Seminář je zaměřen na rozvoj pohybových schopností a dovedností (lokomočních, manipulačních aj.) u dětí předškolního a mladšího školního věku. Tyto hry, aktivity a činnosti lze aplikovat do prostředí školní třídy nebo tělocvičny. Účastníci se aktivně zapojí do nácviku pohybových her a činností, které jsou v praxi ověřeny a lze je zařadit do vzdělávací nabídky v mateřské škole a do vzdělávání na prvním stupni základní školy.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Tvořivá dramatika jako kreativní prostředek rozvoje osobnosti dítěte 1 hodina
Struktura dramatické lekce 1 hodina
Metody a techniky dramatické výchovy a jejich využití při vzdělávání dětí a žáků 6 hodin praktická participativní část s prezentací her a činností
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář je zaměřen na rozvoj pohybových schopností a dovedností (lokomočních, manipulačních aj.) u dětí předškolního a mladšího školního věku. Tyto hry jsou situovány do venkovního prostředí (příroda, dětské hřiště, zahrada mateřské či základní školy). Seminář je založen na participaci všech účastníků, kteří se aktivně zapojí do nácviku pohybových her a aktivit v přírodě. Všechny prezentované hry a činnosti které jsou v praxi ověřeny a lze je zařadit do vzdělávací nabídky v mateřské škole a do vzdělávání na prvním stupni základní školy.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Práce v pedagogické oblasti (a interakci s druhými) je náročná. Hledáme cestu, jak být v pohodě. Jak zvládnout dobře svou práci a svůj soukromý život. Někdy se v tom topíme a je toho na nás příliš. Na tomto workshopu bude každý hledat svou cestu ven, svůj recept na to, jak dobře zvládat zátěž při práci s druhými, být produktivní v práci, mít ji pod kontrolou a rád. Zároveň jak si užívat svůj život. Pojďme hledat cesty k životu, jaký chceme žít.
Blok 1 Slasti a strasti v práci i doma – diagnostika sama sebe z pohledu zaměstnance v pedagogických službách a práci s druhými (2 hod)
- Co bere čas a energii v práci s lidmi a ve službách?
- Jak si poskládat své osobně-pracovní priority, osobní a firemní?
- Pozitivní inteligence a jak ji využít ve svůj prospěch v práci s lidmi a ve službách
Blok 2 Time management a produktivita (2hod)
Blok 3 Konfliktní situace zejména v práci s lidmi a v sociálních službách (2hod)
Blok 4 Sebepoznání a jak to využít ve svůj prospěch a prospěch druhých, při práci s lidmi a v sociálních službách (2hod)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Účastníci se seznámí s vybranými dechovými a artikulačními cvičeními, která jsou nezbytným základem pro správné a srozumitelné vyjadřování. Prakticky si vyzkoušejí, jak tato cvičení se žáky provádět a jak rozvíjet jejich komunikační dovednosti. Pozornost bude věnována i obohacování slovní zásoby a možnostem spojení s průřezovým tématem mediální výchova.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Učitelé se naučí využívat výtvarné a pracovní techniky ke zpracování důležitého obsahu učiva).
Aby si žáci tyto znalosti pamatovali, musí s nimi umět pracovat, zaznamenat je tak, aby se k nim rádi vraceli. Učitelé se naučí nejen připravovat podrobné projekty, ale vyzkouší si i spoustu technik, jak tyto projektové materiály shromáždit a zpracovat, jak žáky pro práci připravit, jak vyrobit přehledy sesbíraných údajů, jak pracovat s výtvarnými a pracovními technikami.
Struktura kurzu:
Výběr tématu, zvolení oblastí, které v knize budou uvedeny (znalosti), delegování úkolů, výběr formátů.
Zhodnocení přínosu, výhod, ale i odhalení možných slabých míst a jak
je eliminovat
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář rozvíjí komunikaci verbální, neverbální, formy práce s trémou, vliv komunikačního šumu a metody jeho eliminace (např. navracení porozumění). Téma komunikační chyby, fauly a obrana proti nim se zabývá lží, pomluvou, manipulací. Zahrnuje techniky přiměřeného prosazení práv a obrany před nespravedlivou kritikou. Seminář je doplněn nácvikem, ukázkami, kazuistikami z praxe lektorky, testem inventáře sociálního chování, na který navazuje téma forem asertivního chování v aktuální situaci.
V rámci semináře lze zvolit prioritní témata: komunikace jako nástroj sladění kolektivu třídy, komunikace s rodiči žáků, vedení třídní schůzky, komunikační chyby, fauly, chyby percepce a jejich dopad na klima třídy, klima sborovny, vztahy učitel – rodič.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.