Kurzy

WEB 105 Rozvoj jemné a hrubé motoriky aneb grafomotorika hrou - webinář

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, pedagogové volného času, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • seznámení s jemnou a hrubou motorikou a grafomotorikou (1h)
  • rozvoj jemné a hrubé motoriky u dětí v MŠ a mladšího školního věku (1h)
  • důležitost jemné a hrubé motoriky u dětí (1h)
  • ukázka praktických pomůcek a grafomotorických cvičení do praxe (1h)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 14.10.2022, 10:00–13:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

ZŠ 123 Diagnostika dítěte předškolního a školního věku

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastníci se dozví důležitost diagnostikování dětí a žáků pro další učení a celoživotní vzdělávání. Souvislost diagnostikování se stanovením výchovně vzdělávacím cílem, rozvoj dítěte a žáka dle jeho individuálních schopností a možností každého žáka a dítěte. Seminář bude veden prostřednictvím aktivního výkladu s možností řízené diskuse o zkušenostech účastníků s diagnostikováním

  1. blok 90 minut
  • Úvod a organizace semináře
  • Pedagogická diagnostika v požadavcích RVP PV, RVP ZV 
  • Pedagogická diagnostika jako vědní disciplína zabývající se diagnostikováním
  • Formulace cílů výchovně vzdělávacího procesu na základě diagnostiky dítěte, žáka
  • Diagnostická činnost učitele
  1. blok 90 minut
  • Pedagogická diagnostika neformální, formální, současné přístupy
  • Požadavky na diagnostickou činnost, individuálnost, komplexnost, integrativnost, kontinuálnost, konkrétnost, objektivnost, konsenzualita, prognostický charakter, pedagogický optimismus
  • Etapy pedagogické diagnostiky
  • Typy diagnostikování, vstupní diagnostika, průběžná diagnostika, výstupní diagnostika
  1. blok 90 minut
  • Metody pedagogické diagnostiky – pozorování, rozhovor,  
  • Metody pedagogické diagnostiky – dotazník, anamnéza
  • Rozbor dětské kresby, kresba postavy, hlavonožec, jednodimenzionální a dvojdimenzionální kresba postavy, rozvoj grafomotoriky a vizuomotoriky
  • Zrání x učení, školní zralost x školní připravenost, složky školní zralosti, diagnostika školní zralosti
  1. blok 90 minut
  • Diagnostické nástroje k diagnostice zrání a k diagnostice učení
  • Diagnostika podle paní Bednářové
  • Predikt
  • Společné vzdělávání a diagnostika
  • Diskuse
  • Hodnocení a závěr

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 25.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 04.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZŠ 124 Efektivní komunikace mezi školou a rodinou

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář bude veden aktivním výkladems možností diskuse k řešení konkrétních situací. Účastníci si vyzkouší některé komunikační techniky

1 hodina

  • Úvod, seznámení se s účastníky
  • Co je vše komunikace se školou, sociální sítě
  • Praktické cvičení škola očima rodičů

1 hodina

  • Problémy očima rodiče, učitele, dítěte
  • Dítě jako prostředník komunikace mezi školou a rodičem a role dítěte v komunikaci
  • Praktická cvičení Zásady komunikace

2 hodiny

  • Zásady komunikace učitele s rodičem, fáze rozhovoru
  • Typologie rodičů – styly osobnosti, charakteristiky, jak je poznat, kdo jsou a co potřebují slyšet
  • Praktická cvičení ve dvojicích Vedení rozhovoru

2 hodiny

  • Jak poznat problémového rodiče
  • Jak komunikovat s problémovým rodičem
  • Specifika komunikace s rodiči žáků se SVP
  • Praktické cvičení ve skupinách

1 hodina

  • Školní neúspěšnost dítěte v kontextu rodiny a školy
  • Jak komunikovat s rodiči selhávajícího se dítěte
  • Technika komunikace
  • Praktické cvičení – efektivní komunikace a prosazení se v komunikaci

1 hodina

  • Chyby v komunikaci s rodiči
  • Aktivní naslouchání
  • Řešení konfliktů
  • Závěr diskuse, hodnocení

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 15.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 11.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZŠ 125 Práce s portfóliem v předškolním vzdělávání

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář bude veden jako aktivizující výklad doplněný ukázkami z praxe. Účastníci budou mít možnost diskutovat ad vlastním příkladem portfolia a nad svými zkušenosti při vedení a práce s ním a jak portfolio využít pro svou práci s dětmi a žáky při stanovaní cíle výuky, jak ho využít při hodnocení jejich individuálních pokroků

1 hodina

  • Úvod, seznámení, představení
  • Definice a význam portfolia
  • Portfolio jako cíl rozvoje osobnosti dítěte a žáka a sledování individuálních pokroků
  • Praktické činnosti – co účastníci ví o portfolia, případně k čemu jim slouží a jaké druhy portfolií znají

1 hodina

  • Portfolio jako diagnostický prostředek
  • Obsah portfolia

1 hodina

  • Typy portfolií
  • Diagnostické portfolio a práce s ním
  • Význam diagnostického portfolia

2 hodiny

  • Funkce diagnostického portfolia
  • Forma portfolia
  • Obsah portfolia
  • Praktické činnosti – tvorba portfolia

1 hodina

  • Struktura a východiska portfolia
  • Obsah a zobrazovací prostředky
  • Osoby ovlivňující podobu portfolia

1 hodina

  • Využití portfolia ke spolupráci s ostatními vyučujícímu, s rodinou a poradenským zařízením
  • Potenciál diagnostického portfolia

1 hodina

  • Práce s portfoliem z hlediska dětí, žáků, učitelů a rodičů
  • Závěr, diskuse hodnocení semináře

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 16.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 18.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZŠ 126 Rok s pohádkou

Lektor/ka kurzu
Mgr. Vlasta Macháčová
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsahem tohoto modulu je návrh školního vzdělávacího programu založeného na klasických pohádkách anebo na pohádkách z Večerníčků.

Účastníci si odnesou množství nápadů a námětů, jak využít pohádku v průběhu dne, týdne a roku práce s dětmi. Budou umět postavit integrovaný blok z oblíbené pohádky, uvědomí si důležitost hry a čtení v předškolním věku.

2 hodiny

  • Úvod a organizace semináře
  • Pohádka a její význam v životě dítěte, člověka
  • Výběr pohádek pro práci s dětmi
  • Využití pohádek napříč výchovně vzdělávacími složkami

2 hodiny

  • Pohádky z Večerníčků vhodné k celoročnímu programu
  • Esteticky zaměřené aktivity
  • Pohybové hry a hudebně pohybové hry
  • Využití pohádky pro rozvoj gramotností

2hodiny

  • Pohádky našich klasiků
  • Pohádky napříč školním rokem
  • Jak vyrobit loutku

2 hodiny

  • Dětské muzikály
  • Hudební pohádky
  • závěrečná diskuse

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 05.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 09.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 07.12.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZŠ 127 Grafomotorika hrou

Lektor/ka kurzu
Mgr. Vlasta Macháčová
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsahem tohoto semináře je ukázat učitelkám cestu, jak u dětí rozvíjet jemnou motoriku, dávat základ pro úspěšné psaní a čtení zábavnou formou, přispívající k všestrannému rozvoji dětí.

Účastníci si odnesou zásobu grafomotorických cvičení i metod, jak  s nimi pracovat.

2 hodiny

  • Úvod a organizace semináře
  • Rozvoj jemné a hrubé motoriky v předškolním věku
  • Význam grafomotorických cvičení v předškolním a mladším školním věku

2 hodiny

  • Uvolňovací cvičení v pohybových a hudebně pohybových aktivitách
  • Rytmická cvičení spojená s hudbou a pohybem
  • Hudebně pohybové aktivity jako průprava pro grafomotorická cvičení

2hodiny

  • Grafomotorická cvičení pro mladší děti předškolního věku
  • Grafomotorická cvičení pro starší děti předškolního věku

2 hodiny

  • Grafomotorická cvičení a pohádka
  • Grafomotorika na doma
  • závěrečná diskuse

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 04.01.2023, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 21.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 23.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

BI 132 Rozšíření znalostí o biologii a etologii včely medonosné a jejich příbuzných

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Včela od antény po žihadlo (1 hod)
  • Včelstvo jako superorganismus (1 hod)
  • Potrava a výživa včel – role opylovačů (1 hod)
  • Film o životě včel a diskuse k probírané látce (2 hod)
  • Včely jako součást životního prostředí (agrochemie, ekologie, diverzita) (1 hod)
  • Včelí produkty a jejich význam (1 hod)
  • Náměty na didaktické hry inspirované včelami, diskuse, závěrečný test (1 hod)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 25.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 20.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 22.09.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace