Kurzy
WEB 285 Stres a jeho zvládání
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Osobnostní rozvoj
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Představení stresu a jeho působení na jednotlivé složky osobnosti. Seznámení s technikami, jak se se stresem vyrovnávat a které je možné využít při edukaci žáků v této oblasti, ale i seberozvoje.
- Teorie stresu (eustres, distres, stresory, psychosomatika) - 60 min
vysvětlení stresové reakce a objasnění jednotlivých fází
poplachová reakce (útok, útěk, strnutí), působení na tělo směrem zrychlení a útlumu
fáze adaptace a vyčerpání, propojení s místem diateze a mapováním tohoto místa ve svém běžném životě
psychosomatika vyplývající z diateze, osobnostní profil vedoucí k zvýšenému působení stresu – chování typu A, B, C, D a jeho diagnostika
Interpretace stresu – flow, zóna rozvoje, moje stresory – mapování a seznámení s měřením dle škály Holmes a Rahe
- Tvorba copingových strategií - 30 min
- Vysvětlení oblastí copingových strategií, vyhodnocení vlastních strategií a vlivu stresu ve smyslu životních událostí, resp. burn-outu v profesi
- Mapování malcopingových strategií ve vlastním životě
- Práce s myšlením, emocemi a chováním, které jsou stresem ovlivněny – 60 min
- Multikauzální model stresu a nácvik jednotlivých technik jeho zvládání:
- --práce s tělem (dechová cvičení, relaxace, focusing, autogenní trénink, terapie smíchem, mindfulness)
- --práce s myšlením (restrukturace myšlenek, nocebo efekt, vliv sociální role, time management, asertivita)
- --práce s emocemi (teorie emocí, technika semaforu, přijmutí, desenzibilizace)
- Tvorba krizového plánu a plánu pomoci ve svém životě či profesi – 30 min
siťování pomoci ve svém okolí, ujasnění zdrojů podpory, doporučené mobilní aplikace, ale také odborné organizace, telefonní linky pomoci
tvorba krizového plánu individualizovaná na jednotlivce, diskuze nad tématem, rozbor osobních kazuistik
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 748 Vědomé hodnoty a vnitřní zdroje: objev, co tě pohání
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Osobnostní rozvoj
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Tento sebezkušenostní kurz je zaměřen na práci s vlastními hodnotami a vnitřními zdroji – těmi silami, které nás podpírají, směrují a dodávají energii. Účastníci si ujasní, co je pro ně skutečně důležité, jak jejich hodnoty ovlivňují každodenní rozhodování, vztahy a osobní pohodu. Naučí se rozpoznávat vlastní vnitřní zdroje (jako jsou odolnost, kreativita, víra v sebe, laskavost) a pracovat s nimi v těžších životních situacích. Kurz je určen všem, kteří chtějí lépe porozumět sobě i ostatním, vést smysluplnější život a být oporou i druhým.
1. Úvod do tématu (30 min)
- Co jsou hodnoty? Jak vznikají?
- Rozdíl mezi vnitřními hodnotami a naučenými normami
- Proč je důležité znát své vnitřní zdroje
2. Hodnoty jako kompas (90 min)
- Individuální cvičení: Můj žebříček hodnot
- Práce s kartami hodnot / pojmovou mapou
- Diskuze: Které hodnoty mě vedou v těžkých chvílích?
- Konflikt hodnot – jak poznám, že nejsem v souladu sám se sebou?
3. Vnitřní zdroje – kde bereme sílu? (90 min)
- Co jsou vnitřní zdroje? Rozdíl mezi „zdrojem“ a „spotřebičem“
- Mapování vlastních zdrojů (bezpečí, vztahy, víra, přijetí, kreativita...)
- Skupinová reflexe: Kdy jsem v životě zvládl něco těžkého – co mi pomohlo?
4. Vědomá práce s energií a motivací (60 min)
- Co mě dobíjí a co mě vysává?
- Doplňování „vnitřních baterek“
- Techniky mikronabití během dne
5. Podpora pro sebe i druhé (60 min)
- Jak podporovat sám sebe – zdravé sebepovzbuzení
- Jak mluvit podpůrně k druhému (bez zachraňování)
- Praktický trénink: podpora skrze otázky, zrcadlení a uznání
6. Praktická aplikace hodnot a zdrojů v každodenním životě (60 min)
- Kdy jsem „ve svém středu“ – a kdy ne?
- Jak rozpoznat signály vnitřního nesouladu
- Vytvoření osobního plánu: Jak posiluji své hodnoty a zdroje v běžném dni?
7. Závěr a integrace (30 min)
- Sdílení uvědomění z kurzu
- Psaní závěrečného poselství sám sobě
Co si odnáším? (do života, do práce, do vztahů)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
WEB 317 Rovnováha v profesním a soukromém životě pedagoga s prevencí syndromu vyhoření - webinář
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Osobnostní rozvoj
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Na tomto webináři o rovnováze v profesním a soukromém životě s prevencí syndromu vyhoření zjistíte, co přesně je syndrom vyhoření, a jak se projevuje vyhořelý pedagog v každodenním životě. Podíváme se zblízka na to, jak (mnohdy) nevědomky jdeme syndromu vyhoření naproti. V neposlední řadě si projdeme možnosti, co s tím můžeme dělat, pokud u sebe příznaky vyhoření pozorujeme.
Nebudou chybět data z aktuálních výzkumů, projdeme si příběhy z praxe a vytvoříme tak příležitost se zamyslet, jak se můžete stát pedagogy, kteří myslí nejen na své děti a studenty, ale i sami na sebe.
Nabídka konkrétních a účinných technik a způsobů peagogického vedení ověřené spoluprací pedagoga s kolegy v oboru, školními psychology a výchovnými poradci. Osahem kurzu je můj program, který provede účastníky kurzu účinnými strategiemi, jak překonat chronický stres a zabránit syndromu vyhoření
- Důležitost uvolnění stresu a případné zahlcení
- Přijmutí obav a pochybností
- Otevřenost k procvičování nových návyků
- Identifikace vlastního cíle pegagoga/ účastníka kurzu
- Mindfulness
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
WEB 284 Psychiatrické minimum pro pedagogické pracovníky aneb když za nás myslí nemoc - webinář
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence
Pedagogika a psychologie
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Vzdělávací akce je vypracován pro pedagogické pracovníky na 2. stupni základních škol a na všech typech středních škol. Jedná se o jednodenní vzdělávací akci realizovanou odbornou přednáškou. Odborná přednáška má převážně výkladově-diskuzní formu. Doplněna je krátkými aktivizačními a opakovacími aktivitami, probíhajícími v průběhu jednotlivých témat – dotazy na probranou látku, výběr správné odpovědi, odůvodnění správné odpovědi.
- Úvod, základy psychiatrické terminologie a základní příznaky duševních chorob. Časová dotace 45 minut
- Přehled klinických stavů část 1 – úzkostné poruchy u dětí a dospívajících,
deprese u dětí a dospívajících, bipolární porucha a schizofrenie s časným začátkem. Časová dotace 45 minut
- Přehled klinických stavů část 2 - poruchy příjmu potravy u dětí a dospívajících, poruchy autistického spektra, ADHD, závislosti a sebepoškozování. Časová dotace 45 minut
- Přehled terapie a závěrečné shrnutí: psychofarmaka, psychoterapie.
- Role pedagogických pracovníků při zvládání duševních chorob dětí a dospívajících, prostor pro dotazy, diskuze. Časová dotace 45 minut
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 731 Duševní zdraví a kauzalita: co je to duševní porucha?
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
- Problem-based learning (PBL): výuková metoda, v níž namísto frontální výuky získá každý z účastníků část vyučovaného obsahu a o dalších informacích se dozvídá v průběhu diskuse od ostatních účastníků.
- Reálné versus arbitrární třídy
- Workshop: Real kind vs arbitrary category (45 minut) Lektor krátce představí pohledy na „real kinds“ versus arbitrární kategorie z pohledu JS Milla a I Hackinga. Studenti posléze budou dostávat příklady kategorií, které budou identifikovat buď jako real kind, nebo jako arbitrární kategorii (Mill); posléze jako „statické“ vs „interaktivní“ kategorie (Hacking)
- Bio-psycho-sociální model duševních onemocnění
- PBL workshop: trauma versus brain disorder (60 minut). Účastníci budou na příkladu kazuistiky rozhodovat o tom, zda chápat pacientovy obtíže jako důsledek osobního selhání, biologické choroby, nebo vystavení neblahým podmínkám. Účastníci dostanou stejné scénáře, které ovšem zdůrazní traumatickou zkušenost, neurovývojovou zvláštnost nebo osobní zodpovědnost.
- Cirkulární versus lineární kauzalita
- Přednáška: insomnie a deprese, lineární a cirkulárná kauzalita (60 minut): proč je obyčejná kauzalita, jíž se obyčejně učíme ve škole, nedostatečná a matoucí? Pokud se muž snaží čůrat do příliš vysoko umístěného pisoáru, je pisoár příliš vysoko, nebo muž příliš malý? Pokud experimentátor myším potravu, pokud myši zazvoní na zvonek, naučil se experimentátor ovládat myši, nebo myši experimentátora? Pokud se hádá manžel s manželkou, reaguje manžel na manželku, nebo manželka na manžela?
- Kazuistický workshop: proč lektor trpí insomnií? (45 minut) Účastníci dostanou několik graficky znázorněných kazuistik prezentovaných jako sekvenci příčiny a následku, které budou doplňovat tak, aby vynikly zpětnovazební mechanizmy a nespočet dalších faktorů, které se na dané obtíží daného jedince podílí.
- Přednáška: co jsou duševní onemocnění? (60 minut) Duševní onemocnění budou představena jako „homeostatic property clusters“, což odpovídá jejich současnému pojetí (viz např. Kendler, Hacking, Frances) a překlenuje mylné, nicméně populární dilema, zda jsou duševní onemocnění „skutečné nemoci“, nebo „kulturní konstrukty“.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
WEB 293 TŘÍDNICKÉ HODINY - webinář
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Třídnické hodiny jsou nezbytnou součástí práce třídního učitele, seminář se zaměřuje na to, jak vést třídnické hodiny, je to nástroj pro preventivní působení, zároveň to je možnosti, jak významným způsobem vést třídní kolektiv, dále ale také nástroj, jak zajistit kvalitní vztahy ve třídním kolektivu, význam třídnických hodin spočívá v tom, že zvyšují kvalitu celého výchovně vzdělávacího procesu
- HODINA - úvod, seznámení se základními pojmy třídnických hodin, metody a formy práce, cíle třídnických hodin
- HODINA - praktická ukázka, jak vést třídnickou hodinu – hodina zaměřená na toleranci v třídním kolektivu
- Přestávka 30 minut
- HODINA - metodika třídnických hodin, jejich četnost, jak často by měly být třídnické hodiny, jaké jsou možnosti jejich zavedení do školy, metodika takzvaných třetin, aktualizace třídního kolektivu
- HODINA - evaluační hodina se zaměřením na význam strukturované a nestrukturované práce s třídním kolektivem, uvedení dalších možných technik, které mohou účastníci využívat, dále je zde prostor pro debatu, zodpovídaní otázek, součástí této hodiny je také evaluace, využívá se také metoda kruhu.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 725 Mezikulturní povědomí u Ukrajinců žijících v ČR - webinář
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Stále četnější pobyt Ukrajinců v České republice, a zejména jejich působení na českém trhu práce, je jevem, se kterým se česká společnost musí dlouhodobě vyrovnávat. Jedná se například o specifika mezikulturního vědomí a interkulturní komunikační kompetence u Ukrajinců, kteří dlouhodobě pracují nebo žijí v ČR, dále o jejich kulturní hodnoty včetně právního povědomí, tj. jejich názory na právo a jejich konkrétní práva a povinnosti. Cílem je prezentovat základní kulturní rozdíly mezi Ukrajinci, Rusy a Čechy, pracující či žijící na území ČR. Přednášky budou kladeny do souvislosti s krátkými testy, ověřujícími osvojené znalosti interkulturních dimenzí (vzdálenost mocenských pozic, kolektivismus, pojetí času, apod.)
1.Úvod: Základní charakteristiky Ukrajinců, žijících na území ČR (45 min)
2.Chápání rodiny a domova u Ukrajinců (45 min)
3.Význam národní identity a občanství pro Ukrajince (45 min)
4.Význam komunikace, sociálních vztahů a sítí pro Ukrajince (45min)
5.Chápání moci a individualismu (45 min)
6.Hodnoty a hodnotové orientace u Ukrajinců (45 min)
7.Akulturace u Ukrajinců (45 min)
8.Interkulturní sensitivita u Ukrajinců (45 min)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
ZSV 96 Storytelling jako cesta k odbourávání předsudků
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Základy společenských věd
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Semináře a workshopy jsou interaktivní, zaměřené na emocionální učení. Metody jsou určeny k praktickému využití. Účastníkům zprostředkují zážitek s emocemi, jejichž prostřednictvím nabízí příležitosti k objevení potřeb lidí s bariérami ve společnosti.
- Jak pracovat s jak s online živou knihovnou 2h
- Žák ze sociálně znevýhodněného prostředí 2h
- Žák z odlišného kulturního prostředí 2h
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 724 Sebepoznání v rámci životního stylu, rekonstrukce kontraproduktivních vzorců chování
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Analýzou raných vzpomínek podle A. Adlera se účastníci v rámci sebepoznání mohou naučit rozpoznat svůj životní styl a porozumět tak často zaběhlému způsobu svého jednání, které může být v mnohých situacích i kontraproduktivní.
Techniky, aktivity: interaktivní forma přednášky, poradenské kazuistiky, příklady z praxe, modelové situace
- Úvod do individuální psychologie A. Adlera, výjimečnost Adlerova myšlení (1 hod.)
- Co se podílí na utváření životního stylu – rodinné a sourozenecké konstelace, hodnoty, přesvědčení, výchovné styly …(1 hod.)
- Analýza životního stylu prostřednictvím rané vzpomínky (2 hod.)
- Jak na rekonstrukci životního stylu (1 hod.)
- Motivace ke změně, dodávání odvahy (1 hod.)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 749 PSYCHICKÉ PROBLÉMY DĚTÍ A MOŽNOSTI JEJICH ŘEŠENÍ
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
V současné době se jedná o aktuální téma, které prochází celou společností. Tento seminář se zaměřuje na to, jakým způsobem lze v rámci školního prostředí řešit tyto problémy dětí, také uvedeme problematiku stresu, jak vlastně se stresem pracovat. Kromě toho se budeme věnovat tomu, co je vlastně škola schopna řešit a co již není pro školu řešitelné a kde hledat externí pomoc.
- HODINA – úvod, seznámení se základními pojmy, vyjasnění očekávání
- HODINA – interní zdroje školy, jak s nimi pracovat
- HODINA – externí zdroje školy, jak s nimi pracovat
- HODINA – konkrétní kazuistiky a možnosti řešení
- HODINA – konkrétní kazuistiky a možnosti řešení
- HODINA – práce školního poradenského pracoviště, práce v individuální rovině, skupinové práce, řízení vztahů v třídních kolektivech
- HODINA – práce školního poradenského pracoviště, práce v individuální rovině, skupinové práce, řízení vztahů v třídních kolektivech
- HODINA – závěrečné vyhodnocení
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
ZSV 99 Základní pojmy genderové problematiky a význam žen ve vzdorování totalitárním a nedemokratickým režimům ve střední a východní Evropě
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Cílem kurzu je seznámit účastníky kurzu s genderovou problematikou, např. rozdílem mezi pojmem pohlaví (anglicky sex), vyjadřujícím výhradně biologickou, genetickou, anatomickou a fyziologickou odlišnost mezi ženami a muži a konceptem gender, odkazujícím k sociálním a kulturním konstrukcím ženskosti a mužskosti. Na základě relevantní terminologie budou prezentovány různé podoby vzdorování žen totalitárním a nedemokratickým režimům ve střední a východní Evropě včetně začlenění významu jejich protestování do současné kolektivní paměti. Bude objasňován význam žen s ohledem na uměleckou kritiku, budování alternativních struktur veřejnosti či jejich význam na nelegálních demonstracích, proběhnuvších v nacistickém Německu, bývalých komunistických režimech a v současnosti uskutečňovaných v Putinově Rusku. Důraz kladený na gender bude také kladen do souvislosti s odlišným charakterem protestování žen v konkrétních zemích a odlišnými represivními praktikami, uplatňovanými vůči mužům a ženám ze strany státní policie. Vysvětlování strukturálních podobností protestování žen v konkrétních totalitárních nebo nedemokratických režimech bude doplněno o kazuistiku; například význam Jeleny Bonnerové v bývalém Sovětském svazu, Agnes Hellerové v Maďarsku, Anny Walentynowiczové v Polsku, Anny Šabatové v bývalém Československu, ruské feministické punk rockové protestní skupiny Pussy Riot v současné Ruské federaci, apod.
1)Úvod a základní terminologie (45 minut).
2)Omezené zplnomocnění žen v meziválečném Československu a jejich význam při vzdorování nacismu (45 minut).
3)Vliv komunistické ideologie na postavení žen v prvních desetiletích totalitarismu: proces s Miladou Horákovou (45 minut).
4)Význam Anny Šabatové, Evy Kantůrkové a Lenky Reinerové v bývalém Československu (45 minut).
5)Význam Eleny Bonnerové v bývalém Sovětském svazu (45 minut).
6)Význam Agnes Hellerové v Maďarsku (45 minut).
7)Význam Anny Walentynowiczové v Polsku (45 minut).
8) Význam Pussy Riot v současném Rusku (45 minut).
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 669 Work-life balance jako nástroj k dosažení životní spokojenosti aneb jak se stát pánem svého času - webinář
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Vysvětlení pojmů a nástrojů z oblasti řízení času jako prostředku pro dosažení životní spokojenosti, vyrovnaného pracovního i osobního života a možností následování osobní životní vize a mise. Použité techniky a aktivity: Prezentace, diskuse, výměna zkušeností, praktické příklady, řešení aktuálních problémů členů výukové skupiny, ukázková vyhodnocení a skupinová práce.
- vysvětlení základních pojmů z oblasti řízení času; výhody vyrovnaného pracovního i osobního života a možností jejich sladění 30 minut
- fungování mozku a jeho reakce na stres 30 minut
- emoce a jejich vliv na výkonnost, komunikaci a pocit životní spokojenosti 30 minut
- nastavení priorit, rozlišování mezi pracovními a osobními cíli. Uplatnění tohoto rozlišení v prostředí organizace i rodiny. 30 minut
- matice času a její praktické použití v pracovním i osobním životě 30 minut
- work-life balance prevence před vyhořením; práce ve skupinkách, řešení praktických problémů 2x45 minut
- řešení konfliktních situací vznikajících vlivem nefunkčního řízení času, přetížení, stresu, nevyrovnaného osobního a pracovního života 45 minut
- životní vize, mise a její následování 30 minut
- nastavení funkčních principů work-life balance a řízení času prostřednictvím mentoringu, koučinku a dalších nástrojů osobního rozvoje 45 minut
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 750 TŘÍDNÍ NEKÁZEŇ A MOŽNOSTI ŘEŠENÍ
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
V českých školách přibývá třídních kolektivů, které se vyznačují nekázní, zde platí, že kázeň je základním stavebním prvkem efektivního vzdělávacího procesu. V tomto semináři se zaměříme na postupy a metody, které vedou k vyšší míře kázně v třídních kolektivech.
- HODINA – úvod, seznámení se základními pojmy, vyjasnění očekávání
- HODINA – škola a kázeň
- HODINA – klasický a funkční přístup ke kázni
- HODINA – cesta ke kázni
- HODINA – techniky práce s třídními kolektivy
- HODINA – techniky práce s třídními kolektivy
- HODINA – školní poradenské pracoviště, externí zdroje školy
- HODINA – závěrečné vyhodnocení
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 730 Učitelská psychohy(gi)ena
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Seminář se zamýšlí nad problematikou snížení hladiny stresu a udržení duševní pohody a rovnováhy u lidí pracujících ve školství. Metodami, které budou vyžadovat určitou míru zapojení účastníků, se pokusí čelit ohrožení syndromem vyhoření, kterému jsou pracovníci ve školství neustále vystaveni. Představí trochu jiné úhly pohledu na nejčastější problémy běžného učitele a techniky, jak jim o něco lépe čelit. Vychází z myšlenky, že být vyhořelý učitel není jakýsi abstraktní strašák, ale běžná realita velké části nás pedagogů, která ovšem nikterak nemusí snižovat jejich kvality. Neklade si otázku, jak nevyhořet, ale jak dál, když už vyhořelí jsme.
- Úvod – seznámení, anketa mezi účastníky, její následný rozbor ( 1 hod.)
- Vymezení tématu a pojmů, nastavení vzájemné komunikace a klimatu během semináře (1 hod.)
- Postřehy autora k tématu, příklady z praxe, modelové situace a jejich rozbor (2 hod.)
- Vlastní zkušenosti účastníků, rozbor a debata (1 hod.)
- Anketa č. 2, pokračování debaty o zkušenostech účastníků (2 hod.)
- Shrnutí, závěrečná reflexe, zpětná vazba (1 hod.)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 722 Nevhodné chování žáků, jak rozklíčovat, co za tím je a co s tím
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Seminář přiblíží důvody možného problematického chování dětí, vysvětlí jejich pohnutky a motivy a rozkryje cíle, které jsou klíčem k motivaci chování a návodem, jak pracovat na změně nevhodného chování dětí a dodržování nastavených pravidel.
Techniky, aktivity: interaktivní forma přednášky, poradenské kazuistiky, příklady z praxe, modelové situace
- Vhodné výchovné styly a komunikační techniky (2 hod.)
- Dynamika problémového chování dětí (1 hod.)
- Intervenční strategie (1 hod.)
- Tresty a logické důsledky (1 hod.)
- Analýza příkladů z praxe s implementací získaných dovedností (1 hod.)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 723 Proč jsou dnešní děti tak emočně ,,křehké“ a jak je podpořit
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, vychovatelé školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Seminář přiblíží důvody vedoucí k ,,emoční křehkosti“ dnešní generace dětí z pohledu neurobiologického a psychologického, vysvětlí, proč má dnešní dětská generace snížené sociálně-psychologické kompetence a přiblíží, jak zlepšovat a posilovat sociálně-emoční dovednosti dětí.
Techniky, aktivity: interaktivní forma přednášky, poradenské kazuistiky, příklady z praxe, modelové situace.
- Neurobiologický pohled na dnešní ,,emoční křehkost“ dětí (1 hod.)
- Jak zvyšovat sebevědomí dětí (1 hod.)
- Podpora dětí v překonávání překážek, dodávání odvahy (1 hod.)
- Analýza příkladů z praxe s implementací získaných dovedností (1 hod.)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 727 Aktivní učitel - Vyučovací hodiny s využitím techniky II
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Umíte již používat výstřižky, tvořit osmisměrky a křížovky a chcete umět více pro přípravu do vyučovací hodiny a nevadí vám registrovat si účty, které jsou zadarmo a nebojíte se instalovat programy?Přihlas se na tento seminář. Ukážeme si pár tipů v operačním systému windows.Digipad využijeme pro prezentaci a nahrávání práce. Pro tvorbu plakátů a jednoduché grafiky využijeme Canvu. Pro tvorbu aktivit využijeme Learning Apps. Zkusíme jednoduše využít google účet – Disk Google pro sdílení souborů a YouTube pro vyhledávání a nahrávání videí. Google účet také využijeme pro tvorbu aktivit z flippity – Quizz, Breakout,Videa si vyzkoušíme upravit v CapCut. Představíme si programy Open Board a Tarsii. Quizziz si ukážeme více do hloubky. Pro práci s PDF formátem využijeme PDF Creator a pro tvorbu přípravy na vyučovací hodinu využijeme ScioBota.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
VV 125 ŠATY DĚLAJÍ ČLOVĚKA – ODĚV JAKO KOMUNIKAČNÍ NÁSTROJ V PROFESI PEDAGOGA
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Výtvarná výchova
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
- aktivizační otázky, brainstorming, diskuze
- názorná prezentace a výklad
- nácvik praktických dovedností
Osnova akce
- význam odívání, potřeby spojené s odíváním, faktory ovlivňující výběr oděvu (45min)
- úvod do problematiky barev (45min)
- úvod do problematiky tvarů (45min)
- úvod do problematiky stylu (45min)
- jak barvy, tvar a styl oděvu vzájemně souvisí (45min)
- jak oděvem podpořit komunikační cíle a jak číst oděv svého protějšku (45min)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.