Kurzy

NJ 121 Gramatika kreativně

Lektor/ka kurzu
Mgr. Markéta Mazuchová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři si ukážeme, jak je možné věnovat se gramatice tak, aby studenty podněcovala k aktivnímu používání jazyka. Vyzkoušíme si, jak gramatiku propojit s dalšími jazykovými dovednostmi, jak můžeme studenty motivovat k používání naučených struktur, podporovat jejich tvořivost či jak gramatiku udělat přístupnou a zábavnou pomocí prostředků dramapedagogiky či zážitkové pedagogiky. Budeme se věnovat možnostem práce s chybou. Účastníci si vyzkouší konkrétní hry a aktivity a ukážou si, jakými metodami lze procvičovat základní gramatické jevy.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 21.06.2021, 9:00–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

IT 8 Základy práce v Excelu

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je obsahově zaměřený od úplných základů práce s tabulkovým kalkulátorem MS Excel po mírně pokročilé techniky. Je vhodný doslovně pro kohokoliv. Na své si mohou přijít jak učitelé (matematické operace, funkce, grafy, …), tak i nepedagogičtí pracovníci (tabulky pro různé evidence, docházku, práce se seznamy, rychlé vyhledání, různé přehledy apod.).

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 23.06.2021, 10:00–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 450 Kč

volných míst: 3
 objednat

W - PP 9 Metody aktivního učení

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Podrobný přehled témat výuky (obsah), anotace kurzu

Přehled témat:

  • metody práce s textem
  • komunikační a diskusní metody
  • metody objevování a řešení problémů
  • simulace a simulační hry.
  • metody práce s texty a konstruktivismus
  • výukové programy s využitím metod aktivního učení
  • cíle a kritéria hodnocení
  • efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení

 

Forma a průběh:

Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse budou probíhat v komunitním kruhu:

  1. představení tématu a cílů semináře
  2. představení lektora a účastníků
  3. snos myšlenek na téma: Co umíme?
  4. pojmenování vzdělávacích potřeb (resp. očekávání) k tématu ze strany účastníků (Co bychom se chtěli naučit? S čím si nevíme rady? Chtěli bychom odpovědi na tyto otázky…)
  5. praktické ukázky výukových programů (resp. metod) – přímá práce účastníků kombinovaná s pozorováním videí
  6. analýza ukázek
  7. plánování dle potřeb účastníků
  8. společná reflexe – přijímání a poskytování zpětné vazby k prezentovaným plánům i přípravám

 

Anotace:

Společně vytvoříme přehled nejčastěji používaných metod aktivního učení – tedy učení, při kterém je žák aktivní. Na praktickém příkladu si ukážeme, jak lze tyto metody v rámci výuky řadit do funkční vyučovací jednotky, při které se žák učí nejen daný obsah, ale i důležité životní dovednosti. Východiskem tohoto tématu je konstruktivistická pedagogika, která vychází z předpokladu, že si žák svoje vlastní poznání buduje (konstruuje) sám na základě svých praktických zkušeností. Základem je model třífázového učení: evokace – uvědomění si významu – reflexe (dále jen E-U-R). Na základě sdílených zkušenosti a s podporou vytvořeného zásobníku metod si vytvoříte prvotní nástřel aplikace modelu E-U-R do svého předmětu. Každý účastník obdrží přehled vybraných metod vč. jejich popisu v elektronické podobě. Toto téma významně souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 22.06.2021, 08:00–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 150 Kč

 objednat

M 238 Jak na investice?

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V osmi hodinách se účastníci seznámí se základními pojmy a principy ze světa investic, odhalí problematiku časové hodnoty peněz a zorientují se v současné nabídce produktů „finančních firem“ v ČR v kontextu současného ekonomického vývoje. Účastnici kurzu se naučí:

  • druhy a formy investování,
  • pro koho je investování vhodné,
  • proč si tvořit finanční rezervu přes finanční trh.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 23.06.2021, 8:30–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 150 Kč

 objednat

BI 107 Prenatální vývoj člověka v kostce (klíčové procesy a proč je důležité je znát)

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
33609/2019-4-998
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Prenatální vývoj člověka je velmi zajímavým a důležitým tématem spojeným s mnoha vědními disciplínami – embryologií, genetikou, vývojovou biologií, gynekologií a porodnictvím. Pochopení základních principů vývoje člověka může sloužit jak pro samotnou výuku v biologických či biomedicínských oborech, tak může být velmi zajímavé pro klinické souvislosti i pro možný dopad na naše zdraví. V semináři bude diskutována i prevence a klinické poznámky.

  • Vývoj pohlavních buněk u ženy a u muže
  • Vznik nového jedince, oplození, rýhování, implantace
  • Základní procesy během embryonálního období vývoje
  • Vývoj plodu, plodových obalů a placenty
  • Klinické poznámky, vrozené vady
  • Prenatální diagnostika
  • Vývoj systémů:
  • Kosterní a svalový
  • Srdce a cévy
  • Trávicí a dýchací systém
  • Močový a pohlavní systém
  • Kožní systém
  • Vývoj hlavové a krční oblasti
  • Vývoj nervového a smyslového systému

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 15.09.2021, 09:00–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 150 Kč

 objednat

WEB 1 Angličtí bardi a skotští recenzenti – britský romantismus a raně viktoriánská literatura v souvislostech - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Marie Michlová
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
39989/2020-4-907
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Britský romantismus a realismus: mýty a realita
  • Nakladatelé, agenti, knihy a časopisy, principy fungování dobového literárního prostředí, teoretické i praktické problémy dobového literárního prostředí, o maskulinitě a ženách v literárních kruzích
  • Kdo, kde, s kým, proč: představení autorů, např. William a Mary Godwinovi, Mary a Percy Bysshe Shelleyovi, William Wordsworth, Samuel Taylor Coleridge, Robert Southey, John Keats, Lord Byron, Thomas Carlyle, Leigh Hunt, Sir Walter Scott, James Hogg, Robert Burns, Thomas de Quincey, John Gibson Lockhart, John Wilson, Charles Dickens, Jane Austenová, Maria Edgeworthová, Joanna Bailleová, hraběnka Blessingtonová, William M. Thackeray, sestry Brontëovy, Robert a Elizabeth Browningovi, Elizabeth Rigby Eastlakeová, Francis Jeffrey, John Ruskin aj.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 08.10.2021, 10:00–13:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

WEB 2 Expresionismus a avantgarda v české literatuře - webinář

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32569/2020-5-698
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vymezení pojmu expresionismus, objasnění jeho dobové i současné reflexe

Sepětí expresionismu s předválečnou situací v Německu

Expresionismus v literatuře a ve výtvarném umění

Vývoj vnímání expresionismu českou literární historií

Čelní představitelé expresionismus v české literatuře (R. Weiner, L. Klíma, J. Čapek)

Vzájemný vztah avantgardy a moderny, jejich společné a odlišné znaky

Umělecké projevy evropských avantgardních směrů v české literatuře

Avantgardní umělecké skupiny a jejich program

Český avantgardní směr poetismus

  • Charakteristika a definice expresionismus, jeho geneze a vývoj (1)
  • Specifika expresionismu a jeho přijetí v českém prostředí (0,5)
  • Interpretace vybraných povídek předního českého expresionisty Richarda Weinera (0,5)
  • Avantgarda v evropském kontextu, její časové vymezení (0,5)
  • Přijetí avantgardy v českém literárním prostředí (0,5)
  • Umělecké směry poetismus a surrealismus v české literatuře (1)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 04.11.2021, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

WEB 3 Bezpečné používání online služeb pro výuku a podporu výuky (webinář)

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Webinář (rozdělený na několik samostatných bloků) účastníky připojené přes internet seznámí s nástroji umožňujícím zabezpečit data učitelů i žáků před zneužitím a ukáže rizik plynoucí z možného zneužití různých druhů dat. Dále se účastníci seznámí se způsoby omezení rizik plynoucích z používání online nástrojů pro vedení a podporu výuky na různých typech škol a v různých předmětech, a to včetně cloudových služeb, a seznámí se se specifickými požadavky při používání nástrojů online výuky na mobilních zařízeních.

  • Den 1: Rizika současných internetových služeb a jejich možná eliminace. (60 min):
    • Riziko odposlechu informací,
    • Zneužití hesel,
    • Prevence rizik: zásady bezpečnosti.
  • Bezpečnostní technologie webu I (30 min)
    • Správa cookies ve www prohlížeči,
  • Přestávka 60 minut
  • Bezpečnostní technologie webu II (30 minut)
    • Certifikáty a jejich správa.
    • Best practices při práci s certifikáty a cookies.
  • Elektronická pošta bezpečně (elektronický podpis, datové schránky). (60 min)
    • Použití certifikátů v el. poště,
    • Princip vytvoření el. podpisu,
    • Systém datových schránek a jejich používání.

 

  • Den 2: Bezpečná práce s citlivými informacemi a jejich ochrana před zneužitím (45 min)
    • Vymezení citlivých informací (zákon a jiné),
    • Techniky a nástroje pro ochranu informací.
  • Cloudové služby, rizika související s jejich používáním, a jejich eliminace. (45 min):
    • Možnosti veřejných a privátních cloudových služeb,
    • Rizika specifická pro cloudové služby,
    • Zásady bezpečné práce s cloudovými službami v teorii a praxi.
  • Přestávka 60 minut
  • Specifika používání Internetových služeb na mobilních zařízeních. (90 min):
    • Princip a specifika mobilních aplikací,
    • Cloudové aplikace na mobilních operačních systémech,
    • Zabezpečení mobilních operačních systémů,
    • Bezpečná práce s mobilními aplikacemi.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 11.10.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

WEB 4 Britská literatura v novém tisíciletí (webinář)

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Přehled hlavních trendů a nejvýznamnějších děl v britské literatuře po roce 2000 se zřetelem k českým překladům.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 11.10.2021, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

WEB 5 Buněčná biologie – z čeho se skládají buňky a jak se rozmnožují (webinář)

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento seminář uvede posluchače do problematiky buněčné biologie. V jednotlivých lekcích se posluchači dozví o struktuře a funkci eukaryotické buňky – z jakých části se skládá a k čemu tyto části slouží. Účastníci si poslechnou, jak se buňky dělí, jak se v nich kopíruje genetická materiál a od čeho závisí jestli a jak často se budou naše buňky rozmnožovat. Seminář ukončíme popisem speciálního typu buněk – pohlavních, jak vznikají, jaká je jejich role a jaký je počátek života jedince po střetu dvou těchto pohlavních buněk.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 03.12.2021, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

WEB 6 Karel Čapek a čapkovská generace - webinář

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32569/2020-5-698
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Osobnost Karla Čapka a různorodost jeho aktivit

Filozofická orientace K. Čapka

Beletristická tvorba K. Čapka

Představitelé čapkovské generace a její umělecký program

Různorodá pojmenování této generace a její specifika ve společensko-politické atmosféře první republiky

Umělecké prostředky a postupy používané reprezentanty čapkovského generace

Techniky a metody: PPT prezentace, výklad, analýza, syntéza

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 07.10.2021, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

WEB 7 Dějiny mezinárodních vztahů od roku 1848 po současnost (webinář)

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Teorie mezinárodních vztahů: moc, stát, suverenita, zahraniční politika státu 90 min
    • Role státu v mezinárodním systému (unipolární, bipolární, multipolární systém), koncept národní suverenity, národ a stát, zdroje moci státu, tvorba a provádění zahraniční politiky státu a „hladiny analýzy“ (vnější vlivy – realismus, liberalismus, konstruktivismus, a vnitřní vlivy – veřejné mínění, sociální skupiny, vláda a státní správa, jednotlivec)
  • Velmocenský systém
  • Systém aliancí ve westfálském systému, nástup Koncertu velmocí po Vídeňském kongresu (včetně východní otázky, utváření národů, evropské migrace a budování impérií), hlavní aspekty průmyslové revoluce, zhodnocení hlavních ideových proudů v Evropě (konzervatismus, liberalismus, socialismus, nacionalismus)
  • První a druhá světová válka 
  • Příčiny a dopady vzniku 1. světové války, zhodnocení fungování Ligy národů, příčiny a dopady 2. světové války (politické a ekonomické důsledky pro Evropu)
  • Studená válka
    • Vznik bipolárního světa, dopady dekolonizace, ekonomické, politické a bezpečnostní charakteristiky Východu a Západu, vybrané vnitřní a vnější konflikty (zaměřené na Evropu), demokratizace a rozpad východního bloku.
  • Vývoj po roce 1992 
    • Hlavní trendy po konci Studené války včetně regionalizace a nárůstu vlivu a počtu mezinárodních organizací (jejich typologie), změna způsobu vedení konfliktů, dopad obchodu a toku kapitálu (práce, zahraniční investice, finanční trhy), terorismus a politické násilí, nemoci, globální oteplování, závislost na surovinách.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 15.10.2021, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

WEB 8 Dějiny praktické medicíny a hygieny od pravěku do současnosti (webinář)

Lektor/ka kurzu
Mgr. Marie Michlová
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

- Přehled dějin medicíny, nejen akademický vývoj, ale také praktický vývoj hygieny a životního stylu
- Globální perspektiva se zaměřením na moderní dějiny Evropy
- Powerpointová prezentace s obrázky, kvízy, diskuze
 
Dějiny medicíny od pravěku do současnosti, s důrazem na moderní dějiny Evropy, teorie vs. praxe v medicíně 
Vliv dějin na medicíny na světové dějiny (politika, ekonomika, sociální dějiny) a naopak, perličky ze světových dějin medicíny 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 12.11.2021, 10:00–13:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

WEB 9 Distanční vzdělávání s využitím moderních technologií - webinář

Lektor/ka kurzu
Bc. Petr Chamula
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32569/2020-5-698
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Webinář je zaměřen na distanční výuku a využití technologií během této výuky. Účastník bude seznámen s aplikacemi vhodnými pro dálkovou výuku, jejich vhodným využitím a celým procesem lekce vedené na dálku a jeho formami. Webinář se zaměřuje na aplikace Nearpod, Zoom a Google Classroom a jejich vzájemným propojením tak, aby tvořil celek, který co nejefektivněji nahradí prezenční výuku a udrží motivaci studentů ke studiu. V kurzu si také ukážeme integraci s aplikací MS Teams.

Úvod – co potřebujeme k plnohodnotné distanční výuce?
 
 
Aplikace Nearpod 
 o Průvodce vytvořením lekce
 o Ukázka integrace s ostatními aplikacemi (virtuální prohlídky, Quizlet, Zoom, Google Classroom, FlipGrid aj.)
 
Aplikace Zoom
o Popis funkcí a tipy na použití v distanční výuce
o Průvodce doporučeným nastavením
 
Aplikace Google Classroom - Učebna Google
 o Ukázka základních funkcí
 o Přímé vytváření dokumentů pro studenty
 o Integrace aplikace Nearpod
 
Závěrečná diskuze 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 06.12.2021, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

WEB 10 Jak nezamrznout u tabule (webinář)

Lektor/ka kurzu
Mgr. Ivana Janovská
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vzdělávací program poskytne teoretický návod k tomu, jak motivovat a pracovat se žáky tak, aby vyučování bylo maximálně efektivní,  jak oživit vyučování, zvednout žáky ze židle a vypnout unavenou hlavu.  Webinář nabídne učitelům ověřenou pedagogickou filozofii, která vychází bezprostředně z praxe.

  • Hra, jako důležitý prvek výchovně – vzdělávacího procesu. Vliv pohybu na výchovně – vzdělávací proces.  Prožitek jako cesta k trvalému zapamatování. Herní efektivita.
  • Jak uchopit vyučování nemediálně, netechnicky. Hlava – cit – tělo v rovnováze.
  • Život ve třídě. Jak zvýšit efektivitu vyučování, vytvořit bezpečné prostředí školní třídy, propojit školu se životem. Co rozhodně před žáky nedělat.
  • Duševní hygiena učitele

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 01.11.2021, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

WEB 11 Jak se dědí geny. Základy genetiky (webinář)

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento seminář uvede posluchače do problematiky molekulární biologie a genetiky. V jednotlivých lekcích se posluchači dozví o lidské DNA, kde se v našich buňkách nachází, jakou má strukturu, k čemu nám slouží, jak byla postupně objevována a pochopena. Účastníci si poslechnou jak podle DNA buňka tvoří proteiny, naučí se rozumět genetickému kódu. Pomocí Mendlových zákonů si ukážeme, jaké jsou pravidla genetiky, jak se předávají vlastnosti a vlohy z rodiče na potomky a taky jak spolupracují geny a prostředí.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 22.10.2021, 09:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

WEB 12 Matematika a fyzika hrou (webinář)

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Po roce domácího vzdělávání je třeba namotivovat žáky i k tradičně méně oblíbeným a společensky démonizovaným předmětům, matematice a fyzice. Tento kurz chce uvést nápady pro projektovou výuku za pomoci tvorby počítačových her. Tvorba počítačových her je jednodušší než by se mohlo zdát a zvládne ji i žák prvního stupně. Ve virtuálním světě hry platí matematické a fyzikální zákony jako v reálném světě. Tvorbou her si žáci osvojí látku rychleji, než tradičním počítáním slovních úloh. Pojďme si takový jednoduchý herní svět vytvořit a ukázat si uplatnění matematiky a fyziky v praxi. Konkrétně se podíváme na uplatnění výrazové logiky, analytické geometrie a klasické mechaniky.

  • počítačové hry jako nejrychleji rostoucí trh 

-uvedení do společensko-ekonomiských souvislostí, pracovní uplatnění v oboru počítačových her, ekonomická významnost oboru
-korelace zájmu o počítačové hry a zájmu o STEM obory u studentů a žáků

  • uplatnění matematiky a fyziky v počítačových hrách – praktické příklady z analytické geometrie a klasické mechaniky
    -backend hry je matematicko-fyzikální model virtuálního světa
    -frontend hry je rozhraní mezi backendem a uživatelem, zpravidla audio-video reprezentace
    -Programování 101 – proměnná, logické výrazy (true, false,) větvení If Else, objekt
    Příklady:
    -Kartézský souřadnicový systém jako základní princip určení polohy
    -Rychlost, směr, zrychlení jako základní popis pohybu tělesa
    -Čas, protože bez něj si neužijeme rychlost
    -Vzdálenost dvou bodů v prostoru jako kolize těles
    -Konstrukce kružnice, sinus, cosinus, rovnice kružnice jako simulace výbuchu
    -Newtonovy zákony aneb létáme raketoplánem
    prostor pro otázky

 

  • Seznámení s vývojovým prostředím Game maker 8 
  • Tvorba první hry 
    - interaktivní část, účastníci kurzu si vytvoří vlastní hru dle instrukcí lektora, debata o formách zařazení do výuky, prostor pro otázky
  • Prerekvizity žáků a možná úskalí
    -Žákům je nutné vysvětlit základní principy programování
    -Žáci musí chápat význam proměnné, vhodná je zkušenost s rovnicemi
    -Žáci mohou mít problémy s anglickým uživatelským rozhraním
    -Game Maker 8 jde jen na Windows, alternativou je Gdevelop, ale je složitější, Game -Maker studio ve verzi zdarma je příliš omezené
    -První program vytvořila žena (Ada Lovelace), programování je pro dívky
    -kontrolní test

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 04.11.2021, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

WEB 15 Stres a jeho zvládání (webinář)

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Představení stresu a jeho působení na jednotlivé složky osobnosti. Seznámení s technikami, jak se se stresem vyrovnávat a které je možné využít při edukaci žáků v této oblasti, ale i seberozvoje.

  • Teorie stresu (eustres, distres, stresory, psychosomatika)

vysvětlení stresové reakce a objasnění jednotlivých fází

poplachová reakce (útok, útěk, strnutí), působení na tělo směrem zrychlení a útlumu

fáze adaptace a vyčerpání, propojení s místem diateze a mapováním tohoto místa ve svém běžném životě

psychosomatika vyplývající z diateze, osobnostní profil vedoucí k zvýšenému působení stresu – chování typu A, B, C, D a jeho diagnostika

Interpretace stresu – flow, zóna rozvoje, moje stresory – mapování a seznámení s měřením dle škály Holmes a Rahe

  • Tvorba copingových strategií 

Vysvětlení oblastí copingových strategií, vyhodnocení vlastních strategií a vlivu stresu ve smyslu životních událostí, resp. burn-outu v profesi

Mapování malcopingových strategií ve vlastním životě

  • Práce s myšlením, emocemi a chováním, které jsou stresem ovlivněny 

Multikauzální model stresu a nácvik jednotlivých technik jeho zvládání:

--práce s tělem (dechová cvičení, relaxace, focusing, autogenní trénink, terapie smíchem, mindfulness)

--práce s myšlením (restrukturace myšlenek, nocebo efekt, vliv sociální role, time management, asertivita)

--práce s emocemi (teorie emocí, technika semaforu, přijmutí, desenzibilizace)

 

  • Tvorba krizového plánu a plánu pomoci ve svém životě či profesi 

siťování pomoci ve svém okolí, ujasnění zdrojů podpory, doporučené mobilní aplikace, ale také odborné organizace, telefonní linky pomoci

tvorba krizového plánu individualizovaná na jednotlivce, diskuze nad tématem, rozbor osobních kazuistik

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 09.12.2021, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

WEB 16 Základy programování v Pythonu – webinář

Lektor/ka kurzu
Ing. Petr Šístek
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je určen jak pro ty, co chtějí s programováním začít, tak i pro ty, kteří se chtějí naučit další programovací jazyk. Témata jsou především o praktickém procvičování na počítačích.

  • Python, Vývojová prostředí (IDE) (0,5 vyučovací hodiny)
  • Proměnné, Datové typy, Vstupy, Výstupy, Operátory, Knihovny (1)
  • Sekvence, Podmínky, Cykly, Seznamy (4,5)
  • Znaky, Řetězce (1)
  • Funkce, Vlastní knihovny (1)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 01.10.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

WEB 17 Základy databází a jazyka SQL – webinář

Lektor/ka kurzu
Ing. Petr Šístek
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář účastníky provede od základní teorie databází, přes její návrh, až po samotnou aplikaci návrhu v jazyce SQL. Správný návrh je velice důležitý, proto je část kurzu věnována právě této oblasti.

  • Základní pojmy a úvod do databází, Relace mezi tabulkami (1,5 vyučovací hodiny)
  • SQL – Práce s tabulkou – vytvoření, úprava, odstranění (1,5)
  • Práce s daty – vkládání, úprava, smazání, výběr (2)
  • Řazení, Seskupení, Operátory, Agregační funkce (1,5)
  • Formáty data a času (0,5)
  • Poddotazy (0,5)
  • Pohledy (0,5)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 07.10.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

WEB 18 Vývoj života na Zemi (webinář)

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

- série přednáškových bloků

- praktické ukázky geopřírodnin

- diskuse

  • Paleontologie, historický vývoj vědního oboru, základní členění, vztah k dalším biologickým oborům
  • Vznik života, základní hypotézy, moderní teorie chemické evoluce, vznik genetického kódu
  • Tafonomie, základní principy fosilizace a vzniku fosilního záznamu, pseudofosilie, ichnofosilie
  • Systematická paleozoologie a paleobotanika
  • Paleoiochnologie, klasifikace fosilních stop a jejich interpretace, význam bioturbace při sedimentaci, rekurentní ichnofacie
  • Obecné principy paleoekologie, základní pojmy a definice, biotické a abiotické faktory, valence, tolerance, nika, trofické vztahy v geologické minulosti, populace…
  • Ekologické rekonstrukce paleoekosystémů a jejich limitujících faktorů. Bioeventy a extinkce ve fosilním záznamu.
  • Metody paleoekologického výzkumu – elektronová mikroskopie, paleoklimatologie, magnetostratigrafie, paleopalynologie, molekulární paleontologie, datování fosilií.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 10.12.2021, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

WEB 19 Ložiska nerostných surovin v ČR (webinář)

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

- série přednáškových bloků

- praktické ukázky geopřírodnin

- diskuse

  • Klasifikace způsobů exploatace ložisek (povrchová / hlubinná těžba)
  • Základní typy nerostných surovin, terminologie (rudy, nerudy, energetické suroviny)
  • Historie vyhledávání a využívání ložisek nerostných surovin
  • Surovinová základna ČR – bilance, perspektiva, zásoby
  • Globální komoditní trh, evropská a světová situace
  • Energetické suroviny – klasické i netradiční zdroje, těžitelné v ČR
  • Stavební suroviny – lokalizace základních typů ložisek, vazba na stavební slohy
  • Stará důlní díla – legislativa, způsoby využití, metody průzkumu

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 15.12.2021, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace