Kurzy

M 192 Využití ICT nejen ve výuce matematiky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Wossala, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32209/2018-2-875
Počet vyučovacích hodin
8

Absolvováním semináře získají vyučující základní povědomí o obecných možnostech využití moderních technologií ve výuce i mimo ni.

V první části semináře budou účastníci seznámeni s aktuálními trendy moderních technologií a jejich možností využití ve školství. Náplní druhé části pak budou praktické ukázky využití moderních technologií ve školství (cloudové služby; příklady robotiky na nižších stupních škol - BeeBot, Ozoboti; praktické ukázky vybraných aplikací využitelných ve výuce matematiky, např. Microsoft Excel, online aplikace, atd.)

další informace

Olomouc 17.05.2019, 09:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

Praha 14.06.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

M 193 Matematika ukrytá v počítačích

Cílová skupina
učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

1.Jednoduché příklady problematických výpočtů na PC 90 min)

2.Druhy chyb, podmíněnost úloh, stabilita algoritmů      (60 min)

3.Zobrazení čísel v počítači, příklady sčítání čísel           (90 min)

4.Samoopravný kód pro posílání zpráv                            (60 min)

5.Šifrování zpráv a digitální podpis                                  (60 min)

další informace

Praha 09.04.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

M 194 Hrajeme si v matematice (nejen) na 1. stupni ZŠ

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239
Počet vyučovacích hodin
4

Jedním z hlavních témat, která jsou diskutována v souvislosti se změnami v českém školství, jsou aktivity, které nabídnou žákovi možnost autonomního rozvoje jeho schopností a dovedností a současně budou dostatečně motivující. Takovými aktivitami jsou např. didaktické hry a aktivity herního a soutěžního typu. Diskutována budou hlavně tato témata:

  1. Zařazení didaktických her do vyučování na 1. stupni ZŠ
  2. Funkce herních aktivit ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ
  3. Ukázky konkrétních her vhodných pro vyučování matematice na 1. stupni ZŠ
  4. Diskuse o možnostech zařazení her do vyučování jak v závislosti na věku, tak i na úrovni matematických znalostí a dovedností žáků

další informace

Brno 17.04.2019, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

750 Kč

 objednat

M 195 Řešení úloh ve vyučování matematice se zaměřením na využití „neškolských strategií"?

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

  • Význam řešení úloh pro vyučování matematice (0,5 hodiny)
  • Kultura řešení úloh žáky (1 hodina)
  • Řešení úloh s využitím vizualizace, heuristických strategií (0,5,hodiny)
  • Heuristické strategie vhodné pro využití žáky 2. stupně ZŠ a SŠ (2,5 hodiny)
  • Přednosti a možná úskalí využití heuristických strategií žáky (1 hodina)
  • Řešení vybraných úloh pomocí heuristických i standardních školských strategií (2,5 hodiny)

další informace

Praha 24.04.2019, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

M 197 Umění řešit matematické problémy

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

V centru výuky matematiky v minulosti vždy bylo řešení problémů. Obdobně je tomu i dnes a jistě to tak bude i v budoucnu. Jedním z důležitých cílů školské matematiky je přispět k tomu, aby se z žáků a studentů stali lepší řešitele matematických problémů a tím i problémů ostatních.

V semináři bude krátký pohled do historie a dále objasnění toho, co je problém a také jaké druhy problémů existují (1 h). Hlavní část bude obsahovat seznámení s užitečnými (heuristickými) strategiemi pro řešení problémů školské matematiky. Tyto strategie vytvářeli nejvýznamnější matematici už od dob antického Řecka (2 h). Vše bude demonstrováno na úlohách vhodných pro školu (2 h). Vyřešený problém je mnohdy vhodné obalit analogickými problémy a vytvořit tak tzv. hrozen problémů. Do popředí tak vystoupí metoda řešení (1 h). Užitečné při řešení mnohých úloh a také při zkoumání matematických situací je experimentování, které tvoří základ výzkumného přístupu. Také tento přístup bude demonstrován na vhodných úlohách a ve vhodných matematických situacích. 2 h).

další informace

Olomouc 26.04.2019, 09:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

M 198 Zajímavá algebra v moderní době

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

  1. Rozklad přirozených čísel na prvočísla. Jak to souvisí se šifrováním a s bezpečností bankovních kont? Ukázka jedné šifry od spisovatele E. A. Poea.  Dvě faktorizační metody dostupné i žákům ZŠ. (2 vyuč. hodiny)
  2. Seznámení s kalkulátory realizujícími symbolické výpočty (TI-92 Plus), resp. se základními možnostmi programu Mathematica. (Půjde o elementární úvod vhodný i pro ty, kteří s těmito prostředky nemají žádnou zkušenost.)  (2 vyučovací hodiny)
  3. O jednom zajímavém matematikovi (J. J. Sylvester), jeho životních osudech a o něčem, čemu bychom se od něj mohli přiučit. (2 vyučovací hodiny)
  4.  Jak se algebra vyvíjela (linie algebra „klasická“ – „moderní“ – „počítačová“).  Může počítač provést důkaz matematické věty? (2 vyučovací hodiny)

další informace

Praha 30.5.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

M 199 Aplikace finanční matematiky v praxi (vybraná témata)

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

V osmi hodinách budou posluchači seznámeni s vybranými tématy aplikace finanční matematiky v praxi.

1.Základní pojmy.

2. Jednoduché úročení a jednoduchý diskont – teorie.

3. Jednoduché úročení a jednoduchý diskont – praktické využití.

4. Složené úročení a diskont, smíšené úročení – teorie.

5. Složené úročení a diskont, smíšené úročení – praktické využití.

6. Investiční rozhodování.

7. Opakované platby jisté – teorie.

8. Opakované platby jisté – praktické využití.

další informace

Olomouc 26.04.2019, 10:30–17:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

M 200 Geogebra 3D (Využití počítačů v matematice III.)

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Účastníci semináře se prostřednictvím ukázkových příkladů naučí základům práce s programem Geogebra – 3D. Kurz je zaměřen na využití 3D nákresny programu a tudíž na geometrii v prostoru.

  • Opakování, instalace, možnosti programu Geogebra (0,5h)
  • Jednoduché úlohy (zobrazení bodu, přímky, úsečky, kružnice, atd.)  (3h)
  • Propojení 2D a 3D nákresny, možnosti druhé nákresny (1h)
  • Možnosti zobrazení výsledné práce, html aplet (0,5h)
  • Řešení obtížnějších příkladů, práce s textem, propojení s CAS (3h)

další informace

Olomouc 29.03.2019, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 3
 objednat

M 201 Praktické příklady z kombinatoriky, matematické pravděpodobnosti a statistiky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Polák
Cílová skupina
učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
13170/2018-2-450
Počet vyučovacích hodin
8

  • Zajímavé aplikační úlohy z kombinatoriky (kombinatorické pravidlo součinu a součtu, variace, kombinace,…), názorné ukázky – propojení teorie s realitou
  • Zajímavé příklady z oblasti matematické pravděpodobnosti, názorné pokusy (hod kostkou, vytažení karty z balíčku, tombola)
  • Náměty na statistická šetření a vyhodnocení dat v praxi.
  • Vizualizace dat nejen v prostředí MS Excel.

další informace

Praha 15.04.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Brno 06.05.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

ZŠ 89 Didaktické hry v matematice

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1
Kurz akreditován MŠMT pod č.
12475/2017-2-556
Počet vyučovacích hodin
8

Učitelé se seznámí a vyzkouší si (vlastní prožitek) hry (nejen), které jsou nenáročné na realizaci (materiál, pravidla, dostupnost aj.) , mají široké didaktické uplatnění a jsou ověřené v podmínkách školního vzdělávání. Umožňují využití různých organizačních forem práce se zajištěním zpětné vazby a respektováním mezipředmě- tových vztahů.

Ke snadnějšímu uchopení prezentovaných činností přispějí obdržené didaktické materiály. Jedná se o soubor pracovních listů a metodickou příručku s více než 130 podnětnými hrami (vč. kopírovatelných předloh).

další informace

Praha 23.04.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 700 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace