Kurzy

M 318 Praktické příklady z kombinatoriky, matematické pravděpodobnosti a statistiky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Polák
Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
8473-7-267
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Zajímavé aplikační úlohy z kombinatoriky (kombinatorické pravidlo součinu a součtu, variace, kombinace,…), názorné ukázky – propojení teorie s realitou.

Zajímavé příklady z oblasti matematické pravděpodobnosti, názorné pokusy.

Náměty na statistická šetření a vyhodnocení dat v praxi.

Vizualizace dat nejen v prostředí MS Excel.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 29.04.2024, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

M 313 Použití počítače/notebooku a telefonu v hodinách matematiky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Lukáš Javorek
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
758/2023-7-32
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář představí jednoduché a základní využití počítače, notebooku a telefonu  ve vyučovací hodině matematiky a v přípravě na výuku. V průběhu semináře si ukážeme možnosti jaké on-line nástroje zapojit do výuky matematiky, ukážeme si jaké programy/aplikace využít na PC/notebooku/telefonu a tipy na využití tabletu/telefonu ve výuce matematiky.

Dozvíte se, JAK ZAŘÍZENÍ OVLÁDAT, JAK ORGANIZOVAT TŘÍDU při práci s technologiemi. 

Modelově si představíme předinstalované aplikace  v tabletu/telefonu ODPOČET, ZÁZNAMNÍK, FOTOAPARÁT, QR ČTEČKA a jejich spojení s výukovými metodami.   (2h)

Další blok semináře představí některé VOLNĚ DOSTUPNÉ APLIKACE ale s nutností instalace. Předvedeme si online ORGANIZÉR VYUČOVACÍ HODINY vhodný pro interaktivní tabuli. Ukážeme si GENERÁTORY skládanek a kartiček, které usnadní práci a zatraktivní hodinu.   (2h)

Projdeme WEBOVÉ STRÁNKY a ONLINE NÁSTROJE využitelné při přípravě vyučovací hodiny. Zažijete si metodu SOLE a FLIPPED CLASSROOM ve spojení s tabletem nebo smartphonem.   (2h)

Podrobněji si představíme QUIZZIZ, VIRTUÁLNÍ TABULI, GRAFICKÝ TABLET, TARZII   (2h)

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 23.05.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 4
 objednat

Brno 30.05.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 6
 objednat

Brno 6.6.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 10.06.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

M 317 Jak účinně popularizovat matematiku na středním stupni vzdělávání.

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na aktivity vhodné k popularizaci matematiky hlavně na SŠ. Na konkrétních ukázkách budou rozvedeny základní charakteristiky vhodných aktivit včetně jejich možných modifikací pro různý věk žáků. Hlavním cílem semináře je ukázat na konkrétních příkladech možnosti, kterými různé typy aktivit mohou přispět k zvýšení zájmu o matematiku. Těžiště semináře je ukázat účastníkům řadu cest, kterými je možno u dnešních žáků vzbudit větší zájem o porozumění matematice a ukázat jim její možné využití v různých oblastech. 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 06.06.2024, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 246 Rozvoj matematické pregramotnosti u dětí předškolního věku - webinář

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé MŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář seznámí účastníky s tím, co by mělo zvládat dítě předškolního věku v mateřské škole ve vztahu k matematickým činnostem. Rozvoj schopnost porovnávat, třídit, skládat a kompletovat. Hledání a vytváření shod a rozdílů jako významného nástroje rozvoje specifických schopností a dovedností pro pochopení matematiky. Rozvoj předmatematických představ je v předškolním vzdělávání založen na vytváření rozmanitých činností, dostatku příležitosti k rozvoji vědomostí, dovedností a schopností, návyků a rozvoje řeči, komunikace, pohybových dovedností a orientace v prostoru. Seminář bude veden formou aktivního výkladu a možností diskuse a příkladů dobré praxe. Účastníci semináře si vyzkouší některé činnosti a získají náměty na různé činnosti podporující matematickou gramotnost.

1 hodina

  • Úvod, seznámení se s účastníky
  • Cíle předmatematické výchovy, příprava na matematiku, důležitost předškolní přípravy a pozdější úspěšnost ve školní matematice
  • Okruhy matematické pregramotnosti dle RVP PV

1 hodina

  • Příprava dítěte na zpracování informací v zadání slovní úlohy, rozvoj řeči, komunikace, paměti, představ, prostorového vnímání,
  • Obrázek jako zdroj informací
  • Práce s otázkou a odpovědí

1 hodina

  • Porovnávání – charakter porovnávaných objektů
  • Porovnávání přirozené, porovnávání základní, porovnávání podílem, rozdílem
  • Aktivity spojené s porovnávánbím
  • Zobrazení, zobrazení prosté
  • Přiřazování – dvojice, n tice,
  • Aktivity k přiřazování, hry, orientace v prostoru,
  • Rozvoj jemné a hrubé motoriky

1 hodina

  • Třídění, schopnost třídit, vlastnosti tříd, zadání souboru, reprezentant třídy, usnadnění procesu třídění
  • Typy třídění – podle druhu, barvy, velikosti, taru
  • Třídění podle dvou a více kritérií, třídění úplné, neúplné,
  • Aktivity vztahující se k třídění
  • Řazení, uspořádání, vzájemné postavení objektů
  • Typologie uspořádání – časové, prostorové, časoprostorové, kvantitativní, kvalitativní
  • Orientace v uspořádaném souboru
  • 1 hodina

  • Rozvoj logického myšlení – usuzování, uvažování, úlohy typu ZEBRA,
  • Hudebně pohybové činnosti rozvíjející matematickou pregramotnost
  • Kvantita – určitá, neurčitá
  • Číslo s významem kvantity
  • Množství a jeho určování do 6ti – určování počtu objektů,
  • Aktivity rozvíjející představu o množství
  • 1 hodina

  • Modely čísla
  • Nezávislost počtu objektů na velikosti, barvě, vzájemného postavení, vzdálenosti, tvaru
  • Hry rozvíjející představu o nezávislosti počtu objektů na velikosti, barvě, tvaru, apod.

2 hodiny

  • Ukázky projektů týkající se matematické pregramotnosti
  • Hrajeme si s čísly
  • O skřítku Početníčkovi – rozvoj řeči, počítání předmětů, jednoduché slovní úlohy
  • Matematika v přírodě, využití školní zahrady
  • Případné ukázky práce s dětmi matematická pregramotnost
  • Závěr diskuse, hodnocení

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 14.05.2024, 8:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace