Účastníci semináře se seznámí s badatelskými a experimentálními činnostmi, které lze bezpečně aplikovat v mateřské škole. Účastníci si sami vyzkouší nejrůznější aplikace a osvojí s znalosti a dovednosti z této environmentální oblasti tak, aby byli schopní tyto činnosti zprostředkovat dětem předškolního věku a aplikovat je do vzdělávací nabídky a výuky. Naučí se zde také kooperačním činnostem, které jsou potřeba pro dosažení cíle, tedy správné aplikaci experimentu.
Program setkání:
Představení obsahu semináře (0,5h)
Bezpečnost práce při aplikaci činností (0,5h)
Praktická cvičení a experimentální činnosti (6,5h)
Diskuse, dotazy (0,5h)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Účastníci se dozví důležitost diagnostikování dětí a žáků pro další učení a celoživotní vzdělávání. Souvislost diagnostikování se stanovením výchovně vzdělávacím cílem, rozvoj dítěte a žáka dle jeho individuálních schopností a možností každého žáka a dítěte. Seminář bude veden prostřednictvím aktivního výkladu s možností řízené diskuse o zkušenostech účastníků s diagnostikováním.
1. blok
2. blok
3. blok
4. blok
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Je hněv nepříjemná emoce, které se chcete zbavit u sebe nebo u ostatních? A co když je hněv důležitý a my ho potřebujeme?
- Zjistíte, k čemu slouží ochranný hněv, který patří mezi základní emoce.
- Zjistíte, jak si nastavit zdravé hranice, které jsou pro váš život důležité.
- Zjistíte, že i hněv má své poslání a přínos pro váš život.
- Změníte svůj úhel pohledu na práci se svými „vtíravými“ myšlenkami.
- Budete na své emoce i emoce jiných nahlížet zdravější perspektivou.
- Budete si umět lépe nastavit své hranice a zdravěji se vymezit.
- Budete vědět, že žádné emoce nejsou negativní.
Osnova akce (přehled témat výuky s časovou dotací jednotlivých témat)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Vysvětlení pojmů a nástrojů z oblasti řízení času jako prostředku seberealizace a dosažení dlouhodobé životní spokojenosti, nalezení harmonie mezi vnitřním naplněním, pracovním životem a partnerskými vztahy. Možnost a způsoby následování osobní mise díky funkčnímu time managementu. Použité techniky a aktivity: Prezentace, diskuse, výměna zkušeností, praktické příklady, řešení aktuálních problémů členů výukové skupiny, ukázková vyhodnocení a skupinová práce.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Osnova akce (přehled témat výuky s časovou dotací jednotlivých témat)
Obsah akce (charakteristika a obsah vzdělávací akce, použité techniky a aktivity):
Je strach nepříjemná emoce, které se u sebe chcete zbavit? A co když je strach důležitý a my ho potřebujeme?
- Zjistíte, k čemu slouží strach, který patří mezi základní emoce.
- Zjistíte, proč si děláme obavy a cyklíme v myšlení (overthinking).
- Zjistíte, že i strach má své poslání a přínos pro váš život.
- Změníte svůj úhel pohledu na práci se svými „vtíravými“ myšlenkami.
- Budete na své emoce i emoce jiných nahlížet zdravější perspektivou.
- Budete vědět, že žádné emoce nejsou negativní.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V úvodní části lektor sdělí příběh, který provázel často těžko uchopitelný obor umělé inteligence. Následně posluchače seznámí se současným stavem, produkty a možnostmi, přičemž naskytne několik příležitostí pro praktické vytvoření / konfiguraci produktů. Praktické vsuvky jsou vymyšleny za účelem zlepšení znalostí tohoto technologického oboru, využití pro kvalitnější, efektivnější a méně časově náročnou pedagogickou činnost a v neposlední řadě pro používání v řešení rutinných problémů.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Pedagog a hlas
Hlas, zvuk a tóny nás provází v každodenním životě. V profesním životě se svými kolegy, nadřízenými, se studenty i žáky. Hlas neodmyslitelně přiřazujeme
k hlavnímu profesnímu nástroji každého pedagoga. Absence výuky hlasové výchovy na pedagogických školách přivádí učitele na kurzy hlasové techniky.
Při tvorbě a vzniku hlasového projevu hraje roli dýchací systém, svaly od čela až k podbřišku. Artikulační orgány /jazyk, rty, měkké patro, zuby, dolní čelist. Hlasivky, rezonanční dutiny. Celé naše tělo je „hrací skříňka“. Pravý a správně znějící hlas vzniká v celém těle. Není to jen práce hlasivek. Hlasivky si pedagog
a hlasový profesionál musí šetřit. Velice důležitý je dech, svalové uvolnění
a důležitou roli hrají rezonanční dutiny.
Seminář určený pro všechny pedagogy. Hlas je pracovním nástrojem každého učitele.
Dechová, hlasová technika, hygiena hlasu. Dynamika projevu a artikulace. Prostor a hlasový projev. Pedagog jako mluvní vzor.
Praktická cvičení a individuální přístup ke všem účastníkům semináře.
Práce s dechem a hlasová výchova
Technika řeči
Kultivovaný mluvený projev a publikum
METODY
Lektor prakticky předvádí dechová a hlasová cvičení, individuálně konzultuje s posluchači a prakticky s nimi nacvičuje základní hlasové návyky:
HLASOVÁ VÝCHOVA
RÉTORIKA
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Tento praktický seminář je zaměřen na učitele a pomáhající profese, kterým nejvíce hrozí syndrom vyhoření. Úvod budeme věnovat teorii (příznaky, fáze, diagnostika). Většinu času budeme věnovat kazuistikám, na kterých si ukážeme, jak k syndromu vyhoření dochází, ale především jak ho léčit a jak mu zamezit. Čekají Vás základy psychohygieny a praktické ukázky z praxe.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Jak už sám název napovídá, seminář se zabývá lepším poznáním a zkoumáním konkrétního třídního kolektivu, který je každý ve svém složení jedinců, jejich sociálních rolích, vzájemných vztazích, atmosféře, vlastnostech a schopnostech (např. ochota si navzájem pomoci) neopakovatelný a originální. Mnoho důležitých fenoménů lze však ve většině kolektivů více či méně posuzovat resp. měřit.
Seminář se dělí na dvě základní části.
MAPOVÁNÍ TŘÍDNÍHO KLIMATU, při jehož použití nefigurují konkrétní jména žáků (ani konkrétní vztahy mezi nimi), ale obecné vlastnosti nebo schopnosti celého kolektivu např.: míra spokojenosti žáků ve třídě nebo pocitová dovednost řešit problémy. Pomocí mapování třídního klimatu tedy můžeme lépe zjistit aktuální či dlouhodobější situaci ve třídě ohledně jejich aktuální nálady, celkové atmosféry, jejich pocitové míry bezpečnosti, empatie, blízkosti, důvěry, soudržnosti, spolupráce, komunikace, ale také soutěživosti, strachu, agrese a dalších měřitelných fenoménů ve třídě.
Pomocí SOCIOMETRIE zjišťujeme specifické vlastnosti (např.: oblíbenost nebo vliv) u konkrétních žáků ve třídě (pracujeme tedy s jejich jmény) či jejich sociální role a vzájemné vztahy, což už je o mnoho složitější z hlediska nutnosti souhlasů zákonných zástupců, celkové obtížnosti odborných metod či adekvátní práce s výsledky. Po proškolení je však většina pedagogů schopna základní sociometrické nástroje použít.
Seznámíme se s některými konkrétními metodami (na nichž není potřeba certifikát z odborného školení) mapování třídního klimatu i sociometrických nástrojů, kterými účastníky na základě své praxe provedu a poučím od začátku až do konce – rozdělení jednotlivých metod podle určitých věkových skupin žáků, jejich administraci, vyhodnocení, práci s výsledky, adekvátní možnosti sdělení výsledků zákonným zástupcům či pedagogům a jejich možnému využití při další práci se třídou.
Lektor jakožto školní psycholog a preventista se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu.
Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Komunikace je velkou součástí našeho života a dost významně se podílí na naší kvalitě života, protože ovlivňuje naše vztahy a interakci s druhými, ať již jde o vztahy osobní nebo pracovní.
Každé jednání je jiné, vždy v jednání však uplatňujeme určité vzorce, které vedou k úspěšnému zakončení. Cílem workshopu je objasnit a uvědomit si vzorce jednání, které vedou k úspěšnému jednávání v každodenním životě, zejména se složitým (problematickým) „protějškem“. Zároveň tyto vzorce jednání naroubovat na naše osobní nastavení. Kurz je veden tak, aby co nejjednodušším způsobem posluchačům kurzu ukázal cestu a návod, jak lépe a účinněji ve svých každodenních interakcích jednat, zejména v těch, které jsou složitější a také to nacvičit. Kdo je připraven není tak moc překvapen.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Vyjednávání je velkou součástí našeho života. Denně vyjednáváme v zaměstnání se svými kolegy, nadřízenými, podřízenými, dodavateli a zákazníky ohledně cen, různých dohod, smluv, spolupráce, kvality a mnohých dalších věcí. V neposlední řadě také denně vyjednáváme v našich vztazích, nejen partnerských. Každé jednání je jiné, vždy v jednání však uplatňujeme určité vzorce, které vedou k úspěšnému zakončení.
Cílem workshopu je objasnit a uvědomit si vzorce jednání, které vedou k úspěšnému vyjednávání v každodenním životě. Zároveň tyto vzorce jednání naroubovat aplikovat na naše osobní nastavení mysli a popřípadě si posunout své vlastní hranice, které nám někdy v jednání brání posunout se dál ke stanovenému cíli dosáhnout svého cíle nebo konsensu v jednání. Kurz je veden tak, aby co nejjednodušším způsobem posluchačům kurzu ukázal cestu a návod, jak lépe a účinněji ve svých každodenních interakcích jednat.
Úvod a představení. Technické a organizační informace – 0,5 hod
Komunikační návyky a bariéry. (Metoda: prezentace, cvičení ve skupinách, reflexe – celkem 2 hod Poznámka: videocall umožňuje práci ve skupinách – rozdělení do nich, proto tohoto nástroje využívám. Ze cvičení ve skupině návrat zpět do velké skupiny a následuje společná diskuze a reflexe)
Konfliktní a složité situace. (Metoda: prezentace, cvičení ve skupinách, reflexe – celkem 2 hod)
Tipy, jak posunout komunikaci dál (Metoda: prezentace + sdílení s účastníky. 0,75 hod + 0,25 přestávka.)
Shrnutí získaných znalostí a dovedností a sdílení zkušeností s účastníky
(Metoda: diskuze, cvičení ve skupinách, reflexe – 1 hod)
Závěrečná zpětná vazba (metoda: zpětná vazba účastníků – 0,5 hod
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Kurz je zaměřen na komplexní vzdělání v oblasti Excelu pro začátečníky. Účastníci se seznámí s klíčovými funkcemi Excelu, od základních operací, jako je tvorba a správa sešitů a listů, až po pokročilejší dovednosti, včetně použití vzorců, funkcí a kontingenčních tabulek. Kurz zahrnuje interaktivní výukové techniky, jako jsou praktická cvičení, kvízy a závěrečný projekt, který umožňuje aplikaci nabytých znalostí v reálném scénáři. Díky kombinaci teoretického výkladu a praktických aktivit si studenti osvojí nejen základní, ale i pokročilejší techniky pro efektivní práci s daty a jejich vizualizaci. Výuka je strukturovaná tak, aby účastníci mohli postupně budovat své dovednosti a získat jistotu v používání Excelu.
Modul 1: Úvod do Excelu (2 hod)
Modul 2: Základní operace v Excelu (2 hod)
Modul 3: Formátování (2 hod)
Modul 4: Základní vzorce a funkce (2 hod)
Modul 5: Správa dat (2 hod)
Modul 6: Vizualizace dat (2 hod)
Modul 7: Základní nástroje pro analýzu dat (2 hod)
Modul 8: Závěrečný projekt a opakování (2 hod)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Třída a škola jsou velké a důležité sociální systémy (skupiny), kde se žák/student nebo pedagog chtě nechtě socializuje. Základní poznatky o žácích s hlediska sociální psychologie by měly být pro pedagogy klíčové.
Vysvětlíme si základní pojmy v sociální psychologii, jako je skupina (jejich vznik, dělení a další specifika), socializace, sociální normy, sociální role, vztahy ve skupině, sociální učení a další. Každé společenství lidí je pro všechny jedince nositelem naplnění důležitých potřeb, ale bohužel také nositelem nebezpečí či nepříjemných zkušeností a pocitů.
Na základě vědomosti základních ovlivňujících sociálních a socializačních faktorů u žáků (ale také u pedagogů a rodičů) může edukovaný pedagog lépe realizovat prevenci, včasnou diagnostiku či adekvátní řešení vzniklých potíží.
Lektor jakožto psycholog se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu.
Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Vývojová psychologie pozoruje a popisuje především psychické (emoční, hodnotové, vztahové a jiné) i fyzické změny lidské osobnosti v závislosti na čase. Člověk zažívá neustálou změnu od početí až do smrti. Pro pedagoga pracujícího s dětmi, které se neustále tělesně i duševně mění, může znalost právě těchto změn velice pomoci v pochopení žáků a v adekvátním vztahu k nim.
V období vzdělávacího procesu (v kontextu školství mateřského, základního, středního či vysokého) prochází každý žák (a samozřejmě také pedagog a rodič) specifickými vývojovými stádii, pro které jsou určité tělesné a duševní (např. emoce, utváření hodnot a cílů) typické. Každé vývojové stadium v sobě skýtá u většiny jedinců obecné prvky, které právě vývojová psychologie popisuje.
Vzhledem k důležitosti věkového rozmezí vzdělávacího procesu u žáků a studentů se nejvíce zaměříme na vývojové změny, potřeby a další fyzická či psychická specifika předškolního věku, mladšího školního věku a dospívání. Samozřejmě však neopomeneme také další stádia, jako je např. období dospělosti.
Lektor jakožto psycholog se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu.
Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Všichni můžeme žít spokojený život a dosáhnout svých životních cílů. Na naší cestě se nám někdy objeví překážky, které musíme překonat. Jaké jsou to vlastně překážky?
Při pečlivém prozkoumání situace zjistíme, že největší brzdou k dosažení našich životních cílů, jsme to my sami. Naše strachy a obavy. Kde se tyto strachy a obavy vzaly a jak s nimi zatočit je jedním z témat tohoto semináře. Dalším cílem semináře je naučit se pracovat sám se sebou, se svými osobními hodnotami tak, aby naše kreativní síla byla využita co nejvíce. Objevte své vnitřní dítě a hýčkejte si jej. Přijměte svou jedinečnost a sílu. Rozhodně ji máte. Vím to :-)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Vysvětlení základních pojmů z oblasti osobnostní typologie, práce se stresem a emocemi, fungování mozku ve stresových situacích. Důvody existence a možnosti rozpoznání různých osobnostních typů a jejich specifika. Použité techniky a aktivity: Prezentace, diskuse, výměna zkušeností, praktické příklady, řešení aktuálních problémů členů výukové skupiny, ukázková vyhodnocení a skupinová práce.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Co vás čeká?
1. Přínos základních emocí - formou workshopu si představíme základní emoce a jejich přínos pro náš život. Přidáme poznatky českých a zahraničních psychologů a psychoterapeutů.
2. Zpracování emocí a jejich regulace:
- Vyzkoušíme si různé dechové techniky, práce se smysly, meditace všímavosti. Cílem je zažít a odnést si funkční nástroje do svého života.
- Technika focusing - proces, ve kterém klient zaměřuje pozornost na určitý druh svého tělesného uvědomění.
Účastník zážitkově orientovaného workshopu se naučí základům mindfulness, které může začít aplikovat v každodenním životě. Techniky mindfulness jsou vhodné pro zvyšování odolnosti vůči stresu, zvyšování pozornosti a koncentrace. Pracovníci tak budou více uvědomělí a budou lépe umět pracovat s napětím.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Představení stresu a jeho působení na jednotlivé složky osobnosti. Seznámení s technikami, jak se se stresem vyrovnávat a které je možné využít při edukaci žáků v této oblasti, ale i seberozvoje.
vysvětlení stresové reakce a objasnění jednotlivých fází
poplachová reakce (útok, útěk, strnutí), působení na tělo směrem zrychlení a útlumu
fáze adaptace a vyčerpání, propojení s místem diateze a mapováním tohoto místa ve svém běžném životě
psychosomatika vyplývající z diateze, osobnostní profil vedoucí k zvýšenému působení stresu – chování typu A, B, C, D a jeho diagnostika
Interpretace stresu – flow, zóna rozvoje, moje stresory – mapování a seznámení s měřením dle škály Holmes a Rahe
siťování pomoci ve svém okolí, ujasnění zdrojů podpory, doporučené mobilní aplikace, ale také odborné organizace, telefonní linky pomoci
tvorba krizového plánu individualizovaná na jednotlivce, diskuze nad tématem, rozbor osobních kazuistik
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V tomto kurzu se učitelé naučí zohledňovat důležitou oblast výuky cizího jazyka, kterou je organizace výuky, přechody mezi aktivitami, možnosti, jak pracovat s tématem pohádky na sadě konkrétních aktivit, motivovaných samotnou pohádkou, písničkou, příběhem. Budeme se věnovat problematice první hodiny, jak představit téma, jak využívat postupně rozvíjené a navazované činnosti, které vedou k osvojování jazyka.
Existuje mnoho způsobů, jak nacvičit a udržovat odlišnou výslovnost a přitom se vyhnout nekonečnému nudnému opakování. Hra s rýmy, výslovnostní tělocvik, jazykolamy, vytleskávací a poskočné hry jsou ro děti přitažlivé a přitom velmi efektivní.
Práce s příběhy je základní a nezbytný přístup při výuce cizího jazyka u této věkové skupiny. Děti získávají jazyk přirozeně, na základě příběhů, které se odvíjejí v jednoduchou, často se opakující zápletku. Děti tak porozumí jazyku bez nutného vysvětlování slovní zásoby a pravidel, pouhou imitací jazyka, zároveň si osvojují komunikativní princip.
Úvod, seznámení s tématikou, omyly v současném, běžně používaném přístupu
Jak začít - simulace první hodiny
Rozvíjení zvoleného tématu
Práce se slovní zásobou
Dá se použít pohádka u dětí-začátečníků?
Závěr, shrnutí, čas na dotazy
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Vysvětlení pojmů a nástrojů z oblasti hledání životního smyslu jako prostředku seberealizace a dosažení dlouhodobé životní spokojenosti, nalezení harmonie mezi vnitřním naplněním, pracovním životem a partnerskými vztahy. Možnost a způsoby následování osobní mise díky nástrojům work-life balance, time managementu, iniciace a řízení osobních projektů. Použité techniky a aktivity: Prezentace, diskuse, výměna zkušeností, praktické příklady, řešení aktuálních problémů členů výukové skupiny, ukázková vyhodnocení a skupinová práce.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
1. Právní rámec školských předpisů ve vztahu k povinnostem učitele a právům a povinnostem žáků (3 hod.)
2. Základní informace o pracovněprávním poměru vyučujícího (učitele) (2 hod.)
3. Právní aspekty šikany a souvisejících projevů chování žáků (2 hod.)
4. Kontrolní mechanismy ve školství (1 hod.)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Workshop je zaměřen na pochopení významu týmové práce, na trénink a rozvoj základních komunikačních dovedností. Důležité je uvědomění a pochopení vlastního komunikačního stylu a způsobu komunikace ostatních. Cílem je budování hlubších vztahů.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
I. Poruchy autistického spektra - triáda diagnostických kritérií
Poruchy autistického spektra, patří mezi pervazivní vývojové poruchy, jejíž společným jmenovatelem jsou navenek pozorovatelné jinakosti ve třech oblastech vývoje dítěte, tzv. triádě:
- komunikace;
- sociální interakce;
- imaginace;
a některé nespecifické rysy.
Studentům bude doporučena vhodná literatura, vč. anotací, navazovat bude volná diskuse k tématu.
Vzdělávací cíl: Seznámení se základy problematiky poruch autistického spektra a jejich
nejčastějšími projevy.
Dílčí hodinová dotace: 1 hodina
II. Asistent pedagoga pracující s žákem s poruchou autistického spektra – možné bariéry a rizika práce s žákem
Seznámení s možnými riziky při práci s žáky s poruchou autistického spektra, např:
- (ne)znalost problematiky poruch autistického spektra;
- pravděpodobné možnosti konfliktů při komunikaci rodičem, učitelem, dítětem.
Součástí vzdělávacího semináře jsou odborná edukační videa, využití virtuální reality jako simulace možného odlišného vnímání v určitých situacích. Dále seznam doporučené literatury, vč. anotací, volná diskuse a výměna zkušeností.
Vzdělávací cíl: Seznámení s možnými riziky, překážkami při práci s žáky s poruchou autistického spektra. Předcházení těmto rizikům a bariérám.
Dílčí hodinová dotace: 1 hodina
III. Základní postupy při podpoře funkční komunikace u neverbálních dětí
Pedagogičtí pracovníci budou seznámeni se základními postupy při podpoře funkční komunikace u neverbálních dětí. Zejména s následujícím:
- oční kontakt;
- znak;
- výměnná komunikace.
Dále s důležitostí a významem komunikace v životě každého jednotlivce.
„Domluvím se s okolím a okolí se domluví se mnou!“
Studenti se seznámení s metodou strukturovaného učení a jednotlivými pilíři této metody, kterými jsou:
- Struktura (pomáhá odpovídat na otázky kdy?, kde?, co?, jak?, jak dlouho?, proč?);
- Vizualizace (Usnadnění orientace v čase a jednotlivých činností, podpora schopnosti porozumět změně a přijmout ji, usnadnění nezávislosti a samostatnosti);
- Individualizace (zohledňování individuálních potřeb každého žáka);
- Motivace (motivace ovlivňuje chování žáků ve (nejen) školním prostředí, posiluje sociálně i komunikačně přiměřené chování).
Objasnění základních používaných názvosloví v neverbální komunikaci:
Denní schéma, tranzitní karty, procesuální schéma, krabicová úloha, kódovaná úloha, strukturovaná úloha, volací symbol, apod.
Postupy strukturovaného učení obsahují mimo jiné uzpůsobení verbální komunikace a její vizuální podporu, poskytnutí pomůcek pro orientaci v čase a prostoru. Součástí této části bude tedy i představení pomůcek, práci s nimi, možnosti úpravy při tvorbě vlastních pomůcek, případně návrh při tvorbě vlastních pomůcek.
Představeny budou i edukační videa, kazuistiky, doporučena vhodná literatura, vč. anotací, následovat bude volná diskuse k tématu.
Vzdělávací cíl: Objasnění důležitosti komunikace u neverbálních žáků. Seznámení se se základním názvoslovím při práci s neverbálními žáky ve školním prostředí. Seznámení s metodou strukturovaného učení.
Dílčí hodinová dotace: 1 hodinu
IV. Rozvoj sociálních a komunikačních dovedností u žáků s poruchou autistického spektra
Žáci s poruchou autistického spektra často nedokážou pochopit a správně uplatnit některé společenské normy, rozšifrovat chování lidí v kontextu určitých situacích a těm své chování přizpůsobit. Pedagogickým pracovníkům bude tedy vysvětlena důležitost:
- zařazování žáka s poruchou autistického spektra do vrstevnického kolektivu;
- možnosti usnadnění komunikace těmto žákům (s těmito žáky);
- smysl a důležitost připravování jednotlivé scénářů sociálních situací.
Součástí vzdělávacího semináře je výměna zkušeností z praxe, rozebírání kazuistik. Praktické konkrétní nácviky. Dále seznam doporučené literatury, vč. anotací, volná diskuse.
Vzdělávací cíl: Seznámení pedagogických pracovníků s důležitostí vytváření jednotlivých komunikačních a socializačních scénářů sloužících k rozvoji sociálních a komunikačních dovedností u žáků s poruchou autistického spektra.
Dílčí hodinová dotace: 1 hodiny
V. Jednotlivé deníky vedené asistentem pedagoga
Pedagogičtí pracovníci budou seznámeni s vedením dokumentace o žákovi a smyslem vedení jednotlivých deníků:
- pedagogický (záznamový) deník;
- komunikační deník;
- pojmový deník;
- zážitkový deník.
Představeny budou praktické ukázky vybraných deníků. Následovat bude výměna zkušeností, porovnávání přinesených záznamů, které asistenti pedagoga vedou o žákovi. Doporučena bude literatura, vč. anotací a další zdroje informací. Následovat bude volná diskuse.
Vzdělávací cíl:
Seznámit pedagogické pracovníky s cílem a formou vedení jednotlivých deníků v práci asistenta pedagoga.
Dílčí hodinová dotace: 1 hodinu
VI. Specifika smyslového vnímání
MEAS model – založený na respektu. „Žák má problém, žák není problémem…“
Porozumění potřebám a pochopení specifik smyslového vnímání. Porucha smyslové integrace:
- hypersenzitivita, hyposenzitivita;
- zvláštní způsob vnímání (zkreslené, opožděné, roztříštěné);
- fascinace určitými senzorickými vjemy (ulpívavé, autostimulační, neodklonitelné, zapojování některých smyslů);
- smyslová agnózie (bolí, ale nevím, kde, nedokážu to ukázat, nerozpoznávání obličejů osob).
Management (zvládání) chování - hledání rychlých strategií pro stabilizaci situace
Představení pomůcek k managementu chování a jejich možnosti využití. Objasnění, proč není dostačující pouze slovní či písemná informace, proč nevyhovují běžně dostupné pomůcky, proč je třeba pomůcku upravovat. Následovat bude výměna zkušeností, ukázka pomůcek, praktická cvičení a volná diskuse k tématu.
Pedagogičtí pracovníci dle zájmu dostanou možnost úpravy při návrhu a tvorbě vlastních pomůcek.
Vzdělávací cíl:
Seznámení pedagogických pracovníků s potřebami žáků s poruchou autistického spektra a pochopení specifik smyslového vnímání. Seznámení s kritérii pro volbu a tvorbu pomůcek pro konkrétního žáka dle typu jinakosti.
Dílčí hodinová dotace: 1 hodinu
VII. Řešení krizových situací s žáky s PAS, nevhodné chování
Seznámení s možnými příčinami problémového chování, popis problému, jeho důsledky na děti s poruchou autistického spektra a jejich rodiny, návrh možných opatření na řešení, následná opatření a určení osoby, do jehož kompetence daná oblast spadá. Pravidla při nácviku pracovního chování v náročných situací. Výměna zkušeností, vzájemná diskuse. Praktické nácviky. Seznam doporučené literatury a dalších zdrojů, kontakty.
Vzdělávací cíl:
Seznámit pedagogické pracovníky s postupy při náročně řešitelných situacích, v nichž se ocitají při práci žáky s poruchou autistického spektra. Podpora v jejich práci.
Osnova akce (přehled témat výuky s časovou dotací jednotlivých témat):
I. Poruchy autistického spektra - triáda diagnostických kritérií Poruchy autistického spektra, patří mezi pervazivní vývojové poruchy, jejíž společným jmenovatelem jsou navenek pozorovatelné jinakosti ve třech oblastech vývoje dítěte, tzv. triádě: - komunikace; - sociální interakce; - imaginace; a některé nespecifické rysy. Studentům bude doporučena vhodná literatura, vč. anotací, navazovat bude volná diskuse k tématu. Vzdělávací cíl: Seznámení se základy problematiky poruch autistického spektra a jejich nejčastějšími projevy. Dílčí hodinová dotace: 1 hodina II. Asistent pedagoga pracující s žákem s poruchou autistického spektra možné bariéry a rizika práce s žákem Seznámení s možnými riziky při práci s žáky s poruchou autistického spektra, např: - (ne)znalost problematiky poruch autistického spektra; - pravděpodobné možnosti konfliktů při komunikaci rodičem, učitelem, dítětem. Součástí vzdělávacího semináře jsou odborná edukační videa, využití virtuální reality jako simulace možného odlišného vnímání v určitých situacích. Dále seznam doporučené literatury, vč. anotací, volná diskuse a výměna zkušeností. Vzdělávací cíl: Seznámení s možnými riziky, překážkami při práci s žáky s poruchou autistického spektra. Předcházení těmto rizikům a bariérám. Dílčí hodinová dotace: 1 hodina III. Základní postupy při podpoře funkční komunikace u neverbálních dětí Pedagogičtí pracovníci budou seznámeni se základními postupy při podpoře funkční komunikace u neverbálních dětí. Zejména s následujícím: - oční kontakt; - znak; - výměnná komunikace. Dále s důležitostí a významem komunikace v životě každého jednotlivce. „Domluvím se s okolím a okolí se domluví se mnou!“ Studenti se seznámení s metodou strukturovaného učení a jednotlivými pilíři této metody, kterými jsou: - Struktura (pomáhá odpovídat na otázky kdy?, kde?, co?, jak?, jak dlouho?, proč?); - Vizualizace (Usnadnění orientace v čase a jednotlivých činností, podpora schopnosti porozumět změně a přijmout ji, usnadnění nezávislosti a samostatnosti); - Individualizace (zohledňování individuálních potřeb každého žáka); - Motivace (motivace ovlivňuje chování žáků ve (nejen) školním prostředí, posiluje sociálně i komunikačně přiměřené chování). Objasnění základních používaných názvosloví v neverbální komunikaci: Denní schéma, tranzitní karty, procesuální schéma, krabicová úloha, kódovaná úloha, strukturovaná úloha, volací symbol, apod. Postupy strukturovaného učení obsahují mimo jiné uzpůsobení verbální komunikace a její vizuální podporu, poskytnutí pomůcek pro orientaci v čase a prostoru. Součástí této části bude tedy i představení pomůcek, práci s nimi, možnosti úpravy při tvorbě vlastních pomůcek, případně návrh při tvorbě vlastních pomůcek. Představeny budou i edukační videa, kazuistiky, doporučena vhodná literatura, vč. anotací, následovat bude volná diskuse k tématu. Vzdělávací cíl: Objasnění důležitosti komunikace u neverbálních žáků. Seznámení se se základním názvoslovím při práci s neverbálními žáky ve školním prostředí. Seznámení s metodou strukturovaného učení. Dílčí hodinová dotace: 1 hodinu IV. Rozvoj sociálních a komunikačních dovedností u žáků s poruchou autistického spektra Žáci s poruchou autistického spektra často nedokážou pochopit a správně uplatnit některé společenské normy, rozšifrovat chování lidí v kontextu určitých situacích a těm své chování přizpůsobit. Pedagogickým pracovníkům bude tedy vysvětlena důležitost: - zařazování žáka s poruchou autistického spektra do vrstevnického kolektivu; - možnosti usnadnění komunikace těmto žákům (s těmito žáky); - smysl a důležitost připravování jednotlivé scénářů sociálních situací. Součástí vzdělávacího semináře je výměna zkušeností z praxe, rozebírání kazuistik. Praktické konkrétní nácviky. Dále seznam doporučené literatury, vč. anotací, volná diskuse. Vzdělávací cíl: Seznámení pedagogických pracovníků s důležitostí vytváření jednotlivých komunikačních a socializačních scénářů sloužících k rozvoji sociálních a komunikačních dovedností u žáků s poruchou autistického spektra. Dílčí hodinová dotace: 1 hodiny V. Jednotlivé deníky vedené asistentem pedagoga Pedagogičtí pracovníci budou seznámeni s vedením dokumentace o žákovi a smyslem vedení jednotlivých deníků: - pedagogický (záznamový) deník; - komunikační deník; - pojmový deník; - zážitkový deník. Představeny budou praktické ukázky vybraných deníků. Následovat bude výměna zkušeností, porovnávání přinesených záznamů, které asistenti pedagoga vedou o žákovi. Doporučena bude literatura, vč. anotací a další zdroje informací. Následovat bude volná diskuse. Vzdělávací cíl: Seznámit pedagogické pracovníky s cílem a formou vedení jednotlivých deníků v práci asistenta pedagoga. Dílčí hodinová dotace: 1 hodinu VI. Specifika smyslového vnímání MEAS model založený na respektu. Žák má problém, žák není problémem. Porozumění potřebám a pochopení specifik smyslového vnímání. Porucha smyslové integrace: - hypersenzitivita, hyposenzitivita; - zvláštní způsob vnímání (zkreslené, opožděné, roztříštěné); - fascinace určitými senzorickými vjemy (ulpívavé, autostimulační, neodklonitelné, zapojování některých smyslů); - smyslová agnózie (bolí, ale nevím, kde, nedokážu to ukázat, nerozpoznávání obličejů osob). Management (zvládání) chování - hledání rychlých strategií pro stabilizaci situace Představení pomůcek k managementu chování a jejich možnosti využití. Objasnění, proč není dostačující pouze slovní či písemná informace, proč nevyhovují běžně dostupné pomůcky, proč je třeba pomůcku upravovat. Následovat bude výměna zkušeností, ukázka pomůcek, praktická cvičení a volná diskuse k tématu. Pedagogičtí pracovníci dle zájmu dostanou možnost úpravy při návrhu a tvorbě vlastních pomůcek. Vzdělávací cíl: Seznámení pedagogických pracovníků s potřebami žáků s poruchou autistického spektra a pochopení specifik smyslového vnímání. Seznámení s kritérii pro volbu a tvorbu pomůcek pro konkrétního žáka dle typu jinakosti. Dílčí hodinová dotace: 1 hodinu VII. Řešení krizových situací s žáky s PAS, nevhodné chování Seznámení s možnými příčinami problémového chování, popis problému, jeho důsledky na děti s poruchou autistického spektra a jejich rodiny, návrh možných opatření na řešení, následná opatření a určení osoby, do jehož kompetence daná oblast spadá. Pravidla při nácviku pracovního chování v náročných situací. Výměna zkušeností, vzájemná diskuse. Praktické nácviky. Seznam doporučené literatury a dalších zdrojů, kontakty. Vzdělávací cíl: Seznámit pedagogické pracovníky s postupy při náročně řešitelných situacích, v nichž se ocitají při práci žáky s poruchou autistického spektra. Podpora v jejich práci. Dílčí hodinová dotace: 1 hodinu
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V dnešní době se stále častěji můžeme setkat s názorem, že vzhledem k účinnému a fungujícímu třídnímu managementu je potřeba chápat smysl, vytvořit si a následně dodržovat třídní pravidla. Otázky pedagogů ohledně potřebnosti pravidel se příliš neliší od otázek samotných žáků a studentů:
Existují pravidla všude? Kde všude se můžeme setkat s nějakými pravidly? Proč by ve třídě vůbec nějaká pravidla měla být? Proč bychom je měli vlastně dodržovat? Co z toho budeme mít? Jaké jsou vlastně následky dodržování pravidel? Co se může stát, když pravidla budou porušena?
Děti (mládež) a stejně tak i pedagogičtí pracovníci by si měli být schopni na tyto otázky odpovědět a pochopit jejich užitečnost pro ně samotné – i pro celý kolektiv.
V rámci semináře se zamyslíme nad smyslem pravidel jako takových (nejen ve třídních kolektivech) – takovém smyslu, který poté účastnící budou moci přenést do uvědomění svých žáků.
Hlavní část semináře se bude věnovat vlastní práci účastníků, kteří budou mít za úkol vytvořit podle jejich názoru adekvátní konkrétní znění svých pravidel, o kterých se domnívají, že jsou u jejich žáků potřeba. Tato jejich pravidla budou kriticky rozebrána a poslouží jako možnost pochopit základní zákonitosti tvoření a následného užívání pravidel. Pro účastníky jsou připraveny konkrétní příklady třídních pravidel pro jednotlivé věkové skupiny a typy kolektivů.
Další část bude věnována ukázce doporučeného postupu, jak vůbec celý proces (povídání o smyslu pravidel, tvorba, konkrétní znění, prezentace a umístění pravidel, odměny a případné tresty za jejich dodržení či porušení) prakticky uchopit a s dětmi realizovat. Účastníci budou poučeni o důležitých zákonitostech a také o slabých místech a rizicích, kterých je dobré se při práci s dětmi vyvarovat.
Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných asistentů.
Lektor jakožto školní psycholog a preventista se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu.
Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Na tomto webináři o rovnováze v profesním a soukromém životě s prevencí syndromu vyhoření zjistíte, co přesně je syndrom vyhoření, a jak se projevuje vyhořelý pedagog v každodenním životě. Podíváme se zblízka na to, jak (mnohdy) nevědomky jdeme syndromu vyhoření naproti. V neposlední řadě si projdeme možnosti, co s tím můžeme dělat, pokud u sebe příznaky vyhoření pozorujeme.
Nebudou chybět data z aktuálních výzkumů, projdeme si příběhy z praxe a vytvoříme tak příležitost se zamyslet, jak se můžete stát pedagogy, kteří myslí nejen na své děti a studenty, ale i sami na sebe.
Nabídka konkrétních a účinných technik a způsobů peagogického vedení ověřené spoluprací pedagoga s kolegy v oboru, školními psychology a výchovnými poradci. Osahem kurzu je můj program, který provede účastníky kurzu účinnými strategiemi, jak překonat chronický stres a zabránit syndromu vyhoření
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Cílem praktického semináře je seznámit pedagogické pracovníky s problematikou smyslového přetížení u žáků. Seminář přináší pedagogům praktické informace, techniky a ukázky, díky kterým načerpají inspiraci, jak začlenit prvky smyslové integrace do svých hodin a tím předcházet problémovému chování žáků způsobeného smyslovým přetížením.
Obsahem vzdělávacího semináře je teoretická i praktická část část, které zahrnuje vysvětlení pojmů smyslové přetížení a senzorická integrace, hypersensitivita a hyposenzitivita. Zabývat se budeme také jednotlivými smysly, kterými člověk získává a zpracovává informace. Účastníkům budou v krátké formě předány informace o typech žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, kterých se smyslové přetížení může týkat a jaké jsou jeho projevy, se kterými se pedagog může v rámci vyučování u těchto žáků potkat.
V další praktické části budou pedagogičtí pracovníci seznámení s relaxačními technikami, pomůckami a aktivitami, které mohou začlenit do vyučování. V rámci této části si účastníci mohou jednotlivé aktivity sami vyzkoušet.
Obsahem praktické části jsou také ukázky práce s žáky s jednotlivými typy speciálních vzdělávacích potřeb (PAS, ADHD, poruchy učení, žáci s poruchou smyslového zpracování) a typy pro vytvoření relaxačního koutku ve třídě.
Cílem vzdělávacího semináře není pouze teorie, ale především předání praktických informací a rad o tom, jak může pedagog pomoci žákům s obtížemi ve smyslovém zpracování a tím je podpořit ve spokojeném fungování v třídním kolektivu.
Dílčí hodinová dotace: cca 1 hodina
Dílčí hodinová dotace: cca 2 – 3 hodiny
Dílčí hodinová dotace: cca 3 hodiny.
Dílčí hodinová dotace: cca 1 hodina
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář je zaměřen na rozvoj pohybových schopností a dovedností (lokomočních, manipulačních aj.) u dětí předškolního a mladšího školního věku. Tyto hry jsou situovány do venkovního prostředí (příroda, dětské hřiště, zahrada mateřské či základní školy). Seminář je založen na participaci všech účastníků, kteří se aktivně zapojí do nácviku pohybových her a aktivit v přírodě. Všechny prezentované hry a činnosti které jsou v praxi ověřeny a lze je zařadit do vzdělávací nabídky v mateřské škole a do vzdělávání na prvním stupni základní školy.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Vysvětlení pojmů a nástrojů z oblasti řízení času jako prostředku pro dosažení životní spokojenosti, vyrovnaného pracovního i osobního života a možností následování osobní životní vize a mise. Použité techniky a aktivity: Prezentace, diskuse, výměna zkušeností, praktické příklady, řešení aktuálních problémů členů výukové skupiny, ukázková vyhodnocení a skupinová práce.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V kurzu se účastníci dozvědí, jakým způsobem lidé komunikují. Jak se od sebe liší agresivní, pasivní, manipulativní a asertivní komunikace. Co v životě získám, když se naučím komunikovat asertivně. Součástí kurzu je praktický nácvik asertivních technik ve dvojicích či ve skupině a přehrávání scének.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Naše kurzy osobnostního rozvoje pro pedagogy jsou klíčem k Vašemu sebejistému a plnohodnotnému růstu. Pomáháme lidem objevit svou vlastní identitu, posílit komunikační dovednosti a vybudovat zdravé mezilidské vztahy. Díky našim inspirativním programům a kvalifikovaným lektorům a koučům budete moci lépe porozumět sobě samým, budete mít možnost objevit svůj potenciál a stát se silnějšími, sebejistějšími a připravenými na výzvy svého profesního i soukromého života. Připojte se k nám a podpořte svůj rozvoj!
Výuku vedou výhradně kvalifikovaní lektoři – psychologové s bohatými profesními zkušenostmi a výrazným důrazem na empatii, kteří Vám poskytnou neocenitelnou podporu. Soustředění probíhá od nedělního večera do čtvrtečního odpoledne, celkový rozsah výuky činí 24 vyučovacích hodin. Volný čas láká k turistice, využití wellness a příjemnému posezení v krásném prostředí.
Penzion Selský dvůr se nachází v srdci Vysočiny v malebné obci Daňkovice. Daňkovice jsou velmi malou obcí v klidném prostředí Žďárských vrchů. Leží na půli cesty mezi Novým Městem na Moravě a Poličkou. Blízké okolí Daňkovic nabízí krásy nedotčené a klidné přírody plné malebných kopců a údolí. Právem tak patří mezi ty nejkrásnější oblasti celých Žďárských vrchů.
Penzion Selský dvůr se pyšní rodinnou atmosférou, vyhlášenou kuchyní i širokou nabídkou volnočasových aktivit. Je tak ideální pro pobyt dětí na letním táboře či školách v přírodě. K dispozici máme vše, co penzion nabízí, tj. společenský sál, prosklenou terasu ve dvoře, klubovnu, hernu se stolním tenisem, relaxační koupací jezírko, fotbalové i volejbalové hřiště, tenisový kurt a také již tradiční místo pro táborák.
Pokoje jsou standardně vybavené s vlastním sociálním zařízením. Některé pokoje mají i televizi. Ubytování je možné ve 2-3 lůžkových pokojích. Fotky interiéru a exteriéru naleznete ve fotogalerii níže.
Penzion Selský dvůr, Daňkovice 24
49.6537889N, 16.1467372E
https://goo.gl/maps/b1z2mL5aFsLA8onX7
Objednávku můžete podat prostřednictvím těchto webových stránek. Případně lze přihlášku podat telefonicky nebo e-mailem na uvedených kontaktech.
Úhrada faktury je možná pouze převodem na bankovní účet. Platby v hotovosti bohužel neakceptujeme.
Doprava účastníků je individuální. Naše agentura dopravu nezajišťuje. Příjezd na soustředění je v neděli večer mezi 17:00 – 19:00. Odjezd z pobytu je ve čtvrtek po semináři cca v 15:00.
Pořadatel si vyhrazuje právo změnit obsahovou náplň, pokud bude nutné.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Naše kurzy osobnostního rozvoje pro pedagogy jsou klíčem k Vašemu sebejistému a plnohodnotnému růstu. Pomáháme lidem objevit svou vlastní identitu, posílit komunikační dovednosti a vybudovat zdravé mezilidské vztahy. Díky našim inspirativním programům a kvalifikovaným lektorům a koučům budete moci lépe porozumět sobě samým, budete mít možnost objevit svůj potenciál a stát se silnějšími, sebejistějšími a připravenými na výzvy svého profesního i soukromého života. Připojte se k nám a podpořte svůj rozvoj!
Výuku vedou výhradně kvalifikovaní lektoři – psychologové s bohatými profesními zkušenostmi a výrazným důrazem na empatii, kteří Vám poskytnou neocenitelnou podporu. Soustředění probíhá od pondělí do pátku, celkový rozsah výuky činí 24 vyučovacích hodin. Volný čas láká k turistice, využití wellness a příjemnému posezení v krásném prostředí.
Hotel Kamzík se nachází v krasné přírodě v srdci Jeseníků. Jeseníky patří právem mezi nejhezčí české hory. Jsou rájem s mnoha přírodními poklady. V létě zde najdete stovky dobře značených tras jak pro pěší turistiku, tak i pro cykloturistiku. Kousek od hranic Slezska a Moravy zde leží obec Malá Morávka. Její blízké okolí se může mimo jiné krásy pyšnit také nejčistším vzduchem ve střední Evropě. Pokud budete chtít zůstat v areálu hotelu, kde je k dispozici wellness a další.
Hotel Kamzík se nachází na úpatí hory Praděd, necelý 1 km od Malé Morávky. V jeho blízkosti najdeme několik překrásných skiareálů a turistických stezek, které tak nabízí nekonečné možnosti výletů do přírody. Tento hotelový resort poskytuje mnoho atraktivních způsobů, jak strávit volný čas – vnitřní i venkovní bazén, wellness, fotbalové hřiště, tenisové kurty, lanové centrum, tělocvičnu a v neposlední řadě také bowling.
V Hotelu Kamzík jsou pokoje bohatě vybavené s televizí, malou lednicí, psacím stolem, trezorem, vlastním sociálním zařízením a dalším. Ubytování očekávejte převážně ve dvoulůžkových pokojích. Je možný i samostatný pokoj za příplatek.
Hotel Kamzík, Karlov pod Pradědem č. 182, 793 36 Malá Morávka, Jeseníky
50.0240750N, 17.3011228E
https://maps.app.goo.gl/kvLsG1hatqh7Ev8P7
Objednávku můžete podat prostřednictvím těchto webových stránek. Případně lze přihlášku podat telefonicky nebo e-mailem na uvedených kontaktech.
Úhrada faktury je možná pouze převodem na bankovní účet. Platby v hotovosti bohužel neakceptujeme.
Cena zahrnuje:
Doprava účastníků je individuální. Naše agentura dopravu nezajišťuje. Příjezd na soustředění je v neděli večer mezi 17:00 – 19:00. Odjezd z pobytu je ve čtvrtek po semináři cca v 15:00.
Pořadatel si vyhrazuje právo změnit obsahovou náplň, pokud bude nutné.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.