Kurzy

M 257 MS Excel pro učitele středoškolské matematiky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Polák
Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
33609/2019-4-998
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Výuka s použitím počítačů, samostatné příklady.

  • prostředí MS Excel, zajímavé tipy a triky (45 min)
  • výpočty a vzorce v MS Excel, mocniny a odmocniny, posloupnosti a řady (45 min)
  • výpočty, příklady, ukázky – kombinatorika a statistika, matice a maticové vzorce, komplexní čísla (3 x 45 min)
  • funkce, grafy funkcí, absolutní hodnota (45 min)
  • statistické zpracování dat a jejich vizualizace (2x 45 min)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 25.10.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

volných míst: 3
 objednat

M 259 Iterační princip jako základ výpočtů v matematice

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Základem většiny metod používaných k řešení matematických problémů je iterační princip. V rámci semináře budou prezentovány některé metody pro nalezení řešení nelineární rovnice a probrány podmínky jejich fungování. Získané znalosti využijeme při popisu jednoduchých populačních modelů, které vedou na tzv. deterministický chaos. Následně se budeme věnovat některým způsobům generování fraktálů a zamyslíme se nad významem pojmů limita a nekonečno.

  • Iterační principy numerických výpočtů - popis vybraných metod řešení nelineárních rovnic, zastavovací podmínky a podmínky konvergence (90 min)
  • Jednoduché populační modely, deterministický chaos (90 min)
  • Fraktálové struktury, fraktální dimenze křivky, motivace na příkladu měření délky pobřeží (90 min)
  • Rozdíly mezi spojitým a diskrétním modelem, logické paradoxy a co to znamená nakreslit graf funkce (90 min)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 02.11.2021, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

M 262 Charakteristika a ukázky „dobrého vyučování“ v matematice

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Jedním z hlavních témat, která jsou diskutována v souvislosti se změnami v českém školství, jsou aktivity, které nabídnou žákovi možnost autonomního rozvoje jeho schopností a dovedností a současně budou dostatečně motivující. Takové aktivity jsou velmi různorodé. V semináři budou na konkrétních ukázkách rozvedeny základní charakteristiky vhodných aktivit včetně jejich možných modifikací pro různý věk žáků.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 13.10.2021, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

M 263 Hrajeme si v matematice (nejen) na 1. stupni ZŠ

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
9374/2020-4-238
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Jedním z hlavních témat, která jsou diskutována v souvislosti se změnami v českém školství, jsou aktivity, které nabídnou žákovi možnost autonomního rozvoje jeho schopností a dovedností a současně budou dostatečně motivující. Takovými aktivitami jsou např. didaktické hry a aktivity herního a soutěžního typu. Diskutována budou hlavně tato témata:

  • Zařazení didaktických her do vyučování na 1. stupni ZŠ
  • Funkce herních aktivit ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ
  • Ukázky konkrétních her vhodných pro vyučování matematice na 1. stupni ZŠ
  • Diskuse o možnostech zařazení her do vyučování jak v závislosti na věku, tak i na úrovni matematických znalostí a dovedností žáků

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 10.11.2021, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

M 264 Didaktické hry a objevování ve vyučování matematice

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V oblasti didaktických her a aktivit herního a soutěžního typu budou diskutována tato témata:

  • Zařazení didaktických her do vyučování
  • Funkce herních aktivit ve vyučování matematice
  • Ukázky konkrétních her vhodných pro vyučování matematice
  • Diskuse o možnostech zařazení her do vyučování jak v závislosti na věku, tak i na úrovni matematických znalostí a dovedností žáků

(4 hodiny)

V oblasti objevování budou diskutována hlavně tato témata:

  • Příprava aktivit pro objevování v matematice
  • Od konkrétních modelů k obecnějším vztahům
  • Komunikace mezi žákem a učitelem a mezi žáky
  • Zařazování návodů a rozšíření
  • Vysvětlování a dokazování
  • Ukázky vhodných situací

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 15.12.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace