Kurzy

ČJ 186 Metody a formy práce vedoucí ke čtenářské gramotnosti a efektivnímu učení

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239
Počet vyučovacích hodin
8
Tento kurz lze zařadit do šablony
Čtenářská gramotnost

V semináři budou předvedeny originálně zpracované didaktické zkušenosti pedagogů z praxe, zahrnující různé oblasti vzdělávání, zaměřené na rozvoj čtenářské gramotnosti. Lektorka zároveň představí vlastní nové a obecně málo známé a frekventované formy a metody vyučování. V první části se lektor zaměří na obecnější principy metodiky a didaktiky (na praktických příkladech), na využití inovativních, aktivizujících metod, v druhé části pak na ukázky konkrétních možností, jak výuku vést a obohacovat o zajímavé prvky a činnosti. Seminář bude věnován především těmto formám a metodám práce: otevřenému učení a prožitkovému učení, vyhledávání a zpracovávání informací, technikám RWCT – metoda I.N.S.E.R.T., pětilístek, volné psaní, metoda barevných papírů, třífázový rozhovor a mnoho dalších.

Změny ve vzdělávání – kurikulární reforma, rozvoj klíčových kompetencí (kompetence pro život) – 45 min

Čtenářská gramotnost: vyvození sedmi základních strategií čtenářské gramotnosti – 45 min

Obecná pedagogika – metody a formy práce, které rozvíjejí nejvíce klíčových kompetencí (vyvození) – 45 min

Model vzdělávání: E – U – R (45 min)

Inovativní a aktivizující metody a formy práce: prvky RWCT (včetně vyvození vhodných metod hodnocení – hodnotící teploměr, sluníčková metoda hodnocení…) – 180 min

další informace

Brno 30.4.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

IT 2 Implementace ICT do výuky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Šindelář
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239
Počet vyučovacích hodin
8

  1. Vliv ICT na žáka v každodenním životě (2 hod.)
  2. Počítačová gramotnost – Čeho se týká, jaká by měla být role učitele, co je funkční a informační gramotnost, jaká je pozice žáka… (2 hod.)
  3. Moderní technologie a jejich implementace do edukačního procesu – učitel, žák, škola, PC a dataprojektor, interaktivní tabule, laptopové třídy, LMS a e-learning, mezinárodní kooperace (2 hod.)
  4. ICT ve výuce – ukázka možností využití některých programů a internetových stránek k podpoře výuky (týmová výuka – Toglic, různé webové portály, s kterými může pedagog výuku oživit. Ukázka práce s dotykovým zařízením. Práce s internetem a bezpečnost na internetu z pohledu pedagoga. (2 hod.)

další informace

Brno 09.05.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 7
 objednat

PP 354 Řeč těla – jak číst mezi řádky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Žaneta Pixová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ, všichni pedagogičtí pracovníci
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

  • Úvod do tématu – Neverbální komunikace – řeč těla (1h)
  • Řeč těla v učitelské praxi (3h)
  • Řeč těla jako téma pro studenty – hry a cvičení (3h)
  • Závěrečné shrnutí (1h)

další informace

Brno 10.04.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 357 Komplexní práce s třídním kolektivem - prevence a řešení problémů

Lektor/ka kurzu
Mgr. Markéta Hlavsová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ, všichni pedagogičtí pracovníci
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

V rámci prevence a práce s kolektivem se zaměříme na důležitou oblast mapování třídního klimatu - základní i méně známé interaktivní metody a jejich využití i omezení v praxi. Probereme typologii problémů ve třídách na konkrétních kazuistikách z praxe a také si ukážeme vhodné postupy pro dané kolektivy. V neposlední řadě si účastníci vyzkouší různé techniky zpětné vazby, práci s komunitním kruhem ve třídě a odnesou si pracovní listy, které mohou na základě zkušeností hned využít v praxi. Součástí kurzu bude také dostatečný prostor pro diskuzi a řešení problematických situací a zkušeností samotných účastníků.

Ukázky her a aktivit nemusí sloužit pouze k prohloubení spolupráce, ale jsou i výborným nástrojem pro odreagování, odpočinek nebo k lepšímu navázání vztahu s učitelem. Uvedené techniky jsou vhodné nástroje pro etickou výuku a podobné předměty nejen na 2. stupni ZŠ. Seminář doporučujeme pro jakéhokoliv pedagoga, který chce se svou třídou pracovat, chce výuku obohatit či realizuje adaptační kurzy a chce načerpat novou inspiraci. Kurz je velmi užitečný také pro výchovné poradce a metodiky prevence. 

další informace

Brno 09.04.2019, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 364 Pozitivním myšlením proti stresu

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Orientace naší společnosti na výkon a materiální bohatství má i svou odvrácenou stránku - jsme často pod velkým tlakem, ve stresu, nevíme co dělat dřív a jak zvládat všechny úkoly, které jsme si na svá záda naložili. Dlouhodobý stres může vést k celé řadě duševních a tělesných potíží. Stresu je třeba předcházet. Právě zde platí zásada, že prevence je účinnější a levnější než léčba. Seminář Vám poskytne inspiraci a motivaci k tomu, abyste do svého života vnesli více pohody a harmonie a abyste lépe zvládali Vaši náročnou práci.

Program:

1. Úvod

                        - zahájení semináře, představení účastníků a lektora, pravidla

2. Stres a jeho symptomy

                        - hlavní stresory

                        - projevy stresu

                        - syndrom vyhoření

3. Co je a není pozitivní myšlení

                        - typologie osobnosti – myšlenkové vzorce

                        - naučený pesimismus

                        - techniky rozvoje pozitivního myšlení

4. Time – management a Work/Life Balance

                        - hodnoty a priority

                        - mapování životních cílů

5. Relaxace

                        - jak relaxovat (praktický nácvik)

6. Retrospektiva

                        - opakování témat semináře

                        - cíle pro praxi

další informace

Brno 26.03.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 371 Práce s třídním kolektivem – pojďme se snažit být spolu, i když jsme každý jiný

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ, všichni pedagogičtí pracovníci
Kurz akreditován MŠMT pod č.
24409/2018-2-698
Počet vyučovacích hodin
8

1.Vytváření hierarchie a statusu žákův třídním kolektivu (1h)

2.Role pedagoga a její význam (1h)

3.Vzájemné vztahy (1h)

4.Co si počít se specifickými problémy žáků (1h)

5.Posilování vztahů, koheze a vzájemnosti ve třídě (konkrétní nabídka aktivit a praktické nácviky. (4h)
 

Studijní literatura:

Šnýdrová, Ivana: Psychodiagnostika . Grada Praha 2008

Šimíčková-Čížková, J.: Poznávání duševního života. UP Olomouc 2002

Svoboda, Mojmír a kol.: Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Portál Praha 2001

Musil, Jiří V.: Sociometrie v psychologické kognici. UP Olomouc 2003

Lašek, Jan: Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Gaudeamus Hradec Králové 2001

Braun, Richard: Pedagogicko psychologická diagnostika (skriptum, ÚPRPŠ, 2003)

Braun, R.; Marková D., Nováčková, J.: Praktikum školní psychologie

Hrabal,Vladimír: Diagnostika. Karolinum Praha 2002

další informace

Brno 12.04.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 376 Efektivní učení žáka se speciálními vzdělávacími potřebami

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

praxe, zaměřené zejména na vzdělávací potřeby žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Lektorka zároveň představí vlastní nové a obecně málo známé a frekventované formy a metody vyučování. V první části se lektorka zaměří na obecnější principy metodiky a didaktiky (na praktických příkladech), na využití inovativních, aktivizujících metod, v druhé části pak na ukázky konkrétních možností, jak výuku vést a obohacovat o zajímavé prvky a činnosti, které vedou u žáků se speciálními potřebami k rozvoji pozornosti, vnímání, k rozvoji pravolevé orientace i ke čtení s porozuměním.

Témata:

A – O kom hovoříme? (podmínky vzdělávání stanovené RVP) – 45 min

B - Didaktické zásady a efektivní učení (45 min)

C - Rozvoj paměti (90 min)

D – Bloomova taxonomie (45 min)

E – Žáci se sociálním znevýhodněním – metody a formy práce vedoucí k inkluzivnímu a efektivnímu vzdělávání (třífázový rozhovor, soustředné kruhy, metoda barevných papírů, otázky a odpovědi, překřížené skupiny) – 60 min

F – Žáci se SPUCH, LMP – metody a formy prvopočátečního čtení a psaní (rozvoj sluchového a zrakového vnímání, pravolevá a prostorová orientace, rozvoj jemné motoriky, knoflíky ve výuce, pětilístek, I.N.S.E.R.T., myšlenková mapa, principy tvorby PL pro žáky s SPUCH, LMP  (75 min)

další informace

Brno 09.04.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

PP 378 Manipulace v jednání 2 aneb cenou za svobodu je věčná bdělost!

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jana Prošvicová
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, vychovatelé ve školních družinách, vychovatelé v domovech mládeže, učitelé VOŠ, všichni pedagogičtí pracovníci
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239
Počet vyučovacích hodin
8

  • Charakteristické znaky vztahových manipulátorů, jsme všichni manipulátoři? Za jakými maskami se skrývají ti, kdo s lidmi manipulují? Nejasná vyjadřování, konkrétní postupy manipulátorů, využívání prostředníků. – 2. hodiny
  • Navozování viny, manipulátor a zodpovědnost, manipulátor a komunikace, změna názorů a chování podle situace. – 2 hodiny
  • Přehlížení potřeb druhých, cvičte se v kontramanipulaci, jak se manipulaci ubránit? Naučit se odmítat, racionálně – emoční strategie. Psychologická a somatická poškození. – 2 hodiny
  • Charakteristika sociopatů, ledoví lidé, pochybnosti o autoritách, pozor na komplimenty, pozor na vzbuzování soucitu. Jak je odhalit a porazit? – 2 hodiny

další informace

Brno 29.3.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 380 Efektivní komunikace ve škole aneb budování důvěry mezi kolegy, rodiči a žáky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Rudolf Hadrava
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, vychovatelé ve školních družinách, vychovatelé v domovech mládeže, učitelé VOŠ, všichni pedagogičtí pracovníci
Kurz akreditován MŠMT pod č.
24409/2018-2-698
Počet vyučovacích hodin
8

1. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Základní pravidla efektivní komunikace ve škole
  • Pravidlo prvního dojmu, vysílání se nerovná příjem, komunikace se nerovná mluvení, člověk je jako ledovec
  • Proč je důležité všechna pravidla při komunikaci ve škole respektovat – předcházení problémovým a konfliktním situacím

2. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Bariéry komunikace
  • Jak vybudovat důvěru při vzájemné komunikaci s kolegy, žáky a rodiči žáků
  • Umění naslouchat druhé straně - pravidla aktivního naslouchání
  • Umění vyjadřovat se přesně a srozumitelně

3. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Kladení efektivních otázek a odpovědi – kdo klade otázky, vede rozhovor
  • Otázky podporující konstruktivní rozhovor a otázky, kterých se v rozhovorech vyvarovat
  •  Jak efektivně odpovídat na dotazy kolegů, žáků a rodičů

4. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Řešení námitek a konfliktních situací ve škole
  • Předvedení modelových situací – žádoucí a nežádoucí projevy, časté chyby (modelově pouze někteří účastníci)

Shrnutí, závěrečné dotazy a zpětná vazba od lektora i účastníků

další informace

Brno 22.03.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace