Kurzy

PP 450 Žák s poruchou autistického spektra v inkluzivní škole

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Zaměříme se na charakteristiku žáka s poruchou autistického spektra, vymezíme si jednotlivé poruchy v rámci spektra, probereme možné projevy žáků ve škole a jejich příčiny, zmíníme diagnostický proces, dále probereme podpůrná opatření pro tyto žáky ve škole, existující poradenské služby, funkci asistenta pedagoga, pomůcky nutné při vzdělávání dětí s PAS, probereme ukázky a příběhy z praxe, budou prezentovány videoukázky a výstupy z různých výzkumů.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 19.01.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

PP 454 Tvořivost jako umění syntézy

Lektor/ka kurzu
Petr Sládeček, MBA
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Co jsou vlastně tvůrčí schopnosti? Jak je rozpoznávat, užívat, pěstovat? Každý člověk má předpoklady k tvořivosti, jež může kdykoli v průběhu života rozvíjet. Většinu inovací v každém oboru však vytvoří pouze znalci, odborníci, experti. Interaktivní výklad, cvičení.

  • Tvůrčí myšlení jako největší bohatství lidstva. Stručný výklad psychologických základů a předpokladů tvořivosti (myšlení, cítění, vůle, představivost)  
  • Kreativita jako originalita i užitečnost. Čtyři stadia tvůrčího procesu podle Grahama Wallase
  • Tvůrčí osobnost a její uplatnění ve vědě, technice, průmyslu a obchodu, umění. Mikro kazuistiky: Frederick Winslow Taylor, Tomáš Baťa, William Shakespeare, Wolfgang Amadeus Mozart
  • Kreativita jako hra a zábava. Konvergentní, divergentní a laterální myšlení. Cvičení: dobré nápady podle Edwarda de Bona. 
  • Kreativita pro každého a pro každý den. Pozornost, vnímavost, všímavost, neotenie. Umění paměti, základy mind mappingu a skečnoutingu. Cvičení: Procházka po chodbě
  • Kreativita a inovace v organizační praxi. Originalita a tvůrčí imitace. Inovační čtyřicítka. Jak pracují úspěšné inovativní firmy. Mikro kazuistika: Toyota, Google, Ogilvy, Cirque du Soleil.
  • Krátké cvičení na závěr: Thinking Outside the Box 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 21.01.2021, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 450 Kč

 objednat

PP 421 Zvládání námitek a jednání v obtížných situacích ve škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Rudolf Hadrava
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
9374/2020-4-238
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Typy obtížných situací a jejich příčiny
  • Identifikace konkrétních obtížných situací z praxe účastníků
  • Nástroje efektivního řešení obtížných situací
  • Typologie obtížných lidí a jak s nimi jednat
  • Kontrola emocí
  • Empatie a zvládání námitek
  • Strategie zvládání konfliktních situací
  • Manipulace a obrana proti ní
  • Asertivita – jeden z nástrojů při řešení obtížných situací

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 15.2.2021, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

PP 424 Komplexní práce s třídním kolektivem - prevence a řešení problémů

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsahem semináře jsou tři základní kroky s návrhy, co by se dalo/mohlo dělat se třídou. V přípravné fázi by bylo dobré (pokud je to možné) se s třídou potkat/potkávat a seznamovat. Před vlastním zahájením třídnické práce se osvědčilo uspořádat harmonizační a adaptační kurz. V realizační fázi je dobré věnovat čas na stmelení třídy, vytvoření třídních pravidel, plánu a kritérií hodnocení týmu a týmové spolupráce. Součástí plánu je, jak často a kdy se bude třídní učitel setkávat s třídou a co budou společně řešit a jak budou plán vyhodnocovat. V konečné fázi by mělo dojít k vyhodnocení celoroční práce na základě předem nastavených kritérií. 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 18.01.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

IT 8 Základy práce v Excelu

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je obsahově zaměřený od úplných základů práce s tabulkovým kalkulátorem MS Excel po mírně pokročilé techniky. Je vhodný doslovně pro kohokoliv. Na své si mohou přijít jak učitelé (matematické operace, funkce, grafy, …), tak i nepedagogičtí pracovníci (tabulky pro různé evidence, docházku, práce se seznamy, rychlé vyhledání, různé přehledy apod.).

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 22.01.2021, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 750 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace