Kurzy

ZŠ 126 Rok s pohádkou

Lektor/ka kurzu
Mgr. Vlasta Macháčová
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsahem tohoto modulu je návrh školního vzdělávacího programu založeného na klasických pohádkách anebo na pohádkách z Večerníčků.

Účastníci si odnesou množství nápadů a námětů, jak využít pohádku v průběhu dne, týdne a roku práce s dětmi. Budou umět postavit integrovaný blok z oblíbené pohádky, uvědomí si důležitost hry a čtení v předškolním věku.

2 hodiny

  • Úvod a organizace semináře
  • Pohádka a její význam v životě dítěte, člověka
  • Výběr pohádek pro práci s dětmi
  • Využití pohádek napříč výchovně vzdělávacími složkami

2 hodiny

  • Pohádky z Večerníčků vhodné k celoročnímu programu
  • Esteticky zaměřené aktivity
  • Pohybové hry a hudebně pohybové hry
  • Využití pohádky pro rozvoj gramotností

2hodiny

  • Pohádky našich klasiků
  • Pohádky napříč školním rokem
  • Jak vyrobit loutku

2 hodiny

  • Dětské muzikály
  • Hudební pohádky
  • závěrečná diskuse

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 09.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZŠ 127 Grafomotorika hrou

Lektor/ka kurzu
Mgr. Vlasta Macháčová
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsahem tohoto semináře je ukázat učitelkám cestu, jak u dětí rozvíjet jemnou motoriku, dávat základ pro úspěšné psaní a čtení zábavnou formou, přispívající k všestrannému rozvoji dětí.

Účastníci si odnesou zásobu grafomotorických cvičení i metod, jak  s nimi pracovat.

2 hodiny

  • Úvod a organizace semináře
  • Rozvoj jemné a hrubé motoriky v předškolním věku
  • Význam grafomotorických cvičení v předškolním a mladším školním věku

2 hodiny

  • Uvolňovací cvičení v pohybových a hudebně pohybových aktivitách
  • Rytmická cvičení spojená s hudbou a pohybem
  • Hudebně pohybové aktivity jako průprava pro grafomotorická cvičení

2hodiny

  • Grafomotorická cvičení pro mladší děti předškolního věku
  • Grafomotorická cvičení pro starší děti předškolního věku

2 hodiny

  • Grafomotorická cvičení a pohádka
  • Grafomotorika na doma
  • závěrečná diskuse

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 23.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 531 Rozvoj čtenářské gramotnosti v různých předmětech

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Přehled témat:

  • čtenářská gramotnost a čtenářské dovednosti
  • metody práce s texty a konstruktivismus
  • výukové programy s využitím metod práce s texty
  • cíle a kritéria hodnocení
  • efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení a čtení

Klíčovým tématem tohoto setkání je rozvoj čtenářské gramotnosti a čtení s porozuměním. Společně se podíváme na to, jaké dovednosti má mít osvojené dobrý čtenář. Na ukázkách konkrétních výukových programů či metod aktivního učení zaměřených na práci s texty budeme tyto dovednosti analyzovat a navrhovat, jak je hodnotit a vyhodnocovat. Každý účastník obdrží sadu vyzkoušených metod práce s texty v elektronické podobě. Každý účastník bude mít příležitost si naplánovat, jaké nejbližší kroky podnikne ve své praxi. Vytvoří si nástřel konkrétní vyučovací jednotky. Každý účastník bude mít možnost svůj nástřel sdílet s ostatními účastníky i možnost přijímat a poskytovat zpětnou vazbu. Tato témata úzce souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 07.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 532 Strategie řízení výuky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Přehled témat:

  • motivace
  • plánování
  • formulace cílů
  • vyhodnocení na základě předem nastavených kritérií
  • metody a formy aktivního učení
  • hodnocení a sebehodnocení dovedností, produktů a procesů
  • reflexe učitele

V rámci semináře strategie řízení výuky se budeme zabývat společným sdílením konkrétních strategií, které učitelé na škole používají. Na základě této zkušenosti budeme hledat, podle jakých kritérií by se daly strategie třídit a k jednotlivým kritériím budeme hledat činnosti, kterými by se měl učitel zabývat. Z přehledu: „Co by měl učitel umět a znát, aby volil efektivní strategie řízení výuky“, si účastníci vyberou oblast, které se budeme podrobněji věnovat. Každý účastník dostane podporu v elektronické podobě.     

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 14.12.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 540 Mít vše hotovo, aneb práce i život bez stresu

Lektor/ka kurzu
RNDr. Martin Švec, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Základem kurzu je efektivní správa úkolů, projektů a cílů. Účastníci se seznámí se stále více rozšířenou a využívanou metodou “Mít vše hotovo”, jejímž hlavním principem je využívat lidský mozek k přemýšlení a tvoření a správu svých úkolů přenechat promyšlenému a fungujícímu systému, který za svého uživatele hlídá, co je třeba kdy a kde udělat a snižuje tak stres z velkého množství úkolů a termínů v ideálním případě na nulu. Účastníci se naučí, jak zavést osobní produktivitu do života jednotlivce či týmu, jak se vypořádat s návalem úkolů, jaké nástroje (papírové i digitální) využít a naučí se s nimi pracovat.

  • Základy metody Mít vše hotovo (1 vyučovací hodina)
  • Mít vše hotovo 1 – sbírání, třídění (1 vyučovací hodina)
  • Mít vše hotovo 2 – revize, splnění úkolů (1 vyučovací hodina)
  • Praktické ukázky metody (1 vyučovací hodina)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 10.11.2022, 10:00–13:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

PP 543 Manipulace v jednání 2 aneb cenou za svobodu je věčná bdělost!

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jana Prošvicová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Charakteristické znaky vztahových manipulátorů, jsme všichni manipulátoři? Za jakými maskami se skrývají ti, kdo s lidmi manipulují? Nejasná vyjadřování, konkrétní postupy manipulátorů, využívání prostředníků. – 2. hodiny

Navozování viny, manipulátor a zodpovědnost, manipulátor a komunikace, změna názorů a chování podle situace. – 2 hodiny

Přehlížení potřeb druhých, cvičte se v kontramanipulaci, jak se manipulaci ubránit? Naučit se odmítat, racionálně – emoční strategie. Psychologická a somatická poškození. – 2 hodiny

Charakteristika sociopatů, ledoví lidé, pochybnosti o autoritách, pozor na komplimenty, pozor na vzbuzování soucitu. Jak je odhalit a porazit? – 2 hodiny

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 11.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 545 Základy vývojové psychologie pro pedagogické pracovníky.

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vývojová psychologie pozoruje a popisuje především psychické (emoční, hodnotové, vztahové a jiné) i fyzické změny lidské osobnosti v závislosti na čase. Člověk zažívá neustálou změnu od početí až do smrti. Pro pedagoga pracujícího s dětmi, které se neustále tělesně i duševně mění, může znalost právě těchto změn velice pomoci v pochopení žáků a v adekvátním vztahu k nim. 

V období vzdělávacího procesu (v kontextu školství mateřského, základního, středního či vysokého) prochází každý žák (a samozřejmě také pedagog a rodič) specifickými vývojovými stádii, pro které jsou určité tělesné a duševní (např. emoce, utváření hodnot a cílů) typické. Každé vývojové stadium v sobě skýtá u většiny jedinců obecné prvky, které právě vývojová psychologie popisuje.

Vzhledem k důležitosti věkového rozmezí vzdělávacího procesu u žáků a studentů se nejvíce zaměříme na vývojové změny, potřeby a další fyzická či psychická specifika předškolního věku, mladšího školního věku a dospívání. Samozřejmě však neopomeneme také další stádia, jako je např. období dospělosti.

Lektor jakožto psycholog se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu. 

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

  • Vymezení oboru vývojové psychologie a její využití v pedagogice. Co tedy vývojová psychologie zkoumá a jak ji může použít pedagog ve výuce a vztahu ke svým žákům. 0,5 hod
  • Popis jednotlivých vývojových stádií (edukačního věku) s aplikací do pedagogické sféry. Předškolní věk, mladší školní věk, dospívání (pubescence a adolescence) a dospělost. 1 hod
  • Aplikace poznatků vývojové psychologie v rámci prevence, diagnostiky a řešení potíží ve školním prostředí. Vysvětlení typických projevů (pozitivních i negativních) žáků a studentů v daných vývojových fázích ve školním i mimoškolním prostředí (emoce, potřeby, chování žáků). 1 hod
  • Aplikace poznatků vývojové psychologie ve vztahu pedagog/žák. Měnící se role (autorita) – vztah pedagoga se žáky v průběhu jejich věku, možnosti efektivnější komunikace a spolupráce pedagogů se žáky v jednotlivých vývojových obdobích.       1 hod
  • Shrnutí, dotazy, zpětná vazba. 0,5 hod

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 31.10.2022, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

PP 546 Prevence a řešení potíží v kyberprostoru s akcentem na kyberšikanu.

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, výchovní poradci, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Problematika užívání kyberprostoru žáky a studenty ve škole či mimo školu se stává více a více palčivějším negativním fenoménem, který zaměstnává nejen rodiče, ale především pedagogy, školní psychology nebo preventisty. Virtuální prostor skýtá pro žáky mnoho výhod, ale bohužel také velkou část rizik, o jejichž předcházení, včasném záchytu a efektivním řešení by měl mít základní přehled každý pedagog.

Vysvětlíme si různé typy rizikových projevů v kyberprostoru, jako je Kybergrooming, Webcamtrolling, Sexting, Happy slapping, Hoax a další fenomény, které jsou v dnešní době velmi aktuální a mohou se u žáků vyskytnout. Samozřejmě neopomeneme základní informace o sociálních sítích, které naprostá většina žáků a studentů denně využívá a bohužel také zneužívá nebo se prostřednictvím jich stává jejich obětí.

Hlavní zřetel bude kladen na problematiku kyberšikany, u které si vysvětlíme mechanismus jejího vzniku, její fáze, základní typy a především její prevenci, diagnostiku a adekvátní řešení.

Škola by se měla k výskytu kyberšikany (nebo jiných „kyber“ útoků) postavit čelem vždy – jak v případě, že k ní dochází v době výuky (resp. na půdě školy), tak i když probíhá mimo ni. V prvním případě existují ucelené postupy, kterých by se měla každá škola držet. V případě druhém je doporučeno pracovat s kolektivy, kde ke kyberšikaně dochází, protože naprostá většina případů kyberšikany souvisí s reálnými vztahovými potížemi (agrese, nepřátelství, šikana) ve třídě i mimo virtuální prostor.  

Seminář obsahuje jednak teoretická východiska problematiky užívání kyberprostoru žáky, na straně druhé budou účastníci seznámeni s ukázkami konkrétních aktivit – detailně si vysvětlíme některé techniky, přímo použitelné při prevenci, diagnostice nebo řešení projevů rizikového chování u žáků a studentů spojeného s používáním kyberprostoru.

Probereme si také konkrétní kazuistiky z praxe, při kterých se reálná kyberšikana řešila.

Lektor jakožto školní psycholog a preventista se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu. 

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 14.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 548 Specifika dětí v náhradní rodinné péči

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, výchovní poradci, speciální pedagogové
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurs se zaměřuje na praktické otázky přístupu ke vzdělávání a pomoci dětem v náhradní rodinné péči (dále jen NRP). Seznamuje frekventanty s cestami, jak a odkud se děti do NRP dostávají, jaký je právní rámec a jaká práva a povinnosti vznikají náhradním rodičům (osvojitelům, pěstounům, opatrovníkům, poručníkům). Hlavní část kursu se věnuje specifikám duševního a fyzického traumatu způsobeného zanedbáváním a týráním ze strany biologických rodičů a technikám, jak dětské duše a těla uzdravovat (terapeutické rodičovství, rozeznání a zvládání traumatu, hranice trpělivosti, projevy podvědomé i vědomé, nedosycení potřeb, strategie přežití, metody práce, např. použití maňáska).

Pedagog ve školce/škole tráví s dítětem velké množství času a má významnou možnost pomáhat hojit hluboké rány, stejně jako bohužel v případě neznalosti těmto traumatizovaným dětem může ještě více ublížit. V praxi může nabyté znalosti pedagog uplatnit i u dětí z nefunkčních biologických rodin, kde často dlouhá léta dochází k týrání či zanedbávání, aniž by si okolí všimlo a dítěti pomohlo. Výchova a vzdělávání dítěte v NRP je týmová spolupráce, ve které kromě náhradních rodičů, psychologů, lékařů a jiných specialistů hraje pedagog zásadní roli. Pochopit znamená dítě přijmout, jaké je, a pomoci mu tím. Naučíme se, jak pedagog komunikuje s náhradním rodičem a jaké postavení v dané situaci mají biologičtí rodiče. Jak před třídou hovořit o NRP a jak děti přirozeně informovat o různých způsobech soužití v rodinách a zachovat přitom lidskou důstojnost a úctu k dětem v NRP.

Kurs je pojat prakticky – jeho autorka je schválenou pěstounkou.

Používané techniky: Výklad, prezentace, příklady, grafika, zapojení do kolektivních demonstrací (zážitkový seminář) a diskuse o zkušenostech s jednotlivými účastníky kursu.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 21.09.2022, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

PP 549 Cestování – zodpovědně a bezpečněji

Lektor/ka kurzu
MUDr. Eva Pernicová, MBA
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32569/2020-5-698
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V průběhu přednášky probereme témata: 

  • příprava na cestu (plánování destinace s ohledem na zdravotní stav a charakter cestování, doporučení před odjezdem) – 45 min.
  • cestování rizikových skupin: těhotné ženy, diabetici, alergici, děti aj.  – 45 min.
  • rizika spojená s konzumací potravin; cestovní lékárnička a další výbava cestovatele – 45 min.
  • praktické rady - očkování, prevence malárie, výšková nemoc, první pomoc při poranění zvířaty aj. – 45 min.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 19.01.2023, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

PP 550 Sebezkušenostní orientace pedagoga při práci se žáky

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V semináři budou účastníci reflektovat vlastní teoretické poznatky z přípravy na svoji profesi, konkrétní pedagogické zkušenosti a schopnosti zvládat nepříjemné situace ve vzdělávacím procesu se žáky. Hlavní pozornost tedy nebude směřována na žáky jako takové, ale zaměří se především na osobnost pedagoga. Pedagog svým působením ovlivňuje nejen požadované výsledky svých žáků, ale především jejich chování. Uvědomováním si vlastních schopností a nastavením na vnímání skutečných požadavků dětí pedagog přirozenějším způsobem dokáže zvládat běžné a konfliktní situace ve školním prostředí. Vzájemnou spoluprací během semináře budou zjišťovány osobnostní charakteristiky, které jsou vhodné pro další rozvíjení. Bezpečným způsobem budou také osloveny ty vlastnosti nebo naučené postupy pedagoga, které je při vzdělávání vhodné omezit nebo změnit.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 07.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 551 Kdo křičí je zdráv aneb pozadí první pomoci

Lektor/ka kurzu
MUDr. Robert Pleskot
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V jednom dni si projdeme základní témata první pomoci, dozvíme se o způsobu jak první pomoc trénovat a vysvětlíme si proč je první pomoc výukový problém. Ochutnáme zážitkovou výuku a natrénujeme

  • Trénujeme záklon, aneb smysl a způsob výuky první pomoci 2h
  • I mrtví dýchají - resuscitace za pár vteřin 1h
  • Ucpávání trubek, aneb infarkt a mrtvice z pohledu současné urgentní medicíny 1 h
  • Jenom ožralý? Příčiny bezvědomí jednoduše a s příklady 1 h
  • Helma, aneb úrazy hlavy, dopravní nehoda od prvních okamžiků 1 h
  • Co znamená zhoršení dýchání, aneb rozdíl mezi hysterií a embolií 1h
  • Témata a trénink na Vaše přání 1h

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 09.12.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 552 Sedm kroků k bezpečnému a podnětnému prostředí pro učení

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Pocit ohrožení, tlak a toxický stres jsou faktory, které omezují naši kapacitu učit se. Pro efektivní učení je tedy bezpodmínečně nutné, abychom se cítili bezpečně. V tomto interaktivně zaměřeném semináři společně najdeme odpověď na to, jak ve škole pro naše žáky vytvářet bezpečné a zároveň podnětné prostředí pro učení. Zaměříme se na sedm hlavních kroků, které k takovému prostředí vedou, a zjistíme, jakou roli v tom všem hraje učitel.

Aktivizační metody a interaktivní techniky, diskuse, řešení problémů, apod.

  • Co ovlivňuje žáka v jeho učení – 1 hodina
  • Charakteristika bezpečného a podnětného prostředí – 1 hodina
  • 7 kroků k utváření bezpečného a podnětného prostředí – 3 hodiny
  • Role učitele při vytváření bezpečného a podnětného prostředí – 1 hodina

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 11.01.2023, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

AJ 309 Speaking Skills and Communication (Jak budovat schopnost komunikace od prvních slůvek v angličtině)

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7471/20216-6--218
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Široká škála aktivit napomůže učitelům vysvětlovat, procvičovat a uchovávat používání nabytých znalostí, jak nabalovat jednu aktivitu na druhou. Učitelé se naučí připravovat vlastní hry a pracovní listy, vyzkouší si důležitost slovního kontaktu mezi sebou i s dalšími mluvčími. Dozví se, jak naučit používat kvalitní výslovnost, přiměřenou gramatiku a aktuální škálu slovní zásoby v přirozeném proudu komunikace, od prvního pokusu zopakovat slovíčko, až po sebevědomý, zralý projev.

 

Přehled témat výuky a časová dotace:

  1. Úvod                                                                                                (90min)
    Seznámení s problematikou, posouzení stávající praxe, analýza problémů. Příklady dobré praxe, stanovení podmínek, za kterých se žáci nebojí mluvit
  2. Od opakování zvuků po výměnu informace                                   (90min)
    Hry, které dětem pomáhají naučit se základním pravidlům komunikace v cílovém jazyce, a tak si zautomatizovat použití cizího jazyka v adekvátních situacích
    (card games, magic circle, once upon a picture etc.)
  3. Jak podporovat nebojácný projev                                                  (110min)

Seznámíme se s efektivními pomůckami i technikami, které dětem pomáhají pochopit a nacvičit si jednotlivé kroky gramatické jevy (FIND games, running dictation, folding strip, talkative circles etc.).

  1. Mluvení v pohybu                                                                           (60min)
    Aktivity jsou zaměřené na pohybové procvičování komunikačních situací, které podporují nejen zájem o práci, a také zapamatování díky pohybu, rytmu, a také zážitku dětí (Association game, Hot seat, Ring, ring! Postman, Liar etc)
  2. Závěr, zhodnocení a shrnutí poznatků                                            (10min)
    Účastníci budou mít možnost se podělit o vlastní dojmy, poznatky, zkušenosti na základě vlastní praxe.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 24.11.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 321 Aktivity a hry ve výuce anglických časů pro mladší žáky

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsahem semináře je seznámení s receptivními i produktivními aktivitami a hrami k procvičování anglických mluvnických časů a jejich kombinací v různých úrovních pokročilosti. Účastníci si prakticky vyzkouší širokou škálu zábavných a užitečných aktivit vhodných pro výuku žáků ve věku 6- 12 let.

Nejprve si projdeme přehled mluvnických časů a jejich použití, tak jak jsou vyučovány v jednotlivých úrovních pokročilosti.  Poté proběhne sdílení dobré praxe a seznámíme se s aktivitami, kterými je možné obsáhnout více mluvnických témat jak produktivní tak receptivní formě. Naposledy se zaměříme na některé specifické aktivity vhodné pro určité konkrétní úrovně a témata.

  • Osnova akce
  • Strukturovaný přehled vyučovaných mluvnických časů dle úrovní pokročilosti (45 min)
    • od úrovně začátečníků až po pokročilé
    • základní tipy pro vytvoření kvalitní lekce zaměřené na časy
  • Sdílení osvědčených aktivit a her na procvičování gramatiky ve výuce (45 min)
    • Učitelé sdílejí aktivity, které se jim dosud ve výuce osvědčily, zároveň mohou sdílet i oblíbené materiály a zdroje. Osvědčené materiály a zdroje poskytne také lektor semináře.
  • Aktivity a hry, které zahrnují více různých jazykových oblastí i úrovní (45 minutes)
    • Například použití deskových her, jako volné aktivity pro mluvenou produkci ve všech úrovních pokročilosti
  • Aktivity a hry pro začátečníky (45 min)
    • Např.the verb to be, present simple for routine, present continuous, simple past regular and irregular, present perfect, going to, present perfect vs simple past.

 

  • Aktivity  a hry pro mírně pokročilé (45 min)
    • Např.present simple, present continuous, simple past, past continuous,  present perfect vs simple past, going to, will, first and second conditional, past perfect,...

 

  • Aktivity a hry pro středně pokročilé (45 min)
    • Např.  present simple vs present continuous, present perfect continuous, narrative tenses, future tenses, conditionals and future time clauses, …

 

  • Aktivity a hry pro více pokročilé  (45 minutes)
    • Např.   present perfect simple vs present perfect continuous, narrative tenses, future perfect vs future perfect continuous, conditionals, future tenses,...

 

  • Aktivity hra pro pokročilé (45 minutes)
    • Např. mixed tenses, past tenses, present tenses, future tenses, conditionals and mixed conditionals, …

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 16.12.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

M 288 Aktivity do hodin matematiky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Lukáš Javorek
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vyzkoušíme si univerzální aktivizující startéry na začátek vyučovací hodiny, které budou bavit Vás i Vaše žáky. Čeká Vás také ochutnávka pestrých aktivit využitelných nejen v matematice vhodných i pro párovou práci. Podíváme se na online nástroje, které nám pomohou s přípravou hodiny a mohou je využívat i naši žáci. Předám vám online zdroje, které se mi osvědčily při výuce. Ze semináře si odnesete zásobník ověřených aktivit, ze kterého budete moci čerpat v průběhu školního roku a zatraktivnit své hodiny, aby odpovídaly výstupům pro 21. století. Seminář je určen učitelům matematiky I. a II. stupně.

Seznámíme se s aktivitami pro jednotlivce – Zasloužené jméno, Kostky, Jednička, Karty s čísly, Desítka, Největší součet, Matematico, Postav věž, Číselná pyramida, Metr, Šablony, Hádanka.

Zažijeme si aktivity pro dvojice – Ano x Ne, Kolotoč, Telefonní číslo, Já mám – kdo má, Vyřeš a prohoď, Sirky, Domino, Dobble, Piškvorky, Pexeso, Vyškrtávačka.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 16.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

M 290 Jak účinně popularizovat matematiku na základní škole.

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Matematika je nesporně univerzálním jazykem a účinným nástrojem v řadě oborů lidské činnosti. I přes obvyklý odpor k tomuto předmětu ze strany žáků (bohužel často přenášený z rodinného prostředí) je mnoho cest, jak vzbudit v dnešních dětech a mládeži zájem o pochopení principů matematiky a možností jejích aplikací. Zatímco škola většinou staví při výuce na „co a jak“, což je určitě nezbytné, lze doplnit vhodným a citlivým způsobem i „proč a kde“. Seminář má poskytnout informaci o metodice tohoto přístupu na jedné straně a současně na druhé straně poskytnout zásobárnu příkladů, úloh, kvízů a dalších pomůcek pro oživení výuky matematiky nebo organizaci zájmových kroužků, kde se matematické vzdělání prohlubuje. Seminář je primárně určen pro učitele na základní škole, ale je k dispozici i jeho pokračování pro střední školství.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 24.11.2022, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

M 295 Logické hry, hádanky a netradiční aktivity nejen do hodin matematiky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Polák
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář určený pro všechny učitele, kteří chtějí zpestřit své hodiny netradičními (oddechovými) aktivitami. Obsahem budou nejrůznější hry, aktivity, které se dají použít do nejrůznějších hodin, nejvíce ale do hodin matematiky.

  • seznamovací a společenské hry, aktivity
  • hříčky s čísly, algebrogramy, magické čtverce
  • geometrické úlohy
  • úlohy pro nadané žáky
  • počítáme možnosti – zajímavé úlohy z kombinatoriky, pravděpodobnosti, statistiky

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 11.01.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 22 Tvoříme odborné a jiné texty v textovém editoru

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Textové editory vnesly do každodenní práce v kancelářích, průmyslu i ve vzdělávacích zařízeních vyšší efektivitu při vytváření dokumentů různého charakteru, ale často pokulhává jejich formální i estetická úroveň, nehledě na (ne-)využívání různých šikovných nástrojů. Vzdělávání v této oblasti je důležité a přínosné i pro ty, kteří používají textový editor denně, ale zdaleka nevyužívají všech jeho možností. Seminář si neklade za cíl dosáhnout u účastníků mistrovství, ale formou praktických ukázek přivést posluchače k pochopení, jak dokumenty vytvářet, aby obstály v současném světě. Pozornost bude zaměřena na celkovou strukturu dokumentu, jeho členění, na jeho vzhled, využívání vložených objektů (tabulky, obrázky), automatizaci (obsahy, rejstříky) a některé další možnosti.

  • Úvod do psaní a editace textů na počítači. Taktika a strategie. Typické druhy dokumentů. (20-30 minut)
  • Ovlivnění vzhledu textu. Fonty. Styly a jejich využívání. Kopírování stylu. Vytváření šablon pro opakované použití. (40 minut)
  • Běžné členění textu. Odstavce, odrážkované a číslované seznamy. Záhlaví a zápatí. (30 minut)
  • Celkové rozvržení dokumentu pro různé účely. Nadpisy různých úrovní, kapitoly, odstavce a pododstavce. Vytváření automatického obsahu. (40 minut)
  • Tabulky, jejich struktura a vzhled. (30 minut)
  • Vkládání objektů (obrázky, fotografie a jiné) do textu. (20 minut)
  • Další možnosti automatizace dokumentu. Záložky a křížové odkazy. (20 minut)
  • Kreslení schématických obrázků přímo v textovém editoru. (40 minut)
  • Různé. (20 minut)
  • Závěrečný test. (30-40 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 08.12.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 25 Informační systémy a informační komunikační technologie ve výuce

Lektor/ka kurzu
Ing. Jiří Kysela, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář umožní účastníkům osvojit si klíčové znalosti pro využití informačních a komunikačních technologií a informačních systémů v prezenční či distanční online výuce. Vzdělávací akce pokrývá zejména následující aktuální témata:

  • Využití digitálních technologií a mobilních zařízení ve výuce.
  • Bezdrátová komunikace a přenos dat, jejich ochrana před zneužitím.
  • Využití informačních systémů pro podporu výuky – výukové systémy (Moodle), redakční systémy (Wordpress), systémy pro distanční online výuku (MS Teams).
  • Informační systém ve škole detailně – uživatelé, činnosti, práva, struktura dat, sdílení a ochrana dat, atd.
  • Zpracování dat a informací (získávání, vyhledávání a ukládání dat v počítači a na cloudovém úložišti OneDrive/Google Disk).

Použité techniky a aktivity v semináři zahrnují výklad, instruktáž, diskusi a projekci na plátno.

  • 1. vyučovací hodina: Využití digitálních technologií a zařízení ve výuce.
  • 2. vyučovací hodina: Bezdrátová komunikace a přenos dat, jejich ochrana před zneužitím.
  • 3. a 4. vyučovací hodina: Využití informačních systémů pro podporu výuky – výukové systémy (Moodle), redakční systémy (Wordpress), systémy pro distanční online výuku (MS Teams).
  • 5. a 6. vyučovací hodina: Informační systémy ve škole detailně – uživatelé, činnosti, práva, struktura dat, sdílení a ochrana dat, atd.
  • 7. a 8. vyučovací hodina: Zpracování dat a informací (získávání, vyhledávání a ukládání dat v počítači a na cloudovém úložišti OneDrive/Google Disk).

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 13.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 26 Bezpečnost a ochrana informací v prostředí internetu

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V rámci akce bude realizován výklad s následnou diskuzí, přičemž bude demonstrována implementace vybraných bezpečnostních mechanizmů v praktickém životě.

  • Základní pojmy
  • Bezpečnostní funkce
  • Autentizace
  • Sociální inženýrství
  • Viry, zlomyslný kód
  • Analýza rizik

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 5.1.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 27 Bezpečnost a ochrana informací v prostředí internetu pro mírně pokročilé

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V rámci akce bude realizován výklad s následnou diskuzí, přičemž bude demonstrována implementace vybraných bezpečnostních mechanizmů v praktickém životě.

  • Úvod do kryptologie.
  • Elektronický podpis a infrastruktura veřejného klíče.
  • Kvantitativní a kvalitativní analýza rizik.
  • Bezpečnostní politika.
  • Plán kontinuity podnikových procesů.
  • Plán obnovy po pohromě.
  • Fyzická bezpečnost.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 11.1.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZSV 62 Právo duševního vlastnictví

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurs obsahuje přehled institutů práva duševního vlastnictví. Přehled právní úpravy je doplněn příklady z praxe, nabyté znalosti budou ověřeny závěrečným testem s následnou diskusí správných odpovědí.

  • Právo duševního vlastnictví, pojem, povaha, prameny
  • Autorské právo
  • Práva průmyslového vlastnictví - patenty na vynálezy, užitné vzory, průmyslové vzory, topografie polovodičových výrobků, odrůdy rostlin
  • Práva na označení - ochranné známky, označení původu výrobků a zeměpisná označení, obchodní firma
  • Licenční smlouva k předmětům práva duševního vlastnictví

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 02.12.2022, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

Z 116 Základní informace o kartografii a mapování

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seznámení se se základy kartografie a mapování. Akce bude rozdělena na pět samostatných bloků. V prvním bloku bude obecný úvod do kartografie včetně stručné historie. V druhém bloku budou na názorných ukázkách prezentovány jednotlivá kartografická zobrazení a základy z matematické kartografie. Ve třetím bloku budou prezentovány kartografické zásady jako obecný postup při navrhování map, kompozice mapy, název mapy, mapové pole – měřítko, legenda, tiráž, směrovka, barvy v mapách, kartografické znaky (bodové, liniové a plošné znaky), písmo v mapách, popis v mapách a kartografické chyby. Ve čtvrtém bloku budou prezentovány možnosti mapování, jako je získávání dat pomocí geodetického měření, letecké fotogrammetrie, dálkového průzkumu Země a 3D skenování. Závěrečná část bude věnována konkrétním kartografickým výstupům včetně mapových aplikací, které jsou veřejně přístupné.

  • Obecný úvod a historie kartografie (90 minut)
  • Kartografická zobrazení a matematická kartografie (90 minut)
  • Kartografické základy (45 minut)
  • Mapování terénu (90 minut)
  • Názorné ukázky webových map a aplikací (45 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 29.11.2022, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

TV 83 Tělocvik hravě, atraktivně a kreativně

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dita Culková, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
9374/2020-4-238
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Bude představena škála atraktivních pohybových her vhodných do rušné části vyučovací jednotky TV (VJTV) (20 minut), "hravé" alternativy pro realizaci průpravné části (rozcvičky) VJTV (20 minut) a budou představeny "hravé" pohybové hry a činnosti vhodné do hlavní části hodiny. Především pohybové a psychomotorické činnosti jako prostředek osobnostní a sociální výchovy,  prostředek rozvoje klíčových kompetencí a prostředek rozvoje pohybových schopností:

  • Činnosti bez využití pomůcek (20 minut),
  • činnosti s využitmí netypických pomůcek (předmětů denní potřeby) (80 minut),
  • činnosti s využitím specifických psychomotorických pomůcek (žonglovací šátky a psychomotorický padák) (30 minut).

Budou zařazeny činnosti rozvíjející tělesnou zdatnost a obratnost herními formami – varianty variabilního provozu a kruhového tréninku (20 minut), časově nenáročné techniky pro realizaci zpětné vazby s využitím pohybu a těla (20 minut), zamyšlení nad teoretickými východisky, inspiračními zdroji, možnostmi a podmínkami tělesnou výchovu realizovat hravě, atraktivně a kretivně (30 minut).

Bude poskytnut prosto pro "burzu" nápadů a příkladů dobré praxe (průběžně) (30 minut).

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 25.11.2022, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

IT 28 Jak jednoduše oživit klasickou prezentaci interaktivními prvky a zvýšit motivaci studentů

Lektor/ka kurzu
Bc. Petr Chamula
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, zejména aplikací Nearpod, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity výuky a motivace žáků i vyučujících. Tyto aplikace nám zároveň umožní jednoduchý přechod mezi prezenční a distanční výukou.

První část semináře je věnována motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.

V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnosti nahlížet do práce žáků a okamžitě jim poskytovat zpětnou vazbu. V další části semináře si budou účastníci moci vyzkoušet vytvořit vlastní lekci a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.

V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využití v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.

  • Žák a motivace k výuce (45 minut)
  • Aplikace Nearpod – teoretická část (90 minut)
    • Seznámení s aplikací
    • Ukázka vzorové lekce
    • Popis funkcí
    • Ukázka integrace s ostatními aplikacemi
  • Aplikace Nearpod – praktická část (90 minut)
    • Praktické vytvoření interaktivní lekce z klasické PowerPoint prezentace
    • Otestování funkčnosti lekce ve dvojicích
    • Seznámení s funkcí Reports
  • Nearpod a Google Slides (45 minut)
    • Integrace aplikací a ukázka vytvoření lekce ve Slides jako náhradě za MS PowerPoint
  • Virtuální tabule a její využití (30 minut)
  • Tipy na ostatní aplikace k obohacení výuky (60 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 24.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 533 Jak vyjednávat s podřízenými a rodiči?

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Vyjednávání není boj                                                                                               5 h

            -  Základy vyjednávání

            -  Seznámení s metodou BATNA

            -  Fáze vyjednávacího procesu

            -  Vyjednávací styly a taktiky

            -  Řešení patových situací při vyjednávání

            -  Vyjednávací hra Červený a zelený

           

  • Přesvědčivá argumentace                                                                            2 h

            -  Pravidla přesvědčivé argumentace

            -  Principy logické argumentace

            -  Řečnické triky        

 

  • Zvládání námitek                                                                                         1 h

            -  Námitka jako projev zájmu

            -  Techniky překonávání námitek

            -  Modelové situace

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 05.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

BI 132 Rozšíření znalostí o biologii a etologii včely medonosné a jejich příbuzných

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Včela od antény po žihadlo (1 hod)
  • Včelstvo jako superorganismus (1 hod)
  • Potrava a výživa včel – role opylovačů (1 hod)
  • Film o životě včel a diskuse k probírané látce (2 hod)
  • Včely jako součást životního prostředí (agrochemie, ekologie, diverzita) (1 hod)
  • Včelí produkty a jejich význam (1 hod)
  • Náměty na didaktické hry inspirované včelami, diskuse, závěrečný test (1 hod)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 22.09.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace