Kurzy

ZŠ 128 Formativní hodnocení dětí a žáků

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář bude veden aktivizujícím výkladem s možností řízené diskuse, aby účastníci mohli sdělovat své zkušenosti s aktivizačním zpětnovazebním hodnocením. Uvědomí si důležitost podporujícího a motivujícího hodnocení pro další individuální rozvoj dítěte a žáka. Na semináři se zaměříme na formativní hodnocenía hodnocení pro učení.

1 hodina

  • Úvod, průběh semináře, seznámení, potřeby účastníků
  • Teoretická východiska
  • Systém pojmů autoevaluace, hodnocení
  • Praktická část – co je to hodnocení, zkušenosti, příklady dobré praxe

1 hodina

  • Druhy hodnocení a jejich význam –
  • Systém podporující rozvoj dětí, žáků – podmínky, vzdělávací nabídka, spolupráce a hodnocení
  • Smysl hodnocení

 

2 hodiny

 

  • Hodnocení procesu
  • Formy hodnocení
  • Funkce hodnocení
  • Základ pro hodnocení – cíle, kritéria, popisný jazyk

 

2 hodiny

 

  • Formativní hodnocení
  •  Efektivní zpětná vazba podporující učení
  • Aktivizování dětí a žáků jako zdroj učení pro sebe navzájem
  • Slovní hodnocení a sebehodnocení

 

2 hodiny

  • Metody formativního hodnocení
  • Mapy učebního pokroku
  • Praktické ukázky formativní hodnocení
  • Závěr, diskuse hodnocení

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 03.05.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 28 Jak jednoduše oživit klasickou prezentaci interaktivními prvky a zvýšit motivaci studentů

Lektor/ka kurzu
Bc. Petr Chamula
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, zejména aplikací Nearpod, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity výuky a motivace žáků i vyučujících. Tyto aplikace nám zároveň umožní jednoduchý přechod mezi prezenční a distanční výukou.

První část semináře je věnována motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.

V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnosti nahlížet do práce žáků a okamžitě jim poskytovat zpětnou vazbu. V další části semináře si budou účastníci moci vyzkoušet vytvořit vlastní lekci a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.

V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využití v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.

  • Žák a motivace k výuce (45 minut)
  • Aplikace Nearpod – teoretická část (90 minut)
    • Seznámení s aplikací
    • Ukázka vzorové lekce
    • Popis funkcí
    • Ukázka integrace s ostatními aplikacemi
  • Aplikace Nearpod – praktická část (90 minut)
    • Praktické vytvoření interaktivní lekce z klasické PowerPoint prezentace
    • Otestování funkčnosti lekce ve dvojicích
    • Seznámení s funkcí Reports
  • Nearpod a Google Slides (45 minut)
    • Integrace aplikací a ukázka vytvoření lekce ve Slides jako náhradě za MS PowerPoint
  • Virtuální tabule a její využití (30 minut)
  • Tipy na ostatní aplikace k obohacení výuky (60 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 23.02.2023, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 1
 objednat

Olomouc 02.06.2023, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 560 Inovační metody – kreativita i následné realizace nápadů

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Zůstali jste někdy bez nápadu? Nebo jste jich naopak měli tolik, že jste žádný nedotáhli do konce? V rámci tohoto kurzu najdete odpověď na oba problémy. Projdeme celým inovačním procesem od porozumění budoucímu uživateli (zákazníkovi) a tvorby nápadů, přes výběr nápadů, až po jejich testování a rozvoj. To vše bude doprovázeno výběrem vhodných nástrojů a metod. Obsahem kurzu se bude volně prolínat metoda Design Thinking, která je standardem pro návrh nových výrobků a služeb. Zároveň si teoretické poznatky přímo vyzkoušíte na ukázkovém inovačním projektu.

  • Jak přemýšlet o inovacích, úskalí s nimi spojená (1 h)
  • Jak řídit inovační proces – různé přístupy (1 h)
  • Pochopení uživatele, zákazníka (1 h)
  • Tvorba nápadů – kreativita (2 h)
  • Výběr nápadů (1 h)
  • Rozvoj a testování nápadů (2 h)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 25.04.2023, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 565 Co dělat s problémovým chováním žáků?

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Během semináře se účastníci aktivní formou seznámí s možnostmi, jak nežádoucí chování žáků v prostředí školy nejen formálně řešit (tedy používat restriktivní a represivní přístup), ale především správně nahlížet a vyhodnocovat. Vhodné nahlížení a vyhodnocování nežádoucího chování zásadně ovlivňuje volbu intervencí a jejich efekt. Navrhované intervenční způsoby řešení nežádoucího chování budou vycházet především z potřeb žáků a nikoliv jen ze zásad daných neměnitelnou sociální normou školního prostředí. Účastníci se seznámí s intervencemi, které vycházejí z praktických zkušeností při práci s žáky s poruchou chování.

Osnova akce

  • Co používáme a nefunguje? (2 hod., vzájemné seznámení se)
  • Jak vypadá zlobivé dítě? (2 hod., teoretické poznatky o „zlobivých dětech“ prakticky)
  • Proč používat psychologii? (1 hod., co se změnit dá a co se změnit nedá)
  • Proč používat pedagogiku? (1 hod., co se na pedagogické fakultě neučilo)
  • Jak používat to, co funguje? (2 hod., praktické sebezkušenostní aktivity

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 24.03.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 567 Asertivní jednání

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, speciální pedagogové
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Denně se dostáváme do situací, kdy jsme vystaveni nutnosti reagovat přiměřeně na chování druhých lidí. Často potřebujeme prosadit svůj názor, dohodnout se nebo prostě jen říci „ne". Konflikty tvoří nedílnou součást našeho života a většina lidí je nemá ráda. A to možná jen proto, že je neumí správně řešit a dívat se na ně i pozitivně, čerpat z nich informace a nechat je, ať „vyčistí ovzduší".

Obsah kurzu:

  • Co je to asertivita a její pozitivní chápání
  • Proč a kdy jednat asertivně
  • Slušné sebeprosazení
  • Principy asertivního jednání
  • Tři kroky asertivní reakce
  • Asertivní práva, povinnosti a jejich aplikace
  • Vlastní odpovědnost a posouzení chování, myšlenek a pocitů
  • Vlastní posouzení odpovědnosti za řešení potíží druhých
  • Klíčové asertivní techniky
  • Zvládání konfliktních situací
  • Dát účastníkům prostor pro sebevyjádření.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 13.02.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 568 Hlasová výchova pro pedagogy

Lektor/ka kurzu
Miroslav Dvořák, DiS.
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
343/2021-4-32
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Práce s dechem a hlasová výchova

  • řízení dechu při mluvení
  • vědomá dechová kapacita a správná opora hlasu, měkký hlasový začátek
  • vznik zdravé fonace, brániční impuls
  • tvoření hlasu, síla hlasu
  • barva a znělost hlasu
  • co o nás prozradí hlas a jak zaujmout hlasem
  • jak umluvit prostor bez námahy

 

Technika řeči

  • respirace, fonace, artikulace, modulace - jak potřebné teoretické informace proměnit v mluvní praxi
  • srozumitelná artikulace - vokálů a konsonant, zvuková osnova věty
  • jak mluvit hodiny bez únavy hlasu
  • hlasová hygiena

 

Kultivovaný mluvený projev a publikum

  • jak získat a udržet pozornost posluchačů svým hlasovým a mluveným projevem
  • řečnické zlozvyky a nedostatky a jak se jim vyhnout
  • zvládání trémy při verbálním projevu

 

METODY

  • INTERAKTIVNÍ TRÉNINK se zapojením všech účastníků, teoretické zásady se okamžitě nacvičují v praxi, opakovaná cvičení, zpětná vazba lektora každému posluchači, rady a doporučení ke zlepšení dovedností,
  • dechová cvičení, význam dechu pro vznik hlasu, brániční impuls
  • rezonanční cvičení
  • artikulace vokálů a konsonant
  • vlastní příprava projevu
  • hlas a prostor, zvuková osnova věty - artikulace, větný a slovní přízvuk, intonace, tempo a dynamika
  • audio a video trénink

 

Lektor prakticky předvádí dechová a hlasová cvičení, individuálně konzultuje s posluchači a prakticky s nimi nacvičuje základní hlasové návyky:

  • nacvičujeme správné držení těla při mluveném projevu
  • prohlubujeme práci s dechem a s bránicí, vědomé brániční dýchání
  • cvičíme správné tvoření hlasového tónu, měkké hlasové začátky
  • naučíme se, jak šetřit hlas a ekonomicky využívat dech
  • procvičíme využívání rezonančních dutin
  • trénujeme důslednou a čistou vokalizaci, samohlásky a jejich dělení, artikulaci
  • používáme hlasová cvičení dle dispozic jednotlivců
  • dbáme na přesnou výslovnost a správný tvar mluvidel, artikulace
  • nacvičujeme texty s cílem vytvořit praktické dovednosti a návyky v oblasti mluveného projevu
  • video, audio trénink

HLASOVÁ VÝCHOVA

  • Vědomé dýchání - práce s dechem a jeho význam verbální projev
  • Brániční impuls
  • Hlasové začátky - správná fonace
  • Rezonance - zesílení hlasu, přirozená mluva na prostor
  • Artikulace - správná výslovnost vokálů a konsonant
  • Hlas je pracovní nástroj každého pedagoga
  • Všechna cvičení si zájemci vyzkouší prakticky, konkrétní a názorné ukázky

 

RÉTORIKA

  • Základní informace o vědomém a profesionálním dýchání, znění hlasu a artikulaci
  • Ukázka připraveného projevu
  • Zvuková osnova věty – frázování, větný přízvuk, intonace, tempo a dynamika
  • Neverbální část projevu – postoj, oční kontakt, jak vnímat a upoutat posluchače
  • Řečnické okrasy
  • Všechna cvičení si zájemci vyzkouší prakticky, konkrétní a názorné ukázky

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 27.03.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 328 Angličtina od začátku – JAK dál

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14003/2021-4-437
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V kurzu najdeme základní, postupně rozvíjené a navazované činnosti, které vedou k osvojování jazyka. Učitelé se seznámí se způsobem práce s jazykem na základě aktivit, které využívají k práci v jiných předmětech. Propojenost hraje klíčovou roli v jazykové práci. Bohatým využíváním neverbálních komunikačních prostředků lze dosáhnout efektivního osvojování. Seznámení s možnostmi využití reálií, obrázků, kartiček, hudebně-taneční a pohybové hry, didaktické hry. Ukážeme si, jak lze využít pohádek při osvojování jazyka.
Důležitou oblastí výuky je organizace prostoru a jazyk, kterým dáváme pokyny. Podíváme se, jaké nejčastější chyby se v této oblasti vyskytují a pokusíme se vytvořit sadu pokynů pro typické situace - zahájení činností, přechod mezi jednotlivými částmi, instrukce k aktivitám, hodnocení.

 

Úvod do problematiky, vlastní zkušenosti

Geometrické tvary, proč jsou důležité, jak naučit a jak s nimi pracovat

Classroom language and management - jak organizovat činnosti, jaký jazyk používat, překládat?

Využití písniček a her - uplatnění poznatků z předchozí části v praxi

Pohádka ve výuce - propojení s výtvarnou, hudební oblastí

Závěr, shrnutí, diskuze

 

   

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 27.03.2023, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 332 Anglická gramatika zábavnou formou pro mladší žáky

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsahem semináře je seznámení s receptivními i produktivními aktivitami a hrami k procvičování gramatiky anglického jazyka v různých úrovních pokročilosti. Účastníci si prakticky vyzkouší širokou škálu zábavných a užitečných aktivit vhodných pro výuku žáků ve věku 6- 12 let.

Nejprve si projdeme přehled mluvnice, která je vyučovaná v jednotlivých úrovních pokročilosti Poté proběhne sdílení dobré praxe a seznámíme se s aktivitami, kterými je možné obsáhnout více mluvnických témat jak produktivní tak receptivní formě. Naposledy se zaměříme na některé specifické aktivity vhodné pro určité konkrétní úrovně a témata.

  • Strukturovaný přehled vyučované gramatiky dle úrovní pokročilosti (45 min)
    • od úrovně začátečníků až po pokročilé
    • základní tipy pro vytvoření kvalitní lekce zaměřené na gramatiku
  • Sdílení osvědčených aktivit a her na procvičování gramatiky ve výuce (45 min)
    • Učitelé sdílejí aktivity, které se jim dosud ve výuce osvědčily, zároveň mohou sdílet i oblíbené materiály a zdroje. Osvědčené materiály a zdroje poskytne také lektor semináře.
  • Aktivity a hry, které zahrnují více různých jazykových oblastí i úrovní (45 minutes)
    • Například použití deskových her, jako volné aktivity pro mluvenou produkci ve všech úrovních pokročilosti
  • Aktivity a hry pro začátečníky (45 min)
    • Např. present simple, present continuous, simple past, present perfect, possessive adjectives, making questions, plurals, pronouns, some and any, countable and uncountable nouns, comparatives, superlatives,...
  • Aktivity  a hry pro mírně pokročilé (45 min)
    • Např. present simple, present continuous, simple past, past continuous, future tenses, gerund vs infinitive, first and second conditional, modal verbs, quantifiers, ….
  • Aktivity a hry pro středně pokročilé (45 min)
    • Např. present simple vs present continuous, narrative tenses, future tenses, conditionals and future time clauses, articles, used to, relative clauses, … 
    •  
  • Aktivity a hry pro více pokročilé  (45 minutes)
    • Např.  question formation, auxiliary verbs, adjective order, narrative tenses, adverbs, conditionals, future perfect, past modals, countable vs uncountable, quantifiers, …
    •  
  • Aktivity hra pro pokročilé (45 minutes)

Např.: linkers, pronouns, auxiliary verbs, past tenses, present tenses, future tenses, modals, inversion, gerund vs infinitives, relative clauses, …

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 28.04.2023, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

M 298 Párové a kooperativní učení v matematice

Lektor/ka kurzu
Mgr. Lukáš Javorek
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Chcete začít s párovým či kooperativním učením v hodinách matematiky a potřebujete pomoci s prvními kroky? Na semináři se dozvíte, jak dělit žáky do skupin, jaké role ve skupině lze přidělovat a vyzkoušíte si hlavní výukové metody spjaté s párovým a kooperativním učením. Dozvíte se, jak nastavovat kritéria při zadávání komplexnějších úkolů, jak posuzovat jejich splnění a jak posilovat rozvoj vybraných jemných dovedností. To vše si zažijete semináři, který probíhá formou modelových aktivit pro jednotlivce, dvojice nebo týmy. Ze semináře si odnesete zásobník forem výuky, ze kterého budete moci dlouhodobě čerpat. Určeno pro učitele matematiky I. a II. stupeň ZŠ.

  • Kooperativní a párové učení – představení alternativy pro frontální výuku (1h)
  • Tipy pro kooperativní učení – domovská skupina, role v domovské skupině (1h)
  • Kritéria hodnocení – jak a co hodnotit. Jemné dovednosti – jaké jemné dovednosti rozvíjet (1h)
  • Metody vhodné pro kooperativní učení – Zástupná písmena, Skládankové učení, INSERT, Myšlenková mapa,Čtyři rohy, SOLE, Plakát (3h)
  • Písemné opakování – ukázka možností jak organizovat opakování v rámci domovských skupin (1h)
  • Sdílení příkladů dobré praxe (1h)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 31.05.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

M 299 Co je v hlavě, to se POČÍTÁ.

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Činnostně zaměřený seminář s důrazem na aktivní přistup formou prožitkového učení v podobě didaktických her (nejen). Podněcování kultury numerického počítání, posilování efektivity pamětného učení (matematika je z principu založená na naučení se řady faktů zpaměti), rozvíjení logického uvažování a představivosti – schopnosti „umění vidět“. Prezentace ověřených námětů s využitím vlastních pracovních listů a dostupných didaktických pomůcek. Efektivitu semináře a další využití aktivit podpoří obdržené metodické materiály - příručka s více než 130 náměty didaktických her (nejen)

a CD s kopírovatelnými předlohami.
  • Modul 1

Stěžejní cíle vyučování matematice na 1. stupni základní školy a metodická literatura (učební texty – přehled, zkušenosti inspirace). Priority ve vzdělávání, matematická gramotnost potřebná pro život. Didaktické hry ve vyučování jako nástroj aktivizace žáků k žádoucímu výcviku paměti (požadavky, ukázky). 2 vyuč. hodiny.

  • Modul 2

Nácvik numerace a procvičování základních počteních operací s důrazem na aktivní učení jako koncepce činné školy. Podněcování myšlenkového úsilí žáků s ohledem na jejich věkové zvláštnosti, inspirace (konkrétní ukázky). 2 vyuč. hodiny.

  • Modul 3

Rozvíjení geometrické představivosti a tvořivost (význam) a možnosti naplňování didaktického cíle v podmínkách hodin geometrie, příp. v návaznosti na jiné předměty (projektové vyučování). Podporování tvořivého přístupu, manipulativní zručnosti a zdokonalování technických dovedností prostřednictvím podnětných činností. 2 vyuč. hodiny.

  • Modul 4

Účinná motivace jako prostředek zvyšování zájmu žáků o předmět. Metody aktivního vyučování, kooperativní formy práce (přednosti, možnosti využití), hodiny „jiné matematiky“, didaktické hry a problémové vyučování. Osvědčilo se v hodinách matematiky – prezentace podnětných zaměstnání. Výměna zkušeností (brainstorming).

2 vyuč. hodiny.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 04.05.2023, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

ZŠ 129 Tvořivá dramatika v předškolním a mladším školním věku

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Význam tvořivé dramatiky pro rozvoj osobnosti dítěte (žáka) 1 hodina

Struktura a obsah dramatické jednotky 1 hodina

Praktické ukázky her a činností napříč metodami a technikami dramatické výchovy 6 hodin praktická participativní část s prezentací her a činností

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 12.05.2023, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 32 Nová sociální média a trendy v mobilní komunikaci

Lektor/ka kurzu
Ing. Jiří Kysela, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář umožní účastníkům osvojit si znalosti moderních prostředků sociální komunikace s využitím mobilních informačních a komunikačních technologií. Vzdělávací akce pokrývá zejména následujících klíčová současná témata:

  • historie médií, masmédia a současná nová sociální média a jejich vliv, využití informačních a komunikačních technologií,
  • moderní uživatelská rozhraní (ovládání hlasem, rozšířená realita, atd.) a trendy v mobilní komunikaci,
  • mobilní datové technologie (2G, 3G, 4G) poskytující mobilní Internet
  • bezdrátové datové technologie (Bluetooth, NFC, WiFi, atd.),
  • smart technologie a mobilní zařízení (smartphone, tablet, atd.)
  • navigace prostřednictvím lokačních a identifikačních technologií (GPS/Galileo/GLONASS a NFC/RFID/QR-kódy, atd.),
  • Lokálně kontextové aplikace (geosociální sítě jako Foursquare/Google+/Facebook places, atd.),
  • ochrana soukromí při sdílení osobních informací v nových médiích.

Použité techniky a aktivity v semináři zahrnují výklad, instruktáž, diskusi a projekci na plátno.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 20.04.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 33 Základy práce v Excelu

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7471/20216-6--218
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • spuštění aplikace, stručný přehled jednotlivých ikon, nastavení prostředí; zadávaní textu a vzorců adresování buněk, vzorce a matematické funkce (90 min.)
  • formátování buněk; tvorba tabulek jejich formátování; tvorba 2D a 3D grafů a jejich formátování (90 min.)
  • maticové vzorce a některé nematematické funkce; pokročilé tabulky, dynamické vyplňování (90 min.)
  • základy práce s daty (kvalitativními i kvantitativními), třídění, filtry; grafická reprezentace; jedno- i dvourozměrné četnostní tabulky; aktivní prvky (90 min.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 20.06.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

TV 85 Aby tělocvik bavil i „nesporťáky“

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dita Culková, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Méně tradiční metody v tělesné výchově, didaktické hry, psychomotorické činnosti, práce s tělem.

  • inspiromat nápadů pro rušnou část cvičební jednotky (30 minut),
  • průpravná část jinak (30 minut),
  • tělesná výchova jako zdroj emocí (emoční křivka) (30 minut),
  • organizace výuky TV tak, aby bavila (méně často používané a mnohdy nedoceněné sociáně-interakční formy a řídící styly) (30 minut)
  • tvorba týmů - varianty  (20 minut),
  • rozvoj tělesné zdatnosti a obratnosti herními formami – deskové a společenské hry jako součást cvičení na stanovištích a kruhového tréninku (40 minut),
  • oblíbené pohybové hry - hravé štafety a jiné běžecké hry (30 minut)
  • zpětná vazba v tělesné výchově – časově nenáročné techniky s využitím pohybu a těla (20 minut),
  • prostor pro sdílení příkladů dobré praxe (40 minut).

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 09.06.2023, 9:30–14:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

HV 64 Za málo peněz hodně muziky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jakub Kacar, DiS.
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, učitelé ZUŠ a SUŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz je zaměřen na metodické náměty do výuky HV na různých typech škol. Součástí je obsáhlý zásobník hudebních her a činností, které mohou zatraktivnit a okořenit hodiny hudební výchovy. Jednotlivé činnosti v žácích rozvíjí rytmické, intonační, improvizační, ale i hudebně teoretické znalosti. Dále se seznámíme s metodikou práce s nástrojem boomwhackers. V rámci programu si na několika praktických ukázkách představíme boomwhackers jako doprovodný i samostatný nástroj nebo jako doplnění Orffova instrumentáře.

  • Didaktická hra v hudební výchově (1 vyuč. hodiny)
  • Náměty a interaktivní ukázky jednotlivých činností (3 vyučovací hodiny)
  • Hra na Boomwhackers (2,5 vyučovací hodiny)
  • Poslechové činnosti (1 vyučovací hodina)
  • Společná diskuze a reflexe (0,5 vyučovací hodiny)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 18.05.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 570 Práce s problémem ve třídě (intervence).

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, speciální pedagogové, psychologové,
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář se zabývá možnostmi práce v takových třídních kolektivech, kde se již nějaký problém vyskytl resp. možnými postupy řešení těchto problémů.

Z hlediska procesu: prevence – diagnostika – řešení se zde tedy budeme zabývat částí poslední - a to pokusem o řešení nějakého problému ve třídním kolektivu, který negativně ovlivňuje ostatní žáky, celkovou atmosféru ve třídě, učitele působící v této třídě a konečně výuku, která zde může být poté velmi náročná. Tento typ práce minimalizace potíží v kolektivu můžeme také nazvat prevencí sekundární, kdy se již nějaký projev rizikového chování ve třídě vyskytl a my se snažíme o jeho včasný záchyt (diagnostiku), řešení a následovnou snahu o minimalizaci pokračování či opakování toho sociálně patologického chování.

Typů problémů ve třídě může být více, nejčastěji je to však nedostatečná schopnost komunikace, spolupráce a soudržnosti žáků ve třídě (kolektiv rozdělen na několik mezi sebou příliš nekomunikujících či přímo vycházejících skupin), ignorance, vyčlenění či ostrakizace nějakého žáka nebo více žáků, výskyt nepřátelského resp. agresivního chování, projevy šikany či útoků v kyberprostoru, nedostatečný respekt k většině učitelů, výrazný posun hodnot v myšlení či chování žáků v negativním slova smyslu, ztížená či zcela znemožněna možnost adekvátně zde učit nebo jiné projevy rizikového chování (zneužití omamných a psychotropních látek ve škole, manipulace a krádeže majetku žáků či školy a jiné).

Seminář obsahuje jednak teoretická východiska intervenční práce se třídou, na straně druhé budou účastníci interaktivní formou seznámeni s názornými ukázkami konkrétních aktivit – na vlastní kůži si vyzkouší některé techniky, přímo použitelné při práci s problematickým kolektivem.

Práce s problémem ve třídě by měla mít předem stanovené, reálně dosažitelné cíle, materiální podmínky (adekvátní čas, dobu a místo, tzn. kdy, jak dlouho a kde), personální obsazení (s kým) a především konkrétní strukturu, kterou je dobré téměř vždy dodržovat. Věnovat se také budeme samozřejmě faktory, které efektivitu práce se třídou podporují, ale také faktory, které mohou tuto práci komplikovat a narušovat.

Lektor jakožto školní psycholog a preventista se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu. 

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

 

  • Výběr adekvátní zakázky pro intervenční práci se třídou (ve kterém případě se pustit do řešení problému ve třídě?)    0,25 hod
  • Podmínky realizace preventivní práce se třídou. 0,5 hod
  • Čas – doba vhodná k ucelené intervenci ve třídě (v rámci roku, týdne, dne a celkovém procesu práce se třídou) a délka jednotlivých metod.
  • Prostor – vhodné místo, úprava místa konání, potřebné vybavení a pomůcky.
  • Personální obsazení (kdo by se měl na této práci podílet a proč).
  • Struktura ucelené intervenční práce se skupinou (jednotlivé fáze a jejich pořadí). 0,5 hod
  • Pravidla: 0,5 hod
  • přístupu v chování k žákům/studentům i pedagogům – seznámení s tím, které strategie v komunikaci a chování při diagnostice tříd kdy a kde použít)
  • chování žáků a studentů, u kterých intervenujeme.
  • Názorné praktické ukázky konkrétních aktivit zaměřené na ventilaci napětí a negativních pocitů u žáků i pedagogů ve třídě (např.: Řízená konfrontace mezi žáky či mezi žákem a učitelem; Dialog s náhradním objektem; Růže a bodlák; Soupis nežádoucího chování ve skupinách aj.) 2 hod
  • Názorné ukázky konkrétních aktivit zaměřené na změnu chování (např.: Hraní scén; Divadlo „Fórum“; Kresby před a po; „Zázrak“ aj.) 2 hod
  • Názorné ukázky konkrétních aktivit zaměřené na podporu fungování adekvátních vztahů v kolektivu (např.: Erby; Hranice království; Vzorové věty; Vzájemné ocenění; Společná stavba aj.) 1 hod
  • Prevence a řešení možných potíží při intervenční práci se žáky s a studenty (úroveň pozornosti, „zralost žáků vzhledem k náročnosti programu, schopnost sebereflexe, motivace a schopnost změny v chování, narušování programu, zvládání afektů aj.)  1 hod
  • Shrnutí, dotazy, zpětná vazba. 0,25 hod

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 01.06.2023, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace