Kurzy
PP 713 Intervence a prevence: Jak zvládnout krizové situace ve škole
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Škola je prostředím, kde se mohou objevit různé krizové situace – od konfliktů mezi žáky, přes projevy agrese či šikany, až po závažnější psychické obtíže u dětí. Tento celodenní kurz poskytne pedagogům praktické strategie a nástroje, jak efektivně reagovat na krizové situace, jak jim předcházet a jak podpořit bezpečné a zdravé školní klima.
Účastníci se naučí rozpoznávat varovné signály problémového chování, seznámí se s principy krizové komunikace a vyzkouší si modelové situace, které jim pomohou získat jistotu při řešení náročných momentů ve škole. Kurz propojuje teoretické poznatky s praktickými dovednostmi a poskytne inspiraci pro efektivní preventivní opatření i krizové intervence.
Hlavní témata kurzu:
✅ Prevence krizových situací a budování bezpečného školního prostředí
✅ Rozpoznávání rizikového chování a včasná intervence
✅ Efektivní krizová komunikace se žáky, rodiči a kolegy
✅ Řešení konfliktů, šikany a emočně vypjatých situací
✅ Spolupráce s odborníky a využití podpůrných mechanismů
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 712 Rozvoj kreativity pedagoga: Inspirace pro moderní výuku
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Kreativní pedagog je klíčem k inspirativnímu a efektivnímu vzdělávání. Tento celodenní kurz nabízí učitelům všech stupňů vzdělávání praktické nástroje, jak rozvíjet vlastní kreativitu a přenášet ji do výuky. Společně objevíme nové metody, techniky a přístupy, které podporují aktivní učení, zapojení žáků a inovativní myšlení.
Prostřednictvím interaktivních workshopů, tvůrčích aktivit a sdílení osvědčených postupů si účastníci vyzkouší, jak prolomit stereotypy ve výuce, jak efektivně využívat moderní technologie, gamifikaci či zážitkové učení a jak motivovat žáky k aktivnímu zapojení. Kurz podpoří nejen pedagogickou kreativitu, ale také radost z učení a objevování nových možností.
Hlavní témata kurzu:
✅ Kreativita pedagoga jako klíč k modernímu vzdělávání
✅ Inovativní metody a techniky podporující tvořivost žáků
✅ Gamifikace a interaktivní prvky ve výuce
✅ Zážitkové učení a jeho přínosy
✅ Jak prolomit rutinu a přinést do výuky nové nápady
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 708 Základy sebeobrany pro pedagogické pracovníky
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Vzhledem k narůstající agresivitě ve školním prostředí nabízíme kurz zaměřený na základní principy sebeobrany pro pedagogické pracovníky. Cílem kurzu je poskytnout účastníkům praktické dovednosti a strategie, které jim pomohou zvládat krizové situace, chránit sebe i své žáky a předcházet konfliktům.
V rámci kurzu se účastníci seznámí s:
- Prevenčními opatřeními – jak rozpoznat a předejít eskalaci konfliktu.
- Základy verbální a neverbální komunikace – efektivní způsoby uklidnění agresora.
- Praktickými technikami sebeobrany – jednoduché únikové manévry a obranné techniky vhodné pro školní prostředí.
- Právními aspekty sebeobrany – co si může pedagog dovolit v rámci zákona.
Kurz je veden zkušenými lektory z oblasti bezpečnosti a sebeobrany a je určen všem pedagogickým pracovníkům, kteří chtějí zvýšit svou bezpečnost a jistotu při výkonu svého povolání.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 781 Aktivní učitel - Vyučovací hodiny s využitím techniky – jednoduše a zábavně
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Zajímají Vás možnosti využití technologií ve výuce? Na semináři se seznámíte s pár tipy na ovládání operačního systému windows. Vyzkoušíme si bezplatné webové stránky pro tvorbu materiálů do výuky - osmisměrky, přeskládávačky, křížovky, trimina, dobble. Ukážeme si pomocníky do vyučovací hodiny - losovátko, turnajový pavouk, organizér do třídy. Pro zapojení telefonu a tabletu využijeme Quizziz a Wordwall. Cílem semináře je představit počítač/notebook/telefon/tablet jako pomocníka učitele při vyučovací hodině. Seminář je určen pro začátečníky v užívání technologií. Doporučujeme vzít si s sebou notebook, aby jste si vše mohli ihned vyzkoušet. Seminář je pro učitele I., II. i III. stupně.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 765 Jak podpořit třídu, aby byla fungujícím týmem?
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Program je zaměřený na pojmenování různých příležitostí, jak stmelit třídní kolektiv. Je vhodný zejména pro třídní učitele s tím, že ostatní učitelé podporují tento proces zařazováním diskusních aktivit, skupinové práce a kooperativního učení.
Účastníci jsou spolutvůrci programu. Na začátku dostávají příležitost položit otázky, na které by v rámci programu chtěli dostat odpovědi.
Budování týmu třídy se v praxi odehrává ve třech fázích, které uvedený program rozebírá:
- Přípravná fáze – seznamovací, poznávací a sebepoznávací aktivity, adaptace a harmonizace týmu, stmelování týmu, empatie, důvěra, tolerance, nastavení pravidel
- Realizační fáze – analýza reality (SWOT), plánování a realizace činností, zpětná vazba a průběžné vyhodnocování
- Vyhodnocovací fáze – vyhodnocení daného období na základě předem nastavených kritérií hodnocení
- Harmonizace a adaptace týmu (seznamovací a poznávací aktivity, lov lidí, přebíhaná, mašinky) – jednotliví zástupci týmu se poznávají v situacích, které nejsou běžné, učí se, že jinakost zástupců týmu je ku prospěchu týmu apod.
- Empatie a důvěra (poslední slovo patří mně, pád důvěry, místo po mé pravici je volné…) – umění vcítit se do druhého a důvěřovat ostatním jsou nezbytnou podmínkou fungujícího týmu
- Podnětné a bezpečné prostředí (materiální a technické vybavení učebny, sociálně komunikativní prostředí, efektivní x neefektivní komunikace, třídní pravidla) – podnětné prostředí je důležitým prostředkem pro nastavení týmu, pravidla nastavují podmínky pro vytvoření pocitu bezpečí a pohody pro každého zástupce týmu
- Analýza a plánování (SWOT, plánování od konce, akční plán) – každý tým něco společně dělá/(řeší, vytváří), a proto je důležité vědět, jak na to, aby to dobře dopadlo!
- Spolupráce x soupeření (o nebo x, počítám s tvojí pomocí, čtverce spolupráce) – na jednoduchých aktivitách tým pozná, že strategie spolupráce se vyplácí, že se práce zvládne rychleji kvalitněji, než když týmy mezi sebou soupeří
- Skupinová práce (řeka) – je to, že dáme hlavy dohromady
- Kooperativní učení (tvorba produktu) – všichni musí spolupracovat, každý má svoji roli a zadaní je tak složité, žádný zástupce týmu nemůže udělat práci za ostatní
- Učení se navzájem (skládankové učení, kolující flipy, galerie) – když žáci dostanou příležitost, učí se navzájem
- Diskuze a komunikace (čára, sociodrama, třífázový rozhovor) – tolerance názorů, přesvědčování se pomocí argumentů, demokratické rozhodování jako další pilíře fungujícího týmu
- Řešení problémů (simulace, simulační hry) – strategie vítěz – vítěz versus strategie vítěz – poražený či poražený - poražený
- Projekty (co je to projekt, příklady projektů) – činnost, která se od ostatních aktivit liší svým obsahem, rozsahem a dopadem
- Kritéria hodnocení (průběžné a výroční vyhodnocování společné práce na základě předem nastavených kritérií hodnocení, průběžná zpětná vazba a sebehodnocení) – důraz na formativní hodnocení, kdy se hodnotí posun každého žáka, a na to, že hodnotu pro žáka má je to, čemu se hodnota přiřazuje, žák má dopředu vědět, za co a jak bude hodnocen
- Reflexe učitele (otázky, dotazník) – učitel si nastavuje zrcadlo k vyhodnocení úspěšnosti své práce, aby svoji činnost neustále vylepšoval
Některé aktivity budou zařazeny jako ukázka, ostatní budou pouze představeny.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 770 FORMATIVNÍ HODNOCENÍ
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Tento osmihodinový seminář seznamuje účastníky s principy a strategiemi formativního hodnocení, to jak na straně pedagoga, tak i třídního kolektivu. Účastníci semináře se seznámí s praktickými technikami a metodami formativního hodnocení, seminář je založen na praktických ukázkách. Zaměřuje se také na vhodné nástroje komunikace se žákem a s třídním kolektivem.
- HODINA – teoretické vymezení, co to vlastně je formativní hodnocení, zaměřujeme se na to, aby účastníci vnímali formativní hodnocení především jako nástroje komunikace mezi pedagogem a žákem, mezi pedagogem a třídním kolektivem
- HODINA – principy a strategie formativního hodnocení. Není to princip, ale hlavně koncepce. Cíl výuky. Kritéria úspěchu. Třídní komunikace. Zpětná vazba. Hodnocení a sebehodnocení
- HODINA – praktická ukázka. Účastníci dostanou k vypracování krátký úkol. Dále lektor provádí metody, formy a strategie formativního hodnocení. Účastníci provádějí hodnocení a sebehodnocení
- HODINA – reflexivní část. Vyhodnocení hodnocení a sebehodnocení. Lektor upozorňuje na úskalí formativního hodnocení. Kdy se jedná o formativní hodnocení a kdy již nikoliv
- HODINA – úspěch. Co to vlastně je úspěch. Jak zvládat tlak na výkon, kdy je vhodný, kdy nikoliv. Jak určit co to je úspěch. Práce se sebeaktualizační tendencí žáků i celého třídního kolektivu
- HODINA - zpětná vazba. Vhodné techniky získávání zpětné vazby. Jak pracovat se zpětnou vazbou. Jak pracovat s negativní zpětnou vazbou. Vhodné komunikační techniky při práci se zpětnou vazbou
- HODINA – praktická část – zpětná vazba. Účastníci jsou rozdělení do tříčlenných skupin. Každá skupina vypracuje svoji zpětnou vazbu na seminář. Porovnání zpětných vazeb všech skupinek. Na každou zpětnou vazbu reaguje vhodným způsobem lektor
- HODINA – závěrečná debata a reflexivní část, odpovědi na dotazy. Závěrečná hodina je o zjištění toho, co si z tohoto vzdělávání odnášejí účastníci. Následně se vede debata, lektor odpovídá na další dotazy účastníků
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 786 Česká školní inspekce ve škole a třídě – metodika inspekční činnosti ve školách
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, ředitelé škol a školských zařízení
Pedagogika a psychologie
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Inspekční činnost ve školách provádí Česká školní inspekce (ČŠI) za účelem hodnocení kvality vzdělávání, sledování podmínek, průběhu a výsledků, a veřejnoprávní kontroly dodržování právních předpisů, přičemž Mgr. Lenka Polášková je lektorkou, která se zaměřuje na semináře o inspekční činnosti a školním managementu více než 10 let a její práce se zaměřuje na praktické aspekty inspekční činnosti na úrovni řízení o pedagogické praxe a vzdělávacích strategií. Čím začít? A čím končit? Lze na inspekční činnost připravit pedagogy? Uvítáte srozumitelné informace k průběhu inspekce? Zajímají Vás nejčastější nedostatky, lhůty a požadavky vyplývající z inspekční činnosti ve školách? Orientujete se v oblasti dokumentace?
Získáte komplexní přehled k působnosti České školní inspekce. Zorientujete se v průběhu inspekční činnosti ve školách (stížnosti, lhůty, výstupy z inspekční činnosti) a budete upozorněni na nejčastější nedostatky v oblasti dokumentace.
Osnova:
- Česká školní inspekce optikou legislativního rámce.
- Podněty, lhůty a výstupy z inspekční činnosti.
- Nejčastější nedostatky vyplývající z inspekční činnosti ve školách.
- Nejčastější nedostatky na úrovni managementu škol.
- Specifické úkoly České školní inspekce a požadavky na podmínky, průběh a výsledky vzdělávání.
- Praktická doporučení, jak se vyhnout nedostatkům v aktualizacích ŠVP.
- Praktická doporučení, jak řešit stížnosti a podněty zákonných zástupců dětí a žáků ve školách.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 787 Dopady revize RVP PV na pedagogickou praxi – metodika aplikace změn ve škole a třídě
učitelé MŠ, ředitelé škol a školských zařízení
Pedagogika a psychologie
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Jste připraveni na ostrý start spojený s aktualizací školního vzdělávacího programu? Připravili jsme pro Vás speciál – prezenční setkání na kterém budete mít možnost sdílet příklady dobré praxe, zkušenosti a získáte tolik potřebnou metodickou podporu. Zároveň můžete využít individuální konzultace se zkušenou lektorkou. V jednom dni vše k aktualizaci školního vzdělávacího programu, evaluaci, plánování i zápisům v třídních knihách.
- Koncept RVP PV, jasně, stručně, srozumitelně.
- Školní vzdělávací program a jeho aktualizace od A do Z.
- Metodika konceptu evaluační činnosti ve škole.
- Možnosti, limity a rizika plánování a přípravy vzdělávacího procesu.
- Výzvy spojené s motivací dětí.
- Strategie výchozí analýzy školy.
- Metodika zápisů v třídních knihách po revizi RVP PV.
- Nejčastější nedostatky v dokumentaci, optikou ČŠI.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 783 Základy obecné sociologie (sociální skupiny, sociální hnutí, význam symbolů ve společenském životě, apod.)
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, psychologové
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Cílem kursu je seznámit účastníky kurzu se základními sociologickými pojmy, které jsou často nepřesně používány v tištěných a elektronických médiích a jejichž osvojení patří k mediální gramotnosti. Budou vysvětlovány rozdíly mezi malými a velkými společenskými skupinami, charakteristiky přechodných společenských skupin, budou uváděny příklady formálních a neformálních skupin, apod. Dále budou prezentovány sociální hnutí jako cílevědomé, organizované skupiny usilující o dosažení společného společenského cíle, které působí na místní, státní, národní či globální úrovni. Vyzdvižen bude dále také význam symbolů a sociálních interakcí jako vzájemného působení jedné osoby na druhou, které mohou mít povahu formální (například zasedání parlamentu či senátu) či neformální (studentské večírky na kolejích, štamgastská sezení, apod.). Budou prezentovány debaty o kultuře, sociálních nerovnostech, deviaci, sociální kontrole a vzdělání v současných poměrech.
1. Základní témata obecné sociologie (45 minut).
2. Typologie společenských skupin (45 minut).
3. Typologie sociálních hnutí (45 minut).
4. Význam symbolů pro společenský život a symbolický interakcionismus (45 minut).
5. Vymezení kultury a její klíčové aspekty; materiální a nemateriální kultura, vysoká a nízká kultura, apod. (45 minut).
6. Sociální nerovnosti, stratifikace a sociální mobilita (45 minut).
7. Deviace a sociální kontrola: vymezení řádu, normy, sankce teorie deviantního chování, kriminality a právního systému (45 minut).
8. Vzdělání v současných poměrech: školství a rovný přístup ke vzdělání, kvalita vzdělání, vzdělanostní společnost a skryté curriculum (45 minut).
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 774 Duševní poruchy – když za nás myslí nemoc
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Přednášky z psychiatrie s uvedením příkladů, kasuistik a možností diskuse o nich
- Obecné pojmy v psychiatrii, základní příznaky duševních chorob (2x 45 min)
- Schizofrenie a příbuzné poruchy – příznaky a léčba – 45 min
- Bipolární porucha a příbuzné poruchy – příznaky a léčba – 45 min
- Vybrané ostatní psychické poruchy (úzkostné, obsedantní, organické…etc.) – příznaky a léčba – 60 min
- Dotazy, diskuse, příklady – 25 min
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 776 Školy budoucnosti jak na odpovědné a udržitelné řízení v praxi
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Kurz seznámí účastníky se základními principy společenské odpovědnost a udržitelnosti. Toto téma v současnosti nabírá na významnosti a je důležité, aby nejen učitelé a jejich žáci/studenti byli schopni mu porozumět. Klíčové je, aby i vedení škol vnímalo tuto problematiku jako nedílnou součást vedení a řízení školy a její principy zahrnovali do provozní praxe. Díky absolvování tohoto kurzu budou účastnici schopni pochopit, jak se společenská odpovědnost a udržitelnost ve společnosti vyvíjely, jaké jsou současné trendy a zejména proč jsou tato témata pro naši společnost a budoucnost tak důležitá. Je důležité uvědomit si vzájemné propojení mezi tím, co učíme a tím, čím jako škola jsme – aneb, že „kovářova kobyla nechodí bosa“. Kurz naučí účastníky identifikovat a analyzovat jednotlivé oblasti udržitelnosti v provozu i vzdělávání samotném a krok po kroku implementovat udržitelné strategické cíle. V rámci kurzu budou využity prezentace, které účastníci posléze dostanou k dispozici, dále interaktivní metody výuky.
V případě fyzické formy semináře jsou do programu zahrnuty interaktivity formou řešení případových studií, diskuze, hry, týmová práce. V případě webináře je výklad doplněn o diskuzi s účastníky.
1. Úvod (45 minut)
- Představení kurzu a jeho cílů
- Krátké seznámení lektorky s účastníky
- Úvod do tématu společenské odpovědnosti a udržitelnosti
2. Proč je důležité věnovat pozornost společenské odpovědnosti a udržitelnosti (45 minut)
- Důvody, proč je toto téma aktuální a důležité
- Fakta o dopady na společnost, ekonomiku a životní prostředí
- Diskuze s účastníky o jejich pohledu na význam těchto témat
3. Historie a vývoj společenské odpovědnosti a udržitelnosti (45 minut)
- Historický přehled vývoje společenské odpovědnosti a udržitelnosti
- Klíčové milníky a významné události
4. Základní principy a oblasti společenské odpovědnosti a udržitelnosti (90 minut)
- Definice a základní principy společenské odpovědnosti
- Oblasti udržitelnosti (ekonomická, sociální, environmentální)
- Aktuální trendy a příklady z praxe
- Interaktivní aktivity a diskuze
5. Implementace do řízení škol (180 minut)
- Oblasti společenské odpovědnosti a udržitelnosti na školách
- Cíle udržitelného rozvoje a jejich relevance ve vztahu k řízení škol
- Udržitelnost v řízení provozu škol
- Udržitelnost ve vzdělávání
- Příklady udržitelných praktik na školách v ČR i v zahraničí
- Diskuze a sdílení nápadů mezi účastníky
6. Závěr a shrnutí (45 minut)
- Shrnutí klíčových bodů kurzu
- Otázky a odpovědi
- Závěrečná diskuze a zpětná vazba od účastníků
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 782 Aktivní učitel - Vyučovací hodiny s využitím techniky II
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Umíte již používat výstřižky, tvořit osmisměrky a křížovky a chcete umět více pro přípravu do vyučovací hodiny a nevadí vám registrovat si účty, které jsou zadarmo a nebojíte se instalovat programy?Přihlas se na tento seminář. Ukážeme si pár tipů v operačním systému windows.Digipad využijeme pro prezentaci a nahrávání práce. Pro tvorbu aktivit využijeme Learning Apps. Zkusíme jednoduše využít google účet – Disk Google pro sdílení souborů a YouTube pro vyhledávání a nahrávání videí. Google účet také využijeme pro tvorbu aktivit z flippity – Quizz. Představíme si programy Open Board a Tarsii. Pro práci s PDF formátem využijeme PDF Creator a pro tvorbu přípravy na vyučovací hodinu využijeme ScioBota.
- Tipy na operační systém Windows 0,5h
- Digipad 1h
- Tarsia 1h
- Learning Apps 0,5h
- Google účet 1h
- Aktivity tvorba 1h
- Programy – Open Board 1h
- Online stránky 1h
- Tvorba vlastního obsahu 1h
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 785 Propaganda 2.0. Algoritmy, konspirace, dezinformace a umělá inteligence v éře digitální manipulace.
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Seminář se zaměřuje na to, kdo a co formuje svět, ve který věříme, a jaké mechanismy stojí v zákulisí moderních technologií, politických kampaní, dezinformačních aktérů i lidské psychiky. Popisuje, jak fungují algoritmy sociálních sítí (doporučovací systémy, personalizace, metriky engagementu). Vysvětluje, proč algoritmy neukazují „pravdu”, ale to, co nás udrží online a jak se algoritmická logika podílí na formování veřejného mínění, vytváření informačních bublin a polarizaci společnosti. Příklady z praxe (TikTok, YouTube, Instagram, X/Twitter). Naznačuje, proč se ztrácí společenský konsenzus na tom, co je realita, proč dochází k erozi důvěry ve veřejné instituce a tradiční média.
Zkoumá evoluce propagandy: od jejích počátků až k dnešní datové analytice, mikrotargetingu a psychografii.
Zabývá se psychosociálními aspekty fungování lidské mysli v éře dezinformací, deepfake videí, generativní AI jako nástroje manipulace (automatizované účty, syntetické obličeje, generování textů). Analyzuje, jak fungují digitální manipulace a představuje typologii manipulativních obsahů (hoaxy, clickbait, pseudověda, esoterika a alternativní medicína). Zabývá se psychologií konspirací (proč lidé věří jednoduchým vysvětlením složitého světa a jak konspirační teorie naplňují emocionální i identitární potřeby jednotlivce) a uvádí příklady nejsilnějších konspirací posledních let (QAnon, pandemické mýty apod.)
Informační války (státní a nestátní aktéři). Politické a komerční zájmy sledující manipulaci veřejného prostoru. Uvádí příklady koordinovaných kampaní, botnetů a trollích farem (ovlivňování veřejného mínění a voleb). Zkoumá úlohu médií, fact-checkerů, občanské společnosti a vzdělávání.
Ve světle současných výzkumů se zabývá hrozbou algoritmů sociálních sítí s důrazem na děti a teenagary (duševní zdraví, extremismus a polarizace).
Na praktických příkladech rozkrývá dezinformační scénu a poukazuje manipulativní praktiky.
Dále se detailněji zabývá kognitivními biasy, braiwashingem, skupinovým myšlením a tématy jako digitální detox, osobní informační hygiena a nástrojům imunizace žáků před manipulativními technikami (jak pracovat se zdroji, ověřovat fakta, rozvíjet kritické myšlení).
Argumentační fauly. Memetika a šíření narativů.
Seminář bude pracovat s mnoha ukázkami výše naznačených témat v praxi (volební kampaně USA, EU, ČR; dezinformační kampaně kolem covid-19, války na Ukrajině, migrace, energetiky apod.
Osnova semináře:
Algoritmy, bubliny a digitální krajina: Kdo formuje náš svět? (1/2h )
Propaganda 2.0: evoluce a proměny propagandy od počátků do současnosti. (2h)
Emoce, identita a lidská mysl v éře informačního chaosu. (2h)
Umělá inteligence jako nástroj manipulace. (2h)
Obrana, imunizace a kritické myšlení v 21. století. (1,5h)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 784 Univerzální metody na začátek a konec hodiny
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Začátek hodiny je klíčový, protože nastavuje atmosféru, rytmus i očekávání. Učitel v této fázi může zachytit pozornost žáků, jasně vymezit cíl a smysl činnosti a vytvořit podmínky pro soustředění. Dobrý konec hodiny by měl žákům pomoci uzavřít učení, zhodnotit pokrok a upevnit hlavní myšlenky.
Tento praktický seminář je tu pro to, aby učitelům rozšířil portfolio výukových metod, kterými lze efektivně odstartovat i zakončit výuku. Nabízí krátké aktivity pro jednotlivce, práci ve dvojicích i ve skupinách. V lavici i v pohybu po třídě. Za použití minima pomůcek, bez nutnosti velké přípravy předem. Když se začátek hodiny povede, výrazně se zvýší šance, že i zbytek hodiny bude efektivní a plynulý. Dobrý závěr zase vytváří pocit úplnosti a posiluje dlouhodobé zapamatování. Přijďte si pro novou inspiraci.
Osnova:
Krátké společné seznámení, představení tématu – jak žáky zapojit do práce a nestrávit hodiny nad přípravami
Začátek hodiny: metody pro zklidnění a přípravu na práci, metody na aktivaci předchozích znalostí, metody motivační
Konec hodiny: shrnovací a upevňovací metody, metody zhodnocení pokroku, minitesty jinak, možnosti využití telefonu pro sběr informací
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 763 Autentický učitel aneb AU místo AI
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Něco mezi seminářem, workshopem a filozofickou disputací zamýšlející se nad rolí učitele v době umělé inteligence a čím dál většího odlidšťování a odosobňování vzdělávacího procesu. Paradigmatem je to, že pokud chceme z dětí ve školách i nadále vychovávat lidi a ne stroje, musí se role učitele od toho, kdo předává informace a vyučuje různým dovednostem, přesunout k tomu, kdo jim především ukazuje, co znamená být člověkem. Učitel už ani tak neučí tím, co zná a umí, ale tím, jaký on sám je. V mnohem větší míře, než dříve, je důležité být autentický, uvěřitelný. Seminář se formou reálných situací a debaty s účastníky snaží dobrat k tomu, jak si udržet a posílit své autentické vědomé lidství a jak z něj udělat svoji hlavní přednost při výkonu učitelského povolání.
- Úvod – seznámení, anketa mezi účastníky, rozbor (1 hod.)
- Ukázky z filmů a literatury k tématu a debata o nich, modelové situace a různé způsoby reagování na ně (2 hod.)
- Diskuse nad dalšími aspekty, individuální zkušenosti, názory účastníků - průběh této části ve velké míře závisí na vlastní invenci, aktivitě a otevřenosti účastníků. V ideálním případě by měl být vytvořen společný výstup v podobě jakéhosi kodexu či desatera autentického učitele. (2 hod.)
- Shrnutí, závěrečná reflexe, zpětná vazba (1 hod.)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DV 18 Techniky totální divadelní improvizace
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Dramatická výchova
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
V rámci semináře nahlédneme do technik totální improvizace. Vystoupíme z komfortní zóny, budeme pracovat na zvědomení těla, vyzkoušíme si práci ve dvojicích. Improvizace jako přítomný okamžik, práce s imaginací, koncentrací, všímavostí.
Co si z kurzu Totální improvizace jako učitel odnesete?
Život ve škole je improvizace, ať chceme, nebo ne. Tak proč se v ní nezdokonalit? Kurz Totální improvizace Vám dá do rukou tyto trumfy:
- Odvahu hlavního hrdiny: Naučíte se reagovat pohotově i v nečekaných situacích a těch je ve třídě každý den dost.
- Imunitu vůči strachu z chyby nebo trapnosti: Naučíte se vnímat chyby a přešlapy jako příležitosti k učení a růstu, ne jako selhání. Je skvělé to umět jako učitel a předávat tuto dovednost dětem.
- Slovní žonglérství s 5 míčky: Zvládnete každou konverzační přestřelku. Pokud budete učit dospívající, oceníte.
- XXL balení sebedůvěry: Získáte odvahu opouštět svou komfortní zónu, důvěřovat svým instinktům a čelit novým výzvám s větší jistotou. Ve třídě se bez sebedůvěry neobejdete.
- Mentální strečing: Zlepšíte svou schopnost plně se soustředit na to, co se děje tady a teď, a být míň ve stresu.
- Boost kreativity: Získáte schopnost vidět příležitosti tam, kde ostatní vidí překážky. Natrénujete svůj mozek reagovat na výzvy s dávkou kreativity.
- Lepidlo na mezilidské vztahy: Zažijete kouzlo spontánní synergie s ostatními. Improvizace je skvělé síto na lidi. Buď se chytáte, anebo ne.
- Seznámení s lektorkou a účastníky
- Definice bezpečného prostoru
- Praktická cvičení plus teoretická opora
- Trénink improvizace
- Cvičení na koncentraci
- Závěrečná reflexe
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
ZSV 107 Dějiny novověké a současné filozofie
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Základy společenských věd
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Cílem kurzu je představit dějiny novověké a současné filozofie tak, aby v ní byly zdůrazněny ty rysy a tendence, které byly relevantní pro utváření humanitních a společenských věd a pro pochopení jejich metodologie. Kurz je rozdělen do čtyř tematických bloků, v nichž bude postupně probráno dvanáct základních témat. Bloky zahrnují úvod do filozofie včetně nástinu základní terminologie a témat, dále raně novověkou filozofii, filozofii 19. století a konečně filozofii 20. století.
Osnova:
- Úvod do filozofie, základní pojmy (2 h)
- Raně novověká filozofie (2 h)
- Filozofie 19. století (2 h)
- Současná filozofie (2 h)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 777 Umění argumentace
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, výchovní poradci, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Osobnostní rozvoj
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Kurz blíže představuje základní strategie racionality a korektní argumentace. Charakterizuje konkrétní typy chyb v uvažování a argumentaci týkající se těchto principů. Seznamuje studenty se základy teorie argumentace a teorii argumentačních faulů, uvádí jejich klasifikací a způsoby, jak se v diskuzích argumentačním faulům bránit. Upozorňuje na chyby, kterých je třeba se v korektní argumentaci vyvarovat. Představuje postupy pro rekonstrukci argumentu a jeho evaluaci. Kurz kombinuje přednášení a cvičení, studenti tak mohou získané teoretické vědomosti ihned procvičit.
- Základní pojmy v argumentaci (2 h)
- Typická argumentační schémata (4 h)
- Argumentační fauly (2 h)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 767 CHARAKTEROVÁ VÝCHOVA V TŘÍDNICKÉ HODINĚ
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Osobnostní rozvoj
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
M 355 Matematika v praxi: Sdílení zkušeností mezi učiteli
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Matematika
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Seminář je zaměřen na praktické využití matematiky ve výuce a na sdílení ověřených metod mezi pedagogy. Účastníci si představí konkrétní příklady, jak matematiku propojit s reálnými situacemi, projekty i mezivýukovými aktivitami, aby byla pro žáky srozumitelnější a motivující. Prostor bude věnován i výměně zkušeností, tipům na moderní didaktické postupy, využití digitálních nástrojů a diskusi nad tím, co se v praxi osvědčuje a co naopak naráží na limity.
Kurz je koncipován jako interaktivní — počítá s aktivním zapojením účastníků, sdílením materiálů, krátkými workshopovými aktivitami a společnou reflexí. Cílem je, aby si učitelé odnesli inspiraci do výuky, konkrétní materiály i podněty k dalšímu profesnímu rozvoji.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
ČJ 391 Čeština mezi řádky: Sdílení zkušeností z výuky
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Český jazyk
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Seminář je zaměřen na praktickou výuku českého jazyka a literatury, důraz je kladen na srozumitelné a moderní pojetí, které žákům pomáhá lépe porozumět textu, jazykovým jevům i významovým nuancím. Účastníci se seznámí s osvědčenými metodami práce s textem, strategiemi pro rozvoj čtenářské gramotnosti, postupy pro motivaci žáků a možnostmi, jak propojit výuku s aktuálními tématy i reálným světem. Součástí bude také výměna konkrétních materiálů, aktivit a zkušeností z praxe.
Seminář je koncipován interaktivně a počítá s aktivním zapojením učitelů, sdílením příkladů dobré praxe, krátkými workshopovými bloky a společnou reflexí. Cílem je nabídnout inspirace, které mohou pedagogové okamžitě využít ve své výuce.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 761 Vnitřní zdroje – stabilita pro mě i pro práci s děti
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Osobnostní rozvoj
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Tento kurz nabízí účastníkům objevit, pojmenovat a posílit své vnitřní zdroje – vnitřní opěrné body, ze kterých mohou čerpat energii, motivaci, smysl i klid. Vnitřní zdroje, jako jsou důvěra v sebe, vděčnost, vztahy, víra, naděje, tvořivost či vnitřní klid, pomáhají pedagogům udržet stabilitu v náročných situacích a být oporou všem lidem kolem sebe zejména ve své pedagogické činnosti. Kurz zahrnuje sebezkušenostní část i konkrétní techniky, jak s pojmem „vnitřní zdroje“ pracovat sám se sebou i s dětmi.
1. Úvod do tématu – co jsou vnitřní zdroje (1 hod)
- Rozdíl mezi vnitřním a vnějším zdrojem
- Jak vnitřní zdroje pomáhají zvládat zátěž, konflikty, únavu
- Kdy se cítím „ve svém středu“
2. Moje zdroje – mapa vnitřní podpory (1,5 hod)
- Cvičení: „Kdy jsem zvládl/a něco těžkého – co mě podrželo?“
- Oblasti zdrojů: vztahy, víra, smysl, odolnost, hravost, klid, příroda…
- Vytvoření vlastní mapy zdrojů (obrazem, slovem)
3. Jak dobíjet své „vnitřní baterky“ (1 hod)
- Poznání, co mě vysiluje a co dobíjí
- Mikro-regenerace během dne
- Každodenní rituály stability
4. Vnitřní zdroje v náročných situacích (1 hod)
- Jak se k nim „vracet“ v krizi
- Praktické techniky: vědomý dech, vnitřní slovo, krátká vizualizace
- Cvičení: „Zdroje v zátěži – připomínka pro těžké chvíle“
5. Vnitřní zdroje a práce s dětmi (1,5 hod)
- Jak mluvit s dětmi o tom, co jim pomáhá
- Hravé způsoby: příběh, obrázek, vlastní „krabička zdrojů“
- Podpora dětí a mládeže v pojmenovávání a rozvíjení jejich opěrných bodů
6. Vztah učitele jako zdroj pro dítě (0,5 hod)
- Co z nás děti čtou a co v nás hledají
- Jak být zdrojem – bez vyčerpání
- Autenticita a hranice v podpůrném vztahu
7. Závěr a osobní poselství (0,5hod)
- Co jsem si uvědomil/a
- Moje vnitřní kotvy a jak si je připomínat
- Poselství sobě jako opora do další praxe
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
ZŠ 151 Teambuildingové aktivity pro práci s kolektivem ve škole
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Základní škola I
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Kurz je zaměřen na teorii a praxi práce se školním kolektivem. Kurz předkládá praxí ověřený soubor činností a her, které vzbuzují kolektivní uvědomění, procvičují komunikaci a podporují spolupráci v rámci skupiny. Celý seminář je veden formou workshopu a účastníci si během něj vyzkouší metodiku práce s hrou a způsoby vedení těchto aktivit. Součástí kurzu bude dostatečný prostor pro diskuzi a řešení různých situací, které mohou během teambuildingových aktivit nastat.
- Zařazení teambuildingových aktivit do výuky na ZŠ (1 vyuč. hodina)
- Pozice učitele a principy teambuldingových aktivit (1 vyuč. hodina)
- Náměty a interaktivní ukázky jednotlivých činností (5 vyučovací hodiny)
- Způsoby řešení problémových situací v rámci těchto činností a společná diskuze (1 vyuč. hodina)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 766 Komunikační typologie - vidím, slyším, vnímám a rozumím sobě i dětem
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Osobnostní rozvoj
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Úvod do komunikační typologie, její původ a využití. Pochopení podstaty každého komunikačního typu. Nový pohled na osobní potřeby pedagogů i žáků. Zkoumání výhod a nevýhod daného typu. Pojmenování stresových faktorů a možnosti podpory.
Seminář je tvořen teoretickou a praktickou částí, které se průběžně prolínají. Důraz je kladen na příklady z praxe, které staví na skutečných příbězích a osvědčených řešeních.
Uvítání a představení tématu a lektorky - 20 min
Rozehřívací test s nadsázkou - 15 min
Úvod do typologie - 15 min
Pocitový typ - charakteristika, důležité pocity, proces učení, komunikační spojky. 60 min
Přestávka 10 min
Online aktivity k procvičení znalostí - 15 min
Rozumový typ - charakteristika, další potřeby, typické znaky, komunikační spojky. 60 min
Online aktivity k procvičení - 15 min
Obědová přestávka - 30 min
Sluchový typ - charakteristika, škodlivé a prospěšné vlivy, znaky, komunikační spojky. 45 min
Online aktivity k procvičení znalostí - 15 min
Přestávka 10 min
Obrazový typ - charakteristika, zápory, klady, škodlivé vlivy, komunikační spojky. 45 min
Online aktivity k procvičení znalostí - 15 min
Shrnutí a závěrečná diskuse, dotazy - 30min
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 762 Vědomé hodnoty – silnější učitel, jistější žák
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Osobnostní rozvoj
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Tento sebezkušenostní a praktický kurz nabízí účastníkům prostor pro zastavení, zamyšlení a znovuobjevení vlastních hodnot jako zdroje síly, směru a stability. Pedagogova vnitřní vyrovnanost, autenticita a schopnost jasně komunikovat hodnoty má zásadní vliv na atmosféru ve třídě a rozvoj dětí. Kurz nabízí nástroje pro osobní sebereflexi, ale i konkrétní cvičení a přístupy, které lze využít jak ve svém osobním životě, tak i při práci s dětmi v rámci budování důvěry, odpovědnosti, respektu a spolupráce.
1. Úvod – proč hodnoty - nejen ve škole (0,5)
- Co jsou hodnoty a proč o nich (ne)mluvíme?
- Vliv osobních hodnot pedagoga na klima ve třídě
- „Neviditelný maják“ – metafora hodnot ve výchově
2. Moje vlastní hodnoty jako vnitřní kompas (2hod )
- Práce s hodnotovými kartami a žebříčkem hodnot
- Co mě formovalo? Kdy jsem se rozhodoval na základě hodnot?
- Konflikty hodnot a vnitřní nesoulad
- Cvičení: „Kdy jsem byl/a v souladu sám se sebou?“
3. Hodnoty a emoce – stabilita ve výzvách (1,5hod)
- Emoce jako signály hodnot
- Když nás něco „rozčílí“ – která hodnota je ohrožená?
- Cvičení: mapa emocionálních spouštěčů
4. Práce s hodnotami ve třídě (1,5 hod)
- Jak přirozeně vnášet hodnoty do každodenní výuky
- Metody pro různé věkové skupiny (příběh, otázka, reflexe, hra)
- Vztahová práce – jak budovat hodnoty „ve vztahu“
5. Konflikty mezi hodnotami dětí a dospělých (1,5 hod)
- Příklady: spravedlnost × loajalita, respekt × autorita
- Vedení rozhovoru o hodnotách – s dětmi i s kolegy
- Práce s hranicemi bez moralizování
6. Kultura školy a skryté hodnoty (0,5 hod)
- Jaké hodnoty škola „nevysloveně“ komunikuje?
- Soulad mezi vnitřním světem učitele a školním prostředím
- Jak být nositelem pozitivní změny
7. Integrace a osobní plán (0,5hod )
- Co si odnáším pro sebe a co pro děti
- Moje učitelská hodnota – poselství, které chci předávat
- Cvičení: „Věta, kterou chci, aby si dítě zapamatovalo ode mě“
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 771 WELLBEING VE ŠKOLNÍM PROSTŘEDÍ
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Osobnostní rozvoj
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Wellbeing je relativně nové téma ve školním prostředí, rozhodně ho ale nevnímáme tak, že například před stresem utíkáme, ale spíše tak, že stres je zdravý a přirozený, wellbeing vnímáme i tak, že se jedná o koncept, ve kterém dítě poznává samo sebe, dokáže se orientovat ve svých emocích.
- HODINA – úvod, seznámení se základními pojmy, vyjasnění očekávání
- HODINA – wellbeing jako koncept řízení školy
- HODINA – wellbeing jako sebepoznání
- HODINA – aktivity v rámci wellbeingu
- HODINA – aktivity v rámci wellbeingu
- HODINA – aktivity v rámci wellbeingu
- HODINA – wellbeing pro pedagogické pracovníky
- HODINA – závěrečné vyhodnocení
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 775 EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE nejen pro pedagogickou praxi
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Osobnostní rozvoj
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
V kurzu se dozvíte:
- Co je komunikace, jaké má formy a může mít podoby…
- Jaké mohou nastat problémy v komunikaci a co může být jejich příčinnou.
- Co všechno komunikaci ovlivňuje – přístup, typ osobnosti, forma sdělení…
Ukážeme si:
- Různé možnosti typologie osobnosti a jak s nimi v komunikaci pracovat (jak využít v pedagogické praxi).
- Jak využít v komunikaci principy vyjednávání.
- Jak efektivně komunikovat ve vyhrocených situacích.
Vyzkoušíme si:
Řešení konkrétních situací z Vaší nejen pedagogické praxe.
Celý kurz bude probíhat interaktivní formou, zapojení účastníků do aktivit a řešení problémů.
1. Blok (2 vyučovací hodiny):
- Co je komunikace, formy komunikace
- Jaké mohou nastat problémy v komunikaci a co může být jejich příčinnou.
- Co všechno komunikaci ovlivňuje – přístup, typ osobnosti, forma sdělení…
2. Blok (3 vyučovací hodiny):
- Typologie osobnosti a jak s nimi v komunikaci pracovat (jak využít v pedagogické praxi).
3. Blok (3 vyučovací hodiny):
- Jak využít v komunikaci principy vyjednávání.
- Jak efektivně komunikovat ve vyhrocených situacích.
- Řešení konkrétních situací z praxe.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
