Kurzy

PP 605 Aktivní učitel - Vyučovací hodiny s využitím techniky – jednoduše a zábavně

Lektor/ka kurzu
Mgr. Lukáš Javorek
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
BEZ AKREDITACE MŠMT
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář představí jednoduché a základní využití ICT (tablet, telefon, notebook, PC)  ve vyučování. V průběhu semináře si ukážeme možnosti jaké on-line nástroje zapojit do výuky.  Ukážeme si jaké programy/webové stránky využít na PC/notebooku a tipy na využití tabletu/telefonu ve výuce. 

Dozvíte se, JAK ZAŘÍZENÍ OVLÁDAT, JAK ORGANIZOVAT TŘÍDU při práci s technologiemi. 

Modelově si představíme předinstalované aplikace  v tabletu/telefonu ODPOČET, ZÁZNAMNÍK, FOTOAPARÁT, QR ČTEČKA a jejich spojení s výukovými metodami.  

Další blok semináře představí některé VOLNĚ DOSTUPNÉ APLIKACE ale s nutností instalace. Předvedeme si online ORGANIZÉR VYUČOVACÍ HODINY vhodný pro interaktivní tabuli. Ukážeme si GENERÁTORY skládanek a kartiček, které usnadní práci a zatraktivní hodinu.  

Projdeme WEBOVÉ STRÁNKY a ONLINE NÁSTROJE využitelné při přípravě. Vytvoříme si osmisměrku, křížovku, přeskládavačku, poloviční křížovku, domino, trimino. Zažijete si metodu SOLE a FLIPPED CLASSROOM ve spojení s tabletem nebo smartphonem.  

Podrobněji si představíme QUIZZIZ a TARZII  

Nástroje, které si zažijete vám mohou pomoci i při zavádění prvků nové informatiky do vašeho předmětu. Seminář je určen pro všechny učitele, kteří chtějí využít počítač pro tvorbu aktivit do hodin a začlenit do svých hodin tablet/telefon. 

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 29.05.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 610 Sociální kompetence učitele v oblasti komunikace

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář rozvíjí komunikaci verbální, neverbální, formy práce s trémou, vliv komunikačního šumu a metody jeho eliminace (např. navracení porozumění). Téma komunikační chyby, fauly a obrana proti nim se zabývá lží, pomluvou, manipulací. Zahrnuje techniky přiměřeného prosazení práv a obrany před nespravedlivou kritikou. Seminář je doplněn nácvikem, ukázkami, kazuistikami z praxe lektorky, testem inventáře sociálního chování, na který navazuje téma forem asertivního chování v aktuální situaci. 

V rámci semináře lze zvolit prioritní témata: komunikace jako nástroj sladění kolektivu třídy, komunikace s rodiči žáků, vedení třídní schůzky, komunikační chyby, fauly, chyby percepce a jejich dopad na klima třídy, klima sborovny, vztahy učitel – rodič.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 29.05.2024, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

PP 616 ADHD: vzdělávání žáků s poruchou pozornosti

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petra Vorlíčková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
8473-7-267
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastníci se dozvědí především praktické informace, které pomohou včasně rozpoznat projevy ADHD, dále díky nim dokážou upravit podmínky vzdělávání tak, aby se minimalizoval vliv negativních projevů dítěte na jeho školní výsledky a také na jeho zařazení v kolektivu.Účastníci uslyší příklady řešení konkrétních konfliktních a krizových situací.

  • Úvod – seznámení, vzájemná očekávání.
  • Definice pojmu, etiologie, vývojová stadia, vztah mezi SPU a SPCH.
  • Žádoucí ovlivnění ADHD  - (jak k dítěti přistupovat, realistická očekávání). 
  • Praktické rady do školy – začlenění do kolektivu, přístup k dítěti, vzájemná spolupráce.  Praktické rady v době online výuky
  • Asistent pedagoga – jeho pravomoc a povinnost, úloha ve třídě.
  • Prevence vzniku poruch chování u dětí s ADHD.  Relaxační techniky, představení metody biofeedbacku.
  • Praktická cvičení, modelové situace.
  • Kazuistiky dětí s ADHD.
  • Závěrečná reflexe, diskuze a otázky

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 30.05.2024, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 606 Jak získat a udržet autoritu učitele.

Lektor/ka kurzu
Mgr. Rudolf Hadrava
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Učitelé si často kladou otázky: jak si udržet autoritu, jak ve třídě zajistit klid, čeho se vyvarovat, jak řešit problematické situace … Někteří učitelé se cítí být přirozenou autoritou a pro některé je těžké získat si pozornost žáků a často s nimi musí bojovat o pozornost a moc.

Seminář je určen zejména pro učitele základních, středních a vyšších škol. Zaměřuje se na autoritu učitele, zásady školní hierarchie, efektivní pedagogickou komunikaci a působení na vývoj žáků a studentů. Účastníci se dozví, co je formální a neformální autorita, jak se spolu kombinují a jak je vybudovat a podporovat. Připomenou si vlastnosti a role učitele a jejich důležitost v procesu získávání autority.

Seznámí se se základními kázeňskými prostředky, odměnami a tresty a jak je lze využít pro posílení své pedagogické a lidské  autority.

V neposlední řadě si také uvědomí a připomenou pravidla efektivní pedagogické komunikace jako nezbytného prostředku pro budování a udržení autority.

Poznají, co je potřeba dělat proto, aby je žáci respektovali, kolegové uznávali a rodiče považovali za partnery při rozvoji svých dětí.

Seminář je veden jako interaktivní v kombinaci se cvičeními. Budeme pracovat v obecné rovině problému a diskutovat nad tématy účastníků. Budou realizovány praktické nácviky konkrétních situací z praxe učitelů (např. případové studie zaměřené na řešení obtížných situací v praxi pedagoga, základní pedagogické rozhovory a jednotlivé kompetence učitele).

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 14.06.2024, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZŠ 136 Metody a techniky dramatické výchovy

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28545/2022-6-863
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tvořivá dramatika jako kreativní prostředek rozvoje osobnosti dítěte 1 hodina

Struktura dramatické lekce 1 hodina

Metody a techniky dramatické výchovy a jejich využití při vzdělávání dětí a žáků 6 hodin praktická participativní část s prezentací her a činností

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 05.06.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZŠ 135 Pohybové hry a aktivity v přírodě pro děti předškolního a mladšího školního věku (venku)

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28545/2022-6-863
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na rozvoj pohybových schopností a dovedností (lokomočních, manipulačních aj.) u dětí předškolního a mladšího školního věku. Tyto hry jsou situovány do venkovního prostředí (příroda, dětské hřiště, zahrada mateřské či základní školy). Seminář je založen na participaci všech účastníků, kteří se aktivně zapojí do nácviku pohybových her a aktivit v přírodě. Všechny prezentované hry a činnosti které jsou v praxi ověřeny a lze je zařadit do vzdělávací nabídky v mateřské škole a do vzdělávání na prvním stupni základní školy.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 06.06.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace