Kurzy

ZŠ 79 Výuka na 1. stupni KRE4T1VNĚ

Lektor/ka kurzu
PhDr. Petr Hedbávný
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, vychovatelé ve školních družinách
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

TÉMA I. - Rozvíjení slovní zásoby a jak si oblíbit gramatiku: v češtině i cizím jazyce

  • trénink kreativity: když neznám slovíčko, tak to neznamená, že se nedorozumím
  • sedm pádů hrou
  • přirozené osvojování slovní zásoby ve věkově smíšené skupině

TÉMA II. - Matematika

  • Jak trénovat aritmetiku
  • Sirkové hlavolamy s kartami
  • Řešení rovnic

TÉMA III. - Znalosti z humanitních oborů

  • Jak rozvíjet odbornou slovní zásobu
  • Jak si pamatovat skrze příběhy
  • Jak nadchnout děti pro letopočty

TÉMA IV. - Znalosti z přírodovědných oborů a jak je procvičovat

  • Vysvětlete přírodní úkaz s omezenou slovní zásobou
  • Popište fyzikální jev právníkovi, lékaři, pekaři i farmáři

TÉMA V. - Propojování znalostí z různých oborů

  • da Vinci, Bach a další velikáni jako inspirace
  • základní pochopení komplexních témat: Evropská unie, stárnutí populace, umělá inteligence

VYBRANÉ AKTIVITY, KTERÉ SI NA WORKSHOPU PŘEDSTAVÍME A VYZKOUŠÍME

  • icebreaker: Dobro a zlo
  • smyslová rozcvička: Čísloschovka (zraková percepce), Kreativní domino (sluchová paměť), Stavitelé (jemná motorika)
  • trénink komunikačních dovedností: Pantomima, Souboj vypravěčů, Černý lev (hra na empatickou komunikaci), Diplomati (vysvětlování s omezenou slovní zásobou)
  • 1. hodina cizího jazyka: „Mamma mia! aneb Italština pro začátečníky“
  • hodina češtiny: Slovní ping-pong, Slovní fotbal
  • hodina matematiky: Počítací dobble
  • trénink letopočtů: Léta Páně
  • humanitně zaměřená hodina: Mosty (hra na klíčová slova) na téma historie
  • přírodovědně zaměřená hodina

další informace

Praha 11.10.2018, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

Brno 12.10.2018, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

Olomouc 15.10.2018, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

AJ 204 ANGLIČTINA KRE4T1VNĚ: od začátečníků až po velmi pokročilé

Lektor/ka kurzu
PhDr. Petr Hedbávný
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8
Tento kurz lze zařadit do šablony
Cizí jazyky

TÉMA I. - Sebedůvěra v cizím jazyce

  • Překonání prvotního strachu z cizího jazyka aneb „v okamžiku, kdy se cizí jazyk začínáte učit, jej už docela dobře ovládáte“
  • Trénink neohroženosti aneb ani v mateřštině jsme neexcelovali na první dobrou
  • Trénink kreativity: když neznám slovíčko, tak to neznamená, že se nedorozumím

TÉMA II. - Znalosti a používání jazyka, reálie

  • Jak se vyjádřit (i s minimální slovní zásobou)
  • Jak rozvíjet základní i pokročilou slovní zásobu
  • Jak si oblíbit gramatiku a jak ji procvičovat
  • Jak přesvědčivě argumentovat v cizím jazyce
  • Jak si osvojit reálie dané země

TÉMA III. - Výuka „na míru“

  • Aktivity pro práci se skupinou různě pokročilých žáků
  • Jak nechat vyniknout žáky, kteří jsou napřed v určité oblasti (např. díky tomu, že do hloubky zajímají o daný obor)
  • Jak umožnit každému se rozvíjet vlastním tempem

TÉMA IV. - Cizí jazyk jako cesta

  • Zažít víceznačnost slov, bohatství jejich významů aneb Proč polygloti občas dělají více chyb než ostatní
  • Tolerantnost vůči chybám: cizí jazyk jako skvělý trenažér
  • O symbióze učitele a internetu aneb musí učitel znát nazpaměť Velký slovník česko-anglický?

VYBRANÉ AKTIVITY, KTERÉ SI NA WORKSHOPU PŘEDSTAVÍME A VYZKOUŠÍME

  •  „Mamma mia! aneb Italština pro začátečníky“
  • Slovní ping-pong
  • Černý lev aneb O nejlepší hashtag
  • Slovní fotbal pro překladatele a jejich děti
  • O co, že to není Dostojevský?

další informace

Praha 18.10.2018, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 0
 objednat

Olomouc 16.10.2018, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 0
 objednat

Brno 17.10.2018, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 0
 objednat

Olomouc 10.1.2019, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

Praha 7.1.2019, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

Brno 8.1.2019, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

ČJ 198 Rozvíjení čtenářských dovedností na základní škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Klára Vakočová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
16
Tento kurz lze zařadit do šablony
Čtenářská gramotnost

JEDNÁ SE O BLOK DVOU SEMINÁŘŮ PO 8 VYUČOVACÍCH HODINÁCH VE DVOU DNECH (CELKOVÁ HODINOVÁ DOTACE JE 16 VYUČOVACÍCH HODIN)

Seminář je tvořen dvěma souvislými bloky, z nichž každý má 8hodinovou časovou dotaci. Program se zabývá efektivními kroky podporujícími rozvoj čtení a čtenářských dovedností na základní škole. První blok je zaměřen na obecná východiska a teoretické poznatky práce s textem a jeho různými podobami. Účastníci budou pracovat nejen s texty beletristickými, ale i naučnými v různorodých formách (komiks, karikatura, encyklopedie, internetové texty). Na těchto ukázkách se prakticky seznámí s metodami podporujícími čtenářské dovednosti jako například čtení s tabulkou předpovědí, čtení s otázkami či metodou podvojného deníku. Druhý blok semináře se věnuje metodám a formám aktivního učení zvyšujících čtenářskou gramotnost. Mimo tyto jednotlivé edukační metody se účastníci seznámí i s komplexními přístupy k tématu čtenářské gramotnosti v podobě čtenářských dílen a čtenářských klubů. Jejich zaváděním do výuky, plánování i individuální podporou žáků. 

další informace

Olomouc 13.11. a 11.12.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

3 700 Kč

 objednat

Praha 25.10. a 04.12.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

3 700 Kč

 objednat

ZŠ 78 Angličtina od začátku – JAK dál?

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1
Kurz akreditován MŠMT pod č.
158/2016-3-32
Počet vyučovacích hodin
6

V kurzu najdeme základní, postupně rozvíjené a navazované činnosti, které vedou k osvojování jazyka. Učitelé se seznámí se způsobem práce s jazykem na základě aktivit, které využívají k práci v jiných předmětech. Propojenost hraje klíčovou roli v jazykové práci. Bohatým využíváním neverbálních komunikačních prostředků lze dosáhnout efektivního osvojování. Seznámení s možnostmi využití reálií, obrázků, kartiček,  hudebně-taneční a pohybové hry, didaktické hry. Ukážeme si, jak lze využít pohádek při osvojování jazyka.

Důležitou oblastí výuky je organizace prostoru a jazyk, kterým dáváme pokyny. Podíváme se, jaké nejčastější chyby se v této oblasti vyskytují a pokusíme se vytvořit sadu pokynů pro typické situace - zahájení činností, přechod mezi jednotlivými částmi, instrukce k aktivitám, hodnocení.

Úvod do problematiky, vlastní zkušenosti - 45 min

Geometrické tvary, proč jsou důležité, jak naučit a jak s nimi pracovat - 60 min

Classroom language and management - jak organizovat činnosti, jaký jazyk používat, překládat?  - 90 min

Využití písniček a her - uplatnění poznatků z předchozí části v praxi - 45 min

Pohádka ve výuce - propojení s výtvarnou, hudební oblastí  - 90 min

Závěr, shrnutí, diskuze - 30 min

další informace

Praha 10.12.2018, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

990 Kč

 objednat

Brno 07.11.2018, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

990 Kč

 objednat

Olomouc 13.12.2018, 09:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

990 Kč

 objednat

ZŠ 80 Jak na hudebku

Lektor/ka kurzu
Mgr. Ivana Janovská
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, vychovatelé ve školních družinách, vychovatelé v domovech mládeže
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

Seminář, který rozproudí hudební energií v každém z nás. Smyslem semináře je poskytnout možnost prakticky si vyzkoušet různé způsoby práce s hudebním materiálem vhodným k okamžitému, ale i dlouhodobému využití ve škole. Tvůrčí dílna nabízí moderní pojetí hudební výchovy, propojuje hudební výchovu s moderní technologií (využívá internetového serveru YouTube), Je zaměřena na klidné i dynamické hudební aktivity, které se dají využít v hudební výchově, ale poslouží i v jiných hodinách k uvolnění napětí z vyučování. Nabídne rozmanitou práci s třídním kolektivem – práci ve vícehlasu, hru na Orffovy nástroje, pohybové ztvárnění, rytmický doprovod hrou na tělo, aktivní poslech, hru na boomwhackery. Umožňuje seznámit se s účinkem všech aktivit „na vlastní kůži“.

 

další informace

Praha 21.11.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Brno 10.10.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc 17.10.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

ZŠ 83 Využití online aplikací na ZŠ1

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5969/2017-3-299
Počet vyučovacích hodin
4

Jak zpestřit výuku, nestrávit příliš mnoho času s přípravami , pomoci slabším žákům či zaujmout žáky nadanější?  Pomocníkem mohou být online dostupné aplikace. Zaměříme se na myšlenkové mapy, testové a kvízové otázky, slovní mraky.  Přijďte se inspirovat. Nebojte se digitálních technologií. Ikdyž vám už není dvacet, zvládnete to. Ke každému účastníkovi přistupuji individuálně a respektuji jeho tempo. Online aplikace  mohou výrazně pomoci i v individuální práci se žáky, kteří mají se vzděláváním potíže. Je dobré učit děti způsobem, který je baví.

Slovní mraky 

  • popis možností využití v různých částech vyučovací hodiny
  • ukázka dostupné online aplikace
  • praktický nácvik práce s touto aplikací
  • vytvoření vlastního mraku slov pod odborným vedením lektorky
  • upozornění na didaktické zásady

Kvízy a testové otázky

  • ukázka dostupných aplikací
  • poukázání na didaktické nedostatky a přednosti jednotlivých aplikací
  • praktický nácvik práce s vybranou aplikací
  • vytvoření vlastního kvízu pod odborným vedením lektorky

Myšlenkové mapy

  • vysvětlení možností využití myšlenkových map ve výuce
  • ukázka dostupných aplikací
  • poukázání na didaktické nedostatky a přednosti jednotlivých aplikací
  • praktický nácvik práce s vybranou aplikací

Křížovky

  • ukázka dostupné aplikace
  • praktický nácvik práce s vybranou aplikací
  • vytvoření vlastní křížovky pod odborným vedením lektorky

 Tištěné kartičky

  • ukázka aplikace, která umožní vytvořit vlastní kartičky různých tvarů, např. domino 
  • praktický nácvik práce s vybranou aplikací
  • vytvoření vlastních kartiček  pod odborným vedením lektorky

další informace

Praha 14.1.2019, 10:00–13:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

990 Kč

 objednat

ZŠ 85 Angličtina od začátku – JAK začít?

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1
Kurz akreditován MŠMT pod č.
158/2016-3-32
Počet vyučovacích hodin
6

V tomto kurzu se učitelé naučí zohledňovat důležitou oblast výuky cizího jazyka, kterou je organizace výuky, přechody mezi aktivitami, možnosti, jak pracovat s tématem pohádky na sadě konkrétních aktivit, motivovaných samotnou pohádkou, písničkou, příběhem. Budeme se věnovat problematice první hodiny, jak představit téma, jak využívat postupně rozvíjené a navazované činnosti, které vedou k osvojování jazyka.

Existuje mnoho způsobů, jak nacvičit a udržovat odlišnou výslovnost a přitom se vyhnout nekonečnému nudnému opakování. Hra s rýmy, výslovnostní tělocvik, jazykolamy, vytleskávací a poskočné hry jsou ro děti přitažlivé a přitom velmi efektivní.

Práce s příběhy je základní a nezbytný přístup při výuce cizího jazyka u této věkové skupiny. Děti získávají jazyk přirozeně, na základě příběhů, které se odvíjejí v jednoduchou, často se opakující zápletku. Děti tak porozumí jazyku bez nutného vysvětlování slovní zásoby a pravidel, pouhou imitací jazyka, zároveň si osvojují komunikativní princip.

Úvod, seznámení s tématikou, omyly v současném, běžně používaném přístupu

Jak začít - simulace první hodiny

Rozvíjení zvoleného tématu

Práce se slovní zásobou

Dá se použít pohádka u dětí-začátečníků? 

Závěr, shrnutí, čas na dotazy

další informace

Olomouc 9.11.2018, 09:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

990 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace