Vyjednávání je velkou součástí našeho života. Denně vyjednáváme v zaměstnání se svými kolegy, nadřízenými, podřízenými, dodavateli a zákazníky ohledně cen, různých dohod, smluv, spolupráce, kvality a mnohých dalších věcí. V neposlední řadě také denně vyjednáváme v našich vztazích, nejen partnerských. Každé jednání je jiné, vždy v jednání však uplatňujeme určité vzorce, které vedou k úspěšnému zakončení.
Cílem workshopu je objasnit a uvědomit si vzorce jednání, které vedou k úspěšnému vyjednávání v každodenním životě. Zároveň tyto vzorce jednání naroubovat aplikovat na naše osobní nastavení mysli a popřípadě si posunout své vlastní hranice, které nám někdy v jednání brání posunout se dál ke stanovenému cíli dosáhnout svého cíle nebo konsensu v jednání. Kurz je veden tak, aby co nejjednodušším způsobem posluchačům kurzu ukázal cestu a návod, jak lépe a účinněji ve svých každodenních interakcích jednat.
Úvod a představení. Technické a organizační informace – 0,5 hod
Komunikační návyky a bariéry. (Metoda: prezentace, cvičení ve skupinách, reflexe – celkem 2 hod Poznámka: videocall umožňuje práci ve skupinách – rozdělení do nich, proto tohoto nástroje využívám. Ze cvičení ve skupině návrat zpět do velké skupiny a následuje společná diskuze a reflexe)
Konfliktní a složité situace. (Metoda: prezentace, cvičení ve skupinách, reflexe – celkem 2 hod)
Tipy, jak posunout komunikaci dál (Metoda: prezentace + sdílení s účastníky. 0,75 hod + 0,25 přestávka.)
Shrnutí získaných znalostí a dovedností a sdílení zkušeností s účastníky
(Metoda: diskuze, cvičení ve skupinách, reflexe – 1 hod)
Závěrečná zpětná vazba (metoda: zpětná vazba účastníků – 0,5 hod
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Co vás čeká?
1. Přínos základních emocí - formou workshopu si představíme základní emoce a jejich přínos pro náš život. Přidáme poznatky českých a zahraničních psychologů a psychoterapeutů.
2. Zpracování emocí a jejich regulace:
- Vyzkoušíme si různé dechové techniky, práce se smysly, meditace všímavosti. Cílem je zažít a odnést si funkční nástroje do svého života.
- Technika focusing - proces, ve kterém klient zaměřuje pozornost na určitý druh svého tělesného uvědomění.
Účastník zážitkově orientovaného workshopu se naučí základům mindfulness, které může začít aplikovat v každodenním životě. Techniky mindfulness jsou vhodné pro zvyšování odolnosti vůči stresu, zvyšování pozornosti a koncentrace. Pracovníci tak budou více uvědomělí a budou lépe umět pracovat s napětím.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Práce s mandalou jako transformačním nástrojem je zaměřena na využití mandal pro osobní rozvoj, sebepoznání a zlepšení kvality života. V tomto kurzu nebudeme vybarvovat žádný obrázek, ale zde pracujeme s tvorbou své vlastní mandaly (z různých
předmětů kolem sebe) jako s obrazem svého vnitřního stavu. K transformaci a pohybu svých
přesvědčení a své cesty zde slouží pohyb uvnitř mandaly a její vizualizace. Vnitřní pohyb, potřebuje oko a mozek vidět.
Mandala zde slouží jako nástroj propojení s podvědomím a světem okolo, čímž podporuje transformaci, léčení a sebepoznání.
Cílem tohoto workshopu je ukázat nový způsob na práci sám se sebou, kde se nic neučí, ale přirozeně tvoří jednoduchou tvorbou (nepotřebujeme k tomu výtvarné nadání!). Osobní transformace může být zábavná a jednoduchá!
Osnova akce (přehled témat výuky s časovou dotací jednotlivých témat)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Workshop je zaměřen na pochopení významu týmové práce, na trénink a rozvoj základních komunikačních dovedností. Důležité je uvědomění a pochopení vlastního komunikačního stylu a způsobu komunikace ostatních. Cílem je budování hlubších vztahů.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Všichni můžeme žít spokojený život a dosáhnout svých životních cílů. Na naší cestě se nám někdy objeví překážky, které musíme překonat. Jaké jsou to vlastně překážky?
Při pečlivém prozkoumání situace zjistíme, že největší brzdou k dosažení našich životních cílů, jsme to my sami. Naše strachy a obavy. Kde se tyto strachy a obavy vzaly a jak s nimi zatočit je jedním z témat tohoto semináře. Dalším cílem semináře je naučit se pracovat sám se sebou, se svými osobními hodnotami tak, aby naše kreativní síla byla využita co nejvíce. Objevte své vnitřní dítě a hýčkejte si jej. Přijměte svou jedinečnost a sílu. Rozhodně ji máte. Vím to :-)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V kurzu se účastníci dozvědí, jakým způsobem lidé komunikují. Jak se od sebe liší agresivní, pasivní, manipulativní a asertivní komunikace. Co v životě získám, když se naučím komunikovat asertivně. Součástí kurzu je praktický nácvik asertivních technik ve dvojicích či ve skupině a přehrávání scének.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Šikana a kyberšikana jsou bohužel součástí každé školy, cílem semináře je seznámit účastníky s těmito nežádoucími sociálně patologickými jevy, kromě toho ale také nabízí možnosti řešení, zejména v oblasti preventivního působení. Co se týká kyberšikany, tak tak je vzhledem k online výuce velmi častým problémem ve školách.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Praktický seminář zaměřený na aktivní práci s knihou a čtení s prožitkem. V kurzu se účastníci zaměří na koncept pravidelných i nepravidelných dílen čtení, možnosti interpretace textů a práci s knihou ve všech fázích čtení. Účastníci si sami vyzkouší množství inovativních metod, aktivit a her, které mohou žakům četbu výrazně zatraktivnit. Kurz předkládá soubor aktivit, které vybízejí ke sdílení postřehů a zážitků z četby, a které lze ihned aplikovat do praxe. Zvolené metody práce prohlubují u žáků jejich čtenářskou gramotnost, ale neopomíjí ani komunikační a argumentační dovednosti, vybízejí k tvořivému psaní, pracují s jejich kreativitou.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
1. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):
2. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):
3. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):
4. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):
Shrnutí, závěrečné dotazy a zpětná vazba od lektora i účastníků
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Agresivita ve školním prostředí je závažným problémem, který může negativně ovlivnit klima třídy, vztahy mezi žáky i samotný vzdělávací proces. Tento kurz se zaměřuje na porozumění příčinám agresivního chování, efektivní strategie prevence a metody, jak minimalizovat projevy agrese ve třídě. Účastníci se naučí rozpoznávat varovné signály, využívat osvědčené pedagogické přístupy k udržení pozitivního klimatu a získají praktické dovednosti pro zvládání krizových situací. Kurz zahrnuje interaktivní prvky, modelové situace a konkrétní doporučení pro učitele a pedagogické pracovníky.
Obsah kurzu:
✔ Příčiny agresivního chování a jeho projevy
✔ Preventivní opatření k minimalizaci agresivity ve třídě
✔ Efektivní strategie řízení třídy a budování pozitivního klimatu
✔ Jak reagovat na agresi – deeskalační techniky a krizová intervence
✔ Práce s emocemi – učitel i žáci
✔ Komunikace s rodiči a školním poradenským pracovištěm
Kurz je určen pro všechny pedagogické pracovníky, kteří chtějí získat užitečné nástroje pro práci s agresivitou ve třídě a přispět k bezpečnému a respektujícímu prostředí ve škole.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.