Kurzy

M 215 Geogebra II. (Využití počítačů v matematice II.)

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář navazuje na seminář Využití počítačů v matematice, ve kterém se účastníci naučili základům práce v programu Geogebra. Seminář má tyto základy rozšířit. Je určen i všem, kteří mají alespoň základní znalost programu Geogebra.

Obsah:

Opakování, instalace, možnosti programu Geogebra (0,5h)

Konstrukční úlohy, práce s posuvníky, textem, postupem konstrukce a krokováním konstrukce (1,5h)

Možnosti zobrazení výsledné práce, html aplet (0,5h)

Změna nastavení, možnosti panelu nástrojů, nový nástroj (0,5h)

Funkce, základy skriptování, jazyka LateX (1,5h)

Možnosti druhé nákresny, vstupní pole (1h)

CAS (1h)

Tabulky a statistika (0,5h)

Řešení obtížnějších příkladů (1h)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 05.03.2021, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 150 Kč

volných míst: 1
 objednat

Praha 12.03.2021, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 150 Kč

volných míst: -1
 objednat

M 216 Geogebra 3D. (Využití počítačů v matematice III.)

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastníci semináře se prostřednictvím ukázkových příkladů naučí základům práce s programem Geogebra – 3D. Kurz je zaměřen na využití 3D nákresny programu a tudíž na geometrii v prostoru.

Obsah:

Opakování, instalace, možnosti programu Geogebra (0,5h)

Jednoduché úlohy (zobrazení bodu, přímky, úsečky, kružnice, atd.)  (3h)

Propojení 2D a 3D nákresny, možnosti druhé nákresny (1h)

Možnosti zobrazení výsledné práce, html aplet (0,5h)

Řešení obtížnějších příkladů, práce s textem, propojení s CAS (3h)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 23.04.2021, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 150 Kč

volných míst: 6
 objednat

Praha 30.04.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 150 Kč

 objednat

M 226 Zajímavá algebra v moderní době

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  1. Rozklad přirozených čísel na prvočísla. Jak to souvisí se šifrováním a s bezpečností bankovních kont? Ukázka jedné šifry od spisovatele E. A. Poea.  Dvě faktorizační metody dostupné i žákům ZŠ. (2 vyuč. hodiny)
  2. Seznámení s kalkulátory realizujícími symbolické výpočty (TI-92 Plus), resp. se základními možnostmi programu Mathematica. (Půjde o elementární úvod vhodný i pro ty, kteří s těmito prostředky nemají žádnou zkušenost.)  (2 vyučovací hodiny)
  3. O jednom zajímavém matematikovi (J. J. Sylvester), jeho životních osudech a o něčem, čemu bychom se od něj mohli přiučit. (2 vyučovací hodiny)
  4.  Jak se algebra vyvíjela (linie algebra „klasická“ – „moderní“ – „počítačová“).  Může počítač provést důkaz matematické věty? (2 vyučovací hodiny)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 04.03.2021, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 000 Kč

volných míst: 7
 objednat

M 236 MS Excel pro učitele středoškolské matematiky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Polák
Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
33609/2019-4-998
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Výuka s použitím počítačů, samostatné příklady.

  • prostředí MS Excel, zajímavé tipy a triky (45 min)
  • výpočty a vzorce v MS Excel, mocniny a odmocniny, posloupnosti a řady (45 min)
  • výpočty, příklady, ukázky – kombinatorika a statistika, matice a maticové vzorce, komplexní čísla (3 x 45 min)
  • funkce, grafy funkcí, absolutní hodnota (45 min)
  • statistické zpracování dat a jejich vizualizace (2x 45 min)
  • bude představen i další software mimo MS Excel

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 09.12.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 150 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

Brno 03.05.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 150 Kč

 objednat

Praha 05.05.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 150 Kč

 objednat

Olomouc 17.05.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 150 Kč

 objednat

M 238 Jak na investice?

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V osmi hodinách se účastníci seznámí se základními pojmy a principy ze světa investic, odhalí problematiku časové hodnoty peněz a zorientují se v současné nabídce produktů „finančních firem“ v ČR v kontextu současného ekonomického vývoje. Účastnici kurzu se naučí:

  • druhy a formy investování,
  • pro koho je investování vhodné,
  • proč si tvořit finanční rezervu přes finanční trh.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 13.04.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

Online webináře 16.12.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

Brno 27.04.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

Olomouc 20.04.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

M 239 Pohádka o Zbohatlíkově aneb jak porozumět statistickým datům?

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz bude zaměřen na porozumění datům, statistickým údajům, se kterými přicházíme do styku při běžné životě ať už v médiích (noviny, rozhlas, televize), tak i při vlastní zkušenosti hospodaření v rodině, rozhodování za neurčitosti, odhadování nákladů apod. Při výkladu budou použity příklady ze všedního života a z médií. Kurz by měl pomoci k lepší orientaci a odstranit některé nesprávné představy o statistice jako takové.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 11.01.2021, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

Olomouc 18.01.2021, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

Hradec Králové 03.02.2021, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

M 240 Iterační princip jako základ výpočtů v matematice

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Základem většiny metod používaných k řešení matematických problémů je iterační princip. V rámci semináře budou prezentovány některé metody pro nalezení řešení nelineární rovnice a probrány podmínky jejich fungování. Získané znalosti využijeme při popisu jednoduchých populačních modelů, které vedou na tzv. deterministický chaos. Následně se budeme věnovat některým způsobům generování fraktálů a zamyslíme se nad významem pojmů limita a nekonečno.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 14.04.2021, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

M 241 Experimentování ve školské matematice a předpoklady žáků k řešení úloh

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Celý seminář lze nejlépe nazvat pracovní dílnou. V první části se účastníci seznámí s tzv. experimentálními strategiemi řešení úloh ze školské matematiky. Tyto mohou být obecně nasazeny v případě, když žáci z nějakých důvodů nejsou schopni postupovat naučeným způsobem nebo vůbec nevědí, jak úlohu začít řešit. Formou řešení konkrétních úloh se učitelé seznámí se strategiemi Systematické experimentování, Pokus – ověření – korekce, Užití falešného předpokladu, Cesta zpět a Řešitelský obrázek. Ve druhé části semináře budou účastníci seznámeni s pěti základními ukazateli, které popisují předpoklady žáka k řešení matematických úloh (matematická inteligence, matematická tvořivost, čtenářská gramotnost, pracovní paměť, tendence k užití algoritmu). Dozví se, jak žáky z hlediska jednotlivých ukazatelů otestovat a jak získané poznatky využít v praxi – tedy jakým způsobem odstranit překážky, které žákovi brání v úspěšném řešení úloh. Účastníci semináře si odnesou jimi vyplněné pracovní listy domů a dostanou webový odkaz na stránku, kde si většinu těchto pracovních listů budou moci stáhnout.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 21.04.2021, 9:30–14:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 450 Kč

 objednat

M 242 Jak účinně popularizovat matematiku na základní škole.

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Matematika je nesporně univerzálním jazykem a účinným nástrojem v řadě oborů lidské činnosti. I přes obvyklý odpor k tomuto předmětu ze strany žáků (bohužel často přenášený z rodinného prostředí) je mnoho cest, jak vzbudit v dnešních dětech a mládeži zájem o pochopení principů matematiky a možností jejích aplikací. Zatímco škola většinou staví při výuce na „co a jak“, což je určitě nezbytné, lze doplnit vhodným a citlivým způsobem i „proč a kde“. Seminář má poskytnout informaci o metodice tohoto přístupu na jedné straně a současně na druhé straně poskytnout zásobárnu příkladů, úloh, kvízů a dalších pomůcek pro oživení výuky matematiky nebo organizaci zájmových kroužků, kde se matematické vzdělání prohlubuje. Seminář je primárně určen pro učitele na základní škole, ale je k dispozici i jeho pokračování pro střední školství.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 29.03.2021, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 650 Kč

 objednat

Brno 19.04.2021, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 650 Kč

 objednat

Olomouc 12.04.2021, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 650 Kč

 objednat

Hradec Králové 29.04.2021, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 650 Kč

 objednat

M 249 Řešení úloh ve vyučování matematice se zaměřením na využití „neškolských strategií“

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Význam řešení úloh pro vyučování matematice (0,5 hodiny)
  • Kultura řešení úloh žáky (1 hodina)
  • Řešení úloh s využitím vizualizace, heuristických strategií (0,5,hodiny)
  • Heuristické strategie vhodné pro využití žáky 2. stupně ZŠ a SŠ (2,5 hodiny)
  • Přednosti a možná úskalí využití heuristických strategií žáky (1 hodina)
  • Řešení vybraných úloh pomocí heuristických i standardních školských strategií (2,5 hodiny)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 16.06.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

Praha 04.06.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

Brno 19.05.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

M 252 Rozvoj funkčního myšlení studentů ve výuce matematiky na střední škole

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32209/2018-2-875
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Na seminářích budou prezentovány konkrétní problémy, úlohy a podněty vhodné k motivaci, ilustraci či procvičení základních pojmů tématu Funkce ve výuce matematiky na základní či střední škole a především k rozvoji funkčního myšlení. Na seminářích budou účastníkům zdarma poskytnuty příslušné úlohy a pracovní listy pro žáky.  Sady úloh nesou názvy Naplňování nádob, Obsahy obrazců a Závodní okruhy. Jejich cílem je rozvíjet schopnost vnímat reálné děje z okolního světa jako závislosti, umět je popsat, sestavovat grafy, tabulky či předpisy těchto závislostí a interpretovat naopak grafy dané. Další sady obsahují úlohy ekonomického charakteru. Žáci v nich vybírají nejvhodnější tarif pro svůj mobil, platby za elektrickou energii, řeší otázku poštovného, spotřebu automobilu či povinné ručení.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 11.02.2021, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 450 Kč

 objednat

M 253 Hrajeme si v matematice (nejen) na 1. stupni ZŠ

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Jedním z hlavních témat, která jsou diskutována v souvislosti se změnami v českém školství, jsou aktivity, které nabídnou žákovi možnost autonomního rozvoje jeho schopností a dovedností a současně budou dostatečně motivující. Takovými aktivitami jsou např. didaktické hry a aktivity herního a soutěžního typu. Diskutována budou hlavně tato témata:

  • Zařazení didaktických her do vyučování na 1. stupni ZŠ
  • Funkce herních aktivit ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ
  • Ukázky konkrétních her vhodných pro vyučování matematice na 1. stupni ZŠ
  • Diskuse o možnostech zařazení her do vyučování jak v závislosti na věku, tak i na úrovni matematických znalostí a dovedností žáků

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Hradec Králové 13.01.2021, 9:30–12:45

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 050 Kč

 objednat

Praha 27.01.2021, 9:30–12:45

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 050 Kč

 objednat

Brno 10.02.2021, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 050 Kč

 objednat

Olomouc 24.02.2021, 9:30–12:45

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 050 Kč

 objednat

M 254 Jak účinně popularizovat matematiku na středním stupni vzdělávání.

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Matematika je nesporně univerzálním jazykem a účinným nástrojem v řadě oborů lidské činnosti. I přes obvyklý odpor k tomuto předmětu ze strany žáků (bohužel často přenášený z rodinného prostředí) je mnoho cest, jak vzbudit v dnešních dětech a mládeži zájem o pochopení principů matematiky a možností jejích aplikací. Zatímco škola většinou staví při výuce na „co a jak“, což je určitě nezbytné, lze doplnit vhodným a citlivým způsobem i „proč a kde“. Seminář má poskytnout informaci o metodice tohoto přístupu na jedné straně a současně na druhé straně poskytnout zásobárnu příkladů, úloh, kvízů a dalších pomůcek pro oživení výuky matematiky nebo organizaci zájmových kroužků, kde se matematické vzdělání prohlubuje. Seminář je primárně určen pro učitele na středním stupni vzdělávání, i když existuje i jeho verze pro ZŠ.

Jako pokračování základní verze semináře pro:

  • učitelé 1. stupně ZŠ
  • učitelé 2. stupně ZŠ

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 07.01.2021, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 150 Kč

 objednat

Hradec Králové 14.01.2021, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 150 Kč

 objednat

Olomouc 21.01.2021, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 150 Kč

 objednat

Brno 20.01.2021, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 150 Kč

 objednat

M 234 Hrozny problémů ve školské matematice

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Pokud se podaří vyřešit  určitý problém, je to vždy úspěch a tento úspěch bychom měli využít. Je vhodné „obalit“ tento problém analogickými problémy. První z vytvořených problémů se obvykle řeší obdobnou metodou jako problém základní. U pozdějších problémů je často třeba metodu upravovat.. Vzniklý hrozen obsahuje jak problémy vhodné pro nejlepší žáky, tak problémy pro průměrné i slabší žáky. Je dobré, když postupně „vtáhneme“ do vytváření nových problémů i žáky. Je to samozřejmě dlouhodobá záležitost. Polya: Matematické zkušenosti studenta nejsou úplné, pokud nikdy neměl možnost řešit problém, který si sám vymyslel.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 12.5.2021, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

Brno 26.5.2021, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

M 255 Praktické příklady z kombinatoriky, matematické pravděpodobnosti a statistiky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Polák
Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
13170/2018-2-450
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Zajímavé aplikační úlohy z kombinatoriky (kombinatorické pravidlo součinu a součtu, variace, kombinace,…), názorné ukázky – propojení teorie s realitou
  • Zajímavé příklady z oblasti matematické pravděpodobnosti, názorné pokusy (hod kostkou, vytažení karty z balíčku, tombola)
  • Náměty na statistická šetření a vyhodnocení dat v praxi.
  • Vizualizace dat nejen v prostředí MS Excel.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 10.05.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

Praha 12.05.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

ZŠ 105 Osvědčilo se v hodinách matematiky (a také: Aby dobré nápady nezapadaly)

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22820/2017-3-829
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

O některých možnostech zvyšování kultury numerického počítání (nácvik numerace, pamětné osvojování početních operací) prostřednictvím didaktických her.

Hry specifické a nespecifické, individuální a skupinové, didaktické hry s podílem náhody.

Didaktické hry umožňující naplnění požadavku „v každé hodině si má učitel najít tzv. čas pro sebe“. Soutěže (nejen pro nejlepší počtáře). Ukázky k jednotlivým okruhům formou dílny (vlastní prožitek: motivace, pochopení pravidel, eventuálně diskuse. Číslo nás probudí, Prstová kalkulačka, Telefonní ústředna, Kolik desítek, Číselný trojúhelník, Domečky, Matematický detektiv, Početní hvězdice, Magické čtverce, Postav věž, Matematické loto speciál, Pokryj destičku, Jízdenky, Skládanky, Matematický poker aj. Účastníci obdrží publikaci s více než 130 podnětnými aktivitami do hodin matematiky a didaktický materiál v podobě pracovních listů a učebních pomůcek. Tyto metodické podklady slouží k zefektivnění výuky, ke zvyšování kultury numerického počítání (nejen), ale také k usnadnění práce učitele.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 29.04.2021, 9:30–16

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 060 Kč

 objednat

Praha 27.04.2021, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 060 Kč

 objednat

Brno 15.4.2021, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 060 Kč

 objednat

ZSV 44 Základy financí pro pedagogy a pracovníky škol

Lektor/ka kurzu
Ing. Jiří Uhman
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V současné době se též v populaci vysokoškoláků, manažerů a pedagogů setkáváme s poměrně nízkou úrovní finančního vzdělání. Finanční vzdělání se ovšem postupně stává součástí všeobecného vzdělání, základní znalostní výbavou jedince. Nutnost tohoto vzdělání a vzdělávání roste především v souvislosti s řadou dnes aktuálních problémů, které se ve společnosti pojí s investicemi, úvěry, dluhy a problematikou oddlužení. Zvýšit úroveň tohoto vzdělání je možné především za pomoci našich škol a jejich ve financích vzdělaných učitelů. Kurz se zaměří na ozřejmění základních oblastí finanční problematiky – základní finanční pojmy, veřejné, podnikové, institucionální a rodinné finance. Poznatky budou moci účastníci využít jak ve svém pracovním zařazení (ředitelé a manažeři škol a školských zařízení), tak ve své pedagogické praxi (všechny skupiny učitelů a asistenti pedagogů). Poznatky budou moci účastníci zužitkovat též ve svém soukromém životě. Poznatky budou předávány ve formě výkladu, názorných ukázek z finanční praxe, praktických studií a na základě společného řešení základních finančních úloh.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 05.03.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

Brno 19.03.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

Che 94 Hmotnostní spektrometrie – vážení molekul snadno a rychle

Lektor/ka kurzu
Mgr. Ondřej Peš, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Hmotnostní spektrometrie patří v současnosti k nejrozšířenějším technikám moderní analytické chemie, biochemie, medicíny a jiných technických a technologických oborů. Zároveň se jedná i o jednu z nejperspektivnějších metod s ohledem na širokou škálu možností, módů a zpracování dat, které nabízí v současnosti dodávané hmotnostní spektrometry. Účastníci akce mohou očekávat seznámení s moderní hmotnostní spektrometrií v atraktivní podobě zahrnující historii, současnost a budoucnost; objasnění kroků, jež vedly k mohutnému rozmachu skrz celou řadu (nejen) technických oborů a zároveň i interaktivní hrátky s hmotnostní spektrometrií v podobě animací, interaktivních prezentací a účastnického kvízu.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Hradec Králové 09.04.2021, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 450 Kč

 objednat

Olomouc 16.04.2021, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 450 Kč

 objednat

Praha 23.04.2021, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 450 Kč

 objednat

Che 95 Jak porozumět dnešnímu světu – vědecká gramotnost ve 21. století

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Život v dnešní společnosti je nepředstavitelný bez vlivu vědy a jejích poznatků. S tím, jak se vzdalují vědecké myšlení a praxe osobní praxi širší populace, rostou společenská rizika nepochopení vědy a jejích poznatků, což může vrcholit až tzv. odpíračstvím (denialism). Na druhé straně, porozumění základním principům vědecké práce by mělo umožnit orientovat se snadněji ve složitém světě současnosti, ve kterém rozhodnutí nejen profesionální, ale i ta v osobním životě mohou být na tomto porozumění závislá. Středoškolské studium je vhodným obdobím, kdy studenty s tímto tématem seznamovat. Vědecká gramotnost, tj. nejen znát, ale i chápat, umožní se snadněji pohybovat v prostředí, které je netriviálními vědeckými poznatky přímo utvářeno. Vyučování spojením faktu/poznatku se způsobem, jakým byl tento získán, posiluje schopnost porozumět širším souvislostem a důsledkům dopadu složitého vědeckého poznání na život jednotlivce i společnosti.

Kurz se bude sestávat z interaktivního výkladu za pomocí prezentace a diskuze s účastníky nad předloženými tématy týkajícími se vědecké gramotnosti. Akce předpokládá aktivní účast a osobní zapojení se. Účelem je přímé zprostředkování vhledu do nejednoduché tématiky a pochopení základních principů vědecké metodiky a jejich aspektů pro jejich následnou aplikaci ve výuce.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 25.01.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

Olomouc 11.01.2021, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

Praha 18.01.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

Z 101 Základní informace o kartografii a mapování

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seznámení se se základy kartografie a mapování. Akce bude rozdělena na pět samostatných bloků. V prvním bloku bude obecný úvod do kartografie včetně stručné historie. V druhém bloku budou na názorných ukázkách prezentovány jednotlivá kartografická zobrazení a základy z matematické kartografie. Ve třetím bloku budou prezentovány kartografické zásady jako obecný postup při navrhování map, kompozice mapy, název mapy, mapové pole – měřítko, legenda, tiráž, směrovka, barvy v mapách, kartografické znaky (bodové, liniové a plošné znaky), písmo v mapách, popis v mapách a kartografické chyby. Ve čtvrtém bloku budou prezentovány možnosti mapování, jako je získávání dat pomocí geodetického měření, letecké fotogrammetrie, dálkového průzkumu Země a 3D skenování. Závěrečná část bude věnována konkrétním kartografickým výstupům včetně mapových aplikací, které jsou veřejně přístupné.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 27.04.2021, 09:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

Brno 08.04.2021, 09:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace