Kurzy

ČJ 330 Praktické a zábavné aktivity do hodin literatury k okamžitému použití.

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tomáš Ficza
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, učitel - metodik prevence, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz se soustředí na konkrétní aktivity, které lze okamžitě využít v hodinách výuky literatury. Důraz je kladen na klasické metody jako volné psaní, myšlenkové mapy či čtení s předvídáním. V kurzu se ale účastníci také seznámí se zcela novými aktivitami, které propojují tradiční pedagogiku a zážitkovou pedagogiku. V semináři se podíváme na to, jak využít prvky dramatické výchovy, jak zapojit moderní technologie nebo jak udělat z hodiny zážitek (inovativní aktivity jako např. „tržiště“, „speed dating“ a mnoho dalších) Cílem kurzu je, aby si účastníci odnesli portfolio aktivit, které by mohli ihned druhý den zakomponovat do svých hodin. Aktivity jsou prověřené praxí a účastníci si jich velké množství vyzkouší na vlastní kůži.

  • Přivítání, představení konceptu semináře, diskuze o potřebách učitele literatury (30 min.)
  • Představování tradičnějších aktivit na textech, teoretické vysvětlení cvičení (2,5 h)
  • Představování zážitkových a inovativních metod, zapojení účastníků, aby si zkusili aktivity z pozice studenta (3-4 h)
  • Zapojení moderních technologií a prvků formativního hodnocení do hodin (2-3 h)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 11.01.2024, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

Olomouc 22.02.2024, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 325 Kreativní práce se současnou poezií

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
758/2023-7-32
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kreativní interpretace vybraných básní tří současných českých autorů (P. Kolmačky. K. Rudčenkové a M. Děžinského), včetně seznámení s metodami tvůrčího psaní určenými k jejich intertextuální interpretaci (například: analogramy, clustering, mentální mapování, vnitřní monology, paralelní texty aj.). Doplňkem skupinové a individuální práce bude přehled doporučené literatury k dílčím tématům, která budou v rámci tvořivého a interpretačního procesu průběžně reflektována s ohledem na níže uvedené cíle.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 26.01.2024, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

ČJ 336 Jak vyzrát na čtenářskou gramotnost ve 4. a 5. ročníku ZŠ

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jarmila Sulovská
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsah semináře nabízí inspirace, jak pomocí rozmanitých metod motivovat děti ke čtení, rozvíjet základy jejich čtenářské gramotnosti, naučit je pracovat s krásnou literaturou, s populárně naučným a žurnalistickým textem. Zaměříme se na to, jak mají žáci vyhledávat v textu klíčové informace a pracovat s nimi. Účastníci si prakticky vyzkoušejí vybrané aktivity spojené s prací s lineárním i nelineárním textem a seznámí se některými technikami, jejichž pomocí je možno docílit funkční čtenářské gramotnosti pomocí hry. Bude doporučen i výběr literatury pro děti a mládež, která může podpořit čtenářskou gramotnost.

  • Osobnost učitele. Význam motivace. Aktivizace žáků. Kreativita při práci s textem.

0,5 h

  • Vytváření čtenářského vkusu, rozlišování hodnotné literatury od literatury konzumní a manipulační. Oceněné knihy – Zlatá stuha, Magnesia Litera atd.

Význam regionální literatury, spolupráce s knihovnami, besedy s autory atd.

Smysl pro krásu jazyka. Rozvíjení estetického cítění – prožitkové vnímání, zážitková četba.

0,5 h

  • Tvořivý přístup ke čtení, dokončení děje, rekonstrukce textu, rozhovor 2 hrdinů, práce s komiksem a s ilustrací

1,5 h

Čtení s předvídáním, řízené čtení, skládankové čtení, vyhledávání klíčových slov, práce s grafickými organizéry atd.

2h

Audioknihy, využití poslechu nahrávek, videoukázky, čtenářské dílny

Přehled vybraných knih pro děti

1 h

Evaluace, diskuse, sdílení zkušeností

0,5 h

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 08.02.2024, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

ČJ 342 Sloh všemi smysly

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jarmila Sulovská
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář vychází z Komenského Velké didaktiky a ukáže prolnutí ČJL do vzdělávacích oblastí Člověk a zdraví a Člověk a příroda. Využito bude i průřezové téma Multikulturní výchova. Pedagogové se seznámí s postupy, jak využít všech pěti smyslů při vyučování slohu. Teoretický úvod je zaměřen na poznatky z vývojové psychologie. Poté si účastníci prakticky vyzkoušejí aktivity, jejichž prostřednictvím mohou žákům zpestřit hodiny slohu a vést je k získávání komunikačních kompetencí. Činnosti naplňují požadavek na humanizaci vyučování a vycházejí vstříc různým učebním strategiím jednotlivých žáků, čímž umožňují zohlednit jejich individuální potřeby.

  • Teoretický úvod                                                                                0,5 h                                                                                         
  • Hmat                                                                                                     1 h

-  využití pro uvolnění atmosféry ve třídě

-  využití při motivaci

- využití při popisu, vypravování, zprávě atd. (např. obohacování slovní zásoby, asociace, diskuse atd.)

 

  • Čich                                                                                                                   1,5 h

- využití jako motivace

- využití při přípravě podkladů pro popis prostý a popis pracovního postupu

- využití při přípravě na charakteristiku osoby, subjektivní líčení, vypravování atd.

 

  • Chuť                                                                                                                  1,5 h

- využití k popisu pracovního postupu – recept

- využití k úvaze o zdravé výživě

- využití k vypravování, k výkladu

- využití k diskusi o stravování v jiných zemích – multikulturní rozhled

- asociační cvičení, rozvoj slovní zásoby a vyjadřovacích schopností

 

  • Sluch                                                                                                                 1,5 h

-  význam relaxační hudby ve výuce

-  využití hudby a zvuků k motivaci

-  nácvik pozorného sluchového vnímání a následné využití při popisu

-  vypravování podle zvukového záznamu

-  hra na herce

-  odpovídáme pohyby těla

 

  • Zrak                                                                                                                   1,5 h

- práce s textem (rozstříhaný text, rekonstrukce chybějícího textu, dokončení příběhu)

- postupně se odhalující obrázek – hypotézy, popis

- práce s obrazovým materiálem

- práce s komiksem

- nonverbální vyjadřování

 

  • Evaluace, diskuse, sdílení zkušeností                                                         0,5 h

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 15.03.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 339 Mluvím, mluvíš, mluvíme? – praktická rétorika

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jarmila Sulovská
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastníci se seznámí s vybranými dechovými a artikulačními cvičeními, která jsou nezbytným základem pro správné a srozumitelné vyjadřování. Prakticky si vyzkoušejí, jak tato cvičení se žáky provádět a jak rozvíjet jejich komunikační dovednosti. Pozornost bude věnována i obohacování slovní zásoby a možnostem spojení s průřezovým tématem mediální výchova.

  • Teoretický úvod. Kultura mluveného slova. Co budeme sledovat při mluveném projevu?
  • Dechová cvičení - nácvik
  • Artikulační cvičení, poslech nahrávek, nácvik
  • Jazykolamy a hry podporující obohacování slovní zásoby - nácvik
  • Řeč těla – nástin
  • Vlastní mluvený projev – jeho příprava a realizace, vazba na mediální výchovu
  • Umění jednat s lidmi
  • Evaluace, sdílení zkušeností, závěr

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 12.04.2024, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

ČJ 329 Inspirace pro rozvíjení čtenářské gramotnosti v hodinách českého jazyka a literatury

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jarmila Sulovská
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsah semináře vychází z požadavků RVP na rozvíjení klíčových kompetencí. Zohledňuje různé učební strategie žáků, využívá mezipředmětové vztahy, prolínání vzdělávacích oblastí a průřezových témat s předmětem ČJL. Je vytvořen na základě poznatků získaných z odborné literatury, příspěvků z vědeckých konferencí a vlastního pedagogického působení lektorky. Nabízí inspirace, jak pomocí rozmanitých metod motivovat žáky ke čtení, rozvíjet jejich čtenářskou gramotnost, dovést je k porozumění textu, naučit je pracovat s krásnou literaturou, s odborným a publicistickým textem (lineárním i nelineárním), vyhledávat klíčové informace a pracovat s nimi. Účastníci si prakticky vyzkoušejí vybrané aktivity spojené s prací s textem a seznámí se s některými technikami, jejichž pomocí je možno docílit funkční čtenářské gramotnosti.

  • Seznámení s teoretickými poznatky výzkumů zaměřených na čtenářství, osobnost učitele, význam motivace, aktivizace žáků, kreativita při práci s textem. Tradiční a netradiční hodiny literární výchovy.                              
  • Vytváření čtenářského vkusu, rozlišování hodnotné literatury od literatury triviální a manipulační, smysl pro krásu jazyka, rozvíjení estetického cítění – prožitkové vnímání, význam regionální literatury, literární soutěže, spolupráce s knihovnami, besedy s autory. Tvořivý přístup ke čtení a psaní.  Čtenářské strategie, čtenářské dílny.                                                                                                                                                                                   

 

  • Praktická cvičení s vybranými texty:
  • Práce s nelineárním textem, čtení s otázkami, čtení s předvídáním
  • Práce s populárně naučným textem, s žurnalistickým textem atd.                 
  • Podvojný deník – žákovské reflexe na četbu, literární dopisy, řízené čtení, skládankové čtení, pětilístek, diamant, grafické organizéry atd.                                                                  
  • Vyhledávání klíčových slov (filtr) a podružných informací (cenzura), metoda INSERT, myšlenkové mapy, učíme se navzájem atd.                   
  • V závěru proběhne evaluace, diskuse a sdílení zkušeností z praxe           

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 26.04.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 340 Výuka českého jazyka a literatury s využitím formativního hodnocení

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tomáš Ficza
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, učitel - metodik prevence, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz aplikuje poznatky formativního hodnocení na výuku českého jazyka a literatury. V první části kurzu se účastníci seznámí se základními prvky formativního hodnocení (zjistíme především, že formativní hodnocení není jen hodnocení, ale je to přístup k výuce). Dále si vybereme zajímavé aktivity, které lze aplikovat ve výuce českého jazyka, a to jak v mluvnici, stylistice, tak literatuře. V semináři si účastníci na vlastní kůži vyzkouší množství aktivit, které budou moci následně využít ve svých hodinách. Cílem je pomoci účastníkům se zaváděním formativního hodnocení do výuky češtiny, ale také ukázat, že mnoho učitelů již techniky formativního hodnocení využívá, aniž by to sami věděli.

  • Přivítání, představení konceptu semináře, úvod o formativním hodnocení (1 h)
  • Představení konkrétních metod formativního hodnocení, které lze využít ve výuce       (2,5 h)
  • Ukázka různých vyzkoušených aktivit do hodin mluvnice, stylistiky a literatury.  (4 h)
  • Závěrečná diskuze, sdílení dobré praxe, dotazy, ujasňování metodiky jednotlivých aktivit (1 h)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 02.05.2024, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 337 Práce s chybou v českém jazyce

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
8473-7-267
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

úvodní zamyšlení nad chybou (30 min), úmyslná chyba učitele (20 min), oprava žákovské chyby (40 min), taháky (40 min), text učící (30 min), mnemotechnické pomůcky a legrace – Ladova malovaná frazeologie, vtipy vznikají chybným pochopením slov,… (50 min), to jsou možnosti, které dětem češtinu přiblíží. Budeme mluvit o nezvyklých způsobech opravování chyb (50 min), o vytváření korektur (30 min) i o tom, co může chyba způsobit a  proč je v učení tak důležitá ( 40 min), diskuze (30 min) .

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 14.5.2024, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 341 Poezie a pět smyslů

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jarmila Sulovská
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Záměrem semináře je inspirovat učitele příklady, jak je možno netradičním způsobem seznamovat žáky s poezií. Na názorných ukázkách si prakticky vyzkoušejí, jak básnické texty působí na jednotlivé smysly i na více smyslů pohromadě. Zaměříme se i na humor a nonsens v poezii, na vazbu poezie s hudbou a vybrané písňové texty. Prakticky si vyzkoušíme možnosti práce s ilustrací a obrazem (grafická poezie, kaligramy) a možnosti rozvíjení fantazie žáků a jejich vlastní tvorby.  Zřetel bude brán na mezipředmětové vztahy.

Motivace a aktivizace dětských čtenářů. Vytváření čtenářského vkusu, smysl pro krásu jazyka. Rozvíjení estetického cítění – prožitkové vnímání.                                          0,5 h

Práce s texty, v nichž hraje významnou úlohu chuť a čich (J. Žáček, J. Dědeček, J. Havel, Z. Svěrák, J. Suchý aj.)

1 h

Poezie a hmatový vjem (např. J. Skácel, M. Lukešová aj.)

Vnímání poezie zrakem - grafická poezie, kaligramy, limerik, spojení obrazu a básně, ilustrace, rozvíjení představivosti při četbě básně

1 h

Poezie určená k hlasitému čtení, zhudebněná poezie, písňový text

Spojení více smyslů v jedné básni. Filmová podoba básnického díla aj.

1 h

Evaluace, sdílení zkušeností, závěr

            0,5 h

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 17.05.2024, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

ČJ 348 Praktické a zábavné aktivity do hodin literatury k okamžitému použití.

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tomáš Ficza
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, učitel - metodik prevence, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz se soustředí na konkrétní aktivity, které lze okamžitě využít v hodinách výuky literatury. Důraz je kladen na klasické metody jako volné psaní, myšlenkové mapy či čtení s předvídáním. V kurzu se ale účastníci také seznámí se zcela novými aktivitami, které propojují tradiční pedagogiku a zážitkovou pedagogiku. V semináři se podíváme na to, jak využít prvky dramatické výchovy, jak zapojit moderní technologie nebo jak udělat z hodiny zážitek (inovativní aktivity jako např. „tržiště“, „speed dating“ a mnoho dalších) Cílem kurzu je, aby si účastníci odnesli portfolio aktivit, které by mohli ihned druhý den zakomponovat do svých hodin. Aktivity jsou prověřené praxí a účastníci si jich velké množství vyzkouší na vlastní kůži.

  • Přivítání, představení konceptu semináře, diskuze o potřebách učitele literatury (30 min.)
  • Představování tradičnějších aktivit na textech, teoretické vysvětlení cvičení (2,5 h)
  • Představování zážitkových a inovativních metod, zapojení účastníků, aby si zkusili aktivity z pozice studenta (3-4 h)
  • Zapojení moderních technologií a prvků formativního hodnocení do hodin (2-3 h)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 04.06.2024, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 593 Zvládání žáků s výchovnými problémy I.a II.

Lektor/ka kurzu
PhDr. Lenka Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
758/2023-7-32
Počet vyučovacích hodin
16 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Počet problémových žáků neustále narůstá. Na učitele jsou kladeny stále vyšší nároky v oblasti výchovného působení, především při zvládání problémových žáků a stresových situací s nimi souvisejících. Seminář se skládá ze třech na sebe navazujících částí. V první části se účastníci seznámí s příčinami problémového chování žáků a s možnostmi a hranicemi jeho ovlivnění, protože předpokladem úspěšného řešení problémového chování je hlubší porozumění příčinám. Stěžejní částí druhého semináře je oblast prevence, tedy jak problémovému chování žáků předcházet, jak ho předvídat či eliminovat. Důležitou součástí práce s problémovými žáky je ale i práce s vlastními emocemi, jejichž zvládání se na úspěšnosti ovlivnění problému významně podílí. Na druhém semináři také učitelé dostanou podklady pro vyzkoušení v praxi, které budou v navazujícím semináři předmětem rozboru. Třetí seminář bude převážně praktický a bude úzce navazovat na předcházející části.

 

Účastníci se seznámí s konkrétními problémovými situacemi a variantami jejich řešení. Předmětem rozboru budou jak kazuistiky z praxe lektorky, tak i z praxe účastníků. Učitelé se také seznámí s technikami a strategiemi, které jsou chybné, dále jaká kázeňská opatření používat a v neposlední řadě také s tím, s kým při řešení problémového chování spolupracovat.

 

Osnova 1. Semináře (8 x 45 minut):

  1. Problémový žák, problémové chování – definice, pojetí, různorodost
  2. Příčiny problémového chování
  3. Problémové chování žáka a třídní klima
  4. Metodika – analýza problému/problémového chování
  5. Komunikace s problémovým žákem
  6. Tlumení agresívních sklonů

 

Osnova 2. Semináře (8 x 45 minut):

  1. Možnosti ovlivnění problémového chování – prevence jako důležitý nástroj předcházení problémových situací
  2. Možnosti ovlivnění problémového chování – reakce na konkrétní problémové situace, kazuistiky, příklady z praxe
  3. Chybné a nefunkční strategie
  4. Kázeňské metody a prostředky
  5. Zvládání vlastních emocí, psychohygiena
  6. Opakování, diskuze, test

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 15.1. a 16.1.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

5 100 Kč

 objednat

IT 43 Jak jednoduše oživit klasickou prezentaci interaktivními prvky a zvýšit motivaci studentů

Lektor/ka kurzu
Bc. Petr Chamula
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Během semináře budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity prezenční i distanční výuky a zvýšení motivace žáků i vyučujících. Zejména pak s aplikací Nearpod.

První část semináře je věnována motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.

V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako hlavní prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnost nahlédnout do práce žáků a okamžitě jim poskytnout zpětnou vazbu. V další části si budou účastníci moci vyzkoušet vytvoření vlastní lekce a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.

V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využitím v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.

  • Žák a motivace k výuce (45 minut)
  • Aplikace Nearpod – teoretická část (90 minut)
    • Seznámení s aplikací
    • Ukázka vzorové lekce
    • Popis funkcí
    • Ukázka integrace s ostatními aplikacemi
  • Aplikace Nearpod – praktická část (90 minut)
    • Praktické vytvoření interaktivní lekce z klasické PowerPoint prezentace
    • Otestování funkčnosti lekce ve dvojicích
    • Seznámení s funkcí Reports
  • Nearpod a Google Slides (45 minut)
    • Integrace aplikací a ukázka vytvoření lekce ve Slides jako náhradě za MS PowerPoint
  • Virtuální tabule a její využití (30 minut)
  • Tipy na ostatní aplikace k obohacení výuky (60 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 22.03.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace