Učitelé si často kladou otázky: jak si udržet autoritu, jak ve třídě zajistit klid, čeho se vyvarovat, jak řešit problematické situace … Někteří učitelé se cítí být přirozenou autoritou a pro některé je těžké získat si pozornost žáků a často s nimi musí bojovat o pozornost a moc.
Seminář je určen zejména pro učitele základních, středních a vyšších škol. Zaměřuje se na autoritu učitele, zásady školní hierarchie, efektivní pedagogickou komunikaci a působení na vývoj žáků a studentů. Účastníci se dozví, co je formální a neformální autorita, jak se spolu kombinují a jak je vybudovat a podporovat. Připomenou si vlastnosti a role učitele a jejich důležitost v procesu získávání autority.
Seznámí se se základními kázeňskými prostředky, odměnami a tresty a jak je lze využít pro posílení své pedagogické a lidské autority.
V neposlední řadě si také uvědomí a připomenou pravidla efektivní pedagogické komunikace jako nezbytného prostředku pro budování a udržení autority.
Poznají, co je potřeba dělat proto, aby je žáci respektovali, kolegové uznávali a rodiče považovali za partnery při rozvoji svých dětí.
Seminář je veden jako interaktivní v kombinaci se cvičeními. Budeme pracovat v diskutovat nad tématy účastníků. Budou realizovány praktické nácviky konkrétních situací z praxe učitelů (např. případové studie zaměřené na řešení obtížných situací v praxi pedagoga, základní pedagogické rozhovory a jednotlivé kompetence učitele).
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Vzdělávací akce je vypracován pro pedagogické pracovníky na 2. stupni základních škol a na všech typech středních škol. Jedná se o jednodenní vzdělávací akci realizovanou odbornou přednáškou. Odborná přednáška má převážně výkladově-diskuzní formu. Doplněna je krátkými aktivizačními a opakovacími aktivitami, probíhajícími v průběhu jednotlivých témat – dotazy na probranou látku, výběr správné odpovědi, odůvodnění správné odpovědi.
deprese u dětí a dospívajících, bipolární porucha a schizofrenie s časným začátkem. Časová dotace 45 minut
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Tento vzdělávací program je zaměřen na využití humanistické psychologie při práci s třídním kolektivem, vychází právě z učení zakladatele humanistické psychologie Carla Rogerse, který se mimo jiné velmi aktivně věnoval problematice školství. Tento vzdělávací program má své teoretického vymezení, účastníci si sebezkušenostní formou vyzkouší práci s třídním kolektivem v takzvané strukturované, ale i nestrukturované formě. Primárně je tento vzdělávací program určen pedagogickým pracovníkům, kteří se chtějí naučit dovednosti práce s třídním kolektivem. Zejména jej můžeme doporučit třídním učitelům a metodikům prevence.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Cílem právního semináře, týkajícího se právních aspektů práce pedagoga, je přiblížení základních právních okruhů, které se vyučujících týkají. Seminář proto přiblíží hlavně práva a povinnosti pedagogů, jejich případnou právní odpovědnost za jednání během vyučování, a dále právní aspekty komunikace učitele s rodiči (zákonnými zástupci) žáků, se zletilými studenty, jakož i s dalšími aktéry vzdělávání (s asistenty pedagoga, s pracovníky ŠPZ, s OSPOD, s vedením školy). Budou přiblíženy hlavní problematické situace při komunikaci vyučujících a ředitelů s rodiči.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
5. Vybraná kasuistika, diskuse (2 hod.)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Pedagog a hlas
Hlas, zvuk a tóny nás provází v každodenním životě. V profesním životě se svými kolegy, nadřízenými, se studenty i žáky. Hlas neodmyslitelně přiřazujeme
k hlavnímu profesnímu nástroji každého pedagoga. Absence výuky hlasové výchovy na pedagogických školách přivádí učitele na kurzy hlasové techniky.
Při tvorbě a vzniku hlasového projevu hraje roli dýchací systém, svaly od čela až k podbřišku. Artikulační orgány /jazyk, rty, měkké patro, zuby, dolní čelist. Hlasivky, rezonanční dutiny. Celé naše tělo je „hrací skříňka“. Pravý a správně znějící hlas vzniká v celém těle. Není to jen práce hlasivek. Hlasivky si pedagog
a hlasový profesionál musí šetřit. Velice důležitý je dech, svalové uvolnění
a důležitou roli hrají rezonanční dutiny.
Seminář určený pro všechny pedagogy. Hlas je pracovním nástrojem každého učitele.
Dechová, hlasová technika, hygiena hlasu. Dynamika projevu a artikulace. Prostor a hlasový projev. Pedagog jako mluvní vzor.
Praktická cvičení a individuální přístup ke všem účastníkům semináře.
Práce s dechem a hlasová výchova
Technika řeči
Kultivovaný mluvený projev a publikum
METODY
Lektor prakticky předvádí dechová a hlasová cvičení, individuálně konzultuje s posluchači a prakticky s nimi nacvičuje základní hlasové návyky:
HLASOVÁ VÝCHOVA
RÉTORIKA
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Zajímají Vás možnosti využití technologií ve výuce? Na semináři se seznámíte s pár tipy na ovládání operačního systému windows. Vyzkoušíme si bezplatné webové stránky pro tvorbu materiálů do výuky - osmisměrky, přeskládávačky, křížovky, trimina, dobble. Ukážeme si pomocníky do vyučovací hodiny - losovátko, turnajový pavouk, organizér do třídy. Ukážeme si, možnosti jak využít umělou inteligenci pro potřebu učitele. Pro zapojení telefonu a tabletu využijeme Quizziz a Wordwall. Vyzkoušíme i instalaci programu Tarzia. Cílem semináře je představit počítač/notebook/telefon/tablet jako pomocníka učitele při vyučovací hodině. Seminář je určen pro začátečníky v užívání technologií. Doporučujeme vzít si s sebou notebook, aby jste si vše mohli ihned vyzkoušet. Seminář je pro učitele I., II. i III. stupně. Seminář je určen pro nezkušené uživatele počítačů.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Základem kurzu je efektivní správa úkolů, projektů a cílů. Účastníci se seznámí se stále více rozšířenou a využívanou metodou “Mít vše hotovo”, jejímž hlavním principem je využívat lidský mozek k přemýšlení a tvoření a správu svých úkolů přenechat promyšlenému a fungujícímu systému, který za svého uživatele hlídá, co je třeba kdy a kde udělat a snižuje tak stres z velkého množství úkolů a termínů v ideálním případě na nulu. Účastníci se naučí, jak zavést osobní produktivitu do života jednotlivce či týmu, jak se vypořádat s návalem úkolů, jaké nástroje (papírové i digitální) využít a naučí se s nimi pracovat.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Semináře a workshopy jsou interaktivní, zaměřené na emocionální učení. Metody jsou určeny k praktickému využití. Účastníkům zprostředkují zážitek s emocemi, jejichž prostřednictvím nabízí příležitosti k objevení potřeb lidí s bariérami ve společnosti.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
1. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):
2. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):
3. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):
4. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):
Shrnutí, závěrečné dotazy a zpětná vazba od lektora i účastníků
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Vzdělávací seminář se zaměřuje na problematiku efektivní spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga. Součástí jsou také případové studie, struktura a metodika vzájemné spolupráce. Kromě toho účastníci také vytvářejí svůj vlastní návrh optimální spolupráce, součástí je také diskuze.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Jak už sám název napovídá, seminář se zabývá lepším poznáním a zkoumáním konkrétního třídního kolektivu, který je každý ve svém složení jedinců, jejich sociálních rolích, vzájemných vztazích, atmosféře, vlastnostech a schopnostech (např. ochota si navzájem pomoci) neopakovatelný a originální. Mnoho důležitých fenoménů lze však ve většině kolektivů více či méně posuzovat resp. měřit.
Seminář se dělí na dvě základní části.
MAPOVÁNÍ TŘÍDNÍHO KLIMATU, při jehož použití nefigurují konkrétní jména žáků (ani konkrétní vztahy mezi nimi), ale obecné vlastnosti nebo schopnosti celého kolektivu např.: míra spokojenosti žáků ve třídě nebo pocitová dovednost řešit problémy. Pomocí mapování třídního klimatu tedy můžeme lépe zjistit aktuální či dlouhodobější situaci ve třídě ohledně jejich aktuální nálady, celkové atmosféry, jejich pocitové míry bezpečnosti, empatie, blízkosti, důvěry, soudržnosti, spolupráce, komunikace, ale také soutěživosti, strachu, agrese a dalších měřitelných fenoménů ve třídě.
Pomocí SOCIOMETRIE zjišťujeme specifické vlastnosti (např.: oblíbenost nebo vliv) u konkrétních žáků ve třídě (pracujeme tedy s jejich jmény) či jejich sociální role a vzájemné vztahy, což už je o mnoho složitější z hlediska nutnosti souhlasů zákonných zástupců, celkové obtížnosti odborných metod či adekvátní práce s výsledky. Po proškolení je však většina pedagogů schopna základní sociometrické nástroje použít.
Seznámíme se s některými konkrétními metodami (na nichž není potřeba certifikát z odborného školení) mapování třídního klimatu i sociometrických nástrojů, kterými účastníky na základě své praxe provedu a poučím od začátku až do konce – rozdělení jednotlivých metod podle určitých věkových skupin žáků, jejich administraci, vyhodnocení, práci s výsledky, adekvátní možnosti sdělení výsledků zákonným zástupcům či pedagogům a jejich možnému využití při další práci se třídou.
Lektor jakožto školní psycholog a preventista se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu.
Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Rizikového chování zahrnuje tři základní faktory, které se vzájemně podmiňují a prolínají. Tam, kde se setkáváme s jednou z forem rizikového chování, vnímáme možnost výskytu souvisejících problémů z jiné oblasti.
Seminář je postaven na prožitkové pedagogice, nabízí různorodé metody prožitkové práce s žáky ověřené v praxi, které žáky vedou ke zdravým postojům k této problematice, zdravému životnímu stylu, respektu k druhému, posílení sebeúcty.
Podává základní informace k jednotlivým tématům, doplňuje téma také pohledem bio-psycho-sociálním. Zaměřuje se na faktory vnitřní i vnější, které napomáhají/ eliminují závislostní a rizikové chování žáků a studentů.
Téma je doplněno kazuistikami z praxe pedagogické i přísedícího soudce v oboru trestního práva.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Dílna čtení je jedna z možných cest, jak se žáky v hodinách českého jazyka hledat smysl čtení. Nezdůrazňuje rozdíly v technice čtení. Žáci nejsou zkoušeni ze čtení, pracují individuálním tempem. O své knize a o pocitech, které žáci při čtení mají, mohou diskutovat s ostatními. Vytváří si záznamy o četbě, ke kterým se mohou vrátit a připomenout si myšlenky a pocity, které je při četbě provázaly. Dílna čtení má velký vliv na utužení třídního kolektivu, při rozhovorech o četbě se setkávají vždy nové dvojice žáků a tím dochází k jejich lepšímu vzájemnému poznávání.
Cíle dílny čtení
· rozvíjení vědomého čtenářství
· vytváření kladného vztahu k vlastní četbě
· motivování k celoživotnímu učení
· podpořit kladné vztahy v kolektivu třídy, pracovat s textem, zpracovávat informace,
vyjadřovat názory ke čtenému textu
· seznámit žáky s knižním fondem školní knihovny
Témata:
Čtenářská dílna – význam, pravidla, výhody, nevýhody 45 min
Výběr knih pro čtenářskou dílnu 45 min
Inspirace pro čtenářskou dílnu – prostředí, křeslo pro hosta 45 min
Záznamy o četbě – formy zápisu dle čtenářské úrovně 135 min
Rozhovory o četbě - třífázový rozhovor, překřížené skupiny 90 min
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Třída a škola jsou velké a důležité sociální systémy (skupiny), kde se žák/student nebo pedagog chtě nechtě socializuje. Základní poznatky o žácích s hlediska sociální psychologie by měly být pro pedagogy klíčové.
Vysvětlíme si základní pojmy v sociální psychologii, jako je skupina (jejich vznik, dělení a další specifika), socializace, sociální normy, sociální role, vztahy ve skupině, sociální učení a další. Každé společenství lidí je pro všechny jedince nositelem naplnění důležitých potřeb, ale bohužel také nositelem nebezpečí či nepříjemných zkušeností a pocitů.
Na základě vědomosti základních ovlivňujících sociálních a socializačních faktorů u žáků (ale také u pedagogů a rodičů) může edukovaný pedagog lépe realizovat prevenci, včasnou diagnostiku či adekvátní řešení vzniklých potíží.
Lektor jakožto psycholog se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu.
Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Šikana a kyberšikana jsou bohužel součástí každé školy, cílem semináře je seznámit účastníky s těmito nežádoucími sociálně patologickými jevy, kromě toho ale také nabízí možnosti řešení, zejména v oblasti preventivního působení. Co se týká kyberšikany, tak tak je vzhledem k online výuce velmi častým problémem ve školách.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Vývojová psychologie pozoruje a popisuje především psychické (emoční, hodnotové, vztahové a jiné) i fyzické změny lidské osobnosti v závislosti na čase. Člověk zažívá neustálou změnu od početí až do smrti. Pro pedagoga pracujícího s dětmi, které se neustále tělesně i duševně mění, může znalost právě těchto změn velice pomoci v pochopení žáků a v adekvátním vztahu k nim.
V období vzdělávacího procesu (v kontextu školství mateřského, základního, středního či vysokého) prochází každý žák (a samozřejmě také pedagog a rodič) specifickými vývojovými stádii, pro které jsou určité tělesné a duševní (např. emoce, utváření hodnot a cílů) typické. Každé vývojové stadium v sobě skýtá u většiny jedinců obecné prvky, které právě vývojová psychologie popisuje.
Vzhledem k důležitosti věkového rozmezí vzdělávacího procesu u žáků a studentů se nejvíce zaměříme na vývojové změny, potřeby a další fyzická či psychická specifika předškolního věku, mladšího školního věku a dospívání. Samozřejmě však neopomeneme také další stádia, jako je např. období dospělosti.
Lektor jakožto psycholog se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu.
Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Přehled témat:
Společně vytvoříme přehled nejčastěji používaných metod aktivního učení – tedy učení, při kterém je žák aktivní. Na praktickém příkladu si ukážeme, jak lze tyto metody v rámci výuky řadit do funkční vyučovací jednotky, při které se žák učí nejen daný obsah, ale i důležité životní dovednosti. Východiskem tohoto tématu je konstruktivistická pedagogika, která vychází z předpokladu, že si žák svoje vlastní poznání buduje (konstruuje) sám na základě svých praktických zkušeností. Základem je model třífázového učení: evokace – uvědomění si významu – reflexe (dále jen E-U-R). Na základě sdílených zkušenosti a s podporou vytvořeného zásobníku metod si vytvoříte prvotní nástřel aplikace modelu E-U-R do svého předmětu. Každý účastník obdrží přehled vybraných metod vč. jejich popisu v elektronické podobě. Toto téma významně souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
To, že učitel zařazuje práci ve skupinách, ještě nemusí znamenat, že učí žáky spolupracovat. Proč je důležité učit žáky spolupracovat? Protože kooperativní dovednosti patří dnes k nejžádanějším dovednostem na trhu práce. Každý člověk má jiné vnitřní předpoklady pro týmovou práci a každý může být jinak prospěšný pro práci v týmu. Společně se podíváme na to, jak navenek vypadá neefektivní tým a jak efektivní. Budeme pracovat s doporučeními pro zařazování kooperativního učení, a také podíváme se na to, jak kooperativní činnosti hodnotit. Toto téma významně souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.
Přehled témat:
Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse budou probíhat v komunitním kruhu:
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Základem je pochopit, z jakého důvodu se dítě chová problematicky a na základě tohoto k němu přistupovat. Povíme si, jakým způsobem dítě motivovat, jak ho chválit a jak správně užívat efektivní zpětnou vazbu. Rovněž si povíme, jak pracovat s třídními pravidly. Součástí semináře jsou i vybrané kazuistiky „problémových“ žáků a případové studie.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář nabízí účastníků krátký náhled do Komenského didaktických zásad, rozděluje výukové metody z několika hledisek, nabídne pohled do obecných zásad interaktivní výuky se zdůrazněním změny role učitele. V praktických dovednostech (třífázový rozhovor) si účastníci ověří, k jakým cílům vede vzájemná spolupráce žáků, vyvodí si tvorbu, pravidla
a role žáků při práci ve skupině i kritéria hodnocení skupinové práce. V praktických činnostech (soustředné kruhy, překřížené skupiny, bzučící skupiny, metoda barevných papírů + I.N.S.E.R.T.) vyvozují znaky a výhody kooperativního učení pro žáka i učitele.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Semináře a workshopy jsou interaktivní, zaměřené na emocionální učení. Metody jsou určeny k praktickému využití. Účastníkům zprostředkují zážitek s emocemi, jejichž prostřednictvím nabízí příležitosti k objevení potřeb lidí s bariérami ve společnosti.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Obsahem tohoto semináře je seznámení účastníků s tím, jak lze zakomponovat osobnostní rozvoj žáků do prostředí základních a středních škol, součástí jsou také praktické ukázky těchto možnosti, důraz především klademe na přirozenost procesu osobnostního růstů žáků a studentů základních a středních škol.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Didaktické hry patří do skupiny aktivizujících metod, můžeme je s úspěchem použít i k motivaci žáků. Dobrá hra má v sobě výukový prvek a dobrá výuka nese prvky hry. Pohybové hry nemusí být vždy zaměřené na pohyb, může jít o hry s určitým emocionálním zaměřením (prožívání, vůle, rozhodnost, samostatnost…). Zařazováním psychomotorických her do výuky rozvíjíme u žáků také paměť, vnímaní zrakové i sluchové apod.). U takových her nejde o příliš intenzivní pohyb, bývají klidnější. Často jsou využívány vzájemné vztahy dětí. Mohou být dobrým nástrojem pedagogické diagnostiky.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V dnešní době se stále častěji můžeme setkat s názorem, že vzhledem k účinnému a fungujícímu třídnímu managementu je potřeba chápat smysl, vytvořit si a následně dodržovat třídní pravidla. Otázky pedagogů ohledně potřebnosti pravidel se příliš neliší od otázek samotných žáků a studentů:
Existují pravidla všude? Kde všude se můžeme setkat s nějakými pravidly? Proč by ve třídě vůbec nějaká pravidla měla být? Proč bychom je měli vlastně dodržovat? Co z toho budeme mít? Jaké jsou vlastně následky dodržování pravidel? Co se může stát, když pravidla budou porušena?
Děti (mládež) a stejně tak i pedagogičtí pracovníci by si měli být schopni na tyto otázky odpovědět a pochopit jejich užitečnost pro ně samotné – i pro celý kolektiv.
V rámci semináře se zamyslíme nad smyslem pravidel jako takových (nejen ve třídních kolektivech) – takovém smyslu, který poté účastnící budou moci přenést do uvědomění svých žáků.
Hlavní část semináře se bude věnovat vlastní práci účastníků, kteří budou mít za úkol vytvořit podle jejich názoru adekvátní konkrétní znění svých pravidel, o kterých se domnívají, že jsou u jejich žáků potřeba. Tato jejich pravidla budou kriticky rozebrána a poslouží jako možnost pochopit základní zákonitosti tvoření a následného užívání pravidel. Pro účastníky jsou připraveny konkrétní příklady třídních pravidel pro jednotlivé věkové skupiny a typy kolektivů.
Další část bude věnována ukázce doporučeného postupu, jak vůbec celý proces (povídání o smyslu pravidel, tvorba, konkrétní znění, prezentace a umístění pravidel, odměny a případné tresty za jejich dodržení či porušení) prakticky uchopit a s dětmi realizovat. Účastníci budou poučeni o důležitých zákonitostech a také o slabých místech a rizicích, kterých je dobré se při práci s dětmi vyvarovat.
Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných asistentů.
Lektor jakožto školní psycholog a preventista se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu.
Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
I. Poruchy autistického spektra - triáda diagnostických kritérií
Poruchy autistického spektra, patří mezi pervazivní vývojové poruchy, jejíž společným jmenovatelem jsou navenek pozorovatelné jinakosti ve třech oblastech vývoje dítěte, tzv. triádě:
- komunikace;
- sociální interakce;
- imaginace;
a některé nespecifické rysy.
Studentům bude doporučena vhodná literatura, vč. anotací, navazovat bude volná diskuse k tématu.
Vzdělávací cíl: Seznámení se základy problematiky poruch autistického spektra a jejich
nejčastějšími projevy.
Dílčí hodinová dotace: 1 hodina
II. Asistent pedagoga pracující s žákem s poruchou autistického spektra – možné bariéry a rizika práce s žákem
Seznámení s možnými riziky při práci s žáky s poruchou autistického spektra, např:
- (ne)znalost problematiky poruch autistického spektra;
- pravděpodobné možnosti konfliktů při komunikaci rodičem, učitelem, dítětem.
Součástí vzdělávacího semináře jsou odborná edukační videa, využití virtuální reality jako simulace možného odlišného vnímání v určitých situacích. Dále seznam doporučené literatury, vč. anotací, volná diskuse a výměna zkušeností.
Vzdělávací cíl: Seznámení s možnými riziky, překážkami při práci s žáky s poruchou autistického spektra. Předcházení těmto rizikům a bariérám.
Dílčí hodinová dotace: 1 hodina
III. Základní postupy při podpoře funkční komunikace u neverbálních dětí
Pedagogičtí pracovníci budou seznámeni se základními postupy při podpoře funkční komunikace u neverbálních dětí. Zejména s následujícím:
- oční kontakt;
- znak;
- výměnná komunikace.
Dále s důležitostí a významem komunikace v životě každého jednotlivce.
„Domluvím se s okolím a okolí se domluví se mnou!“
Studenti se seznámení s metodou strukturovaného učení a jednotlivými pilíři této metody, kterými jsou:
- Struktura (pomáhá odpovídat na otázky kdy?, kde?, co?, jak?, jak dlouho?, proč?);
- Vizualizace (Usnadnění orientace v čase a jednotlivých činností, podpora schopnosti porozumět změně a přijmout ji, usnadnění nezávislosti a samostatnosti);
- Individualizace (zohledňování individuálních potřeb každého žáka);
- Motivace (motivace ovlivňuje chování žáků ve (nejen) školním prostředí, posiluje sociálně i komunikačně přiměřené chování).
Objasnění základních používaných názvosloví v neverbální komunikaci:
Denní schéma, tranzitní karty, procesuální schéma, krabicová úloha, kódovaná úloha, strukturovaná úloha, volací symbol, apod.
Postupy strukturovaného učení obsahují mimo jiné uzpůsobení verbální komunikace a její vizuální podporu, poskytnutí pomůcek pro orientaci v čase a prostoru. Součástí této části bude tedy i představení pomůcek, práci s nimi, možnosti úpravy při tvorbě vlastních pomůcek, případně návrh při tvorbě vlastních pomůcek.
Představeny budou i edukační videa, kazuistiky, doporučena vhodná literatura, vč. anotací, následovat bude volná diskuse k tématu.
Vzdělávací cíl: Objasnění důležitosti komunikace u neverbálních žáků. Seznámení se se základním názvoslovím při práci s neverbálními žáky ve školním prostředí. Seznámení s metodou strukturovaného učení.
Dílčí hodinová dotace: 1 hodinu
IV. Rozvoj sociálních a komunikačních dovedností u žáků s poruchou autistického spektra
Žáci s poruchou autistického spektra často nedokážou pochopit a správně uplatnit některé společenské normy, rozšifrovat chování lidí v kontextu určitých situacích a těm své chování přizpůsobit. Pedagogickým pracovníkům bude tedy vysvětlena důležitost:
- zařazování žáka s poruchou autistického spektra do vrstevnického kolektivu;
- možnosti usnadnění komunikace těmto žákům (s těmito žáky);
- smysl a důležitost připravování jednotlivé scénářů sociálních situací.
Součástí vzdělávacího semináře je výměna zkušeností z praxe, rozebírání kazuistik. Praktické konkrétní nácviky. Dále seznam doporučené literatury, vč. anotací, volná diskuse.
Vzdělávací cíl: Seznámení pedagogických pracovníků s důležitostí vytváření jednotlivých komunikačních a socializačních scénářů sloužících k rozvoji sociálních a komunikačních dovedností u žáků s poruchou autistického spektra.
Dílčí hodinová dotace: 1 hodiny
V. Jednotlivé deníky vedené asistentem pedagoga
Pedagogičtí pracovníci budou seznámeni s vedením dokumentace o žákovi a smyslem vedení jednotlivých deníků:
- pedagogický (záznamový) deník;
- komunikační deník;
- pojmový deník;
- zážitkový deník.
Představeny budou praktické ukázky vybraných deníků. Následovat bude výměna zkušeností, porovnávání přinesených záznamů, které asistenti pedagoga vedou o žákovi. Doporučena bude literatura, vč. anotací a další zdroje informací. Následovat bude volná diskuse.
Vzdělávací cíl:
Seznámit pedagogické pracovníky s cílem a formou vedení jednotlivých deníků v práci asistenta pedagoga.
Dílčí hodinová dotace: 1 hodinu
VI. Specifika smyslového vnímání
MEAS model – založený na respektu. „Žák má problém, žák není problémem…“
Porozumění potřebám a pochopení specifik smyslového vnímání. Porucha smyslové integrace:
- hypersenzitivita, hyposenzitivita;
- zvláštní způsob vnímání (zkreslené, opožděné, roztříštěné);
- fascinace určitými senzorickými vjemy (ulpívavé, autostimulační, neodklonitelné, zapojování některých smyslů);
- smyslová agnózie (bolí, ale nevím, kde, nedokážu to ukázat, nerozpoznávání obličejů osob).
Management (zvládání) chování - hledání rychlých strategií pro stabilizaci situace
Představení pomůcek k managementu chování a jejich možnosti využití. Objasnění, proč není dostačující pouze slovní či písemná informace, proč nevyhovují běžně dostupné pomůcky, proč je třeba pomůcku upravovat. Následovat bude výměna zkušeností, ukázka pomůcek, praktická cvičení a volná diskuse k tématu.
Pedagogičtí pracovníci dle zájmu dostanou možnost úpravy při návrhu a tvorbě vlastních pomůcek.
Vzdělávací cíl:
Seznámení pedagogických pracovníků s potřebami žáků s poruchou autistického spektra a pochopení specifik smyslového vnímání. Seznámení s kritérii pro volbu a tvorbu pomůcek pro konkrétního žáka dle typu jinakosti.
Dílčí hodinová dotace: 1 hodinu
VII. Řešení krizových situací s žáky s PAS, nevhodné chování
Seznámení s možnými příčinami problémového chování, popis problému, jeho důsledky na děti s poruchou autistického spektra a jejich rodiny, návrh možných opatření na řešení, následná opatření a určení osoby, do jehož kompetence daná oblast spadá. Pravidla při nácviku pracovního chování v náročných situací. Výměna zkušeností, vzájemná diskuse. Praktické nácviky. Seznam doporučené literatury a dalších zdrojů, kontakty.
Vzdělávací cíl:
Seznámit pedagogické pracovníky s postupy při náročně řešitelných situacích, v nichž se ocitají při práci žáky s poruchou autistického spektra. Podpora v jejich práci.
Osnova akce (přehled témat výuky s časovou dotací jednotlivých témat):
I. Poruchy autistického spektra - triáda diagnostických kritérií Poruchy autistického spektra, patří mezi pervazivní vývojové poruchy, jejíž společným jmenovatelem jsou navenek pozorovatelné jinakosti ve třech oblastech vývoje dítěte, tzv. triádě: - komunikace; - sociální interakce; - imaginace; a některé nespecifické rysy. Studentům bude doporučena vhodná literatura, vč. anotací, navazovat bude volná diskuse k tématu. Vzdělávací cíl: Seznámení se základy problematiky poruch autistického spektra a jejich nejčastějšími projevy. Dílčí hodinová dotace: 1 hodina II. Asistent pedagoga pracující s žákem s poruchou autistického spektra možné bariéry a rizika práce s žákem Seznámení s možnými riziky při práci s žáky s poruchou autistického spektra, např: - (ne)znalost problematiky poruch autistického spektra; - pravděpodobné možnosti konfliktů při komunikaci rodičem, učitelem, dítětem. Součástí vzdělávacího semináře jsou odborná edukační videa, využití virtuální reality jako simulace možného odlišného vnímání v určitých situacích. Dále seznam doporučené literatury, vč. anotací, volná diskuse a výměna zkušeností. Vzdělávací cíl: Seznámení s možnými riziky, překážkami při práci s žáky s poruchou autistického spektra. Předcházení těmto rizikům a bariérám. Dílčí hodinová dotace: 1 hodina III. Základní postupy při podpoře funkční komunikace u neverbálních dětí Pedagogičtí pracovníci budou seznámeni se základními postupy při podpoře funkční komunikace u neverbálních dětí. Zejména s následujícím: - oční kontakt; - znak; - výměnná komunikace. Dále s důležitostí a významem komunikace v životě každého jednotlivce. „Domluvím se s okolím a okolí se domluví se mnou!“ Studenti se seznámení s metodou strukturovaného učení a jednotlivými pilíři této metody, kterými jsou: - Struktura (pomáhá odpovídat na otázky kdy?, kde?, co?, jak?, jak dlouho?, proč?); - Vizualizace (Usnadnění orientace v čase a jednotlivých činností, podpora schopnosti porozumět změně a přijmout ji, usnadnění nezávislosti a samostatnosti); - Individualizace (zohledňování individuálních potřeb každého žáka); - Motivace (motivace ovlivňuje chování žáků ve (nejen) školním prostředí, posiluje sociálně i komunikačně přiměřené chování). Objasnění základních používaných názvosloví v neverbální komunikaci: Denní schéma, tranzitní karty, procesuální schéma, krabicová úloha, kódovaná úloha, strukturovaná úloha, volací symbol, apod. Postupy strukturovaného učení obsahují mimo jiné uzpůsobení verbální komunikace a její vizuální podporu, poskytnutí pomůcek pro orientaci v čase a prostoru. Součástí této části bude tedy i představení pomůcek, práci s nimi, možnosti úpravy při tvorbě vlastních pomůcek, případně návrh při tvorbě vlastních pomůcek. Představeny budou i edukační videa, kazuistiky, doporučena vhodná literatura, vč. anotací, následovat bude volná diskuse k tématu. Vzdělávací cíl: Objasnění důležitosti komunikace u neverbálních žáků. Seznámení se se základním názvoslovím při práci s neverbálními žáky ve školním prostředí. Seznámení s metodou strukturovaného učení. Dílčí hodinová dotace: 1 hodinu IV. Rozvoj sociálních a komunikačních dovedností u žáků s poruchou autistického spektra Žáci s poruchou autistického spektra často nedokážou pochopit a správně uplatnit některé společenské normy, rozšifrovat chování lidí v kontextu určitých situacích a těm své chování přizpůsobit. Pedagogickým pracovníkům bude tedy vysvětlena důležitost: - zařazování žáka s poruchou autistického spektra do vrstevnického kolektivu; - možnosti usnadnění komunikace těmto žákům (s těmito žáky); - smysl a důležitost připravování jednotlivé scénářů sociálních situací. Součástí vzdělávacího semináře je výměna zkušeností z praxe, rozebírání kazuistik. Praktické konkrétní nácviky. Dále seznam doporučené literatury, vč. anotací, volná diskuse. Vzdělávací cíl: Seznámení pedagogických pracovníků s důležitostí vytváření jednotlivých komunikačních a socializačních scénářů sloužících k rozvoji sociálních a komunikačních dovedností u žáků s poruchou autistického spektra. Dílčí hodinová dotace: 1 hodiny V. Jednotlivé deníky vedené asistentem pedagoga Pedagogičtí pracovníci budou seznámeni s vedením dokumentace o žákovi a smyslem vedení jednotlivých deníků: - pedagogický (záznamový) deník; - komunikační deník; - pojmový deník; - zážitkový deník. Představeny budou praktické ukázky vybraných deníků. Následovat bude výměna zkušeností, porovnávání přinesených záznamů, které asistenti pedagoga vedou o žákovi. Doporučena bude literatura, vč. anotací a další zdroje informací. Následovat bude volná diskuse. Vzdělávací cíl: Seznámit pedagogické pracovníky s cílem a formou vedení jednotlivých deníků v práci asistenta pedagoga. Dílčí hodinová dotace: 1 hodinu VI. Specifika smyslového vnímání MEAS model založený na respektu. Žák má problém, žák není problémem. Porozumění potřebám a pochopení specifik smyslového vnímání. Porucha smyslové integrace: - hypersenzitivita, hyposenzitivita; - zvláštní způsob vnímání (zkreslené, opožděné, roztříštěné); - fascinace určitými senzorickými vjemy (ulpívavé, autostimulační, neodklonitelné, zapojování některých smyslů); - smyslová agnózie (bolí, ale nevím, kde, nedokážu to ukázat, nerozpoznávání obličejů osob). Management (zvládání) chování - hledání rychlých strategií pro stabilizaci situace Představení pomůcek k managementu chování a jejich možnosti využití. Objasnění, proč není dostačující pouze slovní či písemná informace, proč nevyhovují běžně dostupné pomůcky, proč je třeba pomůcku upravovat. Následovat bude výměna zkušeností, ukázka pomůcek, praktická cvičení a volná diskuse k tématu. Pedagogičtí pracovníci dle zájmu dostanou možnost úpravy při návrhu a tvorbě vlastních pomůcek. Vzdělávací cíl: Seznámení pedagogických pracovníků s potřebami žáků s poruchou autistického spektra a pochopení specifik smyslového vnímání. Seznámení s kritérii pro volbu a tvorbu pomůcek pro konkrétního žáka dle typu jinakosti. Dílčí hodinová dotace: 1 hodinu VII. Řešení krizových situací s žáky s PAS, nevhodné chování Seznámení s možnými příčinami problémového chování, popis problému, jeho důsledky na děti s poruchou autistického spektra a jejich rodiny, návrh možných opatření na řešení, následná opatření a určení osoby, do jehož kompetence daná oblast spadá. Pravidla při nácviku pracovního chování v náročných situací. Výměna zkušeností, vzájemná diskuse. Praktické nácviky. Seznam doporučené literatury a dalších zdrojů, kontakty. Vzdělávací cíl: Seznámit pedagogické pracovníky s postupy při náročně řešitelných situacích, v nichž se ocitají při práci žáky s poruchou autistického spektra. Podpora v jejich práci. Dílčí hodinová dotace: 1 hodinu
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Charakteristika současného žáka a učitele se proměňuje v čase. Jaký by měl být učitel současnosti? Co očekává učitel, co žáci, co rodiče a co společnost? Sociálně psychologické dovednosti jsou předpokladem úspěšné práce s žáky/skupinou/třídou, (komunikační dovednosti, výchovné a pedagogické dovednosti). Je třeba cíleně utvářet vlastní autoritu a dobré vztahy se žáky. Jaké dovednosti tomu napomáhají? Vyzkoušíme metody
usnadňující práci s žáky a kolektivem třídy.
|
|
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Cílem praktického semináře je seznámit pedagogické pracovníky s problematikou smyslového přetížení u žáků. Seminář přináší pedagogům praktické informace, techniky a ukázky, díky kterým načerpají inspiraci, jak začlenit prvky smyslové integrace do svých hodin a tím předcházet problémovému chování žáků způsobeného smyslovým přetížením.
Obsahem vzdělávacího semináře je teoretická i praktická část část, které zahrnuje vysvětlení pojmů smyslové přetížení a senzorická integrace, hypersensitivita a hyposenzitivita. Zabývat se budeme také jednotlivými smysly, kterými člověk získává a zpracovává informace. Účastníkům budou v krátké formě předány informace o typech žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, kterých se smyslové přetížení může týkat a jaké jsou jeho projevy, se kterými se pedagog může v rámci vyučování u těchto žáků potkat.
V další praktické části budou pedagogičtí pracovníci seznámení s relaxačními technikami, pomůckami a aktivitami, které mohou začlenit do vyučování. V rámci této části si účastníci mohou jednotlivé aktivity sami vyzkoušet.
Obsahem praktické části jsou také ukázky práce s žáky s jednotlivými typy speciálních vzdělávacích potřeb (PAS, ADHD, poruchy učení, žáci s poruchou smyslového zpracování) a typy pro vytvoření relaxačního koutku ve třídě.
Cílem vzdělávacího semináře není pouze teorie, ale především předání praktických informací a rad o tom, jak může pedagog pomoci žákům s obtížemi ve smyslovém zpracování a tím je podpořit ve spokojeném fungování v třídním kolektivu.
Dílčí hodinová dotace: cca 1 hodina
Dílčí hodinová dotace: cca 2 – 3 hodiny
Dílčí hodinová dotace: cca 3 hodiny.
Dílčí hodinová dotace: cca 1 hodina
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Vysvětlení pojmů a nástrojů z oblasti řízení času jako prostředku pro dosažení životní spokojenosti, vyrovnaného pracovního i osobního života a možností následování osobní životní vize a mise. Použité techniky a aktivity: Prezentace, diskuse, výměna zkušeností, praktické příklady, řešení aktuálních problémů členů výukové skupiny, ukázková vyhodnocení a skupinová práce.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Třídnické hodiny jsou nezbytnou součástí práce třídního učitele, seminář se zaměřuje na to, jak vést třídnické hodiny, je to nástroj pro preventivní působení, zároveň to je možnosti, jak významným způsobem vést třídní kolektiv, dále ale také nástroj, jak zajistit kvalitní vztahy ve třídním kolektivu, význam třídnických hodin spočívá v tom, že zvyšují kvalitu celého výchovně vzdělávacího procesu
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Workshop je zaměřen na pochopení významu týmové práce, na trénink a rozvoj základních komunikačních dovedností. Důležité je uvědomění a pochopení vlastního komunikačního stylu a způsobu komunikace ostatních. Cílem je budování hlubších vztahů.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Účastník zážitkově orientovaného workshopu se naučí základům mindfulness, které může začít aplikovat v každodenním životě. Techniky mindfulness jsou vhodné pro zvyšování odolnosti vůči stresu, zvyšování pozornosti a koncentrace. Pracovníci tak budou více uvědomělí a budou lépe umět pracovat s napětím.
Osnova akce
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Šikana a kyberšikana jsou bohužel součástí každé školy, cílem semináře je seznámit účastníky s těmito nežádoucími sociálně patologickými jevy, kromě toho ale také nabízí možnosti řešení, zejména v oblasti preventivního působení. Co se týká kyberšikany, tak tak je vzhledem k online výuce velmi častým problémem ve školách.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Oblastí rizikového chování je také rizikové chování v oblasti sexuality . Syndrom rizikového chování dospívajících zahrnuje tři základní faktory, které se vzájemně podmiňují a prolínají. Tam, kde se setkáváme s jednou z forem rizikového chování, vnímáme možnost výskytu souvisejících problémů z jiné oblasti. Problematika SRCHD zahrnuje oblast závislostí, nepřizpůsobivého chování, agresivity, násilí, agresivity zaměřené na sebe (tedy poruchy příjmu potravy, chování sebepoškozující) a rizikové chování v oblasti sexuality .
Seminář nabízí různorodé metody práce s žáky ověřené v praxi lektorky a podává základní informace k jednotlivým tématům. Téma doplňuje z pohledu bio-psycho-sociálního . Zaměřuje se na faktory vnitřní i vnější, které napomáhají/ eliminují rizikové chování žáků a studentů.
Téma je doplněno kazuistikami z praxe pedagogické.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seznamte se s nástrahami internetu, co dělat v případě úniku fotografií, na co si dát pozor v kyberprostoru, jak ovlivňují aplikace jako je TikTok světové dění, dezinformace a jak se jim bránit
Případová studie: student za vámi přijde, že se za něj někdo vydává na Facebooku. Co uděláte? – brainstorming, prezentace, rešerše, kritické hodnocení informací, diskuse, týmová práce
Válečný konflikt – ochrana lidských práv z pohledu mezinárodního práva (Osnova: Co je konflikt? Právní rámce, případové studie, týmová práce..) – cíl: seznámit studenty s mezinár.právem,
Facebook, Google a právo – mohu na internetu zmizet? – právní rámce: právo být zapomenut, GDPR, právo na ochranu projevů osobní povahy. Cíle: zvýšit povědomí o právním rámci kyberprostoru, jak se chránit
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Interaktivní přednáška se zapojením všech účastníků, teoretické zásady s navazujícím nácvikem. Výklad podpořený prezentací v MS Power Point, individuální práce, sebezkušenostní techniky, práce ve skupinách, hraní rolí, zpětná vazba, reflexe provedených aktivit, diskuze, příklady z praxe, opakovaná cvičení, rady a doporučení ke zlepšení
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Interaktivní přednáška se zapojením všech účastníků, teoretické zásady s navazujícím nácvikem. Výklad podpořený prezentací v MS Power Point, individuální práce, sebezkušenostní techniky, práce ve skupinách, hraní rolí, zpětná vazba, testy, výtvarné techniky, reflexe provedených aktivit, diskuze, příklady z praxe, opakovaná cvičení, rady a doporučení ke zlepšení
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Kurz je veden formou ínteraktivní přednášky se zapojením všech účastníků, teoretické zásady s navazujícím nácvikem/ sebezkušenostní techniky, práce ve skupinách, testy, výtvarné techniky, zpětná vazba, reflexe provedených aktivit, diskuze, příklady z praxe, cvičení, rady a doporučení ke zlepšení/.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Představení stresu a jeho působení na jednotlivé složky osobnosti. Seznámení s technikami, jak se se stresem vyrovnávat a které je možné využít při edukaci žáků v této oblasti, ale i seberozvoje.
vysvětlení stresové reakce a objasnění jednotlivých fází
poplachová reakce (útok, útěk, strnutí), působení na tělo směrem zrychlení a útlumu
fáze adaptace a vyčerpání, propojení s místem diateze a mapováním tohoto místa ve svém běžném životě
psychosomatika vyplývající z diateze, osobnostní profil vedoucí k zvýšenému působení stresu – chování typu A, B, C, D a jeho diagnostika
Interpretace stresu – flow, zóna rozvoje, moje stresory – mapování a seznámení s měřením dle škály Holmes a Rahe
siťování pomoci ve svém okolí, ujasnění zdrojů podpory, doporučené mobilní aplikace, ale také odborné organizace, telefonní linky pomoci
tvorba krizového plánu individualizovaná na jednotlivce, diskuze nad tématem, rozbor osobních kazuistik
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Tento kurz je zaměřen na rozvoj sociálních a komunikačních dovedností studentů s cílem vytvořit pozitivní atmosféru ve třídě a efektivně komunikovat s pedagogy. Účastníci se naučí, jak budovat vzájemnou důvěru, řešit konflikty a vyjadřovat své názory asertivním způsobem. Kurz se zaměří na praktická cvičení, diskuse a modelové situace, které pomohou studentům lépe porozumět dynamice vztahů ve škole a posílit jejich sebevědomí v komunikaci.
Hlavní témata kurzu:
Kurz je určen pro studenty, kteří chtějí zlepšit své vztahy ve třídním kolektivu a získat užitečné nástroje pro komunikaci ve školním prostředí.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Účastníci se dozví důležitost diagnostikování dětí a žáků pro další učení a celoživotní vzdělávání. Souvislost diagnostikování se stanovením výchovně vzdělávacím cílem, rozvoj dítěte a žáka dle jeho individuálních schopností a možností každého žáka a dítěte. Seminář bude veden prostřednictvím aktivního výkladu s možností řízené diskuse o zkušenostech účastníků s diagnostikováním.
1. blok
2. blok
3. blok
4. blok
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Je hněv nepříjemná emoce, které se chcete zbavit u sebe nebo u ostatních? A co když je hněv důležitý a my ho potřebujeme?
- Zjistíte, k čemu slouží ochranný hněv, který patří mezi základní emoce.
- Zjistíte, jak si nastavit zdravé hranice, které jsou pro váš život důležité.
- Zjistíte, že i hněv má své poslání a přínos pro váš život.
- Změníte svůj úhel pohledu na práci se svými „vtíravými“ myšlenkami.
- Budete na své emoce i emoce jiných nahlížet zdravější perspektivou.
- Budete si umět lépe nastavit své hranice a zdravěji se vymezit.
- Budete vědět, že žádné emoce nejsou negativní.
Osnova akce (přehled témat výuky s časovou dotací jednotlivých témat)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář “Hudební výprava za poznáním” je inovativní vzdělávací program zaměřený na propojení hudby s výukou základních předmětů na prvním stupni základní školy. Tento seminář nabízí učitelům jedinečnou příležitost, jak obohatit své vyučovací metody a přinést do třídy více kreativity a radosti.
Hudební a rytmická cvičení základy rytmických her a cvičení, které podporují motoriku a koncentraci využití jednoduchých nástrojů a tělesných perkusionistických technik Písničky a texty výběr a interpretace písniček, které jsou tematicky propojeny s učivem (například matematické písničky, písničky o přírodě, historické písně) vytváření vlastních textů na známé melodie k posílení učební látky Interaktivní učení metody, jak pomocí hudby procvičit matematiku, gramatiku, slovní zásobu a další klíčové koncepty ukázky a praktické aktivity, jak zařadit hudební prvky do každodenní výuky Tvořivá spolupráce aktivity podporující spolupráci mezi žáky, rozvoj sociálních dovedností a týmové práce prostřednictvím hudby skupinové projekty a vystoupení, které mohou být součástí školních prezentací a akcí Benefity hudebního učení přehled výzkumů a studií o pozitivním vlivu hudby na kognitivní vývoj, paměť a emocionální pohodu dětí diskuse o tom, jak hudební přístup může zvýšit motivaci a zapojení žáků do výuky
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Osnova akce (přehled témat výuky s časovou dotací jednotlivých témat)
Obsah akce (charakteristika a obsah vzdělávací akce, použité techniky a aktivity):
Je strach nepříjemná emoce, které se u sebe chcete zbavit? A co když je strach důležitý a my ho potřebujeme?
- Zjistíte, k čemu slouží strach, který patří mezi základní emoce.
- Zjistíte, proč si děláme obavy a cyklíme v myšlení (overthinking).
- Zjistíte, že i strach má své poslání a přínos pro váš život.
- Změníte svůj úhel pohledu na práci se svými „vtíravými“ myšlenkami.
- Budete na své emoce i emoce jiných nahlížet zdravější perspektivou.
- Budete vědět, že žádné emoce nejsou negativní.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Nejde o „klasický“ seminář, kde se frontálně dozvíte fůru obsahu, ale spíše o dílnu, kde si ukážeme, že část geografického vzdělávání lze provést hravou formou. Studium určitých jevů, procvičování znalostí, testování, rozvíjení některých kompetencí je možné uskutečnit hravě nebo soutěživě. Hry/aktivity si přímo vyzkoušíme, ukážeme si jejich možné využití pro různá témata a různý věk studentů. Předlohy ke hrám a podpůrné materiály si budete moci odnést papírově/elektronicky.
Hry budeme prokládat několika zamyšleními: Jaká jsou didaktická východiska pro hry? Jak hru použít/zařadit v hodině? Jak hru využít jako formu práce/jako úkol a jak ji hodnotit? Jak geografické hry/aktivity propojit s jinými předměty? Jak s hrou pracovat poté/jak ji vytěžit a reflektovat?
1) Východiska, hra jako nástroj.
2) Aktivity pro jednotlivce.
3) Aktivity pro skupiny.
4) Aktivity mimo třídu.
5) Existující deskové a jiné hry.
6) Modifikace her/aktivit.
7) Hodnocení, reflexe.
8) Mezipředmětové vztahy a průřezová témata.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Práce s mandalou jako transformačním nástrojem je zaměřena na využití mandal pro osobní rozvoj, sebepoznání a zlepšení kvality života. V tomto kurzu nebudeme vybarvovat žádný obrázek, ale zde pracujeme s tvorbou své vlastní mandaly (z různých
předmětů kolem sebe) jako s obrazem svého vnitřního stavu. K transformaci a pohybu svých
přesvědčení a své cesty zde slouží pohyb uvnitř mandaly a její vizualizace. Vnitřní pohyb, potřebuje oko a mozek vidět.
Mandala zde slouží jako nástroj propojení s podvědomím a světem okolo, čímž podporuje transformaci, léčení a sebepoznání.
Cílem tohoto workshopu je ukázat nový způsob na práci sám se sebou, kde se nic neučí, ale přirozeně tvoří jednoduchou tvorbou (nepotřebujeme k tomu výtvarné nadání!). Osobní transformace může být zábavná a jednoduchá!
Osnova akce (přehled témat výuky s časovou dotací jednotlivých témat)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V úvodní části lektor sdělí příběh, který provázel často těžko uchopitelný obor umělé inteligence. Následně posluchače seznámí se současným stavem, produkty a možnostmi, přičemž naskytne několik příležitostí pro praktické vytvoření / konfiguraci produktů. Praktické vsuvky jsou vymyšleny za účelem zlepšení znalostí tohoto technologického oboru, využití pro kvalitnější, efektivnější a méně časově náročnou pedagogickou činnost a v neposlední řadě pro používání v řešení rutinných problémů.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Tento praktický seminář je zaměřen na učitele a pomáhající profese, kterým nejvíce hrozí syndrom vyhoření. Úvod budeme věnovat teorii (příznaky, fáze, diagnostika). Většinu času budeme věnovat kazuistikám, na kterých si ukážeme, jak k syndromu vyhoření dochází, ale především jak ho léčit a jak mu zamezit. Čekají Vás základy psychohygieny a praktické ukázky z praxe.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Ideovým východiskem programu je skutečnost, že v současné škole roste frekvence užívání didaktických testů jako výukového, evaluačního i monitorovacího a výzkumného nástroje. Naprostá většina pedagogů nebyla v rámci vysokoškolského studia v této oblasti vzdělávána. Účelem vzdělávacího programu je tedy přispět ke zvýšení didaktických dovedností pedagogů v oblasti testologie. Účastníci se naučí sestavovat didaktický test z českého jazyka a literatury v souladu s principy vývoje standardizovaných testů, a to se zaměřením na ověřování úrovně osvojení čtenářských dovedností žáky. V rámci semináře budou postupovat v jednotlivých krocích od stanovení cíle a obsahu testu přes vytvoření specifikace zamýšleného testu, stanovení bodové hodnoty úloh, sestavení testu, až ke stanovení mezní hranice úspěšnosti žáků v řešení testu. Účastníci budou pracovat s baterií úloh vypracovaných lektorem.
-základní principy konstrukce testu; zpracování specifikace testu;
-vývoj autorského testu; prezentace autorských testů s jejich obhajobou;
-analýza zpracovaných testů
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Komunikace je velkou součástí našeho života a dost významně se podílí na naší kvalitě života, protože ovlivňuje naše vztahy a interakci s druhými, ať již jde o vztahy osobní nebo pracovní.
Každé jednání je jiné, vždy v jednání však uplatňujeme určité vzorce, které vedou k úspěšnému zakončení. Cílem workshopu je objasnit a uvědomit si vzorce jednání, které vedou k úspěšnému jednávání v každodenním životě, zejména se složitým (problematickým) „protějškem“. Zároveň tyto vzorce jednání naroubovat na naše osobní nastavení. Kurz je veden tak, aby co nejjednodušším způsobem posluchačům kurzu ukázal cestu a návod, jak lépe a účinněji ve svých každodenních interakcích jednat, zejména v těch, které jsou složitější a také to nacvičit. Kdo je připraven není tak moc překvapen.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář představuje moderní přístup k projektům, které napomohou učitelům aktivizovat své žáky a studenty. Klade si za cíl vybavit účastníky portfoliem nápadů na projekty, které budou po drobné modifikaci aplikovatelné právě v jejich předmětu. Většinu z nich si i ve zkrácené podobě vyzkoušíte. Každá z nabízených aktivit vychází z dlouholetých zkušeností lektorů a také je pevně zakotvena v současné strategii moderního vyučování. Metody se opírají o formativní hodnocení, responzivní výuku, ale také se soustředí na jednu podstatnou věc ve výuce – lidský faktor. Ačkoliv jsou metody situovány primárně na žáka, klademe si za cíl, abychom představili takové aktivity, které zásadně zpříjemní výuku i učitelům a budou respektovat jejich styl výuky. Zaměříme se rovněž i na alternativním přístupům k testům a metody hodnocení psaných i slovních prací studentů. Tyto přístupy vycházejí zejména ze zásad formativního hodnocení.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Vyjednávání je velkou součástí našeho života. Denně vyjednáváme v zaměstnání se svými kolegy, nadřízenými, podřízenými, dodavateli a zákazníky ohledně cen, různých dohod, smluv, spolupráce, kvality a mnohých dalších věcí. V neposlední řadě také denně vyjednáváme v našich vztazích, nejen partnerských. Každé jednání je jiné, vždy v jednání však uplatňujeme určité vzorce, které vedou k úspěšnému zakončení.
Cílem workshopu je objasnit a uvědomit si vzorce jednání, které vedou k úspěšnému vyjednávání v každodenním životě. Zároveň tyto vzorce jednání naroubovat aplikovat na naše osobní nastavení mysli a popřípadě si posunout své vlastní hranice, které nám někdy v jednání brání posunout se dál ke stanovenému cíli dosáhnout svého cíle nebo konsensu v jednání. Kurz je veden tak, aby co nejjednodušším způsobem posluchačům kurzu ukázal cestu a návod, jak lépe a účinněji ve svých každodenních interakcích jednat.
Úvod a představení. Technické a organizační informace – 0,5 hod
Komunikační návyky a bariéry. (Metoda: prezentace, cvičení ve skupinách, reflexe – celkem 2 hod Poznámka: videocall umožňuje práci ve skupinách – rozdělení do nich, proto tohoto nástroje využívám. Ze cvičení ve skupině návrat zpět do velké skupiny a následuje společná diskuze a reflexe)
Konfliktní a složité situace. (Metoda: prezentace, cvičení ve skupinách, reflexe – celkem 2 hod)
Tipy, jak posunout komunikaci dál (Metoda: prezentace + sdílení s účastníky. 0,75 hod + 0,25 přestávka.)
Shrnutí získaných znalostí a dovedností a sdílení zkušeností s účastníky
(Metoda: diskuze, cvičení ve skupinách, reflexe – 1 hod)
Závěrečná zpětná vazba (metoda: zpětná vazba účastníků – 0,5 hod
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Kurz se zaměřuje na možnosti využití vybraných metod a postupů ve výuce češtiny pro cizince. Většina z nich rozvíjí čtenářskou gramotnost chápanou jako schopnost porozumět psanému textu, přemýšlet o něm a používat jej k dosahování určitých cílů, k rozvoji vlastních schopností a vědomostí a k aktivnímu začlenění do života společnosti. Vybrané metody slouží ve výuce češtiny pro cizince nejen k motivaci a rozvoji psaní a mluvení, nezbytných k běžnému dennímu kontaktu, ale i k úspěšnému testování znalostí a složení zkoušek.
Seminář je vhodný i pro učitele základních škol. Pro tuto cílovou skupinu nicméně není akreditován.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Praktický workshop nabízející škálu konkrétních praktických pohybových činností a jejich organizace podporující aktivizaci a motivaci žáků, kteří obtížně hledají k tělesné výchově a pohybu obecně vztah.
Méně tradiční metody v tělesné výchově, didaktické a pohybové hry, psychomotorické činnosti, organizace hodiny z pohledu řídících stylů a sociálně-interakčních forem, podpora motivace žáka a prostor pro sdílení.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Všichni můžeme žít spokojený život a dosáhnout svých životních cílů. Na naší cestě se nám někdy objeví překážky, které musíme překonat. Jaké jsou to vlastně překážky?
Při pečlivém prozkoumání situace zjistíme, že největší brzdou k dosažení našich životních cílů, jsme to my sami. Naše strachy a obavy. Kde se tyto strachy a obavy vzaly a jak s nimi zatočit je jedním z témat tohoto semináře. Dalším cílem semináře je naučit se pracovat sám se sebou, se svými osobními hodnotami tak, aby naše kreativní síla byla využita co nejvíce. Objevte své vnitřní dítě a hýčkejte si jej. Přijměte svou jedinečnost a sílu. Rozhodně ji máte. Vím to :-)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Kurz aplikuje poznatky formativního hodnocení na výuku českého jazyka a literatury. V první části kurzu se účastníci seznámí se základními prvky formativního hodnocení (zjistíme především, že formativní hodnocení není jen hodnocení, ale je to přístup k výuce). Dále si vybereme zajímavé aktivity, které lze aplikovat ve výuce českého jazyka, a to jak v mluvnici, stylistice, tak literatuře. V semináři si účastníci na vlastní kůži vyzkouší množství aktivit, které budou moci následně využít ve svých hodinách. Cílem je pomoci účastníkům se zaváděním formativního hodnocení do výuky češtiny, ale také ukázat, že mnoho učitelů již techniky formativního hodnocení využívá, aniž by to sami věděli.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Během semináře budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity prezenční i distanční výuky a zvýšení motivace žáků i vyučujících. Zejména pak s aplikací Nearpod.
První část semináře je věnována diskuzi o motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.
V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako hlavní prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnost nahlédnout do práce žáků a okamžitě jim poskytnout zpětnou vazbu. V další části si budou účastníci moci vyzkoušet vytvoření vlastní lekce a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.
V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využitím v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Co vás čeká?
1. Přínos základních emocí - formou workshopu si představíme základní emoce a jejich přínos pro náš život. Přidáme poznatky českých a zahraničních psychologů a psychoterapeutů.
2. Zpracování emocí a jejich regulace:
- Vyzkoušíme si různé dechové techniky, práce se smysly, meditace všímavosti. Cílem je zažít a odnést si funkční nástroje do svého života.
- Technika focusing - proces, ve kterém klient zaměřuje pozornost na určitý druh svého tělesného uvědomění.
Účastník zážitkově orientovaného workshopu se naučí základům mindfulness, které může začít aplikovat v každodenním životě. Techniky mindfulness jsou vhodné pro zvyšování odolnosti vůči stresu, zvyšování pozornosti a koncentrace. Pracovníci tak budou více uvědomělí a budou lépe umět pracovat s napětím.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Představení stresu a jeho působení na jednotlivé složky osobnosti. Seznámení s technikami, jak se se stresem vyrovnávat a které je možné využít při edukaci žáků v této oblasti, ale i seberozvoje.
vysvětlení stresové reakce a objasnění jednotlivých fází
poplachová reakce (útok, útěk, strnutí), působení na tělo směrem zrychlení a útlumu
fáze adaptace a vyčerpání, propojení s místem diateze a mapováním tohoto místa ve svém běžném životě
psychosomatika vyplývající z diateze, osobnostní profil vedoucí k zvýšenému působení stresu – chování typu A, B, C, D a jeho diagnostika
Interpretace stresu – flow, zóna rozvoje, moje stresory – mapování a seznámení s měřením dle škály Holmes a Rahe
siťování pomoci ve svém okolí, ujasnění zdrojů podpory, doporučené mobilní aplikace, ale také odborné organizace, telefonní linky pomoci
tvorba krizového plánu individualizovaná na jednotlivce, diskuze nad tématem, rozbor osobních kazuistik
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Účastník si osvojí základy koučovacího principu při rozvoji sebe, svých kolegů i podřízených. Koučovací princip je taktéž vhodný pro práci se studenty při jejich osobním rozvoji. Součástí kurzu je posílení odpovědnosti a zlepšení vnímání reality. Nedílnou součástí je taktéž trénink osvojených technik, primárně techniky GROW.
Koučování má za cíl zlepšit výkon klienta díky kladení vhodných, otevřených a konstruktivních otázek. Kouč vede koučovaného k hledání svých vlastních a autentických řešení.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
1. Právní rámec školských předpisů ve vztahu k povinnostem učitele a právům a povinnostem žáků (3 hod.)
2. Základní informace o pracovněprávním poměru vyučujícího (učitele) (2 hod.)
3. Právní aspekty šikany a souvisejících projevů chování žáků (2 hod.)
4. Kontrolní mechanismy ve školství (1 hod.)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Workshop je zaměřen na pochopení významu týmové práce, na trénink a rozvoj základních komunikačních dovedností. Důležité je uvědomění a pochopení vlastního komunikačního stylu a způsobu komunikace ostatních. Cílem je budování hlubších vztahů.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Na tomto webináři o rovnováze v profesním a soukromém životě s prevencí syndromu vyhoření zjistíte, co přesně je syndrom vyhoření, a jak se projevuje vyhořelý pedagog v každodenním životě. Podíváme se zblízka na to, jak (mnohdy) nevědomky jdeme syndromu vyhoření naproti. V neposlední řadě si projdeme možnosti, co s tím můžeme dělat, pokud u sebe příznaky vyhoření pozorujeme.
Nebudou chybět data z aktuálních výzkumů, projdeme si příběhy z praxe a vytvoříme tak příležitost se zamyslet, jak se můžete stát pedagogy, kteří myslí nejen na své děti a studenty, ale i sami na sebe.
Nabídka konkrétních a účinných technik a způsobů peagogického vedení ověřené spoluprací pedagoga s kolegy v oboru, školními psychology a výchovnými poradci. Osahem kurzu je můj program, který provede účastníky kurzu účinnými strategiemi, jak překonat chronický stres a zabránit syndromu vyhoření
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář je zaměřen na rozvoj pohybových schopností a dovedností (lokomočních, manipulačních aj.) u dětí předškolního a mladšího školního věku. Tyto hry jsou situovány do venkovního prostředí (příroda, dětské hřiště, zahrada mateřské či základní školy). Seminář je založen na participaci všech účastníků, kteří se aktivně zapojí do nácviku pohybových her a aktivit v přírodě. Všechny prezentované hry a činnosti které jsou v praxi ověřeny a lze je zařadit do vzdělávací nabídky v mateřské škole a do vzdělávání na prvním stupni základní školy.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V kurzu se účastníci dozvědí, jakým způsobem lidé komunikují. Jak se od sebe liší agresivní, pasivní, manipulativní a asertivní komunikace. Co v životě získám, když se naučím komunikovat asertivně. Součástí kurzu je praktický nácvik asertivních technik ve dvojicích či ve skupině a přehrávání scének.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Naše kurzy osobnostního rozvoje pro pedagogy jsou klíčem k Vašemu sebejistému a plnohodnotnému růstu. Pomáháme lidem objevit svou vlastní identitu, posílit komunikační dovednosti a vybudovat zdravé mezilidské vztahy. Díky našim inspirativním programům a kvalifikovaným lektorům a koučům budete moci lépe porozumět sobě samým, budete mít možnost objevit svůj potenciál a stát se silnějšími, sebejistějšími a připravenými na výzvy svého profesního i soukromého života. Připojte se k nám a podpořte svůj rozvoj!
Výuku vedou výhradně kvalifikovaní lektoři – psychologové s bohatými profesními zkušenostmi a výrazným důrazem na empatii, kteří Vám poskytnou neocenitelnou podporu. Soustředění probíhá od nedělního večera do čtvrtečního odpoledne, celkový rozsah výuky činí 24 vyučovacích hodin. Volný čas láká k turistice, využití wellness a příjemnému posezení v krásném prostředí.
Penzion Selský dvůr se nachází v srdci Vysočiny v malebné obci Daňkovice. Daňkovice jsou velmi malou obcí v klidném prostředí Žďárských vrchů. Leží na půli cesty mezi Novým Městem na Moravě a Poličkou. Blízké okolí Daňkovic nabízí krásy nedotčené a klidné přírody plné malebných kopců a údolí. Právem tak patří mezi ty nejkrásnější oblasti celých Žďárských vrchů.
Penzion Selský dvůr se pyšní rodinnou atmosférou, vyhlášenou kuchyní i širokou nabídkou volnočasových aktivit. Je tak ideální pro pobyt dětí na letním táboře či školách v přírodě. K dispozici máme vše, co penzion nabízí, tj. společenský sál, prosklenou terasu ve dvoře, klubovnu, hernu se stolním tenisem, relaxační koupací jezírko, fotbalové i volejbalové hřiště, tenisový kurt a také již tradiční místo pro táborák.
Pokoje jsou standardně vybavené s vlastním sociálním zařízením. Některé pokoje mají i televizi. Ubytování je možné ve 2-3 lůžkových pokojích. Fotky interiéru a exteriéru naleznete ve fotogalerii níže.
Penzion Selský dvůr, Daňkovice 24
49.6537889N, 16.1467372E
https://goo.gl/maps/b1z2mL5aFsLA8onX7
Objednávku můžete podat prostřednictvím těchto webových stránek. Případně lze přihlášku podat telefonicky nebo e-mailem na uvedených kontaktech.
Úhrada faktury je možná pouze převodem na bankovní účet. Platby v hotovosti bohužel neakceptujeme.
Doprava účastníků je individuální. Naše agentura dopravu nezajišťuje. Příjezd na soustředění je v neděli večer mezi 17:00 – 19:00. Odjezd z pobytu je ve čtvrtek po semináři cca v 15:00.
Pořadatel si vyhrazuje právo změnit obsahovou náplň, pokud bude nutné.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Naše kurzy osobnostního rozvoje pro pedagogy jsou klíčem k Vašemu sebejistému a plnohodnotnému růstu. Pomáháme lidem objevit svou vlastní identitu, posílit komunikační dovednosti a vybudovat zdravé mezilidské vztahy. Díky našim inspirativním programům a kvalifikovaným lektorům a koučům budete moci lépe porozumět sobě samým, budete mít možnost objevit svůj potenciál a stát se silnějšími, sebejistějšími a připravenými na výzvy svého profesního i soukromého života. Připojte se k nám a podpořte svůj rozvoj!
Výuku vedou výhradně kvalifikovaní lektoři – psychologové s bohatými profesními zkušenostmi a výrazným důrazem na empatii, kteří Vám poskytnou neocenitelnou podporu. Soustředění probíhá od pondělí do pátku, celkový rozsah výuky činí 24 vyučovacích hodin. Volný čas láká k turistice, využití wellness a příjemnému posezení v krásném prostředí.
Hotel Kamzík se nachází v krasné přírodě v srdci Jeseníků. Jeseníky patří právem mezi nejhezčí české hory. Jsou rájem s mnoha přírodními poklady. V létě zde najdete stovky dobře značených tras jak pro pěší turistiku, tak i pro cykloturistiku. Kousek od hranic Slezska a Moravy zde leží obec Malá Morávka. Její blízké okolí se může mimo jiné krásy pyšnit také nejčistším vzduchem ve střední Evropě. Pokud budete chtít zůstat v areálu hotelu, kde je k dispozici wellness a další.
Hotel Kamzík se nachází na úpatí hory Praděd, necelý 1 km od Malé Morávky. V jeho blízkosti najdeme několik překrásných skiareálů a turistických stezek, které tak nabízí nekonečné možnosti výletů do přírody. Tento hotelový resort poskytuje mnoho atraktivních způsobů, jak strávit volný čas – vnitřní i venkovní bazén, wellness, fotbalové hřiště, tenisové kurty, lanové centrum, tělocvičnu a v neposlední řadě také bowling.
V Hotelu Kamzík jsou pokoje bohatě vybavené s televizí, malou lednicí, psacím stolem, trezorem, vlastním sociálním zařízením a dalším. Ubytování očekávejte převážně ve dvoulůžkových pokojích. Je možný i samostatný pokoj za příplatek.
Hotel Kamzík, Karlov pod Pradědem č. 182, 793 36 Malá Morávka, Jeseníky
50.0240750N, 17.3011228E
https://maps.app.goo.gl/kvLsG1hatqh7Ev8P7
Objednávku můžete podat prostřednictvím těchto webových stránek. Případně lze přihlášku podat telefonicky nebo e-mailem na uvedených kontaktech.
Úhrada faktury je možná pouze převodem na bankovní účet. Platby v hotovosti bohužel neakceptujeme.
Cena zahrnuje:
Doprava účastníků je individuální. Naše agentura dopravu nezajišťuje. Příjezd na soustředění je v neděli večer mezi 17:00 – 19:00. Odjezd z pobytu je ve čtvrtek po semináři cca v 15:00.
Pořadatel si vyhrazuje právo změnit obsahovou náplň, pokud bude nutné.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Všichni můžeme žít spokojený život a dosáhnout svých životních cílů. Na naší cestě se nám někdy objeví překážky, které musíme překonat. Jaké jsou to vlastně překážky?
Při pečlivém prozkoumání situace zjistíme, že největší brzdou k dosažení našich životních cílů, jsme to my sami. Naše strachy a obavy. Kde se tyto strachy a obavy vzaly a jak s nimi zatočit je jedním z témat tohoto semináře. Dalším cílem semináře je naučit se pracovat sám se sebou, se svými osobními hodnotami tak, aby naše kreativní síla byla využita co nejvíce. Objevte své vnitřní dítě a hýčkejte si jej. Přijměte svou jedinečnost a sílu. Rozhodně ji máte. Vím to :-)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Obsahem tohoto semináře je seznámení účastníků s tím, jak lze zakomponovat osobnostní rozvoj žáků do prostředí základních a středních škol, součástí jsou také praktické ukázky těchto možnosti, důraz především klademe na přirozenost procesu osobnostního růstů žáků a studentů základních a středních škol.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Emoční inteligence hraje klíčovou roli v dosažení životního úspěchu. Intelekt není jen IQ, seznamujeme se s teorií vícečetné inteligence ve školní praxi. Cesta k úspěchu vede skrze rozvoj inteligence sociální, praktické, které jsou samostatnými moduly inteligence emoční. Emoční inteligence má význam v prevenci rizikového chování, učí dobrým vztahům, které mají klíčový význam v životě člověka. Usnadňuje také fungování a zlepšuj klima třídního kolektivu. Odborníci uvádí pět základních bodů k dosažení trvalého úspěchu. Které to jsou? Jakou formou k nim vést žáky? Co mají tyto body společného?
Program je doplněn praktickými návody a kazuistikami a zkušenostmi z praxe lektorky. Forma prožitkové pedagogiky.
1hod. Jak tento model využívám / mohu využít v praxi pedagoga.
S ohledem na formu webináře se zaměříme na formu identifikace emocí, písemná forma, krátké shrnutí a vyjádření on-line, projev empatické reakce ke sdělení kolegů nebo lektorky podle potřeby. Jak můžeme rozvíjet empatii u žáků? Projevuje se i v on-line komunikaci? V čem je rozdíl při komunikaci tváří tvář? ( sdělení 1 větou, slovem)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Jedna z nejdůležitějších rolí pedagogického pracovníka působící na děti a mládež by měla být prevence, tzn. předcházet jakýmkoliv projevům rizikového chování u svých žáků. Z hlediska školního prostředí se jedná o prevenci takových sociálně patologických jevů, které se převážně projevují ve školním prostředí (ve třídě, škole, školních akcích s ostatními spolužáky). Ty se aktuálně nazývají projevy rizikového chování a každý si zaslouží detailní zpracování. V rámci tohoto semináře se zaměříme na asi nejčastěji se vyskytující rizikový jev – projevy agrese, netolerance k odlišnostem a šikanu.
Tento seminář nabídne zaměření se na tyto jevy v modelu prevence – diagnostika – funkční možnosti řešení projevů rizikového chování u žáků a studentů.
Probereme si také konkrétní kazuistiky z praxe, při kterých se reálný výskyt nepřátelského chování, agrese a šikany řešil.
Lektor jakožto školní psycholog a preventista se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu.
Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Vysvětlení pojmů a nástrojů z oblasti řízení času jako prostředku seberealizace a dosažení dlouhodobé životní spokojenosti, nalezení harmonie mezi vnitřním naplněním, pracovním životem a partnerskými vztahy. Možnost a způsoby následování osobní mise díky funkčnímu time managementu. Použité techniky a aktivity: Prezentace, diskuse, výměna zkušeností, praktické příklady, řešení aktuálních problémů členů výukové skupiny, ukázková vyhodnocení a skupinová práce.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.