Kurzy

M 257 MS Excel pro učitele středoškolské matematiky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Polák
Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
33609/2019-4-998
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Výuka s použitím počítačů, samostatné příklady.

  • prostředí MS Excel, zajímavé tipy a triky (45 min)
  • výpočty a vzorce v MS Excel, mocniny a odmocniny, posloupnosti a řady (45 min)
  • výpočty, příklady, ukázky – kombinatorika a statistika, matice a maticové vzorce, komplexní čísla (3 x 45 min)
  • funkce, grafy funkcí, absolutní hodnota (45 min)
  • statistické zpracování dat a jejich vizualizace (2x 45 min)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 11.10.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

Olomouc 18.10.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

Praha 25.10.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

volných míst: 3
 objednat

Olomouc 07.12.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

Brno 08.12.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

M 259 Iterační princip jako základ výpočtů v matematice

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Základem většiny metod používaných k řešení matematických problémů je iterační princip. V rámci semináře budou prezentovány některé metody pro nalezení řešení nelineární rovnice a probrány podmínky jejich fungování. Získané znalosti využijeme při popisu jednoduchých populačních modelů, které vedou na tzv. deterministický chaos. Následně se budeme věnovat některým způsobům generování fraktálů a zamyslíme se nad významem pojmů limita a nekonečno.

  • Iterační principy numerických výpočtů - popis vybraných metod řešení nelineárních rovnic, zastavovací podmínky a podmínky konvergence (90 min)
  • Jednoduché populační modely, deterministický chaos (90 min)
  • Fraktálové struktury, fraktální dimenze křivky, motivace na příkladu měření délky pobřeží (90 min)
  • Rozdíly mezi spojitým a diskrétním modelem, logické paradoxy a co to znamená nakreslit graf funkce (90 min)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 02.11.2021, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

M 262 Charakteristika a ukázky „dobrého vyučování“ v matematice

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Jedním z hlavních témat, která jsou diskutována v souvislosti se změnami v českém školství, jsou aktivity, které nabídnou žákovi možnost autonomního rozvoje jeho schopností a dovedností a současně budou dostatečně motivující. Takové aktivity jsou velmi různorodé. V semináři budou na konkrétních ukázkách rozvedeny základní charakteristiky vhodných aktivit včetně jejich možných modifikací pro různý věk žáků.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 13.10.2021, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

Olomouc 6.10.2021, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

M 263 Hrajeme si v matematice (nejen) na 1. stupni ZŠ

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
9374/2020-4-238
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Jedním z hlavních témat, která jsou diskutována v souvislosti se změnami v českém školství, jsou aktivity, které nabídnou žákovi možnost autonomního rozvoje jeho schopností a dovedností a současně budou dostatečně motivující. Takovými aktivitami jsou např. didaktické hry a aktivity herního a soutěžního typu. Diskutována budou hlavně tato témata:

  • Zařazení didaktických her do vyučování na 1. stupni ZŠ
  • Funkce herních aktivit ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ
  • Ukázky konkrétních her vhodných pro vyučování matematice na 1. stupni ZŠ
  • Diskuse o možnostech zařazení her do vyučování jak v závislosti na věku, tak i na úrovni matematických znalostí a dovedností žáků

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 10.11.2021, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

M 264 Didaktické hry a objevování ve vyučování matematice

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V oblasti didaktických her a aktivit herního a soutěžního typu budou diskutována tato témata:

  • Zařazení didaktických her do vyučování
  • Funkce herních aktivit ve vyučování matematice
  • Ukázky konkrétních her vhodných pro vyučování matematice
  • Diskuse o možnostech zařazení her do vyučování jak v závislosti na věku, tak i na úrovni matematických znalostí a dovedností žáků

(4 hodiny)

V oblasti objevování budou diskutována hlavně tato témata:

  • Příprava aktivit pro objevování v matematice
  • Od konkrétních modelů k obecnějším vztahům
  • Komunikace mezi žákem a učitelem a mezi žáky
  • Zařazování návodů a rozšíření
  • Vysvětlování a dokazování
  • Ukázky vhodných situací

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 15.12.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

Brno 5.1.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

WEB 12 Matematika a fyzika hrou (webinář)

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Po roce domácího vzdělávání je třeba namotivovat žáky i k tradičně méně oblíbeným a společensky démonizovaným předmětům, matematice a fyzice. Tento kurz chce uvést nápady pro projektovou výuku za pomoci tvorby počítačových her. Tvorba počítačových her je jednodušší než by se mohlo zdát a zvládne ji i žák prvního stupně. Ve virtuálním světě hry platí matematické a fyzikální zákony jako v reálném světě. Tvorbou her si žáci osvojí látku rychleji, než tradičním počítáním slovních úloh. Pojďme si takový jednoduchý herní svět vytvořit a ukázat si uplatnění matematiky a fyziky v praxi. Konkrétně se podíváme na uplatnění výrazové logiky, analytické geometrie a klasické mechaniky.

  • počítačové hry jako nejrychleji rostoucí trh 

-uvedení do společensko-ekonomiských souvislostí, pracovní uplatnění v oboru počítačových her, ekonomická významnost oboru
-korelace zájmu o počítačové hry a zájmu o STEM obory u studentů a žáků

  • uplatnění matematiky a fyziky v počítačových hrách – praktické příklady z analytické geometrie a klasické mechaniky
    -backend hry je matematicko-fyzikální model virtuálního světa
    -frontend hry je rozhraní mezi backendem a uživatelem, zpravidla audio-video reprezentace
    -Programování 101 – proměnná, logické výrazy (true, false,) větvení If Else, objekt
    Příklady:
    -Kartézský souřadnicový systém jako základní princip určení polohy
    -Rychlost, směr, zrychlení jako základní popis pohybu tělesa
    -Čas, protože bez něj si neužijeme rychlost
    -Vzdálenost dvou bodů v prostoru jako kolize těles
    -Konstrukce kružnice, sinus, cosinus, rovnice kružnice jako simulace výbuchu
    -Newtonovy zákony aneb létáme raketoplánem
    prostor pro otázky

 

  • Seznámení s vývojovým prostředím Game maker 8 
  • Tvorba první hry 
    - interaktivní část, účastníci kurzu si vytvoří vlastní hru dle instrukcí lektora, debata o formách zařazení do výuky, prostor pro otázky
  • Prerekvizity žáků a možná úskalí
    -Žákům je nutné vysvětlit základní principy programování
    -Žáci musí chápat význam proměnné, vhodná je zkušenost s rovnicemi
    -Žáci mohou mít problémy s anglickým uživatelským rozhraním
    -Game Maker 8 jde jen na Windows, alternativou je Gdevelop, ale je složitější, Game -Maker studio ve verzi zdarma je příliš omezené
    -První program vytvořila žena (Ada Lovelace), programování je pro dívky
    -kontrolní test

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 04.11.2021, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

WEB 30 S předškoláky za matematikou názorně a hravě - webinář

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14003/2021-4-437
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz je určen pro učitele MŠ, ale i pro učitele prvních tříd ZŠ. Vychází z modelů projektu Mathe 2000+ E. Wittmanna a G. Müllera. Předvede práci s modely, které "rostou" s žáky - od předškoláků po žáky prvního i druhého ročníku 1. stupně ZŠ, modely aritmetickými, geometrickými, ale i těmi, zaměřenými na práci se vzory či daty. Účastníci semináře si prakticky jednotlivé modely vyzkouší při řešení série gradovaných úloh. Důraz bude kladen na možnou návaznost modelů v učivu prvního stupně ZŠ, na aktivní opakované užití modelů.

  • Seznámení s hlavními myšlenkami projektu Mathe 2000+ (1 hod.)
  • Předvedení jednotlivých modelů, počínaje předškolním obdobím, na které bude kladen hlavní důraz, ale i s návazností užití a rozšíření těchto modelů v matematice prvních dvou ročníků 1. stupně ZŠ (1 hod.)
  • Ukázky praktických aktivních činností s jednotlivými modely, řešení úloh pomocí modelů s aktivním zapojením účastníků (2 hod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 01.11.2021, 09:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

WEB 35 Rozvoj matematické pregramotnosti v předškolním vzdělávání - webinář

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé MŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Webinář seznámí účastníky s tím, co by mělo zvládat dítě předškolního věku v mateřské škole ve vztahu k matematickým činnostem. Rozvoj schopnost porovnávat, třídit, skládat a kompletovat. Hledání a vytváření shod a rozdílů jako významného nástroje rozvoje specifických schopností a dovedností pro pochopení matematiky. Rozvoj předmatematických představ je v předškolním vzdělávání založen na vytváření rozmanitých činností, dostatku příležitosti k rozvoji vědomostí, dovedností a schopností, návyků a rozvoje řeči, komunikace, pohybových dovedností a orientace v prostoru. Webinář bude veden formou aktivního výkladu a možností diskuse a příkladů dobré praxe. Účastníci semináře si vyzkouší některé činnosti a získají náměty na různé činnosti podporující matematickou gramotnost.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 05.01.2022, 09:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

WEB 42 Hrajeme si v matematice (nejen) na 1. stupni ZŠ - webinář

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Jedním z hlavních témat, která jsou diskutována v souvislosti se změnami v českém školství, jsou aktivity, které nabídnou žákovi možnost autonomního rozvoje jeho schopností a dovedností a současně budou dostatečně motivující. Takovými aktivitami jsou např. didaktické hry a aktivity herního a soutěžního typu.

  • Zařazení didaktických her do vyučování na 1. stupni ZŠ 
  • Funkce herních aktivit ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ  
  • Ukázky konkrétních her vhodných pro vyučování matematice na 1. stupni ZŠ 
  • Diskuse o možnostech zařazení her do vyučování jak v závislosti na věku, tak i na úrovni matematických znalostí a dovedností žáků 

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 14.2.2022, 09:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

WEB 55 Experimentování ve školské matematice a předpoklady žáků k řešení úloh - webinář

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Celý seminář lze nejlépe nazvat pracovní dílnou. V první části se účastníci seznámí s tzv. experimentálními strategiemi řešení úloh ze školské matematiky. Tyto mohou být obecně nasazeny v případě, když žáci z nějakých důvodů nejsou schopni postupovat naučeným způsobem nebo vůbec nevědí, jak úlohu začít řešit. Formou řešení konkrétních úloh se učitelé seznámí se strategiemi Systematické experimentování, Pokus – ověření – korekce, Užití falešného předpokladu, Cesta zpět a Řešitelský obrázek. Ve druhé části semináře budou účastníci seznámeni s pěti základními ukazateli, které popisují předpoklady žáka k řešení matematických úloh (matematická inteligence, matematická tvořivost, čtenářská gramotnost, pracovní paměť, tendence k užití algoritmu). Dozví se, jak žáky z hlediska jednotlivých ukazatelů otestovat a jak získané poznatky využít v praxi – tedy jakým způsobem odstranit překážky, které žákovi brání v úspěšném řešení úloh. Účastníci semináře si odnesou jimi vyplněné pracovní listy domů a dostanou webový odkaz na stránku, kde si většinu těchto pracovních listů budou moci stáhnout.

  • Úvod do problematiky experimentálních heuristických strategií (1 hod.)
  • Experimentální strategie Systematické experimentování, Pokus – ověření – korekce a Užití falešného předpokladu (1, 5 hod.)
  • Experimentální strategie Cesta zpět a Řešitelský obrázek (1 hod.)
  • Předpoklady žáka k řešení úloh – jednotlivé ukazatele (1,5 hod.)
  • Testování jednotlivých komponent a cesty k odstranění zjištěných nedostatků (1 hod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 03.02.2022, 09:30–14:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

WEB 36 Matematické činnosti na 1. stupni - webinář

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastníci se seznámí s rozvojem předmatematické gramotnosti v mateřské škole s návazností rozvoje matematické gramotnosti na základní škole jako s prostředkem k dalšímu sebevzdělávání. Účastníci se seznámí s některými didaktickými hrami pro rozvoj představy o čísle, číselné řady,  početními operacemi a vytvoří si zásobník her a činností v matematice na 1. stupni.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 18.01.2022, 09:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

WEB 14 Úvod do MS Excel (webinář)

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Úvod: Obeznámení se s prostředím; přehled a vlastnosti. Přizpůsobení a individuální nastavení (45 min)
  • Seznamy, tabulky a grafy: Třídění a filtrování seznamů, přehled evidence (docházka, platby, ...). Formátování tabulek a grafů (2 x 45 min.)
  • Jednoduché výpočty: Excel jako "lepší  kalkulačka". Základní matematické operace a funkce. Další matematické funkce (45 min.)
  • Funkce a jejich grafy: Elementární funkce a jejich grafy (45 min.)
  • Další výpočty: Pole a buňka. Absolutní a relativní odkaz. Maticové vzorce. (45 min.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 11.1.2022, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

WEB 22 Pokročilé dovednosti v MS Excel (webinář)

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Kvantitativní a kvalitativní data: přehledy a zpracování, grafy, četnostní a kontingenční tabulky (2 x 45 min)
  • Práce s řetězci: funkce pracující s textovou proměnnou (2 x 45 min)
  • Aktivní prvky a makra: posuvníky, přepínače, práce s makry příklady (45 min)
  • Další funkce: funkce dvou proměnných, 3D grafy; některé další funkce v Excelu (45 min)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 18.01.2022, 09:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace