Rizikového chování zahrnuje tři základní faktory, které se vzájemně podmiňují a prolínají. Tam, kde se setkáváme s jednou z forem rizikového chování, vnímáme možnost výskytu souvisejících problémů z jiné oblasti.
Seminář je postaven na prožitkové pedagogice, nabízí různorodé metody prožitkové práce s žáky ověřené v praxi, které žáky vedou ke zdravým postojům k této problematice, zdravému životnímu stylu, respektu k druhému, posílení sebeúcty.
Podává základní informace k jednotlivým tématům, doplňuje téma také pohledem bio-psycho-sociálním. Zaměřuje se na faktory vnitřní i vnější, které napomáhají/ eliminují závislostní a rizikové chování žáků a studentů.
Téma je doplněno kazuistikami z praxe pedagogické i přísedícího soudce v oboru trestního práva.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Šikana a kyberšikana jsou bohužel součástí každé školy, cílem semináře je seznámit účastníky s těmito nežádoucími sociálně patologickými jevy, kromě toho ale také nabízí možnosti řešení, zejména v oblasti preventivního působení. Co se týká kyberšikany, tak tak je vzhledem k online výuce velmi častým problémem ve školách.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Základem je pochopit, z jakého důvodu se dítě chová problematicky a na základě tohoto k němu přistupovat. Povíme si, jakým způsobem dítě motivovat, jak ho chválit a jak správně užívat efektivní zpětnou vazbu. Rovněž si povíme, jak pracovat s třídními pravidly. Součástí semináře jsou i vybrané kazuistiky „problémových“ žáků a případové studie.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Vysvětlení základních pojmů z oblasti týmové spolupráce, osobnostní typologie, efektivní komunikace a řešení konfliktů. Zdůraznění odlišností týmových rolí včetně týmového lídra, vedoucího či manažera. Použité techniky a aktivity: Prezentace, diskuse, výměna zkušeností, praktické příklady, řešení aktuálních problémů členů výukové skupiny, ukázková vyhodnocení a skupinová práce, simulace týmové spolupráce.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Abychom mohli kriticky zhodnotit důvěryhodnost informací z médií, je potřeba rozumět tomu, jak fungují a jaké zájmy se v jejich práci projevují. Kurz "Mediální výchova: Fake news, desinformace a bezpečné chování v online prostoru" je proto zaměřen na osvojení vědomostí a dovedností pro rozpoznávání a interpretaci dezinformace a fake news. Zároveň v rámci této akci budou představeny nástroje a techniky, které posluchači kurzů mohou používat k vyhodnocení důvěryhodnosti zpráv objevujících se v mediálním prostoru.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Dílna čtení je jedna z možných cest, jak se žáky v hodinách českého jazyka hledat smysl čtení. Nezdůrazňuje rozdíly v technice čtení. Žáci nejsou zkoušeni ze čtení, pracují individuálním tempem. O své knize a o pocitech, které žáci při čtení mají, mohou diskutovat s ostatními. Vytváří si záznamy o četbě, ke kterým se mohou vrátit a připomenout si myšlenky a pocity, které je při četbě provázaly. Dílna čtení má velký vliv na utužení třídního kolektivu, při rozhovorech o četbě se setkávají vždy nové dvojice žáků a tím dochází k jejich lepšímu vzájemnému poznávání.
Cíle dílny čtení
· rozvíjení vědomého čtenářství
· vytváření kladného vztahu k vlastní četbě
· motivování k celoživotnímu učení
· podpořit kladné vztahy v kolektivu třídy, pracovat s textem, zpracovávat informace,
vyjadřovat názory ke čtenému textu
· seznámit žáky s knižním fondem školní knihovny
Témata:
Čtenářská dílna – význam, pravidla, výhody, nevýhody 45 min
Výběr knih pro čtenářskou dílnu 45 min
Inspirace pro čtenářskou dílnu – prostředí, křeslo pro hosta 45 min
Záznamy o četbě – formy zápisu dle čtenářské úrovně 135 min
Rozhovory o četbě - třífázový rozhovor, překřížené skupiny 90 min
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Cílem webináře je seznámit posluchače s moderními metodickými nástroji a manažerskými činnostmi a postupy při přípravě a realizaci projektů a představuje též souvislosti mezi současným vývojem v ekonomickém prostředí a stále narůstajícím významem a využitím řízení projektů v organizacích. Ukazuje též vývoj přístupů k řízení projektů a specifika pro organizace v rámci pedagogické či školní praxe. Účastníci jsou rovněž seznámeni s vybranými metodami používanými v rámci řízení projektů. Dílčím cílem je dále představit posluchačům základní etapy a schémata projektového managementu, a to včetně představení základních nástrojů a technik využívaných v řízení projektů.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Vzdělávací akce je vypracován pro pedagogické pracovníky na 2. stupni základních škol a na všech typech středních škol. Jedná se o jednodenní vzdělávací akci realizovanou odbornou přednáškou. Odborná přednáška má převážně výkladově-diskuzní formu. Doplněna je krátkými aktivizačními a opakovacími aktivitami, probíhajícími v průběhu jednotlivých témat – dotazy na probranou látku, výběr správné odpovědi, odůvodnění správné odpovědi.
deprese u dětí a dospívajících, bipolární porucha a schizofrenie s časným začátkem. Časová dotace 45 minut
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Cílem právního semináře, týkajícího se právních aspektů práce pedagoga, je přiblížení základních právních okruhů, které se vyučujících týkají. Seminář proto přiblíží hlavně práva a povinnosti pedagogů, jejich případnou právní odpovědnost za jednání během vyučování, a dále právní aspekty komunikace učitele s rodiči (zákonnými zástupci) žáků, se zletilými studenty, jakož i s dalšími aktéry vzdělávání (s asistenty pedagoga, s pracovníky ŠPZ, s OSPOD, s vedením školy). Budou přiblíženy hlavní problematické situace při komunikaci vyučujících a ředitelů s rodiči.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Osnova akce (přehled témat výuky s časovou dotací jednotlivých témat)
Obsah akce (charakteristika a obsah vzdělávací akce, použité techniky a aktivity):
Je strach nepříjemná emoce, které se u sebe chcete zbavit? A co když je strach důležitý a my ho potřebujeme?
- Zjistíte, k čemu slouží strach, který patří mezi základní emoce.
- Zjistíte, proč si děláme obavy a cyklíme v myšlení (overthinking).
- Zjistíte, že i strach má své poslání a přínos pro váš život.
- Změníte svůj úhel pohledu na práci se svými „vtíravými“ myšlenkami.
- Budete na své emoce i emoce jiných nahlížet zdravější perspektivou.
- Budete vědět, že žádné emoce nejsou negativní.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Vysvětlení pojmů a nástrojů z oblasti řízení času jako prostředku pro dosažení životní spokojenosti, vyrovnaného pracovního i osobního života a možností následování osobní životní vize a mise. Použité techniky a aktivity: Prezentace, diskuse, výměna zkušeností, praktické příklady, řešení aktuálních problémů členů výukové skupiny, ukázková vyhodnocení a skupinová práce.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Obsahem tohoto semináře je seznámení účastníků s tím, jak lze zakomponovat osobnostní rozvoj žáků do prostředí základních a středních škol, součástí jsou také praktické ukázky těchto možnosti, důraz především klademe na přirozenost procesu osobnostního růstů žáků a studentů základních a středních škol.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Emoční inteligence hraje klíčovou roli v dosažení životního úspěchu. Intelekt není jen IQ, seznamujeme se s teorií vícečetné inteligence ve školní praxi. Cesta k úspěchu vede skrze rozvoj inteligence sociální, praktické, které jsou samostatnými moduly inteligence emoční. Emoční inteligence má význam v prevenci rizikového chování, učí dobrým vztahům, které mají klíčový význam v životě člověka. Usnadňuje také fungování a zlepšuj klima třídního kolektivu. Odborníci uvádí pět základních bodů k dosažení trvalého úspěchu. Které to jsou? Jakou formou k nim vést žáky? Co mají tyto body společného?
Program je doplněn praktickými návody a kazuistikami a zkušenostmi z praxe lektorky. Forma prožitkové pedagogiky.
1hod. Jak tento model využívám / mohu využít v praxi pedagoga.
S ohledem na formu webináře se zaměříme na formu identifikace emocí, písemná forma, krátké shrnutí a vyjádření on-line, projev empatické reakce ke sdělení kolegů nebo lektorky podle potřeby. Jak můžeme rozvíjet empatii u žáků? Projevuje se i v on-line komunikaci? V čem je rozdíl při komunikaci tváří tvář? ( sdělení 1 větou, slovem)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Představení stresu a jeho působení na jednotlivé složky osobnosti. Seznámení s technikami, jak se se stresem vyrovnávat a které je možné využít při edukaci žáků v této oblasti, ale i seberozvoje.
vysvětlení stresové reakce a objasnění jednotlivých fází
poplachová reakce (útok, útěk, strnutí), působení na tělo směrem zrychlení a útlumu
fáze adaptace a vyčerpání, propojení s místem diateze a mapováním tohoto místa ve svém běžném životě
psychosomatika vyplývající z diateze, osobnostní profil vedoucí k zvýšenému působení stresu – chování typu A, B, C, D a jeho diagnostika
Interpretace stresu – flow, zóna rozvoje, moje stresory – mapování a seznámení s měřením dle škály Holmes a Rahe
siťování pomoci ve svém okolí, ujasnění zdrojů podpory, doporučené mobilní aplikace, ale také odborné organizace, telefonní linky pomoci
tvorba krizového plánu individualizovaná na jednotlivce, diskuze nad tématem, rozbor osobních kazuistik
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.