Kurzy

WEB 96 Biomasa – komplexní přístup - webinář

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Pozornost posluchačů v kurzu bude zaměřena na objasnění možností využívání biomasy v reálných podmínkách ČR i zahraničí.

Posluchači budou seznámeni se zajímavými instalacemi ve světě, jejich aplikovatelnosti v jiných podmínkách. Předkládané téma bude zpracováno z mezioborového charakteru, např. s odkazem na nutnost zapojení umění, chemie, mechaniky nebo mediální práce.

Studenti/posluchači budou aktivizováni k samostatnému myšlení, návrhům nakládání s biomasou v jejich okolí, atp.

  • 10‘ druhy biomasy a jejich potenciál v ČR (ve srovnání se zahraničím)
  • 45‘ technologie zpracování biomasy
  • 35‘ Specifika městské zeleně a sběru biologicky rozložitelného odpadu v obcích a městech
  • 20‘ Biomasa jako řešení CO2 (?)
  • 25‘ Biomasa PRO a PROTI
  • 45‘ Samostatná část zpracování nápadu na nakládání s biomasou jako příklad pro studenty

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 21.10.2022, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 99 Efektivní komunikace mezi školou a rodinou - webinář

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář bude veden aktivním výkladem s možností diskuse k řešení konkrétních situací. Účastnící se seznámí jak vést efektivní rozhovory s rodiči. Účastníci si vyzkouší některé komunikační techniky

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 04.10.2022, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 100 Formativní hodnocení dětí a žáků - webinář

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář bude veden aktivizujícím výkladem s možností řízené diskuse, aby účastníci mohli sdělovat své zkušenosti s aktivizačním zpětnovazebním hodnocením. Uvědomí si důležitost podporujícího a motivujícího hodnocení pro další individuální rozvoj dítěte a žáka. Na semináři se zaměříme na formativní hodnocenía hodnocení pro učení.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 05.10.2022, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 101 Evropská integrace. ČR v EU. - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Dušek
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Posluchači budou seznámeni s historií evropské integrace, se strukturou Evropské unie, kompetencemi a interakcemi jednotlivých institucí. Budou detailně rozebrány jednotlivé oblasti a politiky, které mají v kompetenci jednotlivé orgány EU. Dále bude tématizována cesta ČR do Evropské unie a dopady našeho členství v EU. Lektor k téma probere prostřednictvím prezentace se spoustou audiovizuálních materiálů a ukázek.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 17.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 102 Zázraky lidské reprodukce a jak „vyrobit dítě ve zkumavce“ - webinář

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

1. Reprodukce člověka: gametogeneze, základní procesy a pojmy

2. Embryologie: přehled embryonálního a fetálního vývoje člověka

3. Problematika reprodukčního zdraví, neplodnosti (popis aktuálního stavu, příčiny, možná řešení)

4. „Zázraky“ reprodukční medicíny: představení možností, jakými prostředky současná medicína může pomoci při řešení problému neplodnosti

5.  Seznámení se zdroji pro přípravu výukových materiálů, tipy pro výuku, náměty na didaktické materiály (literatura, webové stránky, výuková videa a další)

6. Diskuze s účastníky, dotazy, ověřovací test, závěrečné shrnutí

V průběhu webináře budou dle probíraného tématu zařazeny dialogické metody, brainstormingové aktivity, výklad, testovací úlohy atd.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 10.01.2023, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

WEB 104 Cukrovka – nejčastější porucha metabolismu sacharidů - webinář

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento webinář představí posluchačům základy metabolismu sacharidů, jak se nám cukry z diety dostanou do oběhu, jak se zpracovávají, jak se ukládají. Účastníci si poslechnou, co má s metabolismem společné inzulin, jak vzniká cukrovka a jak se diagnostikuje a léčí. Vysvětlíme si, že cukrovka nebolí, ale její nebezpečí tkví v jejích pozdních komplikacích, které postupně vyřadí z činnosti některé orgány, co může mít fatální následky.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 04.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 105 Rozvoj jemné a hrubé motoriky aneb grafomotorika hrou - webinář

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, pedagogové volného času, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • seznámení s jemnou a hrubou motorikou a grafomotorikou (1h)
  • rozvoj jemné a hrubé motoriky u dětí v MŠ a mladšího školního věku (1h)
  • důležitost jemné a hrubé motoriky u dětí (1h)
  • ukázka praktických pomůcek a grafomotorických cvičení do praxe (1h)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 14.10.2022, 10:00–13:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 106 Slohová práce jako součást maturitní zkoušky - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Soňa Havlíčková
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vzdělávací akce je zaměřena na problematiku slohové práce jako nedílné součásti výuky českého jazyka a literatury. Obsahem vzdělávací akce je téma přípravy zadání slohové práce, hodnocení slohové práce (možné přístupy) i ve vztahu k hodnocení písemné práce jako součásti maturitní zkoušky. V rámci webináře budou použity zejména prezentace lektorky, které vycházejí z její dlouholeté praxe. Dále pak publikace, které se tématu věnují. Jako aktivizující prvky lektorka použije zejména metodu generátor otázek v úvodu a na konci webináře.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 10.10.2022, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 107 Moderní anorganická a materiálová chemie - webinář

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Anorganická chemie je tradičně zjednodušována na systematiku prvků, v přednášce se podíváme na vzácnější modifikace a sloučeniny prvků a jejich využití v praxi, příp. v základním výzkumu. Další část bude věnována moderním syntetickým a charakterizačním metodám. Přednášky budou prezentovat převážně objevy několika posledních dekád.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 14.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 109 Staré dobré časy: každodennost a mentalita 19. století - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Marie Michlová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Mentalita 19. století: diskuze a kvízy 1 hodina
  • Narození, dospělost, smrt: diskuze a kvízy 1 hodina
  • Móda, zdraví, doprava: diskuze a kvízy 1 hodina
  • Strava, peníze, rodina: diskuze a kvízy 1 hodina

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 14.10.2022, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 110 Učíme španělštinu prostřednictvím uměni. Metodologie a praxe. - webinář

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastníci se seznámí s různými metodami a strategiemi učení (nejen) španělského jazyka, kterémohou používat ve své vlastní výuce formou pozorování, cvičení, tvorby, četby, analýzy, diskuze, poslechu, pohybů, her, improvizací a zpěvu. Rámcové téma je umění v širokém kontextu s důrazem na španělské a latinskoamerické autory a umělců. Nedílnou součástí semináře bude teoretické vymezení, reflexe jednotlivých metod a strategií a cvičení a sebereflexe účastníků. Seminář má převážně praktický charakter.

1.-2. hodina

  • Úvod, sestavení mentální karty z očekávání a nápadů účastníků.
  • Metody učení cizích jazyku. Vývoj a přehled charakteristických cvičení a strategií.

PAUZA

3. hodina

  • Umění jeho definice a formy. Přehled nejvýznamnějších představitelů ze Španělska a Latinské ameriky.
  • Proč učit (prostřednictvím) úmění ?

4. hodina

  • Malba
  • Sochy
  • Fotografie

PAUZA

5. hodina

  • Literatura
  • Poesie

6. hodina

  • Hudba
  • Tanec

PAUZA

7. hodina

  • Divadlo
  • Film (Kinematografie)

8. hodina

  • Sebereflexe a hodnocení

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 12.01.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 111 Právo jako nástroj ochrany životního prostředí - webinář

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář objasňující fungování práva v ochraně životního prostředí, s důrazem na praxi a právní možnosti účasti veřejnosti. Výklad, rozbor případů ze správní a soudní praxe, využití zkušeností účastníků semináře s občanskými aktivitami apod., diskuse.

  • Ústavní základy práva životního prostředí, mezinárodní smlouvy, právo EU (1 vyuč. hod)
  • Role moci zákonodárné, výkonné a soudní v ochraně životního prostředí (2 vyuč. hod)
  • Účast samospráv (obcí a krajů), spolků a občanů v ochraně životního prostředí (2 vyuč. hod)
  • Právo na informace (nejen) o životním prostředí, podněty, stížnosti, petice (1 vyuč. hod)
  • Účast ve správních řízeních (1 vyuč. hod)
  • Územní plánování, EIA, SEA – význam a účast veřejnosti (Aarhuská úmluva, směrnice EIA) (1 vyuč. hod)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 07.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 112 Situace české literatury po roce 1989 - webinář

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32569/2020-5-698
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Důsledky pádu železné opony na českou literaturu a literární život

Periodizace období po roce 1989 z hlediska nakladatelských strategií

Základních tendence české prózy po roce 1989

Dominantní umělecké prostředky a postupy využívané v současné české próze

Projevy postmodernismu v české literatuře

Techniky a metody: PPT prezentace, výklad, analýza, syntéza

Blok č.1, časová dotace 90 min.

  • Uvedení do širšího společensko-politického a kulturního kontextu změn v literatuře a v literárním životě po roce 1989
  • Vysvětlení specifického postavení české literatury a obeznámení s jevy současného literárního života (literární časopisy, literární ceny a ankety, autorská čtení, nakladatelské strategie)

Blok č.2, časová dotace 90 min.

  • Charakterizace a definování jednotlivých proudů české prózy po roce 1989
  • Projevy postmodernismu v české literatuře

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 03.10.2022, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 113 Expresionismus a avantgarda v české literatuře - webinář

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32569/2020-5-698
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vymezení pojmu expresionismus, objasnění jeho dobové i současné reflexe

Sepětí expresionismu s předválečnou situací v Německu

Expresionismus v literatuře a ve výtvarném umění

Vývoj vnímání expresionismu českou literární historií

Čelní představitelé expresionismus v české literatuře (R. Weiner, L. Klíma, J. Čapek)

Vzájemný vztah avantgardy a moderny, jejich společné a odlišné znaky

Umělecké projevy evropských avantgardních směrů v české literatuře

Avantgardní umělecké skupiny a jejich program

Český avantgardní směr poetismus

 

  • Charakteristika a definice expresionismus, jeho geneze a vývoj (1)
  • Specifika expresionismu a jeho přijetí v českém prostředí (0,5)
  • Interpretace vybraných povídek předního českého expresionisty Richarda Weinera (0,5)
  • Avantgarda v evropském kontextu, její časové vymezení (0,5)
  • Přijetí avantgardy v českém literárním prostředí (0,5)
  • Umělecké směry poetismus a surrealismus v české literatuře (1)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 07.11.2022, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 115 Etologie a ochrana afrických savců I. - webinář

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Etologie a ochrana vybraných skupin větších afrických savců: sociální chování, komunikace včetně ukázek hlasových projevů, status ochrany jednotlivých druhů, ochranářské praktiky ve volné přírodě s konkrétními příklady především z Jihoafrické republiky.

  • Proboscidea: sloni, Pholidota: luskouni, Tubulidentata: hrabáč  (1 vyučovací hodina)
  • Perissodactyla: nosorožci, zebry, osel (1 hodina)
  • Cetartiodactyla: hroši, prasatovití, přežvýkavci (žirafy, okapi, buvoli, gazely, antilopy, atd.)  (3 hodiny)
  • Primates: gorila, šimpanz, bonobo, komby, paviáni, kočkodani  (1 hodina) 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 11.11.2022, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

WEB 116 Co máš na talíři: Podívejte se na jídlo z celého světa a začlente jej do třídy - webinář

Lektor/ka kurzu
April Mislan
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto webináři budou účastníci diskutovat o důležitosti jídla v různých kulturách. Podíváme se na výzkum vlivu konkrétního jídla na naši náladu a na to, které skupiny je nejlepší mít během dne. Konkrétně se podíváme na srovnání a srovnání tradičního amerického jídla s tradičním českým jídlem. Prozkoumáme aktivity, jak využít jídlo ve třídě EFL k rozvoji mluvení, čtení, psaní a poslechu.

Webinář bude rozdělen do 6 sekcí; sekce pro jídlo, 4 sekce pro zaměření dovedností a závěrečná sekce je praktická aplikace v závěrečné sekci, kde budou účastníci společně prezentovat svou vlastní aktivitu.

  • Jídlo kolem světa (90 minut)
  • Čtení + poslech (90 minut)
  • Mluvení + psaní (90 minut)
  • Praktická aplikace (90 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 07.11.2022, 09:00–14:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

WEB 117 Prázdniny a festivaly v anglicky mluvících zemích Pohled na kulturu v anglicky mluvících zemích prostřednictvím každoročních svátků a festivalů. Jak můžeme tyto kulturní oslavy začlenit do výuky angličtiny. - webinář

Lektor/ka kurzu
April Mislan
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto webináři se podíváme na každoroční svátky a festivaly v anglicky mluvících zemích: USA, Velká Británie, Kanada, Austrálie atd. Zjistíme, jak se v těchto zemích slaví svátky, a naučíme se význam jejich tradic. Účastníci je porovnají s místními českými svátky a tradicemi. Konkrétně si procvičíme jazyk používaný při oslavách a vyměníme si nápady, jak jazyk a tradice začlenit do hodin angličtiny.

Webinář bude rozdělen do 4 ročních období s praktickou aplikací v závěrečné části, kde budou účastníci společně prezentovat aktivitu vycházející z dovolené nebo oslavy z anglicky mluvící země.
 

  • Podzimní prázdniny (90 minut)
  • Zimní prázdniny (90 minut)
  • Jarní prázdniny (90 minut)
  • Letní prázdniny + praktická aplikace (90 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 12.12.2022, 09:00–14:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 118 Time Management (rozvoj osobnosti) - webinář

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tvůj život je výsledkem rozhodnutí, které děláš, pokud se Ti Tvůj život nelíbí, je čas vybrat si lépe.“

V osmi hodinách budou posluchači seznámeni s tématem Time Management a souvisejícími pojmy.

Obsah kurzu:

  1. úvod do Time Managementu a sebepoznání, druhy pracovních typů (modely práce) a jejich problematické oblasti;
  2. work-life balance, jak zvládat stres;
  3. analýza současného stavu (osobnostní SWOT analýza);
  4. stanovování cílů (směr a určení cílů, osobní referenční rámec, analýza činností);
  5. znaky špatného řízení času a jak je eliminovat (rozbor výsledků analýzy činností se SWOT analýzou, kvadrant důležitosti a naléhavosti, revize činností dle osobního referenčního rámce, identifikace „zlodějů času“ a jejich eliminace);
  6. vlastní řízení času (plán – roční, měsíční, týdenní – dle daných cílů), jak zvýšit vlastní produktivitu práce, delegování, prokrastinace,
  7. systémy Time Managementu, správné návyky – motivace pro změnu hodnot / postojů / dosavadních návyků;
  8. diskuze, shrnutí, závěr.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 20.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 119 Inkluze na střední škole - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Soňa Havlíčková
Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

- legislativní rámec inkluzivní pedagogiky (45 minut)

školský zákon a související vyhlášky

- základní pojmy inkluze (90 minut)

integrace a inkluze, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, podpůrná opatření a jejich konkrétní podoba, plán pedagogické podpory a individuální vzdělávací plán

- individualizace a diferenciace na střední škole (90 minut)

vymezení pojmů individualizace a diferenciace, východiska pro individualizaci a diferenciaci, individualizace a diferenciace na střední škole

- úloha jako prostředek individualizace a diferenciace (90 minut)

vymezení pojmu učební úloha, taxonomie učebních úloh, strategie a metody podporující individualizaci na střední škole

- diskuse, sdílení (45 minut)  

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 07.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 120 Základy sociální psychologie pro pedagogické pracovníky. - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Třída a škola jsou velké a důležité sociální systémy (skupiny), kde se žák/student nebo pedagog chtě nechtě socializuje. Základní poznatky o žácích s hlediska sociální psychologie by měly být pro pedagogy klíčové.

Vysvětlíme si základní pojmy v sociální psychologii, jako je skupina (jejich vznik, dělení a další specifika), socializace, sociální normy, sociální role, vztahy ve skupině, sociální učení a další. Každé společenství lidí je pro všechny jedince nositelem naplnění důležitých potřeb, ale bohužel také nositelem nebezpečí či nepříjemných zkušeností a pocitů.

Na základě vědomosti základních ovlivňujících sociálních a socializačních faktorů u žáků (ale také u pedagogů a rodičů) může edukovaný pedagog lépe realizovat prevenci, včasnou diagnostiku či adekvátní řešení vzniklých potíží.

Lektor jakožto psycholog se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu. 

 

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

  • Vymezení oboru sociální psychologie její využití v pedagogice – o čem vlastně pojednává – zabývá se specifiky jednotlivých jedinců v kontextu skupiny (třída, škola) a společnosti (vzdělávací a výchovný proces). 0,5 hod
  • Základní pojmy v sociální psychologii (skupina, společnost, sociální potřeby, sociální role, norma, odlišnost, chování ve skupině aj.) 0,5 hod
  • Aplikace poznatků sociální psychologie ve vztahu k jednotlivému žákovi (začlenění versus vyčlenění do třídy, sociální role se svými silnými a slabými stránkami aj.) 1 hod
  • Aplikace poznatků sociální psychologie ve vztahu ke třídě a škole (hierarchie, zdravé a patologické sociální role, druhy skupin, fáze utváření skupin aj.) a využití těchto poznatků v lepším pochopení žáků (jejich sociálních potřeb a potíží) souvisejících v lepší prevenci, diagnostice a řešení potíží ve třídních kolektivech. 1 hod
  • Prevence, diagnostika a řešení jednotlivých druhů sociální patologie ve třídě a škole (rivalita, vyčlenění, ignorance, nepřátelství a další). 0,5 hod
  • Shrnutí, dotazy, zpětná vazba. 0,5 hod

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 07.10.2022, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 121 Prevence a řešení potíží v kyberprostoru s akcentem na kyberšikanu. - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Problematika užívání kyberprostoru žáky a studenty ve škole či mimo školu se stává více a více palčivějším negativním fenoménem, který zaměstnává nejen rodiče, ale především pedagogy, školní psychology nebo preventisty. Virtuální prostor skýtá pro žáky mnoho výhod, ale bohužel také velkou část rizik, o jejichž předcházení, včasném záchytu a efektivním řešení by měl mít základní přehled každý pedagog.

Vysvětlíme si různé typy rizikových projevů v kyberprostoru, jako je Kybergrooming, Webcamtrolling, Sexting, Happy slapping, Hoax a další fenomény, které jsou v dnešní době velmi aktuální a mohou se u žáků vyskytnout. Samozřejmě neopomeneme základní informace o sociálních sítích, které naprostá většina žáků a studentů denně využívá a bohužel také zneužívá nebo se prostřednictvím jich stává jejich obětí.

Hlavní zřetel bude kladen na problematiku kyberšikany, u které si vysvětlíme mechanismus jejího vzniku, její fáze, základní typy a především její prevenci, diagnostiku a adekvátní řešení.

Škola by se měla k výskytu kyberšikany (nebo jiných „kyber“ útoků) postavit čelem vždy – jak v případě, že k ní dochází v době výuky (resp. na půdě školy), tak i když probíhá mimo ni. V prvním případě existují ucelené postupy, kterých by se měla každá škola držet. V případě druhém je doporučeno pracovat s kolektivy, kde ke kyberšikaně dochází, protože naprostá většina případů kyberšikany souvisí s reálnými vztahovými potížemi (agrese, nepřátelství, šikana) ve třídě i mimo virtuální prostor.  

Seminář obsahuje jednak teoretická východiska problematiky užívání kyberprostoru žáky, na straně druhé budou účastníci seznámeni s ukázkami konkrétních aktivit – detailně si vysvětlíme některé techniky, přímo použitelné při prevenci, diagnostice nebo řešení projevů rizikového chování u žáků a studentů spojeného s používáním kyberprostoru.

Probereme si také konkrétní kazuistiky z praxe, při kterých se reálná kyberšikana řešila.

Lektor jakožto školní psycholog a preventista se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu. 

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 25.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 122 ISLÁM A ISLÁMSKÝ FUNDAMENTALISMUS - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Dušek
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Posluchači budou seznámeni s okolnostmi a klíčovými momenty vzniku a rozšíření islámu. Bude provedena komparace islámu s dalšími abrahámovskými náboženstvími. Ve stručném přehledu bude nastíněn vývoj islámu v kulturně civilizačních a globálních souvislostech. Ve druhé části semináře bude popsán kontext vzniku a vývoje islámské fundamentalismu a jeho konkrétní projevy a působení ve světě od r. 1979.

Lektor k téma probere prostřednictvím prezentace s využitím audiovizuálních materiálů a ukázek.

Účastníci budou seznámeni s kulturně-historickým pozadím vzniku islámu (myšlenkové a kulturní pozadí vzniku Koránu, život a působení proroka Mohameda) (2h)

Analýza kontextu a myšlenkové (věroučné) struktury islámu (signifikantní témata: kosmologie, vztah člověk - Bůh, eschatologie, právo, sociální aspekty, vztah k dalším náboženstvím atd.) včetně komparace s judaismem a křesťanstvím. (2h)

Výklad dále zahrne historický nástin šíření islámu ve světě v průběhu dějin a kulturně-civilizační aspekty islámu. Dále se výklad bude zabývat detailní analýzou práva šaría a jeho srovnáním s právem v euroamerickém civilizačním okruhu. (2h)

Vysvětlení okolností vzniku militantního islámského fundamentalismu, popíšeme jeho historický vývoj a vysvětlíme jeho ideologii včetně vysvětlení negativního vztahu islamistů k naší civilizaci. (1h)

Dalším z dílčích témat budou projevy islámu v současném světě včetně problematiky islámu v rámci EU (realita - statistiky, mýty a předsudky). (1h)


Lektor bude výklad doplňovat multimediálními prezentacemi k dané problematice a posluchači si odnesou řadu odkazů ke stažení zajímavých a přínosných materiálů na webu lektora.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 14.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 124 Základní informace o kartografii a mapování - webinář

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seznámení se se základy kartografie a mapování. Akce bude rozdělena na pět samostatných bloků. V prvním bloku bude obecný úvod do kartografie včetně stručné historie. V druhém bloku budou na názorných ukázkách prezentovány jednotlivá kartografická zobrazení a základy z matematické kartografie. Ve třetím bloku budou prezentovány kartografické zásady jako obecný postup při navrhování map, kompozice mapy, název mapy, mapové pole – měřítko, legenda, tiráž, směrovka, barvy v mapách, kartografické znaky (bodové, liniové a plošné znaky), písmo v mapách, popis v mapách a kartografické chyby. Ve čtvrtém bloku budou prezentovány možnosti mapování, jako je získávání dat pomocí geodetického měření, letecké fotogrammetrie, dálkového průzkumu Země a 3D skenování. Závěrečná část bude věnována konkrétním kartografickým výstupům včetně mapových aplikací, které jsou veřejně přístupné.

  • Obecný úvod a historie kartografie (90 minut)
  • Kartografická zobrazení a matematická kartografie (90 minut)
  • Kartografické základy (45 minut)
  • Názorné ukázky webových map a aplikací (45 minut)
  • Mapování terénu (90 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 11.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 126 Perspektiva a 3D zobrazení; západo-východní příběh pohledu na svět - webinář

Lektor/ka kurzu
Ing.arch. Michal Ibl
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na poznání historie zobrazovacích technik od 2D-k 3D s praktickým výcvikem perspektivy a multikulturním přesahem srovnání západních a východních kultur.

  • Historický úvod do způsobů zobrazování v jednotlivých kulturách, ikonografie ve výtvarném umění (1 hodina)
  • Arabská geometrie a matematika – 3D arabská geometrie. Objev renesanční perspektivy – vysvětlení podstaty 3D zobrazení (1 hodina)
  • Vývoj 3D zobrazení ve výtvarném umění, ale i v technických oborech od objevu perspektivy do současnosti. Pohled ven z obrazu - portrétní umění na západě – dialog  objektu se subjektem (1hodina)
  • Závěrečný Workshop – vlastní volná tvorba v 2D, 3D na zadané téma – vyhodnocení (1 hodina)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 04.10.2022, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 127 Effective Error Correction - webinář

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto workshopu se zaměříme na to, jak pomáhat našim studentům zlepšit jejich produktivní lingvistické schopnosti a zároveň je umět citlivě a efektivně opravovat. Podíváme se na psychologické a pedagogické aspekty opravování chyb a jak toto zanést do našich kontextů. Budeme pracovat s množstvím příkladů ze života, které potom budeme moci přímo přenést do naší výuky.

  • Úvod a teorie za opravováním chyb ve výuce jazyků (45min)
  • Kdo, jak, kdy, proč (opravovat)? (45min)
  • Praktický workshop s ukázkami (45min)
  • Jak toto vše využít v praxi a přehled možných problémů s opravováním (45min)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 19.10.2022, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

PP 538 Od skupinové práce ke kooperativnímu učení - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14003/2021-4-437
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář nabízí účastníků krátký náhled do Komenského didaktických zásad, rozděluje výukové metody z několika hledisek, nabídne pohled do obecných zásad interaktivní výuky se zdůrazněním změny role učitele. V praktických dovednostech (třífázový rozhovor) si účastníci ověří, k jakým cílům vede vzájemná spolupráce žáků, vyvodí si tvorbu, pravidla
a role žáků při práci ve skupině i kritéria hodnocení skupinové práce. V praktických činnostech (soustředné kruhy, překřížené skupiny, bzučící skupiny, metoda barevných papírů + I.N.S.E.R.T.) vyvozují znaky a výhody kooperativního učení pro žáka i učitele.

  • Komenského didaktické zásady – 20 min.
  • Obecné zásady interaktivní výuky – 25 min
  • Změna role učitele v době kurikulární reformy školství – 45 min
  • Spolupráce učitelů i žáků jako prostředek k rozvoji klíčových kompetencí a zvýšení efektivity výchovně vzdělávacího procesu – 45 min
  • Skupinová práce – pravidla, role, kritéria hodnocení – 90 min
  • Kooperativní učení – obecné zásady, role učitele i žáka při kooperativním učení, hodnocení – 90 min
  • Výhody a nevýhody skupinové práce a kooperativního učení – 45 min

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 20.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 539 Hodnoty aneb co máme společného? Týmové role a možnosti radostné spolupráce – webinář

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vysvětlení základních pojmů z oblasti týmové spolupráce, osobních hodnot a hodnot organizace, efektivní komunikace a řešení konfliktů. Specifika týmů se ZTP pracovníky, problematika inkluze a vyloučené mládeže. Použité techniky a aktivity: Prezentace, diskuse, výměna zkušeností, praktické příklady, řešení aktuálních problémů členů výukové skupiny, ukázková vyhodnocení a skupinová práce.

  • vysvětlení základních pojmů z oblasti týmové spolupráce v kontextu osobních hodnot, specifika role lídra či vedoucího při řízení týmů 45 minut
  • model Iceberg, jeho aplikace při rozpoznávání osobních hodnot 45 minut
  • nalezení osobních hodnot – práce ve skupinkách a ukázkové vyhodnocení 45 minut
  • co máme společného? Osobní hodnoty a jejich vliv na chování, motivaci, komunikaci a týmovou spolupráci (včetně praktické ukázky motivační diagnostiky) 2x45 minut
  • řešení konfliktních situací vznikajících vlivem odlišných osobních hodnot, schopností či tělesných, duševních nebo sociálních omezení (ZTP, inkluze, vyloučená mládež) 45 minut
  • klíčové role v týmu, jejich sladění, vedení a využití pro efektivní spolupráci 45 minut
  • podpora členů týmu prostřednictvím vazby osobních hodnot na hodnoty organizace 45 minut

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 04.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 318 Food in English Teaching - webinář

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto zábavném workshopu se podíváme na typická britská jídla a proč je britská kuchyně tak mezinárodně neoblíbená. Nebo to ale jenom o objevování chutí, zaměříme se také na velké množství aktivit, které je možno využít se studenty různých úrovní a zaměření. Každý rád mluví o jídle, a tak využijme toto skvělé téma pro výuku jazyka tím nejpřirozenějším způsobem!

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 23.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 20 Základy dynamického webu v PHP – webinář

Lektor/ka kurzu
Ing. Petr Šístek
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7471/20216-6--218
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je určen pro zájemce, kteří chtějí proměnit statický web na ynamický včetně interakce s uživatelem za pomoci webových formulářů. Taktéž pracovat s daty v databázi prostřednictvím webového prohlížeče. Pro snadnější práci je vhodné znát základy HTML a SQL.

  • PHP, Architektura klient – server (0,5 vyučovací hodiny)
  • Proměnné, Datové typy, Operátory (0,5)
  • Sekvence, Podmínky, Cykly, Pole (3)
  • Znaky, Řetězce (1)
  • Interakce pomocí formuláře (0,5)
  • Připojení k databázi (0,5)
  • Operace s daty v databázi přes webový prohlížeč (1,5)
  • Cookies, Sessions (0,5)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 01. a 02.12.2022, 14:00–17:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 21 Objektově orientované programování v Pythonu – webinář

Lektor/ka kurzu
Ing. Petr Šístek
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7471/20216-6--218
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je určen pro ty, kteří již mají základy programování v Pythonu a chtějí své znalosti dostat na vyšší úroveň. Kromě objektových principů je výstupem i vytvoření grafického prostředí (GUI).

  • Funkce, Složené funkce, Rekurze (1 vyučovací hodina)
  • OOP – Úvod, Metody (1)
  • Dědičnost, Polymorfismus, Zapouzdření (1)
  • Výjimky (1)
  • GUI – Úvod, Formulář (1)
  • Tlačítko, Popisek, Rozmístění (1)
  • Vstupní pole, Zaškrtávací pole, Přepínač (1)
  • Menu, Dialogová okna (0,5)
  • Kreslení (0,5)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 24. a 25.11.2022, 14:00–17:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

D 145 Sv. Jan Nepomucký – „nejznámější Čech v dějinách naší země“ - webinář

Lektor/ka kurzu
Ing.arch. Michal Ibl
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na osobu našeho národního patrona v širším mezinárodně historickém kontextu s přihlédnutím k architektonickým a výtvarným památkám.

  • Seznámení s historickými fakty života Johanna Welfína z Pomuku s přihlédnutím k výsledkům antropologického průzkumu ostatků prof.  E.Vlčkem v roce 1972 (1 hodina) 
  • Legenda o sv. Janu Nepomuckém, proces kanonizace světce a první kostel v Praze na Hradčanech, Historie kostelů k úctě tohoto světce (1 hodina)
  • Šíření slávy tohoto světce do celého Světa – příklady z jednotlivých zemí (1hodina)
  • Závěrečné shrnutí - praktická část „České Nebe“ – ostatní patroni českých zemí a jejich vyobrazení ve výtvarném umění – vytvoř si své vlastní „České Nebe“ (1 hodina)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 11.10.2022, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

CHE 108 Fyzikálně-chemické metody studia látek - webinář

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Základní informace o principech a praktickém využití vybraných fyzikálně-chemických metod studia látek. Součástí bude i informace o požadavcích na přípravu vzorků a vyhodnocení získaných dat.

  • Úvod, AAS, AES (1 hodina)
  • Optické metody, spektroskopie – IR, RA, NMR (3 hodiny)
  • MS, chromatografické metody – (3 hodiny)
  • Metody pro charakterizaci materiálů – TG/DSC, plynová porozimetrie (1 hodina)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 09.12.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 132 Co znamená každodennost? - webinář

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14003/2021-4-437
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na kulturní hmotný vývoj evropské civilizace a její světový význam

  • 1.blok
  • Pojem každodennosti a její hlavní aktéři (1 hodina)
  • Je křesťanství nositelem nejvyššího kulturního rozkvětu Evropy? (2 hodiny)
  • 2.blok
  • Kdy skončil novověk?  (2 hodiny)
  • Seminář na téma proměny životního stylu v dějinách Evropy (1 hodina)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 05.10.2022, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

WEB 133 Mezníky vývoje civilizace v Evropě - webinář

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14003/2021-4-437
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na osobnosti, které výrazně ovlivnily vývoj Evropské civilizace

  •  Kde hledat počátky lidství a civilizace Evropy? 
  • Proměny vizionářů Evropy v průběhu dějin. 
  • Bylo 20.století v Evropě pro svět přínosem? 
  • Seminář na téma významných osobností a definice atributů významnosti 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 19.10.2022, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

WEB 134 Vedení třídnických hodin jako základ primární prevence na škole - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Markéta Hlavsová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Práce třídního učitele je vnímána jako základní článek pro předcházení a prvotní řešení rizikových projevů v chování žáků. Právě třídnická hodina, její tvorba, struktura a náplň bude hlavním námětem celého webináře.

Kurz je veden maximálně prakticky se zaměřením na konkrétní metody práce s třídním kolektivem v rámci třídnických hodin. Dále budou formou kazuistik představeny různé formy a možnosti preventivní práce se školním kolektivem a způsoby řešení možných obtíží ve školní třídě.

 

Konkrétními tématy jsou:

  • Proč dělat třídnické hodiny (TH)
  • Jakou strukturu má TH
  • Jak pracovat s následností témat v TH
  • Komunitní kruh
  • Využití her v rámci TH
  • SOS situace při TH
  • Práce s pravidly (jak formulovat, dodržovat a reagovat na porušování pravidel)
  • Manuál vybraných témat ze specifické i nespecifické prevence
  • Výměna zkušeností
  • 1. blok (1,5 hod) - Zahájení, představení se, zmapování účastníků, emoční screening skupiny (emoční karty - náměty a jejich využití)
  • 2. Blok (1,5 hod) - Aktivita Káva/čaj, reflexe, TH - blok cíle, nastavení hodiny, struktura
  • 3. Blok (45 min) - Teorie - Komunitní kruh, aktivita “OBÁLKA”, teorie - hry a potřeby třídy (zdroje inspirace, základní dělení)
  • 4. Blok (45 min) - cílená zpětná vazba, reflexe a hodnocení - rozdíly, využití, náměty a trénink ve skupinách
  • 5. Blok (45 min) - Rozbor kazuistik účastníků + SOS krizové situace - řízená diskuze
  • 6. Blok (45 min) - náměty pro práci se třídou (metodiky, literatura, sdílení zkušeností) zhodnocení, ZV od účastníků

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 09.12.2022, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 108 Čeština pro ukrajinského žáka krok za krokem - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tereza Bojanovská
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Webinář je určen učitelům českého jazyka, kteří mají zájem rozšířit svůj pedagogický záběr o výuku češtiny jako cizího jazyka pro začátečníky. Webinář proběhne frontální formou za podpory prezentace sdílené účastníkům online.

  • Slovo úvodem – čeština a ukrajinština, jejich společné a odlišné znaky a jak je mohu zohlednit/využít pro efektivní výuku (15 minut)
  • Ukrajinsky mluvící žák a jeho pohled na češtinu jako cizí jazyk, aneb podívejme se na češtinu očima cizince (30 minut)
  • Začínáme – příprava a výběr materiálů pro žáka cizince, na co si dát pozor, jaké si stanovit cíle výuky (45 minut)
  • Přestávka 30 minut
  • Samotná výuka – plánování vyučovací hodiny, jak postupovat, jak s žákem komunikovat (čeština X komunikační jazyk – angličtina, ruština, aj.) (45 minut)
  • Komentovaná ukázková hodina češtiny pro žáka cizince (45 minut)
  • Přestávka 30 minut
  • Nejčastější chyby žáků při studiu češtiny, nejčastější chyby učitelů při výuce češtiny jako cizího jazyka (45 minut)
  • Rady a doporučení, tipy a triky (25 minut)
  • Závěrečná diskuse (20 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 04.11.2022, 08:00–13:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

WEB 129 Čeština pro ukrajinsky a rusky mluvící cizince – tvorba materiálů - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tereza Bojanovská
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V současné době, kdy v českých školách přibývá žáků s odlišným mateřským jazykem, zejména ukrajinsky a rusky mluvících, je pro efektivní výuku češtiny jako cizího jazyka výběr a příprava materiálů. V průběhu webináře se účastníci seznámí se specifiky výuky češtiny jako cizího jazyka pro slovansky mluvící cizince. Jaké jsou výhody a nevýhody podobnosti slovanských jazyků a jak je můžeme využít při výuce ve prospěch efektivnosti vyučovací hodiny. Kromě ukázek a praktických rad se účastníci sami pokusí vytvořit několik cvičení, která mohou posléze použít ve svých vyučovacích hodinách.

  • Obecný úvod ke slovanským jazykům (shody a rozdíly mezi nimi, jakým „pastem“ se vyhnout při výuce češtiny jako cizího jazyka pro slovansky mluvícího cizince, např. mezijazyková homonymie aj.)
  • Stanovení cíle vyučovací hodiny, výběr materiálů (jaké jsou možnosti výběru materiálů, jaké materiály může vyučující vytvořit sám a kdy je vhodné, aby určitě vyučující připravil vlastní materiály)
  • Nejčastější chyby žáků cizinců při studiu češtiny, obtížné momenty a praktická doporučení, jak s takovými obtížnostmi pracovat (ukázky materiálů z praxe a jejich komentář)
  • Praktické cvičení (tvorba vlastních cvičení pro využití ve vlastních vyučovacích hodinách)
  • Závěrečná diskuse

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 28.11.2022, 08:00–13:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

WEB 131 Připravujeme hodiny konverzace pro žáky s odlišným mateřským jazykem (čeština jako cizí jazyk pro ukrajinsky či rusky mluvícího žáka) – webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tereza Bojanovská
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Webinář je určen učitelům českého a ruského jazyka, kteří mají zájem rozšířit svůj pedagogický záběr o výuku češtiny jako cizího jazyka. Webinář proběhne frontální formou za podpory prezentace sdílené účastníkům online.

  • Slovo úvodem – specifika konverzačních vyučovacích hodin, aneb jak na přípravu takové lekce (stanovení vzdělávacího cíle,
  • Ukrajinština, ruština a čeština – shody a rozdíly ve slovní zásobě a jak s nimi pracovat
  • Výhody a nevýhody používání zprostředkujícího jazyka (angličtina, ruština, ukrajinština), zadávání instrukcí a komunikace v češtině
  • Materiály pro konverzační lekce, výběr a vyhotovení materiálů vlastních
  • Komentovaná ukázka konverzačního cvičení pro žáka cizince, možné obtíže vznikající při výuce a jak jim předcházet
  • Rady a doporučení z praxe – práce s chybami (nejčastější chyby, se kterými se u žáků cizinců při konverzaci setkáváme, na co se soustředit a jak žákovi pomoci)
  • Závěrečná diskuse

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 12.12.2022, 08:00–13:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

WEB 135 Mezikulturní povědomí u Ukrajinců žijících v ČR - webinář

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Stále četnější pobyt Ukrajinců v České republice, a zejména jejich působení na českém trhu práce, je jevem, se kterým se česká společnost musí dlouhodobě vyrovnávat. Jedná se například o specifika mezikulturního vědomí a interkulturní komunikační kompetence u Ukrajinců, kteří dlouhodobě pracují nebo žijí v ČR, dále o jejich kulturní hodnoty včetně právního povědomí, tj. jejich názory na právo a jejich konkrétní práva a povinnosti. Cílem je prezentovat základní kulturní rozdíly mezi Ukrajinci, Rusy a Čechy, pracující či žijící na území ČR.

1.Úvod: Základní charakteristiky Ukrajinců, žijících na území ČR (45 min)

2.Chápání rodiny a domova u Ukrajinců (45 min)

3.Význam národní identity a občanství pro Ukrajince (45 min)

4.Význam komunikace, sociálních vztahů a sítí pro Ukrajince (45min)

5.Chápání moci a individualismu (45 min)

6.Hodnoty a hodnotové orientace u Ukrajinců (45 min)

7.Akulturace u Ukrajinců (45 min)

8.Interkulturní sensitivita u Ukrajinců (45 min)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 24.11.2022, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace