Kurzy

PP 409 Čtenářskou dílnou ke čtenářské gramotnosti

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32209/2018-2-875  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Dílna čtení je jedna z možných cest, jak se žáky v hodinách českého jazyka hledat smysl čtení. Nezdůrazňuje rozdíly v technice čtení. Žáci nejsou zkoušeni ze čtení, pracují individuálním tempem. O své knize a o pocitech, které žáci při čtení mají, mohou diskutovat s ostatními. Vytváří si záznamy o četbě, ke kterým se mohou vrátit a připomenout si myšlenky a pocity, které je při četbě provázaly. Dílna čtení má velký vliv na utužení třídního kolektivu, při rozhovorech o četbě se setkávají vždy nové dvojice žáků a tím dochází k jejich lepšímu vzájemnému poznávání.

Cíle dílny čtení

· rozvíjení vědomého čtenářství

· vytváření kladného vztahu k vlastní četbě

· motivování k celoživotnímu učení

· podpořit kladné vztahy v kolektivu třídy, pracovat s textem, zpracovávat informace,   

   vyjadřovat názory ke čtenému textu

· seznámit žáky s knižním fondem školní knihovny

Témata:

Čtenářská dílna – význam, pravidla, výhody, nevýhody                                         45 min

Výběr knih pro čtenářskou dílnu                                                                              45 min

Inspirace pro čtenářskou dílnu – prostředí, křeslo pro hosta                                    45 min

Záznamy o četbě – formy zápisu dle čtenářské úrovně                                          135 min

Rozhovory o četbě  - třífázový rozhovor, překřížené skupiny                                 90 min                          

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 30.03.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 150 Kč

volných míst: 2
 objednat

Praha 08.02.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 150 Kč

 objednat

PP 423 Vedení třídnických hodin jako základ primární prevence na škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V dílně budeme společně analyzovat a sdílet zkušenosti s vedením třídnických hodin a rozebírat pozitiva a negativa různých přístupů. Budeme se zabývat třídnickou hodinou, která může být nástrojem k hodnocení klíčových kompetencí žáků, nástrojem pro plánování a vyhodnocování sociální dynamiky třídy a nástrojem propojování školy s reálným životem. Každý žák se přitom může zapojovat dle svých možností, zkušeností a schopností. Společně se zaměříme na organizační formu třídnických hodin, četnost setkávání, délku jednoho setkání i na obsah jednotlivých setkání v závislosti na aktivitách třídy i průběhu školního roku.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 04.06.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

Praha 07.01.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

PP 424 Komplexní práce s třídním kolektivem - prevence a řešení problémů

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsahem semináře jsou tři základní kroky s návrhy, co by se dalo/mohlo dělat se třídou. V přípravné fázi by bylo dobré (pokud je to možné) se s třídou potkat/potkávat a seznamovat. Před vlastním zahájením třídnické práce se osvědčilo uspořádat harmonizační a adaptační kurz. V realizační fázi je dobré věnovat čas na stmelení třídy, vytvoření třídních pravidel, plánu a kritérií hodnocení týmu a týmové spolupráce. Součástí plánu je, jak často a kdy se bude třídní učitel setkávat s třídou a co budou společně řešit a jak budou plán vyhodnocovat. V konečné fázi by mělo dojít k vyhodnocení celoroční práce na základě předem nastavených kritérií. 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 06.01.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

volných míst: 1
 objednat

Praha 18.01.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

PP 384 Hlasová výchova pro pedagogy

Lektor/ka kurzu
Miroslav Dvořák, DiS.
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Práce s dechem a hlasová výchova

  • řízení dechu při mluvení
  • vědomá dechová kapacita a správná opora hlasu, měkký hlasový začátek
  • vznik zdravé fonace, brániční impuls
  • tvoření hlasu, síla hlasu
  • barva a znělost hlasu
  • co o nás prozradí hlas a jak zaujmout hlasem
  • jak umluvit prostor bez námahy

Technika řeči

  • respirace, fonace, artikulace, modulace - jak potřebné teoretické informace proměnit v mluvní praxi
  • srozumitelná artikulace - vokálů a konsonantzvuková osnova věty
  • jak mluvit hodiny bez únavy hlasu
  • hlasová hygiena

Kultivovaný mluvený projev a publikum

  • jak získat a udržet pozornost posluchačů svým hlasovým a mluveným projevem
  • řečnické zlozvyky a nedostatky a jak se jim vyhnout
  • zvládání trémy při verbálním projevu

METODY

  • INTERAKTIVNÍ TRÉNINK se zapojením všech účastníků, teoretické zásady se okamžitě nacvičují v praxi, opakovaná cvičení, zpětná vazba lektora každému posluchači, rady a doporučení ke zlepšení dovedností,
  • dechová cvičení, význam dechu pro vznik hlasu, brániční impuls
  • rezonanční cvičení
  • artikulace vokálů a konsonant
  • vlastní příprava projevu
  • hlas a prostor, zvuková osnova věty - artikulace, větný a slovní přízvuk, intonace, tempo a dynamika
  • audio a video trénink

Lektor prakticky předvádí dechová a hlasová cvičení, individuálně konzultuje s posluchači a prakticky s nimi nacvičuje základní hlasové návyky:

  • nacvičujeme správné držení těla při mluveném projevu
  • prohlubujeme práci s dechem a s bránicí, vědomé brániční dýchání
  • cvičíme správné tvoření hlasového tónu, měkké hlasové začátky
  • naučíme se, jak šetřit hlas a ekonomicky využívat dech
  • procvičíme využívání rezonančních dutin
  • trénujeme důslednou a čistou vokalizaci, samohlásky a jejich dělení, artikulaci
  • používáme hlasová cvičení dle dispozic jednotlivců
  • dbáme na přesnou výslovnost a správný tvar mluvidel, artikulace
  • nacvičujeme texty s cílem vytvořit praktické dovednosti a návyky v oblasti mluveného projevu
  • video, audio trénink

HLASOVÁ VÝCHOVA

  • Vědomé dýchání - práce s dechem a jeho význam verbální projev
  • Brániční impuls
  • Hlasové začátky - správná fonace
  • Rezonance - zesílení hlasu, přirozená mluva na prostor
  • Artikulace - správná výslovnost vokálů a konsonant
  • Hlas je pracovní nástroj každého pedagoga
  • Všechna cvičení si zájemci vyzkouší prakticky, konkrétní a názorné ukázky

RÉTORIKA

  • Základní informace o vědomém a profesionálním dýchání, znění hlasu a artikulaci
  • Ukázka připraveného projevu
  • Zvuková osnova věty – frázování, větný přízvuk, intonace, tempo a dynamika
  • Neverbální část projevu – postoj, oční kontakt, jak vnímat a upoutat posluchače
  • Řečnické okrasy
  • Všechna cvičení si zájemci vyzkouší prakticky, konkrétní a názorné ukázky

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 04.03.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

volných míst: 3
 objednat

Praha 9.2.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

volných míst: 4
 objednat

PP 397 Manipulace v jednání – aneb jak se nenechat zatlačit do kouta

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jana Prošvicová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Jak poznat manipulativní jednání, jednotlivé fáze manipulace a typologie manipulátorů. Obranný mechanismus nebo agresivita?  Techniky a prostředky manipulace a obrana proti nim. Role manipulace v mezilidských vztazích. Jsme manipulátory, aniž si to uvědomujeme? Manipulace v zaměstnání, v rodině. Manipulace škodí všem. Prostor a jeho zvládání. Účinná argumentace, umění vyjít z konfliktu se ctí. První pomoc proti hloupým narážkám – instantní věty. Kde jste nejzranitelnější. Chraňte svou čest. Odhalte jízlivé komplimenty. Zvládání kritických situací. Jak reagovat, když vám někdo něco podsouvá. Praktická cvičení.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 11.02.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

Praha 12.2.2021, 8:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

PP 438 Mediace – cesta k vyřešení konfliktu

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Holas
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Každý z nás ve svém běžném životě naráží na konflikty (spory). Tyto konflikty můžeme řešit mnoha různými způsoby a jedním z nich je právě mediace, představující sílící alternativu k soudnímu řešení sporu. Jde o smírnou, mimosoudní metodu řešení sporů založenou na spolupráci stran konfliktu. Výsledek takového řešení by pak měl být výhrou pro obě strany sporu (tzv. řešení win-win), což je významný posun od soudního řízení, v němž má zpravidla jedna strana úspěch a druhá naopak prohrává (tzv. řešení win-lose).

Přes významnou podporu Evropské unie, která usiluje o posílení tzv. mediační kultury při řešení sporů, se mediace ve většině členských států doposud zdaleka nestala mainstreamem. Jedním z hlavních důvodů, proč tomu tak je, je nedostatečná informovanost veřejnosti o této metodě.

První část semináře bude teoretická. Účastníci se dozvědí, co je to konflikt/spor, jakými fázemi prochází a jaké jsou způsoby jeho řešení. Dále bude pozornost věnována přímo mediaci. Bude vysvětlena postata tohoto nástroje řešení sporů a související aspekty. Druhá část semináře bude zaměřena prakticky. Účastníci budou v malých skupinkách simulovat průběh mediace.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 23.04.2021, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 150 Kč

 objednat

PP 443 Asertivita a Vy

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jana Prošvicová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7313/2019-3-257
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Co je základem asertivního jednání, co to je asertivita, jaký jste typ, rizika jednotlivých typů chování a jejich charakteristika, nakolik jste asertivní, základní postupy, jak být asertivní, proč být asertivní, kdy je nutné být asertivní. Jak se vyhnout konfliktům, příčiny konfliktů. Konflikty v rovině věcné a vztahové. Faktory ovlivňující vnímání konfliktu. Role při řešení konfliktu. Asertivní práva a základní asertivní povinnosti, asertivní techniky v praxi, jak se bránit manipulátorům, zásady asertivního odmítnutí – umím říct „ne“. Empatie, zapojení emocí do asertivní komunikace, nejlepší tipy a triky pro rozvíjení asertivity. Argumentace – zvyky, pravidla, tradice. Analýza situací. Postoje v interpersonální komunikaci – dominantní, submisivní. Za vlastní jednání neseme zodpovědnost. Naslouchání, porozumění druhým a jejich potřebám. Eliminace sebepodceňování a snižování vlastní hodnoty. Praktická cvičení. 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 05.03.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 150 Kč

 objednat

PP 446 Mám ve třídě neurologicky nemocné dítě – co si s ním počnu?!?

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
33609/2019-4-998
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Zvýšení povědomí účastníků o neurologických chorobách, které se mohou vyskytnout u jejich žáků, o speciálních nárocích dětí se stacionárním i progresivním neurologickým postižením, laická pomoc v případě akutní dekompenzace žákova onemocnění.

  • Poruchy motorického i psychického vývoje dítěte, vývojové vady - aneb - co jsme se ve škole neučili…
  • Epileptické a neepileptické záchvaty (videa, rozbor projevů)
  • Zánětlivá onemocnění centrálního i periferního nervového systému (co dítě prodělalo a jaké mohou být přechodné či trvalé následky imitující zlobivost, roztěkanost a regres inteligenčního potenciálu)
  • Nádory a cévní onemocnění nervového systému – aneb - může mít dítě v první třídě migrénu?
  • ADHD a autismus – pohled a třicetiletá praxe dětského neurologa i mámy
  • Složité cizojazyčné názvy metabolických a genetických chorob – nebojte se, s pokrokem vědy jich bude ještě víc!

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 27.04.2021, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 450 Kč

 objednat

PP 448 Altruisté nebo sobci? Od psychologie morálky a evoluční etiky ke krizi liberalismu

Lektor/ka kurzu
Mgr. Michal Trčka
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Workshop nabídne posluchačům vstup do oblasti současných teorií psychologie morálky a evoluční etiky. Účastníci budou mít možnost seznámit se s teoriemi, které vysvětlují vznik náboženství, morálky a politických teorií z darwinistické perspektivy. Aktuální vědecké odpovědi na otázku, zda jsou lidé od přírody sobci či altruisté budou použity k vysvětlení hodnotových sporů současné společnosti – především se zaměřením na problémy týkající se migrační krize, nárůstu populismu, krize liberalismu a jeho hodnot.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 26.03.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

PP 450 Žák s poruchou autistického spektra v inkluzivní škole

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Zaměříme se na charakteristiku žáka s poruchou autistického spektra, vymezíme si jednotlivé poruchy v rámci spektra, probereme možné projevy žáků ve škole a jejich příčiny, zmíníme diagnostický proces, dále probereme podpůrná opatření pro tyto žáky ve škole, existující poradenské služby, funkci asistenta pedagoga, pomůcky nutné při vzdělávání dětí s PAS, probereme ukázky a příběhy z praxe, budou prezentovány videoukázky a výstupy z různých výzkumů.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 19.01.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

PP 451 Odborné informační zdroje

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vyhledání, posouzení, zpracování a využití vědeckých informačních zdrojů a dat mj. pro psaní odborné práce: přednáška, diskuse, práce s vědeckými časopisy v tištěné formě a práce frekventantů na počítači.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 08.04.2021, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 150 Kč

 objednat

PP 453 ADHD a zážitkový seminář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Hana Rothová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • vymezení základních pojmů ADD, ADHD, vychovaná hyperaktivita, poruchy chování
  • symptomatologie ADHD, ADD,
  • simulace podmínek vnímání a prožívání dítěte s ADHD, ADD (prvky zážitkového semináře)
  • zásady výchovy a vzdělávání žáka (1. st./2. st. ZŠ), nácvik sociálních, organizačních a učebních dovedností žáků
  • zásady výchovy a vzdělávání dítěte na 1. st. / 2. st. ZŠ, rozvoj sociálních kompetencí, prevence rizikového chování
  • možnosti komplexní péče o žáka s ADHD, spolupráce pedagoga, rodičů, PPP, DPA a dalších odborníků, odborná literatura, pomáhající organizace v ČR

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 15.03.2021, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 450 Kč

 objednat

PP 454 Tvořivost jako umění syntézy

Lektor/ka kurzu
Petr Sládeček, MBA
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Co jsou vlastně tvůrčí schopnosti? Jak je rozpoznávat, užívat, pěstovat? Každý člověk má předpoklady k tvořivosti, jež může kdykoli v průběhu života rozvíjet. Většinu inovací v každém oboru však vytvoří pouze znalci, odborníci, experti. Interaktivní výklad, cvičení.

  • Tvůrčí myšlení jako největší bohatství lidstva. Stručný výklad psychologických základů a předpokladů tvořivosti (myšlení, cítění, vůle, představivost)  
  • Kreativita jako originalita i užitečnost. Čtyři stadia tvůrčího procesu podle Grahama Wallase
  • Tvůrčí osobnost a její uplatnění ve vědě, technice, průmyslu a obchodu, umění. Mikro kazuistiky: Frederick Winslow Taylor, Tomáš Baťa, William Shakespeare, Wolfgang Amadeus Mozart
  • Kreativita jako hra a zábava. Konvergentní, divergentní a laterální myšlení. Cvičení: dobré nápady podle Edwarda de Bona. 
  • Kreativita pro každého a pro každý den. Pozornost, vnímavost, všímavost, neotenie. Umění paměti, základy mind mappingu a skečnoutingu. Cvičení: Procházka po chodbě
  • Kreativita a inovace v organizační praxi. Originalita a tvůrčí imitace. Inovační čtyřicítka. Jak pracují úspěšné inovativní firmy. Mikro kazuistika: Toyota, Google, Ogilvy, Cirque du Soleil.
  • Krátké cvičení na závěr: Thinking Outside the Box 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 21.01.2021, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 450 Kč

 objednat

PP 457 Mít vše hotovo, aneb práce i život bez stresu

Lektor/ka kurzu
RNDr. Martin Švec, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Základem kurzu je efektivní správa úkolů, projektů a cílů. Účastníci se seznámí se stále více rozšířenou a využívanou metodou “Mít vše hotovo”, jejímž hlavním principem je využívat lidský mozek k přemýšlení a tvoření a správu svých úkolů přenechat promyšlenému a fungujícímu systému, který za svého uživatele hlídá, co je třeba kdy a kde udělat a snižuje tak stres z velkého množství úkolů a termínů v ideálním případě na nulu. Účastníci se naučí, jak zavést osobní produktivitu do života jednotlivce či týmu, jak se vypořádat s návalem úkolů, jaké nástroje (papírové i digitální) využít a naučí se s nimi pracovat.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha BUDE UPŘESNĚN

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 050 Kč

 objednat

PP 458 ŽIVÉ SLOVO - vychutnat si, upoutat, oslovit

Lektor/ka kurzu
Mgr. MgA. Eva Čechová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Řeč je základním nástrojem učitele. Umění zaujmout nezáleží pouze na obsahu slov, ale i na osobnosti a celkovém projevu učitele. Seminář má praktický charakter. Účastníci se pomocí cvičení učí vnímat a kultivovat svou řeč tak, aby skutečně promlouvala a mohla druhé oslovit. V práci s textem se zaměří na plasticitu sdělování s představou, srozumitelnost a vedení pozornosti  posluchačů.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 15.03.2021, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 150 Kč

 objednat

PP 460 Královna rétorika (Rétorický manuál pro aktivní začátečníky)

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, výchovní poradci
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Intenzivní výukový teoreticko-praktický blok věnovaný jednomu z nejstarších umění lidstva, které spočívá ve schopnosti používat verbální i nonverbální prostředky. 

Kořeny rétoriky spočívají hluboko v lidské historii a její budoucnost sahá daleko za horizont – jak ukazuje současnost. Výborná úroveň rétoriky samozřejmě zajišťuje úspěšnou (sebe)prezentaci, kvalitní artikulaci vlastního názoru a jeho prosazení. Avšak současné vnímání rétoriky klade rovněž důraz na účinný způsob dorozumění.

Rétorika vždy byla, je a bude nedílnou součástí lidské existence, kultury a komunikace. Prakticky ji využíváme každý den nejen v manažerské, politické či pedagogické praxi, ale i při prostém vyslovování („prezentování“) svých myšlenek v osobní komunikaci. Lépe či hůře ji tak praktikuje každý.

„Rétorický manuál pro aktivní začátečníky“ umožňuje poznat / osvojit si / kultivovat královské umění rétoriky.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 11.01.2021, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 150 Kč

 objednat

PP 410 Efektivní učení žáka se speciálními vzdělávacími potřebami

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

 V semináři budou předvedeny originálně zpracované didaktické zkušenosti pedagogů z praxe, zaměřené zejména na vzdělávací potřeby žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Lektorka zároveň představí vlastní nové a obecně málo známé a frekventované formy a metody vyučování. V první části se lektorka zaměří na obecnější principy metodiky a didaktiky (na praktických příkladech), na využití inovativních, aktivizujících metod, v druhé části pak na ukázky konkrétních možností, jak výuku vést a obohacovat o zajímavé prvky a činnosti, které vedou u žáků se speciálními potřebami k rozvoji pozornosti, vnímání, k rozvoji pravolevé orientace i ke čtení s porozuměním.

 

Témata:

A – O kom hovoříme? (podmínky vzdělávání stanovené RVP) – 45 min

B - Didaktické zásady a efektivní učení (45 min)

C - Rozvoj paměti (90 min)

D – Bloomova taxonomie (45 min)

E – Žáci se sociálním znevýhodněním – metody a formy práce vedoucí k inkluzivnímu a efektivnímu vzdělávání (třífázový rozhovor, soustředné kruhy, metoda barevných papírů, otázky a odpovědi, překřížené skupiny) – 60 min

F – Žáci se SPUCH, LMP – metody a formy čtení a psaní (rozvoj sluchového a zrakového vnímání, pravolevá a prostorová orientace, rozvoj jemné motoriky, knoflíky ve výuce, pětilístek, I.N.S.E.R.T., myšlenková mapa, principy tvorby pracovních listů pro žáky s SPUCH, LMP  (75 min)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 24.02.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 150 Kč

 objednat

PP 421 Zvládání námitek a jednání v obtížných situacích ve škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Rudolf Hadrava
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
9374/2020-4-238
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Typy obtížných situací a jejich příčiny
  • Identifikace konkrétních obtížných situací z praxe účastníků
  • Nástroje efektivního řešení obtížných situací
  • Typologie obtížných lidí a jak s nimi jednat
  • Kontrola emocí
  • Empatie a zvládání námitek
  • Strategie zvládání konfliktních situací
  • Manipulace a obrana proti ní
  • Asertivita – jeden z nástrojů při řešení obtížných situací

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 15.2.2021, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

PP 417 Inkluze na střední škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Soňa Havlíčková
Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7313/2019-3-257  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

- legislativní rámec inkluzivní pedagogiky (45 minut)

školský zákon a související vyhlášky

- základní pojmy inkluze (90 minut)

integrace a inkluze, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, podpůrná opatření a jejich konkrétní podoba, plán pedagogické podpory a individuální vzdělávací plán

- individualizace a diferenciace na střední škole (90 minut)

vymezení pojmů individualizace a diferenciace, východiska pro individualizaci a diferenciaci, individualizace a diferenciace na střední škole

- úloha jako prostředek individualizace a diferenciace (90 minut)

vymezení pojmu učební úloha, taxonomie učebních úloh, strategie a metody podporující individualizaci na střední škole

- diskuse, sdílení (45 minut)  

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 14.06.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 150 Kč

 objednat

PP 445 Řízení a ovlivňování lidí, jejich motivace, vztahy a komunikace

Lektor/ka kurzu
Ing. Šímová Irena
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
33609/2019-4-998
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz poskytuje hlubší pohled na člověka jako takového a jako na článek mezilidských vztahů. Učí, jak přistupovat k řešení konfliktů ve skupině, jak motivovat, řídit a ovlivňovat jednotlivce i skupinu. Výuka je vedena formou interaktivního výkladu, řízené diskuze a využívání pracovních listů, tematických videí a praktických příkladů.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 28.05.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

M 239 Pohádka o Zbohatlíkově aneb jak porozumět statistickým datům?

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz bude zaměřen na porozumění datům, statistickým údajům, se kterými přicházíme do styku při běžné životě ať už v médiích (noviny, rozhlas, televize), tak i při vlastní zkušenosti hospodaření v rodině, rozhodování za neurčitosti, odhadování nákladů apod. Při výkladu budou použity příklady ze všedního života a z médií. Kurz by měl pomoci k lepší orientaci a odstranit některé nesprávné představy o statistice jako takové.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 11.01.2021, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

ZŠ 109 Vývojové poruchy učení a zážitkový seminář pro 1. st. ZŠ

Lektor/ka kurzu
Mgr. Hana Rothová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

A. Vývojové poruchy učení, vymezení základních pojmů (intelektová pásma, paměť, pozornost, učení, percepce, motorika, grafomotorika atd.)., příčiny a výskyt v populaci.

V průběhu prvního bloku jsou průběžně zařazovány prvky zážitkového semináře zaměřené na probíraný pojem.

B. Charakteristika vývojových poruch učení, percepčně motorické a další deficity a jejich dopad na rozvoj školních dovedností. Seznámení se s několika základními technikami práce s dítětem s VPU ve výuce (techniky rozvoje zrakové a sluchové percepce, práce s chybou v písemném projevu, podpora čtenářských dovedností).

V průběhu druhého bloku jsou průběžně zařazovány prvky zážitkového semináře zaměřené na komplexní dovednosti (čtení, psaní, práce s tužkou obecně atd.).

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 22.03.2021, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 450 Kč

 objednat

IT 8 Základy práce v Excelu

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je obsahově zaměřený od úplných základů práce s tabulkovým kalkulátorem MS Excel po mírně pokročilé techniky. Je vhodný doslovně pro kohokoliv. Na své si mohou přijít jak učitelé (matematické operace, funkce, grafy, …), tak i nepedagogičtí pracovníci (tabulky pro různé evidence, docházku, práce se seznamy, rychlé vyhledání, různé přehledy apod.).

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 22.01.2021, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 150 Kč

volných míst: 7
 objednat

ZSV 43 Etická výchova a morální výzvy současné společnosti

Lektor/ka kurzu
Mgr. Michal Trčka
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V rámci workshopu bude představena etika jako vědecká disciplína, která mimo jiné zkoumá vliv výchovy a vzdělání či sociální podmíněnosti na mravní charakter jedinců a sama se stává jedním z nástrojů vzdělávání. Účastníci budou postupně seznámeni s metodami zážitkové pedagogiky vhodnými pro otevření etických témat ve výuce, s různými typy diskusních metod inspirovaných modely výuky na západních univerzitách, vedením sókratovského dialogu apod. Teorie se zaměří na otázku, co a jakým způsobem podmiňuje naše morální jednání?  Odpovědi budou využity rovněž jako vysvětlení hodnotových konfliktů současné společnosti. Teoretické poznatky budou uplatněny také v praktických tipech pro výuku.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 05.01.2021, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 450 Kč

 objednat

IT 4 Implementace ICT do výuky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Šindelář
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  1. Vliv ICT na žáka v každodenním životě (2 hod.)
  2. Počítačová gramotnost – Čeho se týká, jaká by měla být role učitele, co je funkční a informační gramotnost, jaká je pozice žáka… (2 hod.)
  3. Moderní technologie a jejich implementace do edukačního procesu – učitel, žák, škola, PC a dataprojektor, interaktivní tabule, laptopové třídy, LMS a e-learning, mezinárodní kooperace (2 hod.)
  4. ICT ve výuce – ukázka možností využití některých programů a internetových stránek k podpoře výuky (týmová výuka – Toglic, různé webové portály, s kterými může pedagog výuku oživit. Ukázka práce s dotykovým zařízením. Práce s internetem a bezpečnost na internetu z pohledu pedagoga. (2 hod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 19.02.2021, 08:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 150 Kč

 objednat

PP 406 Správné držení těla jako základ zdraví pohybového aparátu

Lektor/ka kurzu
RNDr. Jitka Macháčková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
24409/2018-2-698
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Teoretická část:

  • Anatomie pohybového aparátu
  • Biomechanické zákonitosti pohybu.
  • Správné pohybové stereotypy jako předpoklad dlouhodobého zdraví pohybového aparátu.
  • Vývojová kineziologie jako způsob návratu ke správným pohybovým vzorcům (metoda, na které je založena rehabilitace prof. Koláře).

Praktická část:

  • Vnímání svého těla, zkoumání vlastních pohybových stereotypů.
  • Svalové testy (testy svalové nerovnováhy).
  • Správné sezení a stání.
  • Správné pozice při různých pracovních činnostech.
  • Cvičení využívající principů vývojové kineziologie.
  • Minutové cviky (při běžných denních činnostech stání, sezení …) zpevňující „střed těla“.
  • Akupresurní body – pomoc při bolestech zad.

Určeno pro učitele:  Biologie, přírodověda, výchova ke zdraví, tělesná výchova, zdravotní tělesná výchova, přírodopis

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 05.02.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 150 Kč

 objednat

ČJ 226 Metody aktivního učení na střední škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Soňa Havlíčková
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7313/2019-3-257
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

- metody aktivního učení, jejich charakteristika (45 minut)

- metody aktivního učení v jednotlivých částech vyučovací hodiny (45 minut)

- metody aktivního učení, jejich popis, konkrétní příklady (180 minut)

- plánování vyučovací hodiny na základě vybrané metody (45 minut)

- diskuse, sdílení (45 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 26.4.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace