Kurzy
TV 102 Jóga jako nástroj zdraví
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Tělesná výchova
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Seminář bude obsahovat vysvětlení důležitosti jogínských technik jakožto nástroje pro přiblížení se stavu zdraví, dále bude proveden nácvik vybraných jógových technik podle pětitisíciletých jogínských zkušeností.
Osnova:
- Vysvětlení důležitosti pozvolného protahování svalů a setrvání v tomto stavu v určitých pozicích (ásanách) dle pětitisíciletých zkušeností praktikujících jogínů v kontextu s technikami novodobé evropské civilizace – 60 minut
- Nácvik jógového rozcvičení před vlastními technikami (protahovací techniky celého těla zaměřené na protažení krční páteře + pozdrav slunci) – 45 minut
- Nácvik základních jógových technik (představení jógových pozic důležitých pro protažení základních svalů – padahastásana, talásana, paščimotásana, bhudžangásana, halásana) – 60 minut
- Vysvětlení důležitosti koncentrace zaměřené na protahované svaly i na energetické změny probíhající v těle při prováděných pozicích (ásanách) dle pětitisíciletých zkušeností praktikujících jogínů v kontextu s technikami novodobé evropské civilizace – 60 minut
- Nácvik základních jógových technik (představení jógových pozic důležitých pro protažení základních svalů – trikonásana, čakrásana, andhamatsjendrásana, šalahásana, vadžrásana) – 45 minut
- Základní relaxační techniky – 30 minut
- Nácvik základních jógových technik (představení jógových pozic důležitých pro protažení základních svalů – dhanurásana, sarvangásana, prathanásana, badrásana, udiijána bandha) – 45 minut
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
TV 100 Tělocvik, který dává smysl – kvalita výuky, formativní přístup a dovednosti pro život
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, pedagogové volného času
Tělesná výchova
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Seminář nabízí konkrétní přístupy, jak rozvíjet kvalitu výuky tělesné výchovy prostřednictvím formativního přístupu, popisné zpětné vazby a práce s klíčovými kompetencemi. Účastníci si prakticky vyzkouší, jak vést podpůrný rozhovor se žákem, jak formulovat cílenou zpětnou vazbu a jak zapojit žáky do reflexe vlastního učení. Součástí programu jsou i jednoduché pohybové aktivity, které rozvíjí klíčové kompetence jako je spolupráce, komunikace či řešení problémů, a které lze bez složitých pomůcek využít v běžné výuce. Prostor bude věnován také sdílení zkušeností z praxe. Seminář je určen učitelům, kteří chtějí obohatit svou výuku tělesné výchovy o smysluplné a funkční přístupy podporující rozvoj každého žáka.
- Smysluplná výuka tělesné výchovy – aktivizační úvodní aktivity (30 minut)
Pohybové seznámení a společná práce s pojmem „dobrý tělocvik“ prostřednictvím sdílení, skupinové diskuze a jednoduché reflexe. - Kvalita výuky v tělesné výchově – struktura, dimenze a sebereflexe (45 minut)
Práce s nástrojem QualiTePE – seznámení s dimenzemi kvalitní výuky, reflexe vlastní výuky a priorit, využití při pozorování a popisu výuky. - Formativní zpětná vazba – principy, jazyk podpory, nácvik (60 minut)
5 klíčových znaků formativní zpětné vazby, rozlišování mezi hodnoticí a podpůrnou komunikací, nácvik rozhovorů se žákem. - Pohybové aktivity s přesahem do rozvoje klíčových kompetencí (45 minut)
Praktické ukázky jednoduchých aktivit rozvíjejících spolupráci a komunikaci žáků. Diskuze nad jejich využitím v praxi. - Tvorba a aplikace nástrojů zpětné vazby a reflexe ve výuce (45 minut)
Samostatná nebo skupinová tvorba konkrétních nástrojů – scénářů, škál, sebereflektivních otázek. Sdílení výstupů, prostor pro kreativní přenos do praxe. - Závěrečná reflexe, inspirace a plán dalšího rozvoje (15 minut)
Individuální plán přenosu poznatků do výuky, formulace výzev a příležitostí, bleskové sdílení inspirací a závěrečné shrnutí.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
TV 101 Sport a výživa očima vědce – aktuální pohled v teorii i praxi
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Tělesná výchova
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Praktická biochemie výživy, sportu a vytrvalostních disciplín
Forma: Mini-přednášky, workshop, diskuze, výpočet bazálního metabolismu, možnost měření koncentrace laktátu a glukózy v krvi gluko- a laktátometry.
Biochemie a fyziologie sportu
Hned na úvod se trochu proběhneme s možností změřit si koncentraci laktátu v krvi ve vztahu k tepové frekvenci. Bude navazovat teoretická část zaměřená na:
- Význam vytrvalosti
- Význam posilování
- Malé intervence
- Oxidační stres
- Laktátovou křivku a VO2max
- Základy aerobního vs. anaerobního metabolismu
Biochemie a význam výživy a výživových doplňků
- Význam racionální diety včetně jednotlivých složek
- Význam doplňků stravy
- Hydratace při sportovním výkonu
- Význam iontových nápojů
- Malé intervence
- Antioxidanty a dlouhověkost
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 727 Aktivní učitel - Vyučovací hodiny s využitím techniky II
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Tento kurz je možné absolvovat i bez předchozí účasti na 1. části.
Umíte již používat výstřižky, tvořit osmisměrky a křížovky a chcete umět více pro přípravu do vyučovací hodiny a nevadí vám registrovat si účty, které jsou zadarmo a nebojíte se instalovat programy?Přihlas se na tento seminář. Ukážeme si pár tipů v operačním systému windows.Digipad využijeme pro prezentaci a nahrávání práce. Pro tvorbu plakátů a jednoduché grafiky využijeme Canvu. Pro tvorbu aktivit využijeme Learning Apps. Zkusíme jednoduše využít google účet – Disk Google pro sdílení souborů a YouTube pro vyhledávání a nahrávání videí. Google účet také využijeme pro tvorbu aktivit z flippity – Quizz, Breakout,Videa si vyzkoušíme upravit v CapCut. Představíme si programy Open Board a Tarsii. Quizziz si ukážeme více do hloubky. Pro práci s PDF formátem využijeme PDF Creator a pro tvorbu přípravy na vyučovací hodinu využijeme ScioBota.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 708 Základy sebeobrany pro pedagogické pracovníky
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Vzhledem k narůstající agresivitě ve školním prostředí nabízíme kurz zaměřený na základní principy sebeobrany pro pedagogické pracovníky. Cílem kurzu je poskytnout účastníkům praktické dovednosti a strategie, které jim pomohou zvládat krizové situace, chránit sebe i své žáky a předcházet konfliktům.
V rámci kurzu se účastníci seznámí s:
- Prevenčními opatřeními – jak rozpoznat a předejít eskalaci konfliktu.
- Základy verbální a neverbální komunikace – efektivní způsoby uklidnění agresora.
- Praktickými technikami sebeobrany – jednoduché únikové manévry a obranné techniky vhodné pro školní prostředí.
- Právními aspekty sebeobrany – co si může pedagog dovolit v rámci zákona.
Kurz je veden zkušenými lektory z oblasti bezpečnosti a sebeobrany a je určen všem pedagogickým pracovníkům, kteří chtějí zvýšit svou bezpečnost a jistotu při výkonu svého povolání.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
