Kurzy

ČJ 186 Metody a formy práce vedoucí ke čtenářské gramotnosti a efektivnímu učení

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239
Počet vyučovacích hodin
8
Tento kurz lze zařadit do šablony
Čtenářská gramotnost

V semináři budou předvedeny originálně zpracované didaktické zkušenosti pedagogů z praxe, zahrnující různé oblasti vzdělávání, zaměřené na rozvoj čtenářské gramotnosti. Lektorka zároveň představí vlastní nové a obecně málo známé a frekventované formy a metody vyučování. V první části se lektor zaměří na obecnější principy metodiky a didaktiky (na praktických příkladech), na využití inovativních, aktivizujících metod, v druhé části pak na ukázky konkrétních možností, jak výuku vést a obohacovat o zajímavé prvky a činnosti. Seminář bude věnován především těmto formám a metodám práce: otevřenému učení a prožitkovému učení, vyhledávání a zpracovávání informací, technikám RWCT – metoda I.N.S.E.R.T., pětilístek, volné psaní, metoda barevných papírů, třífázový rozhovor a mnoho dalších.

Změny ve vzdělávání – kurikulární reforma, rozvoj klíčových kompetencí (kompetence pro život) – 45 min

Čtenářská gramotnost: vyvození sedmi základních strategií čtenářské gramotnosti – 45 min

Obecná pedagogika – metody a formy práce, které rozvíjejí nejvíce klíčových kompetencí (vyvození) – 45 min

Model vzdělávání: E – U – R (45 min)

Inovativní a aktivizující metody a formy práce: prvky RWCT (včetně vyvození vhodných metod hodnocení – hodnotící teploměr, sluníčková metoda hodnocení…) – 180 min

další informace

Brno 21.11.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: 0
 objednat

Praha 22.11.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: -3
 objednat

Olomouc 28.11.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: 0
 objednat

Praha 22.1.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: 0
 objednat

Brno 23.1.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc 17.1.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Praha 21.1.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: -1
 objednat

ČJ 193 Rozumíme reklamě a umíme (se) před ní bránit?

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

Tematický blok Rozumíme reklamě a umíme (se) před ní bránit? představí různé formy marketingové komunikace a soustředí se především na jednu z jejích forem – na reklamu (vizuální i audiovizuální, marketingovou, sociální i politickou). Seznámí s jejími globálními cíli, s její historií a zaměří se také na jazykové i nejazykové prostředky a strategie, jimiž autoři reklam manipulují různými cílovými skupinami (vše bude doloženo ukázkami reklam). Součástí semináře budou otázky zneužití reklamy a obrany před jejím působením.

Témata:

1.         Marketingová komunikace, Marketingový komunikační mix

2.         Druhy a typy reklamy

3.         Cíle a funkce reklamy

4.         Verbální prostředky v reklamě

5.         Cílová skupina – rozhodující faktor při tvorbě reklamy

6.         Vývoj vyjadřovacích prostředků a strategií v české reklamě

7.           Odborný styl a česká reklama

další informace

Brno 13.11.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

HV 38 Hlas jako pracovní nástroj - péče o hlasovou kondici učitelů

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
6

Lekce 1: Anatomie a fyziologie hlasotvorného ústrojí, tvorba hlasu, hlasová rezonance, hlasové rejstříky, vlastnosti tónu

Lekce 2: Dechová technika, praktická dechová cvičení, držení těla a jeho vliv na hlas

Lekce 3: Hlasová technika (posazení hlasu v rezonanci, hlavový tón a jeho zesílení), praktická rezonanční cvičení, správná artikulace, zvukové vyrovnávání vokálů

Lekce 4: Zásady hlasové hygieny, poruchy hlasu a jejich odstraňování

Lekce 5: Poučení o zákonitostech fungování dětského hlasu, dopadech nadměrné hlasové zátěže na dětský hlas, o rizicích spjatých s proměnou hlasu v období mutace.

Lekce 6: Praktická hlasová cvičení k uvolnění pohybu čelisti a obratnosti mluvidel, cvičení pro zlepšení síly a posazení mluvního hlasu, cvičení k rozvoji mluvního a zpěvního hlasu

další informace

Praha 04.12.2018, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 280 Kč

volných míst: 6
 objednat

PP 319 Alternativní formy práce se třídou

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
12475/2017-2-556
Počet vyučovacích hodin
8
Tento kurz lze zařadit do šablony
Inkluze, Osobnostně sociální rozvoj

Pozitivní klima školy ovlivňuje způsob formování vztahů, rozhodování mladých lidí i vývoj jejich životních hodnot a postojů. Vytvoření pozitivního klimatu je závislé mimo jiné i na různých alternativních formách práce, které rozvíjejí vrozené předpoklady dítěte, učí ho vnímat život kolem sebe, porozumět mu a nacházet v něm uplatnění a uspokojení. Podstatnou součástí tohoto semináře jsou praktické návody vycházející z pedagogické psychologie.

Vzdělávací obsah:

  1. Klima školy, klima třídy – role učitele v inkluzivní třídě 
  2. Průřezové téma OSV, možnosti začlenění do výuky
  3. DIDAKTICKÉ HRY K TÝMOVÉ SPOLUPRÁCI, KOMUNIKACI, SEBEPOZNÁNÍ A SEBEPOJETÍ (SOUSTŘEDNÉ KRUHY, ŠPEJLE, RUCE-NOHY, GORDICKÝ UZEL, PÁN STROJŮ, SLEPÝ HAD, NAVIGÁTOR) – 

další informace

Praha 5.12.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: 0
 objednat

Brno 24.10.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: 0
 objednat

Olomouc 7.11.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: 3
 objednat

Praha 8.1.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: 2
 objednat

DV 12 Improvizace ve škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Roman Musil
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, vychovatelé ve školních družinách, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8
Tento kurz lze zařadit do šablony
Osobnostně sociální rozvoj

V semináři Improvizace ve škole se učitelé praktickou formou, s doplněním teoretického výkladu, seznámí s možnostmi rozvíjení dovedností žáků, které umožňuje improvizace. Prostřednictví her a cvičení si vyzkouší, jak mohou své žáky dovést ke koncentraci, kooperaci, kreativitě a komunikaci při vyučování. Mnohdy frontální vyučování tak mohou doplnit o aktivní vyučovací prvky, které žáky motivují jak k aktuálnímu učení, tak k celoživotnímu vzdělávání.      

Témata výuky:

  • Úvod do improvizace
  • Čtyři dovednosti, které improvizace rozvíjí
  • Koncentrace při vyučování
  • Kooperace při vyučování
  • Kreativita při vyučování
  • Komunikace při vyučování
  • Přijímání a využívání nabídky při improvizaci
  • Blokování nabídky při improvizaci  

další informace

Praha 20.11.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 0
 objednat

Brno 26.11.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

PP 322 Školní třída jako komunita. Jak z obyčejné třídy vybudovat společenství, v němž

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8
Tento kurz lze zařadit do šablony
Osobnostně sociální rozvoj

Celý název kurzu:  Školní třída jako komunita. Jak z obyčejné třídy vybudovat společenství, v němž si lidé nejsou ukradení

Teorie:

Obsahem semináře je seznámit účastníky s tím, co znamená "komunita" a jakými způsoby lze ze školní třídy komunitu vybudovat. KURZ JE VHODNÝ ZEJMÉNA PRO TY ZE ZÁJEMCŮ, KTEŘÍ NEMAJÍ S PRACÍ S KOMUNITOU ZKUŠENOSTI. Účastníci nahlédnou pojetí komunity jako společenství svobodných a zodpovědných jedinců, kteří jsou schopni a ochotni se dohodnout na určitých pravidlech fungování. Podrobněji se seznámí i s tzv. dynamikou skupin, nahlédnou typy vedení komunit (např. strukturované vedení, nedirektivní vedení, tematické skupiny, zážitkové komunity), zjistí, pro jaké situace a kdy určité typy vedení komunit využít. Vyzkouší si a naučí se různé techniky interakce. Seznámí se s výhodami práce se vztahy (práce s třídou jako s komunitou je vždy práce se vztahy).

V rámci semináře budou mít účastníci i možnost probrat problematické momenty z práce se školní třídou v rámci profesní supervize.

Praxe:

V rámci semináře si účastníci vyzkouší komunitu sami na sobě. Budou moci zjistit, jak se cítí ve společenství, které není masou anonymních jedinců, kteří pouze plní povinnosti, ale malým krátkodobým společenstvím, v jehož rámci je možné bezpečné sdílení například profesních zkušeností (v hranicích osobního komfortu).

další informace

Olomouc 24.10.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 330 Naučte své studenty učit se s pomocí NLP (Neurolingvistické programování)

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

Naučte své studenty učit se s pomocí NLP (Neurolingvistické programování) – rychle, efektivně jednoduše 

 

Obsah: V průběhu semináře se budou střídat části výkladové s částmi praktickými, díky nimž si účastníci prakticky osvojí prezentované techniky. Po absolvování akce je tak budou schopni ihned aplikovat v praxi. V každé části bude ponechán dostatek prostoru pro dotazy účastníků.

1) Uvedení do NLP zážitkovou formou (25 min.) + stručné představení NLP (20 min.)

2) Neurobiologické předpoklady učení, aneb co všechno zvládne náš mozek? Žebřík učení, 4 fáze učení. Paměť. (45 min.)

3) Nežádoucí faktory: stres a omezující přesvědčení. V čem tkví jejich záludnost a jak s nimi pracovat. Praktický nácvik. (45 min.)

4) Posilující faktory: stav učení (hladina alfa), navození stavu učení (teorie, ukázka, nácvik), jak úspěšně podpořit proces učení (3 klíče: motivace, sebevědomí, disciplína) (2 x 45 min.)

5) Typologie studentů vzhledem k preferované formě přijímání informací (vizuální, auditivní, kinestetický, audio-digitální). Diagnostika preferovaného reprezentačního systému a využití v praxi. Oční nápovědy. Sebezkušenostní část. (45 min.)

6) Technika kotvení a možnosti jejího využití při studiu. Praktický nácvik. (45 min.)

7) Metoda Kaizen.

další informace

Praha 09.11.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc 11.1.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 332 Hlasová výchova pro pedagogy

Lektor/ka kurzu
Miroslav Dvořák, DiS.
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, vychovatelé ve školních družinách, vychovatelé v domovech mládeže, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239
Počet vyučovacích hodin
8

 

Práce s dechem a hlasová výchova

  • řízení dechu při mluvení
  • vědomá dechová kapacita a správná opora hlasu, měkký hlasový začátek
  • vznik zdravé fonace, brániční impuls
  • tvoření hlasu, síla hlasu
  • barva a znělost hlasu
  • co o nás prozradí hlas a jak zaujmout hlasem
  • jak umluvit prostor bez námahy

Technika řeči

  • respirace, fonace, artikulace, modulace - jak potřebné teoretické informace proměnit v mluvní praxi
  • srozumitelná artikulace - vokálů a konsonant, zvuková osnova věty
  • jak mluvit hodiny bez únavy hlasu
  • hlasová hygiena

Kultivovaný mluvený projev a publikum

  • jak získat a udržet pozornost posluchačů svým hlasovým a mluveným projevem
  • řečnické zlozvyky a nedostatky a jak se jim vyhnout
  • zvládání trémy při verbálním projevu

METODY

  • INTERAKTIVNÍ TRÉNINK se zapojením všech účastníků, teoretické zásady se okamžitě nacvičují v praxi, opakovaná cvičení, zpětná vazba lektora každému posluchači, rady a doporučení ke zlepšení dovedností,
  • dechová cvičení, význam dechu pro vznik hlasu, brániční impuls
  • rezonanční cvičení
  • artikulace vokálů a konsonant
  • vlastní příprava projevu
  • hlas a prostor, zvuková osnova věty - artikulace, větný a slovní přízvuk, intonace, tempo a dynamika
  • audio a video trénink

Lektor prakticky předvádí dechová a hlasová cvičení, individuálně konzultuje s posluchači a prakticky s nimi nacvičuje základní hlasové návyky:

  • nacvičujeme správné držení těla při mluveném projevu
  • prohlubujeme práci s dechem a s bránicí, vědomé brániční dýchání
  • cvičíme správné tvoření hlasového tónu, měkké hlasové začátky
  • naučíme se, jak šetřit hlas a ekonomicky využívat dech
  • procvičíme využívání rezonančních dutin
  • trénujeme důslednou a čistou vokalizaci, samohlásky a jejich dělení, artikulaci
  • používáme hlasová cvičení dle dispozic jednotlivců
  • dbáme na přesnou výslovnost a správný tvar mluvidel, artikulace
  • nacvičujeme texty s cílem vytvořit praktické dovednosti a návyky v oblasti mluveného projevu
  • video, audio trénink

HLASOVÁ VÝCHOVA

  • Vědomé dýchání - práce s dechem a jeho význam verbální projev
  • Brániční impuls
  • Hlasové začátky - správná fonace
  • Rezonance - zesílení hlasu, přirozená mluva na prostor
  • Artikulace - správná výslovnost vokálů a konsonant
  • Hlas je pracovní nástroj každého pedagoga
  • Všechna cvičení si zájemci vyzkouší prakticky, konkrétní a názorné ukázky

RÉTORIKA

  • Základní informace o vědomém a profesionálním dýchání, znění hlasu a artikulaci
  • Ukázka připraveného projevu
  • Zvuková osnova věty – frázování, větný přízvuk, intonace, tempo a dynamika
  • Neverbální část projevu – postoj, oční kontakt, jak vnímat a upoutat posluchače
  • Řečnické okrasy
  • Všechna cvičení si zájemci vyzkouší prakticky, konkrétní a názorné ukázky

další informace

Brno 31.10.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 4
 objednat

Praha 8.1.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

PP 333 Právní minimum pedagoga

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ, všichni pedagogičtí pracovníci
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

1.Právní rámec školských předpisů ve vztahu k povinnostem učitele a právům a povinnostem žáků (3 hod.)

2.Základní informace o pracovněprávním poměru vyučujícího (učitele) (2 hod.)

3.Právní aspekty šikany a souvisejících projevů chování žáků (2 hod.)

4.Kontrolní mechanismy ve školství (1 hod.)

další informace

Praha 15.11.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: 5
 objednat

PP 334 Jak na skupinové a kooperativní učení?

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

To, že učitel zařazuje práci ve skupinách, ještě nemusí znamenat, že učí žáky spolupracovat. Proč je důležité učit žáky spolupracovat? Protože kooperativní dovednosti patří dnes k nejžádanějším dovednostem na trhu práce. Každý člověk má jiné vnitřní předpoklady pro týmovou práci a každý může být jinak prospěšný pro práci v týmu. Společně se podíváme na to, jak navenek vypadá neefektivní tým a jak efektivní. Budeme pracovat s doporučeními pro zařazování kooperativního učení, a také podíváme se na to, jak kooperativní činnosti hodnotit. Toto téma významně souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.

Přehled témat:

  • formy učení
  • skupinové x kooperativní učení
  • analýza vnitřních předpokladů pro týmovou práci
  • efektivní x neefektivní týmy
  • formy práce a konstruktivismus
  • adaptace a harmonizace týmů
  • výukové programy s využitím skupinové či kooperativní práce
  • hodnocení skupinové a kooperativní práce
  • cíle a kritéria hodnocení
  • efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení

Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse budou probíhat v komunitním kruhu:

  1. představení tématu a cílů semináře
  2. představení lektora a účastníků
  3. snos myšlenek na téma: Co umíme?
  4. pojmenování vzdělávacích potřeb (resp. očekávání) k tématu ze strany účastníků (Co bychom se chtěli naučit? S čím si nevíme rady? Chtěli bychom odpovědi na tyto otázky…)
  5. praktické ukázky výukových programů – přímá práce účastníků kombinovaná s pozorováním videí
  6. analýza ukázek
  7. plánování dle potřeb účastníků
  8. společná reflexe – přijímání a poskytování zpětné vazby k prezentovaným plánům i přípravám

další informace

Praha 03.12.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Brno 05.12.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 341 „I Když se nikdo nedívá.“ Pedagogické formování charakteru dle J. A. Komenského

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, vychovatelé ve školních družinách, vychovatelé v domovech mládeže, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8
Tento kurz lze zařadit do šablony
Osobnostně sociální rozvoj

Náš učitel národů, J. A. Komenský, kdysi vznesl tuto otázku: „Kterak učiniti, aby člověk nejen věděl, co je dobré, ale též chtěl dobré, a také činil dobré, a to i když se nikdo nedívá?“ Vědět, chtít, činit – poznání, vůle, jednání. Nejen na oko, nejen před lidmi, ale před sebou, i když se nikdo nedívá, tj. být dobrý ze své podstaty. Je to vůbec možné? Je to reálné? Je to něco, co potřebujeme? Co je to vůbec dobro? Zlo? Morálno? Je možné naučit (se) dobru? Seminář reflektuje, ujasňuje a aplikuje tyto otázky.

  • „Měl bych“: člověk jako morální bytost (45 min.)
  • „Měl bys“: koho se týká dobro a zlo? (45 min.)
  • „Tak slibujeme“: vnější a vnitřní morální „policajt“, aneb co očekávat od etických kodexů? (45 min.)
  • Dobro-dinec: individuální aspekty etiky (dobrý k sobě) (45 min.)
  • Dobro-družnost: sociální aspekty etiky (dobrý k druhým) (45 min.)
  • Dobro-(v)zdání: metaetické aspekty (dobrý život „o sobě“) (45 min.)
  • Zlo-myslnost: kognitivní aspekt etického jednání (30 min.)
  • Zlo-volnost: volní aspekt etického jednání (30 min.)
  • Zlo-činnost: konativní aspekt etického jednání (30 min.)
  • Je možné naučit (se) dobru? Komenský a formování charakteru (90 min.)

další informace

Olomouc 03.12.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 342 Dodržování autorských práv při výuce

Lektor/ka kurzu
JUDr. Aleš Kout
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
158/2016-3-32
Počet vyučovacích hodin
4

Seminář seznámí se základními principy autorských práv a jejich dodržování při výuce. Zvláštní část semináře je věnována možnostem tzv. volného užití autorských děl, zejména citací a dále aspektům rozmnožování autorských děl, zejména učebnic. Popisuje také nejčastější druhy a případy porušování autorských práv ve školách. Seminář předpokládá podrobnou diskusi o praktických problémech učitelů v těchto oblastech.

další informace

Praha 14.12.2018, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

780 Kč

 objednat

PP 347 Komunikace v praxi středoškolských pedagogů

Lektor/ka kurzu
Ing. Radek Trnka, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8
Tento kurz lze zařadit do šablony
Osobnostně sociální rozvoj

Význam a funkce komunikace v praxi středoškolských pedagogů, praktické poznatky využitelné v komunikaci učitel x žák, komunikace a získávání/udržování přirozené autority ve studijní skupině středoškoláků, neverbální komunikace - mimické výrazy, gestika, paralingvistika (zabarvení hlasu, rychlost a plynulost řeči, síla a tón hlasu), kinezika (dynamika pohybového projevu učitele a udržení pozornosti žáků), taktilní projevy (podávání ruky apod.), posturologie, proxemika (vzájemná poloha částí a celého těla v kontextu), vytváření bariér, výběr a úprava oblečení, doplňky, vliv emocí na sociální komunikaci, empatické emoce, komunikační chyby.

další informace

Praha 13.11.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 0
 objednat

PP 348 Projektová výuka v praxi

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22820/2017-3-829
Počet vyučovacích hodin
8
Tento kurz lze zařadit do šablony
Projektová výuka

Praktická dílna, která poskytne účastníkům základní materiál pro projektovou výuku v ZŠ i ve volnočasovém prostoru. Seminář je především zaměřen na principy realizace projektové výuky ve školní praxi, upozorňuje na přednosti a úskalí projektů, nabízí i náměty na konkrétní projektové činnosti s žáky. Účastníci získají povědomí o typologii školních projektů i o integrované výuce. Uvědomí si, jak je důležité vhodně vybrat téma projektu, co je to gradace práce na projektu, zvolení závěrečného výstupu. V souvislosti s kariérním řádem je také důležité „prodat to, co děláme“.

Všechny ukázkové projekty byly realizovány v praxi, lze na nich detailně rozebrat klady a zápory. Součástí semináře je i řízená výměna zkušeností a závěrečná diskuze.

  1. Seznámení s projektovou výukou obecně, rozdíl mezi klasickou výukou, integrovanou tematickou výukou a projektovou výukou (odkazy na historii a literaturu), komunitní škola (škola otevřená veřejnosti).
  2. Proč zařazovat projektovou výuku do vyučování – její přednosti i negativa, typy projektů, cíle, kompetence, mezipředmětové vztahy, obohacené prostředí, partnerské organizace, závěrečné výstupy.
  3. Ukázky projektů – prezentace vybraných projektů (ukázky z praxe), pomůcky, výstupy.
  4. Hodnocení (práce třídy na projektu žáky), sebehodnocení (žáků), propagace a „jak je dobré umět prodat to, co děláme“.

další informace

Praha 24.10.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc 12.12.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 351 Vybrané problémy interkulturní komunikace

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8
Tento kurz lze zařadit do šablony
Inkluze

Záměrem kursu je seznámit studenty s klíčovými modely rozpracovanými za účelem objasnění interkulturní komunikace. Vyrovnávání se s kulturními rozdíly je přitom chápáno jako komplexní soubor schopností nezbytných pro komunikaci v multikulturních souvislostech s odlišnými lidskými subjekty ohledně kulturní a jazykové úrovně. V úvodních dvou přednáškách jsou vysvětleny klíčové pojmy relevantní pro interkulturní komunikaci (komunikátor a komunikant, odezva, problematické dekódování vzkazu v interkulturních souvislostech, etnocentrismus, stereotypizování, komplementarita verbální a neverbální komunikace, gestika, haptika, kinezika, paralingvistika, proxemika, atd.)  Dále jsou objasněny konkrétní modely interkulturní komunikace rozpracované Geertem Hofstedem, Fons von Trompenaarsem, Miltonem Bennettem, Johnem Hallem a Ingrid Pillerovou.

další informace

Praha 06.11.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 349 Sám sobě lídrem

Lektor/ka kurzu
Mgr. Monika Pavlíková
Cílová skupina
učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8
Tento kurz lze zařadit do šablony
Výchova k podnikavosti

Leadership je soubor organizačních, motivačních, kontrolních mechanismů jak dojít k úspěšnému cíli. Každý lídr stále rozvíjí svoje schopnosti a dovednosti a umí komunikovat.

Co je to Leadership. 1 vyuč. hod

Charakteristika lídra 2 vyuč. hod

Komunikační dovednosti 2 vyuč. hod

Dress code 2 vyuč. hod

Časový rozvrh 1 vyuč. hod

další informace

Praha 23.10.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 343 Zvládání žáků s výchovnými problémy I.a II.

Lektor/ka kurzu
PhDr. Lenka Svobodová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
16
Tento kurz lze zařadit do šablony
Inkluze

Počet problémových žáků neustále narůstá. Na učitele jsou kladeny stále vyšší nároky v oblasti výchovného působení, především při zvládání problémových žáků a stresových situací s nimi souvisejících. Seminář se skládá ze dvou na sebe navazujících částí. V první části se účastníci seznámí s příčinami problémového chování žáků a s možnostmi a hranicemi jeho ovlivnění, protože předpokladem úspěšného řešení problémového chování je hlubší porozumění příčinám. Stěžejní částí prvního semináře je také oblast prevence, tedy jak problémovému chování žáků předcházet, jak ho předvídat či eliminovat. Důležitou součástí práce s problémovými žáky je ale i práce s vlastními emocemi, jejichž zvládání se na úspěšnosti ovlivnění problému významně podílí. Na prvním semináři také učitelé dostanou podklady pro vyzkoušení v praxi, které budou v navazujícím semináři předmětem rozboru. Druhý seminář bude převážně praktický a bude úzce navazovat na část první. Účastníci se seznámí s konkrétními problémovými situacemi a variantami jejich řešení. Předmětem rozboru budou jak kazuistiky z praxe lektorky, tak i z praxe účastníků. Učitelé se také seznámí s technikami a strategiemi, které jsou chybné, dále jaká kázeňská opatření používat a v neposlední řadě také s tím, s kým při řešení problémového chování spolupracovat.

Osnova 1. Semináře (8 x 45 minut):

  1. Problémový žák, problémové chování – definice, pojetí, různorodost
  2. Příčiny problémového chování
  3. Problémové chování žáka a třídní klima
  4. Metodika – analýza problému/problémového chování
  5. Komunikace s problémovým žákem

Osnova 2. Semináře (8 x 45 minut):

  1. Možnosti ovlivnění problémového chování – prevence jako důležitý nástroj předcházení problémových situací
  2. Možnosti ovlivnění problémového chování – reakce na konkrétní problémové situace, kazuistiky, příklady z praxe
  3. Tlumení agresívních sklonů
  4. Chybné a nefunkční strategie
  5. Kázeňské metody a prostředky
  6. Zvládání vlastních emocí, psychohygiena

Výklad – prezentace v MS Power Point, individuální práce, sebezkušenostní techniky, práce ve skupinách, hraní rolí, zpětná vazba, reflexe provedených aktivit, diskuze, příklady z praxe, kazuistiky.

další informace

Olomouc 14.11. a 15.11.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

3 120 Kč

 objednat

Praha 06.12. a 07.12.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

3 120 Kč

volných míst: 0
 objednat

PP 344 ŠKOLA A EMOCE

Lektor/ka kurzu
PhDr. Lenka Svobodová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
24247/2016-2-641
Počet vyučovacích hodin
8
Tento kurz lze zařadit do šablony
Osobnostně sociální rozvoj

Emoce jsou nejrychlejší komunikační prostředek, který však někdy bývá zdrojem mnoha nedorozumění či konfliktních situací. Správné vnímání emocí nám může pomoci se lépe orientovat v sobě i druhých a ovlivnit jejich chování. Jaké situace ve škole vyvolávají emoce? A jaké konkrétně to jsou? Vzbudit v někom emoce není složité, ale vzbudit emoce, které motivují, tak snadné není. Jak tlumit negativní emoce a posilovat pozitivní? A jak je využít ve svůj prospěch? Nejen na tyto otázky nabízí seminář odpovědi. 

Osnova semináře:

1. Emoce – definice, původ slova, pojetí emocí, význam emocí, emoční inteligence.

2. Emoce a jejich vývoj, role emocí, věková specifika jednotlivých období.

3. Druhy a složky emocí – nižší, vyšší, emoce x pocity, afekty, nálady.

4. Emoce a výkonnost – jak emoce ovlivňují náš výkon a chování, emoce a motivace, emoce a temperament.

5. Emoce a komunikace – projevy emocí, vyjadřování emocí, subjektivita vnímání i prožívání.

6. Emoční problémy v jednotlivých vývojových obdobích, potlačování emocí a jejich důsledky.

7. Emoce ve škole – konkrétní příklady situací a emocí.

8. Metody práce s emocemi, zvládání emocí, odolnost, zodpovědnost za své emoce.

9. Možnosti hodnocení emočního prožívání a jeho projevů – testové metody, dotazníky, projektivní metody (kresba), trénink zvládání emocí.

Použité techniky a aktivity:

Výklad – prezentace v MS Power Point, individuální práce, sebezkušenostní techniky, práce ve skupinách, hraní rolí, zpětná vazba, reflexe provedených aktivit, diskuze, příklady z praxe, kazuistiky.

další informace

Praha 25.10.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc 21.11.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace