Kurzy

ZŠ 136 Metody a techniky dramatické výchovy

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28545/2022-6-863
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tvořivá dramatika jako kreativní prostředek rozvoje osobnosti dítěte 1 hodina

Struktura dramatické lekce 1 hodina

Metody a techniky dramatické výchovy a jejich využití při vzdělávání dětí a žáků 6 hodin praktická participativní část s prezentací her a činností

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 11.04.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 05.06.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 12.06.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 241 Jak na rozvoj čtenářské gramotnosti a pregramotnosti - webinář

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
BEZ AKREDITACE MŠMT
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář bude zaměřen na rozvoj čtenářské pregramotnosti u dětí předškolního věku a rozvoj čtenářské gramotnosti u žáků na 1. stupni bude obsahovat praktické ukázky z dětské literatury a jak pracovat s textem a knihou u dětí předškolního věku. Obsahem semináře budou také i metody rozvíjející dovednosti ke čtení u dětí předškolního věku a ukázka četby na pokračování s úkoly.

1. blok (90 minut)

  • Význam čtení pro rozvoj ostatních gramotností, pro rozvoj dalšího vzdělávání a pro život,
  • Vymezení pojmu čtenářské gramotnosti
  • Předškolní období a vnitřní motivace ke čtení, budování si vztahu ke knihám a porozumění čteného textu
  • Úloha rodiny v souvislosti se čtení a ve vztahu k předčtenářské gramotnosti
  • Úloha mateřské školy v souvislosti s rozvojem předčtenářské gramotnosti – podpora individuálních rozvojových možností dítěte, principy ZVP PV, klíčové kompetence vztahující se k předčtenářské gramotnosti
  • Spolupráce rodiny a mateřské školy – naplňování cílů v oblasti čtenářských dovedností
  • Předpoklady pro čtení – genetické předpoklady, percepčně-kognitivní zralost, zralost nervové soustavy, podnětné prostředí
  • Rozvoj smyslového vnímání, hry pro rozvoj smyslového vnímání
  • Orientace v prostoru, vnímání času
  • Pohybové hry a rozvoj motoriky a grafomotoriky

2. blok (90 minut)

  • Zaměření se na podstatné myšlenky čteného textu – naslouchání
  • Metody rozvíjející předčtenářskou gramotnost
  • Čtení s tvorbou předpokladů, obrázkové čtení, pětilístek, metoda jazykové zkušenosti
  • Projekt KNIHA – K Knihovníček, N naslouchání, I ilustrace, H hra, A autor
  • Kniha je náš kamarád
  • Brzy budeme číst

3. blok (90 minut)

  • Metody čtenářské gramotnosti
  • Brainstorming, myšlenková mapa, volné psaní, předvídání klíčových slov, kostka,
  • Čtení s tabulkou předpovědí, čtení metodou INSERT, literární kroužky, podvojný deník, TGraf,

 

4.Blok (90 minut)

 

  • Obrázkové čtení
  • Tvorba knihy
  • Projekt O víle Voděnce – čtení na pokračování s úkoly podporující čtenářskou pregramotnost
  • Závěr a diskuse

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 16.04.2024, 8:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 246 Rozvoj matematické pregramotnosti u dětí předškolního věku - webinář

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé MŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář seznámí účastníky s tím, co by mělo zvládat dítě předškolního věku v mateřské škole ve vztahu k matematickým činnostem. Rozvoj schopnost porovnávat, třídit, skládat a kompletovat. Hledání a vytváření shod a rozdílů jako významného nástroje rozvoje specifických schopností a dovedností pro pochopení matematiky. Rozvoj předmatematických představ je v předškolním vzdělávání založen na vytváření rozmanitých činností, dostatku příležitosti k rozvoji vědomostí, dovedností a schopností, návyků a rozvoje řeči, komunikace, pohybových dovedností a orientace v prostoru. Seminář bude veden formou aktivního výkladu a možností diskuse a příkladů dobré praxe. Účastníci semináře si vyzkouší některé činnosti a získají náměty na různé činnosti podporující matematickou gramotnost.

1 hodina

  • Úvod, seznámení se s účastníky
  • Cíle předmatematické výchovy, příprava na matematiku, důležitost předškolní přípravy a pozdější úspěšnost ve školní matematice
  • Okruhy matematické pregramotnosti dle RVP PV

1 hodina

  • Příprava dítěte na zpracování informací v zadání slovní úlohy, rozvoj řeči, komunikace, paměti, představ, prostorového vnímání,
  • Obrázek jako zdroj informací
  • Práce s otázkou a odpovědí

1 hodina

  • Porovnávání – charakter porovnávaných objektů
  • Porovnávání přirozené, porovnávání základní, porovnávání podílem, rozdílem
  • Aktivity spojené s porovnávánbím
  • Zobrazení, zobrazení prosté
  • Přiřazování – dvojice, n tice,
  • Aktivity k přiřazování, hry, orientace v prostoru,
  • Rozvoj jemné a hrubé motoriky

1 hodina

  • Třídění, schopnost třídit, vlastnosti tříd, zadání souboru, reprezentant třídy, usnadnění procesu třídění
  • Typy třídění – podle druhu, barvy, velikosti, taru
  • Třídění podle dvou a více kritérií, třídění úplné, neúplné,
  • Aktivity vztahující se k třídění
  • Řazení, uspořádání, vzájemné postavení objektů
  • Typologie uspořádání – časové, prostorové, časoprostorové, kvantitativní, kvalitativní
  • Orientace v uspořádaném souboru
  • 1 hodina

  • Rozvoj logického myšlení – usuzování, uvažování, úlohy typu ZEBRA,
  • Hudebně pohybové činnosti rozvíjející matematickou pregramotnost
  • Kvantita – určitá, neurčitá
  • Číslo s významem kvantity
  • Množství a jeho určování do 6ti – určování počtu objektů,
  • Aktivity rozvíjející představu o množství
  • 1 hodina

  • Modely čísla
  • Nezávislost počtu objektů na velikosti, barvě, vzájemného postavení, vzdálenosti, tvaru
  • Hry rozvíjející představu o nezávislosti počtu objektů na velikosti, barvě, tvaru, apod.

2 hodiny

  • Ukázky projektů týkající se matematické pregramotnosti
  • Hrajeme si s čísly
  • O skřítku Početníčkovi – rozvoj řeči, počítání předmětů, jednoduché slovní úlohy
  • Matematika v přírodě, využití školní zahrady
  • Případné ukázky práce s dětmi matematická pregramotnost
  • Závěr diskuse, hodnocení

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 14.05.2024, 8:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZŠ 135 Pohybové hry a aktivity v přírodě pro děti předškolního a mladšího školního věku (venku)

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28545/2022-6-863
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na rozvoj pohybových schopností a dovedností (lokomočních, manipulačních aj.) u dětí předškolního a mladšího školního věku. Tyto hry jsou situovány do venkovního prostředí (příroda, dětské hřiště, zahrada mateřské či základní školy). Seminář je založen na participaci všech účastníků, kteří se aktivně zapojí do nácviku pohybových her a aktivit v přírodě. Všechny prezentované hry a činnosti které jsou v praxi ověřeny a lze je zařadit do vzdělávací nabídky v mateřské škole a do vzdělávání na prvním stupni základní školy.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 06.06.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 07.06.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 13.06.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 577 Řešení problémových a náročných situací ve škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Martina Havlíková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, výchovní poradci, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
758/2023-7-32
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Interaktivní přednáška se zapojením všech účastníků, teoretické zásady s navazujícím nácvikem. Výklad podpořený prezentací v MS Power Point, individuální práce, sebezkušenostní techniky, práce ve skupinách, hraní rolí, zpětná vazba, reflexe provedených aktivit, testy, výtvarné techniky, diskuze, příklady z praxe, opakovaná cvičení,  rady a doporučení ke zlepšení

1.blok v rozsahu 2 vyuč.hodin

 

  • Základní faktory, které se na vzniku problému podílejí
  • Nedorozumění a proč vzniká, úskalí komunikace
  • Psychologické strategie zvládání konfliktních  a problémových situací
  • Negativní a pozitivní aspekty konfliktu
  •  

2.blok v rozsahu 2 vyuč.hodin

 

  • Přístup ke konfliktu a styly jednání v konfliktních situacích
  • Transakční analýza (TA) a její využití pro efektivní zvládání komunikace s druhými
  • Jak vnímám sebe sama a svou roli
  •  

3.blok v rozsahu 2 vyuč.hodin

 

  • Jak se bránit agresi
  • Jak jednat s rozčíleným člověkem
  • Jak zvládnout vlastní negativní emoce
  • Základní strategie a praktické postupy v náročných  situacích
  •  

4.blok v rozsahu 2 vyuč.hodin

  • Typologie osobnosti – jak jednat s jednotlivými typy lidí
  • Rozbor problémových situacích  přednesených účastníky
  • Základní orientace ve vlastních zdrojích a strategiích zvládání náročných komunikačních situací

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 20.03.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 4
 objednat

Olomouc 18.06.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZŠ 134 Inkluze – společné vzdělávání - webinář

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, výchovní poradci, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář seznámí účastníky se změnou ve školském zákoně a ve vyhlášce č. 27/2016Sb., vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí a žáků nadaných, rozdílem mezi integrací a inkluzí a potřebou společného vzdělávání.   Účastnici se také seznámí se stupni a druhy podpůrných opatření, zapojení asistentů, tlumočníků, přepisovatelů a dalších pedagogických pracovníků do výuky. Uvědomí si také i úlohu a postavení školského poradenského zařízení vzhledem ke společnému vzdělávání.  V pracovních dílnách se blíže seznámí s Plánem pedagogické podpory a Individuálním vzdělávacím plánem. 

1 hodina

  • Novela školského zákona, integrace x inkluze
  • Diferenciace a individualizace výuky
  • Posílení záruk společného vzdělávání
  • Dítě a žák se speciálními vzdělávacími potřebami
  • Vyhláška 27/2016sb., vzdělávání dětí, žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků nadaných
  • Členění a pravidla pro uplatňování podpůrných opatření
  • Změny ve financování přiznaných podpůrných opatření
  • Zásady financování společného vzdělávání
  • Změna ve výkaznictví

1 hodina

  • Školská poradenská zařízení a změny v souvislosti inkluze – společného vzdělávání
  • Spolupráce škol a komunikace se Školským poradenským zařízení, zákonnými zástupci a mezi pracovníky školy
  • Revize výstupů Školského poradenského zařízení
  • Přehled podpůrných opatření
  • Struktura a stupně podpůrných opatření
  • První stupeň podpůrného opatření –bez finanční podpory, plán pedagogické podpory, jeho zpracování, vyhodnocení, práce s dětmi a žáky vyžadující podporu 1. stupně podpůrných opatření, změna organizace, metod a forem výuky, změna hodnocení

1 hodina

  • Druhý až pátý stupeň podpůrných opatření s finanční podporou, postup školy, spolupráce se školským poradenským zařízením a zákonnými zástupci, informovaný souhlas, plnění zpětnovazební hodnocenípodpůrných opatření, změna organizace metod a forem výuky a výchovy, formulace cílů

1 hodina

  • Individuální vzdělávací plán a jeho náležitosti, zpracování, vyhodnocování, informovaný souhlas, termíny vyplňování a vyhodnocování
  • Individuální vzdělávací plán  -spolupráce pedagogických pracovníků s výchovným poradcem, se školním psychologem nebo se školním speciálním pedagogem

1 hodina

  • Vzdělávání dětí nadaných a mimořádně nadaných, možnosti vzdělávaní, změna organizace, metod, forem vzdělávání, změna hodnocení
  • Plán pedagogické podpory pro nadané děti
  • Individuálně vzdělávací plán pro nadané děti
  • Přeřazení do vyššího ročníku

1 hodina

  • Typy hodnocení – bezděčné, záměrné, sumativní, formativní, hodnocení pro učení
  • Změna v hodnocení dětí a žáků, přechod od sumativního hodnocení k formativnímu

1 hodina

  • Personální podpora – asistent pedagoga
  • Asistent pedagoga – náplň práce, spolupráce s ostatními pedagogickými pracovníky,
  • Zapojení asistenta pedagoga do výchovně vzdělávací práce a jeho kompetence
  • Spolupráce asistenta pedagoga se zákonnými zástupci

1 hodina

  • Práce s heterogenními skupinami
  • Organizace vzdělávaní dětí s potřebou podpůrných opatření
  • Využití různých metod a a forem práce
  • Závěr, diskuse, hodnocení

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 26.03.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 578 Výchovný styl pedagoga dotváří pozitivní klima třídy. Jak na to?

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na výchovný styl pedagoga vedoucí k harmonizaci kolektivu třídy. Zahrnuje nástroje, metody, techniky (včetně motivačních) vedoucí ke zvolení efektivního výchovného stylu, který vede k minimalizaci rizikového chování žáků (odměny, tresty, metoda důsledků, inventář sociálního chování a jeho vyladění, typologie pedagoga, volba postojů při nevhodném chování žáků podle R. Dreikurse, prožitková pedagogika, prosociálnost ve školním kolektivu

  • Co je výchovný styl, k čemu slouží, z jakých modulů se skládá – teoretická část 1 hod.
  • Výchovný styl pedagoga v praxi – hra s dramatizací a kresbou, volné propojení účastníků  2 hod
  • Typologie pedagoga, malý auto test sociálního chování, volba osobního stylu  2  hod
  • Nevhodné chování žáků – jak reagovat, jak vyladit, diagnostika příčin 1,5 hod
  • Lepší je předcházet než řešit…. Co, kdy a jak …1,5 hod

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 09.04.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 627 Projektové knihy aneb Jak docílit efektivního uchování obsahu učiva

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
BEZ AKREDITACE MŠMT
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Učitelé se naučí využívat výtvarné a pracovní techniky ke zpracování důležitého obsahu učiva).

Aby si žáci tyto znalosti pamatovali, musí s nimi umět pracovat, zaznamenat je tak, aby se k nim rádi vraceli. Učitelé se naučí nejen připravovat podrobné projekty, ale vyzkouší si i spoustu technik, jak tyto projektové materiály shromáždit a zpracovat, jak žáky pro práci připravit, jak vyrobit přehledy sesbíraných údajů, jak pracovat s výtvarnými a pracovními technikami.

 

Struktura kurzu:

  1. Seznámení s technikou práce   (90min),
    Popis přípravy materiálu (rozsah znalostí žáků o zvoleném tématu), popis jejich zpracování do tzv. projektové knihy za pomoci výtvarných technik, diskuze o možnostech a benefitech tohoto postupu.
    Účastníci se učí shromažďovat údaje k vybranému tématu
  2. Seznámení s výtvarnými technikami   (180min)
    Výtvarná práce s papírem seznamuje s technikami výroby tzv. minibooks. Příprava papírového formátu pro budoucí projektovou knihu, skládání papíru do atraktivního formátu miniknížek a ilustrativní kresba s popisky a doprovodnými texty, zaznamenání poznatků, zakomponování do celku (tedy projektové knihy).
  3. Příprava a plánování vlastní knihy   (45min)

Výběr tématu, zvolení oblastí, které v knize budou uvedeny (znalosti), delegování úkolů, výběr formátů.

  1. Diskuze nad možnostmi techniky (45min)

 Zhodnocení přínosu, výhod, ale i odhalení možných slabých míst a jak
 je eliminovat

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 10.04.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 29.04.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 07.05.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 339 Mluvím, mluvíš, mluvíme? – praktická rétorika

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jarmila Sulovská
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastníci se seznámí s vybranými dechovými a artikulačními cvičeními, která jsou nezbytným základem pro správné a srozumitelné vyjadřování. Prakticky si vyzkoušejí, jak tato cvičení se žáky provádět a jak rozvíjet jejich komunikační dovednosti. Pozornost bude věnována i obohacování slovní zásoby a možnostem spojení s průřezovým tématem mediální výchova.

  • Teoretický úvod. Kultura mluveného slova. Co budeme sledovat při mluveném projevu?
  • Dechová cvičení - nácvik
  • Artikulační cvičení, poslech nahrávek, nácvik
  • Jazykolamy a hry podporující obohacování slovní zásoby - nácvik
  • Řeč těla – nástin
  • Vlastní mluvený projev – jeho příprava a realizace, vazba na mediální výchovu
  • Umění jednat s lidmi
  • Evaluace, sdílení zkušeností, závěr

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 12.04.2024, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

Brno 25.04.2024, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

Praha 02.05.2024, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

WEB 255 Klíč k vyjednávání aneb jak se jednoduše posunout v komunikaci s druhými a zlepšit si tím vztahy - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Helena Macková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové
Kurz akreditován MŠMT pod č.
BEZ AKREDITACE MŠMT
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vyjednávání je velkou součástí našeho života. Denně vyjednáváme v zaměstnání se svými kolegy, nadřízenými, podřízenými, dodavateli a zákazníky ohledně cen, různých dohod, smluv, spolupráce, kvality a mnohých dalších věcí. V neposlední řadě také denně vyjednáváme v našich vztazích, nejen partnerských. Každé jednání je jiné, vždy v jednání však uplatňujeme určité vzorce, které vedou k úspěšnému zakončení.

Cílem workshopu (webináře) je objasnit a uvědomit si vzorce jednání, které vedou k úspěšnému vyjednávání v každodenním životě. Zároveň tyto vzorce jednání naroubovat aplikovat na naše osobní nastavení mysli a popřípadě si posunout své vlastní hranice, které nám někdy v jednání brání posunout se dál ke stanovenému cíli dosáhnout svého cíle nebo konsensu v jednání.  Kurz je veden tak, aby co nejjednodušším způsobem posluchačům kurzu ukázal cestu a návod, jak lépe a účinněji ve svých každodenních interakcích jednat.

  1. Úvod a představení. Technické a organizační informace – 0,5 hod
  2. Komunikační návyky a bariéry. (Metoda: prezentace, cvičení ve skupinách, reflexe – celkem 2 hod  Poznámka: videocall umožňuje práci ve skupinách – rozdělení do nich, proto tohoto nástroje využívám. Ze cvičení ve skupině návrat zpět do velké skupiny a následuje společná diskuze a reflexe)
  • Teoretické vymezení komunikace. Jak vzniká, význam symbolů.
  • Vzorce jednání
  • Práce ve skupinách. Diskuze
  • Jak zvládnout negativní emoce při vyjednávání
  • Práce ve skupinách. Diskuze. Reflexe.
  1. Konfliktní a složité situace.  (Metoda: prezentace, cvičení ve skupinách, reflexe – celkem 2 hod)
  • Technika jak se naučit aktivně naslouchat a díky tomu druhého pochopit
  • Technika, jak naopak druhé straně vysvětlit svůj názor tak, aby mu porozuměla
  • Práce ve skupinách. Diskuze
  • Technika, jak říkat nepříjemné věci
  • Práce ve skupinách. Diskuze. Reflexe.
  1. Tipy, jak posunout komunikaci dál (Metoda: prezentace + sdílení s účastníky. 0,75 hod + 0,25 přestávka.)
  2. Shrnutí získaných znalostí a dovedností a sdílení zkušeností s účastníky

(Metoda: diskuze, cvičení ve skupinách, reflexe – 1 hod)

  1. Závěrečná zpětná vazba (metoda: zpětná vazba účastníků – 0,5 hod

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 17.04.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 625 Osobnostní typologie pro týmovou spolupráci a chování ve stresových podmínkách - webinář

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
BEZ AKREDITACE MŠMT
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vysvětlení základních pojmů z oblasti osobnostní typologie, práce se stresem a emocemi, fungování mozku ve stresových situacích. Důvody existence a možnosti rozpoznání různých osobnostních typů a jejich specifika. Použité techniky a aktivity: Prezentace, diskuse, výměna zkušeností, praktické příklady, řešení aktuálních problémů členů výukové skupiny, ukázková vyhodnocení a skupinová práce.

Osnova akce

  • vysvětlení základních pojmů; důvody odlišného chování u různých typů osobností 30 minut
  • typy stresu a jeho vznik, fungování mozku a jeho reakce na stres 30 minut
  • emoce a jejich vytváření a zvládání, vliv na výkonnost, komunikaci 30 minut
  • Přestávka 30 minut
  • základní typy osobností, možnosti a výhody jejich rozpoznání 30 minut
  • vznik stresu a reakce na stres dle osobnostního typu 30 minut
  • nalezení individuálního osobnostního typu - ukázkové vyhodnocení a skupinová práce 45 minut
  • Přestávka 30 minut
  • interakce mezi různými osobnostními typy, rizika a výhody; práce ve skupinkách, řešení praktických problémů 2x45 minut
  • Přestávka 30 minut
  • priority v osobní motivaci dle probrané typologie, možnosti individuálního osobního rozvoje při využití mentoringu, koučinku či dodatečného vzdělávání 30 minut
  • srovnání různých metodik zabývajících se osobnostní typologií a možnosti jejich využití 30 minut

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 18.04.2024, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 623 Well - being: Work life balance. Realita a ne chiméra

Lektor/ka kurzu
Mgr. Helena Macková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Kurz akreditován MŠMT pod č.
BEZ AKREDITACE MŠMT
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Práce v pedagogické oblasti (a interakci s druhými) je náročná. Hledáme cestu, jak být v pohodě. Jak zvládnout dobře svou práci a svůj soukromý život. Někdy se v tom topíme a je toho na nás příliš. Na tomto workshopu bude každý hledat svou cestu ven, svůj recept na to, jak  dobře zvládat zátěž při práci s druhými, být produktivní v práci, mít ji pod kontrolou a rád. Zároveň jak si užívat svůj život. Pojďme hledat cesty k životu, jaký chceme žít.

Blok 1   Slasti a strasti v práci i doma – diagnostika sama sebe z pohledu zaměstnance v pedagogických službách a práci s druhými (2 hod)

-  Co bere čas a energii v práci s lidmi a ve službách?

-  Jak si poskládat své osobně-pracovní priority, osobní a firemní?

 - Pozitivní inteligence a jak ji využít ve svůj prospěch v práci s lidmi a ve službách           

Blok 2   Time management a produktivita (2hod)

  • Chronotyp  a práce podle něj
  • Priority – jak je určit a jak s nimi pracovat
  • Prokorastinace?
  • Tipy na plánovaní svého času        

Blok 3   Konfliktní situace zejména v práci s lidmi a v sociálních službách (2hod)

  • Jak ustát kritické a konfliktní situace emočně a komunikačně
  • Tipy a nácvik na podávání konstruktivní kritiky a ZV
  • Umění přijmout sebevědomě a na úrovni kritiku z druhé strany

 Blok 4 Sebepoznání a jak to využít ve svůj prospěch a prospěch druhých, při práci s lidmi a v sociálních službách (2hod)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 24.04.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 15.05.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 610 Sociální kompetence učitele v oblasti komunikace

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář rozvíjí komunikaci verbální, neverbální, formy práce s trémou, vliv komunikačního šumu a metody jeho eliminace (např. navracení porozumění). Téma komunikační chyby, fauly a obrana proti nim se zabývá lží, pomluvou, manipulací. Zahrnuje techniky přiměřeného prosazení práv a obrany před nespravedlivou kritikou. Seminář je doplněn nácvikem, ukázkami, kazuistikami z praxe lektorky, testem inventáře sociálního chování, na který navazuje téma forem asertivního chování v aktuální situaci. 

V rámci semináře lze zvolit prioritní témata: komunikace jako nástroj sladění kolektivu třídy, komunikace s rodiči žáků, vedení třídní schůzky, komunikační chyby, fauly, chyby percepce a jejich dopad na klima třídy, klima sborovny, vztahy učitel – rodič.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 24.04.2024, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

Brno 29.05.2024, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

WEB 256 Well - being SEBEVĚDOMÍ. Jak nestát v cestě sám sobě - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Helena Macková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové
Kurz akreditován MŠMT pod č.
BEZ AKREDITACE MŠMT
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Všichni můžeme žít spokojený život a dosáhnout svých životních cílů. Na naší cestě se nám někdy objeví překážky, které musíme překonat. Jaké jsou to vlastně překážky?

Při pečlivém prozkoumání situace zjistíme, že největší brzdou k dosažení našich životních cílů, jsme to my sami. Naše strachy a obavy. Kde se tyto strachy a obavy vzaly a jak s nimi zatočit je jedním z témat tohoto semináře. Dalším cílem semináře je naučit se pracovat sám se sebou, se svými osobními hodnotami tak, aby naše kreativní síla byla využita co nejvíce. Objevte své vnitřní dítě a hýčkejte si jej. Přijměte svou  jedinečnost a sílu. Rozhodně ji máte.

  • Představení. Technické a organizační info – 0.5 hod
  • Kdo jsem já. Poznejme sami sebe – 1 hod
  • Moje identita a podstata bytí
  • Vztah sám k sobě
  • Osobní hodnoty
  • Vize a cíle
  • Co nejsem
  • Sny
  • Co vidím já a co druhý
  • Sebevědomí  - 1,5 hod
  • Definice
  • Cvičení
  • Nízké Sebevědomí  - 0,75 hod
  • Definice
  • Diskuze ve  velké skupině
  • Práce na sobě – 1,5 hod
    • Poznej sám sebe
    • Poznej své překážky
    • Poznej své strachy a obavy
  • Umění přijmout sami sebe
  • Plán na zvýšení svého sebevědomí  0,5 hod
  • Závěreční shrnutí  – 0,5 hod

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 25.04.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 619 Work-life balance jako nástroj k dosažení životní spokojenosti aneb jak se stát pánem svého času - webinář

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, psychologové
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vysvětlení pojmů a nástrojů z oblasti řízení času jako prostředku pro dosažení životní spokojenosti, vyrovnaného pracovního i osobního života a možností následování osobní životní vize a mise. Použité techniky a aktivity: Prezentace, diskuse, výměna zkušeností, praktické příklady, řešení aktuálních problémů členů výukové skupiny, ukázková vyhodnocení a skupinová práce.

  • vysvětlení základních pojmů z oblasti řízení času; výhody vyrovnaného pracovního i osobního života a možností jejich sladění 30 minut
  • fungování mozku a jeho reakce na stres 30 minut
  • emoce a jejich vliv na výkonnost, komunikaci a pocit životní spokojenosti 30 minut
  • Přestávka 30 minut
  • nastavení priorit, rozlišování mezi pracovními a osobními cíli. Uplatnění tohoto rozlišení v prostředí organizace i rodiny. 30 minut
  • matice času a její praktické použití v pracovním i osobním životě 30 minut
  • Přestávka 15  minut
  • work-life balance prevence před vyhořením; práce ve skupinkách, řešení praktických problémů 2x45 minut
  • Přestávka 30 minut
  • řešení konfliktních situací vznikajících vlivem nefunkčního řízení času, přetížení, stresu, nevyrovnaného osobního a pracovního života 45 minut
  • Přestávka 15 minut
  • životní vize, mise a její následování 30 minut
  • nastavení funkčních principů work-life balance a řízení času prostřednictvím mentoringu, koučinku a dalších nástrojů osobního rozvoje 45 minut

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 02.05.2024, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 253 Well - being: Work life balance. Realita a ne chiméra - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Helena Macková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, učitel - metodik prevence, psychologové
Kurz akreditován MŠMT pod č.
BEZ AKREDITACE MŠMT
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Práce v pedagogické oblasti (a interakci s druhými) je náročná. Hledáme cestu, jak být v pohodě. Jak zvládnout dobře svou práci a svůj soukromý život. Někdy se v tom topíme a je toho na nás příliš. Na tomto workshopu bude každý hledat svou cestu ven, svůj recept na to, jak  dobře zvládat zátěž při práci s druhými, být produktivní v práci, mít ji pod kontrolou a rád. Zároveň jak si užívat svůj život. Pojďme hledat cesty k životu, jaký chceme žít.

Blok 1   Slasti a strasti v práci i doma – diagnostika sama sebe z pohledu zaměstnance v pedagogických službách a práci s druhými (2 hod)

-  Co bere čas a energii v práci s lidmi a ve službách?

-  Jak si poskládat své osobně-pracovní priority, osobní a firemní?

 - Pozitivní inteligence a jak ji využít ve svůj prospěch v práci s lidmi a ve službách          

Blok 2   Time management a produktivita (2hod)

  • Chronotyp  a práce podle něj
  • Priority – jak je určit a jak s nimi pracovat
  • Prokorastinace?
  • Tipy na plánovaní svého času        

Blok 3   Konfliktní situace zejména v práci s lidmi a v sociálních službách (2hod)

  • Jak ustát kritické a konfliktní situace emočně a komunikačně
  • Tipy a nácvik na podávání konstruktivní kritiky a ZV
  • Umění přijmout sebevědomě a na úrovni kritiku z druhé strany              

 Blok 4 Sebepoznání a jak to využít ve svůj prospěch a prospěch druhých, při práci s lidmi a v sociálních službách (2hod)

               

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 09.05.2024, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

VV 113 Základy drátování – poctivé řemeslo

Lektor/ka kurzu
Karla Hátleová
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
21787/2022-4-687
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastníci si osvojí techniku drátování při výrobě hned několika projektů. Naučí se základy práce dráty při zvládnutí dvou základních technik drátování. První technikou bude šestiúhelníkový výplet a díky němu si každý vyrobí košík na ovoce. Další technikou bude šitá krajka, kterou lze oplétat nádoby, kamínky, vajíčka, nebo vytvářet ozdobné výplety. Obě techniky jsou jednoduché na zvládnutí a zároveň se jedná o skutečnou drátenickou dovednost.. V teoretické části semináře se účastníci dozvědí mnoho o druzích drátů a jejich vhodnosti použití, o technikách drátování vycházejících z tradičních postupů, o ošetření hotových výrobků a nebudou opomenuty ani informace o možnostech zajištění cenově dostupných materiálů v odpovídající kvalitě.. V praktické části si každý z účastníků vyrobí několik projektů dle podrobných instrukcí – krok za krokem s použitím nářadí a pomůcek. Hotové výrobky si účastníci mohou odnést domů. Technika drátování je vhodná k rozvíjení manuálních dovedností dětí, je cenově dostupná a výrobky zhotovené touto technikou jsou využitelné nejen jako dekorace a drobné dárky, ale mají i praktické využití.

 

  • Teorie – Seznámení s historií drátenictví, seznámení s materiály a pomůckami, vhodnosti jejich používání s ohledem na věkovou kategorii dětí a informace o možnosti zajištění materiálů pro práci s dětmi.
  • Teorie – seznámení s technikami drátování a postupy výroby jednotlivých projektů
  • Praktická část – výroba několika projektů krok za krokem. Zvládnutí přípravy drátů k práci, tvarování drátů pomocí nástrojů, techniky spojovací a výpletové.
  • Závěr – odpovědi na otázky, zhodnocení akce a sdílení nabytých zkušeností

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 16.05.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

3 200 Kč

 objednat

PP 613 Nepřátelství, agrese a šikana: prevence, diagnostika a řešení rizikového chování

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, výchovní poradci, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Jedna z nejdůležitějších rolí pedagogického pracovníka působící na děti a mládež by měla být prevence, tzn. předcházet jakýmkoliv projevům rizikového chování u svých žáků. Z hlediska školního prostředí se jedná o prevenci takových sociálně patologických jevů, které se převážně projevují ve školním prostředí (ve třídě, škole, školních akcích s ostatními spolužáky). Ty se aktuálně nazývají projevy rizikového chování a každý si zaslouží detailní zpracování. V rámci tohoto semináře se zaměříme na asi nejčastěji se vyskytující rizikový jev – projevy agrese, netolerance k odlišnostem a šikanu.

Tento seminář nabídne zaměření se na tyto jevy v modelu prevence – diagnostika – funkční možnosti řešení projevů rizikového chování u žáků a studentů.

Probereme si také konkrétní kazuistiky z praxe, při kterých se reálný výskyt nepřátelského chování, agrese a šikany řešil.

Lektor jakožto školní psycholog a preventista se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu. 

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

  • Vysvětlení vzniku, podmínek a obecných projevů rizikového chování (spouštěcí faktory jako je rodinné či sociální prostředí žáka, odlišnost žáků, nový žák v kolektivu, více agresivních jedinců ve třídě, nedostatečná role pedagoga ve třídě aj.) 1 hod
  • Prevence výskytu agrese, netolerance a šikany (konkrétní možnosti předcházení projevů rizikového chování ve třídě: třídní pravidla, adaptační kurzy, třídnické hodiny, komunitní kruhy, spolupráce s rodiči aj.) 1 hod
  • Diagnostika projevů agrese, netolerance a šikany (lepší orientace v přímých i nepřímých signálech rizikového chování u žáků, možnosti použití metod mapování třídního klimatu resp. sociometrie). 2 hod
  • Možnosti řešení projevů agrese, netolerance a šikany (konkrétní aktivity a techniky na odstranění projevů rizikového chování ve třídě, např. pojmenování konkrétního problému ve třídě, řízená bezpečná konfrontace mezi žáky, kouzelná hůlka, čaroděj aj.) 2 hod
  • Probrání konkrétních kazuistických případů řešení nepřátelství, agrese, netolerance a šikany.  1,5 hod
  • Shrnutí, dotazy, zpětná vazba. 0,5 hod

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 7.6.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace