Kurzy

PP 409 Čtenářskou dílnou ke čtenářské gramotnosti

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32209/2018-2-875  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Dílna čtení je jedna z možných cest, jak se žáky v hodinách českého jazyka hledat smysl čtení. Nezdůrazňuje rozdíly v technice čtení. Žáci nejsou zkoušeni ze čtení, pracují individuálním tempem. O své knize a o pocitech, které žáci při čtení mají, mohou diskutovat s ostatními. Vytváří si záznamy o četbě, ke kterým se mohou vrátit a připomenout si myšlenky a pocity, které je při četbě provázaly. Dílna čtení má velký vliv na utužení třídního kolektivu, při rozhovorech o četbě se setkávají vždy nové dvojice žáků a tím dochází k jejich lepšímu vzájemnému poznávání.

Cíle dílny čtení

· rozvíjení vědomého čtenářství

· vytváření kladného vztahu k vlastní četbě

· motivování k celoživotnímu učení

· podpořit kladné vztahy v kolektivu třídy, pracovat s textem, zpracovávat informace,   

   vyjadřovat názory ke čtenému textu

· seznámit žáky s knižním fondem školní knihovny

Témata:

Čtenářská dílna – význam, pravidla, výhody, nevýhody                                         45 min

Výběr knih pro čtenářskou dílnu                                                                              45 min

Inspirace pro čtenářskou dílnu – prostředí, křeslo pro hosta                                    45 min

Záznamy o četbě – formy zápisu dle čtenářské úrovně                                          135 min

Rozhovory o četbě  - třífázový rozhovor, překřížené skupiny                                 90 min                          

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Hradec Králové 09.09.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

Olomouc 14.09.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

Praha 19.10.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

PP 410 Efektivní učení žáka se speciálními vzdělávacími potřebami

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

 V semináři budou předvedeny originálně zpracované didaktické zkušenosti pedagogů z praxe, zaměřené zejména na vzdělávací potřeby žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Lektorka zároveň představí vlastní nové a obecně málo známé a frekventované formy a metody vyučování. V první části se lektorka zaměří na obecnější principy metodiky a didaktiky (na praktických příkladech), na využití inovativních, aktivizujících metod, v druhé části pak na ukázky konkrétních možností, jak výuku vést a obohacovat o zajímavé prvky a činnosti, které vedou u žáků se speciálními potřebami k rozvoji pozornosti, vnímání, k rozvoji pravolevé orientace i ke čtení s porozuměním.

 

Témata:

A – O kom hovoříme? (podmínky vzdělávání stanovené RVP) – 45 min

B - Didaktické zásady a efektivní učení (45 min)

C - Rozvoj paměti (90 min)

D – Bloomova taxonomie (45 min)

E – Žáci se sociálním znevýhodněním – metody a formy práce vedoucí k inkluzivnímu a efektivnímu vzdělávání (třífázový rozhovor, soustředné kruhy, metoda barevných papírů, otázky a odpovědi, překřížené skupiny) – 60 min

F – Žáci se SPUCH, LMP – metody a formy čtení a psaní (rozvoj sluchového a zrakového vnímání, pravolevá a prostorová orientace, rozvoj jemné motoriky, knoflíky ve výuce, pětilístek, I.N.S.E.R.T., myšlenková mapa, principy tvorby pracovních listů pro žáky s SPUCH, LMP  (75 min)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Hradec Králové 10.09.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

Olomouc 15.09.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

volných míst: 6
 objednat

Praha 23.09.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

PP 412 Jak vystoupit před lidmi a zvládnout sebe i publikum (aneb jak se správně prezentovat)

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jana Prošvicová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7313/2019-3-257  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Sebeprezentace je specifická forma umělecké tvorby, jde o to vidět a být viděn, slyšet a být slyšen, aby se ucho nedivilo, co pusa říká. Příprava na vystoupení. Je nutné si ujasnit, co je smyslem vystoupení, co se od nás očekává. Nutnost vytvoření časové osy vystoupení. Verbální sdělení – hlasová kultura, technika vlastního projevu. Slovní, větný přízvuk, frázování, intonace. Srozumitelnost sdělení, strukturovanost vystoupení. Neverbální sdělení – postoje, oblečení, tréma, jak nad ní vyzrát. Psychická příprava. Co je nutné ovládat, co nedělat. Zásady, kterými si vysloužíte sympatie. Každý argument je třeba umět obhájit, kdo ztratí sebeovládání prohrál - nejen v pokeru, ale i jako přednášející. Vlastní vystoupení – příchod, pozdrav, zásady před samotným vystoupením. Několik kroků k tomu, aby vám bylo lépe rozumět. Žádný recept není univerzální, nácvik prezentace, její struktura, vizualizace. 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 18.09.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

PP 419 Komunikace v praxi středoškolských pedagogů

Lektor/ka kurzu
Ing. Radek Trnka, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Význam a funkce komunikace v praxi pedagogů, praktické poznatky využitelné v komunikaci učitel x žák, komunikace a získávání/udržování přirozené autority ve studijní skupině školáků, neverbální komunikace - mimické výrazy, gestika, paralingvistika (zabarvení hlasu, rychlost a plynulost řeči, síla a tón hlasu), kinezika (dynamika pohybového projevu učitele a udržení pozornosti žáků), taktilní projevy (podávání ruky apod.), posturologie, proxemika (vzájemná poloha částí a celého těla v kontextu), vytváření bariér, výběr a úprava oblečení, doplňky, vliv emocí na sociální komunikaci, empatické emoce, komunikační chyby.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 30.09.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

PP 420 Efektivní komunikace ve škole aneb budování důvěry mezi kolegy, rodiči a žáky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Rudolf Hadrava
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
24409/2018-2-698  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

1. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Základní pravidla efektivní komunikace ve škole
  • Pravidlo prvního dojmu, vysílání se nerovná příjem, komunikace se nerovná mluvení, člověk je jako ledovec
  • Proč je důležité všechna pravidla při komunikaci ve škole respektovat – předcházení problémovým a konfliktním situacím

2. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Bariéry komunikace
  • Jak vybudovat důvěru při vzájemné komunikaci s kolegy, žáky a rodiči žáků
  • Umění naslouchat druhé straně - pravidla aktivního naslouchání
  • Umění vyjadřovat se přesně a srozumitelně

3. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Kladení efektivních otázek a odpovědi – kdo klade otázky, vede rozhovor
  • Otázky podporující konstruktivní rozhovor a otázky, kterých se v rozhovorech vyvarovat
  •  Jak efektivně odpovídat na dotazy kolegů, žáků a rodičů

4. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Řešení námitek a konfliktních situací ve škole
  • Předvedení modelových situací – žádoucí a nežádoucí projevy, časté chyby (modelově pouze někteří účastníci)

Shrnutí, závěrečné dotazy a zpětná vazba od lektora i účastníků

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 27.08.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

PP 421 Zvládání námitek a jednání v obtížných situacích ve škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Rudolf Hadrava
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Typy obtížných situací a jejich příčiny
  • Identifikace konkrétních obtížných situací z praxe účastníků
  • Nástroje efektivního řešení obtížných situací
  • Typologie obtížných lidí a jak s nimi jednat
  • Kontrola emocí
  • Empatie a zvládání námitek
  • Strategie zvládání konfliktních situací
  • Manipulace a obrana proti ní
  • Asertivita – jeden z nástrojů při řešení obtížných situací

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 09.10.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

Olomouc 28.08.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

Brno 5.10.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

PP 423 Vedení třídnických hodin jako základ primární prevence na škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Markéta Hlavsová
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Teoretický úvod

Práce třídního učitele v tématech primární prevence je vnímána jako důležitý a základní článek pro předcházení a prvotní řešení rizikových projevů v chování žáků. V rámci teoretické části kurzu budou frekventanti seznámeni se základními pravidly vedení třídnické hodiny, tvorbou pravidel a se základy přiměřené reflexe aktivit. V teoretické části budou též seznámeni se základním postupem vytvoření, plánování, realizace a vyhodnocení třídnické hodiny. 

 

Praktická část 

V praktické části kurzu, která tvoří většinovou náplň, budou frekventantům formou zážitkové pedagogiky představeny konkrétní metody práce s třídním kolektivem v rámci třídnických hodin, dále budou formou kazuistik představeny různé formy a možnosti preventivní práce se školním kolektivem a způsoby řešení možných obtíží ve školní třídě. Prakticky budou realizovány workshopy na různé typy třídnických hodin, návody na reflexi. Třídnické hodiny jsou cílené zejména na pokrytí témat nespecifické i specifické primární prevence ve školní třídě, tak, jak je doporučeno v minimálním preventivním programu školy.

Součástí kurzu bude předání ucelené metodiky: Metodika vedení třídnických hodin ve vztahu k primárně preventivním aktivitám v práci třídního učitele. („Skácelová, L. (2012). Metodika vedení třídnických hodin. Praha: Univerzita Karlova v Praze & Togga.“) Tato metodika byla vypracována ve spolupráci s učiteli a školními metodiky prevence ze základních a středních škol v Brně a blízkém okolí. Je v ní utříděno množství námětů a zkušeností tak, aby se mohly stát dobrým pomocníkem i inspirací při práci s dětmi.

Konkrétními tématy jsou:

  • Proč dělat třídnické hodiny (TH)
  • Jakou strukturu má TH
  • Jak pracovat s následností témat v TH
  • Komunitní kruh
  • Využití her v rámci TH
  • SOS situace při TH
  • Práce s pravidly (jak formulovat, dodržovat a reagovat na porušování pravidel)
  • Manuál vybraných témat ze specifické i nespecifické prevence
  • Výměna zkušeností

 

Forma realizace: Workshop s praktickými příklady, krátkými teoretickými vstupy, metody zážitkové pedagogiky, diskuse - výměna zkušeností, rozbor kazuistik. Seznámení s komplexní metodikou.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 01.10.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

Praha 27.10.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

PP 424 Komplexní práce s třídním kolektivem - prevence a řešení problémů

Lektor/ka kurzu
Mgr. Markéta Hlavsová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V rámci prevence a práce s kolektivem se zaměříme na důležitou oblast mapování třídního klimatu - základní i méně známé interaktivní metody a jejich využití i omezení v praxi. Probereme typologii problémů ve třídách na konkrétních kazuistikách z praxe a také si ukážeme vhodné postupy pro dané kolektivy. V neposlední řadě si účastníci vyzkouší různé techniky zpětné vazby, práci s komunitním kruhem ve třídě a odnesou si pracovní listy, které mohou na základě zkušeností hned využít v praxi. Součástí kurzu bude také dostatečný prostor pro diskuzi a řešení problematických situací a zkušeností samotných účastníků.

Ukázky her a aktivit nemusí sloužit pouze k prohloubení spolupráce, ale jsou i výborným nástrojem pro odreagování, odpočinek nebo k lepšímu navázání vztahu s učitelem. Uvedené techniky jsou vhodné nástroje pro etickou výuku a podobné předměty nejen na 2. stupni ZŠ. Seminář doporučujeme pro jakéhokoliv pedagoga, který chce se svou třídou pracovat, chce výuku obohatit či realizuje adaptační kurzy a chce načerpat novou inspiraci. Kurz je velmi užitečný také pro výchovné poradce a metodiky prevence. 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 19.10.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

Praha 26.10.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

PP 432 Jak společně se žáky nastavit třídní pravidla, aby opravdu fungovala?

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tvorba třídních pravidel probíhá na většině našich škol. Ne vždy jsou však tato pravidla funkční.  Na tomto setkání si společně ukážeme, jak vést žáky k tomu, aby si nastavili svá třídní pravidla, která jim mají pomáhat k tomu, aby se ve třídě cítili bezpečně a v pohodě. Také si ukážeme, jak s těmito pravidly průběžně pracovat, aby si žáci osvojovali životně a společensky důležité kompetence. S pomocí takto nastavených pravidel se žáci učí společenskému chování a respektování pravidel dané komunity nikoliv teoreticky, ale přirozeně a prakticky, a to přímo v komunitě třídy. Toto téma významně souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 15.09.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

PP 433 Deskové hry a rozvoj klíčových kompetencí

Lektor/ka kurzu
Bc. Jan Burda
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsah:

V rámci semináře se účastníci seznámí s celou řadou moderních deskových her a jejich využití ve vyučování. Většina těchto her se dá velmi dobře využít k rozvoji klíčových kompetencí a výuce průřezových témat v řadě předmětů. Seminář je z velké části zaměřen na praktické vyzkoušení samotných her a příslušným výkladem a vysvětlením. Na semináři bude možno některé z her přímo nakoupit nebo objednat.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 29.09.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

PP 435 Právní aspekty komunikace mezi školou a rodiči

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Cílem právního semináře, týkajícího se právních aspektů práce pedagoga, je přiblížení základních právních okruhů, které se vyučujících týkají. Seminář proto přiblíží hlavně práva a povinnosti pedagogů, jejich případnou právní odpovědnost za jednání během vyučování, a dále právní aspekty komunikace učitele s rodiči (zákonnými zástupci) žáků, se zletilými studenty, jakož i s dalšími aktéry vzdělávání (s asistenty pedagoga, s pracovníky ŠPZ, s OSPOD, s vedením školy). Budou přiblíženy hlavní problematické situace při komunikaci vyučujících a ředitelů s rodiči.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 15.10.2020, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

PP 384 Hlasová výchova pro pedagogy

Lektor/ka kurzu
Miroslav Dvořák, DiS.
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Práce s dechem a hlasová výchova

  • řízení dechu při mluvení
  • vědomá dechová kapacita a správná opora hlasu, měkký hlasový začátek
  • vznik zdravé fonace, brániční impuls
  • tvoření hlasu, síla hlasu
  • barva a znělost hlasu
  • co o nás prozradí hlas a jak zaujmout hlasem
  • jak umluvit prostor bez námahy

Technika řeči

  • respirace, fonace, artikulace, modulace - jak potřebné teoretické informace proměnit v mluvní praxi
  • srozumitelná artikulace - vokálů a konsonantzvuková osnova věty
  • jak mluvit hodiny bez únavy hlasu
  • hlasová hygiena

Kultivovaný mluvený projev a publikum

  • jak získat a udržet pozornost posluchačů svým hlasovým a mluveným projevem
  • řečnické zlozvyky a nedostatky a jak se jim vyhnout
  • zvládání trémy při verbálním projevu

METODY

  • INTERAKTIVNÍ TRÉNINK se zapojením všech účastníků, teoretické zásady se okamžitě nacvičují v praxi, opakovaná cvičení, zpětná vazba lektora každému posluchači, rady a doporučení ke zlepšení dovedností,
  • dechová cvičení, význam dechu pro vznik hlasu, brániční impuls
  • rezonanční cvičení
  • artikulace vokálů a konsonant
  • vlastní příprava projevu
  • hlas a prostor, zvuková osnova věty - artikulace, větný a slovní přízvuk, intonace, tempo a dynamika
  • audio a video trénink

Lektor prakticky předvádí dechová a hlasová cvičení, individuálně konzultuje s posluchači a prakticky s nimi nacvičuje základní hlasové návyky:

  • nacvičujeme správné držení těla při mluveném projevu
  • prohlubujeme práci s dechem a s bránicí, vědomé brániční dýchání
  • cvičíme správné tvoření hlasového tónu, měkké hlasové začátky
  • naučíme se, jak šetřit hlas a ekonomicky využívat dech
  • procvičíme využívání rezonančních dutin
  • trénujeme důslednou a čistou vokalizaci, samohlásky a jejich dělení, artikulaci
  • používáme hlasová cvičení dle dispozic jednotlivců
  • dbáme na přesnou výslovnost a správný tvar mluvidel, artikulace
  • nacvičujeme texty s cílem vytvořit praktické dovednosti a návyky v oblasti mluveného projevu
  • video, audio trénink

HLASOVÁ VÝCHOVA

  • Vědomé dýchání - práce s dechem a jeho význam verbální projev
  • Brániční impuls
  • Hlasové začátky - správná fonace
  • Rezonance - zesílení hlasu, přirozená mluva na prostor
  • Artikulace - správná výslovnost vokálů a konsonant
  • Hlas je pracovní nástroj každého pedagoga
  • Všechna cvičení si zájemci vyzkouší prakticky, konkrétní a názorné ukázky

RÉTORIKA

  • Základní informace o vědomém a profesionálním dýchání, znění hlasu a artikulaci
  • Ukázka připraveného projevu
  • Zvuková osnova věty – frázování, větný přízvuk, intonace, tempo a dynamika
  • Neverbální část projevu – postoj, oční kontakt, jak vnímat a upoutat posluchače
  • Řečnické okrasy
  • Všechna cvičení si zájemci vyzkouší prakticky, konkrétní a názorné ukázky

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 15.10.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 5
 objednat

PP 397 Manipulace v jednání – aneb jak se nenechat zatlačit do kouta

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jana Prošvicová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Jak poznat manipulativní jednání, jednotlivé fáze manipulace a typologie manipulátorů. Obranný mechanismus nebo agresivita?  Techniky a prostředky manipulace a obrana proti nim. Role manipulace v mezilidských vztazích. Jsme manipulátory, aniž si to uvědomujeme? Manipulace v zaměstnání, v rodině. Manipulace škodí všem. Prostor a jeho zvládání. Účinná argumentace, umění vyjít z konfliktu se ctí. První pomoc proti hloupým narážkám – instantní věty. Kde jste nejzranitelnější. Chraňte svou čest. Odhalte jízlivé komplimenty. Zvládání kritických situací. Jak reagovat, když vám někdo něco podsouvá. Praktická cvičení.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 02.10.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 7
 objednat

PP 394 Naučte své studenty učit se s pomocí NLP (Neurolingvistické programování)

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V průběhu semináře se budou střídat části výkladové s částmi praktickými, díky nimž si účastníci prakticky osvojí prezentované techniky. Po absolvování akce je tak budou schopni ihned aplikovat v praxi. V každé části bude ponechán dostatek prostoru pro dotazy účastníků.

1) Uvedení do NLP zážitkovou formou (25 min.) + stručné představení NLP (20 min.)

2) Neurobiologické předpoklady učení, aneb co všechno zvládne náš mozek? Žebřík učení, 4 fáze učení. Paměť. (45 min.)

3) Nežádoucí faktory: stres a omezující přesvědčení. V čem tkví jejich záludnost a jak s nimi pracovat. Praktický nácvik. (45 min.)

4) Posilující faktory: stav učení (hladina alfa), navození stavu učení (teorie, ukázka, nácvik), jak úspěšně podpořit proces učení (3 klíče: motivace, sebevědomí, disciplína) (2 x 45 min.)

5) Typologie studentů vzhledem k preferované formě přijímání informací (vizuální, auditivní, kinestetický, audio-digitální). Diagnostika preferovaného reprezentačního systému a využití v praxi. Oční nápovědy. Sebezkušenostní část. (45 min.)

6) Technika kotvení a možnosti jejího využití při studiu. Praktický nácvik. (45 min.)

7) Metoda Kaizen.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 2.10.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

W - PP 18 Distanční vzdělávání s využitím moderních technologií

Lektor/ka kurzu
Bc. Petr Chamula
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bez akreditace
Počet vyučovacích hodin
3 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

- Úvod - co potřebujeme k plnohodnotné distanční výuce?
 
- Nearpod 
- seznámení s aplikací a jejími možnostmi (vzorová lekce)
- stručný průvodce vytvořením lekce
- prostor pro otázky
 
- Zoom
- popis funkcí, jejich využití v distanční výuce
- ukázka integrace aplikací Nearpod a Zoom
 
- Google Classroom
- popis funkcí a jejich využití ve výuce
- ukázka integrace s ostatními aplikacemi
- prostor pro otázky a diskuzi

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 23.9.2020, 16:00–18:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

400 Kč

 objednat

PP 438 Mediace – cesta k vyřešení konfliktu

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Holas
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Každý z nás ve svém běžném životě naráží na konflikty (spory). Tyto konflikty můžeme řešit mnoha různými způsoby a jedním z nich je právě mediace, představující sílící alternativu k soudnímu řešení sporu. Jde o smírnou, mimosoudní metodu řešení sporů založenou na spolupráci stran konfliktu. Výsledek takového řešení by pak měl být výhrou pro obě strany sporu (tzv. řešení win-win), což je významný posun od soudního řízení, v němž má zpravidla jedna strana úspěch a druhá naopak prohrává (tzv. řešení win-lose).

Přes významnou podporu Evropské unie, která usiluje o posílení tzv. mediační kultury při řešení sporů, se mediace ve většině členských států doposud zdaleka nestala mainstreamem. Jedním z hlavních důvodů, proč tomu tak je, je nedostatečná informovanost veřejnosti o této metodě.

První část semináře bude teoretická. Účastníci se dozvědí, co je to konflikt/spor, jakými fázemi prochází a jaké jsou způsoby jeho řešení. Dále bude pozornost věnována přímo mediaci. Bude vysvětlena postata tohoto nástroje řešení sporů a související aspekty. Druhá část semináře bude zaměřena prakticky. Účastníci budou v malých skupinkách simulovat průběh mediace.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 23.10.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

Praha 09.11.2020, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

PP 442 Rizika online ve výuce na základní škole

Lektor/ka kurzu
RNDr. Bc. Ludvík Hanák
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vzdělávací akce ,,Rizika online ve výuce na základní škole‘‘ rozšiřuje vědomosti pedagogů 1.i 2. stupně základních škol o velmi aktuální téma nebezpečí a rizika online světa, tedy světa internetu a s tím souvisejících aktivit žáků  ZŠ – digitální hry, sociální sítě a YouTube.  Seminář se snaží též upozornit na problematiku násilí na internetu, důvěryhodnosti  informačních zdrojů v digitální podobě a také ožehavé téma závislého chování v prostředí  internetu.

Primárně si klade za cíl seznámit účastníky s aktuálními riziky daného prostředí a aplikovat daná témata do výuky napříč předměty. Druhotným cílem je získání informací o probírané problematice formou diskuse účastníků a lektora, burzy nápadů, příkladů z praxe, odkazů na relevantní  informační zdroje, jichž lze ve školách využít.

Základní charakteristiky digitálního světa – využití  internetu  ve světě a v ČR, online a offline prostředí, digitální domorodci a přistěhovalci, klíčové pojmy digitálního světa 

Chování dětí na internetu dle věku – typické aktivity a znaky používání digitálních technologií z hlediska věkových kategorií  

Sociální sítě,  YouTube a Youtubeři – charakteristika nejpoužívanějších sociálních sítí, jejich rizika, užívání sociálních sítí dětmi, fenomén YouTube  

Gaming - hraní digitálních her  - základní pojmy, online hry, společnost a digitální hry, rizika propojení online her s hazardní hrou 

Závislost nebo nadměrné užívání digitálních technologií? – vymezení pojmů, klasifikace a parametry závislého chování, dotazníky pro závislost na  internetu 

Kyberšikana a kybergrooming – hlavní znaky násilí v prostředí internetu, charakteristiky kyberšikany, kybergroomingu, případy kyberšikany na českých školách

Rizika internetové komerce a práce s fake news  - přehled lákavých a podvodných nabídek na internetu, rizika fake news, dezinformací a poplašných zpráv

Možnosti začlenění témat ,,Online rizik‘‘ do vyučování – analýza školního prostředí z hlediska online rizik, ŠVP, projektové dny,  mezipředmětové vazby,  používání mobilů ve škole 

Diskuse lektora a účastníků – dotazy, příklady dobré  praxe, burza nápadů, odkazy na zdroje informací a literaturu k dané problematice aj.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 21.10.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

Hradec Králové 04.11.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

Praha 11.11.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

Olomouc 13.01.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

PP 443 Asertivita a Vy

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jana Prošvicová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7313/2019-3-257
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Co je základem asertivního jednání, co to je asertivita, jaký jste typ, rizika jednotlivých typů chování a jejich charakteristika, nakolik jste asertivní, základní postupy, jak být asertivní, proč být asertivní, kdy je nutné být asertivní. Jak se vyhnout konfliktům, příčiny konfliktů. Konflikty v rovině věcné a vztahové. Faktory ovlivňující vnímání konfliktu. Role při řešení konfliktu. Asertivní práva a základní asertivní povinnosti, asertivní techniky v praxi, jak se bránit manipulátorům, zásady asertivního odmítnutí – umím říct „ne“. Empatie, zapojení emocí do asertivní komunikace, nejlepší tipy a triky pro rozvíjení asertivity. Argumentace – zvyky, pravidla, tradice. Analýza situací. Postoje v interpersonální komunikaci – dominantní, submisivní. Za vlastní jednání neseme zodpovědnost. Naslouchání, porozumění druhým a jejich potřebám. Eliminace sebepodceňování a snižování vlastní hodnoty. Praktická cvičení. 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 23.10.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

Brno 06.11.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

Praha 13.11.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

PP 445 Řízení a ovlivňování lidí, jejich motivace, vztahy a komunikace

Lektor/ka kurzu
Ing. Šímová Irena
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
33609/2019-4-998
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz poskytuje hlubší pohled na člověka jako takového a jako na článek mezilidských vztahů. Učí, jak přistupovat k řešení konfliktů ve skupině, jak motivovat, řídit a ovlivňovat jednotlivce i skupinu. Výuka je vedena formou interaktivního výkladu, řízené diskuze a využívání pracovních listů, tematických videí a praktických příkladů.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 09.11.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

PP 446 Mám ve třídě neurologicky nemocné dítě – co si s ním počnu?!?

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
33609/2019-4-998
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Zvýšení povědomí účastníků o neurologických chorobách, které se mohou vyskytnout u jejich žáků, o speciálních nárocích dětí se stacionárním i progresivním neurologickým postižením, laická pomoc v případě akutní dekompenzace žákova onemocnění.

  • Poruchy motorického i psychického vývoje dítěte, vývojové vady - aneb - co jsme se ve škole neučili…
  • Epileptické a neepileptické záchvaty (videa, rozbor projevů)
  • Zánětlivá onemocnění centrálního i periferního nervového systému (co dítě prodělalo a jaké mohou být přechodné či trvalé následky imitující zlobivost, roztěkanost a regres inteligenčního potenciálu)
  • Nádory a cévní onemocnění nervového systému – aneb - může mít dítě v první třídě migrénu?
  • ADHD a autismus – pohled a třicetiletá praxe dětského neurologa i mámy
  • Složité cizojazyčné názvy metabolických a genetických chorob – nebojte se, s pokrokem vědy jich bude ještě víc!

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 24.11.2020, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 250 Kč

 objednat

PP 448 Altruisté nebo sobci? Od psychologie morálky a evoluční etiky ke krizi liberalismu

Lektor/ka kurzu
Mgr. Michal Trčka
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Workshop nabídne posluchačům vstup do oblasti současných teorií psychologie morálky a evoluční etiky. Účastníci budou mít možnost seznámit se s teoriemi, které vysvětlují vznik náboženství, morálky a politických teorií z darwinistické perspektivy. Aktuální vědecké odpovědi na otázku, zda jsou lidé od přírody sobci či altruisté budou použity k vysvětlení hodnotových sporů současné společnosti – především se zaměřením na problémy týkající se migrační krize, nárůstu populismu, krize liberalismu a jeho hodnot.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 01.12.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

Brno 08.12.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

Olomouc 15.12.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

Hradec Králové 22.12.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

PP 450 Žák s poruchou autistického spektra v inkluzivní škole

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Zaměříme se na charakteristiku žáka s poruchou autistického spektra, vymezíme si jednotlivé poruchy v rámci spektra, probereme možné projevy žáků ve škole a jejich příčiny, zmíníme diagnostický proces, dále probereme podpůrná opatření pro tyto žáky ve škole, existující poradenské služby, funkci asistenta pedagoga, pomůcky nutné při vzdělávání dětí s PAS, probereme ukázky a příběhy z praxe, budou prezentovány videoukázky a výstupy z různých výzkumů.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 18.01.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

Praha 19.01.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

PP 451 Odborné informační zdroje

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vyhledání, posouzení, zpracování a využití vědeckých informačních zdrojů a dat mj. pro psaní odborné práce: přednáška, diskuse, práce s vědeckými časopisy v tištěné formě a práce frekventantů na počítači.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Hradec Králové 20.11.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

Praha 27.11.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

Olomouc 04.12.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

Brno 11.12.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

PP 452 Work-Life Balance: Jak efektivně žít a pracovat aneb jak s minimem dosahovat maxima

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
16 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vícedenní interaktivní a nácvikový seminář založený na pochopení a aplikaci neuropsychologických principů vedoucích k optimalizaci mechanismů zvládání pracovní
i osobní zátěže (tzv. stress-management). Seminář je postaven na diskuzi, sebereflexi, nácviku koncentrativních a relaxačních technik či poskytování přímé zpětné vazby. Obsah i forma semináře vychází z konkrétních potřeb přítomných v průběhu výuky.

  • Úvod do neuropsychologie (stavba a funkce mozku). Interaktivní rozbor a diskuze základních principů efektivního fungování člověka/mozku (těla a mysli). Mimo jiných budou osvětleny tyto pojmy: neuroplasticita, generalizace, habituace, představivost, imaginace, biologické markery, sebe/reflexe a ´feed-back´.
  • Stres a jeho vliv na soukromý i pracovní život (Work-Life Balance). Stres jako přirozená a nezbytná součást žité reality, stres a jeho psychofyziologické
    a psychosomatické souvislosti, stres a jeho vliv na mezilidské vztahy (soc. vnímání, soc. interakce, komunikace, interpretace soc. reality, chyby ve vnímání a hodnocení ad.).
  • Praktický nácvik základních strategií a technik (vč. fyzických cvičení) směřující
    k efektivnímu využívání copingových schopností a dovedností s ohledem
    na individuální potřeby všech přítomných i specifika školního vzdělávání
    a pedagogické profese.
  • Praktický nácvik základních strategií a technik směřující k efektivnímu využívání copingových schopností a dovedností – jako například: Autogenní trénink, Jacobsonova progresivní svalová relaxace, koncentrativní techniky a postupy
    (např. 5P) ad.
  • Průběžná interaktivní diskuze témat souvisejících s psychosomatickým zdravím, duševní hygienou, zvládáním osobní/pracovní zátěže, syndromem vyhoření
    (,burn-out‘) a podobně – a to primárně se zaměřením na prevenci (příp. řešení) psychosomatických vlivů stresu (obecně i specificky) a k aplikaci efektivních strategií tzv. ,stress-managementu‘.
  • Specifika tzv. syndromu vyhoření, jeho rozpoznání (u sebe i u druhých), možnosti
    a meze nápravy či prevence.
  • Individualizace a interaktivita, tedy zaměření na konkrétní zadání získaná
    od přítomných v průběhu semináře provázaná s doporučeními vycházejícími
    z dlouholetých praktických zkušeností lektora.
  • Závěrečná diskuze – témata dle zájmu a potřeb přítomných.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 22.10. a 23.10.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

3 900 Kč

 objednat

PP 453 ADHD a zážitkový seminář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Hana Rothová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • vymezení základních pojmů ADD, ADHD, vychovaná hyperaktivita, poruchy chování
  • symptomatologie ADHD, ADD,
  • simulace podmínek vnímání a prožívání dítěte s ADHD, ADD (prvky zážitkového semináře)
  • zásady výchovy a vzdělávání žáka (1. st./2. st. ZŠ), nácvik sociálních, organizačních a učebních dovedností žáků
  • zásady výchovy a vzdělávání dítěte na 1. st. / 2. st. ZŠ, rozvoj sociálních kompetencí, prevence rizikového chování
  • možnosti komplexní péče o žáka s ADHD, spolupráce pedagoga, rodičů, PPP, DPA a dalších odborníků, odborná literatura, pomáhající organizace v ČR

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 04.11.2020, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 250 Kč

 objednat

PP 454 Tvořivost jako umění syntézy

Lektor/ka kurzu
Petr Sládeček, MBA
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Co jsou vlastně tvůrčí schopnosti? Jak je rozpoznávat, užívat, pěstovat? Každý člověk má předpoklady k tvořivosti, jež může kdykoli v průběhu života rozvíjet. Většinu inovací v každém oboru však vytvoří pouze znalci, odborníci, experti. Interaktivní výklad, cvičení.

  • Tvůrčí myšlení jako největší bohatství lidstva. Stručný výklad psychologických základů a předpokladů tvořivosti (myšlení, cítění, vůle, představivost)  
  • Kreativita jako originalita i užitečnost. Čtyři stadia tvůrčího procesu podle Grahama Wallase
  • Tvůrčí osobnost a její uplatnění ve vědě, technice, průmyslu a obchodu, umění. Mikro kazuistiky: Frederick Winslow Taylor, Tomáš Baťa, William Shakespeare, Wolfgang Amadeus Mozart
  • Kreativita jako hra a zábava. Konvergentní, divergentní a laterální myšlení. Cvičení: dobré nápady podle Edwarda de Bona. 
  • Kreativita pro každého a pro každý den. Pozornost, vnímavost, všímavost, neotenie. Umění paměti, základy mind mappingu a skečnoutingu. Cvičení: Procházka po chodbě
  • Kreativita a inovace v organizační praxi. Originalita a tvůrčí imitace. Inovační čtyřicítka. Jak pracují úspěšné inovativní firmy. Mikro kazuistika: Toyota, Google, Ogilvy, Cirque du Soleil.
  • Krátké cvičení na závěr: Thinking Outside the Box 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 19.10.2020, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 250 Kč

 objednat

Olomouc 13.11.2020, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 250 Kč

 objednat

Praha 21.01.2021, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 250 Kč

 objednat

Hradec Králové 04.12.2020, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 250 Kč

 objednat

PP 455 Emoční inteligence - klíč k úspěchu při práci s lidmi

Lektor/ka kurzu
Mgr. Martina Havlíková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Interaktivní přednáška se zapojením všech účastníků, teoretické zásady s navazujícím nácvikem. Výklad podpořený prezentací v MS Power Point, individuální práce, sebezkušenostní techniky, práce ve skupinách, hraní rolí, testy, výtvarné techniky, zpětná vazba, reflexe provedených aktivit, diskuze, příklady z praxe, opakovaná cvičení,  rady a doporučení ke zlepšení

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 05.11.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

Olomouc 12.11.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

PP 456 Jak se bránit manipulaci

Lektor/ka kurzu
Mgr. Martina Havlíková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, výchovní poradci, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Interaktivní přednáška se zapojením všech účastníků, teoretické zásady s navazujícím nácvikem. Výklad podpořený prezentací v MS Power Point, individuální práce, sebezkušenostní techniky, práce ve skupinách, hraní rolí, testy, výtvarné techniky,  zpětná vazba, reflexe provedených aktivit, diskuze, příklady z praxe, opakovaná cvičení,  rady a doporučení ke zlepšení

  • Co je to manipulace? Jak poznat, že jsem manipulován?
  • Kdo je manipulátor – jak manipulátor vidí svět
  • Typologie manipulátorů
  • Verbální i neverbální projevy a charakteristiky manipulátorů
  • Negativní dopady manipulativního jednání         
  • Druhy manipulativního jednání, nečestné taktiky v mezilidském jednání
  • Asertivní techniky uplatnitelné při zpracování manipulativního chování.
  • Zvládání vlastních negativních emocí a zpracování negativních myšlenek a přesvědčení při manipulaci
  • Jak účinně používat kontramanipulativní techniky a strategie
  • Budování sebedůvěry a sebevědomí jako účinné obrany proti manipulaci

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 26.11.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

Olomouc 03.12.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

PP 457 Mít vše hotovo, aneb práce i život bez stresu

Lektor/ka kurzu
RNDr. Martin Švec, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Základem kurzu je efektivní správa úkolů, projektů a cílů. Účastníci se seznámí se stále více rozšířenou a využívanou metodou “Mít vše hotovo”, jejímž hlavním principem je využívat lidský mozek k přemýšlení a tvoření a správu svých úkolů přenechat promyšlenému a fungujícímu systému, který za svého uživatele hlídá, co je třeba kdy a kde udělat a snižuje tak stres z velkého množství úkolů a termínů v ideálním případě na nulu. Účastníci se naučí, jak zavést osobní produktivitu do života jednotlivce či týmu, jak se vypořádat s návalem úkolů, jaké nástroje (papírové i digitální) využít a naučí se s nimi pracovat.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 02.12.2020, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

850 Kč

 objednat

Hradec Králové 09.12.2020, 10:00–13:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

850 Kč

 objednat

PP 458 ŽIVÉ SLOVO - vychutnat si, upoutat, oslovit

Lektor/ka kurzu
Mgr. MgA. Eva Čechová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Řeč je základním nástrojem učitele. Umění zaujmout nezáleží pouze na obsahu slov, ale i na osobnosti a celkovém projevu učitele. Seminář má praktický charakter. Účastníci se pomocí cvičení učí vnímat a kultivovat svou řeč tak, aby skutečně promlouvala a mohla druhé oslovit. V práci s textem se zaměří na plasticitu sdělování s představou, srozumitelnost a vedení pozornosti  posluchačů.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Hradec Králové 20.10.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

Praha 05.11.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

Brno 27.10.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

Olomouc 24.11.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

PP 460 Královna rétorika (Rétorický manuál pro aktivní začátečníky)

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, výchovní poradci
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Intenzivní výukový teoreticko-praktický blok věnovaný jednomu z nejstarších umění lidstva, které spočívá ve schopnosti používat verbální i nonverbální prostředky. 

Kořeny rétoriky spočívají hluboko v lidské historii a její budoucnost sahá daleko za horizont – jak ukazuje současnost. Výborná úroveň rétoriky samozřejmě zajišťuje úspěšnou (sebe)prezentaci, kvalitní artikulaci vlastního názoru a jeho prosazení. Avšak současné vnímání rétoriky klade rovněž důraz na účinný způsob dorozumění.

Rétorika vždy byla, je a bude nedílnou součástí lidské existence, kultury a komunikace. Prakticky ji využíváme každý den nejen v manažerské, politické či pedagogické praxi, ale i při prostém vyslovování („prezentování“) svých myšlenek v osobní komunikaci. Lépe či hůře ji tak praktikuje každý.

„Rétorický manuál pro aktivní začátečníky“ umožňuje poznat / osvojit si / kultivovat královské umění rétoriky.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 11.01.2021, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

Olomouc 13.01.2021, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

Brno 15.01.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

PP 461 Jak podpořit třídu, aby byla fungujícím týmem

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsahem semináře jsou tři základní kroky s návrhy, co by se dalo/mohlo dělat se třídou. V přípravné fázi by bylo dobré (pokud je to možné) se s třídou potkat/potkávat a seznamovat. Před vlastním zahájením třídnické práce se osvědčilo uspořádat harmonizační a adaptační kurz. V realizační fázi je dobré věnovat čas na stmelení třídy, vytvoření třídních pravidel, plánu a kritérií hodnocení týmu a týmové spolupráce. Součástí plánu je, jak často a kdy se bude třídní učitel setkávat s třídou a co budou společně řešit a jak budou plán vyhodnocovat. V konečné fázi by mělo dojít k vyhodnocení celoroční práce na základě předem nastavených kritérií. Každý účastník dostane podpůrné materiály v elektronické podobě.

Přehled témat:

  • Harmonizace týmu
  • Adaptační kurzy
  • Klíčové kompetence k řešení problémů, personální a sociální, komunikativní a občanské
  • Rozvoj empatie a důvěry
  • Třídní pravidla
  • Kritéria hodnocení
  • Plánování a průběžné vyhodnocování
  • Skupinové a kooperativní aktivity
  • Diskuze a komunikace
  • Řešení problémů
  • Projekty
  • Podnětné a bezpečné prostředí
  • Učení se navzájem
  • Reflexe

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 20.10.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

Praha 23.11.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

Hradec Králové 19.10.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

Olomouc 21.10.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

PP 449 Typologie osobnosti (nejen) nadaných a její využití ve školní praxi

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastníci budou seznámeni s osobnostní typologií nadaných a tím, jak se promítá do učebního stylu,komunikace, vztahů a vnitřní motivace. Tyto poznatky umožní vhled do vzdělávacích potřeb, efektivního stylu učení a vhodných motivačních prostředků ve vazbě na osobnost žáka

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 26.10.2020, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 250 Kč

 objednat

Olomouc 20.10.2020, 9:30–14:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 250 Kč

 objednat

PP 406 Správné držení těla jako základ zdraví pohybového aparátu

Lektor/ka kurzu
RNDr. Jitka Macháčková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
24409/2018-2-698
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Teoretická část:

  • Anatomie pohybového aparátu
  • Biomechanické zákonitosti pohybu.
  • Správné pohybové stereotypy jako předpoklad dlouhodobého zdraví pohybového aparátu.
  • Vývojová kineziologie jako způsob návratu ke správným pohybovým vzorcům (metoda, na které je založena rehabilitace prof. Koláře).

Praktická část:

  • Vnímání svého těla, zkoumání vlastních pohybových stereotypů.
  • Svalové testy (testy svalové nerovnováhy).
  • Správné sezení a stání.
  • Správné pozice při různých pracovních činnostech.
  • Cvičení využívající principů vývojové kineziologie.
  • Minutové cviky (při běžných denních činnostech stání, sezení …) zpevňující „střed těla“.
  • Akupresurní body – pomoc při bolestech zad.

Určeno pro učitele:  Biologie, přírodověda, výchova ke zdraví, tělesná výchova, zdravotní tělesná výchova, přírodopis

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 09.09.2020 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

volných míst: 2
 objednat

IT 4 Implementace ICT do výuky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Šindelář
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  1. Vliv ICT na žáka v každodenním životě (2 hod.)
  2. Počítačová gramotnost – Čeho se týká, jaká by měla být role učitele, co je funkční a informační gramotnost, jaká je pozice žáka… (2 hod.)
  3. Moderní technologie a jejich implementace do edukačního procesu – učitel, žák, škola, PC a dataprojektor, interaktivní tabule, laptopové třídy, LMS a e-learning, mezinárodní kooperace (2 hod.)
  4. ICT ve výuce – ukázka možností využití některých programů a internetových stránek k podpoře výuky (týmová výuka – Toglic, různé webové portály, s kterými může pedagog výuku oživit. Ukázka práce s dotykovým zařízením. Práce s internetem a bezpečnost na internetu z pohledu pedagoga. (2 hod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 11.09.2020, 08:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

volných míst: 1
 objednat

Praha 29.09.2020, 08:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

ZŠ 99 Didaktické hry a aktivizační metody práce v matematice

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32209/2018-2-875  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář má charakter inspirativní tvořivé dílny. Prezentované náměty vycházejí

z pedagogicko-psychologických věkových zvláštností žáků 1. stupně ZŠ, poukazují

na široké možnosti využití aktivit herního typu při aktivizaci jejich myšlenkového

úsilí posilování motivace, hledání a objevování, ale i potřebného uvolnění. Účastní-

ci se seznámí s podnětnými v praxi osvědčenými činnostmi nabízejícími efektivní

naplňování učebních cílů (nácvik numerace, procvičování početních operací, rozví-

jení představivosti, tvořivosti aj.). K naplňování sledovaného záměru přispějí obdr-

žené didaktické materiály: soubor pracovních listů a metodická příručka s více než

130 didaktickými hrami vč. kopírovatelných předloh.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 03.09.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

Olomouc 27.08.2020, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

Brno 23.09.2020, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

ČJ 250 Rozumíme reklamě a umíme (se) před ní bránit?

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tematický blok Rozumíme reklamě a umíme (se) před ní bránit? představí různé formy marketingové komunikace a soustředí se především na jednu z jejích forem – na reklamu (vizuální i audiovizuální, marketingovou, sociální i politickou). Seznámí s jejími globálními cíli, s její historií a zaměří se také na jazykové i nejazykové prostředky a strategie, jimiž autoři reklam manipulují různými cílovými skupinami (vše bude doloženo ukázkami reklam). Součástí semináře budou otázky zneužití reklamy a obrany před jejím působením.

Témata:

1.         Marketingová komunikace, Marketingový komunikační mix

2.         Druhy a typy reklamy

3.         Cíle a funkce reklamy

4.         Verbální prostředky v reklamě

5.         Cílová skupina – rozhodující faktor při tvorbě reklamy

6.         Vývoj vyjadřovacích prostředků a strategií v české reklamě

7.            Odborný styl a česká reklama

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 22.09.2020, 9:00–16:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

W - IT 4 Bezpečné používání online služeb pro výuku a podporu výuky

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bez akreditace
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Webinář (rozdělený na několik samostatných bloků) účastníky připojené přes internet seznámí s nástroji umožňujícím zabezpečit data učitelů i žáků před zneužitím a ukáže rizik plynoucí z možného zneužití různých druhů dat. Dále se účastníci seznámí se způsoby omezení rizik plynoucích z používání online nástrojů pro vedení a podporu výuky na různých typech škol a v různých předmětech, a to včetně cloudových služeb, a seznámí se se specifickými požadavky při používání nástrojů online výuky na mobilních zařízeních.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 9.9. a 10.9. 2020, 17:00–20:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 050 Kč

 objednat

M 239 Pohádka o Zbohatlíkově aneb jak porozumět statistickým datům?

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz bude zaměřen na porozumění datům, statistickým údajům, se kterými přicházíme do styku při běžné životě ať už v médiích (noviny, rozhlas, televize), tak i při vlastní zkušenosti hospodaření v rodině, rozhodování za neurčitosti, odhadování nákladů apod. Při výkladu budou použity příklady ze všedního života a z médií. Kurz by měl pomoci k lepší orientaci a odstranit některé nesprávné představy o statistice jako takové.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 11.01.2021, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

Olomouc 18.01.2021, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

Hradec Králové 03.02.2021, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

ZŠ 109 Vývojové poruchy učení a zážitkový seminář pro 1. st. ZŠ

Lektor/ka kurzu
Mgr. Hana Rothová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

A. Vývojové poruchy učení, vymezení základních pojmů (intelektová pásma, paměť, pozornost, učení, percepce, motorika, grafomotorika atd.)., příčiny a výskyt v populaci.

V průběhu prvního bloku jsou průběžně zařazovány prvky zážitkového semináře zaměřené na probíraný pojem.

B. Charakteristika vývojových poruch učení, percepčně motorické a další deficity a jejich dopad na rozvoj školních dovedností. Seznámení se s několika základními technikami práce s dítětem s VPU ve výuce (techniky rozvoje zrakové a sluchové percepce, práce s chybou v písemném projevu, podpora čtenářských dovedností).

V průběhu druhého bloku jsou průběžně zařazovány prvky zážitkového semináře zaměřené na komplexní dovednosti (čtení, psaní, práce s tužkou obecně atd.).

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 12.11.2020, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 250 Kč

 objednat

IT 8 Základy práce v Excelu

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je obsahově zaměřený od úplných základů práce s tabulkovým kalkulátorem MS Excel po mírně pokročilé techniky. Je vhodný doslovně pro kohokoliv. Na své si mohou přijít jak učitelé (matematické operace, funkce, grafy, …), tak i nepedagogičtí pracovníci (tabulky pro různé evidence, docházku, práce se seznamy, rychlé vyhledání, různé přehledy apod.).

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 11.01.2021, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

Olomouc 18.01.2021, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

Praha 22.01.2021, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

ZSV 43 Etická výchova a morální výzvy současné společnosti

Lektor/ka kurzu
Mgr. Michal Trčka
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V rámci workshopu bude představena etika jako vědecká disciplína, která mimo jiné zkoumá vliv výchovy a vzdělání či sociální podmíněnosti na mravní charakter jedinců a sama se stává jedním z nástrojů vzdělávání. Účastníci budou postupně seznámeni s metodami zážitkové pedagogiky vhodnými pro otevření etických témat ve výuce, s různými typy diskusních metod inspirovaných modely výuky na západních univerzitách, vedením sókratovského dialogu apod. Teorie se zaměří na otázku, co a jakým způsobem podmiňuje naše morální jednání?  Odpovědi budou využity rovněž jako vysvětlení hodnotových konfliktů současné společnosti. Teoretické poznatky budou uplatněny také v praktických tipech pro výuku.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 05.01.2021, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 250 Kč

 objednat

Brno 12.01.2021, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 250 Kč

 objednat

Hradec Králové 19.01.2021, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 250 Kč

 objednat

Olomouc 26.01.2021, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 250 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace