Kurzy

PP 737 Jak pečovat o své duševní zdraví

Lektor/ka kurzu
Mgr. Janka Křížová
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V rámci vzdělávací akce se účastníci seznámí s významem péče o duševní zdraví, získají informace o oblastech, které duševní zdraví ovlivňují a o nástrojích, kterými lze realizovat potřebné změny. Každý účastník si bude moct prakticky vyzkoušet minimálně jednu techniku a zapojit se do společné diskuse nad jednotlivými tématy.

  • Vliv životosprávy na duševní zdraví (1h)
  • Vliv hodnot a postojů jedince na zvládání zátěže.(1h)
  • Vliv prostředí na naše duševní zdraví.  (1h)
  • Vliv osobních vztahů na naše duševní zdraví (1h)
  • Hospodaření s časem a naše duševní zdraví. (1h)
  • Únava a možnosti relaxace.(1h)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 12.01.2026, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 250 Kč

 objednat

PP 728 Jak na účelnou zpětnou vazbu a slovní hodnocení

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tomáš Ficza
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář se soustředí na alternativy k sumativnímu hodnocení. Během kurzu se účastníci seznámí s možnostmi, jak žáky hodnotit pro budoucnost a jak správně uchopit cílenou formativní zpětnou vazbu. Důležitou součástí je také praktický nácvik slovního hodnocení a jak dávat pozitivní i negativní zpětnou vazbu tak, aby žáky skutečně posunula.

Seminář je vhodný i pro pedagogy 1. stupně a může jim pomoct při plánovaném přechodu na slovní hodnocení.

  • Úvod, seznámení, vymezení pojmu sumativní hodnocení, formativní hodnocení, slovní hodnocení
  • Jak poskytovat kvalitní a formativní zpětnou vazbu
  • Jak na žákovské hodnocení a jak podpořit kvalitní sebehonocení
  • Příklady z praxe, diskuze

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 16.01.2026, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

PP 739 Mindfulness – cesta k duševní pohodě v učitelské profesi

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Učitelská profese je náročná jak po stránce mentální, tak emoční. Stres, tlak na výkon a neustálá potřeba zvládat nejrůznější složité situace mohou vést k vyčerpání a poklesu celkové životní spokojenosti. Kurz mindfulness (všímavosti) vám ukáže, jak efektivně pracovat s vlastní myslí, zvládat stres a podporovat své duševní zdraví. Naučíte se techniky, které můžete aplikovat nejen ve svém profesním životě, ale i v osobní rovině. Díky propojení s nejnovějšími poznatky z neurověd pochopíte, jak mindfulness ovlivňuje mozek a proč má tak zásadní vliv na psychickou pohodu.

OBSAH AKCE

  • Úvod do mindfulness: Co je mindfulness a proč je důležitá v kontextu učitelského povolání.
  • Mindfulness v každodenním životě: Praktické techniky pro všímavější a klidnější přístup k pracovním i osobním výzvám.
  • Mindfulness v náročných situacích: Jak zvládat stres, emoční vypětí a konfliktní situace ve škole.
  • Neurovědecký pohled na mindfulness: Co se děje v mozku během mindfulness praktik? Jak to ovlivňuje regulaci emocí, soustředění a psychickou odolnost?
  • Prevence syndromu vyhoření: Jak využít mindfulness k dlouhodobé péči o duševní zdraví a spokojenost v práci.
  • Praktické cvičení a nácvik: Jednoduché techniky, které si osvojíte během kurzu a ihned je můžete aplikovat.

OSNOVA AKCE

  • Úvod do mindfulness (1 vyuč. hodina) – Co je mindfulness, proč je klíčová pro duševní pohodu a jaký má význam pro učitelskou profesi.
  • Základní techniky mindfulness v teorii i praxi (2 vyuč. hodiny) – Stabilizace pozornosti, rozdíl mezi myšlením a bytím v těle, technika Body scan. Co se při mindfulness děje v mozku?
  • Mini-cvičení a jejich využití ve stresových situacích (2 vyuč. hodiny) – Jednoduché a účinné techniky pro každodenní praxi.
  • Mindfulness v akci (2 vyuč. hodiny) – Jak zůstat přítomný při pohybu, v komunikaci se studenty a kolegy. Praktické tipy, jak dlouhodobě pečovat o duševní zdraví.
  • Závěrečná reflexe a diskuse (1 vyuč. hodina) – Sdílení zkušeností, otázky a inspirace, jak pokračovat v mindfulness po skončení kurzu.

Kurz je veden certifikovaným učitelem mindfulness, atestovaným neurologem a neurovědcem, který propojí praktické zkušenosti s vědeckými poznatky.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 19.01.2026, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

volných míst: 6
 objednat

PP 727 Aktivní učitel - Vyučovací hodiny s využitím techniky II

Lektor/ka kurzu
Mgr. Lukáš Javorek
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento kurz je možné absolvovat i bez předchozí účasti na 1. části.

Umíte již používat výstřižky, tvořit osmisměrky a křížovky a chcete umět více pro přípravu do vyučovací hodiny a nevadí vám registrovat si účty, které jsou zadarmo a nebojíte se instalovat programy?Přihlas se na tento seminář. Ukážeme si pár tipů v operačním systému windows.Digipad využijeme pro prezentaci a nahrávání práce. Pro tvorbu plakátů a jednoduché grafiky využijeme Canvu. Pro tvorbu aktivit využijeme Learning Apps. Zkusíme jednoduše využít google účet – Disk Google pro sdílení souborů a YouTube pro vyhledávání a nahrávání videí. Google účet také využijeme pro tvorbu aktivit z flippity – Quizz, Breakout,Videa si vyzkoušíme upravit v CapCut. Představíme si programy Open Board a Tarsii. Quizziz si ukážeme více do hloubky. Pro práci s PDF formátem využijeme PDF Creator a pro tvorbu přípravy na vyučovací hodinu využijeme ScioBota.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 28.01.2026, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

PP 762 Vědomé hodnoty – silnější učitel, jistější žák

Lektor/ka kurzu
Mgr. Helena Macková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento sebezkušenostní a praktický kurz nabízí účastníkům prostor pro zastavení, zamyšlení a znovuobjevení vlastních hodnot jako zdroje síly, směru a stability. Pedagogova vnitřní vyrovnanost, autenticita a schopnost jasně komunikovat hodnoty má zásadní vliv na atmosféru ve třídě a rozvoj dětí. Kurz nabízí nástroje pro osobní sebereflexi, ale i konkrétní cvičení a přístupy, které lze využít jak ve svém osobním životě, tak i při práci s dětmi v rámci budování důvěry, odpovědnosti, respektu a spolupráce.

1. Úvod – proč hodnoty - nejen ve škole (0,5)

  • Co jsou hodnoty a proč o nich (ne)mluvíme?
  • Vliv osobních hodnot pedagoga na klima ve třídě
  • „Neviditelný maják“ – metafora hodnot ve výchově

2. Moje vlastní hodnoty jako vnitřní kompas (2hod )

  • Práce s hodnotovými kartami a žebříčkem hodnot
  • Co mě formovalo? Kdy jsem se rozhodoval na základě hodnot?
  • Konflikty hodnot a vnitřní nesoulad
  • Cvičení: „Kdy jsem byl/a v souladu sám se sebou?“

3. Hodnoty a emoce – stabilita ve výzvách (1,5hod)

  • Emoce jako signály hodnot
  • Když nás něco „rozčílí“ – která hodnota je ohrožená?
  • Cvičení: mapa emocionálních spouštěčů

4. Práce s hodnotami ve třídě (1,5 hod)

  • Jak přirozeně vnášet hodnoty do každodenní výuky
  • Metody pro různé věkové skupiny (příběh, otázka, reflexe, hra)
  • Vztahová práce – jak budovat hodnoty „ve vztahu“

5. Konflikty mezi hodnotami dětí a dospělých (1,5 hod)

  • Příklady: spravedlnost × loajalita, respekt × autorita
  • Vedení rozhovoru o hodnotách – s dětmi i s kolegy
  • Práce s hranicemi bez moralizování

6. Kultura školy a skryté hodnoty (0,5 hod)

  • Jaké hodnoty škola „nevysloveně“ komunikuje?
  • Soulad mezi vnitřním světem učitele a školním prostředím
  • Jak být nositelem pozitivní změny

7. Integrace a osobní plán (0,5hod )

  • Co si odnáším pro sebe a co pro děti
  • Moje učitelská hodnota – poselství, které chci předávat
  • Cvičení: „Věta, kterou chci, aby si dítě zapamatovalo ode mě“

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 05.03.2026, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

PP 769 Školní zralost a připravenost - co a jak s předškolákem

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petra Malíková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, asistenti pedagoga
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Přechod dítěte z mateřské školy do té základní je bezpochyby jedním z prvních velkých kroků v jeho životě. První úspěchy či neúspěchy obvykle ovlivňují celou jeho další vzdělávací dráhu. Je proto důležité biologické zrání dítěte vhodně doplnit o rozvíjející podněty, které mu poskytuje hlavně rodina, ale i škola. Řekneme si a vyzkoušíme jak a proč:

rozvíjet klíčové oblasti (motorika, grafomotorika, řeč, sluchové vnímání, zrakové vnímání, prostorová orientace, časová orientace, matematické představy, paměť a pozornost/koncentrace, všeobecné znalosti)

přispět k dobré adaptaci dítěte v 1. třídě ZŠ

✓ kdy se obrátit na odborníky (logoped, psycholog, pedopsychiatr, PPP, SPC…)

Osnova semináře:

  • motorika, grafomotorika
  • řeč, sluchové vnímání
  • - vymezení pojmů

    - obtíže/nesnáze při nedostatečném procvičení a názorné/sebezkušenostní ukázky

    - příklady vhodných činností k rozvoji

    (2 hodiny)

     

  • zrakové vnímání
  • prostorová orientace, časová orientace
  • matematické představy
  • - vymezení pojmů

    - obtíže/nesnáze při nedostatečném procvičení a názorné/sebezkušenostní ukázky

    - příklady vhodných činností k rozvoji

    (2 hodiny)

     

  • paměť, pozornost a koncentrace
  • jak přispět k dobré adaptaci
  • - vymezení pojmů

    - obtíže/nesnáze při nedostatečném procvičení a názorné/sebezkušenostní ukázky

    - příklady vhodných činností k rozvoji

  • diskuse
  • (2 hodiny)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 11.03.2026, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 250 Kč

 objednat

PP 766 Komunikační typologie - vidím, slyším, vnímám a rozumím sobě i dětem

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jana Hudáková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Úvod do komunikační typologie, její původ a využití. Pochopení podstaty každého komunikačního typu. Nový pohled na osobní potřeby pedagogů i žáků. Zkoumání výhod a nevýhod daného typu. Pojmenování stresových faktorů a možnosti podpory.
Seminář je tvořen teoretickou a praktickou částí, které se průběžně prolínají. Důraz je kladen na příklady z praxe, které staví na skutečných příbězích a osvědčených řešeních.

 Uvítání a představení tématu a lektorky - 20 min
       Rozehřívací test s nadsázkou - 15 min
       Úvod do typologie - 15 min
        Pocitový typ - charakteristika, důležité pocity, proces učení, komunikační spojky. 60 min
         Přestávka 10 min
         Online aktivity k procvičení znalostí - 15 min
         Rozumový typ - charakteristika, další potřeby, typické znaky, komunikační spojky. 60 min
         Online aktivity k procvičení - 15 min
         Obědová přestávka - 30 min
         Sluchový typ - charakteristika, škodlivé a prospěšné vlivy, znaky, komunikační spojky. 45 min
         Online aktivity k procvičení znalostí - 15 min
         Přestávka 10 min
         Obrazový typ - charakteristika, zápory, klady, škodlivé vlivy, komunikační spojky. 45 min
         Online aktivity k procvičení znalostí - 15 min
         Shrnutí a závěrečná diskuse, dotazy - 30min

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 16.03.2026, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

PP 785 Propaganda 2.0. Algoritmy, konspirace, dezinformace a umělá inteligence v éře digitální manipulace.

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Dušek
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář se zaměřuje na to, kdo a co formuje svět, ve který věříme, a jaké mechanismy stojí v zákulisí moderních technologií, politických kampaní, dezinformačních aktérů i lidské psychiky. Popisuje, jak fungují algoritmy sociálních sítí (doporučovací systémy, personalizace, metriky engagementu). Vysvětluje, proč algoritmy neukazují „pravdu”, ale to, co nás udrží online a jak se algoritmická logika podílí na formování veřejného mínění, vytváření informačních bublin a polarizaci společnosti. Příklady z praxe (TikTok, YouTube, Instagram, X/Twitter). Naznačuje, proč se ztrácí společenský konsenzus na tom, co je realita, proč dochází k erozi důvěry ve veřejné instituce a tradiční média.

Zkoumá evoluce propagandy: od jejích počátků až k dnešní datové analytice, mikrotargetingu a psychografii.

Zabývá se psychosociálními aspekty fungování lidské mysli v éře dezinformací, deepfake videí, generativní AI jako nástroje manipulace (automatizované účty, syntetické obličeje, generování textů). Analyzuje, jak fungují digitální manipulace a představuje typologii manipulativních obsahů (hoaxy, clickbait, pseudověda, esoterika a alternativní medicína). Zabývá se psychologií konspirací (proč lidé věří jednoduchým vysvětlením složitého světa a jak konspirační teorie naplňují emocionální i identitární potřeby jednotlivce) a uvádí příklady nejsilnějších konspirací posledních let (QAnon, pandemické mýty apod.)

Informační války (státní a nestátní aktéři). Politické a komerční zájmy sledující manipulaci veřejného prostoru. Uvádí příklady koordinovaných kampaní, botnetů a trollích farem (ovlivňování veřejného mínění a voleb). Zkoumá úlohu médií, fact-checkerů, občanské společnosti a vzdělávání.

Ve světle současných výzkumů se zabývá hrozbou algoritmů sociálních sítí s důrazem na děti a teenagary (duševní zdraví, extremismus a polarizace).

Na praktických příkladech rozkrývá dezinformační scénu a poukazuje manipulativní praktiky.

Dále se detailněji zabývá kognitivními biasy, braiwashingem, skupinovým myšlením a tématy jako digitální detox, osobní informační hygiena a nástrojům imunizace žáků před manipulativními technikami (jak pracovat se zdroji, ověřovat fakta, rozvíjet kritické myšlení).

Argumentační fauly. Memetika a šíření narativů.

Seminář bude pracovat s mnoha ukázkami výše naznačených témat v praxi (volební kampaně USA, EU, ČR; dezinformační kampaně kolem covid-19, války na Ukrajině, migrace, energetiky apod.

 

Osnova semináře:

Algoritmy, bubliny a digitální krajina: Kdo formuje náš svět? (1/2h )

Propaganda 2.0: evoluce a proměny propagandy od počátků do současnosti. (2h)

Emoce, identita a lidská mysl v éře informačního chaosu. (2h)

Umělá inteligence jako nástroj manipulace. (2h)

Obrana, imunizace a kritické myšlení v 21. století. (1,5h)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 13.04.2026, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

TV 102 Jóga jako nástroj zdraví

Lektor/ka kurzu
Ing. Miroslav Kunt, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Tělesná výchova
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář bude obsahovat vysvětlení důležitosti jogínských technik jakožto nástroje pro přiblížení se stavu zdraví, dále bude proveden nácvik vybraných jógových technik podle pětitisíciletých jogínských zkušeností.

Osnova:

  • Vysvětlení důležitosti pozvolného protahování svalů a setrvání v tomto stavu v určitých pozicích (ásanách) dle pětitisíciletých zkušeností praktikujících jogínů v kontextu s technikami novodobé evropské civilizace – 60 minut
  • Nácvik jógového rozcvičení před vlastními technikami (protahovací techniky celého těla zaměřené na protažení krční páteře + pozdrav slunci) – 45 minut
  • Nácvik základních jógových technik (představení jógových pozic důležitých pro protažení základních svalů – padahastásana, talásana, paščimotásana, bhudžangásana, halásana) – 60 minut
  • Vysvětlení důležitosti koncentrace zaměřené na protahované svaly i na energetické změny probíhající v těle při prováděných pozicích (ásanách) dle pětitisíciletých zkušeností praktikujících jogínů v kontextu s technikami novodobé evropské civilizace – 60 minut
  • Nácvik základních jógových technik (představení jógových pozic důležitých pro protažení základních svalů – trikonásana, čakrásana, andhamatsjendrásana, šalahásana, vadžrásana) – 45 minut
  • Základní relaxační techniky – 30 minut
  • Nácvik základních jógových technik (představení jógových pozic důležitých pro protažení základních svalů – dhanurásana, sarvangásana, prathanásana, badrásana, udiijána bandha) – 45 minut

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 22.04.2026, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

PP 774 Duševní poruchy – když za nás myslí nemoc

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Přednášky z psychiatrie  s uvedením příkladů, kasuistik a možností diskuse o nich

  • Obecné pojmy v psychiatrii, základní příznaky duševních chorob (2x 45 min)
  • Schizofrenie a příbuzné poruchy – příznaky a léčba – 45 min
  • Bipolární porucha a příbuzné poruchy – příznaky a léčba – 45 min
  • Vybrané ostatní psychické poruchy (úzkostné, obsedantní, organické…etc.) – příznaky a léčba – 60 min
  • Dotazy, diskuse, příklady  – 25 min

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 05.05.2026, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 250 Kč

 objednat

TV 101 Sport a výživa očima vědce – aktuální pohled v teorii i praxi

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Tělesná výchova
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Praktická biochemie výživy, sportu a vytrvalostních disciplín

Forma: Mini-přednášky, workshop, diskuze, výpočet bazálního metabolismu, možnost měření koncentrace laktátu a glukózy v krvi gluko- a laktátometry.

Biochemie a fyziologie sportu

Hned na úvod se trochu proběhneme s možností změřit si koncentraci laktátu v krvi ve vztahu k tepové frekvenci. Bude navazovat teoretická část zaměřená na:

  • Význam vytrvalosti
  • Význam posilování
  • Malé intervence
  • Oxidační stres
  • Laktátovou křivku a VO2max
  • Základy aerobního vs. anaerobního metabolismu

Biochemie a význam výživy a výživových doplňků

  • Význam racionální diety včetně jednotlivých složek
  • Význam doplňků stravy
  • Hydratace při sportovním výkonu
  • Význam iontových nápojů
  • Malé intervence
  • Antioxidanty a dlouhověkost

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 26.05.2026, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

PP 761 Vnitřní zdroje – stabilita pro mě i pro práci s děti

Lektor/ka kurzu
Mgr. Helena Macková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento kurz nabízí účastníkům objevit, pojmenovat a posílit své vnitřní zdroje – vnitřní opěrné body, ze kterých mohou čerpat energii, motivaci, smysl i klid. Vnitřní zdroje, jako jsou důvěra v sebe, vděčnost, vztahy, víra, naděje, tvořivost či vnitřní klid, pomáhají pedagogům udržet stabilitu v náročných situacích a být oporou všem lidem kolem sebe zejména ve své pedagogické činnosti. Kurz zahrnuje sebezkušenostní část i konkrétní techniky, jak s pojmem „vnitřní zdroje“ pracovat sám se sebou i s dětmi.

1. Úvod do tématu – co jsou vnitřní zdroje (1 hod)

  • Rozdíl mezi vnitřním a vnějším zdrojem
  • Jak vnitřní zdroje pomáhají zvládat zátěž, konflikty, únavu
  • Kdy se cítím „ve svém středu“

2. Moje zdroje – mapa vnitřní podpory (1,5 hod)

  • Cvičení: „Kdy jsem zvládl/a něco těžkého – co mě podrželo?“
  • Oblasti zdrojů: vztahy, víra, smysl, odolnost, hravost, klid, příroda…
  • Vytvoření vlastní mapy zdrojů (obrazem, slovem)

3. Jak dobíjet své „vnitřní baterky“ (1 hod)

  • Poznání, co mě vysiluje a co dobíjí
  • Mikro-regenerace během dne
  • Každodenní rituály stability

4. Vnitřní zdroje v náročných situacích (1 hod)

  • Jak se k nim „vracet“ v krizi
  • Praktické techniky: vědomý dech, vnitřní slovo, krátká vizualizace
  • Cvičení: „Zdroje v zátěži – připomínka pro těžké chvíle“

5. Vnitřní zdroje a práce s dětmi (1,5 hod)

  • Jak mluvit s dětmi o tom, co jim pomáhá
  • Hravé způsoby: příběh, obrázek, vlastní „krabička zdrojů“
  • Podpora dětí a mládeže v pojmenovávání a rozvíjení jejich opěrných bodů

6. Vztah učitele jako zdroj pro dítě (0,5 hod)

  • Co z nás děti čtou a co v nás hledají
  • Jak být zdrojem – bez vyčerpání
  • Autenticita a hranice v podpůrném vztahu

7. Závěr a osobní poselství (0,5hod)

  • Co jsem si uvědomil/a
  • Moje vnitřní kotvy a jak si je připomínat
  • Poselství sobě jako opora do další praxe

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 28.05.2026, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes