Kurzy

ZŠ 115 Exkurze do moderní literatury pro žáky mladšího školního věku

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jarmila Sulovská
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
9374/2020-4-238
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Lektorka vychází z průzkumu provedeného mezi žáky, jenž mapoval nejoblíbenější knihy, které by samy děti doporučily svým vrstevníkům k přečtení. Opírá se o antologii kolektivu Petra Mandyse 2x 101 knih – nejlepší a nejvlivnější knihy pro děti a mládež (Albatros 2013). Pozornost bude věnována také knihám, které byly oceněny Zlatou stuhou a jinými cenami.

 České učebnice často pracují s ukázkami textů z literatury pro dospělé čtenáře, což někdy může vést i k demotivaci. Jestliže literatura pro děti není v učebnicích dostatečně zastoupena, je na učiteli, aby ji svým žákům přiblížil sám.  Pro učitele je průběžné sledování nových titulů časově velmi náročné. Je však třeba se v této oblasti patřičně orientovat. Seminář jim má být v tomto ohledu oporou. Kromě práce s texty se seznámí s vybranými autory a ilustrátory knih pro žáky mladšího školního věku.

  • Vytváření čtenářského vkusu, ceny za dětskou literaturu
  •  Připomínka některých nadčasových autorů, jejichž obliba přetrvala do současnosti
  • Vybraní čeští a zahraniční autoři a ilustrátoři od  2. poloviny 20. století do současnosti – přehled podle žánrů:
  • Pohádky (Petr Stančík, Pierre Grippari, Sven Nordqvist, Luis Sepúlveda aj.)
  • Dětský hrdina (Markéta Pilátová, Hana Doskočilová, Miloš Kratochvíl, René Goscinny, Christine Nöstlingerová aj.)
  • Dobrodružné příběhy; detektivní zápletka ( Thomas Brezina, Jo Nesbo aj.)
  • Dříve tabuizovaná témata v literatuře pro děti – handicap, nemoc, holocaust, smrt atd.(Ivona Březinová, Martina Drijverová, Ollivier Mikaël, R. J. Palaciová, Andreas Steinhöfel, John Boyne, Iva Procházková aj.)
  • Populárně naučná literatura (Alena Ježková, Daniela Krolupperová, Martina Drijverová, , Lucie Seifertová, Martina Skala, Ondřej Hník aj.)
  • Komiks a obrázková kniha (Pavel Čech, Raina Telgemeierová aj.)
  • Poezie pro děti a mládež (Pavel Šrut, Radek Malý, Michal Černík, Jiří Havel, Jiří Dědeček, Emanuel Frynta, Josef Brukner aj.)
  • Rozvíjení estetického cítění, smysl pro krásu jazyka, práce s poetickým textem, vlastní tvorba žáků

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 11.10.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

WEB 36 Matematické činnosti na 1. stupni - webinář

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastníci se seznámí s rozvojem předmatematické gramotnosti v mateřské škole s návazností rozvoje matematické gramotnosti na základní škole jako s prostředkem k dalšímu sebevzdělávání. Účastníci se seznámí s některými didaktickými hrami pro rozvoj představy o čísle, číselné řady,  početními operacemi a vytvoří si zásobník her a činností v matematice na 1. stupni.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 18.01.2022, 09:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

AJ 292 Umíte to s pohádkou …

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
343/2021-4-32
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Umíte to s pohádkou?

Samozřejmě, každý učitel přece využívá texty a obsah pohádek k rozvoji řeči, poslechu a literárního povědomí. Ale dokážete pohádkový prvek využít i v dalších oblastech dětského poznávání?

V průběhu kurzu se zcela novými pohádkami úspěšného projektu „Pohádka nás naučí“ se dozvíte, jak dětem pohádku nabízet a prezentovat, naučit je soustředěně poslouchat a převyprávět text, jak téma pohádky využít pro další jazykové činnosti (rytmus, výslovnost, stavba věty, slovní zásoba, stavba textu), komunikativní činnosti (hry na rozvoj schopnosti reagovat na podnět a rozvíjení dialogu), ale také tematicky zaměřené písničky, říkanky (i logopedické!), pohybové i didaktické hry, náměty na dramatizaci a případně i vystoupení pro rodiče.
Naučíte se, jak dětem zprostředkovat poznávání přírody a života kolem nás z pohledu postav a situací z pohádky.
Aktuální matematické operace jsou řazeny podle schopností a úrovně dětského myšlení od nejjednodušších po složitější – více/méně, větší/menší, sčítání, odčítání, pro pokročilejší žáčky i násobení i dělení., vše na základě námětu pohádky.

Nápady na výtvarné a pracovní techniky, motivované pohádkou, jsou zaměřeny na rozvoj jemné motoriky, fantazie, logiky, zručnosti, kreativity.

Učitelé angličtiny mohou všechny uvedené aktivity využít i v angličtině – efektivněji a rychleji.
Pozor, angličtina není podmínkou účasti na kurzu!!!

Po dobu, kdy děti pracují s tématem pohádky, se budou všemu učit daleko rychleji, protože budou ponořeny v jejím obsahu a tedy odpadne dlouhá motivace a složité vysvětlování. Aktivity jsou stupňovány od předškolního věku až po 4-5- třídu ZŠ.

Na kurzu bude možnost zakoupit či objednat doprovodné materiály.
 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 16.11.2021, 09:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

AJ 293 English Pronunciation aneb výslovnost je třeba pěstovat

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení
Kurz akreditován MŠMT pod č.
343/2021-4-32
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Cvičení, zaměřená na výslovnost, obvykle nepatří k těm populárním, děti nudí, učitele přivádějí do rozpaků. V kurzu si ukážeme, že tomu tak vůbec nemusí být! Podíváme se, jak lze zakomponovat procvičení výslovnosti do každé lekce.

Projdeme si seznam chybně vyslovovaných slov v angličtině.

Naučíme se připravovat zábavné hry, které žákům umožní procvičit typické jevy správné výslovnosti (sluchové hry, zvukové labyrinty, obrázkové symboly, manipulace s kartičkami, výslovnostní rozcvička, hry v prostoru i ve skupinách, nácvik rytmu a intonace s říkankami, zábavné rýmování apod.).

Budeme se zabývat otázkou používání fonetické transkripce a jak ji dětem přiblížit způsobem adekvátním jejich schopnostem (bez nutnosti znalosti čtení a psaní).

Na základě praktického vyzkoušení nabízených aktivit se naučíte připravovat hry i pracovní listy samostatně podle potřeby vašich žáků.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 08.11.2021, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

M 263 Hrajeme si v matematice (nejen) na 1. stupni ZŠ

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
9374/2020-4-238
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Jedním z hlavních témat, která jsou diskutována v souvislosti se změnami v českém školství, jsou aktivity, které nabídnou žákovi možnost autonomního rozvoje jeho schopností a dovedností a současně budou dostatečně motivující. Takovými aktivitami jsou např. didaktické hry a aktivity herního a soutěžního typu. Diskutována budou hlavně tato témata:

  • Zařazení didaktických her do vyučování na 1. stupni ZŠ
  • Funkce herních aktivit ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ
  • Ukázky konkrétních her vhodných pro vyučování matematice na 1. stupni ZŠ
  • Diskuse o možnostech zařazení her do vyučování jak v závislosti na věku, tak i na úrovni matematických znalostí a dovedností žáků

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 10.11.2021, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

ZŠ 111 Boomwhackers pro I. stupeň: Atraktivní hudba skrytá v plastu

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jakub Kacar, DiS.
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vzdělávací program je zaměřen na prezentaci a osvojení metod práce s atraktivním hudebním nástrojem Boomwhackers. V rámci školení se jednotliví účastníci seznámí a prakticky si osahají množství námětů a her, které jsou snadno proveditelné na 1. stupni ZŠ případně ve skupinách dětí v daném věku. Během programu se pedagogové seznámí s charakterem nástroje a zásadami pro jeho využití ve školní třídě. Jednotlivé činnosti v žácích rozvíjejí rytmické, intonační a improvizační schopnosti, ale i znalosti hudebně teoretické. V rámci kurzu si na několika praktických ukázkách představíme boomwhackers jako doprovodný i samostatný nástroj nebo jako doplnění Orffova instrumentáře. Součástí programu je i praktický návod k vytváření jednoduchých grafických zápisů či notových materiálů pro hru na boomwhackers.

Celý seminář je veden zážitkovou formou a s respektem k práci učitele na prvním stupni. Neklade vysoké nároky na hudebně teoretické znalosti účastníka. Jedním z cílů je odbourat přehnanou bázeň z hudebních činností a nabídnout jednoduchá řešení. Prostor bude věnován i diskuzi učitelům o vlastních zkušenostech s výukou hudební výchovy.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 18.11.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

Olomouc 19.11.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

BI 116 JAK ZAJÍMAVĚ UČIT DEVÁŤÁKY GEOLOGII V PŘÍRODOPISU

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, ředitelé škol a školských zařízení
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Čtyřhodinová vzdělávací akce bude rovnovážně rozdělena na část teoretickou a metodickou podle jednotlivých témat – viz osnova akce. Použitou technikou budou nové učebnice Přírodopis pro 9. ročník ZŠ, ISBN 978-80-88285-13-7, od brněnského nakladatelství Nová škola DUHA, s.r.o., kterou na akci dostanou zapůjčit (anebo si přinesou ze své školy, spolu s novým Pracovním sešitem Př9 od NNŠ Duha 2020) učitelé – účastníci kurzu. Nad probíranými tématy bude současně i diskuze a workshop k řešení žákovských úkolů a testů.

  • Mineralogie (vlastnosti, systém, výskyt a význam nerostů, řešení úkolů …)  – 1 hod.,
  • Petrologie (vlastnosti, systém, výskyt a význam hornin, řešení úkolů …) – 1 hod.,
  • Geologie (všeobecná, tektonická, historická, regionální ČR, půdy, voda) – 1 hod.,
  • Zajímavosti a pro život užitečné vědomosti o nerostných surovinách aj. – 1 hod.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 19.11.2021, 10:00–13:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

Olomouc 26.11.2021, 10:00–13:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

HV 56 Teambuildingové hudební aktivity pro práci v kolektivu

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jakub Kacar, DiS.
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, učitelé ZUŠ a SUŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz je zaměřen na aktivity s "hudebním nádechem" rozvíjející multitasking, které jsou proveditelné v rámci běžné výuky, na školách přírodě, soustředěních hudebních těles či jako doplněk volnočasových aktivit. Součástí je obsáhlý zásobník hudebních her a činností, které rozvíjejí motorické dovednosti, schopnost provádět více úkonů současně a další atributy, jež aktivují mozkovou činnost. Jednotlivé činnosti také podporují kolektivní uvědomnění a pomáhají tmelit různorodou skupinu lidí napříč věkovým spektrem. Jednotlivé činnosti v žácích rozvíjí rytmické, intonační a improvizační dovednosti na elementární úrovni bez nutné znalosti jakékoliv hudební terminologie.   

  • Úvodní seznámení s metodikou vedení teambuildingových aktivit (1 vyuč. hodiny)
  • Náměty a interaktivní ukázky jednotlivých činností (4,5 vyučovací hodiny)
  • Společná diskuze a reflexe (0,5 vyučovací hodiny)

Celý seminář je veden zážitkovou formou s akcentem kna práci učitele/animátora s různorodou skupinou džáků/dětí napříč věkovými skupinami a neklade vysoké nároky na hudebně teoretické znalosti účastníka. Jedním z cílů je odbourat přehnanou bázeň z hudebních činností a nabídnout jednoduchá řešení. Prostor bude věnován i diskuzi učitelům o vlastních zkušenostech s vedením kolektivu.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Hradec Králové 05.01.2022, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

Olomouc 06.01.2022, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

Brno 07.01.2022, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

Praha 03.12.2021, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

VV 102 Jak vyjádřit výtvarně hudbu

Lektor/ka kurzu
Květuše Belanová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, vychovatelé školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Vysvětlení jak budeme používat temperové barvy
  • Příprava barev na paletu, výběr čtvrtky velikost A3 , barva dle uvážení každého jednotlivce

Hudbu většinou posloucháme. Ale hudba se dá vyjádřit i výtvarně. Stačí nám k tomu naše prsty a dlaně. Temperové barvy a můžeme se zaposlouchat do ukázek hudby.

  • Poslech první ukázky, která je dynamická a rychlá
  • Po odeznění ukázky ještě jednou vysvětlení jak se bude dál pracovat.
  • Hudba se pustí podruhé a účastníci kurzu pracují na základě poslechu namáčením prstů  a dlaní do temperových barev, které mohou lehce ředit vodou, dle toho jak a co si pod tóny hudby představují.
  • Druhá ukázka je hudba tichá, navozující klid a uvolnění. Práce opět prsty a dlaněmi.
  • Hotové práce se vzájemně hodnotí, tak jak kdo měl pocit při poslechu hudby
  • Další využití a práce s hotovými výkresy je na uvážení každého jednotlivce. Buď se dílo nechá v původním provedení. Nebo jej lze rozstříhat na různé tvary a opětovně nalepit na jiný papír. Nebo lze vymezovacím rámečkem hledat další zajímavé tvary, které vznikly prostřednictvím prstů a dlaní.
  • Zbylé temperové barvy jsou využity až do posledního zbytku natřením čtvrtek a je možné je použít v dalších hodinách výtvarné výchovy.
  • A jako vždy fotografická dokumentace prezentovaná albu.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 09.11.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

WEB 9 Distanční vzdělávání s využitím moderních technologií - webinář

Lektor/ka kurzu
Bc. Petr Chamula
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32569/2020-5-698
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Webinář je zaměřen na distanční výuku a využití technologií během této výuky. Účastník bude seznámen s aplikacemi vhodnými pro dálkovou výuku, jejich vhodným využitím a celým procesem lekce vedené na dálku a jeho formami. Webinář se zaměřuje na aplikace Nearpod, Zoom a Google Classroom a jejich vzájemným propojením tak, aby tvořil celek, který co nejefektivněji nahradí prezenční výuku a udrží motivaci studentů ke studiu. V kurzu si také ukážeme integraci s aplikací MS Teams.

Úvod – co potřebujeme k plnohodnotné distanční výuce?
 
 
Aplikace Nearpod 
 o Průvodce vytvořením lekce
 o Ukázka integrace s ostatními aplikacemi (virtuální prohlídky, Quizlet, Zoom, Google Classroom, FlipGrid aj.)
 
Aplikace Zoom
o Popis funkcí a tipy na použití v distanční výuce
o Průvodce doporučeným nastavením
 
Aplikace Google Classroom - Učebna Google
 o Ukázka základních funkcí
 o Přímé vytváření dokumentů pro studenty
 o Integrace aplikace Nearpod
 
Závěrečná diskuze 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 06.12.2021, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

WEB 10 Jak nezamrznout u tabule (webinář)

Lektor/ka kurzu
Mgr. Ivana Janovská
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vzdělávací program poskytne teoretický návod k tomu, jak motivovat a pracovat se žáky tak, aby vyučování bylo maximálně efektivní,  jak oživit vyučování, zvednout žáky ze židle a vypnout unavenou hlavu.  Webinář nabídne učitelům ověřenou pedagogickou filozofii, která vychází bezprostředně z praxe.

  • Hra, jako důležitý prvek výchovně – vzdělávacího procesu. Vliv pohybu na výchovně – vzdělávací proces.  Prožitek jako cesta k trvalému zapamatování. Herní efektivita.
  • Jak uchopit vyučování nemediálně, netechnicky. Hlava – cit – tělo v rovnováze.
  • Život ve třídě. Jak zvýšit efektivitu vyučování, vytvořit bezpečné prostředí školní třídy, propojit školu se životem. Co rozhodně před žáky nedělat.
  • Duševní hygiena učitele

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 01.11.2021, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

PP 498 Čtenářskou dílnou ke čtenářské gramotnosti

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7471/2021-4
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Dílna čtení je jedna z možných cest, jak se žáky v hodinách českého jazyka hledat smysl čtení. Nezdůrazňuje rozdíly v technice čtení. Žáci nejsou zkoušeni ze čtení, pracují individuálním tempem. O své knize a o pocitech, které žáci při čtení mají, mohou diskutovat s ostatními. Vytváří si záznamy o četbě, ke kterým se mohou vrátit a připomenout si myšlenky a pocity, které je při četbě provázaly. Dílna čtení má velký vliv na utužení třídního kolektivu, při rozhovorech o četbě se setkávají vždy nové dvojice žáků a tím dochází k jejich lepšímu vzájemnému poznávání.

Cíle dílny čtení

· rozvíjení vědomého čtenářství

· vytváření kladného vztahu k vlastní četbě

· motivování k celoživotnímu učení

· podpořit kladné vztahy v kolektivu třídy, pracovat s textem, zpracovávat informace,   

   vyjadřovat názory ke čtenému textu

· seznámit žáky s knižním fondem školní knihovny

Témata:

Čtenářská dílna – význam, pravidla, výhody, nevýhody                                         45 min

Výběr knih pro čtenářskou dílnu                                                                              45 min

Inspirace pro čtenářskou dílnu – prostředí, křeslo pro hosta                                    45 min

Záznamy o četbě – formy zápisu dle čtenářské úrovně                                          135 min

Rozhovory o četbě  - třífázový rozhovor, překřížené skupiny                                 90 min                          

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 20.10.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

Olomouc 21.10.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

WEB 30 S předškoláky za matematikou názorně a hravě - webinář

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14003/2021-4-437
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz je určen pro učitele MŠ, ale i pro učitele prvních tříd ZŠ. Vychází z modelů projektu Mathe 2000+ E. Wittmanna a G. Müllera. Předvede práci s modely, které "rostou" s žáky - od předškoláků po žáky prvního i druhého ročníku 1. stupně ZŠ, modely aritmetickými, geometrickými, ale i těmi, zaměřenými na práci se vzory či daty. Účastníci semináře si prakticky jednotlivé modely vyzkouší při řešení série gradovaných úloh. Důraz bude kladen na možnou návaznost modelů v učivu prvního stupně ZŠ, na aktivní opakované užití modelů.

  • Seznámení s hlavními myšlenkami projektu Mathe 2000+ (1 hod.)
  • Předvedení jednotlivých modelů, počínaje předškolním obdobím, na které bude kladen hlavní důraz, ale i s návazností užití a rozšíření těchto modelů v matematice prvních dvou ročníků 1. stupně ZŠ (1 hod.)
  • Ukázky praktických aktivních činností s jednotlivými modely, řešení úloh pomocí modelů s aktivním zapojením účastníků (2 hod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 01.11.2021, 09:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

WEB 35 Rozvoj matematické pregramotnosti v předškolním vzdělávání - webinář

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé MŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Webinář seznámí účastníky s tím, co by mělo zvládat dítě předškolního věku v mateřské škole ve vztahu k matematickým činnostem. Rozvoj schopnost porovnávat, třídit, skládat a kompletovat. Hledání a vytváření shod a rozdílů jako významného nástroje rozvoje specifických schopností a dovedností pro pochopení matematiky. Rozvoj předmatematických představ je v předškolním vzdělávání založen na vytváření rozmanitých činností, dostatku příležitosti k rozvoji vědomostí, dovedností a schopností, návyků a rozvoje řeči, komunikace, pohybových dovedností a orientace v prostoru. Webinář bude veden formou aktivního výkladu a možností diskuse a příkladů dobré praxe. Účastníci semináře si vyzkouší některé činnosti a získají náměty na různé činnosti podporující matematickou gramotnost.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 05.01.2022, 09:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

WEB 37 Formativní hodnocení dětí a žáků - webinář

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Webinář bude veden aktivizujícím výkladem s možností řízené diskuse, aby účastníci mohli sdělovat své zkušenosti s aktivizačním zpětnovazebním hodnocením. Uvědomí si důležitost podporujícího a motivujícího hodnocení pro další individuální rozvoj dítěte a žáka. Na semináři se zaměříme na formativní hodnocení  a hodnocení pro učení.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 25.01.2022, 09:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

WEB 14 Úvod do MS Excel (webinář)

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Úvod: Obeznámení se s prostředím; přehled a vlastnosti. Přizpůsobení a individuální nastavení (45 min)
  • Seznamy, tabulky a grafy: Třídění a filtrování seznamů, přehled evidence (docházka, platby, ...). Formátování tabulek a grafů (2 x 45 min.)
  • Jednoduché výpočty: Excel jako "lepší  kalkulačka". Základní matematické operace a funkce. Další matematické funkce (45 min.)
  • Funkce a jejich grafy: Elementární funkce a jejich grafy (45 min.)
  • Další výpočty: Pole a buňka. Absolutní a relativní odkaz. Maticové vzorce. (45 min.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 11.1.2022, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

WEB 22 Pokročilé dovednosti v MS Excel (webinář)

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Kvantitativní a kvalitativní data: přehledy a zpracování, grafy, četnostní a kontingenční tabulky (2 x 45 min)
  • Práce s řetězci: funkce pracující s textovou proměnnou (2 x 45 min)
  • Aktivní prvky a makra: posuvníky, přepínače, práce s makry příklady (45 min)
  • Další funkce: funkce dvou proměnných, 3D grafy; některé další funkce v Excelu (45 min)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 18.01.2022, 09:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

WEB 42 Hrajeme si v matematice (nejen) na 1. stupni ZŠ - webinář

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Jedním z hlavních témat, která jsou diskutována v souvislosti se změnami v českém školství, jsou aktivity, které nabídnou žákovi možnost autonomního rozvoje jeho schopností a dovedností a současně budou dostatečně motivující. Takovými aktivitami jsou např. didaktické hry a aktivity herního a soutěžního typu.

  • Zařazení didaktických her do vyučování na 1. stupni ZŠ 
  • Funkce herních aktivit ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ  
  • Ukázky konkrétních her vhodných pro vyučování matematice na 1. stupni ZŠ 
  • Diskuse o možnostech zařazení her do vyučování jak v závislosti na věku, tak i na úrovni matematických znalostí a dovedností žáků 

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 14.2.2022, 09:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

WEB 43 Efektivní učení žáka se speciálními vzdělávacími potřebami - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14003/2021-4-437
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V semináři budou předvedeny originálně zpracované didaktické zkušenosti pedagogů z praxe, zaměřené zejména na vzdělávací potřeby žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Lektorka zároveň představí vlastní nové a obecně málo známé
a frekventované formy a metody vyučování. V první části se lektorka zaměří na obecnější principy metodiky a didaktiky (na praktických příkladech), na využití inovativních, aktivizujících metod, v druhé části pak na ukázky konkrétních možností, jak výuku vést a obohacovat o zajímavé prvky a činnosti, které vedou u žáků se speciálními potřebami k rozvoji pozornosti, vnímání, k rozvoji pravolevé orientace i ke čtení s porozuměním.

 

  • 1.blok
  • O kom hovoříme? (Školský zákon, Vyhláška o vzdělávání žáků se SVP, podmínky vzdělávání stanovené RVP) – 45 min
  •  Didaktické zásady a efektivní učení (45 min)
  • Přestávka 60 minut
  •  Rozvoj paměti (90 min)
  •  Bloomova taxonomie (45 min)
  • 2.blok
  •  Žáci se sociálním znevýhodněním – metody a formy práce vedoucí k inkluzivnímu
    a efektivnímu vzdělávání (třífázový rozhovor, soustředné kruhy, metoda barevných papírů, otázky a odpovědi, překřížené skupiny) – 60 min
  • Přestávka 60 minut
  •  Žáci se SPUCH, LMP – metody a formy čtení a psaní (rozvoj sluchového
    a zrakového vnímání, pravolevá a prostorová orientace, rozvoj jemné motoriky, knoflíky ve výuce, pětilístek, I.N.S.E.R.T., myšlenková mapa, principy tvorby pracovních listů pro žáky s SPUCH, LMP (75 min)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 3. 2. 2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

WEB 44 Projekty ve výuce - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V první části semináře jsou účastníkům nabídnuty přehledy klíčových kompetencí a průřezových témat, jejich možné začlenění do školních vzdělávacích programů, možnosti jejich plánování, realizace a vyhodnocování. Na základě získaných informací je ve druhé části semináře účastníkům dána příležitost vytvořit projekt (krátkodobý, střednědobý i dlouhodobý s mezipředmětovou tématikou, respektující průřezová témata a rozvoj klíčových kompetencí žáků). V závěrečné části účastníci vyvodí a zvolí nejvhodnější metodu a formu hodnocení žáků při kooperativním a projektovém vyučování.

  • RVP ZV – cíle, klíčové kompetence, průřezová témata, vzdělávací oblasti – 45 min
  • Průřezová témata ve ŠVP – zařazení, realizace, hodnocení - výhody a nevýhody – 45 min
  • Projektové učení – obecné pojmy, typologie projektů – 45 min
  • Příprava předmětového, ročníkového a školního projektu s využitím PT v podmínkách vlastní školy a ŠVP – 180 min
  • Vyvození způsobů hodnocení všech typů projektů – 45 min

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 25.01.2022, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

WEB 49 Od práce s literárními texty ke čtenářské gramotnosti - webinář

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Akce je zaměřena na seznámení účastníků semináře s poznatky, jež přináší šetření PIRLS. To je východiskem pro další aktivity, které budou směřovat k podpoře práce s literárními texty dětské literatury se zaměřením na literárněvýchovnou interpretaci zejména oblíbených prozaických žánrů (pohádka, pověst, mýtus, bajka, próza s dětským hrdinou) a poezie. Při výkladu lektor využije textů, jež budou účastníkům předloženy v tištěné variantě, aby jim tak bylo umožněno aktivně při práci s literárními texty při akci spolupracovat.

  • Čtenářská gramotnost žáků 1. stupně základní školy a její úrovně (PIRLS 2016)  1 h.
  • Literární druhy a žánry, struktura literárního díla 2 h.
  • Práce s literárními texty (próza a poezie) dětské literatury, literárněvýchovná interpretace uměleckého textu 4 h.
  • Využití metod kritického myšlení 1 h.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 9.2.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

WEB 52 Time Management (rozvoj osobnosti) - webinář

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

„Tvůj život je výsledkem rozhodnutí, které děláš, pokud se Ti Tvůj život nelíbí, je čas vybrat si lépe.“

V osmi hodinách budou posluchači seznámeni s tématem Time Management a souvisejícími pojmy.

  • úvod do Time Managementu a sebepoznání, druhy pracovních typů (modely práce) a jejich problematické oblasti, work-life balance, jak zvládat stres;
  • analýza současného stavu (osobnostní SWOT analýza);
  • stanovování cílů (směr a určení cílů, osobní referenční rámec, analýza činností);
  • znaky špatného řízení času a jak je eliminovat (rozbor výsledků analýzy činností se SWOT analýzou, kvadrant důležitosti a naléhavosti, revize činností dle osobního referenčního rámce, identifikace „zlodějů času“ a jejich eliminace);
  • vlastní řízení času (plán – roční, měsíční, týdenní – dle daných cílů), jak zvýšit vlastní produktivitu práce, delegování, prokrastinace, systémy Time Managementu, správné návyky – motivace pro změnu hodnot / postojů / dosavadních návyků;
  • diskuze, shrnutí, závěr.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 27.01.2022, 08:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

WEB 54 Vegetace ČR - webinář

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Přiblížit pomocí fotografií, map a živých rostlin základní biotopy ČR v různých vegetačních stupních a v odlišných abiotických podmínkách (zejména lesy a louky)

 

Obsah:

  1. hod: základní pojmy (flóra x vegetace, klimaxová a azonální vegetace, vegetační stupně, biotopy přírodní x silně ovlivněné nebo vytvořené člověkem); Natura 2000
  2. hod: základní typy lesů ČR (zonální): dubohabřiny a doubravy, bučiny, smrčiny – jejich charakteristika, skladba po patrech, rozšíření, ohrožení, návrhy managementu, zajímavosti, ukázky atypických testů zejména pomocí fotografií
  3. hod: základní typy lesů ČR (ekologicky podmíněné): mokřadní olšiny, lužní lesy, suťové lesy, bory, rašelinné lesy (viz výše)
  4. hod: sekundární trávníky a vřesoviště (viz výše)
  5. hod: vodní a mokřadní a pobřežní vegetace, prameniště a rašeliniště
  6. hod: skály, subalpínské a alpínské bezlesí, křoviny
  7. hod: přehled a charakteristiky biotopů silně ovlivněných nebo vytvořených člověkem; rozbor rostlinného materiálu a třídění do biotopů
  8. hod: diskuze, náměty pro výuku, zejména motivační, test, hodnocení

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 18.02.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

WEB 61 Reading and stories in the primary classroom - webinář

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři se zaměříme na využití nejrůznějších příběhů a knih ve výuce angličtiny. Vyprávění a naslouchání příběhům bylo od pradávna integrální součástí naší kultury. Sloužilo k předávání důležitých obsahů, ale i k učení se jazyku. Příběhy můžeme používat ke zlepšení dovedností mluvení, poslechu, psaní i čtení ve třídě i v mimoškolních aktivitách. V rámci výuky mohou být příběhy s užitím vhodných metod efektivní vzdělávací pomůckou pro zlepšení pasivního i aktivního užití jazyka.

 

  1. Proč pracovat s příběhy ve výuce. (45 min)
  • Teorie: Účastníci se seznámí s pedagogickými důvody k zahrnutí čtení příběhů do výuky angličtiny na prvním stupni ZŠ. Porozumí tomu, jak konkrétně čtení příběhů prospívá rozvoji jazykových dovedností žáků.

 

  1. Nejrůznější aktivity pro práci s příběhem  (180 min)

a)Před čtením/poslechem - Účastníci si prakticky vyzkouší, jaké aktivity jsou vhodné ještě před samotnou prezentací příběhů. Naučí se používat různé typy pomůcek, např. karty, obrázky, otázky, hry a další drobné aktivity k aktivnímu zapojení a podpoření motivace žáků

b)V průběhu  - Účastníci se seznámí s různými typy aktivit v průběhu prezentace příběhu, s přihlédnutím ke specifickým čtenářským dovednostem pro porozumění textu (skim reading, scan reading, reading for gist, reading for detail, inferring meaning, and intensive reading) a také s ohledem na rozvoj poslechových dovedností  ( listening for gist, for specific information, for detail, for attitude, extensive listening, listening for individual sounds and inferring meaning)

 

c) Po příběhu -  Účastníci se naučí různé typy aktivit pro upevnění gramatiky a slovní zásoby z textu. Také se naučí vytvářet zajímavé domácí úkoly pro podporu žákovského čtení mimo výuku. 

 

  1. Jak zlepšovat dovednosti čtení a poslechu (90min)
  • Účastníci si osvojí spektrum aktivit, které plně rozvíjejí žákovské čtenářské a poslechové dovednosti.  Rozšíří si repertoár her a aktivit pro rozvoj specifických poslechových dovedností. Seznámí se  s vhodnými zdroji pro různé úrovně pokročilosti, učebnicovými zdroji, online zdroji aj. Také se naučí adaptovat tyto materiály pro konkrétní potřeby dané třídy a stupně pokročilosti.

 

  1. Jak zlepšovat psanou a mluvenou produkci jazyka (45min)
  • Účastníci se naučí plně využít příběhových aktivit k rozvoji všech ostatních jazykových dovedností - mluvení, psaní, slovní zasoby a gramatiky.  Prakticky si osvojí různé aktivity pro rozvoj těchto dovedností. 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 11.02.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

WEB 64 Základní informace o kartografii a mapování - webinář

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seznámení se se základy kartografie a mapování. Akce bude rozdělena na pět samostatných bloků. V prvním bloku bude obecný úvod do kartografie včetně stručné historie. V druhém bloku budou na názorných ukázkách prezentovány jednotlivá kartografická zobrazení a základy z matematické kartografie. Ve třetím bloku budou prezentovány kartografické zásady jako obecný postup při navrhování map, kompozice mapy, název mapy, mapové pole – měřítko, legenda, tiráž, směrovka, barvy v mapách, kartografické znaky (bodové, liniové a plošné znaky), písmo v mapách, popis v mapách a kartografické chyby. Ve čtvrtém bloku budou prezentovány možnosti mapování, jako je získávání dat pomocí geodetického měření, letecké fotogrammetrie, dálkového průzkumu Země a 3D skenování. Závěrečná část bude věnována konkrétním kartografickým výstupům včetně mapových aplikací, které jsou veřejně přístupné.

  • Obecný úvod a historie kartografie (90 minut)
  • Kartografická zobrazení a matematická kartografie (90 minut)
  • Kartografické základy (45 minut)
  • Mapování terénu (90 minut)
  • Názorné ukázky webových map a aplikací (45 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 22.02.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace