Kurzy

WEB 99 Efektivní komunikace mezi školou a rodinou - webinář

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář bude veden aktivním výkladem s možností diskuse k řešení konkrétních situací. Účastnící se seznámí jak vést efektivní rozhovory s rodiči. Účastníci si vyzkouší některé komunikační techniky

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 04.10.2022, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 100 Formativní hodnocení dětí a žáků - webinář

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář bude veden aktivizujícím výkladem s možností řízené diskuse, aby účastníci mohli sdělovat své zkušenosti s aktivizačním zpětnovazebním hodnocením. Uvědomí si důležitost podporujícího a motivujícího hodnocení pro další individuální rozvoj dítěte a žáka. Na semináři se zaměříme na formativní hodnocenía hodnocení pro učení.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 05.10.2022, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 105 Rozvoj jemné a hrubé motoriky aneb grafomotorika hrou - webinář

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, pedagogové volného času, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • seznámení s jemnou a hrubou motorikou a grafomotorikou (1h)
  • rozvoj jemné a hrubé motoriky u dětí v MŠ a mladšího školního věku (1h)
  • důležitost jemné a hrubé motoriky u dětí (1h)
  • ukázka praktických pomůcek a grafomotorických cvičení do praxe (1h)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 14.10.2022, 10:00–13:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 118 Time Management (rozvoj osobnosti) - webinář

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tvůj život je výsledkem rozhodnutí, které děláš, pokud se Ti Tvůj život nelíbí, je čas vybrat si lépe.“

V osmi hodinách budou posluchači seznámeni s tématem Time Management a souvisejícími pojmy.

Obsah kurzu:

  1. úvod do Time Managementu a sebepoznání, druhy pracovních typů (modely práce) a jejich problematické oblasti;
  2. work-life balance, jak zvládat stres;
  3. analýza současného stavu (osobnostní SWOT analýza);
  4. stanovování cílů (směr a určení cílů, osobní referenční rámec, analýza činností);
  5. znaky špatného řízení času a jak je eliminovat (rozbor výsledků analýzy činností se SWOT analýzou, kvadrant důležitosti a naléhavosti, revize činností dle osobního referenčního rámce, identifikace „zlodějů času“ a jejich eliminace);
  6. vlastní řízení času (plán – roční, měsíční, týdenní – dle daných cílů), jak zvýšit vlastní produktivitu práce, delegování, prokrastinace,
  7. systémy Time Managementu, správné návyky – motivace pro změnu hodnot / postojů / dosavadních návyků;
  8. diskuze, shrnutí, závěr.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 20.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 119 Inkluze na střední škole - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Soňa Havlíčková
Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

- legislativní rámec inkluzivní pedagogiky (45 minut)

školský zákon a související vyhlášky

- základní pojmy inkluze (90 minut)

integrace a inkluze, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, podpůrná opatření a jejich konkrétní podoba, plán pedagogické podpory a individuální vzdělávací plán

- individualizace a diferenciace na střední škole (90 minut)

vymezení pojmů individualizace a diferenciace, východiska pro individualizaci a diferenciaci, individualizace a diferenciace na střední škole

- úloha jako prostředek individualizace a diferenciace (90 minut)

vymezení pojmu učební úloha, taxonomie učebních úloh, strategie a metody podporující individualizaci na střední škole

- diskuse, sdílení (45 minut)  

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 07.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 120 Základy sociální psychologie pro pedagogické pracovníky. - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Třída a škola jsou velké a důležité sociální systémy (skupiny), kde se žák/student nebo pedagog chtě nechtě socializuje. Základní poznatky o žácích s hlediska sociální psychologie by měly být pro pedagogy klíčové.

Vysvětlíme si základní pojmy v sociální psychologii, jako je skupina (jejich vznik, dělení a další specifika), socializace, sociální normy, sociální role, vztahy ve skupině, sociální učení a další. Každé společenství lidí je pro všechny jedince nositelem naplnění důležitých potřeb, ale bohužel také nositelem nebezpečí či nepříjemných zkušeností a pocitů.

Na základě vědomosti základních ovlivňujících sociálních a socializačních faktorů u žáků (ale také u pedagogů a rodičů) může edukovaný pedagog lépe realizovat prevenci, včasnou diagnostiku či adekvátní řešení vzniklých potíží.

Lektor jakožto psycholog se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu. 

 

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

  • Vymezení oboru sociální psychologie její využití v pedagogice – o čem vlastně pojednává – zabývá se specifiky jednotlivých jedinců v kontextu skupiny (třída, škola) a společnosti (vzdělávací a výchovný proces). 0,5 hod
  • Základní pojmy v sociální psychologii (skupina, společnost, sociální potřeby, sociální role, norma, odlišnost, chování ve skupině aj.) 0,5 hod
  • Aplikace poznatků sociální psychologie ve vztahu k jednotlivému žákovi (začlenění versus vyčlenění do třídy, sociální role se svými silnými a slabými stránkami aj.) 1 hod
  • Aplikace poznatků sociální psychologie ve vztahu ke třídě a škole (hierarchie, zdravé a patologické sociální role, druhy skupin, fáze utváření skupin aj.) a využití těchto poznatků v lepším pochopení žáků (jejich sociálních potřeb a potíží) souvisejících v lepší prevenci, diagnostice a řešení potíží ve třídních kolektivech. 1 hod
  • Prevence, diagnostika a řešení jednotlivých druhů sociální patologie ve třídě a škole (rivalita, vyčlenění, ignorance, nepřátelství a další). 0,5 hod
  • Shrnutí, dotazy, zpětná vazba. 0,5 hod

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 07.10.2022, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 121 Prevence a řešení potíží v kyberprostoru s akcentem na kyberšikanu. - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Problematika užívání kyberprostoru žáky a studenty ve škole či mimo školu se stává více a více palčivějším negativním fenoménem, který zaměstnává nejen rodiče, ale především pedagogy, školní psychology nebo preventisty. Virtuální prostor skýtá pro žáky mnoho výhod, ale bohužel také velkou část rizik, o jejichž předcházení, včasném záchytu a efektivním řešení by měl mít základní přehled každý pedagog.

Vysvětlíme si různé typy rizikových projevů v kyberprostoru, jako je Kybergrooming, Webcamtrolling, Sexting, Happy slapping, Hoax a další fenomény, které jsou v dnešní době velmi aktuální a mohou se u žáků vyskytnout. Samozřejmě neopomeneme základní informace o sociálních sítích, které naprostá většina žáků a studentů denně využívá a bohužel také zneužívá nebo se prostřednictvím jich stává jejich obětí.

Hlavní zřetel bude kladen na problematiku kyberšikany, u které si vysvětlíme mechanismus jejího vzniku, její fáze, základní typy a především její prevenci, diagnostiku a adekvátní řešení.

Škola by se měla k výskytu kyberšikany (nebo jiných „kyber“ útoků) postavit čelem vždy – jak v případě, že k ní dochází v době výuky (resp. na půdě školy), tak i když probíhá mimo ni. V prvním případě existují ucelené postupy, kterých by se měla každá škola držet. V případě druhém je doporučeno pracovat s kolektivy, kde ke kyberšikaně dochází, protože naprostá většina případů kyberšikany souvisí s reálnými vztahovými potížemi (agrese, nepřátelství, šikana) ve třídě i mimo virtuální prostor.  

Seminář obsahuje jednak teoretická východiska problematiky užívání kyberprostoru žáky, na straně druhé budou účastníci seznámeni s ukázkami konkrétních aktivit – detailně si vysvětlíme některé techniky, přímo použitelné při prevenci, diagnostice nebo řešení projevů rizikového chování u žáků a studentů spojeného s používáním kyberprostoru.

Probereme si také konkrétní kazuistiky z praxe, při kterých se reálná kyberšikana řešila.

Lektor jakožto školní psycholog a preventista se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu. 

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 25.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 531 Rozvoj čtenářské gramotnosti v různých předmětech

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Přehled témat:

  • čtenářská gramotnost a čtenářské dovednosti
  • metody práce s texty a konstruktivismus
  • výukové programy s využitím metod práce s texty
  • cíle a kritéria hodnocení
  • efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení a čtení

Klíčovým tématem tohoto setkání je rozvoj čtenářské gramotnosti a čtení s porozuměním. Společně se podíváme na to, jaké dovednosti má mít osvojené dobrý čtenář. Na ukázkách konkrétních výukových programů či metod aktivního učení zaměřených na práci s texty budeme tyto dovednosti analyzovat a navrhovat, jak je hodnotit a vyhodnocovat. Každý účastník obdrží sadu vyzkoušených metod práce s texty v elektronické podobě. Každý účastník bude mít příležitost si naplánovat, jaké nejbližší kroky podnikne ve své praxi. Vytvoří si nástřel konkrétní vyučovací jednotky. Každý účastník bude mít možnost svůj nástřel sdílet s ostatními účastníky i možnost přijímat a poskytovat zpětnou vazbu. Tato témata úzce souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 07.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 09.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 10.11.2022, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 532 Strategie řízení výuky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Přehled témat:

  • motivace
  • plánování
  • formulace cílů
  • vyhodnocení na základě předem nastavených kritérií
  • metody a formy aktivního učení
  • hodnocení a sebehodnocení dovedností, produktů a procesů
  • reflexe učitele

V rámci semináře strategie řízení výuky se budeme zabývat společným sdílením konkrétních strategií, které učitelé na škole používají. Na základě této zkušenosti budeme hledat, podle jakých kritérií by se daly strategie třídit a k jednotlivým kritériím budeme hledat činnosti, kterými by se měl učitel zabývat. Z přehledu: „Co by měl učitel umět a znát, aby volil efektivní strategie řízení výuky“, si účastníci vyberou oblast, které se budeme podrobněji věnovat. Každý účastník dostane podporu v elektronické podobě.     

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 05.12.2022, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 09.12.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 14.12.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 538 Od skupinové práce ke kooperativnímu učení - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14003/2021-4-437
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář nabízí účastníků krátký náhled do Komenského didaktických zásad, rozděluje výukové metody z několika hledisek, nabídne pohled do obecných zásad interaktivní výuky se zdůrazněním změny role učitele. V praktických dovednostech (třífázový rozhovor) si účastníci ověří, k jakým cílům vede vzájemná spolupráce žáků, vyvodí si tvorbu, pravidla
a role žáků při práci ve skupině i kritéria hodnocení skupinové práce. V praktických činnostech (soustředné kruhy, překřížené skupiny, bzučící skupiny, metoda barevných papírů + I.N.S.E.R.T.) vyvozují znaky a výhody kooperativního učení pro žáka i učitele.

  • Komenského didaktické zásady – 20 min.
  • Obecné zásady interaktivní výuky – 25 min
  • Změna role učitele v době kurikulární reformy školství – 45 min
  • Spolupráce učitelů i žáků jako prostředek k rozvoji klíčových kompetencí a zvýšení efektivity výchovně vzdělávacího procesu – 45 min
  • Skupinová práce – pravidla, role, kritéria hodnocení – 90 min
  • Kooperativní učení – obecné zásady, role učitele i žáka při kooperativním učení, hodnocení – 90 min
  • Výhody a nevýhody skupinové práce a kooperativního učení – 45 min

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 20.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 539 Hodnoty aneb co máme společného? Týmové role a možnosti radostné spolupráce – webinář

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vysvětlení základních pojmů z oblasti týmové spolupráce, osobních hodnot a hodnot organizace, efektivní komunikace a řešení konfliktů. Specifika týmů se ZTP pracovníky, problematika inkluze a vyloučené mládeže. Použité techniky a aktivity: Prezentace, diskuse, výměna zkušeností, praktické příklady, řešení aktuálních problémů členů výukové skupiny, ukázková vyhodnocení a skupinová práce.

  • vysvětlení základních pojmů z oblasti týmové spolupráce v kontextu osobních hodnot, specifika role lídra či vedoucího při řízení týmů 45 minut
  • model Iceberg, jeho aplikace při rozpoznávání osobních hodnot 45 minut
  • nalezení osobních hodnot – práce ve skupinkách a ukázkové vyhodnocení 45 minut
  • co máme společného? Osobní hodnoty a jejich vliv na chování, motivaci, komunikaci a týmovou spolupráci (včetně praktické ukázky motivační diagnostiky) 2x45 minut
  • řešení konfliktních situací vznikajících vlivem odlišných osobních hodnot, schopností či tělesných, duševních nebo sociálních omezení (ZTP, inkluze, vyloučená mládež) 45 minut
  • klíčové role v týmu, jejich sladění, vedení a využití pro efektivní spolupráci 45 minut
  • podpora členů týmu prostřednictvím vazby osobních hodnot na hodnoty organizace 45 minut

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 04.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 540 Mít vše hotovo, aneb práce i život bez stresu

Lektor/ka kurzu
RNDr. Martin Švec, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Základem kurzu je efektivní správa úkolů, projektů a cílů. Účastníci se seznámí se stále více rozšířenou a využívanou metodou “Mít vše hotovo”, jejímž hlavním principem je využívat lidský mozek k přemýšlení a tvoření a správu svých úkolů přenechat promyšlenému a fungujícímu systému, který za svého uživatele hlídá, co je třeba kdy a kde udělat a snižuje tak stres z velkého množství úkolů a termínů v ideálním případě na nulu. Účastníci se naučí, jak zavést osobní produktivitu do života jednotlivce či týmu, jak se vypořádat s návalem úkolů, jaké nástroje (papírové i digitální) využít a naučí se s nimi pracovat.

  • Základy metody Mít vše hotovo (1 vyučovací hodina)
  • Mít vše hotovo 1 – sbírání, třídění (1 vyučovací hodina)
  • Mít vše hotovo 2 – revize, splnění úkolů (1 vyučovací hodina)
  • Praktické ukázky metody (1 vyučovací hodina)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 03.11.2022, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

Olomouc 10.11.2022, 10:00–13:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

PP 541 Vedení třídnických hodin jako základ primární prevence na škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Markéta Hlavsová
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
39989/2020-4-907
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Práce třídního učitele v tématech primární prevence je vnímána jako důležitý a základní článek pro předcházení a prvotní řešení rizikových projevů v chování žáků. V rámci teoretické části kurzu budou frekventanti seznámeni se základními pravidly vedení třídnické hodiny, tvorbou pravidel a se základy přiměřené reflexe aktivit. V teoretické části budou též seznámeni se základním postupem vytvoření, plánování, realizace a vyhodnocení třídnické hodiny. 

V praktické části kurzu, která tvoří většinovou náplň, budou frekventantům formou zážitkové pedagogiky představeny konkrétní metody práce s třídním kolektivem v rámci třídnických hodin, dále budou formou kazuistik představeny různé formy a možnosti preventivní práce se školním kolektivem a způsoby řešení možných obtíží ve školní třídě. Prakticky budou realizovány workshopy na různé typy třídnických hodin, návody na reflexi. Třídnické hodiny jsou cílené zejména na pokrytí témat nespecifické i specifické primární prevence ve školní třídě, tak, jak je doporučeno v minimálním preventivním programu školy.

Součástí kurzu bude předání ucelené metodiky: Metodika vedení třídnických hodin ve vztahu k primárně preventivním aktivitám v práci třídního učitele. („Skácelová, L. (2012). Metodika vedení třídnických hodin. Praha: Univerzita Karlova v Praze & Togga.“) Tato metodika byla vypracována ve spolupráci s učiteli a školními metodiky prevence ze základních a středních škol v Brně a blízkém okolí. Je v ní utříděno množství námětů a zkušeností tak, aby se mohly stát dobrým pomocníkem i inspirací při práci s dětmi.

Konkrétními tématy jsou:

  • Proč dělat třídnické hodiny (TH)
  • Jakou strukturu má TH
  • Jak pracovat s následností témat v TH
  • Komunitní kruh
  • Využití her v rámci TH
  • SOS situace při TH
  • Práce s pravidly (jak formulovat, dodržovat a reagovat na porušování pravidel)
  • Manuál vybraných témat ze specifické i nespecifické prevence
  • Výměna zkušeností

Forma realizace: Workshop s praktickými příklady, krátkými teoretickými vstupy, metody zážitkové pedagogiky, diskuse - výměna zkušeností, rozbor kazuistik. Seznámení s komplexní metodikou.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 08.11.2022, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 543 Manipulace v jednání 2 aneb cenou za svobodu je věčná bdělost!

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jana Prošvicová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Charakteristické znaky vztahových manipulátorů, jsme všichni manipulátoři? Za jakými maskami se skrývají ti, kdo s lidmi manipulují? Nejasná vyjadřování, konkrétní postupy manipulátorů, využívání prostředníků. – 2. hodiny

Navozování viny, manipulátor a zodpovědnost, manipulátor a komunikace, změna názorů a chování podle situace. – 2 hodiny

Přehlížení potřeb druhých, cvičte se v kontramanipulaci, jak se manipulaci ubránit? Naučit se odmítat, racionálně – emoční strategie. Psychologická a somatická poškození. – 2 hodiny

Charakteristika sociopatů, ledoví lidé, pochybnosti o autoritách, pozor na komplimenty, pozor na vzbuzování soucitu. Jak je odhalit a porazit? – 2 hodiny

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 14.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 04.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 11.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 544 Marketing v praxi

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V rámci kurzu absolvent získá základní znalosti z oblasti marketingu a naučí se je aplikovat na jednoduchém projektu do praxe. Bude využito videoprezentací, případových studií, pracovních listů a interaktivních cvičení.

  • Seznámení se základy marketingu a marketingové prostředí (2 hod)
  • Identifikace cílových skupin, segmentace, targeting positioning (2 hod)
  • Marketingový mix 4P/7P (2 hod)
  • Sociální marketing, guerilla marketing (2 hod)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 11.10.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 10.11.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 08.12.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 545 Základy vývojové psychologie pro pedagogické pracovníky.

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vývojová psychologie pozoruje a popisuje především psychické (emoční, hodnotové, vztahové a jiné) i fyzické změny lidské osobnosti v závislosti na čase. Člověk zažívá neustálou změnu od početí až do smrti. Pro pedagoga pracujícího s dětmi, které se neustále tělesně i duševně mění, může znalost právě těchto změn velice pomoci v pochopení žáků a v adekvátním vztahu k nim. 

V období vzdělávacího procesu (v kontextu školství mateřského, základního, středního či vysokého) prochází každý žák (a samozřejmě také pedagog a rodič) specifickými vývojovými stádii, pro které jsou určité tělesné a duševní (např. emoce, utváření hodnot a cílů) typické. Každé vývojové stadium v sobě skýtá u většiny jedinců obecné prvky, které právě vývojová psychologie popisuje.

Vzhledem k důležitosti věkového rozmezí vzdělávacího procesu u žáků a studentů se nejvíce zaměříme na vývojové změny, potřeby a další fyzická či psychická specifika předškolního věku, mladšího školního věku a dospívání. Samozřejmě však neopomeneme také další stádia, jako je např. období dospělosti.

Lektor jakožto psycholog se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu. 

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

  • Vymezení oboru vývojové psychologie a její využití v pedagogice. Co tedy vývojová psychologie zkoumá a jak ji může použít pedagog ve výuce a vztahu ke svým žákům. 0,5 hod
  • Popis jednotlivých vývojových stádií (edukačního věku) s aplikací do pedagogické sféry. Předškolní věk, mladší školní věk, dospívání (pubescence a adolescence) a dospělost. 1 hod
  • Aplikace poznatků vývojové psychologie v rámci prevence, diagnostiky a řešení potíží ve školním prostředí. Vysvětlení typických projevů (pozitivních i negativních) žáků a studentů v daných vývojových fázích ve školním i mimoškolním prostředí (emoce, potřeby, chování žáků). 1 hod
  • Aplikace poznatků vývojové psychologie ve vztahu pedagog/žák. Měnící se role (autorita) – vztah pedagoga se žáky v průběhu jejich věku, možnosti efektivnější komunikace a spolupráce pedagogů se žáky v jednotlivých vývojových obdobích.       1 hod
  • Shrnutí, dotazy, zpětná vazba. 0,5 hod

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 31.10.2022, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

Praha 25.11.2022, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

PP 546 Prevence a řešení potíží v kyberprostoru s akcentem na kyberšikanu.

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, výchovní poradci, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Problematika užívání kyberprostoru žáky a studenty ve škole či mimo školu se stává více a více palčivějším negativním fenoménem, který zaměstnává nejen rodiče, ale především pedagogy, školní psychology nebo preventisty. Virtuální prostor skýtá pro žáky mnoho výhod, ale bohužel také velkou část rizik, o jejichž předcházení, včasném záchytu a efektivním řešení by měl mít základní přehled každý pedagog.

Vysvětlíme si různé typy rizikových projevů v kyberprostoru, jako je Kybergrooming, Webcamtrolling, Sexting, Happy slapping, Hoax a další fenomény, které jsou v dnešní době velmi aktuální a mohou se u žáků vyskytnout. Samozřejmě neopomeneme základní informace o sociálních sítích, které naprostá většina žáků a studentů denně využívá a bohužel také zneužívá nebo se prostřednictvím jich stává jejich obětí.

Hlavní zřetel bude kladen na problematiku kyberšikany, u které si vysvětlíme mechanismus jejího vzniku, její fáze, základní typy a především její prevenci, diagnostiku a adekvátní řešení.

Škola by se měla k výskytu kyberšikany (nebo jiných „kyber“ útoků) postavit čelem vždy – jak v případě, že k ní dochází v době výuky (resp. na půdě školy), tak i když probíhá mimo ni. V prvním případě existují ucelené postupy, kterých by se měla každá škola držet. V případě druhém je doporučeno pracovat s kolektivy, kde ke kyberšikaně dochází, protože naprostá většina případů kyberšikany souvisí s reálnými vztahovými potížemi (agrese, nepřátelství, šikana) ve třídě i mimo virtuální prostor.  

Seminář obsahuje jednak teoretická východiska problematiky užívání kyberprostoru žáky, na straně druhé budou účastníci seznámeni s ukázkami konkrétních aktivit – detailně si vysvětlíme některé techniky, přímo použitelné při prevenci, diagnostice nebo řešení projevů rizikového chování u žáků a studentů spojeného s používáním kyberprostoru.

Probereme si také konkrétní kazuistiky z praxe, při kterých se reálná kyberšikana řešila.

Lektor jakožto školní psycholog a preventista se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu. 

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 14.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 11.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 548 Specifika dětí v náhradní rodinné péči

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, výchovní poradci, speciální pedagogové
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurs se zaměřuje na praktické otázky přístupu ke vzdělávání a pomoci dětem v náhradní rodinné péči (dále jen NRP). Seznamuje frekventanty s cestami, jak a odkud se děti do NRP dostávají, jaký je právní rámec a jaká práva a povinnosti vznikají náhradním rodičům (osvojitelům, pěstounům, opatrovníkům, poručníkům). Hlavní část kursu se věnuje specifikám duševního a fyzického traumatu způsobeného zanedbáváním a týráním ze strany biologických rodičů a technikám, jak dětské duše a těla uzdravovat (terapeutické rodičovství, rozeznání a zvládání traumatu, hranice trpělivosti, projevy podvědomé i vědomé, nedosycení potřeb, strategie přežití, metody práce, např. použití maňáska).

Pedagog ve školce/škole tráví s dítětem velké množství času a má významnou možnost pomáhat hojit hluboké rány, stejně jako bohužel v případě neznalosti těmto traumatizovaným dětem může ještě více ublížit. V praxi může nabyté znalosti pedagog uplatnit i u dětí z nefunkčních biologických rodin, kde často dlouhá léta dochází k týrání či zanedbávání, aniž by si okolí všimlo a dítěti pomohlo. Výchova a vzdělávání dítěte v NRP je týmová spolupráce, ve které kromě náhradních rodičů, psychologů, lékařů a jiných specialistů hraje pedagog zásadní roli. Pochopit znamená dítě přijmout, jaké je, a pomoci mu tím. Naučíme se, jak pedagog komunikuje s náhradním rodičem a jaké postavení v dané situaci mají biologičtí rodiče. Jak před třídou hovořit o NRP a jak děti přirozeně informovat o různých způsobech soužití v rodinách a zachovat přitom lidskou důstojnost a úctu k dětem v NRP.

Kurs je pojat prakticky – jeho autorka je schválenou pěstounkou.

Používané techniky: Výklad, prezentace, příklady, grafika, zapojení do kolektivních demonstrací (zážitkový seminář) a diskuse o zkušenostech s jednotlivými účastníky kursu.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 21.09.2022, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

Brno 22.09.2022, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

Praha 29.09.2022, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

PP 549 Cestování – zodpovědně a bezpečněji

Lektor/ka kurzu
MUDr. Eva Pernicová, MBA
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32569/2020-5-698
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V průběhu přednášky probereme témata: 

  • příprava na cestu (plánování destinace s ohledem na zdravotní stav a charakter cestování, doporučení před odjezdem) – 45 min.
  • cestování rizikových skupin: těhotné ženy, diabetici, alergici, děti aj.  – 45 min.
  • rizika spojená s konzumací potravin; cestovní lékárnička a další výbava cestovatele – 45 min.
  • praktické rady - očkování, prevence malárie, výšková nemoc, první pomoc při poranění zvířaty aj. – 45 min.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 07.10.2022, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

Praha 05.01.2023, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

Olomouc 19.01.2023, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

PP 550 Sebezkušenostní orientace pedagoga při práci se žáky

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V semináři budou účastníci reflektovat vlastní teoretické poznatky z přípravy na svoji profesi, konkrétní pedagogické zkušenosti a schopnosti zvládat nepříjemné situace ve vzdělávacím procesu se žáky. Hlavní pozornost tedy nebude směřována na žáky jako takové, ale zaměří se především na osobnost pedagoga. Pedagog svým působením ovlivňuje nejen požadované výsledky svých žáků, ale především jejich chování. Uvědomováním si vlastních schopností a nastavením na vnímání skutečných požadavků dětí pedagog přirozenějším způsobem dokáže zvládat běžné a konfliktní situace ve školním prostředí. Vzájemnou spoluprací během semináře budou zjišťovány osobnostní charakteristiky, které jsou vhodné pro další rozvíjení. Bezpečným způsobem budou také osloveny ty vlastnosti nebo naučené postupy pedagoga, které je při vzdělávání vhodné omezit nebo změnit.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 16.12.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 07.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 551 Kdo křičí je zdráv aneb pozadí první pomoci

Lektor/ka kurzu
MUDr. Robert Pleskot
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V jednom dni si projdeme základní témata první pomoci, dozvíme se o způsobu jak první pomoc trénovat a vysvětlíme si proč je první pomoc výukový problém. Ochutnáme zážitkovou výuku a natrénujeme

  • Trénujeme záklon, aneb smysl a způsob výuky první pomoci 2h
  • I mrtví dýchají - resuscitace za pár vteřin 1h
  • Ucpávání trubek, aneb infarkt a mrtvice z pohledu současné urgentní medicíny 1 h
  • Jenom ožralý? Příčiny bezvědomí jednoduše a s příklady 1 h
  • Helma, aneb úrazy hlavy, dopravní nehoda od prvních okamžiků 1 h
  • Co znamená zhoršení dýchání, aneb rozdíl mezi hysterií a embolií 1h
  • Témata a trénink na Vaše přání 1h

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 07.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 22.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 09.12.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 552 Sedm kroků k bezpečnému a podnětnému prostředí pro učení

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Pocit ohrožení, tlak a toxický stres jsou faktory, které omezují naši kapacitu učit se. Pro efektivní učení je tedy bezpodmínečně nutné, abychom se cítili bezpečně. V tomto interaktivně zaměřeném semináři společně najdeme odpověď na to, jak ve škole pro naše žáky vytvářet bezpečné a zároveň podnětné prostředí pro učení. Zaměříme se na sedm hlavních kroků, které k takovému prostředí vedou, a zjistíme, jakou roli v tom všem hraje učitel.

Aktivizační metody a interaktivní techniky, diskuse, řešení problémů, apod.

  • Co ovlivňuje žáka v jeho učení – 1 hodina
  • Charakteristika bezpečného a podnětného prostředí – 1 hodina
  • 7 kroků k utváření bezpečného a podnětného prostředí – 3 hodiny
  • Role učitele při vytváření bezpečného a podnětného prostředí – 1 hodina

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 11.01.2023, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

Brno 18.01.2023, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

Praha 25.01.2023, 9:30–14:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

WEB 134 Vedení třídnických hodin jako základ primární prevence na škole - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Markéta Hlavsová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Práce třídního učitele je vnímána jako základní článek pro předcházení a prvotní řešení rizikových projevů v chování žáků. Právě třídnická hodina, její tvorba, struktura a náplň bude hlavním námětem celého webináře.

Kurz je veden maximálně prakticky se zaměřením na konkrétní metody práce s třídním kolektivem v rámci třídnických hodin. Dále budou formou kazuistik představeny různé formy a možnosti preventivní práce se školním kolektivem a způsoby řešení možných obtíží ve školní třídě.

 

Konkrétními tématy jsou:

  • Proč dělat třídnické hodiny (TH)
  • Jakou strukturu má TH
  • Jak pracovat s následností témat v TH
  • Komunitní kruh
  • Využití her v rámci TH
  • SOS situace při TH
  • Práce s pravidly (jak formulovat, dodržovat a reagovat na porušování pravidel)
  • Manuál vybraných témat ze specifické i nespecifické prevence
  • Výměna zkušeností
  • 1. blok (1,5 hod) - Zahájení, představení se, zmapování účastníků, emoční screening skupiny (emoční karty - náměty a jejich využití)
  • 2. Blok (1,5 hod) - Aktivita Káva/čaj, reflexe, TH - blok cíle, nastavení hodiny, struktura
  • 3. Blok (45 min) - Teorie - Komunitní kruh, aktivita “OBÁLKA”, teorie - hry a potřeby třídy (zdroje inspirace, základní dělení)
  • 4. Blok (45 min) - cílená zpětná vazba, reflexe a hodnocení - rozdíly, využití, náměty a trénink ve skupinách
  • 5. Blok (45 min) - Rozbor kazuistik účastníků + SOS krizové situace - řízená diskuze
  • 6. Blok (45 min) - náměty pro práci se třídou (metodiky, literatura, sdílení zkušeností) zhodnocení, ZV od účastníků

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 09.12.2022, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 533 Jak vyjednávat s podřízenými a rodiči?

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Vyjednávání není boj                                                                                               5 h

            -  Základy vyjednávání

            -  Seznámení s metodou BATNA

            -  Fáze vyjednávacího procesu

            -  Vyjednávací styly a taktiky

            -  Řešení patových situací při vyjednávání

            -  Vyjednávací hra Červený a zelený

           

  • Přesvědčivá argumentace                                                                            2 h

            -  Pravidla přesvědčivé argumentace

            -  Principy logické argumentace

            -  Řečnické triky        

 

  • Zvládání námitek                                                                                         1 h

            -  Námitka jako projev zájmu

            -  Techniky překonávání námitek

            -  Modelové situace

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 05.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 12.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 307 Specifika výuky českého jazyka žáků - cizinců

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
39989/2020-4-907
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz se zaměřuje na možnosti využití vybraných metod a postupů ve výuce češtiny pro cizince. Většina z nich rozvíjí čtenářskou gramotnost chápanou jako schopnost porozumět psanému textu, přemýšlet o něm a používat jej k dosahování určitých cílů, k rozvoji vlastních schopností a vědomostí a k aktivnímu začlenění do života společnosti. Vybrané metody slouží ve výuce češtiny pro cizince nejen k motivaci a rozvoji psaní a mluvení, nezbytných k běžnému dennímu kontaktu, ale i k úspěšnému testování znalostí a složení zkoušek.

  • Alternativní metody výuky (obecně)
  • Metody pro podporu čtenářských dovedností
  • Metody pro podporu psaní
  • Výuka konverzace
  • Testování 

Seminář je vhodný i pro učitele základních škol. Pro tuto cílovou skupinu nicméně není akreditován.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 07.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 21.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 28.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZŠ 123 Diagnostika dítěte předškolního a školního věku

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastníci se dozví důležitost diagnostikování dětí a žáků pro další učení a celoživotní vzdělávání. Souvislost diagnostikování se stanovením výchovně vzdělávacím cílem, rozvoj dítěte a žáka dle jeho individuálních schopností a možností každého žáka a dítěte. Seminář bude veden prostřednictvím aktivního výkladu s možností řízené diskuse o zkušenostech účastníků s diagnostikováním

  1. blok 90 minut
  • Úvod a organizace semináře
  • Pedagogická diagnostika v požadavcích RVP PV, RVP ZV 
  • Pedagogická diagnostika jako vědní disciplína zabývající se diagnostikováním
  • Formulace cílů výchovně vzdělávacího procesu na základě diagnostiky dítěte, žáka
  • Diagnostická činnost učitele
  1. blok 90 minut
  • Pedagogická diagnostika neformální, formální, současné přístupy
  • Požadavky na diagnostickou činnost, individuálnost, komplexnost, integrativnost, kontinuálnost, konkrétnost, objektivnost, konsenzualita, prognostický charakter, pedagogický optimismus
  • Etapy pedagogické diagnostiky
  • Typy diagnostikování, vstupní diagnostika, průběžná diagnostika, výstupní diagnostika
  1. blok 90 minut
  • Metody pedagogické diagnostiky – pozorování, rozhovor,  
  • Metody pedagogické diagnostiky – dotazník, anamnéza
  • Rozbor dětské kresby, kresba postavy, hlavonožec, jednodimenzionální a dvojdimenzionální kresba postavy, rozvoj grafomotoriky a vizuomotoriky
  • Zrání x učení, školní zralost x školní připravenost, složky školní zralosti, diagnostika školní zralosti
  1. blok 90 minut
  • Diagnostické nástroje k diagnostice zrání a k diagnostice učení
  • Diagnostika podle paní Bednářové
  • Predikt
  • Společné vzdělávání a diagnostika
  • Diskuse
  • Hodnocení a závěr

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 25.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 04.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZŠ 124 Efektivní komunikace mezi školou a rodinou

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář bude veden aktivním výkladems možností diskuse k řešení konkrétních situací. Účastníci si vyzkouší některé komunikační techniky

1 hodina

  • Úvod, seznámení se s účastníky
  • Co je vše komunikace se školou, sociální sítě
  • Praktické cvičení škola očima rodičů

1 hodina

  • Problémy očima rodiče, učitele, dítěte
  • Dítě jako prostředník komunikace mezi školou a rodičem a role dítěte v komunikaci
  • Praktická cvičení Zásady komunikace

2 hodiny

  • Zásady komunikace učitele s rodičem, fáze rozhovoru
  • Typologie rodičů – styly osobnosti, charakteristiky, jak je poznat, kdo jsou a co potřebují slyšet
  • Praktická cvičení ve dvojicích Vedení rozhovoru

2 hodiny

  • Jak poznat problémového rodiče
  • Jak komunikovat s problémovým rodičem
  • Specifika komunikace s rodiči žáků se SVP
  • Praktické cvičení ve skupinách

1 hodina

  • Školní neúspěšnost dítěte v kontextu rodiny a školy
  • Jak komunikovat s rodiči selhávajícího se dítěte
  • Technika komunikace
  • Praktické cvičení – efektivní komunikace a prosazení se v komunikaci

1 hodina

  • Chyby v komunikaci s rodiči
  • Aktivní naslouchání
  • Řešení konfliktů
  • Závěr diskuse, hodnocení

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 15.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 11.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZŠ 125 Práce s portfóliem v předškolním vzdělávání

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář bude veden jako aktivizující výklad doplněný ukázkami z praxe. Účastníci budou mít možnost diskutovat ad vlastním příkladem portfolia a nad svými zkušenosti při vedení a práce s ním a jak portfolio využít pro svou práci s dětmi a žáky při stanovaní cíle výuky, jak ho využít při hodnocení jejich individuálních pokroků

1 hodina

  • Úvod, seznámení, představení
  • Definice a význam portfolia
  • Portfolio jako cíl rozvoje osobnosti dítěte a žáka a sledování individuálních pokroků
  • Praktické činnosti – co účastníci ví o portfolia, případně k čemu jim slouží a jaké druhy portfolií znají

1 hodina

  • Portfolio jako diagnostický prostředek
  • Obsah portfolia

1 hodina

  • Typy portfolií
  • Diagnostické portfolio a práce s ním
  • Význam diagnostického portfolia

2 hodiny

  • Funkce diagnostického portfolia
  • Forma portfolia
  • Obsah portfolia
  • Praktické činnosti – tvorba portfolia

1 hodina

  • Struktura a východiska portfolia
  • Obsah a zobrazovací prostředky
  • Osoby ovlivňující podobu portfolia

1 hodina

  • Využití portfolia ke spolupráci s ostatními vyučujícímu, s rodinou a poradenským zařízením
  • Potenciál diagnostického portfolia

1 hodina

  • Práce s portfoliem z hlediska dětí, žáků, učitelů a rodičů
  • Závěr, diskuse hodnocení semináře

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 16.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 18.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZŠ 126 Rok s pohádkou

Lektor/ka kurzu
Mgr. Vlasta Macháčová
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsahem tohoto modulu je návrh školního vzdělávacího programu založeného na klasických pohádkách anebo na pohádkách z Večerníčků.

Účastníci si odnesou množství nápadů a námětů, jak využít pohádku v průběhu dne, týdne a roku práce s dětmi. Budou umět postavit integrovaný blok z oblíbené pohádky, uvědomí si důležitost hry a čtení v předškolním věku.

2 hodiny

  • Úvod a organizace semináře
  • Pohádka a její význam v životě dítěte, člověka
  • Výběr pohádek pro práci s dětmi
  • Využití pohádek napříč výchovně vzdělávacími složkami

2 hodiny

  • Pohádky z Večerníčků vhodné k celoročnímu programu
  • Esteticky zaměřené aktivity
  • Pohybové hry a hudebně pohybové hry
  • Využití pohádky pro rozvoj gramotností

2hodiny

  • Pohádky našich klasiků
  • Pohádky napříč školním rokem
  • Jak vyrobit loutku

2 hodiny

  • Dětské muzikály
  • Hudební pohádky
  • závěrečná diskuse

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 05.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 09.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 07.12.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZŠ 127 Grafomotorika hrou

Lektor/ka kurzu
Mgr. Vlasta Macháčová
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsahem tohoto semináře je ukázat učitelkám cestu, jak u dětí rozvíjet jemnou motoriku, dávat základ pro úspěšné psaní a čtení zábavnou formou, přispívající k všestrannému rozvoji dětí.

Účastníci si odnesou zásobu grafomotorických cvičení i metod, jak  s nimi pracovat.

2 hodiny

  • Úvod a organizace semináře
  • Rozvoj jemné a hrubé motoriky v předškolním věku
  • Význam grafomotorických cvičení v předškolním a mladším školním věku

2 hodiny

  • Uvolňovací cvičení v pohybových a hudebně pohybových aktivitách
  • Rytmická cvičení spojená s hudbou a pohybem
  • Hudebně pohybové aktivity jako průprava pro grafomotorická cvičení

2hodiny

  • Grafomotorická cvičení pro mladší děti předškolního věku
  • Grafomotorická cvičení pro starší děti předškolního věku

2 hodiny

  • Grafomotorická cvičení a pohádka
  • Grafomotorika na doma
  • závěrečná diskuse

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 04.01.2023, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 21.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 23.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Z 117 Zeměpisné hry a jejich využití ve výuce

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jaroslav Tomeš
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Nejde o „klasický“ seminář, kde se frontálně dozvíte fůru obsahu, ale spíše o dílnu, kde si ukážeme, že část geografického vzdělávání lze provést hravou formou. Studium určitých jevů, procvičování znalostí, testování, rozvíjení některých kompetencí je možné uskutečnit hravě nebo soutěživě. Hry/aktivity si přímo vyzkoušíme, ukážeme si jejich možné využití pro různá témata a různý věk studentů. Předlohy ke hrám a podpůrné materiály si budete moci odnést papírově/elektronicky.

Hry budeme prokládat několika zamyšleními: Jaká jsou didaktická východiska pro hry? Jak hru použít/zařadit v hodině? Jak hru využít jako formu práce/jako úkol a jak ji hodnotit? Jak geografické hry/aktivity propojit s jinými předměty? Jak s hrou pracovat poté/jak ji vytěžit a reflektovat?

1) Východiska, hra jako nástroj.

2) Aktivity pro jednotlivce.

3) Aktivity pro skupiny.

4) Aktivity mimo třídu.

5) Existující deskové a jiné hry.

6) Modifikace her/aktivit.

7) Hodnocení, reflexe.

8) Mezipředmětové vztahy a průřezová témata.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 23.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 30.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 14.12.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 28 Jak jednoduše oživit klasickou prezentaci interaktivními prvky a zvýšit motivaci studentů

Lektor/ka kurzu
Bc. Petr Chamula
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, zejména aplikací Nearpod, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity výuky a motivace žáků i vyučujících. Tyto aplikace nám zároveň umožní jednoduchý přechod mezi prezenční a distanční výukou.

První část semináře je věnována motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.

V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnosti nahlížet do práce žáků a okamžitě jim poskytovat zpětnou vazbu. V další části semináře si budou účastníci moci vyzkoušet vytvořit vlastní lekci a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.

V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využití v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.

  • Žák a motivace k výuce (45 minut)
  • Aplikace Nearpod – teoretická část (90 minut)
    • Seznámení s aplikací
    • Ukázka vzorové lekce
    • Popis funkcí
    • Ukázka integrace s ostatními aplikacemi
  • Aplikace Nearpod – praktická část (90 minut)
    • Praktické vytvoření interaktivní lekce z klasické PowerPoint prezentace
    • Otestování funkčnosti lekce ve dvojicích
    • Seznámení s funkcí Reports
  • Nearpod a Google Slides (45 minut)
    • Integrace aplikací a ukázka vytvoření lekce ve Slides jako náhradě za MS PowerPoint
  • Virtuální tabule a její využití (30 minut)
  • Tipy na ostatní aplikace k obohacení výuky (60 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 25.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 24.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 27.09.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 135 Mezikulturní povědomí u Ukrajinců žijících v ČR - webinář

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Stále četnější pobyt Ukrajinců v České republice, a zejména jejich působení na českém trhu práce, je jevem, se kterým se česká společnost musí dlouhodobě vyrovnávat. Jedná se například o specifika mezikulturního vědomí a interkulturní komunikační kompetence u Ukrajinců, kteří dlouhodobě pracují nebo žijí v ČR, dále o jejich kulturní hodnoty včetně právního povědomí, tj. jejich názory na právo a jejich konkrétní práva a povinnosti. Cílem je prezentovat základní kulturní rozdíly mezi Ukrajinci, Rusy a Čechy, pracující či žijící na území ČR.

1.Úvod: Základní charakteristiky Ukrajinců, žijících na území ČR (45 min)

2.Chápání rodiny a domova u Ukrajinců (45 min)

3.Význam národní identity a občanství pro Ukrajince (45 min)

4.Význam komunikace, sociálních vztahů a sítí pro Ukrajince (45min)

5.Chápání moci a individualismu (45 min)

6.Hodnoty a hodnotové orientace u Ukrajinců (45 min)

7.Akulturace u Ukrajinců (45 min)

8.Interkulturní sensitivita u Ukrajinců (45 min)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 24.11.2022, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace