Kurzy

PP 423 Vedení třídnických hodin jako základ primární prevence na škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
39989/2020-4-907
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V dílně budeme společně analyzovat a sdílet zkušenosti s vedením třídnických hodin a rozebírat pozitiva a negativa různých přístupů. Budeme se zabývat třídnickou hodinou, která může být nástrojem k hodnocení klíčových kompetencí žáků, nástrojem pro plánování a vyhodnocování sociální dynamiky třídy a nástrojem propojování školy s reálným životem. Každý žák se přitom může zapojovat dle svých možností, zkušeností a schopností. Společně se zaměříme na organizační formu třídnických hodin, četnost setkávání, délku jednoho setkání i na obsah jednotlivých setkání v závislosti na aktivitách třídy i průběhu školního roku.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 04.06.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

PP 384 Hlasová výchova pro pedagogy

Lektor/ka kurzu
Miroslav Dvořák, DiS.
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Práce s dechem a hlasová výchova

  • řízení dechu při mluvení
  • vědomá dechová kapacita a správná opora hlasu, měkký hlasový začátek
  • vznik zdravé fonace, brániční impuls
  • tvoření hlasu, síla hlasu
  • barva a znělost hlasu
  • co o nás prozradí hlas a jak zaujmout hlasem
  • jak umluvit prostor bez námahy

Technika řeči

  • respirace, fonace, artikulace, modulace - jak potřebné teoretické informace proměnit v mluvní praxi
  • srozumitelná artikulace - vokálů a konsonantzvuková osnova věty
  • jak mluvit hodiny bez únavy hlasu
  • hlasová hygiena

Kultivovaný mluvený projev a publikum

  • jak získat a udržet pozornost posluchačů svým hlasovým a mluveným projevem
  • řečnické zlozvyky a nedostatky a jak se jim vyhnout
  • zvládání trémy při verbálním projevu

METODY

  • INTERAKTIVNÍ TRÉNINK se zapojením všech účastníků, teoretické zásady se okamžitě nacvičují v praxi, opakovaná cvičení, zpětná vazba lektora každému posluchači, rady a doporučení ke zlepšení dovedností,
  • dechová cvičení, význam dechu pro vznik hlasu, brániční impuls
  • rezonanční cvičení
  • artikulace vokálů a konsonant
  • vlastní příprava projevu
  • hlas a prostor, zvuková osnova věty - artikulace, větný a slovní přízvuk, intonace, tempo a dynamika
  • audio a video trénink

Lektor prakticky předvádí dechová a hlasová cvičení, individuálně konzultuje s posluchači a prakticky s nimi nacvičuje základní hlasové návyky:

  • nacvičujeme správné držení těla při mluveném projevu
  • prohlubujeme práci s dechem a s bránicí, vědomé brániční dýchání
  • cvičíme správné tvoření hlasového tónu, měkké hlasové začátky
  • naučíme se, jak šetřit hlas a ekonomicky využívat dech
  • procvičíme využívání rezonančních dutin
  • trénujeme důslednou a čistou vokalizaci, samohlásky a jejich dělení, artikulaci
  • používáme hlasová cvičení dle dispozic jednotlivců
  • dbáme na přesnou výslovnost a správný tvar mluvidel, artikulace
  • nacvičujeme texty s cílem vytvořit praktické dovednosti a návyky v oblasti mluveného projevu
  • video, audio trénink

HLASOVÁ VÝCHOVA

  • Vědomé dýchání - práce s dechem a jeho význam verbální projev
  • Brániční impuls
  • Hlasové začátky - správná fonace
  • Rezonance - zesílení hlasu, přirozená mluva na prostor
  • Artikulace - správná výslovnost vokálů a konsonant
  • Hlas je pracovní nástroj každého pedagoga
  • Všechna cvičení si zájemci vyzkouší prakticky, konkrétní a názorné ukázky

RÉTORIKA

  • Základní informace o vědomém a profesionálním dýchání, znění hlasu a artikulaci
  • Ukázka připraveného projevu
  • Zvuková osnova věty – frázování, větný přízvuk, intonace, tempo a dynamika
  • Neverbální část projevu – postoj, oční kontakt, jak vnímat a upoutat posluchače
  • Řečnické okrasy
  • Všechna cvičení si zájemci vyzkouší prakticky, konkrétní a názorné ukázky

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 15.06.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

Praha 23.6.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

volných míst: 4
 objednat

PP 397 Manipulace v jednání – aneb jak se nenechat zatlačit do kouta

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jana Prošvicová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
39989/2020-4-907
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Jak poznat manipulativní jednání, jednotlivé fáze manipulace a typologie manipulátorů. Obranný mechanismus nebo agresivita?  Techniky a prostředky manipulace a obrana proti nim. Role manipulace v mezilidských vztazích. Jsme manipulátory, aniž si to uvědomujeme? Manipulace v zaměstnání, v rodině. Manipulace škodí všem. Prostor a jeho zvládání. Účinná argumentace, umění vyjít z konfliktu se ctí. První pomoc proti hloupým narážkám – instantní věty. Kde jste nejzranitelnější. Chraňte svou čest. Odhalte jízlivé komplimenty. Zvládání kritických situací. Jak reagovat, když vám někdo něco podsouvá. Praktická cvičení.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 16.6.2021, 8:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

Praha 04.06.2021, 8:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

PP 442 Rizika online ve výuce na základní škole

Lektor/ka kurzu
RNDr. Bc. Ludvík Hanák
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové
Kurz akreditován MŠMT pod č.
9374/2020-4-238
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vzdělávací akce ,,Rizika online ve výuce na základní škole‘‘ rozšiřuje vědomosti pedagogů 1.i 2. stupně základních škol o velmi aktuální téma nebezpečí a rizika online světa, tedy světa internetu a s tím souvisejících aktivit žáků  ZŠ – digitální hry, sociální sítě a YouTube.  Seminář se snaží též upozornit na problematiku násilí na internetu, důvěryhodnosti  informačních zdrojů v digitální podobě a také ožehavé téma závislého chování v prostředí  internetu.

Primárně si klade za cíl seznámit účastníky s aktuálními riziky daného prostředí a aplikovat daná témata do výuky napříč předměty. Druhotným cílem je získání informací o probírané problematice formou diskuse účastníků a lektora, burzy nápadů, příkladů z praxe, odkazů na relevantní  informační zdroje, jichž lze ve školách využít.

Základní charakteristiky digitálního světa – využití  internetu  ve světě a v ČR, online a offline prostředí, digitální domorodci a přistěhovalci, klíčové pojmy digitálního světa 

Chování dětí na internetu dle věku – typické aktivity a znaky používání digitálních technologií z hlediska věkových kategorií  

Sociální sítě,  YouTube a Youtubeři – charakteristika nejpoužívanějších sociálních sítí, jejich rizika, užívání sociálních sítí dětmi, fenomén YouTube  

Gaming - hraní digitálních her  - základní pojmy, online hry, společnost a digitální hry, rizika propojení online her s hazardní hrou 

Závislost nebo nadměrné užívání digitálních technologií? – vymezení pojmů, klasifikace a parametry závislého chování, dotazníky pro závislost na  internetu 

Kyberšikana a kybergrooming – hlavní znaky násilí v prostředí internetu, charakteristiky kyberšikany, kybergroomingu, případy kyberšikany na českých školách

Rizika internetové komerce a práce s fake news  - přehled lákavých a podvodných nabídek na internetu, rizika fake news, dezinformací a poplašných zpráv

Možnosti začlenění témat ,,Online rizik‘‘ do vyučování – analýza školního prostředí z hlediska online rizik, ŠVP, projektové dny,  mezipředmětové vazby,  používání mobilů ve škole 

Diskuse lektora a účastníků – dotazy, příklady dobré  praxe, burza nápadů, odkazy na zdroje informací a literaturu k dané problematice aj.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 14.06.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

PP 443 Asertivita a Vy

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jana Prošvicová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7313/2019-3-257
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Co je základem asertivního jednání, co to je asertivita, jaký jste typ, rizika jednotlivých typů chování a jejich charakteristika, nakolik jste asertivní, základní postupy, jak být asertivní, proč být asertivní, kdy je nutné být asertivní. Jak se vyhnout konfliktům, příčiny konfliktů. Konflikty v rovině věcné a vztahové. Faktory ovlivňující vnímání konfliktu. Role při řešení konfliktu. Asertivní práva a základní asertivní povinnosti, asertivní techniky v praxi, jak se bránit manipulátorům, zásady asertivního odmítnutí – umím říct „ne“. Empatie, zapojení emocí do asertivní komunikace, nejlepší tipy a triky pro rozvíjení asertivity. Argumentace – zvyky, pravidla, tradice. Analýza situací. Postoje v interpersonální komunikaci – dominantní, submisivní. Za vlastní jednání neseme zodpovědnost. Naslouchání, porozumění druhým a jejich potřebám. Eliminace sebepodceňování a snižování vlastní hodnoty. Praktická cvičení. 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 11.06.2021, 8:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 150 Kč

 objednat

PP 446 Mám ve třídě neurologicky nemocné dítě – co si s ním počnu?!?

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
33609/2019-4-998
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Zvýšení povědomí účastníků o neurologických chorobách, které se mohou vyskytnout u jejich žáků, o speciálních nárocích dětí se stacionárním i progresivním neurologickým postižením, laická pomoc v případě akutní dekompenzace žákova onemocnění.

  • Poruchy motorického i psychického vývoje dítěte, vývojové vady - aneb - co jsme se ve škole neučili…
  • Epileptické a neepileptické záchvaty (videa, rozbor projevů)
  • Zánětlivá onemocnění centrálního i periferního nervového systému (co dítě prodělalo a jaké mohou být přechodné či trvalé následky imitující zlobivost, roztěkanost a regres inteligenčního potenciálu)
  • Nádory a cévní onemocnění nervového systému – aneb - může mít dítě v první třídě migrénu?
  • ADHD a autismus – pohled a třicetiletá praxe dětského neurologa i mámy
  • Složité cizojazyčné názvy metabolických a genetických chorob – nebojte se, s pokrokem vědy jich bude ještě víc!

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 15.06.2021, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 450 Kč

 objednat

PP 453 ADHD a zážitkový seminář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Hana Rothová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • vymezení základních pojmů ADD, ADHD, vychovaná hyperaktivita, poruchy chování
  • symptomatologie ADHD, ADD,
  • simulace podmínek vnímání a prožívání dítěte s ADHD, ADD (prvky zážitkového semináře)
  • zásady výchovy a vzdělávání žáka (1. st./2. st. ZŠ), nácvik sociálních, organizačních a učebních dovedností žáků
  • zásady výchovy a vzdělávání dítěte na 1. st. / 2. st. ZŠ, rozvoj sociálních kompetencí, prevence rizikového chování
  • možnosti komplexní péče o žáka s ADHD, spolupráce pedagoga, rodičů, PPP, DPA a dalších odborníků, odborná literatura, pomáhající organizace v ČR

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 26.08.2021, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 450 Kč

 objednat

PP 417 Inkluze na střední škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Soňa Havlíčková
Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7313/2019-3-257  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

- legislativní rámec inkluzivní pedagogiky (45 minut)

školský zákon a související vyhlášky

- základní pojmy inkluze (90 minut)

integrace a inkluze, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, podpůrná opatření a jejich konkrétní podoba, plán pedagogické podpory a individuální vzdělávací plán

- individualizace a diferenciace na střední škole (90 minut)

vymezení pojmů individualizace a diferenciace, východiska pro individualizaci a diferenciaci, individualizace a diferenciace na střední škole

- úloha jako prostředek individualizace a diferenciace (90 minut)

vymezení pojmu učební úloha, taxonomie učebních úloh, strategie a metody podporující individualizaci na střední škole

- diskuse, sdílení (45 minut)  

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 14.06.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 150 Kč

 objednat

IT 4 Implementace ICT do výuky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Šindelář
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  1. Vliv ICT na žáka v každodenním životě (2 hod.)
  2. Počítačová gramotnost – Čeho se týká, jaká by měla být role učitele, co je funkční a informační gramotnost, jaká je pozice žáka… (2 hod.)
  3. Moderní technologie a jejich implementace do edukačního procesu – učitel, žák, škola, PC a dataprojektor, interaktivní tabule, laptopové třídy, LMS a e-learning, mezinárodní kooperace (2 hod.)
  4. ICT ve výuce – ukázka možností využití některých programů a internetových stránek k podpoře výuky (týmová výuka – Toglic, různé webové portály, s kterými může pedagog výuku oživit. Ukázka práce s dotykovým zařízením. Práce s internetem a bezpečnost na internetu z pohledu pedagoga. (2 hod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 18.06.2021, 08:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 150 Kč

 objednat

PP 406 Správné držení těla jako základ zdraví pohybového aparátu

Lektor/ka kurzu
RNDr. Jitka Macháčková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
24409/2018-2-698
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Teoretická část:

  • Anatomie pohybového aparátu
  • Biomechanické zákonitosti pohybu.
  • Správné pohybové stereotypy jako předpoklad dlouhodobého zdraví pohybového aparátu.
  • Vývojová kineziologie jako způsob návratu ke správným pohybovým vzorcům (metoda, na které je založena rehabilitace prof. Koláře).

Praktická část:

  • Vnímání svého těla, zkoumání vlastních pohybových stereotypů.
  • Svalové testy (testy svalové nerovnováhy).
  • Správné sezení a stání.
  • Správné pozice při různých pracovních činnostech.
  • Cvičení využívající principů vývojové kineziologie.
  • Minutové cviky (při běžných denních činnostech stání, sezení …) zpevňující „střed těla“.
  • Akupresurní body – pomoc při bolestech zad.

Určeno pro učitele:  Biologie, přírodověda, výchova ke zdraví, tělesná výchova, zdravotní tělesná výchova, přírodopis

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 3.6.2021, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 150 Kč

 objednat

IT 8 Základy práce v Excelu

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je obsahově zaměřený od úplných základů práce s tabulkovým kalkulátorem MS Excel po mírně pokročilé techniky. Je vhodný doslovně pro kohokoliv. Na své si mohou přijít jak učitelé (matematické operace, funkce, grafy, …), tak i nepedagogičtí pracovníci (tabulky pro různé evidence, docházku, práce se seznamy, rychlé vyhledání, různé přehledy apod.).

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 23.06.2021, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 750 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace