Kurzy

M 310 Slovní úlohy a hlavolamy v hodinách matematiky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Lukáš Javorek
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
758/2023-7-32
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsahem semináře je získání inspirace, zdrojů a tipů do hodiny matematiky na téma hlavolamy a slovní úlohy. Ukážeme si také proč je dobré dělat chyby v hodinách matematiky a jak je ve výuce použít. Vyzkoušíme si jak lze pracovat se zadáním tak, aby žáky bavilo a budovalo v nich kritické a kreativní myšlení. Vyřešíme několik mechanických hlavolamů, díky kterým vaši žáci posílí jemnou motoriku a řešení nestandardních úloh a ukážeme si  slovní úlohy, které podporují uvažování a komunikaci v hodinách matematiky. Seminář je vhodný pro učitele I. stupně a II. stupně matematiky na ZŠ i učitelé matematiky na SOŠ a SOU.

 

Hlavolamy do hodin matematiky – Soma kostka, Geoboard, Tangram, Kolumbovo vejce, Golo, Evereto, Stomachion, Kaleidocyklus, šifry v hodinách matematiky . Tvorba, využití v hodinách. 

Práce se zadáním – tipy a ukázka zadání ve formě textu, QR kódu, zvuku, videa, obrázku, předmětu.

Slovní úlohy podporující uvažování a komunikaci v hodinách matematiky – slovní úlohy typu: Které číslo dává smysl?, Co je špatně?, Co bys udělal?, Co chybí?, Co když?  Nestandartní typy slovních úloh, které mohou sloužit jako nástroj pro diskusi ve třídě. 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 11.12.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 1
 objednat

HV 66 Co se hudbou naučíš, jako když najdeš

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jakub Kacar, DiS.
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
758/2023-7-32
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Program je určen učitelům na 1. stupni

Vzdělávací program "Co se hudbou naučíš, jako když najdeš" je zaměřen na hudební činnosti, kterými lze obohatit výuku žáků na prvním stupni a to nejen v hodinách hudební výchovy. V rámci semináře se učitelé seznamují s možnostmi, kterak zakomponovat různé hudební aktivity do ostatních předmětů a atraktivním způsobem udržovat pozornost žáků během celé výuky. Kurz je však doplněn i mnoha podpůrnými materiály a poznatky z praxe k výuce hudební výchovy činnostním způsobem. Kurz bude rozdělen do tří bloků. V úvodním bloku si účastníci vyzkouší pestrou škálu vokálních a rytmických činností. Druhý blok bude věnován pohybovým a poslechovým aktivitám. Třetí nabídne různé způsoby instrumentálních činností. 

Celý seminář je veden s respektem k práci učitele na prvním stupni a neklade vysoké nároky na hudebně teoretické znalosti účastníka. Jedním z cílů je odbourat přehnanou bázeň z hudebních činností a nabídnout jednoduchá řešení. Prostor bude věnován i diskuzi učitelům o vlastních zkušenostech s výukou hudební výchovy.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 04.01.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 340 Ready-to-use grammar games and activities

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tomáš Nechanský
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento praktický seminář účastníkům představí desítky výukových aktivit, které nevyžadují náročnou přípravu předem a jsou využitelné pro procvičení různých gramatických témat anglického jazyka. Aktivity se opírají zejména o CLT (communicative language teaching), což znamená, že žák/student během procvičování látky hlavně komunikuje a zároveň používá cílové gramatické struktury. Imitováním lekce obecné angličtiny si účastníci aktivity vyzkouší v praxi. Účastnící pracují ve dvojicích či menších skupinách v závislosti na aktivitě. Účastníci jsou motivováni k vymýšlení vlastních aplikací jednotlivých aktivit. Aktivity jsou doplněny tipy a nápady například na zadávání instrukcí a techniky opravování chyb.

První část semináře se zaměří na deset aktivit, které lze obecně využít pro různé gramatické jevy. Každá aktivita bude aplikována na víc témat.

  • Představení aktivit/aplikace/diskuse: 120 minut

V druhé části semináře lektor prezentuje hry a aktivity, které jsou navázány na konkrétní gramatická témata (přítomné a minulé časy, vyjádření budoucnosti, podmínkové věty, trpný rod, nepřímá řeč, modální slovesa apod.).

  • Představení aktivit/aplikace/diskuse: 240 minut

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 05.01.2024, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZŠ 133 Hrajeme si, hýbeme se v mateřské škole a na 1. stupni základní školy

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28545/2022-6-863
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na rozvoj pohybových schopností a dovedností (lokomočních, manipulačních aj.) u dětí předškolního a mladšího školního věku. Tyto hry, aktivity a činnosti lze aplikovat do prostředí školní třídy nebo tělocvičny. Účastníci se aktivně zapojí do nácviku pohybových her a činností, které jsou v praxi ověřeny a lze je zařadit do vzdělávací nabídky v mateřské škole a do vzdělávání na prvním stupni základní školy.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 05.01.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

BI 146 Vegetace ČR

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7471/20216-6--218
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Přiblížit pomocí fotografií, map a živých rostlin základní biotopy ČR v různých vegetačních stupních a v odlišných abiotických podmínkách (zejména lesy a louky)

Obsah:

  1. hod: základní pojmy (flóra x vegetace, klimaxová a azonální vegetace, vegetační stupně, biotopy přírodní x silně ovlivněné nebo vytvořené člověkem); Natura 2000
  2. hod: základní typy lesů ČR (zonální): dubohabřiny a doubravy, bučiny, smrčiny – jejich charakteristika, skladba po patrech, rozšíření, ohrožení, návrhy managementu, zajímavosti, ukázky atypických testů zejména pomocí fotografií

 

Přestávka 30 minut

 

  1. hod: základní typy lesů ČR (ekologicky podmíněné): mokřadní olšiny, lužní lesy, suťové lesy, bory, rašelinné lesy (viz výše)
  2. hod: sekundární trávníky a vřesoviště (viz výše)

 

Přestávka 30 minut

 

  1. hod: vodní a mokřadní a pobřežní vegetace, prameniště a rašeliniště
  2. hod: skály, subalpínské a alpínské bezlesí, křoviny

 

Přestávka 30 minut

 

  1. hod: přehled a charakteristiky biotopů silně ovlivněných nebo vytvořených člověkem; rozbor rostlinného materiálu a třídění do biotopů
  2. hod: diskuze, náměty pro výuku, zejména motivační, test, hodnocení

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 09.01.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

PP 580 Zvládání námitek a jednání v obtížných situacích ve škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Rudolf Hadrava
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
8473-7-267
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Typy obtížných situací a jejich příčiny
  • Identifikace konkrétních obtížných situací z praxe účastníků
  • Nástroje efektivního řešení obtížných situací
  • Typologie obtížných lidí a jak s nimi jednat
  • Kontrola emocí
  • Empatie a zvládání námitek
  • Strategie zvládání konfliktních situací
  • Manipulace a obrana proti ní
  • Asertivita – jeden z nástrojů při řešení obtížných situací

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 09.01.2024, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 594 Školní (ne)úspěšnost a možnosti jejího ovlivňování

Lektor/ka kurzu
PhDr. Lenka Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
758/2023-7-32
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Ne každému žákovi se daří být ve škole stoprocentně úspěšný a mít jen samé jedničky či dvojky. Někdy děti zase tráví nad učebnicemi velké množství času a dobré známky stojí hodně úsilí, ale výsledný efekt tomu neodpovídá. Potíže s učením jsou častým problémem dětí během školní docházky, nikoliv však neřešitelným. Seminář odpovídá na otázky, které s odhalováním příčin a řešením souvisejí. Součástí semináře jsou i příklady a kazuistiky, což účastníkům umožní nezbytné propojení teoretických poznatků s praxí.

  1. Definice pojmů: co je školní neúspěšnost, školní neprospěch (15 minut).
  2. Hodnocení: normy, kritéria, úskalí (30 minut).
  3. Analýza příčin školní neúspěšnosti: metodika zjišťování, specifika jednotlivých vývojových období (45 minut).
  4. Motivace: role, druhy (vnitřní x vnější), aspirační úroveň (30 minut).
  5. Paměť, pozornost: druhy, posilování, poruchy (45 minut).
  6. Řešení a prevence školní neúspěšnosti (105 minut):
    1. Co může udělat škola?
    2. Žák a učení: styl učení, způsob učení, domácí příprava.
    3. Co mohou udělat rodiče? Spolupráce rodina x škola.
    4. S kým dalším lze na řešení školní neúspěšnosti spolupracovat?
  7. Kazuistiky z praxe: varianty jejich řešení, chybné a nefunkční strategie (průběžně).

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 17.01.2024, 09:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

VV 112 Základy animované tvorby

Lektor/ka kurzu
MgA. Julie Lupačová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
758/2023-7-32
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento kurz zasvětí posluchače do tajů animace. Seznámí se zde se základními principy jako je plošková animace, stop-motion (loutková animace) a kreslená animace. Všechny techniky si budou moci postupně vyzkoušet. Součástí kurzu bude taky základní návod na sestaveni animačního „studia“. Celý kurz bude veden tak, aby bylo možné jej zrealizovat na hodinách výtvarné výchovy za použití minimálního technického vybavení. (PC, fotoaparát, stativ)

TEORETICKÁ ČÁST:

  • Úvod do tématu – seznámení s jednotlivými technikami, jejich specifikace a ukázky animovaných filmů (zde může byt prostor i pro historické okénko a přiblížení kontextu vzniku animovaného filmu a média filmu jako takového 

(2 hodiny)

  • Jak vzniká animovaný film –  projdeme jednotlivé kroky, jak při práci postupovat ukážeme si jak funguje scénář, k čemu je animatik a jak probíhá samotné natáčení. (Součástí bude také doporučený časový plánu pro realizaci kratšího animovaného filmu v rámci hodin výtvarné výchovy)

(1 hodina)

PRAKTICKÁ ČÁST:

  • Sestavení animačního studia, nastavení fotoaparátu, příprava rekvizit pro animaci     

(1 hodina)

  • Plošková animace – první zkouška animace (cílem není vytvořit animovaný film, ale spíše sérii krátký gifů, na kterých bude jasně demonstrováno, jak animace funguje)

(1 hodina)

  • Stop-motion (loutková animace) – princip obdobný jako u ploškové animace, jen se pohybujeme v 3D prostoru, k dispozici bude plastelína případně bude možné animovat náhodné objekty, naťukneme také téma pixilace

(1 hodina)

  • Kreslená animace – odvážní si budou moci vyzkoušet klasickou pookénkovou animaci, ti kteří se budou chtít raději odreagovat, můžou vyzkoušet vytvořit vlastní flipbook a nebo thaumatrop. (což je také dobrý tip pro animační zadání v rámci hodiny výtvarné výchovy)

(1 hodina)

  • Stručně o titulcích, video postprodukci a sound designu.

(1 hodina)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 19.01.2024, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 582 Smysluplné hodnocení pro školu 21. století

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Současný většinový systém hodnocení žáků na školách již nevyhovuje aktuálním požadavkům na vzdělávání. Tento interaktivní seminář přinese inspiraci, jak žáky smysluplně hodnotit a podporovat je na jejich cestě v učení, a to zejména prostřednictvím užitečné a přínosné zpětné vazby. Zaměříme se také na smysluplné způsoby uchopení závěrečného hodnocení na vysvědčení a zprostředkování informací o vzdělávání žáka jeho rodičům.

Aktivizační metody a interaktivní techniky, diskuse, řešení problémů, apod.

  • Aktuální požadavky na školní hodnocení – 1 hodina
  • Kvalitní zpětná vazba – 1 hodina
  • Klasifikace – 1 hodina
  • Sebehodnocení a vrstevnické hodnocení - 1 hodina
  • Závěrečné hodnocení – 1 hodina
  • Hodnocení jako informace pro rodiče – 1 hodina

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 29.01.2024, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

IT 41 Značkovací jazyk XML

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V rámci akce bude realizován výklad s následnou diskuzí, přičemž bude demonstrováno využití XML v praxi.

  • Historie značkovacích jazyků
  • Značkovací jazyk XML, jmenné prostory, entity
  • Schémata v XML, DTD, XML Schema
  • Parsování XML dokumentů, SAX, DOM

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 01.02.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 353 Moderní technologie ve výuce anglického jazyka

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tomáš Nechanský
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento praktický seminář je zaměřený, jak název napovídá, na využití moderních technologií ve výuce anglického jazyka. V semináři se lektor věnuje následujícím softwarovým aplikacím a nástrojům (seřazeno dle abecedy):

Factile
LearningApps
LingoClip
nástroje umělé inteligence - jazykový model a generátory obrázků
ObjectViewer
Padlet
Plickers
Quizizz
Quizlet
StoryBoard
Wordwall

Seminář je rozdělen do bloků, přičemž každý blok reprezentuje jeden nástroj. Na začátku každého bloku lektor využije předem připravenou aktivitu/hru. Následně účastníci tvoří vlastní aktivitu v daném nástroji na dané téma (týkající se gramatiky nebo slovní zásoby) individuálně či ve skupinách. Lektor observuje a pomáhá při tvorbě. V každém bloku lektor vybere jednoho účastníka/skupinu účastníků, aby aktivitu aplikoval. Na konci semináře všichni účastníci zanesou odkazy na právě vytvořené aktivity do sdílené tabulky, aby z ní mohli čerpat později v praxi.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 13.02.2024, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 611 Zvládání obtížných situací při komunikaci s podřízenými, rodiči a studenty

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
16 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Zvládání obtížných situací ze školní praxe                                                 5 h

            -  Základní typy obtížných situací

            -  Jak reagovat na urážky

            -  Základy vyjednávání

            -  Fáze vyjednávacího procesu

            -  Tipy a triky při vyjednávání

            -  Řešení patových situací při vyjednávání

            -  Seznámení s metodou BATNA

            -  Modelové situace

           

  • Přesvědčivá argumentace                                                                            5 h

            -  Pravidla přesvědčivé argumentace

            -  Principy logické argumentace

            -  Řečnické triky

            -  Rozpoznání manipulace

            -  Asertivní techniky jako obrana proti manipulaci

            -  Modelové situace

 

  • Zvládání námitek                                                                                         6 h

            -  Námitka jako projev zájmu

            -  Techniky překonávání námitek

            -  Vedení a usměrňování diskuse, zvládání námitek v týmu

            -  Modelové situace

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 15. a 16.02.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

5 100 Kč

 objednat

PP 604 Zvyšování odolnosti a práce se stresem (mindfulness)

Lektor/ka kurzu
Ing. Tomáš Rygl
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
21787/2022-4-687
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastník zážitkově orientovaného workshopu se naučí základům mindfulness, které může začít aplikovat v každodenním životě. Techniky mindfulness jsou vhodné pro zvyšování odolnosti vůči stresu, zvyšování pozornosti a koncentrace. Pracovníci tak budou více uvědomělí a budou lépe umět pracovat s napětím.

  • Icebreak
  • Tréning se smysly
  • Práce s dechem a pozorností
  • Všímavý oběd, všímavá procházka
  • Bodyscan a práce s tělem
  • Psychohygiena

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 16.02.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 365 English Grammar: Opakování anglické gramatiky pro učitele angličtiny

Lektor/ka kurzu
Tasci Gibson
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
BEZ AKREDITACE MŠMT
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

My jako učitelé známe a používáme anglickou gramatiku, ale může být těžké vysvětlit detaily našim studentům. Na tomto semináři se důkladně podíváme na relevantní a problematické gramatické struktury anglického jazyka. Probereme, jak můžeme tuto gramatiku lépe vysvětlit pomocí: pracovních listů, učebnic, prezentací indukční a deduktivní gramatiky, her a komunikačních postupů.

-Opakování gramatiky (90 min)

-Indukční a deduktivní strategie prezentace gramatiky (90 minut)

-Teorie gramatiky v EFL třídě (90 min)

-Použití gramatických her (90 min)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 21.02.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 612 Prezentační dovednosti pro učitele

Lektor/ka kurzu
Mgr. Bohumil Skryja
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28545/2022-6-863
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

.• Prvky prezentace  - sdělení (verbální a neverbální část, pomůcky, vizualizace, příprava prostředí)

• Etapy prezentace – příprava, stanovení cíle, struktura, nejčastěji používané pomůcky

Jak připravit dobrou pomůcku. Jak vnímáme a co si odnášíme.

. Struktura a zpracování prezentace – stanovení obsahu a hlavních bodů, struktura,

jak posluchač vnímá, co si zapamatuje, jak zaujmout, příprava pomůcek, doladění.

• Vlastní prezentace :

 Formy , prostředky, technika řeči, práce s otázkami, zvládání trémy.

• Vyhodnocení a zpětná vazba – desatero efektivní komunikace, shrnutí.

. Praktické příklady a ukázky

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 22.02.2024, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

ZŠ 136 Metody a techniky dramatické výchovy

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28545/2022-6-863
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tvořivá dramatika jako kreativní prostředek rozvoje osobnosti dítěte 1 hodina

Struktura dramatické lekce 1 hodina

Metody a techniky dramatické výchovy a jejich využití při vzdělávání dětí a žáků 6 hodin praktická participativní část s prezentací her a činností

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 23.02.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

BI 142 Jak se vyznat v horninách

Lektor/ka kurzu
Mgr. Marek Chvátal
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
758/2023-7-32
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsah: Vzdělávací akce je zaměřena na nejdůležitější horniny, na jejich vznik a výskyt v přírodě, vlastnosti a průmyslové využití. Jde o přehledně uspořádaná fakta o horninách coby základu našeho přírodního prostředí i lidské civilizace. Jádrem semináře je sbírka hornin v jejich nejčastějších podobách s důkazem na nejrozšířenější horniny zemské kůry a nejvýznamnější nerostné suroviny; vzorků je cca 100 a sbírka představuje ucelený soubor s vysokým didaktickým potenciálem mírně nad rámec potřeb základních a středních škol. Po krátkém teoretickém úvodu (základní stavba zemského tělesa; co je hornina, jaké typy hornin se rámcově rozeznávají podle vzniku) se probírají jednotlivé nejdůležitější horniny od vyvřelých přes usazené po přeměněné s ukázkami jednotlivých druhů (výčet viz níže) – vzorky kolují mezi účastníky, takže si je mohou „osahat“ a pořádně prohlédnout. Hodně pozornosti je věnováno poznávacím znakům základních hornin; zkušenost ukazuje, že učitelům tato „praktická“ část nauky o horninách často působí potíže, nepochybně proto, že jde o dovednost, již lze získat jen praxí, tj. studiem reálných vzorků, ne pouze teoreticky např. četbou literatury nebo hledáním informací na internetu. Ke každé hornině se účastníci dozví základní informace (složení, vlastnosti, určovací znaky, vznik a výskyt obecně a v ČR, průmyslové použití) i různé zajímavosti, kterými by mohli oživit a zatraktivnit svůj výklad žákům. Velký důraz je kladen na snahu o srozumitelnost bez používání složitější oborové terminologie. Vítány jsou samozřejmě všechny dotazy a připomínky účastníků, byť jasně daná struktura semináře nedává příliš prostoru pro improvizaci témat (na rozdíl od semináře o deskové tektonice).

 

Témata:

  • Krátce přehled stavby Země, aby byly probírané horniny zařazeny do kontextu zemského tělesa; ukázka železného meteoritu (materiál podobný jádru) a olivínovce (hornina zemského pláště). Co je zemská kůra. Co je hornina, jak se horniny rozlišují dle vzniku (vyvřelé, usazené, přeměněné). Horninotvorné minerály. Horninový cyklus. 1,0 h
  • Horniny vyvřelé: vznik magmat, hlubinné a výlevné vyvřeliny; hlavně žulové a čedičové horniny. 2 hod.
  • Horniny usazené: zvětrávání, transport, usazování; úlomkovité, chemogenní a úlomkovité usazeniny; hlavně horniny řady jílovec–slepenec a vápence. 3 hod.
  • Horniny přeměněné: teplotně-tlaková přeměna hornin, druhy přeměny; regionálně, kontaktně, dynamicky,  chemicky, šokově přeměněné horniny; hlavně horniny řady fylit–migmatit, mramory. 2 hod.

 

Výčet základních probíraných hornin (pozornost je vždy věnována hlavně nejrozšířenějším horninám z dané skupiny – viz témata, ostatní jen letmo nebo v případě zvláštního zájmu účastníků):

  • Vyvřelé horniny: žuly a ryolity, čediče a gabra, andezity, znělce
  • Usazené horniny: slepence a brekcie, pískovce a křemence, prachovce a prachové břidlice, jílovce a jílové břidlice, slínovce, opuky, vápence, travertiny, evapority (sůl kamenná, sádrovec), ferolity (usazené železné rudy), horniny uhelné řady, reziduální horniny (laterity, bauxity, kaoliny)
  • Přeměněné horniny: fylity, svory, pararuly, metakvarcity, ortoruly, migmatity, amfibolity, mramory, erlany, hadce, eklogity, granulity, kontaktní rohovce a břidlice, porcelanity, mylonity, impaktové horniny

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 26.02.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 618 Sociální psychologie v praxi

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Kurz akreditován MŠMT pod č.
BEZ AKREDITACE MŠMT
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na využití sociální psychologie ve vzdělávání. Zaměřuje se na skupinové chování, teorii dyád, sociální vztahy. Klade důraz na využití fenoménů jako je skupinové myšlení, sociální lenivost, kognitivní disonance, mylná atribuce, chování davu, kulturní odlišnosti, skupinová polarizace a další v kontextu vzdělávání a práce s dospělými.

1.ICT ve vzdělávání, úvod
(2 vyučovací hodiny)
− Úvod do sociální psychologie
− Experimenty v sociální psychologii
− Nejvýznamější objevy v sociální psychologii


2. Skupiny
(2 vyučovací hodiny)
− Pojem skupina
− Dynamika skupiny, role ve skupině, vývoj skupin
− Skupinové myšlení, skupinová polarizace
− Teorie davu


3. Fenomény v sociální psychologii
(2 vyučovací hodiny)
− Kognitivní disonance, falešná atribuce
− Předsudky, postoje a názory
− Behaviorální teorie, chování
− Využití sociální psychologie ve vzdělávání


4. Využití sociální psychologie v praxi
(2 vyučovací hodiny)
− Sociální chování
− Teorie dyád
− Vztahy a jejich aspekty
− Láska, její fáze, vztahové mýty

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 28.2.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

NJ 142 Práce se slovní zásobou ve výuce němčiny

Lektor/ka kurzu
Mgr. Markéta Mazuchová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
8473-7-267
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři se účastníci zaměří na možnosti rozšiřování a upevňování slovní zásoby v kontextu procvičování dovedností čtení, poslech, psaní a mluvení. Vyměníme si zkušenosti a společně se zaměříme na to, s čím naši studenti bojují a co potřebují pro to, aby si slovní zásobu neustále zlepšovali. V hlavní části semináře si ukážeme a vyzkoušíme různé aktivity a hry zaměřené na procvičování slovní zásoby, aby studenti pravidelným opakováním dostávali slova z pasivní slovní zásoby do slovní zásoby aktivní. Vyzkoušíme si také, jak můžeme studentům pomoci zapamatovat si německé členy. Dále se podíváme na to, jak učitelé mohou pracovat s chybami studentů a jak vést studenty k sebereflexi. Pracovat budeme i s frekventovanými kodifikovanými rakouskými či švýcarskými variantami.

  • možnosti rozšiřování a upevňování slovní zásoby v kontextu dovedností čtení, poslech, psaní a mluvení (1 hodina)
  • výměna zkušeností – s čím studenti bojují, co jim pomáhá atd. (1 hodina)
  • konkrétní aktivity zaměřené na rozšiřování a upevňování slovní zásoby (3 hodiny) – aktivity, při kterých budeme využívat různé neverbální prostředky, např. fotky, ilustrace, skutečné předměty, gesta, pohyb, zvuky, ale i prostředky verbální, např. definice, antonyma, synonyma, přiřazování k nadřazeným pojmům, vytváření modelových situací, rozhovorů, scének, naše těžiště bude spočívat v trénování slovní zásoby v jasných kontextech, komunikačních situacích, v kterých budou slovíčka a celé fráze sloužit cíli se efektivně dorozumět (zdroje: sbírky aktivit pro výuku němčiny, např. 55 Wortschatzspiele, 111 Kurzrezepte, 55 kommunikative Spiele, Herz oder Pistole?, některé aktivity vycházejí pouze z praxe lektorky či z aktivit, které lektorka zná z různých seminářů zážitkové pedagogiky, dramapedagogiky atd.)
  • aktivity vedoucí k automatizaci německých členů (1 hodina) – hry založené na vizualizaci, prostorové představivosti, pohybové aktivity a komunikační hry, které žákům pomůžou si členy zautomatizovat a zprostředkují jim různé metody učení
  • práce s chybou, aktivity vedoucí k sebereflexi studentů (1 hodina) – aktivity zaměřené na rozpoznání chyby a její opravu, na prevenci klasických chyb vyplývajících z vlivu mateřského jazyka (tzv. typické české chyby)
  • práce s frekventovanými kodifikovanými rakouskými či švýcarskými variantami (1 hodina) – aktivity zaměřené na získání povědomí o tom, že německy mluvící oblast může obsahovat různé lokální varianty, které jsou důležité především v tematickém okruhu jídlo a pití

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 28.02.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 626 Jak na skupinové a kooperativní učení?

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
BEZ AKREDITACE MŠMT
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Přehled témat:

  • formy učení
  • skupinové x kooperativní učení
  • analýza vnitřních předpokladů pro týmovou práci
  • efektivní x neefektivní týmy
  • formy práce a konstruktivismus
  • adaptace a harmonizace týmů
  • výukové programy s využitím skupinové či kooperativní práce
  • hodnocení skupinové a kooperativní práce
  • cíle a kritéria hodnocení
  • efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení

 

Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse budou probíhat v komunitním kruhu:

  1. představení tématu a cílů semináře
  2. představení lektora a účastníků
  3. snos myšlenek na téma: Co umíme?
  4. pojmenování vzdělávacích potřeb (resp. očekávání) k tématu ze strany účastníků (Co bychom se chtěli naučit? S čím si nevíme rady? Chtěli bychom odpovědi na tyto otázky…)
  5. praktické ukázky výukových programů 
  6. analýza ukázek
  7. plánování dle potřeb účastníků

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 04.03.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 336 Jak vyzrát na čtenářskou gramotnost ve 4. a 5. ročníku ZŠ

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jarmila Sulovská
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsah semináře nabízí inspirace, jak pomocí rozmanitých metod motivovat děti ke čtení, rozvíjet základy jejich čtenářské gramotnosti, naučit je pracovat s krásnou literaturou, s populárně naučným a žurnalistickým textem. Zaměříme se na to, jak mají žáci vyhledávat v textu klíčové informace a pracovat s nimi. Účastníci si prakticky vyzkoušejí vybrané aktivity spojené s prací s lineárním i nelineárním textem a seznámí se některými technikami, jejichž pomocí je možno docílit funkční čtenářské gramotnosti pomocí hry. Bude doporučen i výběr literatury pro děti a mládež, která může podpořit čtenářskou gramotnost.

  • Osobnost učitele. Význam motivace. Aktivizace žáků. Kreativita při práci s textem.

0,5 h

  • Vytváření čtenářského vkusu, rozlišování hodnotné literatury od literatury konzumní a manipulační. Oceněné knihy – Zlatá stuha, Magnesia Litera atd.

Význam regionální literatury, spolupráce s knihovnami, besedy s autory atd.

Smysl pro krásu jazyka. Rozvíjení estetického cítění – prožitkové vnímání, zážitková četba.

0,5 h

  • Tvořivý přístup ke čtení, dokončení děje, rekonstrukce textu, rozhovor 2 hrdinů, práce s komiksem a s ilustrací

1,5 h

Čtení s předvídáním, řízené čtení, skládankové čtení, vyhledávání klíčových slov, práce s grafickými organizéry atd.

2h

Audioknihy, využití poslechu nahrávek, videoukázky, čtenářské dílny

Přehled vybraných knih pro děti

1 h

Evaluace, diskuse, sdílení zkušeností

0,5 h

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 07.03.2024, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

AJ 356 Speaking games and activities in the classroom

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři se zaměříme na nejrůznější konverzační aktivity k zapojení různých úrovní pokročilosti studentů. Seminář představí praktické aktivity, které mohou učitelé zapojit do výuky. Účastníci si prakticky vyzkouší nejrůznější konverzační aktivity zaměřené na gramatiku, slovní zásobu, icebreakers, warmers a fillers. Představíme si také množství nejrůznějších užitečných zdrojů.

  • Icebreakers (45min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé aktivity „icebreaker“, které lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) studentů základních a středních škol.
    • Classic mingle, Swap the question, Speed dating, Coat of arms, Throw the ball, 2 truths and a lie, Never have I ever, Find someone who, Candy icebreaker, What we share, Show and tell,...
  • Warmers (45 min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé aktivity „warmer“, které lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) studentů základních a středních škol.
    • 20 objects , Alphabet shopping, Apples to apples ,Back to the board, Battleships, Bingo, Chalkboard acronym, Charades,...
  • Fillers  (45 min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé aktivity „filler“, které lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) studentů základních a středních škol. Pictionary ,Questions and answers

Quizlet ,Quotes, Random question generator, Running game, Scattergories

Scrambled letters, Scavenger hunt, Sentence construction,...

  • Zaměření na slovní zásobu (90 min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé Speaking aktivity, které se zaměřují především na slovní zásobu, kterou lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) studentů základních a středních škol.
    • Hangman, Name the animal, I spy, Make a word, Rhyming words, Name, place, animal, thing, Hink pink, categories, Guess the correct word, bamboozle,.....
  • Zaměření na gramatiku (90 min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé Speaking aktivity, které se zaměřují především na gramatiku a které mohou být použity pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
    • Throw a question, Telephone game, Student Line up, Liar, Liar, 5 things I did today,  Drawing dictation pairs, Picture dictation, I say, you say, What’s my problem, ….
  • Představení zdrojů užitečných při plánování lekcí (45 min)
    • Zde se podíváme na různé online zdroje, které mohou učitelé použít k plánování lekcí mluveného projevu nebo aktivit pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů. Podíváme se na různé stránky, budeme je sdílet a diskutovat o nich, kde mohou učitelé najít materiály a/nebo pracovní listy, které jim pomohou naplánovat si hodiny a řečnické aktivity.
    • https://www.eslvideo.com/
    • https://film-english.com/film-segments/
    • https://app.gonoodle.com/
    • https://jeopardylabs.com/
    • https://kahoot.com/
    • https://learnenglishkids.britishcouncil.org/
    • https://learnenglishteens.britishcouncil.org/
    • https://learningapps.org/
    • https://lyricstraining.com/
    • https://www.mmmenglish.com/
    • https://premiertefl.com/wp-content/uploads/2019/04/Warmers-FIllers-Coolers.pdf
    • https://quizizz.com/
    • https://skribbl.io/
    • https://sketch.io/sketchpad/
    • https://warmupsfollowups.blogspot.com/
    • https://wheelofnames.com/
    • https://wizer.me/
    • https://wordwall.net/
    • https://www.allthingstopics.com/
    • https://www.baamboozle.com/

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 15.03.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 366 Effective Error Correction

Lektor/ka kurzu
Tasci Gibson
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
BEZ AKREDITACE MŠMT
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto workshopu se zaměříme na to, jak pomáhat našim studentům zlepšit jejich produktivní lingvistické schopnosti a zároveň je umět citlivě a efektivně opravovat. Podíváme se na psychologické a pedagogické aspekty opravování chyb a jak toto zanést do našich kontextů. Budeme pracovat s množstvím příkladů ze života, které potom budeme moci přímo přenést do naší výuky.

  • Úvod a teorie za opravováním chyb ve výuce jazyků
  • Kdo, jak, kdy, proč (opravovat)?
  • Praktický workshop s ukázkami
  • Jak toto vše využít v praxi a přehled možných problémů s opravováním

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 15.03.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 43 Jak jednoduše oživit klasickou prezentaci interaktivními prvky a zvýšit motivaci studentů

Lektor/ka kurzu
Bc. Petr Chamula
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Během semináře budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity prezenční i distanční výuky a zvýšení motivace žáků i vyučujících. Zejména pak s aplikací Nearpod.

První část semináře je věnována motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.

V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako hlavní prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnost nahlédnout do práce žáků a okamžitě jim poskytnout zpětnou vazbu. V další části si budou účastníci moci vyzkoušet vytvoření vlastní lekce a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.

V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využitím v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.

  • Žák a motivace k výuce (45 minut)
  • Aplikace Nearpod – teoretická část (90 minut)
    • Seznámení s aplikací
    • Ukázka vzorové lekce
    • Popis funkcí
    • Ukázka integrace s ostatními aplikacemi
  • Aplikace Nearpod – praktická část (90 minut)
    • Praktické vytvoření interaktivní lekce z klasické PowerPoint prezentace
    • Otestování funkčnosti lekce ve dvojicích
    • Seznámení s funkcí Reports
  • Nearpod a Google Slides (45 minut)
    • Integrace aplikací a ukázka vytvoření lekce ve Slides jako náhradě za MS PowerPoint
  • Virtuální tabule a její využití (30 minut)
  • Tipy na ostatní aplikace k obohacení výuky (60 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 25.03.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

HV 68 Jak na hudebku

Lektor/ka kurzu
Mgr. Ivana Janovská
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
8473-7-267
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsah:

1.-2.hodina

Hudební hry, hry na tělo, rytmické hry. Propojení hudby, slova a pohybu. Didaktické postupy zaměřené na rozvoj rytmického cítění.

3.-4.hodina

Formy aktivního poslechu. Možnosti realizace poslechových skladeb tak, aby poslech nebyl nudnou složkou hudební výchovy.

5.-6.hodina

Orffův instrumentář, boomhackery (perkusní tyče)  a jejich využití ve skupinové výuce. Možnost práce s hudebním repertoárem formou úprav pro Orffovy nástroje a soustavu boomhackerů (perkusních tyčí). Ukázky nácviku skladeb formou hry, tedy bez nutnosti práce s notovým zápisem.

7.-8- hodina

Hudba jako prevence problémových jevů. Praktické možnosti využití.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 03.04.2024, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

BI 147 Evoluční biologie lidí a volba partnera z hlediska evoluční psychologie člověka

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
8473-7-267
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Charakteristika

Evoluční biologie je u veřejnosti stále vnímána kontroverzně, zejména ve školním prostředí. Obsahem semináře bude základní představení evoluční biologie, zejména evoluce člověka z hlediska evoluční psychologie. Důležitou částí evoluční biologie je volba partnera. Rozhodnutí týkající se výběru partnera u člověka patří k těm, která se týkají téměř všech. Na mnoho zdánlivě iracionálních či podivných nutkání a přání přitom umí odpovědět evoluční psychologie člověka. Atraktivní tématika pohlavního výběru tak bude demonstrována na příkladu volby partnera u lidí z hlediska evoluční psychologie člověka.

 

Obsah

Během tohoto semináře jsou představeny základy evoluční biologie – zejména příčiny a důsledky přirozeného výběru a teorie sobeckého genu. Teoretické zákonitosti jsou demonstrovány na praktických příkladech živočichů i člověka (2 hod).

Stručně nastíněna je i evoluce rodu Homo a koncept tzv. „prostředí evolučních adaptací“ člověka (2 hod).

Další část semináře je věnována pohlavnímu výběru – jeho existence je zdůvodněna na základě fyziologie rozmnožování, jeho nápadné projevy jsou demonstrovány na praktických příkladech z české i exotické přírody (1 hod).

Kromě základní charakteristiky pohlavního výběru jsou uvedeny jeho nejdůležitější další složky (zejména „hypotéza sexy synů“, „hypotéza dobrých genů“, teorie handicapu“ a „parazitová hypotéza“ Hamiltona a Zuka). Všechny teoretické konstrukce jsou přiblíženy na příkladech živočichů, především hmyzu, ptáků, obojživelníků a savců včetně člověka (1 hod).

 

V poslední části semináře budou účastníci seznámeni s detaily výběru partnera u lidí. Z lidské evoluce pramenící specifika procesu výběru partnera jsou ukázány na příkladech z výzkumů běžných i exotických lidských kultur celého světa. Kromě fyzických vlastností, ovlivňujících atraktivitu pro opačné pohlaví, jsou ukázány např. příklady vlivu hormonální antikoncepce na pohlavní výběr člověka; úloha čichu; červené barvy a další zajímavosti. Představen je i základní koncept tzv. války spermií a vztah krátkodobých / dlouhodobých svazků  a osobnosti mužů i žen (2 hod).

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 08.04.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 337 Práce s chybou v českém jazyce

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
8473-7-267
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

úvodní zamyšlení nad chybou (30 min), úmyslná chyba učitele (20 min), oprava žákovské chyby (40 min), taháky (40 min), text učící (30 min), mnemotechnické pomůcky a legrace – Ladova malovaná frazeologie, vtipy vznikají chybným pochopením slov,… (50 min), to jsou možnosti, které dětem češtinu přiblíží. Budeme mluvit o nezvyklých způsobech opravování chyb (50 min), o vytváření korektur (30 min) i o tom, co může chyba způsobit a  proč je v učení tak důležitá ( 40 min), diskuze (30 min) .

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 9.4.2024, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 620 Možnosti supervizí v kolektivech pedagogů

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V semináři budou účastníci získávat základní údaje o supervizi jako účinném nástroji k zvládání většiny situací, které se mohou v pedagogických kolektivech vyskytnout. Seminář přiblíží nezbytné teoretické poznatky a podklady tak, aby se daly během výuky prakticky uchopit a vyzkoušet. Během semináře budou představeny běžné způsoby supervizí, také budou zmíněny jejich rizika v pedagogickém kolektivu. Hlavním nástrojem semináře bude vzájemná komunikace a přehrávání modelových situací typických ve vzdělávacím procesu, příkladně: syndrom vyhoření, konfliktní vztahy, systémové nedostatky při vzdělávání, nežádoucí chování žáků apod.

  • Co je supervize? (1 hod., základní představení)
  • Supervize ve školním prostředí (1 hod., výhody a rizika supervizí)
  • Jak vzájemně sdílet? (2 hod., možnosti otevřené komunikace mezi pedagogy)
  • Supervize v praxi (4 hod., konkrétní kazuistiky, praktické a sebezkušenostní aktivity)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 19.04.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 623 Well - being: Work life balance. Realita a ne chiméra

Lektor/ka kurzu
Mgr. Helena Macková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Kurz akreditován MŠMT pod č.
BEZ AKREDITACE MŠMT
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Práce v pedagogické oblasti (a interakci s druhými) je náročná. Hledáme cestu, jak být v pohodě. Jak zvládnout dobře svou práci a svůj soukromý život. Někdy se v tom topíme a je toho na nás příliš. Na tomto workshopu bude každý hledat svou cestu ven, svůj recept na to, jak  dobře zvládat zátěž při práci s druhými, být produktivní v práci, mít ji pod kontrolou a rád. Zároveň jak si užívat svůj život. Pojďme hledat cesty k životu, jaký chceme žít.

Blok 1   Slasti a strasti v práci i doma – diagnostika sama sebe z pohledu zaměstnance v pedagogických službách a práci s druhými (2 hod)

-  Co bere čas a energii v práci s lidmi a ve službách?

-  Jak si poskládat své osobně-pracovní priority, osobní a firemní?

 - Pozitivní inteligence a jak ji využít ve svůj prospěch v práci s lidmi a ve službách           

Blok 2   Time management a produktivita (2hod)

  • Chronotyp  a práce podle něj
  • Priority – jak je určit a jak s nimi pracovat
  • Prokorastinace?
  • Tipy na plánovaní svého času        

Blok 3   Konfliktní situace zejména v práci s lidmi a v sociálních službách (2hod)

  • Jak ustát kritické a konfliktní situace emočně a komunikačně
  • Tipy a nácvik na podávání konstruktivní kritiky a ZV
  • Umění přijmout sebevědomě a na úrovni kritiku z druhé strany

 Blok 4 Sebepoznání a jak to využít ve svůj prospěch a prospěch druhých, při práci s lidmi a v sociálních službách (2hod)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 24.04.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 339 Mluvím, mluvíš, mluvíme? – praktická rétorika

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jarmila Sulovská
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastníci se seznámí s vybranými dechovými a artikulačními cvičeními, která jsou nezbytným základem pro správné a srozumitelné vyjadřování. Prakticky si vyzkoušejí, jak tato cvičení se žáky provádět a jak rozvíjet jejich komunikační dovednosti. Pozornost bude věnována i obohacování slovní zásoby a možnostem spojení s průřezovým tématem mediální výchova.

  • Teoretický úvod. Kultura mluveného slova. Co budeme sledovat při mluveném projevu?
  • Dechová cvičení - nácvik
  • Artikulační cvičení, poslech nahrávek, nácvik
  • Jazykolamy a hry podporující obohacování slovní zásoby - nácvik
  • Řeč těla – nástin
  • Vlastní mluvený projev – jeho příprava a realizace, vazba na mediální výchovu
  • Umění jednat s lidmi
  • Evaluace, sdílení zkušeností, závěr

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 25.04.2024, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

AJ 355 Dogme and activities that use no or little preparation timeDogme and activities that use no or little preparation time

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři se zaměříme na aktivity a hry včetně “icebreakers, fillers a warmers”, které vyžadují naprosto minimální čas na přípravu a dokáží zapojit studenty nejrůznější úrovně pokročilosti (od začátečníků po pokročilé) žáků prvního i druhého stupně ZŠ. Představíme si přístup “DOGME” ve výuce a jak ukážeme si, jak taková typická “DOGME” lekce vypadá a jak se dá využít. Seminář se zaměří na praktické aktivity, které mohou pedagogové využít k většímu zapojení studentů do výuky. V průběhu semináře si učitelé sami vyzkouší účastnit se nejrůznějších her a aktivit (fillers, warmers, icebreakers,..), které se zaměřují na různé jazykové dovednosti (gramatika, slovní zásoba, mluvení, poslech, čtení, psaní). Představíme si také množství zajímavých zdrojů, které mohou být při zapojování těchto aktivit užitečné.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 26.04.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 627 Projektové knihy aneb Jak docílit efektivního uchování obsahu učiva

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
BEZ AKREDITACE MŠMT
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Učitelé se naučí využívat výtvarné a pracovní techniky ke zpracování důležitého obsahu učiva).

Aby si žáci tyto znalosti pamatovali, musí s nimi umět pracovat, zaznamenat je tak, aby se k nim rádi vraceli. Učitelé se naučí nejen připravovat podrobné projekty, ale vyzkouší si i spoustu technik, jak tyto projektové materiály shromáždit a zpracovat, jak žáky pro práci připravit, jak vyrobit přehledy sesbíraných údajů, jak pracovat s výtvarnými a pracovními technikami.

 

Struktura kurzu:

  1. Seznámení s technikou práce   (90min),
    Popis přípravy materiálu (rozsah znalostí žáků o zvoleném tématu), popis jejich zpracování do tzv. projektové knihy za pomoci výtvarných technik, diskuze o možnostech a benefitech tohoto postupu.
    Účastníci se učí shromažďovat údaje k vybranému tématu
  2. Seznámení s výtvarnými technikami   (180min)
    Výtvarná práce s papírem seznamuje s technikami výroby tzv. minibooks. Příprava papírového formátu pro budoucí projektovou knihu, skládání papíru do atraktivního formátu miniknížek a ilustrativní kresba s popisky a doprovodnými texty, zaznamenání poznatků, zakomponování do celku (tedy projektové knihy).
  3. Příprava a plánování vlastní knihy   (45min)

Výběr tématu, zvolení oblastí, které v knize budou uvedeny (znalosti), delegování úkolů, výběr formátů.

  1. Diskuze nad možnostmi techniky (45min)

 Zhodnocení přínosu, výhod, ale i odhalení možných slabých míst a jak
 je eliminovat

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 29.04.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 42 Značkovací jazyk XML pro mírně pokročilé

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V rámci akce bude realizován výklad s následnou diskuzí, přičemž bude demonstrováno využití XML v praxi.

  • Navigace a dotazování v XML dokumentech, XPath, XQuery
  • Hypertextové odkazy v XML dokumentech, XLink, XPointer
  • Transformování a formátování XML dokumentů, XSL, XSLT, XSL FO
  • Web services, SOAP, UDDI, WSDL
  • Aplikace XML

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 15.05.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 352 Angličtina v pohybu (Jak se učit jazyk atraktivní formou)

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
BEZ AKREDITACE MŠMT
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Zaměříme se na několik základních skupin, hry pohybové, s pohybem, tleskací, pohybově komunikační a prstové hříčky.

Ukážeme si jejich charakteristiku, možnosti jejich využití a jejich přínos.

 

Učitelé se naučí, jak využít tyto atraktivní hry pro rozvoj kvalitní výslovnosti, přiměřené gramatiky, rozšíření slovní zásoby v přirozeném proudu komunikace, ale také soustředění, paměť a smysl pro pravidla a fair play.

 

Přehled témat výuky a časová dotace:

  1. Úvod                                                                                                (20min)
    Seznámení s možnostmi, posouzení stávající praxe, analýza problémů.
    Příklady dobré praxe, stanovení podmínek, za kterých se žáci mohou zapojit
  2. Prstové hříčky                                                                                  (70min)
    Hry, které dětem pomáhají rozvíjet nejen jazykové dovednosti, ale také jemnou motoriku prstů, paměť, soustředění. Naučíme se používat prstové loutky.
    (Five little ladybirds, Kittens, Butterfly, Caterpillars plus některá sezóní hra etc.)
  3. Pohybové hry a hry s pohybem                                                       (90min)
    Seznámíme se s několika základními typy pohybových her (kruhové, frontální, rozptylové – Cat and mouse, Kite, Little Witch, Tigers, Terrible crocodile, Balloons, Piggie, rabbit, wolf, Catch, don’t catch)
  4. Tleskací hry                                                                                     (90min)
    Tleskací hry vyžadují spolupráci dvojic i větších skupin, poskytují zapamatování textu díky rytmu, a také zážitku dětí (Water, ice, gas, Pencil clapping game,
    7 clapping game, Days of the week, Fruit game, Opposite chant)
  5. Hry s pohybem                                                                                 (80min)
    Několik her s pohybem dětem navozuje získání pozornosti a propojení mozkových hemisfér pro soustředění (lateralita) (Monsters, My hands, Everybody do this The moving song).
  6. Závěr, zhodnocení a shrnutí poznatků                                            (10min)
    Účastníci budou mít možnost se podělit o vlastní dojmy, poznatky, zkušenosti na základě vlastní praxe.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 16.05.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

NJ 143 Dramapedagogika ve výuce němčiny

Lektor/ka kurzu
Mgr. Markéta Mazuchová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
758/2023-7-32
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto hravém semináři se blíže podíváme na prostředky dramatické výchovy a ukážeme si, jak je můžeme využít ve výuce němčiny – pantomimu, rolové a improvizační hry, práci s hlasem, s rekvizitami a další možnosti, které mohou němčinu udělat přístupnou i pro studenty, kteří jsou při klasické výuce spíše slabší či pasivnější. Tím, že studenti komunikují v určité roli, a ne sami za sebe, je pro ně často jednodušší se vyjádřit. Vyzkoušíme si celou řadu aktivit, s jejichž pomocí můžeme u studentů rozvíjet slovní zásobu, gramatiku, výslovnost, ale i psaní či mluvení, a zamyslíme se nad tím, jak studentům pomoci překonávat strach z chyb.

  • Nejprve se podíváme na naše zkušenosti s prostředky dramapedagogiky  (pantomimou, rolovými a improvizačními hrami, prací s hlasem a rekvizitami) a zamyslíme se nad tím, jak mohou aktivity vycházející z dramapedagogiky proces učení u studentů podpořit. (2 hod.)
  •  Vyzkoušíme si řadu aktivit a her, pomocí kterých můžeme pracovat s dynamikou skupiny, procvičovat gramatické struktury, výslovnost, slovní zásobu i plynulost mluveného projevu. (5 hod.)
  • Ukážeme si, jak můžeme studentům pomoci se do představovaných aktivit bez obav zapojit. (1 hod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 22.05.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

M 317 Jak účinně popularizovat matematiku na středním stupni vzdělávání.

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Matematika je nesporně univerzálním jazykem a účinným nástrojem v řadě oborů lidské činnosti. I přes obvyklý odpor k tomuto předmětu ze strany žáků (bohužel často přenášený z rodinného prostředí) je mnoho cest, jak vzbudit v dnešních dětech a mládeži zájem o pochopení principů matematiky a možností jejích aplikací. Zatímco škola většinou staví při výuce na „co a jak“, což je určitě nezbytné, lze doplnit vhodným a citlivým způsobem i „proč a kde“. Seminář má poskytnout informaci o metodice tohoto přístupu na jedné straně a současně na druhé straně poskytnout zásobárnu příkladů, úloh, kvízů a dalších pomůcek pro oživení výuky matematiky nebo organizaci zájmových kroužků, kde se matematické vzdělání prohlubuje. Seminář je primárně určen pro učitele na středním stupni vzdělávání, i když existuje i jeho verze pro ZŠ.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 23.05.2024, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 341 Poezie a pět smyslů

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jarmila Sulovská
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Záměrem semináře je inspirovat učitele příklady, jak je možno netradičním způsobem seznamovat žáky s poezií. Na názorných ukázkách si prakticky vyzkoušejí, jak básnické texty působí na jednotlivé smysly i na více smyslů pohromadě. Zaměříme se i na humor a nonsens v poezii, na vazbu poezie s hudbou a vybrané písňové texty. Prakticky si vyzkoušíme možnosti práce s ilustrací a obrazem (grafická poezie, kaligramy) a možnosti rozvíjení fantazie žáků a jejich vlastní tvorby.  Zřetel bude brán na mezipředmětové vztahy.

Motivace a aktivizace dětských čtenářů. Vytváření čtenářského vkusu, smysl pro krásu jazyka. Rozvíjení estetického cítění – prožitkové vnímání.                                          0,5 h

Práce s texty, v nichž hraje významnou úlohu chuť a čich (J. Žáček, J. Dědeček, J. Havel, Z. Svěrák, J. Suchý aj.)

1 h

Poezie a hmatový vjem (např. J. Skácel, M. Lukešová aj.)

Vnímání poezie zrakem - grafická poezie, kaligramy, limerik, spojení obrazu a básně, ilustrace, rozvíjení představivosti při četbě básně

1 h

Poezie určená k hlasitému čtení, zhudebněná poezie, písňový text

Spojení více smyslů v jedné básni. Filmová podoba básnického díla aj.

1 h

Evaluace, sdílení zkušeností, závěr

            0,5 h

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 24.05.2024, 10:00–13:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

PP 610 Sociální kompetence učitele v oblasti komunikace

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář rozvíjí komunikaci verbální, neverbální, formy práce s trémou, vliv komunikačního šumu a metody jeho eliminace (např. navracení porozumění). Téma komunikační chyby, fauly a obrana proti nim se zabývá lží, pomluvou, manipulací. Zahrnuje techniky přiměřeného prosazení práv a obrany před nespravedlivou kritikou. Seminář je doplněn nácvikem, ukázkami, kazuistikami z praxe lektorky, testem inventáře sociálního chování, na který navazuje téma forem asertivního chování v aktuální situaci. 

V rámci semináře lze zvolit prioritní témata: komunikace jako nástroj sladění kolektivu třídy, komunikace s rodiči žáků, vedení třídní schůzky, komunikační chyby, fauly, chyby percepce a jejich dopad na klima třídy, klima sborovny, vztahy učitel – rodič.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 29.05.2024, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

PP 616 ADHD: vzdělávání žáků s poruchou pozornosti

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petra Vorlíčková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
8473-7-267
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastníci se dozvědí především praktické informace, které pomohou včasně rozpoznat projevy ADHD, dále díky nim dokážou upravit podmínky vzdělávání tak, aby se minimalizoval vliv negativních projevů dítěte na jeho školní výsledky a také na jeho zařazení v kolektivu.Účastníci uslyší příklady řešení konkrétních konfliktních a krizových situací.

  • Úvod – seznámení, vzájemná očekávání.
  • Definice pojmu, etiologie, vývojová stadia, vztah mezi SPU a SPCH.
  • Žádoucí ovlivnění ADHD  - (jak k dítěti přistupovat, realistická očekávání). 
  • Praktické rady do školy – začlenění do kolektivu, přístup k dítěti, vzájemná spolupráce.  Praktické rady v době online výuky
  • Asistent pedagoga – jeho pravomoc a povinnost, úloha ve třídě.
  • Prevence vzniku poruch chování u dětí s ADHD.  Relaxační techniky, představení metody biofeedbacku.
  • Praktická cvičení, modelové situace.
  • Kazuistiky dětí s ADHD.
  • Závěrečná reflexe, diskuze a otázky

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 30.05.2024, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

M 313 Použití počítače/notebooku a telefonu v hodinách matematiky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Lukáš Javorek
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
758/2023-7-32
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář představí jednoduché a základní využití počítače, notebooku a telefonu  ve vyučovací hodině matematiky a v přípravě na výuku. V průběhu semináře si ukážeme možnosti jaké on-line nástroje zapojit do výuky matematiky, ukážeme si jaké programy/aplikace využít na PC/notebooku/telefonu a tipy na využití tabletu/telefonu ve výuce matematiky.

Dozvíte se, JAK ZAŘÍZENÍ OVLÁDAT, JAK ORGANIZOVAT TŘÍDU při práci s technologiemi. 

Modelově si představíme předinstalované aplikace  v tabletu/telefonu ODPOČET, ZÁZNAMNÍK, FOTOAPARÁT, QR ČTEČKA a jejich spojení s výukovými metodami.   (2h)

Další blok semináře představí některé VOLNĚ DOSTUPNÉ APLIKACE ale s nutností instalace. Předvedeme si online ORGANIZÉR VYUČOVACÍ HODINY vhodný pro interaktivní tabuli. Ukážeme si GENERÁTORY skládanek a kartiček, které usnadní práci a zatraktivní hodinu.   (2h)

Projdeme WEBOVÉ STRÁNKY a ONLINE NÁSTROJE využitelné při přípravě vyučovací hodiny. Zažijete si metodu SOLE a FLIPPED CLASSROOM ve spojení s tabletem nebo smartphonem.   (2h)

Podrobněji si představíme QUIZZIZ, VIRTUÁLNÍ TABULI, GRAFICKÝ TABLET, TARZII   (2h)

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 30.05.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZŠ 135 Pohybové hry a aktivity v přírodě pro děti předškolního a mladšího školního věku (venku)

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28545/2022-6-863
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na rozvoj pohybových schopností a dovedností (lokomočních, manipulačních aj.) u dětí předškolního a mladšího školního věku. Tyto hry jsou situovány do venkovního prostředí (příroda, dětské hřiště, zahrada mateřské či základní školy). Seminář je založen na participaci všech účastníků, kteří se aktivně zapojí do nácviku pohybových her a aktivit v přírodě. Všechny prezentované hry a činnosti které jsou v praxi ověřeny a lze je zařadit do vzdělávací nabídky v mateřské škole a do vzdělávání na prvním stupni základní školy.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 06.06.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 354 Writing games and activities in the classroom

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři se zaměříme na nejrůznější psací aktivity k zapojení různých úrovní pokročilosti studentů středních škol a VOŠ .Seminář představím praktické aktivity, které mohou učitelé zapojit do výuky. Účastníci si prakticky vyzkouší nejrůznější písemné aktivity zaměřené na gramatiku, slovní zásobu, icebreakers, warmers a fillers. Představíme si také množství nejrůznějších užitečných zdrojů.

  • icebreakers, Warmers and Fillers (45min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé psaní ledoborců, ohřívačů a výplňových činností, které lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) studentů základních a středních škol.
    • Half a dialogue reading
    • Dictation
    • Shouting dictation
    • Gapped dictation
    • Dialogue dictation
    • Other viewpoint reading
    • What’s the news reading
    • Storyboard time reading
    • Model
    • Scramble sentences
    • Proofreading and editing
    • Continuing story
  • Lekce zaměřená na dovednost psaní (90 min) : plánování a výuka, specifika a různé typy pro různé úrovně pokročilosti
    • Zde se podíváme na plánování a realizaci lekce psaní a také si prohlédneme a procvičíme různé lekce psaní, které lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
    • different sub skills in writing
    • the different stages of a writing lesson
    • How to plan an effective writing lesson
    • different kinds of writing lessons
    • How to organize feedback on writing
    • peer feedback on writing
    • examining and feedback on examples of writing lessons for different age groups and levels
  • Zaměření na slovní zásobu (90 min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé aktivity v oblasti psaní, které se zaměřují především na slovní zásobu, kterou lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) studentů základních a středních škol.
    • Balderdash
    • Wordsearch
    • Wordshake/ boggle
    • Scrabble
    • Hangman
    • Bang
    • Label it
    • Find the word
    • Altered texts
    • Vocabulary bingo
    • Mad libs
    • Fill in the gaps
    • Memory game
    • The odd one out
  • Zaměření na gramatiku (90 min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé aktivity Psaní zaměřené především na gramatiku, které lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) studentů základních a středních škol.
    • Sentence building game
    • Spot the mistakes.
    • Play the Simon Says of grammar
    • Cap‑ital letters
    • Present and past tense matching game.
    • grammar matching games
    • roll a sentence
    • grammar sentence building
    • funny flips
    • grammar bingo
    • grammar smackdown
    • sentence smackdown
  • Představení zdrojů užitečných při plánování lekcí (45 min)
    • Zde se podíváme na různé online zdroje, které mohou učitelé použít k plánování lekcí psaní nebo aktivit pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů. Podíváme se na různé stránky, budeme je sdílet a diskutovat o nich, kde mohou učitelé najít materiály a/nebo pracovní listy, které jim pomohou při plánování lekcí a psaní.
    • Heinle's Newbury House Dictionary of American English
    • Word Hippo (Dictionary & Thesaurus)
    • Snappy Words-Free Interactive Dictionary
    • Writing Cube Creator
    • Letter Generator
    • More ReadWriteThink Student Interactives
    • ReadWriteThink has Mobile Apps too!!
    • Storybird
    • Storyboard That
    • Witty Comics Generator 
    • ePals
    • Blogging Tools
    • Kidblog
    • SeeSaw
    • ….

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 14.06.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace