Kurzy

WEB 106 Slohová práce jako součást maturitní zkoušky - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Soňa Havlíčková
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vzdělávací akce je zaměřena na problematiku slohové práce jako nedílné součásti výuky českého jazyka a literatury. Obsahem vzdělávací akce je téma přípravy zadání slohové práce, hodnocení slohové práce (možné přístupy) i ve vztahu k hodnocení písemné práce jako součásti maturitní zkoušky. V rámci webináře budou použity zejména prezentace lektorky, které vycházejí z její dlouholeté praxe. Dále pak publikace, které se tématu věnují. Jako aktivizující prvky lektorka použije zejména metodu generátor otázek v úvodu a na konci webináře.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 10.10.2022, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 112 Situace české literatury po roce 1989 - webinář

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32569/2020-5-698
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Důsledky pádu železné opony na českou literaturu a literární život

Periodizace období po roce 1989 z hlediska nakladatelských strategií

Základních tendence české prózy po roce 1989

Dominantní umělecké prostředky a postupy využívané v současné české próze

Projevy postmodernismu v české literatuře

Techniky a metody: PPT prezentace, výklad, analýza, syntéza

Blok č.1, časová dotace 90 min.

  • Uvedení do širšího společensko-politického a kulturního kontextu změn v literatuře a v literárním životě po roce 1989
  • Vysvětlení specifického postavení české literatury a obeznámení s jevy současného literárního života (literární časopisy, literární ceny a ankety, autorská čtení, nakladatelské strategie)

Blok č.2, časová dotace 90 min.

  • Charakterizace a definování jednotlivých proudů české prózy po roce 1989
  • Projevy postmodernismu v české literatuře

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 03.10.2022, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 113 Expresionismus a avantgarda v české literatuře - webinář

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32569/2020-5-698
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vymezení pojmu expresionismus, objasnění jeho dobové i současné reflexe

Sepětí expresionismu s předválečnou situací v Německu

Expresionismus v literatuře a ve výtvarném umění

Vývoj vnímání expresionismu českou literární historií

Čelní představitelé expresionismus v české literatuře (R. Weiner, L. Klíma, J. Čapek)

Vzájemný vztah avantgardy a moderny, jejich společné a odlišné znaky

Umělecké projevy evropských avantgardních směrů v české literatuře

Avantgardní umělecké skupiny a jejich program

Český avantgardní směr poetismus

 

  • Charakteristika a definice expresionismus, jeho geneze a vývoj (1)
  • Specifika expresionismu a jeho přijetí v českém prostředí (0,5)
  • Interpretace vybraných povídek předního českého expresionisty Richarda Weinera (0,5)
  • Avantgarda v evropském kontextu, její časové vymezení (0,5)
  • Přijetí avantgardy v českém literárním prostředí (0,5)
  • Umělecké směry poetismus a surrealismus v české literatuře (1)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 07.11.2022, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

ČJ 299 Nebojme se starší literatury

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Instrumentální a efektivní přístup ke starší literatuře. Aktivizující prvky.

Použitou technikou bude PC. Aktivitou řešení několika problémových úkolů (typu hádanky; překladu).

  • Antická literatura.
  • Středověká literatura.
  • Literatura epochy renesance.
  • Raněnovověká literatura.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 14.10.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 04.11.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 02.12.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 300 Ruská klasická literatura

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurs seznámí s vývojem ruské literatury 19. století od období jejího konstituování po nástup moderny. Představí hlavní osobnosti epochy romantismu a realismu. Zvláště se zastaví u osobností A. S. Puškina, M. J. Lermontova, N. V. Gogola, I. S. Turgeněva, I. A. Gončarova, L. N. Tolstého a F. M. Dostojevského. Popíše vývoj poezie a dramatu jako svébytných druhů literatury. Na základě analýzy vybraných děl výše uvedených autorů nastíní myšlenkový svět ruské klasické literatury.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 17.10.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 19.09.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 20.09.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 302 Současná literatura pro mládež

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Literatury pro mládež vychází doslova nepřeberné množství a ve velice různorodé kvalitě. Cílem semináře je seznámit účastníky s podnětnými autory fantastické literatury pro mládež a díly a zároveň poskytnout inspiraci, jak se čtenářsky oblíbenými žánry a konkrétními texty pracovat v hodinách. Zaměříme se zejména na žánry young adult fantasy, dystopie, alternativní historie a městské fantasy a na způsoby, jakými umožňují klást a rozvíjet otázky výrazně přesahující rámec zábavné funkce textu – reflexe minulosti a současného dění, vize budoucího světa, zkoumání společenských struktur, odpovědnost jedince apod. Poukážeme také na přesah od čtení literatury pro mládež k občanskému aktivismu.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 25.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 11.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 09.12.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 303 Praktické a zábavné aktivity do hodin literatury k okamžitému použití.

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tomáš Ficza
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, učitel - metodik prevence, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz se soustředí na konkrétní aktivity, které lze okamžitě využít v hodinách výuky literatury. Důraz je kladen na klasické metody jako volné psaní, myšlenkové mapy či čtení s předvídáním. V kurzu se ale účastníci také seznámí se zcela novými aktivitami, které propojují tradiční pedagogiku a zážitkovou pedagogiku. V semináři se podíváme na to, jak využít prvky dramatické výchovy, jak zapojit moderní technologie nebo jak udělat z hodiny zážitek (inovativní aktivity jako např. „tržiště“, „speed dating“ a mnoho dalších) Cílem kurzu je, aby si účastníci odnesli portfolio aktivit, které by mohli ihned druhý den zakomponovat do svých hodin. Aktivity jsou prověřené praxí a účastníci si jich velké množství vyzkouší na vlastní kůži.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 22.09.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 13.10.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 304 Poezie ve škole i mimo ni

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jarmila Sulovská
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář představí básníky z přelomu 20. a 21. století a tvorbu „zakázaných „ básníků od r. 1948 do roku 1989. Nabídne možnosti, jak poezii interpretovat a jak s ní pracovat ve škole. Učitelé získají inspiraci, jak žáky motivovat k četbě poezie i k její tvorbě. Vyzkoušejí si netradiční práci s uměleckým textem, která podporuje kreativitu žáků a vede k rozvoji estetického cítění. Aktivity jsou zaměřeny nejen na literární výchovu, ale i na mezisložkové a mezipředmětové vztahy. Účastníci získají materiály, s nimiž budou moci pracovat v hodinách literární výchovy.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 11.10.2022, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

Praha 23.11.2022, 10:00–13:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

Brno 15.11.2022, 10:00–13:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

ČJ 305 Secesní estetika v českém umění a literatuře

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

 Prezentace v PowerPointu, ústní výklad.

  • Secese  ve výtvarném umění a architektuře.
  • Sbližování uměleckých druhů: básnictví-hudba, hudba-výtvarné umění, výtvarné umění-poezie.
  • Ilustrace jako autonomní umělecká tvorba, knižní úprava a grafika (Kupkova obálka k Macharově Magdaléně, ilustrace F. Koblihy k Hlaváčkovým  sbírkám Pozdě k ránu a Mstivá kantiléna, Koblihův titulní list ke Karáskově knize Zazděná okna, vlastní obálka S. K. Neumanna k Apostrofám hrdým a vášnivým, Bílkovy ilustrace k Březinově sbírce Ruce, Preissigovy ilustrace k Bezručovým Slezským písním, návrh titulního listu J. R. Marka ke Karáskově knize Scarabeus).
  • Secesní úsilí o vytvoření jednotného uměleckého díla (František Bílek, Karel Hlaváček, Josef Váchal aj.).
  • Stylizace a autostylizace.
  • Ornamentalismus a symbolismus.
  • Secesní stylizace, postupy a znaky, výrazový systém, témata, motivy, sémantika barev.
  • Vliv výtvarné secesní stylizace na slovesnou tvorbu . Problém transpozice básnických prostředků do hudby a výtvarného umění a  naopak.
  • Vývojové proměny v oblasti žánrů, poetiky, umělecké metody (Secesní román R. Svobodové, Slohové proměny v próze A. Sovy).
  • Secesní literatura jako osobitý stylový fenomén; analýza vybraných  literárních textů (R. Svobodová, J. Karásek, M. Marten, F. Langer ad.).

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 29.11.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 306 Tvůrčí psaní jako nástroj motivace a sebereflexe

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář má svou praktickou a reflexivní část, během nichž se střídají psané kreativní aktivity s kritckou analýzou prováděných kroků. Vedle konkrétních nástrojů praxe tvůrčího psaní jde v případě učitelské veřejnosti také o tipy na práci s osobním duševním potenciálem, psychohygienické postupy, případně sebekoučování. Pro jednotlivé semináře jsou připravovány handouty s hlavními tezemi a doporučenou literaturou pro zájemce o hlubší studium témat. 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 07.10.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 04.11.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 09.12.2022, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 307 Specifika výuky českého jazyka žáků - cizinců

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
39989/2020-4-907
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz se zaměřuje na možnosti využití vybraných metod a postupů ve výuce češtiny pro cizince. Většina z nich rozvíjí čtenářskou gramotnost chápanou jako schopnost porozumět psanému textu, přemýšlet o něm a používat jej k dosahování určitých cílů, k rozvoji vlastních schopností a vědomostí a k aktivnímu začlenění do života společnosti. Vybrané metody slouží ve výuce češtiny pro cizince nejen k motivaci a rozvoji psaní a mluvení, nezbytných k běžnému dennímu kontaktu, ale i k úspěšnému testování znalostí a složení zkoušek.

  • Alternativní metody výuky (obecně)
  • Metody pro podporu čtenářských dovedností
  • Metody pro podporu psaní
  • Výuka konverzace
  • Testování 

Seminář je vhodný i pro učitele základních škol. Pro tuto cílovou skupinu nicméně není akreditován.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 07.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 21.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 28.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 308 Ověřování čtenářských dovedností testem

Lektor/ka kurzu
Mgr. František Brož
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
9374/2020-4-238
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Ideovým východiskem programu je skutečnost, že v současné škole roste frekvence užívání didaktických testů jako výukového, evaluačního i monitorovacího a výzkumného nástroje. Naprostá většina pedagogů nebyla v rámci vysokoškolského studia v této oblasti vzdělávána. Účelem vzdělávacího programu je tedy přispět ke zvýšení didaktických dovedností pedagogů v oblasti testologie. Účastníci se naučí sestavovat didaktický test z českého jazyka a literatury v souladu s principy vývoje standardizovaných testů (evaluačních nástrojů, u nichž uživatel dovede velmi přesně předvídat/odhadnout dosahované psychometrické charakteristiky při jejich použití, a to na základě konstrukčních i obsahových ukazatelů), a to se zaměřením na ověřování úrovně osvojení čtenářských dovedností žáky. V rámci semináře budou postupovat v jednotlivých krocích od stanovení cíle a obsahu testu přes vytvoření specifikace zamýšleného testu, stanovení bodové hodnoty úloh, sestavení testu, až ke stanovení mezní hranice úspěšnosti žáků v řešení testu. Tematické zaměření testu, který budou účastníci vyvíjet, i jeho rozsah budou stanoveny na minimalistické úrovni, tzn tak, aby si účastníci osvojili dovednost sestavit evaluační nástroj, který již splňuje kritéria částečně standardizovaného testu (a také s ohledem na možnosti účastníků v určených časových podmínkách, tedy je realizovatelný v daném čase). Účastníci budou pracovat s baterií úloh vypracovaných lektorem.

Osnova akce (přehled témat výuky s časovou dotací jednotlivých témat):

- základní principy konstrukce testu; zpracování specifikace testu;

- vývoj autorského testu; prezentace autorských testů s jejich obhajobou;

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 03.11.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 8.11.2022, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 24.11.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 311 Velikáni české a světové literatury jinak

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jitka Vyplašilová
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je orientován na začlenění základních knih do hodin českého jazyka, tak aby knihy i hodiny žáky bavily a nezískávaly k těmto literárním dílům nechuť. V semináři si ukážeme několik nápadů (čtenářská dílna/lekce, skupinová práce, práce s textem, kreativní tvoření aj.), jak zpracovat např. Babičku B. Němcové (Není babi jako babi), Vodníka od K. J. Erbena (Temnota vodní říše), Tři mušketýry A. Dumase (V zajetí komiksu), Máj K. H. Máchy (Máj v překladu pro generaci Facebooku), Romea a Julii W. Shakespeara (Láska včera a dnes), Malého prince A. de Saint-Exupéryho (sketchnoting) aj.

Využity při tom budou různé techniky a pomůcky, které žákům tyto zásadní díla přiblíží zábavnější formou (komiks, přepis do dnešního jazyka mládeže, srovnání děl, skládačka aj.) Zároveň budou využity metody a postupy k rozvoji čtenářské gramotnosti, její ověřování a podpoření čtení samotných žáků. Pracovat budeme s ukázkami z děl i s kompletními texty. Materiály pro účastníky semináře samozřejmostí.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 21.10.2022, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 108 Čeština pro ukrajinského žáka krok za krokem - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tereza Bojanovská
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Webinář je určen učitelům českého jazyka, kteří mají zájem rozšířit svůj pedagogický záběr o výuku češtiny jako cizího jazyka pro začátečníky. Webinář proběhne frontální formou za podpory prezentace sdílené účastníkům online.

  • Slovo úvodem – čeština a ukrajinština, jejich společné a odlišné znaky a jak je mohu zohlednit/využít pro efektivní výuku (15 minut)
  • Ukrajinsky mluvící žák a jeho pohled na češtinu jako cizí jazyk, aneb podívejme se na češtinu očima cizince (30 minut)
  • Začínáme – příprava a výběr materiálů pro žáka cizince, na co si dát pozor, jaké si stanovit cíle výuky (45 minut)
  • Přestávka 30 minut
  • Samotná výuka – plánování vyučovací hodiny, jak postupovat, jak s žákem komunikovat (čeština X komunikační jazyk – angličtina, ruština, aj.) (45 minut)
  • Komentovaná ukázková hodina češtiny pro žáka cizince (45 minut)
  • Přestávka 30 minut
  • Nejčastější chyby žáků při studiu češtiny, nejčastější chyby učitelů při výuce češtiny jako cizího jazyka (45 minut)
  • Rady a doporučení, tipy a triky (25 minut)
  • Závěrečná diskuse (20 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 04.11.2022, 08:00–13:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

WEB 129 Čeština pro ukrajinsky a rusky mluvící cizince – tvorba materiálů - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tereza Bojanovská
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V současné době, kdy v českých školách přibývá žáků s odlišným mateřským jazykem, zejména ukrajinsky a rusky mluvících, je pro efektivní výuku češtiny jako cizího jazyka výběr a příprava materiálů. V průběhu webináře se účastníci seznámí se specifiky výuky češtiny jako cizího jazyka pro slovansky mluvící cizince. Jaké jsou výhody a nevýhody podobnosti slovanských jazyků a jak je můžeme využít při výuce ve prospěch efektivnosti vyučovací hodiny. Kromě ukázek a praktických rad se účastníci sami pokusí vytvořit několik cvičení, která mohou posléze použít ve svých vyučovacích hodinách.

  • Obecný úvod ke slovanským jazykům (shody a rozdíly mezi nimi, jakým „pastem“ se vyhnout při výuce češtiny jako cizího jazyka pro slovansky mluvícího cizince, např. mezijazyková homonymie aj.)
  • Stanovení cíle vyučovací hodiny, výběr materiálů (jaké jsou možnosti výběru materiálů, jaké materiály může vyučující vytvořit sám a kdy je vhodné, aby určitě vyučující připravil vlastní materiály)
  • Nejčastější chyby žáků cizinců při studiu češtiny, obtížné momenty a praktická doporučení, jak s takovými obtížnostmi pracovat (ukázky materiálů z praxe a jejich komentář)
  • Praktické cvičení (tvorba vlastních cvičení pro využití ve vlastních vyučovacích hodinách)
  • Závěrečná diskuse

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 28.11.2022, 08:00–13:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

WEB 131 Připravujeme hodiny konverzace pro žáky s odlišným mateřským jazykem (čeština jako cizí jazyk pro ukrajinsky či rusky mluvícího žáka) – webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tereza Bojanovská
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Webinář je určen učitelům českého a ruského jazyka, kteří mají zájem rozšířit svůj pedagogický záběr o výuku češtiny jako cizího jazyka. Webinář proběhne frontální formou za podpory prezentace sdílené účastníkům online.

  • Slovo úvodem – specifika konverzačních vyučovacích hodin, aneb jak na přípravu takové lekce (stanovení vzdělávacího cíle,
  • Ukrajinština, ruština a čeština – shody a rozdíly ve slovní zásobě a jak s nimi pracovat
  • Výhody a nevýhody používání zprostředkujícího jazyka (angličtina, ruština, ukrajinština), zadávání instrukcí a komunikace v češtině
  • Materiály pro konverzační lekce, výběr a vyhotovení materiálů vlastních
  • Komentovaná ukázka konverzačního cvičení pro žáka cizince, možné obtíže vznikající při výuce a jak jim předcházet
  • Rady a doporučení z praxe – práce s chybami (nejčastější chyby, se kterými se u žáků cizinců při konverzaci setkáváme, na co se soustředit a jak žákovi pomoci)
  • Závěrečná diskuse

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 12.12.2022, 08:00–13:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

WEB 105 Rozvoj jemné a hrubé motoriky aneb grafomotorika hrou - webinář

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, pedagogové volného času, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • seznámení s jemnou a hrubou motorikou a grafomotorikou (1h)
  • rozvoj jemné a hrubé motoriky u dětí v MŠ a mladšího školního věku (1h)
  • důležitost jemné a hrubé motoriky u dětí (1h)
  • ukázka praktických pomůcek a grafomotorických cvičení do praxe (1h)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 14.10.2022, 10:00–13:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

ZŠ 127 Grafomotorika hrou

Lektor/ka kurzu
Mgr. Vlasta Macháčová
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsahem tohoto semináře je ukázat učitelkám cestu, jak u dětí rozvíjet jemnou motoriku, dávat základ pro úspěšné psaní a čtení zábavnou formou, přispívající k všestrannému rozvoji dětí.

Účastníci si odnesou zásobu grafomotorických cvičení i metod, jak  s nimi pracovat.

2 hodiny

  • Úvod a organizace semináře
  • Rozvoj jemné a hrubé motoriky v předškolním věku
  • Význam grafomotorických cvičení v předškolním a mladším školním věku

2 hodiny

  • Uvolňovací cvičení v pohybových a hudebně pohybových aktivitách
  • Rytmická cvičení spojená s hudbou a pohybem
  • Hudebně pohybové aktivity jako průprava pro grafomotorická cvičení

2hodiny

  • Grafomotorická cvičení pro mladší děti předškolního věku
  • Grafomotorická cvičení pro starší děti předškolního věku

2 hodiny

  • Grafomotorická cvičení a pohádka
  • Grafomotorika na doma
  • závěrečná diskuse

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 04.01.2023, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 21.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 23.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

BI 130 Genetika v umění a legendách

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na to, jak některá genetická onemocnění ovlivnila vznik legend a uměleckých děl. Ukazuje způsoby hledání nezvyklých souvislostí mezi zdánlivě nepříbuznými obory, které umožní vzbudit zájem i u studentů, kteří se úzkoprofilově zaměřují jen na některé předměty. Seminář zahrnuje velký podíl společných i samostatných analýz uměleckých děl z genetického hlediska a větší počet tematických diskusí.

  • Ukázkový příběh hledání „genetiky za legendou“ (0,5 hod)
  • Základy vývojové biologie a nejčastější znaky geneticky podmíněných onemocnění – přednáška (1,5 hod)
  • Společná analýza konkrétního uměleckého díla (0,5 hod)
  • Příklady konkrétních uměleckých děl s ukázkou rozboru znaků, které ukazují na genetické onemocnění člověka zobrazeného výtvarným či literárním dílem - přednáška (1hod)
  • Samostatné analýzy konkrétních uměleckých děl, následované vždy společnou diskusí nad daným uměleckým dílem a náhledy účastníků na zobrazené genetické onemocnění (1,5 hod)
  • Příklady legend, za jejichž vznikem pravděpodobně stojí konkrétní genetická onemocnění – přednáška (0,5 hod)
  • Závěrečná diskuse  (0,5 hod)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 21.09.2022, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

Olomouc 26.09.2022, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

D 142 Staré dobré časy: každodennost a mentalita 19. století

Lektor/ka kurzu
Mgr. Marie Michlová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Mentalita 19. století: 1 hodina, diskuze a kvízy 1 hodina
Narození, dospělost, smrt: 1 hodina, diskuze a kvízy 1 hodina
Móda, zdraví, doprava: 1 hodina, diskuze a kvízy 1 hodina
Strava, peníze, rodina: 1 hodina, diskuze a kvízy 1 hodina

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 05.01.2023, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 18.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 28 Jak jednoduše oživit klasickou prezentaci interaktivními prvky a zvýšit motivaci studentů

Lektor/ka kurzu
Bc. Petr Chamula
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, zejména aplikací Nearpod, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity výuky a motivace žáků i vyučujících. Tyto aplikace nám zároveň umožní jednoduchý přechod mezi prezenční a distanční výukou.

První část semináře je věnována motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.

V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnosti nahlížet do práce žáků a okamžitě jim poskytovat zpětnou vazbu. V další části semináře si budou účastníci moci vyzkoušet vytvořit vlastní lekci a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.

V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využití v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.

  • Žák a motivace k výuce (45 minut)
  • Aplikace Nearpod – teoretická část (90 minut)
    • Seznámení s aplikací
    • Ukázka vzorové lekce
    • Popis funkcí
    • Ukázka integrace s ostatními aplikacemi
  • Aplikace Nearpod – praktická část (90 minut)
    • Praktické vytvoření interaktivní lekce z klasické PowerPoint prezentace
    • Otestování funkčnosti lekce ve dvojicích
    • Seznámení s funkcí Reports
  • Nearpod a Google Slides (45 minut)
    • Integrace aplikací a ukázka vytvoření lekce ve Slides jako náhradě za MS PowerPoint
  • Virtuální tabule a její využití (30 minut)
  • Tipy na ostatní aplikace k obohacení výuky (60 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 25.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 24.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 27.09.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZSV 63 Finanční systémy

Lektor/ka kurzu
Ing. Martin Mynář, CSc.
Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastník akce se seznámí se základními pojmy z oblasti kapitálového trhu, finančních derivátů, kompletní daňové problematiky, veřejných financí a komerčního pojištění. Po absolvování  kurzu by měl účastník získat základní přehled o daných tématech. Použité techniky - integrované skriptum, dataprojektor, notebook, doplňující materiály.

  • Finanční trhy, burza a burzovní obchody – 2 hodiny
  • Finanční deriváty – 1 hodina
  • Daně a jejich úloha v České republice – 1 hodina
  • Daňová soustava v České republice – 3 hodiny
  • Veřejná správa a rozpočty – 1 hodina                                                                                                                                                                                     

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 13.10.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 03.11.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 10.11.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace