Kurzy

ZŠ 133 Hrajeme si, hýbeme se v mateřské škole a na 1. stupni základní školy

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28545/2022-6-863
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na rozvoj pohybových schopností a dovedností (lokomočních, manipulačních aj.) u dětí předškolního a mladšího školního věku. Tyto hry, aktivity a činnosti lze aplikovat do prostředí školní třídy nebo tělocvičny. Účastníci se aktivně zapojí do nácviku pohybových her a činností, které jsou v praxi ověřeny a lze je zařadit do vzdělávací nabídky v mateřské škole a do vzdělávání na prvním stupni základní školy.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 04.01.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 577 Řešení problémových a náročných situací ve škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Martina Havlíková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, výchovní poradci, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
758/2023-7-32
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Interaktivní přednáška se zapojením všech účastníků, teoretické zásady s navazujícím nácvikem. Výklad podpořený prezentací v MS Power Point, individuální práce, sebezkušenostní techniky, práce ve skupinách, hraní rolí, zpětná vazba, reflexe provedených aktivit, testy, výtvarné techniky, diskuze, příklady z praxe, opakovaná cvičení,  rady a doporučení ke zlepšení

1.blok v rozsahu 2 vyuč.hodin

 

  • Základní faktory, které se na vzniku problému podílejí
  • Nedorozumění a proč vzniká, úskalí komunikace
  • Psychologické strategie zvládání konfliktních  a problémových situací
  • Negativní a pozitivní aspekty konfliktu
  •  

2.blok v rozsahu 2 vyuč.hodin

 

  • Přístup ke konfliktu a styly jednání v konfliktních situacích
  • Transakční analýza (TA) a její využití pro efektivní zvládání komunikace s druhými
  • Jak vnímám sebe sama a svou roli
  •  

3.blok v rozsahu 2 vyuč.hodin

 

  • Jak se bránit agresi
  • Jak jednat s rozčíleným člověkem
  • Jak zvládnout vlastní negativní emoce
  • Základní strategie a praktické postupy v náročných  situacích
  •  

4.blok v rozsahu 2 vyuč.hodin

  • Typologie osobnosti – jak jednat s jednotlivými typy lidí
  • Rozbor problémových situacích  přednesených účastníky
  • Základní orientace ve vlastních zdrojích a strategiích zvládání náročných komunikačních situací

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 06.12.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 584 Techniky komunikace pro každý den

Lektor/ka kurzu
Mgr. Martina Havlíková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
758/2023-7-32
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Interaktivní přednáška se zapojením všech účastníků, teoretické zásady s navazujícím nácvikem. Výklad podpořený prezentací v MS Power Point, individuální práce, sebezkušenostní techniky, práce ve skupinách, hraní rolí, zpětná vazba, reflexe provedených aktivit, diskuze, příklady z praxe, opakovaná cvičení,  rady a doporučení ke zlepšení

  • Základní pravidla komunikace
  • 4 roviny komunikace
  • Verbální a neverbální komunikace v každodenní praxi
  • Slušnost a pozitivní přístup
  • Pravidla vedení  rozhovoru s klientem v kontextu školy, praktické tipy pro navázání kontaktu a udržení vztahu, dovednost naslouchání
  • Chyby při jednání s komunikačním partnerem
  • Jak využít metody komunikace - principy transakční analýzy; stavy já v komunikaci, komunikační strategie a komunikační hry
  • Komunikační techniky pro každý den a jejich nácvik

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 14.11.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 587 Prevence pro nejmenší.

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

I s nejmenšími dětmi (kolektivy mateřské školy a první resp. druhé ročníky základních škol) lze preventivně pracovat a rozvíjet v nich určité sociální kompetence, např. adekvátní chování ve vztazích s ostatními, komunikaci, spolupráci, společenská pravidla, toleranci k rozdílům, funkční řešení problémů nebo předcházení projevům rizikového chování.

Práce s touto věkovou skupinou má jednu obrovskou výhodu - vykazuje (na rozdíl od starších dětí a náctiletých) téměř vždy vysokou motivaci a nadšení jedinců pro skupinové nebo kreativní aktivity.

Mějme také na paměti, že v tomto věku působí dospělá autorita (rodič, učitel, vychovatel, školní psycholog, preventista, vychovatel, vedoucí aj.) o mnoho silněji než později, kdy se na toto místo dostává spíše vrstevník, starší sourozenec či média. Z hlediska školní primární prevence rizikového chování je možné této velké výhody ve prospěch pozitivního působení na děti využít.

Lektor jakožto školní psycholog a preventista se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu.

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

 

  • Věkové vymezení a vývojové potřeby v rámci skupinové práce s malými dětmi: 1 hod
  • vývojová specifika dětí předškolního věku
  • vývojová specifika dětí prvních a druhých ročníků ZŠ

(základní fyziologické potřeby, úroveň schopnosti učení, socializace a kognitivních procesů (pozornost, paměť, myšlení).

 

  • Obecné zákonitosti a podmínky (čas, místo, personální obsazení), struktura a pravidla chování žáků i dospělých při skupinové práce s nejmenšími. 2 hod
    • specifika práce v primární prevenci se skupinou předškolních dětí (3 – 6 let)
    • specifika práce v primární prevenci se skupinou dětí prvních a druhých tříd (6 – 8 let) ZŠ
  • Praktické ukázky konkrétních možností aktivit skupinové práce s nejmenšími dětmi: ukázky aktivit na uvolnění, aktivaci, zklidnění, komunikaci a spolupráci. Např.: Klubíčko; Kompot; Místa si vymění; Letadélka; Společné skládání aj. 3hod
  • Prevence a řešení možných potíží při skupinové práci s nejmenšími (schopnost pozornosti, socializace, sebereflexe, motivace, zvládání afektů aj.)  1,5 hod
  • Shrnutí, dotazy, zpětná vazba. 0,5 hod

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 26.01.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 588 Diagnostika třídních kolektivů (mapování třídního klimatu a sociometrie).

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Jak už sám název napovídá, seminář se zabývá lepším poznáním a zkoumáním konkrétního třídního kolektivu, který je každý ve svém složení jedinců, jejich sociálních rolích, vzájemných vztazích, atmosféře, vlastnostech a schopnostech (např. ochota si navzájem pomoci) neopakovatelný a originální. Mnoho důležitých fenoménů lze však ve většině kolektivů více či méně posuzovat resp. měřit.  

Seminář se dělí na dvě základní části.

MAPOVÁNÍ TŘÍDNÍHO KLIMATU, při jehož použití nefigurují konkrétní jména žáků (ani konkrétní vztahy mezi nimi), ale obecné vlastnosti nebo schopnosti celého kolektivu např.: míra spokojenosti žáků ve třídě nebo pocitová dovednost řešit problémy. Pomocí mapování třídního klimatu tedy můžeme lépe zjistit aktuální či dlouhodobější situaci ve třídě ohledně jejich aktuální nálady, celkové atmosféry, jejich pocitové míry bezpečnosti, empatie, blízkosti, důvěry, soudržnosti, spolupráce, komunikace, ale také soutěživosti, strachu, agrese a dalších měřitelných fenoménů ve třídě.

Pomocí SOCIOMETRIE zjišťujeme specifické vlastnosti (např.: oblíbenost nebo vliv) u konkrétních žáků ve třídě (pracujeme tedy s jejich jmény) či jejich sociální role a vzájemné vztahy, což už je o mnoho složitější z hlediska nutnosti souhlasů zákonných zástupců, celkové obtížnosti odborných metod či adekvátní práce s výsledky. Po proškolení je však většina pedagogů schopna základní sociometrické nástroje použít.

Seznámíme se s některými konkrétními metodami (na nichž není potřeba certifikát z odborného školení) mapování třídního klimatu i sociometrických nástrojů, kterými účastníky na základě své praxe provedu a poučím od začátku až do konce – rozdělení jednotlivých metod podle určitých věkových skupin žáků, jejich administraci, vyhodnocení, práci s výsledky, adekvátní možnosti sdělení výsledků zákonným zástupcům či pedagogům a jejich možnému využití při další práci se třídou.

Lektor jakožto školní psycholog a preventista se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu.

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

 

  • Cíle (výhody) primárně preventivní práce s třídními kolektivy a adekvátní zakázka k diagnostice (proč a v jakých případech vlastně diagnostikovat třídní kolektiv?) 0,5 hod
  • Podmínky realizace diagnostické práce se třídou. 0,5 hod
  • Čas – doba vhodná na diagnostiku (v rámci roku, týdne, dne a celkovém procesu práce se třídou) a délka jednotlivých metod.
  • Prostor – vhodné místo, úprava místa konání, potřebné vybavení a pomůcky.
  • Personální obsazení (kdo by se měl na této práci podílet a proč).
  • Struktura diagnostické práce se skupinou (jednotlivé fáze a jejich pořadí). 0,5 hod
  • Pravidla: 0,5 hod
  • přístupu v chování k žákům/studentům i pedagogům – seznámení s tím, které strategie v komunikaci a chování při diagnostice tříd kdy a kde použít)
  • chování žáků a studentů při a po skupinové diagnostice (práce s citlivými daty).
  • Názorné praktické ukázky konkrétních metod mapování třídního klimatu od začátku do konce (věkové rozdělení, administrace, vyhodnocení, práce s výsledky, možnosti následné práce se třídou). Např.: Nedokončené věty; Naše třída; Pocity ve třídě; 3 věty aj. 2 hod
  • Názorné praktické ukázky konkrétních sociometrických metod od začátku do konce. Např.: Medvídci či duchové na stromě; Sluníčko s obláčky; Pyramida; Pustý ostrov; Plavba lodí aj. 2 hod
  • Práce s výsledky diagnostiky třídních kolektivů, možnosti následné práce se třídou na základě zjištěných výsledků. 1 hod
  • Prevence a řešení možných potíží při diagnostice tříd se žáky s a studenty (pravdivost výsledků, nechuť nebo strach žáků poskytovat informace o třídě, rizika následného procesu s výsledky diagnostiky aj.)  0,5 hod
  • Shrnutí, dotazy, zpětná vazba. 0,5 hod

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 07.11.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 342 Rozšiřování slovní zásoby hrou, aktivity pro mladší žáky

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsahem semináře je seznámení s receptivními i produktivními aktivitami a hrami k procvičování anglického jazyka v různých úrovních pokročilosti. Účastníci si prakticky vyzkouší širokou škálu zábavných a užitečných aktivit pro žáky ve věku 6 - 12 let.

Nejprve si projdeme slovní zásobu, která je vyučovaná v jednotlivých úrovních pokročilosti Poté proběhne sdílení dobré praxe a seznámíme se s aktivitami, který mi je možné obsáhnout více lexikálních témat jak produktivní tak receptivní formě. Naposledy se zaměříme na některé specifické aktivity vhodné pro určité konkrétní úrovně a témata.

  • Strukturovaný přehled vyučované slovní zásoby dle úrovní pokročilosti (45 min)
    • od úrovně začátečníků až po pokročilé
    • základní tipy pro vytvoření kvalitní lekce zaměřené na slovní zásobu.
  • Sdílení osvědčených aktivit a her na rozšíření slovní zásoby ve výuce (45 min)
    • Učitelé sdílejí aktivity, které se jim dosud ve výuce osvědčily, zároveň mohou sdílet i oblíbené materiály a zdroje. Osvědčené materiály a zdroje poskytne také lektor semináře.
  • Aktivity a hry, které zahrnují více různých jazykových oblastí i úrovní (45 minutes)
    • Například použití deskových her, jako volné aktivity pro mluvenou produkci ve všech úrovních pokročilosti
  • Aktivity a hry pro začátečníky (45 min)
    • Barvy, čísla, doprava, škola, přídavná jména, jídlo, rodina, aj….
  • Aktivity  a hry pro mírně pokročilé (45 minutes)
    • Slovesa, sport a zájmy, tělo, zvířata, objekty,..
  • Aktivity a hry pro středně pokročilé (45 minutes)
    • Skola, povolání, cestování, nakupování, svátky,...
  • Aktivity a hry pro více pokročilé  (45 minutes)
    • Oblékání, příroda, Vesmír, kultura….
  • Aktivity hra pro pokročilé (45 minutes)
    • Životní prostředí, zábava, profese,...

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 10.11.2023, 09:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZŠ 132 Rozvoj matematické pregramotnosti v předškolním vzdělávání

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé MŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář seznámí účastníky s tím, co by mělo zvládat dítě předškolního věku v mateřské škole ve vztahu k matematickým činnostem. Rozvoj schopnost porovnávat, třídit, skládat a kompletovat. Hledání a vytváření shod a rozdílů jako významného nástroje rozvoje specifických schopností a dovedností pro pochopení matematiky. Rozvoj předmatematických představ je v předškolním vzdělávání založen na vytváření rozmanitých činností, dostatku příležitosti k rozvoji vědomostí, dovedností a schopností, návyků a rozvoje řeči, komunikace, pohybových dovedností a orientace v prostoru. Seminář bude veden formou aktivního výkladu a možností diskuse a příkladů dobré praxe. Účastníci semináře si vyzkouší některé činnosti a získají náměty na různé činnosti podporující matematickou gramotnost.

1 hodina

  • Úvod, seznámení se s účastníky
  • Cíle předmatematické výchovy, příprava na matematiku, důležitost předškolní přípravy a pozdější úspěšnost ve školní matematice
  • Okruhy matematické pregramotnosti dle RVP PV

1 hodina

  • Příprava dítěte na zpracování informací v zadání slovní úlohy, rozvoj řeči, komunikace, paměti, představ, prostorového vnímání,
  • Obrázek jako zdroj informací
  • Práce s otázkou a odpovědí

1 hodina

  • Porovnávání – charakter porovnávaných objektů
  • Porovnávání přirozené, porovnávání základní, porovnávání podílem, rozdílem
  • Aktivity spojené s porovnávánbím
  • Zobrazení, zobrazení prosté
  • Přiřazování – dvojice, n tice,
  • Aktivity k přiřazování, hry, orientace v prostoru,
  • Rozvoj jemné a hrubé motoriky

1 hodina

  • Třídění, schopnost třídit, vlastnosti tříd, zadání souboru, reprezentant třídy, usnadnění procesu třídění
  • Typy třídění – podle druhu, barvy, velikosti, taru
  • Třídění podle dvou a více kritérií, třídění úplné, neúplné,
  • Aktivity vztahující se k třídění
  • Řazení, uspořádání, vzájemné postavení objektů
  • Typologie uspořádání – časové, prostorové, časoprostorové, kvantitativní, kvalitativní
  • Orientace v uspořádaném souboru

1 hodina

  • Rozvoj logického myšlení – usuzování, uvažování, úlohy typu ZEBRA,
  • Hudebně pohybové činnosti rozvíjející matematickou pregramotnost
  • Kvantita – určitá, neurčitá
  • Číslo s významem kvantity
  • Množství a jeho určování do 6ti – určování počtu objektů,
  • Aktivity rozvíjející představu o množství

1 hodina

  • Modely čísla
  • Nezávislost počtu objektů na velikosti, barvě, vzájemného postavení, vzdálenosti, tvaru
  • Hry rozvíjející představu o nezávislosti počtu objektů na velikosti, barvě, tvaru, apod.

 

2 hodiny

  • Ukázky projektů týkající se matematické pregramotnosti
  • Hrajeme si s čísly
  • O skřítku Početníčkovi – rozvoj řeči, počítání předmětů, jednoduché slovní úlohy
  • Matematika v přírodě, využití školní zahrady
  • Případné ukázky práce s dětmi matematická pregramotnost
  • Závěr diskuse, hodnocení

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 08.12.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 34 MS Word pro učitele

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Polák
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz, který seznámí účastníky s možnostmi textového editoru i základními typografickými pravidly, ukázka zápisů méně obvyklých znaků na klávesnici.

  • úvod do problematiky, MS Word, základní funkce
  • zápis méně obvyklých znaků na klávesnici
  • možnosti formátování textu a odstavce, základní typografická pravidla – správné psaní mezer, zalomení řádku
  • práce s pravítkem, odsazení textu, tvorba sloupců
  • odrážky a číslování, automatické číslování úkolů
  • ukázka tvorby pracovního listu / písemné práce do výuky
  • práce s rozsáhlým dokumentem – styly, záhlaví a zápatí, číslování stran, navigace, konce stránek, práce s oddíly
  • tabulky a jejich editace
  • klávesové zkratky

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 11.12.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 593 Zvládání žáků s výchovnými problémy I.a II.

Lektor/ka kurzu
PhDr. Lenka Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
758/2023-7-32
Počet vyučovacích hodin
16 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Počet problémových žáků neustále narůstá. Na učitele jsou kladeny stále vyšší nároky v oblasti výchovného působení, především při zvládání problémových žáků a stresových situací s nimi souvisejících. Seminář se skládá ze třech na sebe navazujících částí. V první části se účastníci seznámí s příčinami problémového chování žáků a s možnostmi a hranicemi jeho ovlivnění, protože předpokladem úspěšného řešení problémového chování je hlubší porozumění příčinám. Stěžejní částí druhého semináře je oblast prevence, tedy jak problémovému chování žáků předcházet, jak ho předvídat či eliminovat. Důležitou součástí práce s problémovými žáky je ale i práce s vlastními emocemi, jejichž zvládání se na úspěšnosti ovlivnění problému významně podílí. Na druhém semináři také učitelé dostanou podklady pro vyzkoušení v praxi, které budou v navazujícím semináři předmětem rozboru. Třetí seminář bude převážně praktický a bude úzce navazovat na předcházející části.

 

Účastníci se seznámí s konkrétními problémovými situacemi a variantami jejich řešení. Předmětem rozboru budou jak kazuistiky z praxe lektorky, tak i z praxe účastníků. Učitelé se také seznámí s technikami a strategiemi, které jsou chybné, dále jaká kázeňská opatření používat a v neposlední řadě také s tím, s kým při řešení problémového chování spolupracovat.

 

Osnova 1. Semináře (8 x 45 minut):

  1. Problémový žák, problémové chování – definice, pojetí, různorodost
  2. Příčiny problémového chování
  3. Problémové chování žáka a třídní klima
  4. Metodika – analýza problému/problémového chování
  5. Komunikace s problémovým žákem
  6. Tlumení agresívních sklonů

 

Osnova 2. Semináře (8 x 45 minut):

  1. Možnosti ovlivnění problémového chování – prevence jako důležitý nástroj předcházení problémových situací
  2. Možnosti ovlivnění problémového chování – reakce na konkrétní problémové situace, kazuistiky, příklady z praxe
  3. Chybné a nefunkční strategie
  4. Kázeňské metody a prostředky
  5. Zvládání vlastních emocí, psychohygiena
  6. Opakování, diskuze, test

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 6.11. a 7.11.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

5 100 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace