Kurzy

ČJ 324 Čtenářská dílna, lekce a klub, školní knihovna a literární soutěž

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jitka Vyplašilová
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář se zaměřuje na moderní pojmy, které se v současné době skloňují ve školní praxi. Tyto termíny podporují aktivní rozvoj čtenářské gramotnosti. Ukázky a nápady reagují na prostor a čas, který je v současnosti rozvoji čtenářské gramotnosti věnován. Aktivity nejsou často rámovány pouze vyučovací jednotkou. Najdeme zde tipy na celoroční literární soutěže, nápady na celoroční aktivity ve čtenářském klubu, projektové dny v průřezu ostatních vyučovacích předmětů aj. Hlavní aktivita v činnostech je pak pro žáky – tedy skupinová práce, projekt, začlenění veřejnosti do aktivit školy, výstava aj.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 02.06.2023, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 319 Výuka českého jazyka a literatury s využitím formativního hodnocení

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tomáš Ficza
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, učitel - metodik prevence, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz aplikuje poznatky formativního hodnocení na výuku českého jazyka a literatury. V první části kurzu se účastníci seznámí se základními prvky formativního hodnocení (zjistíme především, že formativní hodnocení není jen hodnocení, ale je to přístup k výuce). Dále si vybereme zajímavé aktivity, které lze aplikovat ve výuce českého jazyka, a to jak v mluvnici, stylistice, tak literatuře. V semináři si účastníci na vlastní kůži vyzkouší množství aktivit, které budou moci následně využít ve svých hodinách. Cílem je pomoci účastníkům se zaváděním formativního hodnocení do výuky češtiny, ale také ukázat, že mnoho učitelů již techniky formativního hodnocení využívá, aniž by to sami věděli.

  • Přivítání, představení konceptu semináře, úvod o formativním hodnocení (1 h)
  • Představení konkrétních metod formativního hodnocení, které lze využít ve výuce       (2,5 h)
  • Ukázka různých vyzkoušených aktivit do hodin mluvnice, stylistiky a literatury.  (4 h)
  • Závěrečná diskuze, sdílení dobré praxe, dotazy, ujasňování metodiky jednotlivých aktivit (1 h)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 08.06.2023, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 320 Biblioterapie ve výuce literatury na střední škole

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Biblioterapie je jednou z metod psychoterapie. Vzhledem k vzrůstajícímu počtu žáků s psychickými problémy je její uplatnění v hodinách českého jazyka a literatury jednou z možných cest, jak tyto problémy pojmenovat, ukázat na ně, jak s nimi pracovat. Seminář se zaměřuje na použití biblioterapeutických metod ve výuce literatury na střední škole. Účastníci si vyzkouší biblioterapeutický experiment sami na sobě, dozví se o další možnostech a úskalích použití těchto technik, budou mít možnost diskutovat o adekvátnosti zapojení těchto technik do výuky. Výhodou je účast a spolupráce hned tří lektorů: Jan Křeček je středoškolský pedagog, Marie Mokrá je odbornicí na biblioterapii, Tamara Valešová je psycholožka. Společně již několik let vytváří biblioterapeutické experimenty a aplikují je na žáky.

  • biblioterapeutický experiment – praktická ukázka (120 minut)
  • diskuze a zpětná vazba (60 minut)
  • teoretické ukotvení: co je biblioterapie, co není a k čemu je na světě (90 minut)
  • diskuze (60 minut)
  • vyzkoušené experimenty, přístupy, reakce žáků, sdílení zkušeností (90 minut)
  • diskuze, zpětná vazba (60 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 02.06.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 303 Praktické a zábavné aktivity do hodin literatury k okamžitému použití.

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tomáš Ficza
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, učitel - metodik prevence, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz se soustředí na konkrétní aktivity, které lze okamžitě využít v hodinách výuky literatury. Důraz je kladen na klasické metody jako volné psaní, myšlenkové mapy či čtení s předvídáním. V kurzu se ale účastníci také seznámí se zcela novými aktivitami, které propojují tradiční pedagogiku a zážitkovou pedagogiku. V semináři se podíváme na to, jak využít prvky dramatické výchovy, jak zapojit moderní technologie nebo jak udělat z hodiny zážitek (inovativní aktivity jako např. „tržiště“, „speed dating“ a mnoho dalších) Cílem kurzu je, aby si účastníci odnesli portfolio aktivit, které by mohli ihned druhý den zakomponovat do svých hodin. Aktivity jsou prověřené praxí a účastníci si jich velké množství vyzkouší na vlastní kůži.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 09.06.2023, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 6
 objednat

IT 28 Jak jednoduše oživit klasickou prezentaci interaktivními prvky a zvýšit motivaci studentů

Lektor/ka kurzu
Bc. Petr Chamula
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, zejména aplikací Nearpod, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity výuky a motivace žáků i vyučujících. Tyto aplikace nám zároveň umožní jednoduchý přechod mezi prezenční a distanční výukou.

První část semináře je věnována motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.

V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnosti nahlížet do práce žáků a okamžitě jim poskytovat zpětnou vazbu. V další části semináře si budou účastníci moci vyzkoušet vytvořit vlastní lekci a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.

V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využití v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.

  • Žák a motivace k výuce (45 minut)
  • Aplikace Nearpod – teoretická část (90 minut)
    • Seznámení s aplikací
    • Ukázka vzorové lekce
    • Popis funkcí
    • Ukázka integrace s ostatními aplikacemi
  • Aplikace Nearpod – praktická část (90 minut)
    • Praktické vytvoření interaktivní lekce z klasické PowerPoint prezentace
    • Otestování funkčnosti lekce ve dvojicích
    • Seznámení s funkcí Reports
  • Nearpod a Google Slides (45 minut)
    • Integrace aplikací a ukázka vytvoření lekce ve Slides jako náhradě za MS PowerPoint
  • Virtuální tabule a její využití (30 minut)
  • Tipy na ostatní aplikace k obohacení výuky (60 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 09.06.2023, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 1
 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace