Kurzy

PP 312 Neverbální komunikace

Lektor/ka kurzu
Mgr. Rudolf Hadrava
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

  • Verbální a neverbální komunikace – základní principy
  • Vliv neverbální komunikace na tvoření prvního dojmu a celkové image
  • Oči a oční kontakt - význam v komunikaci
  • Postoj, gesta, mimika, postavení těla a teritorium – jejich vliv na lidské podvědomí
  • Soulad a nesoulad verbální a neverbální komunikace – efektivita sdělení
  • Jak rozpoznat lhaní
  • Návody na čtení a pochopení komunikačního partnera – slovník řeči těla
  • Základní mezikulturní rozdíly v neverbální komunikaci

 

další informace

Olomouc 20.09.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

ČJ 218 Jak na čtenářské dílny?

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Přehled témat:

  • čtenářská gramotnost a čtenářské dovednosti
  • metody práce s texty a konstruktivismus
  • příklady / ukázky čtenářských dílen
  • cíle a kritéria hodnocení
  • efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení a čtení

Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse budou probíhat v komunitním kruhu:

  1. představení tématu a cílů semináře
  2. představení lektora a účastníků
  3. snos myšlenek na téma: Co umíme?
  4. pojmenování vzdělávacích potřeb (resp. očekávání) k tématu ze strany účastníků (Co bychom se chtěli naučit? S čím si nevíme rady? Chtěli bychom odpovědi na tyto otázky…)
  5. praktické ukázky výukových programů (resp. metod) – přímá práce účastníků kombinovaná s pozorováním videí
  6. analýza ukázek
  7. plánování dle potřeb účastníků
  8. společná reflexe – přijímání a poskytování zpětné vazby k prezentovaným plánům i přípravám

další informace

Olomouc 05.12.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 381 Asertivita a její využití ve škole aneb jak slušně prosadit svůj názor

Lektor/ka kurzu
Mgr. Rudolf Hadrava
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
24409/2018-2-698
Počet vyučovacích hodin
8

Obsah je rozvržený do 8 vyučovacích hodin - tří bloků (1 blok = 2x45 min.). Přestávky mezi vyučovacími hodinami budou přizpůsobeny potřebám pedagogů, avšak po každém bloku bude minimálně 15 min. přestávka + přestávka na oběd.

1. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Uvedení do tématu - reakce na agresivní a pasivní chování kolegů, žáků a rodičů
  • Otevřená a skrytá agresivita a možné reakce na ni
  • Otevřená a skrytá pasivita a možné reakce na ni
  • Příčiny vzniku agresivity a pasivity

2. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Jak zklidňovat agresivního kolegu, žáka, rodiče a jak aktivizovat pasivního
  • Využití empatie a asertivní techniky otevřených dveří
  • Základy asertivního jednání – základní asertivní techniky a jejich použití ve škole

3. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Jak čelit neoprávněné kritice ze strany kolegů, žáků a rodičů
  • Jak čelit manipulaci ze strany kolegů, žáků a rodičů – principy využití kontra manipulace
  • Jak umět prosadit svůj názor a oprávněný požadavek – využití metody zaseklé gramofonové desky
  • Jak oznámit rozhodnutí a stát si za ním – zdůvodnění svého rozhodnutí

4. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Identifikace konkrétních častých a obtížných situací z praxe účastníků
  • Návody na řešení konkrétních situací

Předvedení jednotlivých modelových rozhovorů a jejich možných řešení

další informace

Olomouc 18.10.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 382 Zvládání námitek a jednání v obtížných situacích ve škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Rudolf Hadrava
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

  • Typy obtížných situací a jejich příčiny
  • Identifikace konkrétních obtížných situací z praxe účastníků
  • Nástroje efektivního řešení obtížných situací
  • Typologie obtížných lidí a jak s nimi jednat
  • Kontrola emocí
  • Empatie a zvládání námitek
  • Strategie zvládání konfliktních situací
  • Manipulace a obrana proti ní
  • Asertivita – jeden z nástrojů při řešení obtížných situací

další informace

Olomouc 29.11.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 383 Projektová výuka v praxi

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22820/2017-3-829
Počet vyučovacích hodin
8

Praktická dílna, která poskytne účastníkům základní materiál pro projektovou výuku v ZŠ i ve volnočasovém prostoru. Seminář je především zaměřen na principy realizace projektové výuky ve školní praxi, upozorňuje na přednosti a úskalí projektů, nabízí i náměty na konkrétní projektové činnosti s žáky. Účastníci získají povědomí o typologii školních projektů i o integrované výuce. Uvědomí si, jak je důležité vhodně vybrat téma projektu, co je to gradace práce na projektu, zvolení závěrečného výstupu. V souvislosti s kariérním řádem je také důležité „prodat to, co děláme“.

Všechny ukázkové projekty byly realizovány v praxi, lze na nich detailně rozebrat klady a zápory. Součástí semináře je i řízená výměna zkušeností a závěrečná diskuze.

  1. Seznámení s projektovou výukou obecně, rozdíl mezi klasickou výukou, integrovanou tematickou výukou a projektovou výukou (odkazy na historii a literaturu), komunitní škola (škola otevřená veřejnosti).
  2. Proč zařazovat projektovou výuku do vyučování – její přednosti i negativa, typy projektů, cíle, kompetence, mezipředmětové vztahy, obohacené prostředí, partnerské organizace, závěrečné výstupy.
  3. Ukázky projektů – prezentace vybraných projektů (ukázky z praxe), pomůcky, výstupy.
  4. Hodnocení (práce třídy na projektu žáky), sebehodnocení (žáků), propagace a „jak je dobré umět prodat to, co děláme“.

další informace

Olomouc 04.12.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 384 Hlasová výchova pro pedagogy

Lektor/ka kurzu
Miroslav Dvořák, DiS.
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239
Počet vyučovacích hodin
8

Práce s dechem a hlasová výchova

  • řízení dechu při mluvení
  • vědomá dechová kapacita a správná opora hlasu, měkký hlasový začátek
  • vznik zdravé fonace, brániční impuls
  • tvoření hlasu, síla hlasu
  • barva a znělost hlasu
  • co o nás prozradí hlas a jak zaujmout hlasem
  • jak umluvit prostor bez námahy

Technika řeči

  • respirace, fonace, artikulace, modulace - jak potřebné teoretické informace proměnit v mluvní praxi
  • srozumitelná artikulace - vokálů a konsonantzvuková osnova věty
  • jak mluvit hodiny bez únavy hlasu
  • hlasová hygiena

Kultivovaný mluvený projev a publikum

  • jak získat a udržet pozornost posluchačů svým hlasovým a mluveným projevem
  • řečnické zlozvyky a nedostatky a jak se jim vyhnout
  • zvládání trémy při verbálním projevu

METODY

  • INTERAKTIVNÍ TRÉNINK se zapojením všech účastníků, teoretické zásady se okamžitě nacvičují v praxi, opakovaná cvičení, zpětná vazba lektora každému posluchači, rady a doporučení ke zlepšení dovedností,
  • dechová cvičení, význam dechu pro vznik hlasu, brániční impuls
  • rezonanční cvičení
  • artikulace vokálů a konsonant
  • vlastní příprava projevu
  • hlas a prostor, zvuková osnova věty - artikulace, větný a slovní přízvuk, intonace, tempo a dynamika
  • audio a video trénink

Lektor prakticky předvádí dechová a hlasová cvičení, individuálně konzultuje s posluchači a prakticky s nimi nacvičuje základní hlasové návyky:

  • nacvičujeme správné držení těla při mluveném projevu
  • prohlubujeme práci s dechem a s bránicí, vědomé brániční dýchání
  • cvičíme správné tvoření hlasového tónu, měkké hlasové začátky
  • naučíme se, jak šetřit hlas a ekonomicky využívat dech
  • procvičíme využívání rezonančních dutin
  • trénujeme důslednou a čistou vokalizaci, samohlásky a jejich dělení, artikulaci
  • používáme hlasová cvičení dle dispozic jednotlivců
  • dbáme na přesnou výslovnost a správný tvar mluvidel, artikulace
  • nacvičujeme texty s cílem vytvořit praktické dovednosti a návyky v oblasti mluveného projevu
  • video, audio trénink

HLASOVÁ VÝCHOVA

  • Vědomé dýchání - práce s dechem a jeho význam verbální projev
  • Brániční impuls
  • Hlasové začátky - správná fonace
  • Rezonance - zesílení hlasu, přirozená mluva na prostor
  • Artikulace - správná výslovnost vokálů a konsonant
  • Hlas je pracovní nástroj každého pedagoga
  • Všechna cvičení si zájemci vyzkouší prakticky, konkrétní a názorné ukázky

RÉTORIKA

  • Základní informace o vědomém a profesionálním dýchání, znění hlasu a artikulaci
  • Ukázka připraveného projevu
  • Zvuková osnova věty – frázování, větný přízvuk, intonace, tempo a dynamika
  • Neverbální část projevu – postoj, oční kontakt, jak vnímat a upoutat posluchače
  • Řečnické okrasy
  • Všechna cvičení si zájemci vyzkouší prakticky, konkrétní a názorné ukázky

další informace

Olomouc 25.11.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

PP 385 Jak efektivně používat metody aktivního učení?

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Přehled témat:

  • metody aktivního učení a konstruktivismus
  • ukázky výukových jednotek založených na principu třífázového učení E-U-R
  • cíle a kritéria hodnocení a hodnocení výukových jednotek
  • plánování výukových jednotek

Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse budou probíhat v komunitním kruhu:

  1. představení tématu a cílů semináře
  2. představení lektora a účastníků
  3. snos myšlenek na téma: Co umíme v oblasti používaní metod aktivního učení?
  4. pojmenování vzdělávacích potřeb (resp. očekávání) k tématu ze strany účastníků (Co bychom se chtěli naučit? S čím si nevíme rady? Chtěli bychom odpovědi na tyto otázky…)
  5. praktické ukázky výukových programů (resp. metod) – přímá práce účastníků, ev. kombinovaná s pozorováním videí zaměřených na:
  • metody práce s textem
  • komunikační a diskusní metody
  • metody objevování a řešení problémů
  • simulace a simulační hry.
  1. analýza ukázek
  2. plánování nástřelu, přípravy výukové jednotky založené na aktivním učení – aneb co v nejbližší době použijeme v praxi
  3. společná reflexe – přijímání a poskytování zpětné vazby k prezentovaným plánům i přípravám

další informace

Olomouc 08.10.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

PP 386 Alternativní formy práce se třídou

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
12475/2017-2-556
Počet vyučovacích hodin
8

Pozitivní klima školy ovlivňuje způsob formování vztahů, rozhodování mladých lidí i vývoj jejich životních hodnot a postojů. Vytvoření pozitivního klimatu je závislé mimo jiné i na různých alternativních formách práce, které rozvíjejí vrozené předpoklady dítěte, učí ho vnímat život kolem sebe, porozumět mu a nacházet v něm uplatnění a uspokojení. Podstatnou součástí tohoto semináře jsou praktické návody vycházející z pedagogické psychologie.

Vzdělávací obsah:

  1. Klima školy, klima třídy – role učitele v inkluzivní třídě 
  2. Průřezové téma OSV, možnosti začlenění do výuky
  3. DIDAKTICKÉ HRY K TÝMOVÉ SPOLUPRÁCI, KOMUNIKACI, SEBEPOZNÁNÍ A SEBEPOJETÍ (SOUSTŘEDNÉ KRUHY, ŠPEJLE, RUCE-NOHY, GORDICKÝ UZEL, PÁN STROJŮ, SLEPÝ HAD, NAVIGÁTOR)

další informace

Olomouc 31.10.2019, 09:00–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

PP 387 Projekty ve výuce

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7313/2019-3-257
Počet vyučovacích hodin
8

V první části semináře jsou účastníkům nabídnuty přehledy klíčových kompetencí a průřezových témat, jejich možné začlenění do školních vzdělávacích programů, možnosti jejich plánování, realizace a vyhodnocování. Na základě získaných informací je ve druhé části semináře účastníkům dána příležitost vytvořit projekt (krátkodobý, střednědobý i dlouhodobý s mezipředmětovou tématikou, respektující průřezová témata a rozvoj klíčových kompetencí žáků). V závěrečné části účastníci vyvodí a zvolí nejvhodnější metodu a formu hodnocení žáků při kooperativním a projektovém vyučování.

  • RVP ZV – cíle, klíčové kompetence, průřezová témata, vzdělávací oblasti – 45 min
  • Průřezová témata ve ŠVP – zařazení, realizace, hodnocení - výhody a nevýhody – 45 min
  • Projektové učení – obecné pojmy, typologie projektů – 45 min
  • Příprava předmětového, ročníkového a školního projektu s využitím PT v podmínkách vlastní školy a ŠVP – 180 min
  • Vyvození způsobů hodnocení všech typů projektů – 45 min

další informace

Olomouc 06.11.2019, 09:00–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

PP 389 Syndrom CAN – týrané, zneužívané a zanedbávané dítě

Lektor/ka kurzu
PhDr. Alena Dědečková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

  • Úvod do problematiky. Vymezení pojmu syndrom CAN. Příčiny, příznaky, diagnostika. Münchhausenův syndrom. Identifikace s agresorem. Sekundární viktimizace  – 2 hod.
  • Typy CAN. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Fyzické,  psychické týrání. Sexuální týrání. Zanedbávání. Typy agresorů a obětí - 1 hod.
  • Práce s rodinou dítěte s CAN. Možné způsoby práce rodiny a spolupracujících odborníků. Oznamovací povinnost. Multidisciplinární přístup – 2 hod.
  • Prevence, intervence syndromu CAN. Postavení pracovníka pedagogického pracovníka. Reakce společnosti na děti týrané a zneužívané – 1,5 hod.
  • Institucionální pomoc. Práce s dítětem (a jeho rodinou), umístěným v zařízení pro výkon ústavní výchovy. Konkrétní kazuistiky – 1 hod.
  • Skupinová diskuze, závěr, test  – 0,5 hod.

další informace

Olomouc 21.10.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 394 Naučte své studenty učit se s pomocí NLP (Neurolingvistické programování)

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

V průběhu semináře se budou střídat části výkladové s částmi praktickými, díky nimž si účastníci prakticky osvojí prezentované techniky. Po absolvování akce je tak budou schopni ihned aplikovat v praxi. V každé části bude ponechán dostatek prostoru pro dotazy účastníků.

1) Uvedení do NLP zážitkovou formou (25 min.) + stručné představení NLP (20 min.)

2) Neurobiologické předpoklady učení, aneb co všechno zvládne náš mozek? Žebřík učení, 4 fáze učení. Paměť. (45 min.)

3) Nežádoucí faktory: stres a omezující přesvědčení. V čem tkví jejich záludnost a jak s nimi pracovat. Praktický nácvik. (45 min.)

4) Posilující faktory: stav učení (hladina alfa), navození stavu učení (teorie, ukázka, nácvik), jak úspěšně podpořit proces učení (3 klíče: motivace, sebevědomí, disciplína) (2 x 45 min.)

5) Typologie studentů vzhledem k preferované formě přijímání informací (vizuální, auditivní, kinestetický, audio-digitální). Diagnostika preferovaného reprezentačního systému a využití v praxi. Oční nápovědy. Sebezkušenostní část. (45 min.)

6) Technika kotvení a možnosti jejího využití při studiu. Praktický nácvik. (45 min.)

7) Metoda Kaizen.

další informace

Olomouc 18.10.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

PP 396 Výukové aplikace online a zdarma

Lektor/ka kurzu
Mgr. Žaneta Pixová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

Seminář – Výukové aplikace online a zdarma ukáže užitečné pomůcky pro výuku.  Na internetu je dnes plno dostupných vzdělávacích aplikací online. Některé si tvoří i školy či vyučující sami. Které aplikace bychom měli znát a které můžeme sami při výuce používat?

  • Úvod do tématu – Výukové aplikace (1h)
  • Užitečné výukové aplikace zdarma – seznámení (1h)
  • Tipy na práci s výukovými aplikacemi při hodině (3h)
  • Praktický nácvik práce s výukovými aplikacemi (3h)

další informace

Olomouc 02.12.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

PP 397 Manipulace v jednání – aneb jak se nenechat zatlačit do kouta

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jana Prošvicová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Jak poznat manipulativní jednání, jednotlivé fáze manipulace a typologie manipulátorů. Obranný mechanismus nebo agresivita?  Techniky a prostředky manipulace a obrana proti nim. Role manipulace v mezilidských vztazích. Jsme manipulátory, aniž si to uvědomujeme? Manipulace v zaměstnání, v rodině. Manipulace škodí všem. Prostor a jeho zvládání. Účinná argumentace, umění vyjít z konfliktu se ctí. První pomoc proti hloupým narážkám – instantní věty. Kde jste nejzranitelnější. Chraňte svou čest. Odhalte jízlivé komplimenty. Zvládání kritických situací. Jak reagovat, když vám někdo něco podsouvá. Praktická cvičení.

další informace

Olomouc 11.10.2019, 9.:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

PP 398 Filosofie lásky, moci a kreativity

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

Předmět je rozdělen do čtyř bloků.  První tři bloky jsou teoreticky zaměřeny na témata lásky, moci a kreativity. Ve čtvrtém bloku jsou tato tři témata propojena a sdílena prakticky. Ke každému tématu zúčastnění dostanou k dispozici krátký text (elektronicky), který si před setkáním přečtou. V semináři budou jednotlivá témata objasněna a zároveň propojena s reálnými problémy při výuce. Teoretická část bude vycházet z textů: L. Naldoniová, Erós a jeho metamorfózy; L. Ries, Pedagogická láska a prosociálnost; P. Zimbardo, Luciferův efekt;  G. Rodari, Gramatika fantasie (u jednotlivých bloků je uvedena literatura, kterou by měli zúčastnění přečíst před začátkem semináře).

Rozdělení výuky:

1.Pojetí lásky (2 hodiny): Čtyři významy lásky se zaměřením na lásku erotickou a přátelskou v interpretaci Platóna, Aristotela a Freuda. Pedagogická láska. Literatura: L. Naldoniová, Erós a jeho metamorfózy. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě. (kapitola 1.4 Čtyři podoby lásky); L. Ries, Pedagogická láska a prosociálnost.

2.Pojetí moci (2 hodiny): Problém moci a autority při výuce. Proměny osobnosti po získání moci: diskuze na téma Stanfordského experimentu provedeného psychologem P. Zimbardem. Literatura: P. Zimbardo, Luciferův efekt. Jak se z dobrých lidí stávají lidé zlí. (kapitola XVI. Odolávání situačním vlivům a oslava hrdinství.)

3.Kreativita a fantasie 2 hodiny:Jak podporovat kreativitu: seznámení s gramatikou fantasie italského pedagoga a autora dětských knih Gianni Rodariho. Literatura: L. Naldoniová, „Kreativní fantazie Gianni Rodariho“ In Na rozhraní světů. Fantastická literatura v mezioborovém zkoumání. Brno: Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity (2016): 221-232.

4.Láska, moc a kreativita – hledání souvislostí a jejich aplikace při výuce (2 hodiny).

Zúčastnění vzdělávací akce dostanou na závěr test, který bude založen na základní literatuře uvedené u jednotlivých výukových bloků.  

další informace

Olomouc 08.11.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

ČJ 224 Metody a formy práce vedoucí ke čtenářské gramotnosti a efektivnímu učení

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239
Počet vyučovacích hodin
8

V semináři budou předvedeny originálně zpracované didaktické zkušenosti pedagogů z praxe, zahrnující různé oblasti vzdělávání, zaměřené na rozvoj čtenářské gramotnosti. Lektorka zároveň představí vlastní nové a obecně málo známé a frekventované formy a metody vyučování. V první části se lektor zaměří na obecnější principy metodiky a didaktiky (na praktických příkladech), na využití inovativních, aktivizujících metod, v druhé části pak na ukázky konkrétních možností, jak výuku vést a obohacovat o zajímavé prvky a činnosti. Seminář bude věnován především těmto formám a metodám práce: otevřenému učení a prožitkovému učení, vyhledávání a zpracovávání informací, technikám RWCT – metoda I.N.S.E.R.T., pětilístek, volné psaní, metoda barevných papírů, třífázový rozhovor a mnoho dalších.

 Témata:

  • Změny ve vzdělávání – kurikulární reforma, rozvoj klíčových kompetencí (kompetence pro život) – 45 min
  • Čtenářská gramotnost: vyvození sedmi základních strategií čtenářské gramotnosti – 45 min
  • Obecná pedagogika – metody a formy práce, které rozvíjejí nejvíce klíčových kompetencí (vyvození) – 45 min
  • Model vzdělávání: E – U – R (45 min)
  • Inovativní a aktivizující metody a formy práce: prvky RWCT (včetně vyvození vhodných metod hodnocení – hodnotící teploměr, sluníčková metoda hodnocení…) – 180 min

další informace

Olomouc 15.10.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

PP 399 Filmová a audiovizuální výchova

Lektor/ka kurzu
Mgr. Vladimír Soško
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

1. blok: Filmové a audiovizuální dílo – popis, charakteristika, struktura. Typy audiovizuálních děl. Film jako syntéza umění – zobrazení, filmová řeč, příběh, kontext. (2x45min)

2. blok: Statické a dynamické zobrazení – fotografie, koláž, slideshow. Od záběru k filmu – kompozice, záběr, střih, čas. Vztah obrazu a zvuku z hlediska vnímání.(2x45min)

3. blok: Technologie – digitální technika, kamera, telefon, tablet. Komunikace – vztah fikce a reality. Účel tvorby audiovizuálních děl – využití a zneužití. Problematika autorských práv a ochrana soukromí. Internet jako platforma zveřejnění. (2x45min)

4. blok: Analýza audiovizuálního díla. Praktické využití získaných poznatků v pedagogické praxi.(2x45min)

další informace

Olomouc 07.10.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 400 Jak komunikovat a nedělat si z lidí nepřátele

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jana Prošvicová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7313/2019-3-257
Počet vyučovacích hodin
8

Co lidé v komunikaci upřednostňují, zdroje aktivit člověka, motivace, charakteristika mezilidské komunikace, není k zahození, když jste druhým sympatičtí, porozumění tomu, o čem se komunikuje, protože to je základním kritériem dobré komunikace, musím znát problematiku, o které chci mluvit, porozumění slovní zásobě, jak vést dialog, technika řeči – jak dobře mluvit, aby nám ostatní porozuměli, empatie, je nutné brát v úvahu (nejen) svůj emocionální stav, role předsudků v komunikaci, aktivní naslouchání a jak vypadá aktivní posluchač, technika kladení otázek, prostředky komunikace, bariéry v komunikaci, kompliment, odpovídající neverbální komunikace, otevřenost ve zpětné vazbě, doporučení, jak působit co nejlépe, kdo ztratil sebeovládání – prohrál, praktická cvičení.

další informace

Olomouc 22.11.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

PP 401 Vybrané problémy interkulturní komunikace

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

Záměrem kursu je seznámit studenty s klíčovými modely rozpracovanými za účelem objasnění interkulturní komunikace. Vyrovnávání se s kulturními rozdíly je přitom chápáno jako komplexní soubor schopností nezbytných pro komunikaci v multikulturních souvislostech s odlišnými lidskými subjekty ohledně kulturní a jazykové úrovně. V úvodních dvou přednáškách jsou vysvětleny klíčové pojmy relevantní pro interkulturní komunikaci (komunikátor a komunikant, odezva, problematické dekódování vzkazu v interkulturních souvislostech, etnocentrismus, stereotypizování, komplementarita verbální a neverbální komunikace, gestika, haptika, kinezika, paralingvistika, proxemika, atd.)  Dále jsou objasněny konkrétní modely interkulturní komunikace rozpracované Geertem Hofstedem, Fons von Trompenaarsem, Miltonem Bennettem, Johnem Hallem a Ingrid Pillerovou.

další informace

Olomouc 15.11.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 403 Prevence zdravotních rizik v pedagogickém procesu

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
16

  • Vymezení pojmu zdraví. Determinanty zdraví. Analýza nových možností ovlivnění faktorů působících na zdraví člověka. Zdravý způsob života. Zdravotní gramotnost a její role v péči o zdraví.
  • Evropská strategie péče o zdraví. Program Světové zdravotnické organizace Zdraví do 21. století. Amsterodamská smlouva.
  • Tvorba a metodika projektů s akcentem na projekty výchovy ke zdraví.
  • Preventivní péče (primární, sekundární a terciární prevence) a výchova ke zdraví. Předpoklady účinného ovlivnění způsobu života.
  • Životní styl - problémy a rizika (definice životního stylu, výživa, pohybová aktivita, kouření, vztah k alkoholu, drogám, návykové chování, působení alternativních náboženských skupin, šikana, psychická zátěž - stres, rizikové sexuální chování).
  • Infekční choroby.
  • Úrazy.
  • Chronické neinfekční nemoci a jejich prevence: kardiovaskulární choroby, nádorová onemocnění, cukrovka, obezita, osteoporóza, inkontinence stolice a moče, onemocnění ústní dutiny a zubů, alergické choroby…

Určeno pro učitele (vyučovací předmět): 

  • 1. stupeň ZŠ, vzdělávací oblast Člověk a jeho svět,
  • 2. stupeň ZŠ, vzdělávací oblast Člověk a zdraví (Výchova ke zdraví)
  • Gymnázium, předmět Výchova ke zdraví

další informace

Olomouc 11.02. a 18.02.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

3 200 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace