Klíčovým tématem tohoto setkání je rozvoj čtenářské gramotnosti a čtení s porozuměním. Společně se podíváme na to, jaké dovednosti má mít osvojené dobrý čtenář. Na ukázkách konkrétních výukových programů či metod aktivního učení zaměřených na práci s texty budeme tyto dovednosti analyzovat a navrhovat, jak je hodnotit a vyhodnocovat. Každý účastník obdrží sadu vyzkoušených metod práce s texty v elektronické podobě. Každý účastník bude mít příležitost si naplánovat, jaké nejbližší kroky podnikne ve své praxi. Vytvoří si nástřel konkrétní vyučovací jednotky. Každý účastník bude mít možnost svůj nástřel sdílet s ostatními účastníky i možnost přijímat a poskytovat zpětnou vazbu. Tato témata úzce souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.
Přehled témat:
• čtenářská gramotnost a čtenářské dovednosti
• metody práce s texty
• výukové programy s využitím metod práce s texty
• cíle a kritéria hodnocení
• efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení a čtení
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Přehled témat:
Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse budou probíhat v komunitním kruhu:
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Dyspraxie se řadí mezi poruchy učení SPU. Dyspraxie svými projevy zasahuje do celého procesu učení a výrazně ovlivňuje vývoj a sociální oblast dítěte.
Jste učitel? Třeba patříte k těm pedagogům, kteří si dělají starosti s tím, že máte ve třídě dítě, jež vypadá dost nešikovně a neobratně, ale nevíte přesně jak mu pomoci.
A právě pro vás je určen tento seminář, kde vás seznámím s vývojovou poruchou koordinace, jak se projevuje ve školním prostředí a ve výuce. Nabídnu vám několik metod, jak s těmito žáky pracovat a seznámím vás s diagnostickým nástrojem MABC-2.
Pozorujete u svých dětí potíže s udržením rovnováhy? Časté zakopávání nebo padání? Vnímáte, že jsou často unavené, pohybovou aktivitou rychle vyčerpané?
Může jít o příznaky provázející dyspraxii neboli syndrom nešikovného dítěte. Jde o specifickou poruchu pohybové koordinace (hrubá a jemná motorika). Děti neumí dobře zpracovávat vstupní informace a adekvátně na ně reagovat. Dyspraktické děti mohou mít potíže při každodenních činnostech, jako je sebesycení (manipulace s příborem), oblékání, obouvání, zavazovaní tkaniček. Obtíže se také promítají na školní výuku např. do tělesné výchovy (kdy žákům dělá problém šplh, kotoul, chůze po kladině nebo po čáře. Ve výuce se tyto obtíže vyskytují v matematice, v geometrii, v pracovních činnostech a výtvarné výchově.
Pomocí standardizovaného testu MABC2 se zhodnotí tyto složky:
Test nám poskytne celkem přesný obraz o tom, jak na tom dítě opravdu je a co jsou jeho silnější a slabší stránky. Pomocí testu odhalíme, na kterou oblast je potřeba se zaměřit, jakou funkci bude potřeba podpořit a rozvíjet.
Dyspraxii lze diagnostikovat u dětí od 3 let.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Psychosomatika je slovo spojující duši i tělo. Celistvost, souhra, propojení. Z řeckých slov psyché (duše) a soma (tělo) vznikl tento termín poukazující na skutečnost, že bychom duši a tělo neměli vnímat jako dva různé systémy. O duši a těle můžeme hovořit jako o vzájemně propojených systémech, které když od sebe oddělíme, nevystihneme celou podstatu celistvosti člověka. Mezi souvislostmi stavů těla, psychiky a vlivy životního prostředí je nutné hledat příčiny častých starostí, s nimiž si mentální kapacita neví rady a tělo je často řeší somatizací s projevy nemoci. Tak je to i s nemocí, pokud nezačneme naslouchat tělu či ho ovlivňovat léky, většinou se nám neodvděčí dobře. Je rozumné se pak upínat na alternativní léčebné metody?
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Během semináře se účastníci aktivní formou seznámí s možnostmi, jak nežádoucí chování žáků v prostředí školy nejen formálně řešit (tedy používat restriktivní a represivní přístup), ale především správně nahlížet a vyhodnocovat. Vhodné nahlížení a vyhodnocování nežádoucího chování zásadně ovlivňuje volbu intervencí a jejich efekt. Navrhované intervenční způsoby řešení nežádoucího chování budou vycházet především z potřeb žáků a nikoliv jen ze zásad daných neměnitelnou sociální normou školního prostředí. Účastníci se seznámí s intervencemi, které vycházejí z praktických zkušeností při práci s žáky s poruchou chování.
Osnova akce
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Denně se dostáváme do situací, kdy jsme vystaveni nutnosti reagovat přiměřeně na chování druhých lidí. Často potřebujeme prosadit svůj názor, dohodnout se nebo prostě jen říci „ne". Konflikty tvoří nedílnou součást našeho života a většina lidí je nemá ráda. A to možná jen proto, že je neumí správně řešit a dívat se na ně i pozitivně, čerpat z nich informace a nechat je, ať „vyčistí ovzduší".
Obsah kurzu:
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Práce s dechem a hlasová výchova
Technika řeči
Kultivovaný mluvený projev a publikum
METODY
Lektor prakticky předvádí dechová a hlasová cvičení, individuálně konzultuje s posluchači a prakticky s nimi nacvičuje základní hlasové návyky:
HLASOVÁ VÝCHOVA
RÉTORIKA
|
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Účastník zážitkově orientovaného workshopu se naučí základům mindfulness, které může začít aplikovat v každodenním životě. Techniky mindfulness jsou vhodné pro zvyšování odolnosti vůči stresu, zvyšování pozornosti a koncentrace. Pracovníci tak budou více uvědomělí a budou lépe umět pracovat s napětím.
Osnova akce
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář bude veden aktivizujícím výkladem s možností řízené diskuse, aby účastníci mohli sdělovat své zkušenosti s aktivizačním zpětnovazebním hodnocením. Uvědomí si důležitost podporujícího a motivujícího hodnocení pro další individuální rozvoj dítěte a žáka. Na semináři se zaměříme na formativní hodnocenía hodnocení pro učení.
1 hodina
1 hodina
2 hodiny
2 hodiny
2 hodiny
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Význam tvořivé dramatiky pro rozvoj osobnosti dítěte (žáka) 1 hodina
Struktura a obsah dramatické jednotky 1 hodina
Praktické ukázky her a činností napříč metodami a technikami dramatické výchovy 6 hodin praktická participativní část s prezentací her a činností
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář umožní účastníkům osvojit si znalosti moderních prostředků sociální komunikace s využitím mobilních informačních a komunikačních technologií. Vzdělávací akce pokrývá zejména následujících klíčová současná témata:
Použité techniky a aktivity v semináři zahrnují výklad, instruktáž, diskusi a projekci na plátno.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.