Kurzy

M 179 Statistika pro začátečníky

Cílová skupina
učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

Obsah:

Histogram včetně krátkého historického úvodu, odhady středních hodnot, rozptyl

Frekvenční a distibuční funkce, pravděpodobnost a statistická rozdělení

Statistické testy neparametrické a parametrické, nulová hypotéza, test dle Kolmogorova a Smirnova, F-test, t-test

Regresní metody a korelace, korelační koeficient

Analýza rozptylu, ANOVA

Multivariační metody, principy shlukové analýzy a metod rozlišení vzoru

Nejnovější trendy ve statistickém zpracování dat, kloudová řešení, principy neuronových sítí a učících metod

další informace

Praha 29.11.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 5
 objednat

M 181 Integrace cizího jazyka do výuky (nejen) matematiky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Wossala, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8
Tento kurz lze zařadit do šablony
Cizí jazyky, Matematická gramotnost

Absolvováním semináře získají vyučující základní povědomí o přístupu CLIL, tedy integraci cizího jazyka do výuky nejazykového předmětu. V průběhu semináře získají inspiraci pro vlastní zařazení CLILu do výuky, která pak bude podpořena konkrétními náměty pro aktivity. Mezi aktivity bude patřit např. tzv. „language showers“, výuková videa v cizím jazyce, řešení slovních úloh zadaných v anglickém jazyce, matematické hry, pracovní listy pro zařazení do výuky, využití cizojazyčných vzdělávacích aplikací, atd.

V první části semináře (2 - 3 vyučovací hodiny) budou účastníci seznámení s přístupem CLIL a jeho specifiky. Náplní druhé části (5 - 6 vyučovacích hodin) pak budou praktické ukázky vybraných aktivit v hodinách matematiky a některých dalších předmětů, včetně námětů pro výběr dalších aktivit.

další informace

Praha 07.12.2018, 10:30–17:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

M 185 Budování neformálního poznání u zlomků aneb co dělat, aby jim žáci opravdu rozuměli

Lektor/ka kurzu
PhDr. Gabriela Novotná
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
6

Účastníci budou vedeni, aby sami aktivně plnili úlohy a zkusili si tak, s jakými obtížemi se můžou jejich žáci potýkat. Některé oblasti budou doplněny videoukázkou, nad kterými bude vedena diskuze.

  • Zařazení tématu do vzdělávací oblasti
  • Nejčastější problémy žáků
  • Seznámení se s různými modely pojmu zlomek (kruhový model, úsečka, diskrétní model, čokoláda apod.) a práce s nimi
  • Zlomek jako část celku a další reprezentace
  • Objevení a prezentace základních algoritmů pro práci se zlomky
  • Zlomky na číselné ose
  • Gradované úlohy k procvičení
  • Závěrečná diskuze a shrnutí

další informace

Praha 14.11.2018, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 280 Kč

volných míst: 4
 objednat

M 187 Finanční plánování rodiny aneb, jak si nezatížit finanční rozpočet

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8
Tento kurz lze zařadit do šablony
Výchova k podnikavosti

Jak se neztratit ve světě financí

  • Peníze a jejich role
  • Finanční systém
  • Aktivní a pasivní operace bank
  • Úrok, úvěr
  • Magický trojúhelní financí – nejdůležitější schéma pro život
  • Peníze na útěku

další informace

Praha 16.11.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

M 191 Didaktické hry a objevování ve vyučování matematice

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
12475/2017-2-556
Počet vyučovacích hodin
8
Tento kurz lze zařadit do šablony
Matematická gramotnost

Seminář je věnován zařazování aktivit herního typu a objevování do vyučování matematice. Cílem je ukázat na konkrétních příkladech možnosti, které aktivity herního a soutěžního typu a objevování přinášejí do vyučování matematice, a na příkladech ukázat jejich možnosti pro různé věkové kategorie žáků. I když je přednostně zaměřen na žáky 2. stupně ZŠ, najdou si v něm vhodné náměty i učitelé 1. stupně ZŠ a SŠ.

V oblasti didaktických her a aktivit herního a soutěžního typu budou diskutována tato témata:

  • Zařazení didaktických her do vyučování
  • Funkce herních aktivit ve vyučování matematice
  • Ukázky konkrétních her vhodných pro vyučování matematice
  • Diskuse o možnostech zařazení her do vyučování jak v závislosti na věku, tak i na úrovni matematických znalostí a dovedností žáků

(4 hodiny)

V oblasti objevování budou diskutována hlavně tato témata:

 

  • Příprava aktivit pro objevování v matematice
  • Od konkrétních modelů k obecnějším vztahům
  • Komunikace mezi žákem a učitelem a mezi žáky
  • Zařazování návodů a rozšíření
  • Vysvětlování a dokazování
  • Ukázky vhodných situací

 (4 hodiny)

další informace

Praha 5.12.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: -2
 objednat

Praha 9.1.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: -1
 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace