Kurzy

ZŠ 118 Matematické činnosti na 1. stupni

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastníci se seznámí s rozvojem předmatematické gramotnosti v mateřské škole s návazností rozvoje matematické gramotnosti na základní škole jako s prostředkem k dalšímu sebevzdělávání. Účastníci se seznámí s některými didaktickými hrami pro rozvoj představy o čísle, číselné řady,  početními operacemi a vytvoří si zásobník her a činností v matematice na 1. stupni.

1 hodina

  • Úvod, seznámení, organizační záležitosti
  • Matematická gramotnost a roviny matematické gramotnosti – obecně
  • Principy při výuce matematiky
  • Cíle ve vzdělávání ve vztahu k matematické gramotnosti na 1. stupni
  • Rozvoj matematických schopností v předškolním věku – předmatematické činnosti a návaznost na výuku matematiky na 1. stupni

1 hodina

  • Metody vzdělávání – prožitek, vzor, hra, pohyb, manipulace, experiment, myšlenkové operace
  • Učební styly, rozvoj a význam smyslů při učení

1 hodina

  • Výuka matematiky podle profesora Hejného - východiska, zásady, principy pro výuku matematiky.
  • Metody – Krokování, Schody, Autobus, Děda Lesoň, Sova, Parkety, Dřívka, Krychlové stavby,apod

1 hodina

  • Matematické hry – didaktické hry v maetmatice
  • Hry usnadňující nácvik numerace
  • Zásobník her

1 hodina

  • Nácvik na procvičování početních operací – sčítání, odčítání, násobení, dělení
  • Zásobník matematických her, činností a pracovních listů
  • Matematické pohádky

1 hodina

  • Hry na rozvoj logického a kombinačního myšlení – magické čtverce a tangramy
  • Konkrétní ukázky her a činností
  • Zásobník her a pracovních listů

1 hodina

  • Hry pro rozvoj prostorové předsatvivosti – skládanky, origami, geometrie
  • Ostatní hry
  • Hádanky v maetmatice

1 hodina

  • Karetní hry
  • Zábavné hry v matematice
  • Závěr, diskuse, hodnocení

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 22.03.2022, 9:00–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZŠ 119 Jak spolupracovat s asistentem pedagoga

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastníci si prohloubí kompetence v oblasti podpory dětem a žákům s potřebou podpůrných opatření v zajištění asistenta pedagoga. Seznámí se s náplní práce asistentů pedagoga. Seminář bude veden aktivním výkladem s možností diskuse s rozborem konkrétních příkladů.

1 hodina

  • Úvod, seznámení s účastníky, potřeby skupiny z hlediska tématu asistenta pedagoga
  • Rozbor jednotlivých typů asistenta pedagoga
  • Náplň práce asistenta pedagoga pro dítě, žáka s potřebou podpůrných opatření

2 hodiny

  • Náplň práce asistenta pedagoga pro dítě, žáka s potřebou podpůrných opatření – vymezení hlavní činnosti, pomoc žákům, práce asistenta pedagoga s ostatními ve třídě, nepřímá pedagogická činnost
  • Kompetence asistenta pedagoga
  • Diskuse o náplní práce a kompetencích asistenta pedagoga

2 hodiny

  • Spolupráce asistenta pedagoga s učitelem
  • Spolupráce asistenta pedagoga s rodiči žáků
  • Spolupráce asistenta pedagoga s dítětem, žákem
  • Diskuse na téma Bariéry a rizika v práci asistenta pedagoga

2 hodiny

  • Specifika spolupráce a komunikace asistenta pedagoga u jednotlivých skupin handicapů – narušená komunikační schopnost, porucha autistického spektra, specifické poruchy chování, nadání, apod.
  • Konkrétní příklady
  • Diskuse a rozbor konkrétních příkladů

1 hodina

  • Další zdělávání asistenta pedagoga
  • Práce školního asistenta
  • Závěrečná diskuse
  • Závěr, hodnocení semináře

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 05.04.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 10.05.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 03.05.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZŠ 122 Boomwhackers pro I. stupeň: Atraktivní hudba skrytá v plastu

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jakub Kacar, DiS.
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vzdělávací program je zaměřen na prezentaci a osvojení metod práce s atraktivním hudebním nástrojem Boomwhackers. V rámci školení se jednotliví účastníci seznámí a prakticky si osahají množství námětů a her, které jsou snadno proveditelné na 1. stupni ZŠ případně ve skupinách dětí v daném věku. Během programu se pedagogové seznámí s charakterem nástroje a zásadami pro jeho využití ve školní třídě. Jednotlivé činnosti v žácích rozvíjejí rytmické, intonační a improvizační schopnosti, ale i znalosti hudebně teoretické. V rámci kurzu si na několika praktických ukázkách představíme boomwhackers jako doprovodný i samostatný nástroj nebo jako doplnění Orffova instrumentáře. Součástí programu je i praktický návod k vytváření jednoduchých grafických zápisů a notových materiálů pro hru na boomwhackers.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 29.04.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 12.05.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 13.05.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

M 263 Hrajeme si v matematice (nejen) na 1. stupni ZŠ

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
9374/2020-4-238
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Jedním z hlavních témat, která jsou diskutována v souvislosti se změnami v českém školství, jsou aktivity, které nabídnou žákovi možnost autonomního rozvoje jeho schopností a dovedností a současně budou dostatečně motivující. Takovými aktivitami jsou např. didaktické hry a aktivity herního a soutěžního typu. Diskutována budou hlavně tato témata:

  • Zařazení didaktických her do vyučování na 1. stupni ZŠ
  • Funkce herních aktivit ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ
  • Ukázky konkrétních her vhodných pro vyučování matematice na 1. stupni ZŠ
  • Diskuse o možnostech zařazení her do vyučování jak v závislosti na věku, tak i na úrovni matematických znalostí a dovedností žáků

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 14.2.2022, 09:00–12:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 43 Efektivní učení žáka se speciálními vzdělávacími potřebami - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14003/2021-4-437
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V semináři budou předvedeny originálně zpracované didaktické zkušenosti pedagogů z praxe, zaměřené zejména na vzdělávací potřeby žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Lektorka zároveň představí vlastní nové a obecně málo známé
a frekventované formy a metody vyučování. V první části se lektorka zaměří na obecnější principy metodiky a didaktiky (na praktických příkladech), na využití inovativních, aktivizujících metod, v druhé části pak na ukázky konkrétních možností, jak výuku vést a obohacovat o zajímavé prvky a činnosti, které vedou u žáků se speciálními potřebami k rozvoji pozornosti, vnímání, k rozvoji pravolevé orientace i ke čtení s porozuměním.

 

  • 1.blok
  • O kom hovoříme? (Školský zákon, Vyhláška o vzdělávání žáků se SVP, podmínky vzdělávání stanovené RVP) – 45 min
  •  Didaktické zásady a efektivní učení (45 min)
  • Přestávka 60 minut
  •  Rozvoj paměti (90 min)
  •  Bloomova taxonomie (45 min)
  • 2.blok
  •  Žáci se sociálním znevýhodněním – metody a formy práce vedoucí k inkluzivnímu
    a efektivnímu vzdělávání (třífázový rozhovor, soustředné kruhy, metoda barevných papírů, otázky a odpovědi, překřížené skupiny) – 60 min
  • Přestávka 60 minut
  •  Žáci se SPUCH, LMP – metody a formy čtení a psaní (rozvoj sluchového
    a zrakového vnímání, pravolevá a prostorová orientace, rozvoj jemné motoriky, knoflíky ve výuce, pětilístek, I.N.S.E.R.T., myšlenková mapa, principy tvorby pracovních listů pro žáky s SPUCH, LMP (75 min)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 3. 2. 2022, 09:00–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 54 Vegetace ČR

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7471/20216-6--218
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Přiblížit pomocí fotografií, map a živých rostlin základní biotopy ČR v různých vegetačních stupních a v odlišných abiotických podmínkách (zejména lesy a louky)

 

Obsah:

  1. hod: základní pojmy (flóra x vegetace, klimaxová a azonální vegetace, vegetační stupně, biotopy přírodní x silně ovlivněné nebo vytvořené člověkem); Natura 2000
  2. hod: základní typy lesů ČR (zonální): dubohabřiny a doubravy, bučiny, smrčiny – jejich charakteristika, skladba po patrech, rozšíření, ohrožení, návrhy managementu, zajímavosti, ukázky atypických testů zejména pomocí fotografií
  3. hod: základní typy lesů ČR (ekologicky podmíněné): mokřadní olšiny, lužní lesy, suťové lesy, bory, rašelinné lesy (viz výše)
  4. hod: sekundární trávníky a vřesoviště (viz výše)
  5. hod: vodní a mokřadní a pobřežní vegetace, prameniště a rašeliniště
  6. hod: skály, subalpínské a alpínské bezlesí, křoviny
  7. hod: přehled a charakteristiky biotopů silně ovlivněných nebo vytvořených člověkem; rozbor rostlinného materiálu a třídění do biotopů
  8. hod: diskuze, náměty pro výuku, zejména motivační, test, hodnocení

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 18.03.2022, 09:00–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 64 Základní informace o kartografii a mapování - webinář

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seznámení se se základy kartografie a mapování. Akce bude rozdělena na pět samostatných bloků. V prvním bloku bude obecný úvod do kartografie včetně stručné historie. V druhém bloku budou na názorných ukázkách prezentovány jednotlivá kartografická zobrazení a základy z matematické kartografie. Ve třetím bloku budou prezentovány kartografické zásady jako obecný postup při navrhování map, kompozice mapy, název mapy, mapové pole – měřítko, legenda, tiráž, směrovka, barvy v mapách, kartografické znaky (bodové, liniové a plošné znaky), písmo v mapách, popis v mapách a kartografické chyby. Ve čtvrtém bloku budou prezentovány možnosti mapování, jako je získávání dat pomocí geodetického měření, letecké fotogrammetrie, dálkového průzkumu Země a 3D skenování. Závěrečná část bude věnována konkrétním kartografickým výstupům včetně mapových aplikací, které jsou veřejně přístupné.

  • Obecný úvod a historie kartografie (90 minut)
  • Kartografická zobrazení a matematická kartografie (90 minut)
  • Kartografické základy (45 minut)
  • Mapování terénu (90 minut)
  • Názorné ukázky webových map a aplikací (45 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 22.02.2022, 09:00–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 10 Jak nezamrznout u tabule (webinář)

Lektor/ka kurzu
Mgr. Ivana Janovská
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vzdělávací program poskytne teoretický návod k tomu, jak motivovat a pracovat se žáky tak, aby vyučování bylo maximálně efektivní,  jak oživit vyučování, zvednout žáky ze židle a vypnout unavenou hlavu.  Webinář nabídne učitelům ověřenou pedagogickou filozofii, která vychází bezprostředně z praxe.

  • Hra, jako důležitý prvek výchovně – vzdělávacího procesu. Vliv pohybu na výchovně – vzdělávací proces.  Prožitek jako cesta k trvalému zapamatování. Herní efektivita.
  • Jak uchopit vyučování nemediálně, netechnicky. Hlava – cit – tělo v rovnováze.
  • Život ve třídě. Jak zvýšit efektivitu vyučování, vytvořit bezpečné prostředí školní třídy, propojit školu se životem. Co rozhodně před žáky nedělat.
  • Duševní hygiena učitele

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 22.02.2022, 8:30–12:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

PP 503 Sebehodnota, sebeuznání, sebevědomí a jejich role v osobním a pracovním životě

Lektor/ka kurzu
Mgr. Martina Havlíková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Interaktivní přednáška se zapojením všech účastníků, teoretické zásady s navazujícím nácvikem. Výklad podpořený prezentací v MS Power Point, individuální práce, sebezkušenostní techniky, práce ve skupinách, hraní rolí, zpětná vazba, testy, výtvarné techniky, reflexe provedených aktivit, diskuze, příklady z praxe, opakovaná cvičení,  rady a doporučení ke zlepšení

  • Sebepoznání – kdo vlastně jsem
  • Zdroje mého sebevědomí
  • Moje obavy, strachy
  • Seberozvoj a motivace
  • Sebepřijetí
  • Jak posouvat vlastní sebevědomí, plán, cesta, postup
  • Sebeuznání a vlastní hodnotový systém
  • Naše společnost, hodnoty společenské versus vlastní
  • Jak se vidím já a jak mě vidí druzí

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 17.05.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 14.06.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 504 Syndrom vyhoření aneb jak nevyhořet

Lektor/ka kurzu
Mgr. Martina Havlíková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Interaktivní přednáška se zapojením všech účastníků, teoretické zásady s navazujícím nácvikem. Výklad podpořený prezentací v MS Power Point, individuální práce, sebezkušenostní techniky, práce ve skupinách, hraní rolí, zpětná vazba, reflexe provedených aktivit, testy, diskuze, příklady z praxe, opakovaná cvičení,  rady a doporučení ke zlepšení

  • Příčiny vzniku syndromu vyhoření, rizikové osobnostní faktory, rizikové faktory týkající se prostředí v profesi pedagoga
  • Co je  syndrom vyhoření, vztah syndromu vyhoření ke stresu, fáze syndromu vyhoření 
  • Význam vnitřních postojů a emocí v rozvoji příznaků syndromu vyhoření
  • Náhled na stereotypy v myšlení a návyky v chování, které oslabují naši psychickou rovnováhu a snižují odolnost vůči rozvoji syndromu vyhoření
  • Techniky prevence syndromu vyhoření
  • Prevence syndromu vyhoření, péče o sebe, jak bojovat proti vyhoření nejen v práci , ale i v běžném každodenním životě
  • Zdravá sebehodnota a asertivita jako obrana proti vyhoření

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 22.04.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 505 Společné vzdělávání prostřednictvím diferenciace a individualizace výuky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Přehled témat aneb co by měl učitel umět a znát:

1. vědět PROČ je dobré výuku měnit

2. znát a umět poznávat své žáky.

3. vytvářet/zajistit podnětný prostor pro učení a pestré materiálně technické zázemí

4. vytvářet/zajistit podnětné a bezpečné sociálně komunikativní prostředí

5. znát metody aktivního učení a jejich používání v rámci modelu třífázového učení E-U-R

6. umět efektivně plánovat a řídit skupinové a kooperativní vyučování

7. umět formulovat funkční cíle

8. znát různé typy projektů a specifické způsoby jejich přípravy a realizace

9. efektivně hodnotit žáky a jejich práci (procesy a produkty) a vést žáky k sebehodnocení

10. vyhodnocovat úspěšnost vlastní práce a výuky

 

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 28.03.2022, 8:30–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 508 Osobnostně sociální rozvoj pro pedagogy

Lektor/ka kurzu
Mgr. Václava Klimtová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento seminář nabídne subjektivní pohled na zrání psychosociálního vývoje osobnosti učitele. Osobnostně sociální techniky k osobní integritě a po té větší možnosti využít svůj potenciál nejen ve své pedagogické praxi, ale i v osobním životě. V pojetí vztahu vývoje a učení se lze odkázat na osobnosti jako Piageta či Vygotského. Za zmínku stojí i přijetí této edukační disciplíny v RVP a to v rámci buď samostatného předmětu, nebo v ostatních průřezových tématech. Účastníkům kurzu bude nabídnuta možnost sebeuvědomění a sebereflexe a nácvikem jednotlivých technik v komunikačních a kooperativních dovednostech, v týmové spolupráci s využití asertivních technik k řešení konfliktů. Využity budou zejména inscenační a situační vyučovací metody.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 01.04.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 514 Práce s problémem ve třídě (intervence).

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, speciální pedagogové, psychologové
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-2
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář se zabývá možnostmi práce v takových třídních kolektivech, kde se již nějaký problém vyskytl resp. možnými postupy řešení těchto problémů.

Z hlediska procesu: prevence – diagnostika – řešení se zde tedy budeme zabývat částí poslední - a to pokusem o řešení nějakého problému ve třídním kolektivu, který negativně ovlivňuje ostatní žáky, celkovou atmosféru ve třídě, učitele působící v této třídě a konečně výuku, která zde může být poté velmi náročná. Tento typ práce minimalizace potíží v kolektivu můžeme také nazvat prevencí sekundární, kdy se již nějaký projev rizikového chování ve třídě vyskytl a my se snažíme o jeho včasný záchyt (diagnostiku), řešení a následovnou snahu o minimalizaci pokračování či opakování toho sociálně patologického chování.

Typů problémů ve třídě může být více, nejčastěji je to však nedostatečná schopnost komunikace, spolupráce a soudržnosti žáků ve třídě (kolektiv rozdělen na několik mezi sebou příliš nekomunikujících či přímo vycházejících skupin), ignorance, vyčlenění či ostrakizace nějakého žáka nebo více žáků, výskyt nepřátelského resp. agresivního chování, projevy šikany či útoků v kyberprostoru, nedostatečný respekt k většině učitelů, výrazný posun hodnot v myšlení či chování žáků v negativním slova smyslu, ztížená či zcela znemožněna možnost adekvátně zde učit nebo jiné projevy rizikového chování (zneužití omamných a psychotropních látek ve škole, manipulace a krádeže majetku žáků či školy a jiné).

Seminář obsahuje jednak teoretická východiska intervenční práce se třídou, na straně druhé budou účastníci interaktivní formou seznámeni s názornými ukázkami konkrétních aktivit – na vlastní kůži si vyzkouší některé techniky, přímo použitelné při práci s problematickým kolektivem.

Práce s problémem ve třídě by měla mít předem stanovené, reálně dosažitelné cíle, materiální podmínky (adekvátní čas, dobu a místo, tzn. kdy, jak dlouho a kde), personální obsazení (s kým) a především konkrétní strukturu, kterou je dobré téměř vždy dodržovat. Věnovat se také budeme samozřejmě faktory, které efektivitu práce se třídou podporují, ale také faktory, které mohou tuto práci komplikovat a narušovat.

Lektor jakožto školní psycholog a preventista se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu. 

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 06.05.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 13.05.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 16.05.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 515 Práce se třídou v rámci primární prevence.

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, výchovní poradci, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-2
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář se zabývá tématem obecné - primárně preventivní práce s třídními kolektivy na školách (resp. možnou náplní třídnických hodin) – jejich smyslem, cíli, pravidly, strukturou, obsahem (tématy), důležitými ovlivňujícími faktory i možnými potížemi, které se mohou při preventivní práci se skupinou vyskytnout.  

Seminář obsahuje jednak teoretická východiska práce se třídou, na straně druhé budou účastníci interaktivní formou seznámeni s názornými ukázkami konkrétních aktivit – na vlastní kůži si vyzkouší některé techniky, přímo použitelné při práci se třídou.

Primárně preventivní práce se třídou by měla mít předem stanovené, reálně dosažitelné cíle, materiální podmínky (adekvátní čas, dobu a místo, tzn. kdy, jak dlouho a kde), personální obsazení (s kým) a především konkrétní strukturu, kterou je dobré téměř vždy dodržovat. Věnovat se také budeme samozřejmě faktory, které efektivitu práce se třídou podporují, ale také faktory, které mohou tuto práci komplikovat a narušovat.

Lektor jakožto školní psycholog a preventista se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu. 

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 18.02.2022, 9:00–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 19.04.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 516 Základy psychologie pro pedagogické pracovníky.

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, výchovní poradci, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-2
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Každý jedinec je autentická, originální a neopakovatelná lidská bytost, na kterou je vždy třeba přistupovat jedinečně. Avšak některé vlastnosti či schopnosti, které psychologie popisuje, se dají pozorovat (a také měřit, srovnávat) v menší či větší míře u většiny jedinců. A to je právě podstata tohoto školení – pedagogičtí pracovníci by měli být poté lépe připraveni chápat a předvídat psychická specifika s určitými projevy chování žáků.

Lidská osobnost je vysvětlována jako bio-psycho-sociálně-spirituální jednota a z tohoto paradigmatu také na něj psychologie pohlíží.

V rámci obecné psychologie si společně vysvětlíme základní pojmy, jako jsou psychické procesy a stavy, osobnost, emoce, chování, kognitivní procesy související s motivací a učením. Z hlediska vývojové psychologie si blíže určíme jednotlivá vývojová stadia, co které obnáší, co je pro tato stadia u žáků a studentů typické a co by měl mít každý pedagog na paměti. Třída a škola jsou velké a důležité sociální systémy (skupiny), kde se dítě chtě nechtě socializuje, tudíž jsou základní poznatky s hlediska sociální psychologie pro pedagogy klíčové. Probereme věci, jako jsou skupina, socializace, sociální role či normy.

Lektor jakožto psycholog se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu. 

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 20.05.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 27.05.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 30.05.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 517 Projektový management – úvod do řízení projektů

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7471/20216-6--218
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V osmi hodinách budou posluchači seznámeni s úvodem do projektového řízení využitelného nejen ve výuce v rámci týmové spolupráce na školních projektech.

  • Co je to projekt, jeho atributy, přínosy a cíle projektu, dočasnost projektu, projektové řízení;
  • Principy a zásady projektového řízení, důležité otázky v projektu, kontext projektu, obsah a rozsah projektu;
  • Časové plánování projektu – principy fází projektu, předprojektová fáze, projektová fáze a poprojektová fáze;
  • Členění projektů – projekty dle rozsahu, dle nákladů, dle času a dle inovačního řádu, druhy projektů;
  • Time management, matice plánování priorit, analýza časových ztrát, time management projektu, time management – test;
  • Procesní řízení, druhy business procesů, koncepce procesního řízení a jeho důležitost v projektovém managementu;
  • Týmové role, role dle Belbina – test;
  • Komunikace a vedení lidí v projektech.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 21.04.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 28.04.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 518 Stres a jeho zvládání

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14003/2021-4-437
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Představení stresu a jeho působení na jednotlivé složky osobnosti. Seznámení s technikami, jak se se stresem vyrovnávat a které je možné využít při edukaci žáků v této oblasti, ale i seberozvoje.

  • Teorie stresu (eustres, distres, stresory, psychosomatika) - 60 min

vysvětlení stresové reakce a objasnění jednotlivých fází

poplachová reakce (útok, útěk, strnutí), působení na tělo směrem zrychlení a útlumu

fáze adaptace a vyčerpání, propojení s místem diateze a mapováním tohoto místa ve svém běžném životě

psychosomatika vyplývající z diateze, osobnostní profil vedoucí k zvýšenému působení stresu – chování typu A, B, C, D a jeho diagnostika

Interpretace stresu – flow, zóna rozvoje, moje stresory – mapování a seznámení s měřením dle škály Holmes a Rahe

  • Tvorba copingových strategií - 30 min
  • Vysvětlení oblastí copingových strategií, vyhodnocení vlastních strategií a vlivu stresu ve smyslu životních událostí, resp. burn-outu v profesi
  • Mapování malcopingových strategií ve vlastním životě

 

  • Práce s myšlením, emocemi a chováním, které jsou stresem ovlivněny – 60 min
  • Multikauzální model stresu a nácvik jednotlivých technik jeho zvládání:
  • --práce s tělem (dechová cvičení, relaxace, focusing, autogenní trénink, terapie smíchem, mindfulness)
  • --práce s myšlením (restrukturace myšlenek, nocebo efekt, vliv sociální role, time management, asertivita)
  • --práce s emocemi (teorie emocí, technika semaforu, přijmutí, desenzibilizace)
  •  
  • Tvorba krizového plánu a plánu pomoci ve svém životě či profesi – 30 min

siťování pomoci ve svém okolí, ujasnění zdrojů podpory, doporučené mobilní aplikace, ale také odborné organizace, telefonní linky pomoci

tvorba krizového plánu individualizovaná na jednotlivce, diskuze nad tématem, rozbor osobních kazuistik

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 27.05.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 10.06.2022, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 519 Objektivní hodnocení jako prvek pozitivní motivace

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14003/2021-4-437
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář se věnuje různým formám a metodám hodnocení v souvislosti se školským zákonem, účastníci se seznámí se zásadami, které jsou společné pro všechny typy hodnocení a dále s postupem, jak psát slovní hodnocení. Obsahem semináře je problematika klasifikace a slovního hodnocení, případně sebehodnocení žáka, tvorba objektivních školních pravidel a kritérií hodnocení žáka, individuální přístup k žákovi, hodnocení jako pozitivní motivace, hodnocení jako jeden z faktorů ovlivňujících kvalitu vzdělávání, problematika sebehodnocení, portfolia žáků jako jeden ze způsobů hodnocení. V průběhu vzdělávání lze k hodnocení žáků použít i alternativní způsoby hodnocení (hodnotící teploměr, sluníčková metoda hodnocení, hodnotící listy) k vytváření bezpečného a pozitivního klima ve třídě a pro učení žáka.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 25.04.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 12.04.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 520 Psychomotorické a pohybové didaktické hry ve výuce

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, učitel - metodik prevence, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14003/2021-4-437
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Didaktické hry patří do skupiny aktivizujících metod, můžeme je s úspěchem použít i k motivaci žáků. Dobrá hra má v sobě výukový prvek a dobrá výuka nese prvky hry. Pohybové hry nemusí být vždy zaměřené na pohyb, může jít o hry s určitým emocionálním zaměřením (prožívání, vůle, rozhodnost, samostatnost…). Zařazováním psychomotorických her do výuky rozvíjíme u žáků také paměť, vnímaní zrakové i sluchové apod.). U takových her nejde o příliš intenzivní pohyb, bývají klidnější. Často jsou využívány vzájemné vztahy dětí. Mohou být dobrým nástrojem pedagogické diagnostiky.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 10.05.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 18.05.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 521 Specifické poruchy učení

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsah: Základní myšlenkou kurzu je naučit pedagogů pracovat s dětmi s poruchami učení. V první řadě naučit pedagogů pracovat s dětmi s SPU ve frontálním výuce aniž by svoji výuku modifikovali pro určitou skupinu děti a výuku individualizovali.

Praktická práce v jednotlivých (konkrétních) předmětech a následné způsoby hodnocení.

Specifické chybování

Deficity dílčích funkci

Projevy SPU ve všech sférách

Způsoby, formy, metody práce v jednotlivých předmětech

Možnosti kompenzace v rámci předmětů jako je matematika, český jazyk, cizí jazyk a ostatní předměty.

Kompenzace ve výuce

Způsoby a formy hodnocení žáků s SPU

Strategie učení

Moznosti diagnostiky (orientační, odborné) Orientační diagnostika dle Sindelárové v prvním a druhém ročníku základní školy. Popis odborné diagnostiky a její další využití pro potřeby učitele. 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 07.04.2022, 09:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 522 Manipulace v jednání – aneb jak se nenechat zatlačit do kouta

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jana Prošvicová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
39989/2020-4-907
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Jak poznat manipulativní jednání, jednotlivé fáze manipulace a typologie manipulátorů. Obranný mechanismus nebo agresivita?  Techniky a prostředky manipulace a obrana proti nim. Role manipulace v mezilidských vztazích. Jsme manipulátory, aniž si to uvědomujeme? Manipulace v zaměstnání, v rodině. Manipulace škodí všem. Prostor a jeho zvládání. Účinná argumentace, umění vyjít z konfliktu se ctí. První pomoc proti hloupým narážkám – instantní věty. Kde jste nejzranitelnější. Chraňte svou čest. Odhalte jízlivé komplimenty. Zvládání kritických situací. Jak reagovat, když vám někdo něco podsouvá. Praktická cvičení.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 8.4.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 22.4.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 29.4.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 293 Jazykové hry v hodinách češtiny

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-2
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Na semináři si ukážeme dlouhodobé jazykové hry i hry krátké, jen na pár minut, které můžeme využívat v různých fázích vyučovacího procesu, budou to tedy hry motivační, hry, které je možné použít během výkladu, při procvičování či prověřování učiva nebo jako domácí úkoly.

Některé hry si také zahrajeme.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 03.03.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 07.04.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 294 S pohádkou to dokážu…

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
343/2021-4-32
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V novém kurzu se představí soubor aktivit na základě pohádek Na dvorečku na dvorku a O třech prasátkách.

Každá z těchto pohádek nabízí rozsáhlou sadu aktivit pro výuku všech vzdělávacích oblastí - v jazyce, v matematice, prvouce, tělesné, výtvarné a pracovní a hudební výchově. Aktivity mohou být procvičovány v češtině, v angličtině, nebo nejlépe v obou jazycích najednou (vyhýbáme se přímému překladu). Účastníci si vyzkoušejí práci s materiály pro rozvoj jazyka (rytmus, výslovnost, stavba věty, slovní zásoba, stavba textu), matematické operace (více/méně, sčítání, odčítání, násobení i dělení),  poznatky z přírody, zprostředkované za pomoci manipulačních činností a her, naučí se tematicky zaměřené pohybové aktivity a rozličné výtvarné techniky, vše na základě textu pohádky.

Aktivity jsou stupňovány od předškolního věku až po 4-5 třídu ZŠ.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 26.4.2022, 09:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

Brno 27.4.2022, 09:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

Praha 11.05.2022, 09:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

AJ 295 Reading Skills – Rozvíjení čtenářské gramotnosti

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14003/2021-4-437
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Aktivity zaměřené na nácvik správného čtení, od anglického hláskování až po vnímání souvislého textu. Procvičíme si používání čtenářských technik, které umožňují přehledné a srozumitelné členění textu s následnými aktivitami k uvědomění si a zapamatování obsahu. Ukázky použitých technik budou prezentovány na základě běžně používaných textů klasických i moderních pohádek a příběhů, zjednodušená četba z nabídky různých nakladatelství apod.) 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 25.4.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 28.4.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 12.5.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 298 Songs in the primary classroom

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
343/2021-4-32
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři se zaměříme na využití nejrůznějších písní ve výuce. Písně jsou od pradávna zásadní součástí lidské kultury. Jsou také integrální součástí naší jazykové zkušenosti a přispívají k našemu nepřímému učení jazyka. Přesto je můžeme velmi dobře využít i k učení přímému. S užitím vhodných metod mohou být  písně efektivní vzdělávací pomůckou pro zlepšení pasivního i aktivního užití jazyka.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 13.05.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 20.05.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 27.05.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

M 274 Hrajeme si v matematice (nejen) na 1. stupni ZŠ

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
343/2021-4-32
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Jedním z hlavních témat, která jsou diskutována v souvislosti se změnami v českém školství, jsou aktivity, které nabídnou žákovi možnost autonomního rozvoje jeho schopností a dovedností a současně budou dostatečně motivující. Takovými aktivitami jsou např. didaktické hry a aktivity herního a soutěžního typu.

  • Zařazení didaktických her do vyučování na 1. stupni ZŠ (1 hod.)
  • Funkce herních aktivit ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ  (1 hod.)
  • Přestávka 30 minut
  • Ukázky konkrétních her vhodných pro vyučování matematice na 1. stupni ZŠ  (1 hod.)
  • Diskuse o možnostech zařazení her do vyučování jak v závislosti na věku, tak i na úrovni matematických znalostí a dovedností žáků  (1 hod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 16.03.2022, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

ZŠ 120 Jak na rozvoj čtenářské gramotnosti a pregramotnosti

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé MŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář bude zaměřen na rozvoj čtenářské pregramotnosti u dětí předškolního věku a rozvoj čtenářské gramotnosti u žáků na 1. stupni bude obsahovat praktické ukázky z dětské literatury a jak pracovat s textem a knihou u dětí předškolního věku. Obsahem semináře budou také i metody rozvíjející dovednosti ke čtení u dětí předškolního věku a ukázka četby na pokračování s úkoly.

1 hodina

  • Význam čtení pro rozvoj ostatních gramotností, pro rozvoj dalšího vzdělávání a pro život,
  • Vymezení pojmu čtenářské gramotnosti
  • Předškolní období a vnitřní motivace ke čtení, budování si vztahu ke knihám a porozumění čteného textu
  • Úloha rodiny v souvislosti se čtení a ve vztahu k předčtenářské gramotnosti
  • Úloha mateřské školy v souvislosti s rozvojem předčtenářské gramotnosti – podpora individuálních rozvojových možností dítěte, principy RVP PV, klíčové kompetence vztahující se k předčtenářské gramotnosti

1 hodina

  • Spolupráce rodiny a mateřské školy – naplňování cílů v oblasti čtenářských dovedností
  • Předpoklady pro čtení – genetické předpoklady, percepčně-kognitivní zralost, zralost nervové soustavy, podnětné prostředí
  • Rozvoj smyslového vnímání, hry pro rozvoj smyslového vnímání
  • Orientace v prostoru, vnímání času
  • Pohybové hry a rozvoj motoriky a grafomotoriky

2 hodiny

  • Zaměření se na podstatné myšlenky čteného textu – naslouchání
  • Metody rozvíjející předčtenářskou gramotnost
  • Čtení s tvorbou předpokladů, obrázkové čtení, pětilístek, metoda jazykové zkušenosti
  • Projekt KNIHA – K Knihovníček, N naslouchání, I ilustrace, H hra, A autor
  • Kniha je náš kamarád
  • Brzy budeme číst

 

2 hodiny

  • Metody čtenářské gramotnosti
  • Brainstorming, myšlenková mapa, volné psaní, předvídání klíčových slov, kostka,
  • Čtení s tabulkou předpovědí, čtení metodou INSERT, literární kroužky, podvojný deník, TGraf,

 

2hodiny

  • Obrázkové čtení
  • Tvorba knihy
  • Projekt O víle Voděnce – čtení na pokračování s úkoly podporující čtenářskou pregramotnost

Závěr a diskuse

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 04.05.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 11.05.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 16 Základy práce v Excelu

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7471/20216-6--218
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je obsahově zaměřený od úplných základů práce s tabulkovým kalkulátorem MS Excel po mírně pokročilé techniky. Je vhodný doslovně pro kohokoliv. Na své si mohou přijít jak učitelé (výpočty: matematické operace, vzorce, funkce jedné i více proměnných, grafy funkcí: 2D i 3D, …), tak i nepedagogičtí pracovníci (tabulky pro docházku, práce se seznamy, třídění, filtrování, kontingenční tabulky, …).

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 21.06.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 22.06.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 17.06.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

NJ 129 Gramatika kreativně

Lektor/ka kurzu
Mgr. Markéta Mazuchová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři si ukážeme, jak je možné věnovat se gramatice tak, aby studenty podněcovala k aktivnímu používání jazyka. Vyzkoušíme si, jak gramatiku propojit s dalšími jazykovými dovednostmi, jak můžeme studenty motivovat k používání naučených struktur, podporovat jejich tvořivost či jak gramatiku udělat přístupnou a zábavnou pomocí prostředků dramapedagogiky či zážitkové pedagogiky. Budeme se věnovat možnostem práce s chybou. Účastníci si vyzkouší konkrétní hry a aktivity a ukážou si, jakými metodami lze procvičovat základní gramatické jevy.

  • Nejprve se zamyslíme nad tím, jak můžeme zvýšit motivaci studentů učit se gramatiku a vyměníme si vlastní zkušenosti. (1 hod.)
  • Blíže se podíváme na možnosti různých druhů her, pomocí kterých můžeme gramatiku procvičovat i jinými způsoby, než jsou cvičení v učebnici. Hry si rozdělíme na různé typy a řadu z nich si vyzkoušíme. (2 hod.)
  • V další části se budeme soustředit na obrázky a příběhy, které můžeme použít mimo jiné i na procvičení určitých gramatických struktur. (1 hod.)
  • V neposlední řadě si ukážeme, jaké možnosti procvičit probranou gramatiku nám nabízí dramapedagogika a zážitková pedagogika. (3 hod.)
  • Závěrem se zaměříme na práci s chybou při aktivitách, které jsme si vyzkoušeli, a zamyslíme se nad tím, jak můžeme pomoci méně kreativním studentům či studentům, kteří se bojí mluvit. (1 hod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 09.02.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

NJ 130 Dramapedagogika ve výuce němčiny

Lektor/ka kurzu
Mgr. Markéta Mazuchová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto hravém semináři se blíže podíváme na prostředky dramatické výchovy a ukážeme si, jak je můžeme využít ve výuce němčiny – pantomimu, rolové a improvizační hry, práci s hlasem, s rekvizitami a další možnosti, které mohou němčinu udělat přístupnou i pro studenty, kteří jsou při klasické výuce spíše slabší či pasivnější. Tím, že studenti komunikují v určité roli, a ne sami za sebe, je pro ně často jednodušší se vyjádřit. Vyzkoušíme si celou řadu aktivit, s jejichž pomocí můžeme u studentů rozvíjet slovní zásobu, gramatiku, výslovnost, ale i psaní či mluvení, a zamyslíme se nad tím, jak studentům pomoci překonávat strach z chyb.

  • Nejprve se podíváme na naše zkušenosti s prostředky dramapedagogiky  (pantomimou, rolovými a improvizačními hrami, prací s hlasem a rekvizitami) a zamyslíme se nad tím, jak mohou aktivity vycházející z dramapedagogiky proces učení u studentů podpořit. (2 hod.)
  •  Vyzkoušíme si řadu aktivit a her, pomocí kterých můžeme pracovat s dynamikou skupiny, procvičovat gramatické struktury, výslovnost, slovní zásobu i plynulost mluveného projevu. (5 hod.)
  • Ukážeme si, jak můžeme studentům pomoci se do představovaných aktivit bez obav zapojit. (1 hod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 02.05.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 6.6.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 15.06.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZSV 59 Ochrana spotřebitele

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurs obsahuje přehled právní úpravy ochrany spotřebitele v ČR. Cílem kursu je osvojení si schopnosti analyzovat a řešit konkrétní případy z praxe.

  • Obsah zákona o ochraně spotřebitele - povinnosti prodávajícího, nekalé obchodní praktiky, (klamavá konání, klamavá opomenutí, agresivní obchodní praktiky), mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, dozor nad ochranou spotřebitele. (3 hod)
  • Spotřebitelské smlouvy - charakteristika, zakázaná nepřiměřená ujednání, spotřebitelské smlouvy distanční, mimo obchodní prostory, timesharing. (2 hod)
  • Kupní smlouva - prodej zboží v obchodě, povinnosti z vadného plnění, reklamace. (1 hod)
  • Regulace reklamy - zakázané typy reklamy, regulace spamové reklamy, nekalá soutěž (1 hod)
  • Zákon o spotřebitelském úvěru, zákon o potravinách, zákon o technických požadavcích na výrobky, zákon o obecné bezpečnosti výrobků - charakteristika a účel právní úpravy. (1 hod)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 8.4.2022, 9:00–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

TV 80 Správné držení těla jako základ zdraví pohybového aparátu II

Lektor/ka kurzu
RNDr. Jitka Macháčková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
343/2021-4-32
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tělo je naším partnerem a po celý život nám slouží. Pokud s ním nevhodně zacházíme, dříve nebo později se objeví potíže - bolesti zad, hlavy, omezení pohyblivosti aj. Prevencí i možností nápravy může být znalost základních principů fungování těla při pohybu a jejich praktické využití v běžném denním životě.

Během kurzu se střídá teorie s potřebnou praxí tzn. cvičením, automasážemi, relaxací..

Teoretická část:

  • Anatomie trochu jinak aneb fascinující fascie.
  • Správné pohybové stereotypy jako předpoklad dlouhodobého zdraví pohybového aparátu.
  • Vývojová kineziologie jako způsob návratu ke správným pohybovým vzorcům (metoda, na které je založena rehabilitace prof. Koláře).

Praktická část:

  • Vnímání svého těla, zkoumání vlastních pohybových stereotypů.
  • Správné sezení a stání.
  • Správné pozice při různých pracovních činnostech.
  • Cvičení využívající principů vývojové kineziologie.
  • Akupresura – účinná pomoc při nejrůznějších problémech.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 09.06.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 27.05.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

TV 81 Tělocvik hravě, atraktivně a kreativně

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dita Culková, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
9374/2020-4-238
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Méně tradiční metody v tělesné výchově, didaktické hry, psychomotorické činnosti, práce s tělem.

  • Vzdělávací oblast Člověk a zdraví pohledem RVP ZV a ŠVP (30 minut),
  • pohybové a psychomotorické činnosti jako prostředek osobnostní a sociální výchovy (90 minut), využití netypických pomůcek (předmětů denní potřeby) a specifických psychomotorických pomůcek (žonglovací šátky a psychomotorický padák),
  • rozvoj tělesné zdatnosti a obratnosti herními formami – deskové a společenské hry jako součást variabilního provozu a kruhového tréninku (60 minut),
  • zpětná vazba v tělesné výchově – časově nenáročné techniky s využitím pohybu a těla (45 minut),
  • spontánní pohybová aktivita a jak na ni a další méně tradiční řídící styly a sociálně-interakční formy.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 29.04.2022, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

VV 105 Barevný svět aneb práce s barvami a různými výtvarnými technikami

Lektor/ka kurzu
Květuše Belanová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, vychovatelé školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Svět kolem nás je plný barev a zachytit si ho můžeme různými výtvarnými prostředky, různými technikami, tak aby výsledný dojem byl zajímavý a příjemný. Ať už to je obyčejný fix, nebo smotek papíru, či kousek plsti, nebo štětec, centropen silný, slabý, každá z těchto výtvarných pomůcek má jinou stopu a v neposlední řadě se dají spolu velmi dobře kombinovat. Práce: Malý návrhář- opakování vzoru, geometrické tvary, jednoduchost provedení. Domeček plný barev, tak jak se zrovna cítím- tupování barev.Znázornění naší planety- moře, lesy, pouště, řeky- s využitím vodových barev  centropenu. Kruh s tajemstvím- práce s inkoustem a zmizíkem

  • Vysvětlení práce , způsob použití výtvarných prostředků a technik
  • Příprava pomůcek
  • vlastní práce
  • Zhodnocení hotové práce s poukazem, co je potřeba zlepšit, odstranění technických chyb a  další využití hotových věcí

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 31.03.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 04.04.2022, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 05.04.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

VV 106 Základy animované tvorby

Lektor/ka kurzu
MgA. Julie Lupačová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento kurz zasvětí posluchače do tajů animace. Seznámí se zde se základními principy jako je plošková animace, stop-motion (loutková animace) a kreslená animace. Všechny techniky si budou moci postupně vyzkoušet. Součástí kurzu bude taky základní návod na sestaveni animačního „studia“. Celý kurz bude veden tak, aby bylo možné jej zrealizovat na hodinách výtvarné výchovy za použití minimálního technického vybavení. (PC, fotoaparát, stativ)

TEORETICKÁ ČÁST:

  • Úvod do tématu – seznámení s jednotlivými technikami, jejich specifikace a ukázky animovaných filmů (zde může byt prostor i pro historické okénko a přiblížení kontextu vzniku animovaného filmu a média filmu jako takového  (2 hodiny)
  • Jak vzniká animovaný film –  projdeme jednotlivé kroky, jak při práci postupovat ukážeme si jak funguje scénář, k čemu je animatik a jak probíhá samotné natáčení. (Součástí bude také doporučený časový plánu pro realizaci kratšího animovaného filmu v rámci hodin výtvarné výchovy) (1 hodina)

PRAKTICKÁ ČÁST:

  • Sestavení animačního studia, nastavení fotoaparátu, příprava rekvizit pro animaci      (1 hodina)
  • Plošková animace – první zkouška animace (cílem není vytvořit animovaný film, ale spíše sérii krátký gifů, na kterých bude jasně demonstrováno, jak animace funguje) (1 hodina)
  • Stop-motion (loutková animace) – princip obdobný jako u ploškové animace, jen se pohybujeme v 3D prostoru, k dispozici bude plastelína případně bude možné animovat náhodné objekty, naťukneme také téma pixilace (1 hodina)
  • Kreslená animace – odvážní si budou moci vyzkoušet klasickou pookénkovou animaci, ti kteří se budou chtít raději odreagovat, můžou vyzkoušet vytvořit vlastní flipbook a nebo thaumatrop. (což je také dobrý tip pro animační zadání v rámci hodiny výtvarné výchovy) (1 hodina)
  • Stručně o titulkách, video  postprodukci a  sound designu. (1 hodina)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 11.02.2022, 8:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 4
 objednat

Olomouc 11.04.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 22.04.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 76 Mezníky vývoje civilizace v Evropě - webinář

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14003/2021-4-437
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na osobnosti, které výrazně ovlivnily vývoj Evropské civilizace

  •  Kde hledat počátky lidství a civilizace Evropy? 
  • Proměny vizionářů Evropy v průběhu dějin. 
  • Bylo 20.století v Evropě pro svět přínosem? 
  • Seminář na téma významných osobností a definice atributů významnosti 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 06.04.2022, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

WEB 78 Metody a formy práce vedoucí ke čtenářské gramotnosti a efektivnímu učení - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14003/2021-4-437
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V semináři budou předvedeny originálně zpracované didaktické zkušenosti pedagogů z praxe, zahrnující různé oblasti vzdělávání, zaměřené na rozvoj čtenářské gramotnosti. Lektorka zároveň představí vlastní nové a obecně málo známé a frekventované formy a metody vyučování. V první části se lektor zaměří na obecnější principy metodiky a didaktiky (na praktických příkladech), na využití inovativních, aktivizujících metod, v druhé části pak na ukázky konkrétních možností, jak výuku vést a obohacovat o zajímavé prvky a činnosti. Seminář bude věnován především těmto formám a metodám práce: otevřenému učení a prožitkovému učení, vyhledávání a zpracovávání informací, technikám RWCT – metoda I.N.S.E.R.T., pětilístek, diamant, volné psaní, metoda barevných papírů, třífázový rozhovor a běhací diktát.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 15.3.2022, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 79 Matematikou 1. stupně aktivně, názorně a systematicky - webinář

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, výchovní poradci, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14003/2021-4-437
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz je určen pro učitele 1. stupně ZŠ. Vychází z modelů projektu Mathe 2000+ E. Wittmanna a G. Müllera. Předvede práci s modely, které "rostou" s žáky - od předškoláků po žáky prvního i druhého období 1. stupně ZŠ, modely aritmetickými, geometrickými, ale i těmi, zaměřenými na práci se vzory či daty. Účastníci semináře si prakticky jednotlivé modely vyzkouší při řešení série gradovaných úloh. Důraz bude kladen na rozvíjení porozumění žáků problematickému učivu prvního stupně ZŠ, tedy na aktivní opakované užití modelů při řešení úloh žáky a na systematickou proměnu modelu v závislosti na postupném rozšiřování matematického obsahu v průběhu celé žákovy docházky na prvním stupni ZŠ.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 16.05.2022, 08:30–12:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 84 Inkluze – společné vzdělávání - webinář

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář seznámí účastníky se změnou ve školském zákoně a ve vyhlášce č. 27/2016Sb., vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí a žáků nadaných, rozdílem mezi integrací a inkluzí a potřebou společného vzdělávání.   Účastnici se také seznámí se stupni a druhy podpůrných opatření, zapojení asistentů, tlumočníků, přepisovatelů a dalších pedagogických pracovníků do výuky. Uvědomí si také i úlohu a postavení školského poradenského zařízení vzhledem ke společnému vzdělávání.  V pracovních dílnách se blíže seznámí s Plánem pedagogické podpory a Individuálním vzdělávacím plánem. 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 26.04.2022, 08:30–11:45

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 85 Jak spolupracovat s asistentem pedagoga - webinář

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Úvod, seznámení s účastníky, potřeby skupiny z hlediska tématu asistenta pedagoga
  • Rozbor jednotlivých typů asistenta pedagoga
  • Náplň práce asistenta pedagoga pro dítě, žáka s potřebou podpůrných opatření
  • Vymezení hlavní činnosti asistenta pedagoga, pomoc žákům, práce asistenta pedagoga s ostatními ve třídě, přímá nepřímá pedagogická činnost
  • Kompetence asistenta pedagoga
  • Diskuse o náplní práce a kompetencích asistenta pedagoga
  • Spolupráce asistenta pedagoga s učitelem
  • Spolupráce asistenta pedagoga s rodiči žáků
  • Spolupráce asistenta pedagoga s dítětem, žákem
  • Diskuse na téma Bariéry a rizika v práci asistenta pedagoga
  • Specifika spolupráce a komunikace asistenta pedagoga u jednotlivých skupin handicapů – narušená komunikační schopnost, porucha autistického spektra, specifické poruchy chování, nadání, apod.
  • Konkrétní příklady
  • Diskuse a rozbor konkrétních příkladů
  • Další vzdělávání asistenta pedagoga
  • Práce školního asistenta, přímá, nepřímá práce, spolupráce se zákonnými zástupci a pedagogickými pracovníky
  • Závěrečná diskuse
  • Závěr, hodnocení semináře

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 27.4.2022, 08:30–11:45

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 87 Živé slovo 2 – vychutnat si, upoutat, oslovit - webinář

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Navazující webinář pro absolventy Živého slova 1. Prohloubení řečových dovedností. Účastníci se pomocí cvičení učí vnímat a kultivovat svou řeč tak, aby skutečně promlouvala a mohla druhé oslovit. V sólových výstupech se zaměří na vnímání vlastního projevu, tempa řeči, srozumitelnost a vedení pozornosti posluchačů. Věnovat se budeme i práci s textem, tempo rytmem a plasticitu sdělování s představou.

2 hodiny

  • Úvod – přivítání, zopakování jmen. Připomenutí poznatků a společných zážitků z minulého semináře – s jakou vzpomínkou si spojujeme určitou osobu (ve dvojicích a pak ve skupině)?
  • Cíle navazujícího kurzu. Motivace – otázka, jak účastníci vyžili zkušenosti z minulého kurzu v praxi.
  • Hlasová rozcvička – základy práce s dechem a opory v bránici. Práce s prostorem a hlasem v prostoru.
  • Řečová rozcvička – popis, vyprávění zážitku na zadané téma.

Přestávka 30 minut.

2 hodiny

  • Interakce – hrová cvičení na rozhýbání dynamiky ve skupině. (cvičení živých obrazů v několika variacích).
  •  Improvizace – hrová cvičení na rozvíjení představivosti, bystrosti, vnímavosti, flexibility a schopnosti změny.
  •  Uvolnění – cvičení ve dvojicích rozvíjející navazování na partnera. Vyprávění pohádky, příběhu na zadané téma.

Přestávka 30 minut

2 hodiny

  • Sólový výstup: zadání, čas na přípravu (15minut). Předvedení.
  • Zpětná vazba účastníků a lektora. Analýza. Individuální specifika a jak je rozvíjet.
  • Zhodnocení zkušenosti ze semináře a společná reflexe.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 21.03.2022, 08:30–13:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

WEB 88 Jak motivovat žáky zadáváním různých typů učebních úloh. - webinář

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář nabídne účastníkům využití motivačních netradičních aktivit v práci s textem, zejména s učebními úlohami na 1. stupni ZŠ. Budou představeny různé typy úloh podle motivačního vlivu na různé žáky. Účastníci budou seznámeni s různými kritérii výběru úloh pro zvýšení motivace žáků v učení. Budou obeznámeni s metodami zvyšování a snižování obtížnosti a složitosti těchto úloh v souvislosti s motivační hodnotou obsahu úloh. Nebudou vynechány ani hry v práci s textem pro rozvíjení kritického myšlení žáků, ale také k utužení třídního kolektivu, posílení sociálních vazeb. Nedílnou součástí bude i seznámení s tvorbou vlastních úloh do DUM a s metodami vyhodnocení textů pocházejících z žákovské tvorby a rozboru žákovských řešení úloh vytvořených spolužáky. Učitelé dostanou praktické návody, které mohou zařadit do vlastní výuky, prakticky si některé hry vyzkouší společně na semináři.

Rovněž budou představeny i pomůcky, které si lze vytvořit k použití během párové či skupinové práce tak, aby si děti byly schopny samy rychle zkontrolovat správnost své odpovědi.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 08.03.2022, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 90 Základy psychologie pro pedagogické pracovníky. - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-2
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Každý jedinec je autentická, originální a neopakovatelná lidská bytost, na kterou je vždy třeba přistupovat jedinečně. Avšak některé vlastnosti či schopnosti, které psychologie popisuje, se dají pozorovat (a také měřit, srovnávat) v menší či větší míře u většiny jedinců. A to je právě podstata tohoto školení – pedagogičtí pracovníci by měli být poté lépe připraveni chápat a předvídat psychická specifika s určitými projevy chování žáků.

Lidská osobnost je vysvětlována jako bio-psycho-sociálně-spirituální jednota a z tohoto paradigmatu také na něj psychologie pohlíží.

V rámci obecné psychologie si společně vysvětlíme základní pojmy, jako jsou psychické procesy a stavy, osobnost, emoce, chování, kognitivní procesy související s motivací a učením. Z hlediska vývojové psychologie si blíže určíme jednotlivá vývojová stadia, co které obnáší, co je pro tato stadia u žáků a studentů typické a co by měl mít každý pedagog na paměti. Třída a škola jsou velké a důležité sociální systémy (skupiny), kde se dítě chtě nechtě socializuje, tudíž jsou základní poznatky s hlediska sociální psychologie pro pedagogy klíčové. Probereme věci, jako jsou skupina, socializace, sociální role či normy.

Lektor jakožto psycholog se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu. 

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 6.6.2022, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 92 Jak integrovat vzdělávací obsah v ZŠ. Metody, hry a další aktivity k integraci obsahu učiva na 1. stupni ZŠ - webinář

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Integrace obsahu učiva v základní škole. Česká tradice a moderní přístupy uspořádání učiva na 1. stupni základní školy. Specifika, přínosy a rizika, připravenost pedagogů, metody práce s obsahem jako výzva profesního rozvoje.

Seminář nabídne účastníkům využití motivačních netradičních aktivit, různé metody integrace obsahu učiva. Budou představeny různé typy integrace obsahu a prezentován jejich vlivu na motivaci různých žáků. Účastníci budou seznámeni s různými kritérii výběru úloh pro zvýšení motivace žáků v učení.

 

  • seznámení s účastníky (5 min.)
  • seznámení s programem, použitá literatura, koncepce textů úloh (10 min.)
  • komasace a koncentrace v české škole, seznámení s druhy integrace v současném, novém pojetí. Různá uspořádání učiva komasací a koncentrací celku. Různé typy hodnotících vztahů žáků k učivu (10 min.)
  • koordinace obsahu učiv na 1. stupni základní školy – jak na ni. Malý pohled do minulosti a současné pojetí, netradiční pohledy na integraci obsahu učiva. (10 min.)
  • úloha jako nositelka učiva a cíl žákovského učení (10 min.)
  • integrované úlohy jako metoda práce učitele s obsahem, ukázky, způsob práce s nimi, různé další metody a hry, které mají integrující funkci (30 min.)
  •  různé další techniky a strategie práce s učivem (20 min.)
  • sekvence zadávání úloh, jejich frekvence a kontrasty, proměnné, které intervenují do motivace žáků (obsah a počet cílů, které úloha integruje). (20 min.)
  • hodnotící vztahy a názory žáků 1. stupně ZŠ k řešení úloh a některým jevům školské reality. Způsoby, jak přispět k tomu, aby žáci vnímali školní vzdělávání jako smysluplné a užitečné a jak eliminovat případnou úzkost některých žáků z řešení některých typů úloh, další přístupy, náměty a praktické zkušenosti i postřehy z dlouhodobého výzkumného šetření na větším počtu žáků (20 min.)
  • práce s obsahem a jeho transformace do textu pro žáky v souvislosti s utvářením vztahů (postojů) žáků k řešení problémových úloh a učení vůbec. (10 min.)
  • praktické aktivity formou aktivizujících činností do hodin vyučovacích předmětů na 1. stupni ZŠ, řešení jednotlivých úloh, práce s cíli různých typů úloh, možnosti vhodného začlenění do tematických projektů, jejich třídění a využití v různých vyučovacích předmětech, ukázky, vytvořit úlohu jako projekt učitele „na míru“ své třídě a podle potřeb žáků daného ročníku (20 min.).

shrnutí, zhodnocení, závěrečná reflexe a sdílení zkušeností účastníků (15 min.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 10.03.2022, 9:30–12:45

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace