný rozpis:

  1. Vztah mezi verbálním a audiovizuálním uměním / literatura a film         
  2. Vztah filmu k dalším uměleckým formám                                                
  3. Motivační potenciál literatury a filmu                                                        
  4. Modely adaptace, adaptační teorie, druhy adaptačních postupů            
  5. Film a jeho výrazové prostředky                                                               
  6. Didaktické aplikace – scénář, vypravěč, postavy, hudba, zvuk, kamera, filmový plakát     Analýza, interpretace a komparace literár. díla a jeho filmové adaptace   
  7. Komparace vybraných adaptací                                                                
  8. Diskuse, evaluace a vzájemné sdílení zkušeností                                     

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 10.12.2025, 9:30–14:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

TV 98 PRINCIPY ZDRAVÉHO POHYBU A DRŽENÍ TĚLA

Lektor/ka kurzu
Romana Farna
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Tělesná výchova
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Teorie a praxe obecně platných základních pravidel pohybu a držení těla, které je potřeba znát a umět využívat nejen v běžném životě, ale i při sportu, fitness a jiných pohybových aktivitách. Výuka těchto pravidel je zásadní v prevenci problémů s pohybovým aparátem a v kompenzaci současného převažujícího životního stylu – což je převaha sezení, nedostatek přirozeného pohybu a tlak na výkon.

Od základní posturální motoriky se navíc odvíjí i „vnitřní pohyb“, tedy dech a funkce vnitřních orgánů, a o to víc jsou tyto znalosti důležité pro celkové zdraví.

Teoretickou základnou jsou poznatky vývojové kineziologie a tzv. integrální anatomie (tělo jako jedna 3D myofasciální síť). Základem pro praxi je jógový přístup, tedy snaha o hlubší propojení těla, dechu a vnímání.

Dalšími tématy semináře jsou důležité složky pohybové praxe a základní kompenzační cvičení pro problematické části pohybového aparátu.

  • Teoretická část 2x45 minut
  • Integrální anatomie – nový pohled na propojenost těla, šlachosvalové dráhy a souvislosti mezi stabilitou, mobilitou a elasticitou
  • „Tělo jako pumpa“ – závislost dechu a motility na držení těla
  • Principy pohybu a základní vzorce pohybu
  • Složky pohybové praxe
  • Praktická část 6x45 minut
  • rozhýbání pomocí cvičení tzv. fascia fitness
  • základní vzorce pohybu v ontogenetických pozicích
  • kompenzační cvičení pro jednotlivé části těla
  • příklady relaxace

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 10.12.2025, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 737 Jak pečovat o své duševní zdraví

Lektor/ka kurzu
Mgr. Janka Křížová
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V rámci vzdělávací akce se účastníci seznámí s významem péče o duševní zdraví, získají informace o oblastech, které duševní zdraví ovlivňují a o nástrojích, kterými lze realizovat potřebné změny. Každý účastník si bude moct prakticky vyzkoušet minimálně jednu techniku a zapojit se do společné diskuse nad jednotlivými tématy.

  • Vliv životosprávy na duševní zdraví (1h)
  • Vliv hodnot a postojů jedince na zvládání zátěže.(1h)
  • Vliv prostředí na naše duševní zdraví.  (1h)
  • Vliv osobních vztahů na naše duševní zdraví (1h)
  • Hospodaření s časem a naše duševní zdraví. (1h)
  • Únava a možnosti relaxace.(1h)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 12.01.2026, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

HV 74 Boomwhackers pro I. stupeň Atraktivní hudba skrytá v plastu

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jakub Kacar, DiS.
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Předmět
Hudební výchova
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vzdělávací program je zaměřen na prezentaci a osvojení metod práce s atraktivním hudebním nástrojem Boomwhackers. V rámci školení se jednotliví účastníci seznámí a prakticky si osahají množství námětů a her, které jsou snadno proveditelné na 1. stupni ZŠ případně ve skupinách dětí v daném věku. Během programu se pedagogové seznámí s charakterem nástroje a zásadami pro jeho využití ve školní třídě. Jednotlivé činnosti v žácích rozvíjejí rytmické, intonační a improvizační schopnosti, ale i znalosti hudebně teoretické. V rámci kurzu si na několika praktických ukázkách představíme boomwhackers jako doprovodný i samostatný nástroj nebo jako doplnění Orffova instrumentáře. Součástí programu je i praktický návod k vytváření jednoduchých grafických zápisů a notových materiálů pro hru na boomwhackers.

  • Seznámení s nástrojem, metody, využití, cena (1 vyučovací hodina)
  • Hry s nástrojem Boomwhackers, které rozvíjejí rytmické, intonační či improvizační dovednosti (3 vyučovací hodiny)
  • Hra na Boomwhackers dle not či grafických partů (2,5 vyučovací hodiny)
  • Způsoby zápisu not či grafických partů (1 vyučovací hodina)
  • Společná diskuze a reflexe (0,5 vyučovací hodiny)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 12.01.2026, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 728 Jak na účelnou zpětnou vazbu a slovní hodnocení

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tomáš Ficza
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář se soustředí na alternativy k sumativnímu hodnocení. Během kurzu se účastníci seznámí s možnostmi, jak žáky hodnotit pro budoucnost a jak správně uchopit cílenou formativní zpětnou vazbu. Důležitou součástí je také praktický nácvik slovního hodnocení a jak dávat pozitivní i negativní zpětnou vazbu tak, aby žáky skutečně posunula.

Seminář je vhodný i pro pedagogy 1. stupně a může jim pomoct při plánovaném přechodu na slovní hodnocení.

  • Úvod, seznámení, vymezení pojmu sumativní hodnocení, formativní hodnocení, slovní hodnocení
  • Jak poskytovat kvalitní a formativní zpětnou vazbu
  • Jak na žákovské hodnocení a jak podpořit kvalitní sebehonocení
  • Příklady z praxe, diskuze

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 16.01.2026, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 739 Mindfulness – cesta k duševní pohodě v učitelské profesi

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Učitelská profese je náročná jak po stránce mentální, tak emoční. Stres, tlak na výkon a neustálá potřeba zvládat nejrůznější složité situace mohou vést k vyčerpání a poklesu celkové životní spokojenosti. Kurz mindfulness (všímavosti) vám ukáže, jak efektivně pracovat s vlastní myslí, zvládat stres a podporovat své duševní zdraví. Naučíte se techniky, které můžete aplikovat nejen ve svém profesním životě, ale i v osobní rovině. Díky propojení s nejnovějšími poznatky z neurověd pochopíte, jak mindfulness ovlivňuje mozek a proč má tak zásadní vliv na psychickou pohodu.

OBSAH AKCE

  • Úvod do mindfulness: Co je mindfulness a proč je důležitá v kontextu učitelského povolání.
  • Mindfulness v každodenním životě: Praktické techniky pro všímavější a klidnější přístup k pracovním i osobním výzvám.
  • Mindfulness v náročných situacích: Jak zvládat stres, emoční vypětí a konfliktní situace ve škole.
  • Neurovědecký pohled na mindfulness: Co se děje v mozku během mindfulness praktik? Jak to ovlivňuje regulaci emocí, soustředění a psychickou odolnost?
  • Prevence syndromu vyhoření: Jak využít mindfulness k dlouhodobé péči o duševní zdraví a spokojenost v práci.
  • Praktické cvičení a nácvik: Jednoduché techniky, které si osvojíte během kurzu a ihned je můžete aplikovat.

OSNOVA AKCE

  • Úvod do mindfulness (1 vyuč. hodina) – Co je mindfulness, proč je klíčová pro duševní pohodu a jaký má význam pro učitelskou profesi.
  • Základní techniky mindfulness v teorii i praxi (2 vyuč. hodiny) – Stabilizace pozornosti, rozdíl mezi myšlením a bytím v těle, technika Body scan. Co se při mindfulness děje v mozku?
  • Mini-cvičení a jejich využití ve stresových situacích (2 vyuč. hodiny) – Jednoduché a účinné techniky pro každodenní praxi.
  • Mindfulness v akci (2 vyuč. hodiny) – Jak zůstat přítomný při pohybu, v komunikaci se studenty a kolegy. Praktické tipy, jak dlouhodobě pečovat o duševní zdraví.
  • Závěrečná reflexe a diskuse (1 vyuč. hodina) – Sdílení zkušeností, otázky a inspirace, jak pokračovat v mindfulness po skončení kurzu.

Kurz je veden certifikovaným učitelem mindfulness, atestovaným neurologem a neurovědcem, který propojí praktické zkušenosti s vědeckými poznatky.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 19.01.2026, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 6
 objednat

ČJ 377 Netradiční hodiny českého jazyka a literatury

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jarmila Sulovská
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ
Předmět
Český jazyk
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář ve shodě s novým RVP nabídne pedagogům rozmanité aktivity pro práci  v mluvnici,  slohu, komunikaci i v literární výchově. Jedná se o didaktické hry, postupy  a aktivity, jimiž je možno podpořit čtenářskou gramotnost, rozvíjet slovní zásobu a komunikační dovednosti, zpestřit vyučování ČJL, motivovat žáky k práci, vést je k samostatnosti, k tvořivosti a k lásce k mateřskému jazyku.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 19.01.2026, 9:30–14:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

PP 713 Intervence a prevence: Jak zvládnout krizové situace ve škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Kamil Novák
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Škola je prostředím, kde se mohou objevit různé krizové situace – od konfliktů mezi žáky, přes projevy agrese či šikany, až po závažnější psychické obtíže u dětí. Tento celodenní kurz poskytne pedagogům praktické strategie a nástroje, jak efektivně reagovat na krizové situace, jak jim předcházet a jak podpořit bezpečné a zdravé školní klima.

Účastníci se naučí rozpoznávat varovné signály problémového chování, seznámí se s principy krizové komunikace a vyzkouší si modelové situace, které jim pomohou získat jistotu při řešení náročných momentů ve škole. Kurz propojuje teoretické poznatky s praktickými dovednostmi a poskytne inspiraci pro efektivní preventivní opatření i krizové intervence.

Hlavní témata kurzu:
✅ Prevence krizových situací a budování bezpečného školního prostředí
✅ Rozpoznávání rizikového chování a včasná intervence
✅ Efektivní krizová komunikace se žáky, rodiči a kolegy
✅ Řešení konfliktů, šikany a emočně vypjatých situací
✅ Spolupráce s odborníky a využití podpůrných mechanismů

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 22.1.2026, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 391 Zábavná cesta k jazykům

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tereza Novotná
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz je určen pro pedagogické pracovníky základních a středních škol. Získané znalosti lze přizpůsobit pro výuku ve všech typech a stupních škol a vzdělávacích institucí.

Prakticky zaměřený seminář se věnuje gamifikaci neboli využívání herních principů ve výuce především románských jazyků, nicméně jednotlivé aktivity lze adaptovat i na jiné vyučované jazyky. Důraz je také kladen na wellbeing studentů a navazování pozitivní atmosféry v hodinách.

Seminář představí škálu aktivit a her, od klasických, jako jsou práce s “kartičkami” a “infografikou” až po méně obvyklé, které zapojují pohyb.

Aktivity si účastníci budou moci osobně vyzkoušet. V průběžné diskuzi se budeme věnovat možnostem úprav, aby byly aktivity využitelné v různých podmínkách a jazycích.

  • Wellbeing studentů, zahřívací aktivity
  • Hry zaměřené na aktivaci
  • Výuka jazyka s využitím pohybových aktivit
  • Interaktivní aplikace při skupinovém výukovém procesu
  • Centra aktivit
  • Závěrečné zhodnocení, diskuze

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 23.01.2026, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 712 Rozvoj kreativity pedagoga: Inspirace pro moderní výuku

Lektor/ka kurzu
Mgr. Lukáš Javorek
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kreativní pedagog je klíčem k inspirativnímu a efektivnímu vzdělávání. Tento celodenní kurz nabízí učitelům všech stupňů vzdělávání praktické nástroje, jak rozvíjet vlastní kreativitu a přenášet ji do výuky. Společně objevíme nové metody, techniky a přístupy, které podporují aktivní učení, zapojení žáků a inovativní myšlení.

Prostřednictvím interaktivních workshopů, tvůrčích aktivit a sdílení osvědčených postupů si účastníci vyzkouší, jak prolomit stereotypy ve výuce, jak efektivně využívat moderní technologie, gamifikaci či zážitkové učení a jak motivovat žáky k aktivnímu zapojení. Kurz podpoří nejen pedagogickou kreativitu, ale také radost z učení a objevování nových možností.

Hlavní témata kurzu:
✅ Kreativita pedagoga jako klíč k modernímu vzdělávání
✅ Inovativní metody a techniky podporující tvořivost žáků
✅ Gamifikace a interaktivní prvky ve výuce
✅ Zážitkové učení a jeho přínosy
✅ Jak prolomit rutinu a přinést do výuky nové nápady

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 23.01.2026, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

VV 124 Příběh moderního umění I.

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času
Předmět
Výtvarná výchova
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Moderní umění často zůstává, a to i po více než stoletém období své existence, pro širokou veřejnost významově nepřístupné a špatně pochopitelné. Kurz mapující vývoj této scény do konce první poloviny 20. století dovede posluchače k lepšímu propojení myšlenkového, sociálně-politického, i vědecko-technologického podhoubí s obsahovými i formálními východisky stěžejních reprezentativních proudů. Na konkrétních názorných příkladech si ukážeme vzájemnou vývojovou kontinuitu vycházející z klasických forem po vzoru hesla, že „nic nevzniklo na zelené louce“.

  • Impresionisté: revoluce začíná. Nové požadavky na pravdivost umění (45 min)
  • Kulturní zámořské objevy. Umění divochů, dětí a bláznů (45 min)
  • Osvobození barvy a živelná síla fauvismu (45 min)
  • Vzpoura i apokalypsa: německý expresionismus (45 min)
  • Rozklad tvaru: kubismus a čtvrtý rozměr (45 min)
  • Volání po budoucnosti: italský futurismus (45 min)
  • Cesty k abstrakci (45 min)
  • Umění a život jedno jsou: dada a surrealismus (45 min)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 23.01.2026, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

M 340 Dalších 30 aktivit do hodin matematiky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Lukáš Javorek
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, asistenti pedagoga
Předmět
Matematika
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Připravil jsem pro vás 30 aktivit, se kterými můžete oživit svoji hodinu matematiky. Aktivity jsou časově málo náročné, jednoduché pro žáky a jednoduché na přípravu. Aktivity rozvíjí jak matematické myšlení, základní počty, modelování, představivost, tak i kompetence.

Zažijeme si aktivity pro jednotlivce - vymysli příklad, početní křížovka, magické čtverce,… Spolupráci posílíme při aktivitách ve dvojicích - souřadnice, dojdi k nule, hádej číslo, neděl, nepřekroč 30ku, piškvorky ,… Komunikaci budeme posilovat při aktivitách do vícečlenných týmů - člověče nezlob se, umísti své kostky, vyškrtni číslo, modulo, … Ze semináře si odnesete aktivity, které budete moci již zítra využít v hodině matematiky.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 27.01.2026, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 727 Aktivní učitel - Vyučovací hodiny s využitím techniky II

Lektor/ka kurzu
Mgr. Lukáš Javorek
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento kurz je možné absolvovat i bez předchozí účasti na 1. části.

Umíte již používat výstřižky, tvořit osmisměrky a křížovky a chcete umět více pro přípravu do vyučovací hodiny a nevadí vám registrovat si účty, které jsou zadarmo a nebojíte se instalovat programy?Přihlas se na tento seminář. Ukážeme si pár tipů v operačním systému windows.Digipad využijeme pro prezentaci a nahrávání práce. Pro tvorbu plakátů a jednoduché grafiky využijeme Canvu. Pro tvorbu aktivit využijeme Learning Apps. Zkusíme jednoduše využít google účet – Disk Google pro sdílení souborů a YouTube pro vyhledávání a nahrávání videí. Google účet také využijeme pro tvorbu aktivit z flippity – Quizz, Breakout,Videa si vyzkoušíme upravit v CapCut. Představíme si programy Open Board a Tarsii. Quizziz si ukážeme více do hloubky. Pro práci s PDF formátem využijeme PDF Creator a pro tvorbu přípravy na vyučovací hodinu využijeme ScioBota.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 28.01.2026, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 382 Practical use of A.I. in the classroom

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento seminář zkoumá transformační potenciál nástrojů a technologií AI ve výuce anglického jazyka pro dospívající a dospělé. Jak se AI rychle vyvíjí, její aplikace ve vzdělávání se stávají stále dostupnějšími a nabízejí učitelům inovativní způsoby, jak obohatit vzdělávací zkušenosti. Seminář klade důraz na praktické a hands-on přístupy, které ukazují, jak lze AI plynule integrovat do každodenních lekcí s cílem zvýšit zapojení studentů, personalizovat učební cesty a zlepšit jazykové dovednosti v oblasti čtení, psaní, mluvení a poslechu.

Účastníci získají přehled o tom, jak efektivně používat AI nástroje ve třídě, nejen jako samostatné zdroje, ale jako dynamické, interaktivní prvky výukového procesu. Během semináře se pedagogové seznámí s AI technologiemi, zažijí je z pohledu studentů a procvičí si navrhování aktivit obohacených o AI, které odpovídají různorodým vzdělávacím potřebám.

1. Úvod do AI ve vzdělávání 45 min

Tato část poskytuje přehled o umělé inteligenci a její roli ve vzdělávání, zdůrazňuje, jak transformuje výuku jazyků. Účastníci se seznámí s tím, co AI je, včetně základů jako strojové učení a zpracování přirozeného jazyka, a prozkoumají klíčové AI nástroje dostupné pro výuku angličtiny. Tato část pokrývá adaptivní výukové platformy, asistenty při psaní, nástroje na rozpoznávání řeči, gamifikované aplikace a nástroje na generování obsahu, které ukazují jejich praktické využití ve třídě.

2. Asistenti psaní využívající AI 45 min

Zaměřeno na zlepšení dovedností v psaní, tato část pokrývá AI nástroje jako Grammarly a Quillbot, které poskytují návrhy na psaní v reálném čase. Učitelé si vyzkoušejí používání těchto nástrojů, aby pomohli studentům s vlastní úpravou jejich práce, zlepšením gramatiky, stylu a slovní zásoby. Součástí je i praktické cvičení na používání AI pro efektivní hodnocení a zpětnou vazbu k esejím, což snižuje zátěž učitelů a zároveň zvyšuje úroveň učení studentů.

3. Zlepšení dovedností v mluvení a výslovnosti 45 min

Účastníci objeví aplikace AI pro procvičování mluvení a výslovnosti, jako jsou ELSA Speak a Google Speech-to-Text. Tyto nástroje analyzují vzorce řeči a poskytují okamžitou zpětnou vazbu, což je ideální pro mluvní aktivity ve třídě. Učitelé se zapojí do praktického procvičování, kde nastaví interaktivní cvičení na mluvení, která budují sebevědomí a zlepšují plynulost.

4. Poslech a čtení s porozuměním s využitím AI 45 min

Tato část ukazuje, jak AI může generovat personalizované úkoly na poslech a čtení s porozuměním. Nástroje jako ChatGPT mohou rychle vytvořit otázky přizpůsobené úrovni, zatímco platformy řízené AI přizpůsobují zvukový obsah úrovni znalostí studentů. Učitelé se naučí navrhovat cvičení na porozumění, která cílí na klíčové dovednosti a zlepšují jejich schopnost poskytovat poutavá a přístupná cvičení na čtení a poslech.

5. Gamifikace učení s využitím AI 45 min

Platformy pro kvízy s podporou AI, jako jsou Kahoot, Quizlet a Blooket, přinášejí do učení prvky hry, čímž dělají lekce interaktivnějšími a zábavnějšími. Účastníci se naučí vytvářet adaptivní kvízy a hry, které udržují studenty v zapojení a poskytují hodnotnou praxi. Tato část zahrnuje praktickou tvorbu her s vylepšením AI a použití AI analytiky pro informování o výukových strategiích.

6. Řízení třídy a hodnocení 45 min

Tato část se zaměřuje na využití AI pro efektivní řízení třídy a hodnocení. Učitelé prozkoumají nástroje, které automatizují hodnocení a poskytují zpětnou vazbu v reálném čase, jako například AI vylepšenou analytiku Google Classroom. Účastníci si vyzkouší navrhování rychlých automatizovaných hodnocení a použití dat z AI pro sledování pokroku studentů, což jim pomůže přizpůsobit lekce a zaměřit se na nedostatky.

7. Tvorba interaktivních lekcí s AI 45 min

Účastníci se naučí, jak využít AI k vytvoření dynamického a interaktivního obsahu lekcí, jako jsou dialogy, čtecí pasáže a seznamy slovní zásoby. Tato část zahrnuje využití AI generovaných obrázků, textu a zvuku v prezentacích, čímž se lekce stávají poutavějšími a přizpůsobitelnějšími. Učitelé si vyzkouší navrhování lekcí s AI generovanými materiály, které zvyšují zájem a zapojení studentů.

8. Scénáře z reálného světa a řešení problémů 45 min

V této závěrečné části účastníci aplikují své poznatky navržením a vedením mini-lekcí s využitím AI nástrojů. Důraz je kladen na reálné scénáře ve třídě, včetně řízení AI aktivit a řešení běžných problémů. Sezení končí skupinovou diskusí o strategiích pro hladkou implementaci, což zajišťuje, že si pedagogové odnesou praktická řešení pro zavedení AI do své výuky.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 27.02.2026, 09:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes