Kurzy

AJ 231 Funny and Effective English for primary students

Lektor/ka kurzu
Joe Bittersmann
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
24409/2018-2-698  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Prezentace řady aktivit, které podporují pozorovací a paměťové dovednosti, napomáhají k trénování koncentrace, trpělivosti, ale i taktickému myšlení. Při hrách se rozvíjí komunikační a jiné sociální dovednosti, jsou konstruktivní, rozvíjejí hravost a kladné emoce. Zabaví děti, ale jsou také efektivní metodou rozvoje jazykových dovedností u mladších školních dětí.

1/ Games are focused on team building

2/ Full interaction with teacher

3/ All activities based on level

 

- Short Presentation from the teacher

- Introduce your partner  

- Tongue twisters in English

- Run to the board vocabulary competition

- Run to the board spelling competition

- Categories team competition

- chain reaction vocabulary competition

- Categories

- Word bingo

- Spelling B competition

- Who am I

- Kids Baby Shark/ videos and songs

- Much,Much more

- Kids react

- Preposition use during games

- Simon says

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 25.09.2020, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

ZŠ 99 Didaktické hry a aktivizační metody práce v matematice

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32209/2018-2-875  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář má charakter inspirativní tvořivé dílny. Prezentované náměty vycházejí

z pedagogicko-psychologických věkových zvláštností žáků 1. stupně ZŠ, poukazují

na široké možnosti využití aktivit herního typu při aktivizaci jejich myšlenkového

úsilí posilování motivace, hledání a objevování, ale i potřebného uvolnění. Účastní-

ci se seznámí s podnětnými v praxi osvědčenými činnostmi nabízejícími efektivní

naplňování učebních cílů (nácvik numerace, procvičování početních operací, rozví-

jení představivosti, tvořivosti aj.). K naplňování sledovaného záměru přispějí obdr-

žené didaktické materiály: soubor pracovních listů a metodická příručka s více než

130 didaktickými hrami vč. kopírovatelných předloh.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 03.09.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

ZŠ 102 Angličtina od začátku – JAK začít?

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení
Kurz akreditován MŠMT pod č.
24409/2018-2-698  
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto kurzu se učitelé naučí zohledňovat důležitou oblast výuky cizího jazyka, kterou je organizace výuky, přechody mezi aktivitami, možnosti, jak pracovat s tématem pohádky na sadě konkrétních aktivit, motivovaných samotnou pohádkou, písničkou, příběhem. Budeme se věnovat problematice první hodiny, jak představit téma, jak využívat postupně rozvíjené a navazované činnosti, které vedou k osvojování jazyka.
Existuje mnoho způsobů, jak nacvičit a udržovat odlišnou výslovnost a přitom se vyhnout nekonečnému nudnému opakování. Hra s rýmy, výslovnostní tělocvik, jazykolamy, vytleskávací a poskočné hry jsou ro děti přitažlivé a přitom velmi efektivní.

Práce s příběhy je základní a nezbytný přístup při výuce cizího jazyka u této věkové skupiny. Děti získávají jazyk přirozeně, na základě příběhů, které se odvíjejí v jednoduchou, často se opakující zápletku. Děti tak porozumí jazyku bez nutného vysvětlování slovní zásoby a pravidel, pouhou imitací jazyka, zároveň si osvojují komunikativní princip.

 

Úvod, seznámení s tématikou, omyly v současném, běžně používaném přístupu- 25 min

Jak začít - simulace první hodiny  -  90 min

Rozvíjení zvoleného tématu - 45 min

Práce se slovní zásobou - 45 min

Dá se použít pohádka u dětí-začátečníků?   - 45 min

Závěr, shrnutí, čas na dotazy - 20 min

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 26.11.2020, 09:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 090 Kč

 objednat

ZŠ 105 Osvědčilo se v hodinách matematiky (a také: Aby dobré nápady nezapadaly)

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22820/2017-3-829
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

O některých možnostech zvyšování kultury numerického počítání (nácvik numerace, pamětné osvojování početních operací) prostřednictvím didaktických her.

Hry specifické a nespecifické, individuální a skupinové, didaktické hry s podílem náhody.

Didaktické hry umožňující naplnění požadavku „v každé hodině si má učitel najít tzv. čas pro sebe“. Soutěže (nejen pro nejlepší počtáře). Ukázky k jednotlivým okruhům formou dílny (vlastní prožitek: motivace, pochopení pravidel, eventuálně diskuse. Číslo nás probudí, Prstová kalkulačka, Telefonní ústředna, Kolik desítek, Číselný trojúhelník, Domečky, Matematický detektiv, Početní hvězdice, Magické čtverce, Postav věž, Matematické loto speciál, Pokryj destičku, Jízdenky, Skládanky, Matematický poker aj. Účastníci obdrží publikaci s více než 130 podnětnými aktivitami do hodin matematiky a didaktický materiál v podobě pracovních listů a učebních pomůcek. Tyto metodické podklady slouží k zefektivnění výuky, ke zvyšování kultury numerického počítání (nejen), ale také k usnadnění práce učitele.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 16.10.2020, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

PP 406 Správné držení těla jako základ zdraví pohybového aparátu

Lektor/ka kurzu
RNDr. Jitka Macháčková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
24409/2018-2-698
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Teoretická část:

  • Anatomie pohybového aparátu
  • Biomechanické zákonitosti pohybu.
  • Správné pohybové stereotypy jako předpoklad dlouhodobého zdraví pohybového aparátu.
  • Vývojová kineziologie jako způsob návratu ke správným pohybovým vzorcům (metoda, na které je založena rehabilitace prof. Koláře).

Praktická část:

  • Vnímání svého těla, zkoumání vlastních pohybových stereotypů.
  • Svalové testy (testy svalové nerovnováhy).
  • Správné sezení a stání.
  • Správné pozice při různých pracovních činnostech.
  • Cvičení využívající principů vývojové kineziologie.
  • Minutové cviky (při běžných denních činnostech stání, sezení …) zpevňující „střed těla“.
  • Akupresurní body – pomoc při bolestech zad.

Určeno pro učitele:  Biologie, přírodověda, výchova ke zdraví, tělesná výchova, zdravotní tělesná výchova, přírodopis

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha BUDE UPŘESNĚN

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

volných míst: 2
 objednat

IT 4 Implementace ICT do výuky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Šindelář
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  1. Vliv ICT na žáka v každodenním životě (2 hod.)
  2. Počítačová gramotnost – Čeho se týká, jaká by měla být role učitele, co je funkční a informační gramotnost, jaká je pozice žáka… (2 hod.)
  3. Moderní technologie a jejich implementace do edukačního procesu – učitel, žák, škola, PC a dataprojektor, interaktivní tabule, laptopové třídy, LMS a e-learning, mezinárodní kooperace (2 hod.)
  4. ICT ve výuce – ukázka možností využití některých programů a internetových stránek k podpoře výuky (týmová výuka – Toglic, různé webové portály, s kterými může pedagog výuku oživit. Ukázka práce s dotykovým zařízením. Práce s internetem a bezpečnost na internetu z pohledu pedagoga. (2 hod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 11.09.2020, 08:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

volných míst: 2
 objednat

Praha 29.09.2020, 08:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

PP 409 Čtenářskou dílnou ke čtenářské gramotnosti

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32209/2018-2-875  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Dílna čtení je jedna z možných cest, jak se žáky v hodinách českého jazyka hledat smysl čtení. Nezdůrazňuje rozdíly v technice čtení. Žáci nejsou zkoušeni ze čtení, pracují individuálním tempem. O své knize a o pocitech, které žáci při čtení mají, mohou diskutovat s ostatními. Vytváří si záznamy o četbě, ke kterým se mohou vrátit a připomenout si myšlenky a pocity, které je při četbě provázaly. Dílna čtení má velký vliv na utužení třídního kolektivu, při rozhovorech o četbě se setkávají vždy nové dvojice žáků a tím dochází k jejich lepšímu vzájemnému poznávání.

Cíle dílny čtení

· rozvíjení vědomého čtenářství

· vytváření kladného vztahu k vlastní četbě

· motivování k celoživotnímu učení

· podpořit kladné vztahy v kolektivu třídy, pracovat s textem, zpracovávat informace,   

   vyjadřovat názory ke čtenému textu

· seznámit žáky s knižním fondem školní knihovny

Témata:

Čtenářská dílna – význam, pravidla, výhody, nevýhody                                         45 min

Výběr knih pro čtenářskou dílnu                                                                              45 min

Inspirace pro čtenářskou dílnu – prostředí, křeslo pro hosta                                    45 min

Záznamy o četbě – formy zápisu dle čtenářské úrovně                                          135 min

Rozhovory o četbě  - třífázový rozhovor, překřížené skupiny                                 90 min                          

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 19.10.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

volných míst: 1
 objednat

AJ 224 Anglická gramatika (efektivně a snadno)

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32209/2018-2-875
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

VHODNÉ PRO UČITELE 1. - 7. ROČNÍKU

Široká škála materiálů napomůže učitelům vysvětlovat, procvičovat a recyklovat používání nabytých znalostí. Učitelé se naučí připravovat vlastní hry a pracovní listy, vyzkouší si důležitost vizualizace učiva (vycházení vstříc žákům s vizuálním, sluchovým i pohybovým učebním stylem) a způsoby, jak poskytovat vhodné činnosti pro všechny učební styly svých žáků. Ti se tak učí používat gramatická pravidla, aniž by se „učili gramatiku“, používat kvalitní výslovnost a naučí se recyklovat slovní zásobu.

Tento kurz má variantu pro první stupeň a pro druhý stupeň. Struktura kurzu je shodná, liší se obsahem jednotlivých technik, použitých gramatických jevů a úrovní pracovního jazyka. Aktivity navíc pro druhý stupeň jsou označeny kurzívou

Přehled témat výuky a časová dotace:

  • How to present new grammar (90min) Příklady prezentace, analýzy i syntézy, přístup „bottom up“
  • Practising grammar structures (90min) Hry, které dětem pomáhají si procvičit naučené fráze a tak si zautomatizovat použití cizího jazyka v adekvátních situacích (running dictation, grammar bingo, running dominoes, magic circle, crazy dialogue, welcome to the jungle etc.)
  • Grammar props (90min) Seznámíme se s efektivními pomůckami, které dětem pomáhají pochopit a procvičit si jednotlivé gramatické jevy (turning wheels, folding strip, accordion minibook, grammar fan, crazy stairs etc.)
  • Moving grammar – how to keep, organize and remember new things (45min) Aktivity jsou zaměřené na pohybové procvičování gramatických struktur vět a frází, které podporuje nejen zájem o práci, a také zapamatování díky pohybu, rytmu, a také zážitku dětí (Puff!, Ring, ring! Irregular disco, liar etc)
  • Závěr, zhodnocení a shrnutí poznatků (45min) Účastníci budou mít možnost se podělit o vlastní dojmy, poznatky, zkušenosti na základě vlastní praxe.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 25.11.2020, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace