Kurzy

ZŠ 119 Jak spolupracovat s asistentem pedagoga

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastníci si prohloubí kompetence v oblasti podpory dětem a žákům s potřebou podpůrných opatření v zajištění asistenta pedagoga. Seznámí se s náplní práce asistentů pedagoga. Seminář bude veden aktivním výkladem s možností diskuse s rozborem konkrétních příkladů.

1 hodina

  • Úvod, seznámení s účastníky, potřeby skupiny z hlediska tématu asistenta pedagoga
  • Rozbor jednotlivých typů asistenta pedagoga
  • Náplň práce asistenta pedagoga pro dítě, žáka s potřebou podpůrných opatření

2 hodiny

  • Náplň práce asistenta pedagoga pro dítě, žáka s potřebou podpůrných opatření – vymezení hlavní činnosti, pomoc žákům, práce asistenta pedagoga s ostatními ve třídě, nepřímá pedagogická činnost
  • Kompetence asistenta pedagoga
  • Diskuse o náplní práce a kompetencích asistenta pedagoga

2 hodiny

  • Spolupráce asistenta pedagoga s učitelem
  • Spolupráce asistenta pedagoga s rodiči žáků
  • Spolupráce asistenta pedagoga s dítětem, žákem
  • Diskuse na téma Bariéry a rizika v práci asistenta pedagoga

2 hodiny

  • Specifika spolupráce a komunikace asistenta pedagoga u jednotlivých skupin handicapů – narušená komunikační schopnost, porucha autistického spektra, specifické poruchy chování, nadání, apod.
  • Konkrétní příklady
  • Diskuse a rozbor konkrétních příkladů

1 hodina

  • Další zdělávání asistenta pedagoga
  • Práce školního asistenta
  • Závěrečná diskuse
  • Závěr, hodnocení semináře

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 10.05.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZŠ 122 Boomwhackers pro I. stupeň: Atraktivní hudba skrytá v plastu

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jakub Kacar, DiS.
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vzdělávací program je zaměřen na prezentaci a osvojení metod práce s atraktivním hudebním nástrojem Boomwhackers. V rámci školení se jednotliví účastníci seznámí a prakticky si osahají množství námětů a her, které jsou snadno proveditelné na 1. stupni ZŠ případně ve skupinách dětí v daném věku. Během programu se pedagogové seznámí s charakterem nástroje a zásadami pro jeho využití ve školní třídě. Jednotlivé činnosti v žácích rozvíjejí rytmické, intonační a improvizační schopnosti, ale i znalosti hudebně teoretické. V rámci kurzu si na několika praktických ukázkách představíme boomwhackers jako doprovodný i samostatný nástroj nebo jako doplnění Orffova instrumentáře. Součástí programu je i praktický návod k vytváření jednoduchých grafických zápisů a notových materiálů pro hru na boomwhackers.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 29.04.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 508 Osobnostně sociální rozvoj pro pedagogy

Lektor/ka kurzu
Mgr. Václava Klimtová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento seminář nabídne subjektivní pohled na zrání psychosociálního vývoje osobnosti učitele. Osobnostně sociální techniky k osobní integritě a po té větší možnosti využít svůj potenciál nejen ve své pedagogické praxi, ale i v osobním životě. V pojetí vztahu vývoje a učení se lze odkázat na osobnosti jako Piageta či Vygotského. Za zmínku stojí i přijetí této edukační disciplíny v RVP a to v rámci buď samostatného předmětu, nebo v ostatních průřezových tématech. Účastníkům kurzu bude nabídnuta možnost sebeuvědomění a sebereflexe a nácvikem jednotlivých technik v komunikačních a kooperativních dovednostech, v týmové spolupráci s využití asertivních technik k řešení konfliktů. Využity budou zejména inscenační a situační vyučovací metody.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 01.04.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 514 Práce s problémem ve třídě (intervence).

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, speciální pedagogové, psychologové
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-2
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář se zabývá možnostmi práce v takových třídních kolektivech, kde se již nějaký problém vyskytl resp. možnými postupy řešení těchto problémů.

Z hlediska procesu: prevence – diagnostika – řešení se zde tedy budeme zabývat částí poslední - a to pokusem o řešení nějakého problému ve třídním kolektivu, který negativně ovlivňuje ostatní žáky, celkovou atmosféru ve třídě, učitele působící v této třídě a konečně výuku, která zde může být poté velmi náročná. Tento typ práce minimalizace potíží v kolektivu můžeme také nazvat prevencí sekundární, kdy se již nějaký projev rizikového chování ve třídě vyskytl a my se snažíme o jeho včasný záchyt (diagnostiku), řešení a následovnou snahu o minimalizaci pokračování či opakování toho sociálně patologického chování.

Typů problémů ve třídě může být více, nejčastěji je to však nedostatečná schopnost komunikace, spolupráce a soudržnosti žáků ve třídě (kolektiv rozdělen na několik mezi sebou příliš nekomunikujících či přímo vycházejících skupin), ignorance, vyčlenění či ostrakizace nějakého žáka nebo více žáků, výskyt nepřátelského resp. agresivního chování, projevy šikany či útoků v kyberprostoru, nedostatečný respekt k většině učitelů, výrazný posun hodnot v myšlení či chování žáků v negativním slova smyslu, ztížená či zcela znemožněna možnost adekvátně zde učit nebo jiné projevy rizikového chování (zneužití omamných a psychotropních látek ve škole, manipulace a krádeže majetku žáků či školy a jiné).

Seminář obsahuje jednak teoretická východiska intervenční práce se třídou, na straně druhé budou účastníci interaktivní formou seznámeni s názornými ukázkami konkrétních aktivit – na vlastní kůži si vyzkouší některé techniky, přímo použitelné při práci s problematickým kolektivem.

Práce s problémem ve třídě by měla mít předem stanovené, reálně dosažitelné cíle, materiální podmínky (adekvátní čas, dobu a místo, tzn. kdy, jak dlouho a kde), personální obsazení (s kým) a především konkrétní strukturu, kterou je dobré téměř vždy dodržovat. Věnovat se také budeme samozřejmě faktory, které efektivitu práce se třídou podporují, ale také faktory, které mohou tuto práci komplikovat a narušovat.

Lektor jakožto školní psycholog a preventista se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu. 

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 06.05.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 516 Základy psychologie pro pedagogické pracovníky.

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, výchovní poradci, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-2
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Každý jedinec je autentická, originální a neopakovatelná lidská bytost, na kterou je vždy třeba přistupovat jedinečně. Avšak některé vlastnosti či schopnosti, které psychologie popisuje, se dají pozorovat (a také měřit, srovnávat) v menší či větší míře u většiny jedinců. A to je právě podstata tohoto školení – pedagogičtí pracovníci by měli být poté lépe připraveni chápat a předvídat psychická specifika s určitými projevy chování žáků.

Lidská osobnost je vysvětlována jako bio-psycho-sociálně-spirituální jednota a z tohoto paradigmatu také na něj psychologie pohlíží.

V rámci obecné psychologie si společně vysvětlíme základní pojmy, jako jsou psychické procesy a stavy, osobnost, emoce, chování, kognitivní procesy související s motivací a učením. Z hlediska vývojové psychologie si blíže určíme jednotlivá vývojová stadia, co které obnáší, co je pro tato stadia u žáků a studentů typické a co by měl mít každý pedagog na paměti. Třída a škola jsou velké a důležité sociální systémy (skupiny), kde se dítě chtě nechtě socializuje, tudíž jsou základní poznatky s hlediska sociální psychologie pro pedagogy klíčové. Probereme věci, jako jsou skupina, socializace, sociální role či normy.

Lektor jakožto psycholog se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu. 

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 20.05.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 517 Projektový management – úvod do řízení projektů

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7471/20216-6--218
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V osmi hodinách budou posluchači seznámeni s úvodem do projektového řízení využitelného nejen ve výuce v rámci týmové spolupráce na školních projektech.

  • Co je to projekt, jeho atributy, přínosy a cíle projektu, dočasnost projektu, projektové řízení;
  • Principy a zásady projektového řízení, důležité otázky v projektu, kontext projektu, obsah a rozsah projektu;
  • Časové plánování projektu – principy fází projektu, předprojektová fáze, projektová fáze a poprojektová fáze;
  • Členění projektů – projekty dle rozsahu, dle nákladů, dle času a dle inovačního řádu, druhy projektů;
  • Time management, matice plánování priorit, analýza časových ztrát, time management projektu, time management – test;
  • Procesní řízení, druhy business procesů, koncepce procesního řízení a jeho důležitost v projektovém managementu;
  • Týmové role, role dle Belbina – test;
  • Komunikace a vedení lidí v projektech.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 28.04.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 518 Stres a jeho zvládání

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14003/2021-4-437
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Představení stresu a jeho působení na jednotlivé složky osobnosti. Seznámení s technikami, jak se se stresem vyrovnávat a které je možné využít při edukaci žáků v této oblasti, ale i seberozvoje.

  • Teorie stresu (eustres, distres, stresory, psychosomatika) - 60 min

vysvětlení stresové reakce a objasnění jednotlivých fází

poplachová reakce (útok, útěk, strnutí), působení na tělo směrem zrychlení a útlumu

fáze adaptace a vyčerpání, propojení s místem diateze a mapováním tohoto místa ve svém běžném životě

psychosomatika vyplývající z diateze, osobnostní profil vedoucí k zvýšenému působení stresu – chování typu A, B, C, D a jeho diagnostika

Interpretace stresu – flow, zóna rozvoje, moje stresory – mapování a seznámení s měřením dle škály Holmes a Rahe

  • Tvorba copingových strategií - 30 min
  • Vysvětlení oblastí copingových strategií, vyhodnocení vlastních strategií a vlivu stresu ve smyslu životních událostí, resp. burn-outu v profesi
  • Mapování malcopingových strategií ve vlastním životě

 

  • Práce s myšlením, emocemi a chováním, které jsou stresem ovlivněny – 60 min
  • Multikauzální model stresu a nácvik jednotlivých technik jeho zvládání:
  • --práce s tělem (dechová cvičení, relaxace, focusing, autogenní trénink, terapie smíchem, mindfulness)
  • --práce s myšlením (restrukturace myšlenek, nocebo efekt, vliv sociální role, time management, asertivita)
  • --práce s emocemi (teorie emocí, technika semaforu, přijmutí, desenzibilizace)
  •  
  • Tvorba krizového plánu a plánu pomoci ve svém životě či profesi – 30 min

siťování pomoci ve svém okolí, ujasnění zdrojů podpory, doporučené mobilní aplikace, ale také odborné organizace, telefonní linky pomoci

tvorba krizového plánu individualizovaná na jednotlivce, diskuze nad tématem, rozbor osobních kazuistik

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 10.06.2022, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 522 Manipulace v jednání – aneb jak se nenechat zatlačit do kouta

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jana Prošvicová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
39989/2020-4-907
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Jak poznat manipulativní jednání, jednotlivé fáze manipulace a typologie manipulátorů. Obranný mechanismus nebo agresivita?  Techniky a prostředky manipulace a obrana proti nim. Role manipulace v mezilidských vztazích. Jsme manipulátory, aniž si to uvědomujeme? Manipulace v zaměstnání, v rodině. Manipulace škodí všem. Prostor a jeho zvládání. Účinná argumentace, umění vyjít z konfliktu se ctí. První pomoc proti hloupým narážkám – instantní věty. Kde jste nejzranitelnější. Chraňte svou čest. Odhalte jízlivé komplimenty. Zvládání kritických situací. Jak reagovat, když vám někdo něco podsouvá. Praktická cvičení.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 8.4.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 294 S pohádkou to dokážu…

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
343/2021-4-32
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V novém kurzu se představí soubor aktivit na základě pohádek Na dvorečku na dvorku a O třech prasátkách.

Každá z těchto pohádek nabízí rozsáhlou sadu aktivit pro výuku všech vzdělávacích oblastí - v jazyce, v matematice, prvouce, tělesné, výtvarné a pracovní a hudební výchově. Aktivity mohou být procvičovány v češtině, v angličtině, nebo nejlépe v obou jazycích najednou (vyhýbáme se přímému překladu). Účastníci si vyzkoušejí práci s materiály pro rozvoj jazyka (rytmus, výslovnost, stavba věty, slovní zásoba, stavba textu), matematické operace (více/méně, sčítání, odčítání, násobení i dělení),  poznatky z přírody, zprostředkované za pomoci manipulačních činností a her, naučí se tematicky zaměřené pohybové aktivity a rozličné výtvarné techniky, vše na základě textu pohádky.

Aktivity jsou stupňovány od předškolního věku až po 4-5 třídu ZŠ.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 11.05.2022, 09:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

AJ 295 Reading Skills – Rozvíjení čtenářské gramotnosti

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14003/2021-4-437
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Aktivity zaměřené na nácvik správného čtení, od anglického hláskování až po vnímání souvislého textu. Procvičíme si používání čtenářských technik, které umožňují přehledné a srozumitelné členění textu s následnými aktivitami k uvědomění si a zapamatování obsahu. Ukázky použitých technik budou prezentovány na základě běžně používaných textů klasických i moderních pohádek a příběhů, zjednodušená četba z nabídky různých nakladatelství apod.) 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 12.5.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 298 Songs in the primary classroom

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
343/2021-4-32
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři se zaměříme na využití nejrůznějších písní ve výuce. Písně jsou od pradávna zásadní součástí lidské kultury. Jsou také integrální součástí naší jazykové zkušenosti a přispívají k našemu nepřímému učení jazyka. Přesto je můžeme velmi dobře využít i k učení přímému. S užitím vhodných metod mohou být  písně efektivní vzdělávací pomůckou pro zlepšení pasivního i aktivního užití jazyka.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 13.05.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZŠ 120 Jak na rozvoj čtenářské gramotnosti a pregramotnosti

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé MŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář bude zaměřen na rozvoj čtenářské pregramotnosti u dětí předškolního věku a rozvoj čtenářské gramotnosti u žáků na 1. stupni bude obsahovat praktické ukázky z dětské literatury a jak pracovat s textem a knihou u dětí předškolního věku. Obsahem semináře budou také i metody rozvíjející dovednosti ke čtení u dětí předškolního věku a ukázka četby na pokračování s úkoly.

1 hodina

  • Význam čtení pro rozvoj ostatních gramotností, pro rozvoj dalšího vzdělávání a pro život,
  • Vymezení pojmu čtenářské gramotnosti
  • Předškolní období a vnitřní motivace ke čtení, budování si vztahu ke knihám a porozumění čteného textu
  • Úloha rodiny v souvislosti se čtení a ve vztahu k předčtenářské gramotnosti
  • Úloha mateřské školy v souvislosti s rozvojem předčtenářské gramotnosti – podpora individuálních rozvojových možností dítěte, principy RVP PV, klíčové kompetence vztahující se k předčtenářské gramotnosti

1 hodina

  • Spolupráce rodiny a mateřské školy – naplňování cílů v oblasti čtenářských dovedností
  • Předpoklady pro čtení – genetické předpoklady, percepčně-kognitivní zralost, zralost nervové soustavy, podnětné prostředí
  • Rozvoj smyslového vnímání, hry pro rozvoj smyslového vnímání
  • Orientace v prostoru, vnímání času
  • Pohybové hry a rozvoj motoriky a grafomotoriky

2 hodiny

  • Zaměření se na podstatné myšlenky čteného textu – naslouchání
  • Metody rozvíjející předčtenářskou gramotnost
  • Čtení s tvorbou předpokladů, obrázkové čtení, pětilístek, metoda jazykové zkušenosti
  • Projekt KNIHA – K Knihovníček, N naslouchání, I ilustrace, H hra, A autor
  • Kniha je náš kamarád
  • Brzy budeme číst

 

2 hodiny

  • Metody čtenářské gramotnosti
  • Brainstorming, myšlenková mapa, volné psaní, předvídání klíčových slov, kostka,
  • Čtení s tabulkou předpovědí, čtení metodou INSERT, literární kroužky, podvojný deník, TGraf,

 

2hodiny

  • Obrázkové čtení
  • Tvorba knihy
  • Projekt O víle Voděnce – čtení na pokračování s úkoly podporující čtenářskou pregramotnost

Závěr a diskuse

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 11.05.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 16 Základy práce v Excelu

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7471/20216-6--218
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je obsahově zaměřený od úplných základů práce s tabulkovým kalkulátorem MS Excel po mírně pokročilé techniky. Je vhodný doslovně pro kohokoliv. Na své si mohou přijít jak učitelé (výpočty: matematické operace, vzorce, funkce jedné i více proměnných, grafy funkcí: 2D i 3D, …), tak i nepedagogičtí pracovníci (tabulky pro docházku, práce se seznamy, třídění, filtrování, kontingenční tabulky, …).

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 21.06.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

NJ 130 Dramapedagogika ve výuce němčiny

Lektor/ka kurzu
Mgr. Markéta Mazuchová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto hravém semináři se blíže podíváme na prostředky dramatické výchovy a ukážeme si, jak je můžeme využít ve výuce němčiny – pantomimu, rolové a improvizační hry, práci s hlasem, s rekvizitami a další možnosti, které mohou němčinu udělat přístupnou i pro studenty, kteří jsou při klasické výuce spíše slabší či pasivnější. Tím, že studenti komunikují v určité roli, a ne sami za sebe, je pro ně často jednodušší se vyjádřit. Vyzkoušíme si celou řadu aktivit, s jejichž pomocí můžeme u studentů rozvíjet slovní zásobu, gramatiku, výslovnost, ale i psaní či mluvení, a zamyslíme se nad tím, jak studentům pomoci překonávat strach z chyb.

  • Nejprve se podíváme na naše zkušenosti s prostředky dramapedagogiky  (pantomimou, rolovými a improvizačními hrami, prací s hlasem a rekvizitami) a zamyslíme se nad tím, jak mohou aktivity vycházející z dramapedagogiky proces učení u studentů podpořit. (2 hod.)
  •  Vyzkoušíme si řadu aktivit a her, pomocí kterých můžeme pracovat s dynamikou skupiny, procvičovat gramatické struktury, výslovnost, slovní zásobu i plynulost mluveného projevu. (5 hod.)
  • Ukážeme si, jak můžeme studentům pomoci se do představovaných aktivit bez obav zapojit. (1 hod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 02.05.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

TV 80 Správné držení těla jako základ zdraví pohybového aparátu II

Lektor/ka kurzu
RNDr. Jitka Macháčková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
343/2021-4-32
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tělo je naším partnerem a po celý život nám slouží. Pokud s ním nevhodně zacházíme, dříve nebo později se objeví potíže - bolesti zad, hlavy, omezení pohyblivosti aj. Prevencí i možností nápravy může být znalost základních principů fungování těla při pohybu a jejich praktické využití v běžném denním životě.

Během kurzu se střídá teorie s potřebnou praxí tzn. cvičením, automasážemi, relaxací..

Teoretická část:

  • Anatomie trochu jinak aneb fascinující fascie.
  • Správné pohybové stereotypy jako předpoklad dlouhodobého zdraví pohybového aparátu.
  • Vývojová kineziologie jako způsob návratu ke správným pohybovým vzorcům (metoda, na které je založena rehabilitace prof. Koláře).

Praktická část:

  • Vnímání svého těla, zkoumání vlastních pohybových stereotypů.
  • Správné sezení a stání.
  • Správné pozice při různých pracovních činnostech.
  • Cvičení využívající principů vývojové kineziologie.
  • Akupresura – účinná pomoc při nejrůznějších problémech.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 27.05.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

TV 81 Tělocvik hravě, atraktivně a kreativně

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dita Culková, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
9374/2020-4-238
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Méně tradiční metody v tělesné výchově, didaktické hry, psychomotorické činnosti, práce s tělem.

  • Vzdělávací oblast Člověk a zdraví pohledem RVP ZV a ŠVP (30 minut),
  • pohybové a psychomotorické činnosti jako prostředek osobnostní a sociální výchovy (90 minut), využití netypických pomůcek (předmětů denní potřeby) a specifických psychomotorických pomůcek (žonglovací šátky a psychomotorický padák),
  • rozvoj tělesné zdatnosti a obratnosti herními formami – deskové a společenské hry jako součást variabilního provozu a kruhového tréninku (60 minut),
  • zpětná vazba v tělesné výchově – časově nenáročné techniky s využitím pohybu a těla (45 minut),
  • spontánní pohybová aktivita a jak na ni a další méně tradiční řídící styly a sociálně-interakční formy.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 29.04.2022, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

VV 105 Barevný svět aneb práce s barvami a různými výtvarnými technikami

Lektor/ka kurzu
Květuše Belanová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, vychovatelé školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Svět kolem nás je plný barev a zachytit si ho můžeme různými výtvarnými prostředky, různými technikami, tak aby výsledný dojem byl zajímavý a příjemný. Ať už to je obyčejný fix, nebo smotek papíru, či kousek plsti, nebo štětec, centropen silný, slabý, každá z těchto výtvarných pomůcek má jinou stopu a v neposlední řadě se dají spolu velmi dobře kombinovat. Práce: Malý návrhář- opakování vzoru, geometrické tvary, jednoduchost provedení. Domeček plný barev, tak jak se zrovna cítím- tupování barev.Znázornění naší planety- moře, lesy, pouště, řeky- s využitím vodových barev  centropenu. Kruh s tajemstvím- práce s inkoustem a zmizíkem

  • Vysvětlení práce , způsob použití výtvarných prostředků a technik
  • Příprava pomůcek
  • vlastní práce
  • Zhodnocení hotové práce s poukazem, co je potřeba zlepšit, odstranění technických chyb a  další využití hotových věcí

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 31.03.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

VV 106 Základy animované tvorby

Lektor/ka kurzu
MgA. Julie Lupačová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento kurz zasvětí posluchače do tajů animace. Seznámí se zde se základními principy jako je plošková animace, stop-motion (loutková animace) a kreslená animace. Všechny techniky si budou moci postupně vyzkoušet. Součástí kurzu bude taky základní návod na sestaveni animačního „studia“. Celý kurz bude veden tak, aby bylo možné jej zrealizovat na hodinách výtvarné výchovy za použití minimálního technického vybavení. (PC, fotoaparát, stativ)

TEORETICKÁ ČÁST:

  • Úvod do tématu – seznámení s jednotlivými technikami, jejich specifikace a ukázky animovaných filmů (zde může byt prostor i pro historické okénko a přiblížení kontextu vzniku animovaného filmu a média filmu jako takového  (2 hodiny)
  • Jak vzniká animovaný film –  projdeme jednotlivé kroky, jak při práci postupovat ukážeme si jak funguje scénář, k čemu je animatik a jak probíhá samotné natáčení. (Součástí bude také doporučený časový plánu pro realizaci kratšího animovaného filmu v rámci hodin výtvarné výchovy) (1 hodina)

PRAKTICKÁ ČÁST:

  • Sestavení animačního studia, nastavení fotoaparátu, příprava rekvizit pro animaci      (1 hodina)
  • Plošková animace – první zkouška animace (cílem není vytvořit animovaný film, ale spíše sérii krátký gifů, na kterých bude jasně demonstrováno, jak animace funguje) (1 hodina)
  • Stop-motion (loutková animace) – princip obdobný jako u ploškové animace, jen se pohybujeme v 3D prostoru, k dispozici bude plastelína případně bude možné animovat náhodné objekty, naťukneme také téma pixilace (1 hodina)
  • Kreslená animace – odvážní si budou moci vyzkoušet klasickou pookénkovou animaci, ti kteří se budou chtít raději odreagovat, můžou vyzkoušet vytvořit vlastní flipbook a nebo thaumatrop. (což je také dobrý tip pro animační zadání v rámci hodiny výtvarné výchovy) (1 hodina)
  • Stručně o titulkách, video  postprodukci a  sound designu. (1 hodina)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 11.02.2022, 8:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 4
 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace