Kurzy

ČJ 186 Metody a formy práce vedoucí ke čtenářské gramotnosti a efektivnímu učení

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239
Počet vyučovacích hodin
8
Tento kurz lze zařadit do šablony
Čtenářská gramotnost

V semináři budou předvedeny originálně zpracované didaktické zkušenosti pedagogů z praxe, zahrnující různé oblasti vzdělávání, zaměřené na rozvoj čtenářské gramotnosti. Lektorka zároveň představí vlastní nové a obecně málo známé a frekventované formy a metody vyučování. V první části se lektor zaměří na obecnější principy metodiky a didaktiky (na praktických příkladech), na využití inovativních, aktivizujících metod, v druhé části pak na ukázky konkrétních možností, jak výuku vést a obohacovat o zajímavé prvky a činnosti. Seminář bude věnován především těmto formám a metodám práce: otevřenému učení a prožitkovému učení, vyhledávání a zpracovávání informací, technikám RWCT – metoda I.N.S.E.R.T., pětilístek, volné psaní, metoda barevných papírů, třífázový rozhovor a mnoho dalších.

Změny ve vzdělávání – kurikulární reforma, rozvoj klíčových kompetencí (kompetence pro život) – 45 min

Čtenářská gramotnost: vyvození sedmi základních strategií čtenářské gramotnosti – 45 min

Obecná pedagogika – metody a formy práce, které rozvíjejí nejvíce klíčových kompetencí (vyvození) – 45 min

Model vzdělávání: E – U – R (45 min)

Inovativní a aktivizující metody a formy práce: prvky RWCT (včetně vyvození vhodných metod hodnocení – hodnotící teploměr, sluníčková metoda hodnocení…) – 180 min

další informace

Praha 22.1.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: -1
 objednat

Brno 23.1.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: -1
 objednat

Olomouc 17.1.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: 0
 objednat

Praha 21.1.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: -1
 objednat

PP 319 Alternativní formy práce se třídou

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
12475/2017-2-556
Počet vyučovacích hodin
8
Tento kurz lze zařadit do šablony
Inkluze, Osobnostně sociální rozvoj

Pozitivní klima školy ovlivňuje způsob formování vztahů, rozhodování mladých lidí i vývoj jejich životních hodnot a postojů. Vytvoření pozitivního klimatu je závislé mimo jiné i na různých alternativních formách práce, které rozvíjejí vrozené předpoklady dítěte, učí ho vnímat život kolem sebe, porozumět mu a nacházet v něm uplatnění a uspokojení. Podstatnou součástí tohoto semináře jsou praktické návody vycházející z pedagogické psychologie.

Vzdělávací obsah:

  1. Klima školy, klima třídy – role učitele v inkluzivní třídě 
  2. Průřezové téma OSV, možnosti začlenění do výuky
  3. DIDAKTICKÉ HRY K TÝMOVÉ SPOLUPRÁCI, KOMUNIKACI, SEBEPOZNÁNÍ A SEBEPOJETÍ (SOUSTŘEDNÉ KRUHY, ŠPEJLE, RUCE-NOHY, GORDICKÝ UZEL, PÁN STROJŮ, SLEPÝ HAD, NAVIGÁTOR) – 

další informace

Praha 8.1.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: -1
 objednat

DV 12 Improvizace ve škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Roman Musil
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, vychovatelé ve školních družinách, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8
Tento kurz lze zařadit do šablony
Osobnostně sociální rozvoj

V semináři Improvizace ve škole se učitelé praktickou formou, s doplněním teoretického výkladu, seznámí s možnostmi rozvíjení dovedností žáků, které umožňuje improvizace. Prostřednictví her a cvičení si vyzkouší, jak mohou své žáky dovést ke koncentraci, kooperaci, kreativitě a komunikaci při vyučování. Mnohdy frontální vyučování tak mohou doplnit o aktivní vyučovací prvky, které žáky motivují jak k aktuálnímu učení, tak k celoživotnímu vzdělávání.      

Témata výuky:

  • Úvod do improvizace
  • Čtyři dovednosti, které improvizace rozvíjí
  • Koncentrace při vyučování
  • Kooperace při vyučování
  • Kreativita při vyučování
  • Komunikace při vyučování
  • Přijímání a využívání nabídky při improvizaci
  • Blokování nabídky při improvizaci  

další informace

Praha 06.02.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: -1
 objednat

PP 330 Naučte své studenty učit se s pomocí NLP (Neurolingvistické programování)

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

Naučte své studenty učit se s pomocí NLP (Neurolingvistické programování) – rychle, efektivně jednoduše 

 

Obsah: V průběhu semináře se budou střídat části výkladové s částmi praktickými, díky nimž si účastníci prakticky osvojí prezentované techniky. Po absolvování akce je tak budou schopni ihned aplikovat v praxi. V každé části bude ponechán dostatek prostoru pro dotazy účastníků.

1) Uvedení do NLP zážitkovou formou (25 min.) + stručné představení NLP (20 min.)

2) Neurobiologické předpoklady učení, aneb co všechno zvládne náš mozek? Žebřík učení, 4 fáze učení. Paměť. (45 min.)

3) Nežádoucí faktory: stres a omezující přesvědčení. V čem tkví jejich záludnost a jak s nimi pracovat. Praktický nácvik. (45 min.)

4) Posilující faktory: stav učení (hladina alfa), navození stavu učení (teorie, ukázka, nácvik), jak úspěšně podpořit proces učení (3 klíče: motivace, sebevědomí, disciplína) (2 x 45 min.)

5) Typologie studentů vzhledem k preferované formě přijímání informací (vizuální, auditivní, kinestetický, audio-digitální). Diagnostika preferovaného reprezentačního systému a využití v praxi. Oční nápovědy. Sebezkušenostní část. (45 min.)

6) Technika kotvení a možnosti jejího využití při studiu. Praktický nácvik. (45 min.)

7) Metoda Kaizen.

další informace

Praha 15.1.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: 0
 objednat

Olomouc 11.1.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 332 Hlasová výchova pro pedagogy

Lektor/ka kurzu
Miroslav Dvořák, DiS.
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, vychovatelé ve školních družinách, vychovatelé v domovech mládeže, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239
Počet vyučovacích hodin
8

 

Práce s dechem a hlasová výchova

  • řízení dechu při mluvení
  • vědomá dechová kapacita a správná opora hlasu, měkký hlasový začátek
  • vznik zdravé fonace, brániční impuls
  • tvoření hlasu, síla hlasu
  • barva a znělost hlasu
  • co o nás prozradí hlas a jak zaujmout hlasem
  • jak umluvit prostor bez námahy

Technika řeči

  • respirace, fonace, artikulace, modulace - jak potřebné teoretické informace proměnit v mluvní praxi
  • srozumitelná artikulace - vokálů a konsonant, zvuková osnova věty
  • jak mluvit hodiny bez únavy hlasu
  • hlasová hygiena

Kultivovaný mluvený projev a publikum

  • jak získat a udržet pozornost posluchačů svým hlasovým a mluveným projevem
  • řečnické zlozvyky a nedostatky a jak se jim vyhnout
  • zvládání trémy při verbálním projevu

METODY

  • INTERAKTIVNÍ TRÉNINK se zapojením všech účastníků, teoretické zásady se okamžitě nacvičují v praxi, opakovaná cvičení, zpětná vazba lektora každému posluchači, rady a doporučení ke zlepšení dovedností,
  • dechová cvičení, význam dechu pro vznik hlasu, brániční impuls
  • rezonanční cvičení
  • artikulace vokálů a konsonant
  • vlastní příprava projevu
  • hlas a prostor, zvuková osnova věty - artikulace, větný a slovní přízvuk, intonace, tempo a dynamika
  • audio a video trénink

Lektor prakticky předvádí dechová a hlasová cvičení, individuálně konzultuje s posluchači a prakticky s nimi nacvičuje základní hlasové návyky:

  • nacvičujeme správné držení těla při mluveném projevu
  • prohlubujeme práci s dechem a s bránicí, vědomé brániční dýchání
  • cvičíme správné tvoření hlasového tónu, měkké hlasové začátky
  • naučíme se, jak šetřit hlas a ekonomicky využívat dech
  • procvičíme využívání rezonančních dutin
  • trénujeme důslednou a čistou vokalizaci, samohlásky a jejich dělení, artikulaci
  • používáme hlasová cvičení dle dispozic jednotlivců
  • dbáme na přesnou výslovnost a správný tvar mluvidel, artikulace
  • nacvičujeme texty s cílem vytvořit praktické dovednosti a návyky v oblasti mluveného projevu
  • video, audio trénink

HLASOVÁ VÝCHOVA

  • Vědomé dýchání - práce s dechem a jeho význam verbální projev
  • Brániční impuls
  • Hlasové začátky - správná fonace
  • Rezonance - zesílení hlasu, přirozená mluva na prostor
  • Artikulace - správná výslovnost vokálů a konsonant
  • Hlas je pracovní nástroj každého pedagoga
  • Všechna cvičení si zájemci vyzkouší prakticky, konkrétní a názorné ukázky

RÉTORIKA

  • Základní informace o vědomém a profesionálním dýchání, znění hlasu a artikulaci
  • Ukázka připraveného projevu
  • Zvuková osnova věty – frázování, větný přízvuk, intonace, tempo a dynamika
  • Neverbální část projevu – postoj, oční kontakt, jak vnímat a upoutat posluchače
  • Řečnické okrasy
  • Všechna cvičení si zájemci vyzkouší prakticky, konkrétní a názorné ukázky

další informace

Praha 8.1.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 0
 objednat

PP 342 Dodržování autorských práv při výuce

Lektor/ka kurzu
JUDr. Aleš Kout
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
158/2016-3-32
Počet vyučovacích hodin
4

Seminář seznámí se základními principy autorských práv a jejich dodržování při výuce. Zvláštní část semináře je věnována možnostem tzv. volného užití autorských děl, zejména citací a dále aspektům rozmnožování autorských děl, zejména učebnic. Popisuje také nejčastější druhy a případy porušování autorských práv ve školách. Seminář předpokládá podrobnou diskusi o praktických problémech učitelů v těchto oblastech.

další informace

Praha 14.12.2018, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

780 Kč

 objednat

PP 343 Zvládání žáků s výchovnými problémy I.a II.

Lektor/ka kurzu
PhDr. Lenka Svobodová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
16
Tento kurz lze zařadit do šablony
Inkluze

Počet problémových žáků neustále narůstá. Na učitele jsou kladeny stále vyšší nároky v oblasti výchovného působení, především při zvládání problémových žáků a stresových situací s nimi souvisejících. Seminář se skládá ze dvou na sebe navazujících částí. V první části se účastníci seznámí s příčinami problémového chování žáků a s možnostmi a hranicemi jeho ovlivnění, protože předpokladem úspěšného řešení problémového chování je hlubší porozumění příčinám. Stěžejní částí prvního semináře je také oblast prevence, tedy jak problémovému chování žáků předcházet, jak ho předvídat či eliminovat. Důležitou součástí práce s problémovými žáky je ale i práce s vlastními emocemi, jejichž zvládání se na úspěšnosti ovlivnění problému významně podílí. Na prvním semináři také učitelé dostanou podklady pro vyzkoušení v praxi, které budou v navazujícím semináři předmětem rozboru. Druhý seminář bude převážně praktický a bude úzce navazovat na část první. Účastníci se seznámí s konkrétními problémovými situacemi a variantami jejich řešení. Předmětem rozboru budou jak kazuistiky z praxe lektorky, tak i z praxe účastníků. Učitelé se také seznámí s technikami a strategiemi, které jsou chybné, dále jaká kázeňská opatření používat a v neposlední řadě také s tím, s kým při řešení problémového chování spolupracovat.

Osnova 1. Semináře (8 x 45 minut):

  1. Problémový žák, problémové chování – definice, pojetí, různorodost
  2. Příčiny problémového chování
  3. Problémové chování žáka a třídní klima
  4. Metodika – analýza problému/problémového chování
  5. Komunikace s problémovým žákem

Osnova 2. Semináře (8 x 45 minut):

  1. Možnosti ovlivnění problémového chování – prevence jako důležitý nástroj předcházení problémových situací
  2. Možnosti ovlivnění problémového chování – reakce na konkrétní problémové situace, kazuistiky, příklady z praxe
  3. Tlumení agresívních sklonů
  4. Chybné a nefunkční strategie
  5. Kázeňské metody a prostředky
  6. Zvládání vlastních emocí, psychohygiena

Výklad – prezentace v MS Power Point, individuální práce, sebezkušenostní techniky, práce ve skupinách, hraní rolí, zpětná vazba, reflexe provedených aktivit, diskuze, příklady z praxe, kazuistiky.

další informace

Praha 16.1. a 17.1.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

3 120 Kč

volných míst: 4
 objednat

PP 348 Projektová výuka v praxi

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22820/2017-3-829
Počet vyučovacích hodin
8
Tento kurz lze zařadit do šablony
Projektová výuka

Praktická dílna, která poskytne účastníkům základní materiál pro projektovou výuku v ZŠ i ve volnočasovém prostoru. Seminář je především zaměřen na principy realizace projektové výuky ve školní praxi, upozorňuje na přednosti a úskalí projektů, nabízí i náměty na konkrétní projektové činnosti s žáky. Účastníci získají povědomí o typologii školních projektů i o integrované výuce. Uvědomí si, jak je důležité vhodně vybrat téma projektu, co je to gradace práce na projektu, zvolení závěrečného výstupu. V souvislosti s kariérním řádem je také důležité „prodat to, co děláme“.

Všechny ukázkové projekty byly realizovány v praxi, lze na nich detailně rozebrat klady a zápory. Součástí semináře je i řízená výměna zkušeností a závěrečná diskuze.

  1. Seznámení s projektovou výukou obecně, rozdíl mezi klasickou výukou, integrovanou tematickou výukou a projektovou výukou (odkazy na historii a literaturu), komunitní škola (škola otevřená veřejnosti).
  2. Proč zařazovat projektovou výuku do vyučování – její přednosti i negativa, typy projektů, cíle, kompetence, mezipředmětové vztahy, obohacené prostředí, partnerské organizace, závěrečné výstupy.
  3. Ukázky projektů – prezentace vybraných projektů (ukázky z praxe), pomůcky, výstupy.
  4. Hodnocení (práce třídy na projektu žáky), sebehodnocení (žáků), propagace a „jak je dobré umět prodat to, co děláme“.

další informace

Olomouc 12.12.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

ČJ 200 Tvůrčí psaní jako nástroj motivace a sebereflexe

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Kreativní dílna bude zaměřena na využití metod tvůrčího psaní k rozvoji osobnosti, jeho cílem tedy primárně není literární, nýbrž sebereflexivní a motivační psaní, někdy s nadsázkou charakterizované jako myšlení na papíře. Půjde tedy zejména o snadno využitelné, níže uvedené metody práce s vlastním duševním potenciálem, včetně pro učitele nezbytné psychohygieny a vědomého sebekoučování vedoucího k rozvoji osobních i profesních kompetencí.

další informace

Olomouc 12.04.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

Brno 03.05.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

Praha 17.05.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

ČJ 204 Rétorika a její dnešní přínos

Lektor/ka kurzu
Mgr. Žaneta Pixová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

  • Úvod do tématu – Rétorika – řečové umění (1h)
  • Řeč v učitelské praxi (3h)
  • Řeč jako téma pro studenty – hry a cvičení (3h)
  • Závěrečná sebereflexe (1h)

další informace

Brno 14.05.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc 15.05.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Praha 24.04.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

IT 2 Implementace ICT do výuky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Šindelář
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239
Počet vyučovacích hodin
8

  1. Vliv ICT na žáka v každodenním životě (2 hod.)
  2. Počítačová gramotnost – Čeho se týká, jaká by měla být role učitele, co je funkční a informační gramotnost, jaká je pozice žáka… (2 hod.)
  3. Moderní technologie a jejich implementace do edukačního procesu – učitel, žák, škola, PC a dataprojektor, interaktivní tabule, laptopové třídy, LMS a e-learning, mezinárodní kooperace (2 hod.)
  4. ICT ve výuce – ukázka možností využití některých programů a internetových stránek k podpoře výuky (týmová výuka – Toglic, různé webové portály, s kterými může pedagog výuku oživit. Ukázka práce s dotykovým zařízením. Práce s internetem a bezpečnost na internetu z pohledu pedagoga. (2 hod.)

další informace

Brno 09.05.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

Olomouc 10.05.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

Praha 25.02.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

PP 352 Etopedická diagnostika

Lektor/ka kurzu
PhDr. Alena Dědečková
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, vychovatelé ve školních družinách, vychovatelé v domovech mládeže
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

Úvod do problematiky, seznámení se základními pojmy – etopedie, etopedická diagnostika, etopedická diagnóza, prognóza, anamnéza, katamnéza, reedukace, resocializace, porucha chování, ideální norma – 2 hod.

Diagnostické metody - obecné, speciální, psychoterapie, provázení, přijetí dítěte – 1 hod.

Cíl, druhy, význam  etopedické diagnostiky pro praxi, příčiny maladaptivního chování dětí, využití v pedagogické praxi – 1 hod.

Práce s dítětem a rodinou, multidisciplinární přístup odborníků, spolupráce s OSPOD,  konkrétní kazuistiky – 2 hod.

Institucionální péče – druhy, význam; ochrana jedince, ochrana společnosti - 0,5 hod

Aplikace poznatků v praxi, využití v jednotlivých předmětech – 1 hod.

Skupinová diskuze, závěr, kontrolní test – 0,5 hod

další informace

Brno 11.03.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc 01.04.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Praha 15.04.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 353 Komunikační dovednosti a hlasová hygiena pro učitele

Lektor/ka kurzu
MgA. Karolina Kalinová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ, všichni pedagogičtí pracovníci
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

 Obsahem semináře je rozvoj komunikačních dovedností účastníků. Hlavní důraz bude kladen na praktická sebezkušenostní cvičení a jejich reflexi ve vztahu k jednotlivým účastníkům semináře. Pozornost bude věnována též možnostem uplatnění získaných poznatků a dovedností v praxi.

Přehled témat výuky s časovou dotací

  1. Uvedení do tématu – druhy komunikace, komunikační hry a cvičení pro vytvoření pozitivní atmosféry ve skupině (1 h)
  2. Cvičení zaměřená na dech a správnou hlasotvorbu a hlasovou hygienu (2 h)
  3. Cvičení pro rozvoj verbální komunikace (2 h)
  4. Cvičení pro rozvoj nonverbální komunikace (2 h)
  5. Reflexe a sebereflexe – jak přenést dovednosti a poznatky ze semináře do mé vlastní výuky (1 h)

další informace

Praha 01.03.2019, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

Brno 14.03.2019, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

PP 354 Řeč těla – jak číst mezi řádky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Žaneta Pixová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ, všichni pedagogičtí pracovníci
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

  • Úvod do tématu – Neverbální komunikace – řeč těla (1h)
  • Řeč těla v učitelské praxi (3h)
  • Řeč těla jako téma pro studenty – hry a cvičení (3h)
  • Závěrečné shrnutí (1h)

další informace

Brno 10.04.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc 11.04.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Praha 03.04.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 355 Jak se domluvit s těmi, kteří nás neposlouchají?

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ, všichni pedagogičtí pracovníci
Kurz akreditován MŠMT pod č.
komise listopad 2018
Počet vyučovacích hodin
8

  • 1 hod  Jak si získat pozornost druhého a motivovat jej ke vzájemné komunikaci? (evokace problému)
  • 1 hod  Inspirace v metodě Neurolingvistického programování – možnosti jak a kdy může pomoci  (představení metody a základních pilířů)
  • 4 hod  Různé situace a jejich řešení pomocí jednoduchých metod NLP  -  učitelé si vyzkouší modelové situace, zjistí, jaký komunikační styl sami preferují, naučí se rozpoznat, jaký komunikační styl preferuje žák, zkusí se svým komunikačním stylem pracovat
  • 2 hodiny  Reflexe. Diskuse nad konkrétními příklady učitelů.

další informace

Praha 05.03.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 356 Jak vyučovat rétoriku v základní a střední škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Roman Musil
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

Seminář Jak vyučovat rétoriku v základní a střední škole praktickou formou výuky s přiměřenou mírou teoretického výkladu, představí učitelům, jak vést žáky k rétorickým dovednostem. Metodicky ukazuje, jak se jejich žáci mohou připravit na samostatný řečnický výstup a jak se mohou připravit na účast v různých typech diskuze, v debatě, besedě nebo polemice. Prostřednictvím řešení několika konfliktních situací ukáže učitelům, jak vést žáky k bezproblémovému jednání. Sekundárně seminář vede i k přípravě na rétorická vystoupení učitelů, například při Dnech otevřených dveří školy, prezentaci školy či realizaci proslovů na rodičovských schůzkách.

Témata výuky:

  • Úvod do umění mluvit k lidem a s lidmi
  • Fyzický postoj rétora
  • Dialog
  • Dialogické formy: diskuze, debata, beseda, polemika
  • Typy diskuze: panelová diskuze, středověká disputace, brainstorming, konference
  • Stavba a realizace proslovu
  • Konfliktní dialogické jednání

další informace

Olomouc 21.03.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Brno 18.02.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Praha 25.3.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 357 Komplexní práce s třídním kolektivem - prevence a řešení problémů

Lektor/ka kurzu
Mgr. Markéta Hlavsová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ, všichni pedagogičtí pracovníci
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

V rámci prevence a práce s kolektivem se zaměříme na důležitou oblast mapování třídního klimatu - základní i méně známé interaktivní metody a jejich využití i omezení v praxi. Probereme typologii problémů ve třídách na konkrétních kazuistikách z praxe a také si ukážeme vhodné postupy pro dané kolektivy. V neposlední řadě si účastníci vyzkouší různé techniky zpětné vazby, práci s komunitním kruhem ve třídě a odnesou si pracovní listy, které mohou na základě zkušeností hned využít v praxi. Součástí kurzu bude také dostatečný prostor pro diskuzi a řešení problematických situací a zkušeností samotných účastníků.

Ukázky her a aktivit nemusí sloužit pouze k prohloubení spolupráce, ale jsou i výborným nástrojem pro odreagování, odpočinek nebo k lepšímu navázání vztahu s učitelem. Uvedené techniky jsou vhodné nástroje pro etickou výuku a podobné předměty nejen na 2. stupni ZŠ. Seminář doporučujeme pro jakéhokoliv pedagoga, který chce se svou třídou pracovat, chce výuku obohatit či realizuje adaptační kurzy a chce načerpat novou inspiraci. Kurz je velmi užitečný také pro výchovné poradce a metodiky prevence. 

další informace

Praha 05.03.2019, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Brno 09.04.2019, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc 12.02.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 358 Zajímavosti ve výuce psychologie aneb jak suchou teorii obohatit

Lektor/ka kurzu
Mgr. Markéta Hlavsová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Účastníci kurzu si zážitkově projdou zkrácenou historií psychologie od psychometrické laboratoře a měření rozdílového prahu vnímání, přes hypnózu (pouze bezpečné zkoušky sugestibility a dalších fenoménů), operantní podmiňování, sociální učení, umělou inteligenci až k úvodu do psychoterapie a relaxačních technik (autogenní trénink a imaginace). Bude se pracovat s pohádkami, příběhy, video projekcí, hrami a ke všemu vždy trocha teoretického ukotvení a diskuze nad tématy. Seminář je vhodný jak pro učitele Společenských věd, seminářů z psychologie, tak i pro nadšence a zájemce o obor.

další informace

Praha 19.03.2019, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 359 Jak společně se žáky nastavit třídní pravidla, aby opravdu fungovala?

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Přehled témat:

  • co je to funkční třídní pravidlo?
  • třídní pravidla x školní řád
  • význam funkčně sestavených třídních pravidel
  • cíle a kritéria hodnocení
  • efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení

Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse budou probíhat v komunitním kruhu:

  1. představení tématu a cílů semináře
  2. představení lektora a účastníků
  3. snos myšlenek na téma: Co umíme?
  4. pojmenování vzdělávacích potřeb (resp. očekávání) k tématu ze strany účastníků (Co bychom se chtěli naučit? S čím si nevíme rady? Chtěli bychom odpovědi na tyto otázky…)
  5. praktická ukázka postupu vedoucího k sestavení třídních pravidel – přímá práce účastníků kombinovaná s pozorováním videí
  6. analýza ukázek
  7. plánování dle potřeb účastníků
  8. společná reflexe – přijímání a poskytování zpětné vazby k prezentovaným plánům i přípravám

další informace

Brno 02.04.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Praha 03.04.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc 04.04.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 360 Co je to badatelsky orientovaná výuka a co žákům přináší?

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
12475/2017-2-556
Počet vyučovacích hodin
8

Přehled témat:

  • badatelské otázky
  • analýza zkušeností
  • tvorba hypotézy
  • ověřování hypotézy
  • BOV a konstruktivismus
  • výukové programy s využitím heuristických metod
  • cíle a kritéria hodnocení
  • efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení

 

Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse budou probíhat v komunitním kruhu:

  1. představení tématu a cílů semináře
  2. představení lektora a účastníků
  3. snos myšlenek na téma: Co umíme?
  4. pojmenování vzdělávacích potřeb (resp. očekávání) k tématu ze strany účastníků (Co bychom se chtěli naučit? S čím si nevíme rady? Chtěli bychom odpovědi na tyto otázky…)
  5. praktické ukázky výukových programů (resp. metod) – přímá práce účastníků kombinovaná s pozorováním videí
  6. analýza ukázek
  7. plánování dle potřeb účastníků
  8. společná reflexe – přijímání a poskytování zpětné vazby k prezentovaným plánům i přípravám

další informace

Praha 13.05.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc 14.05.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Brno 15.05.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 362 Základy práva pro neprávníky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Pavel Pražák
Cílová skupina
učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

Jednodenní seminář s dotací 8 hodin poskytuje základní vhled do jednotlivých právních odvětví (občanské, obchodní, pracovní, trestní, správní, procesní a ústavní právo).

Důraz je kladen zejména na otázky praktické, tedy takové, se kterými se každý člověk může potkat v běžném životě (uzavírání smluv, dědictví, odpovědnost za škodu, vztah k orgánu veřejné moci). Základním cílem semináře je naučit účastníky chovat se tak, aby s právem neměli problémy a byli schopni své znalosti šířit dále.

Důležitou část semináře tvoří i vysvětlování často tradovaných nepravd a nesprávností o právu, a to zejména v oblasti pojmosloví. Pozornost je v tomto směru věnována právnímu jazyku a jeho úskalím.

další informace

Olomouc 22.03.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Praha 12.04.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 363 Projektové vyučování nejen v přírodovědných předmětech: mezi teorií a praxí

Lektor/ka kurzu
PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
komise listopad 2018
Počet vyučovacích hodin
6

Seminář je koncipován do dvou částí – teoretické a praktické. V teoretické části budou představeny základní charakteristiky projektové výuky a jejich rozdílů oproti školním akcím nebo integrované tematické výuce. Respektování náležitostí projektů bude upevňováno prostřednictvím analýzy konkrétních projektů. V praktické části semináře nejprve účastníci budou zkoušet navrhovat vhodné řídicí otázky, následně navrhnou vlastní projekt, který pak prezentují ostatním. Zpětná vazba účastníků i lektora vede k vylepšení návrhu projektů následně využitelných ve vlastní praxi účastníků.

další informace

Praha 21.2.2019, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 280 Kč

 objednat

PP 364 Pozitivním myšlením proti stresu

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Orientace naší společnosti na výkon a materiální bohatství má i svou odvrácenou stránku - jsme často pod velkým tlakem, ve stresu, nevíme co dělat dřív a jak zvládat všechny úkoly, které jsme si na svá záda naložili. Dlouhodobý stres může vést k celé řadě duševních a tělesných potíží. Stresu je třeba předcházet. Právě zde platí zásada, že prevence je účinnější a levnější než léčba. Seminář Vám poskytne inspiraci a motivaci k tomu, abyste do svého života vnesli více pohody a harmonie a abyste lépe zvládali Vaši náročnou práci.

Program:

1. Úvod

                        - zahájení semináře, představení účastníků a lektora, pravidla

2. Stres a jeho symptomy

                        - hlavní stresory

                        - projevy stresu

                        - syndrom vyhoření

3. Co je a není pozitivní myšlení

                        - typologie osobnosti – myšlenkové vzorce

                        - naučený pesimismus

                        - techniky rozvoje pozitivního myšlení

4. Time – management a Work/Life Balance

                        - hodnoty a priority

                        - mapování životních cílů

5. Relaxace

                        - jak relaxovat (praktický nácvik)

6. Retrospektiva

                        - opakování témat semináře

                        - cíle pro praxi

další informace

Praha 20.02.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc 28.02.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Brno 20.03.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 366 Tělo mluví (Neverbální komunikace)

Lektor/ka kurzu
Mgr. Daniela Fischerová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ, všichni pedagogičtí pracovníci
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Základní informace o významu a síle našich vědomých i nevědomých projevů. Umění číst tělesné signály druhých. Jak rozpoznat lež. Jak se vyhnout hlavním komunikačním chybám. Jak usnadnit kontakt. Jak vystupovat na veřejnosti.

Seminář bude mít část teoretickou i praktickou, drobná cvičení „na vlastních tělech“.

další informace

Praha 17.04.2019, 09:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 368 „Chceme zapalovat? Musíme hořet!“

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ, všichni pedagogičtí pracovníci
Kurz akreditován MŠMT pod č.
13170/2018-2-450
Počet vyučovacích hodin
8

Předkládaný kurs umožňuje komplexní osobnostní podporu pedagogům na základních, středních a vyšších odborných školách. Jednotlivé aktivity kursu umožní pedagogům podporu emoční a sociální inteligence. Rozvoj schopnosti metakognice, senzitivity, seberozvoje a přirozené autority podstatným způsobem ovlivňuje kvalitu jejich osobního života a kvalitu života jejich žáků, spolupracovníků, školní klima a spolupráci s rodiči.

Účastníci si osvojí tyto konkrétní znalosti a dovednosti:

  • Pedagog je zkompetentněn v detekci protektivních faktorů, slabých stránek ve čtyřstupňovém modelu rozvoje osobnosti s rozpoznáním zatím nevyužitého potenciálu a možných budoucích rizik.
  • Pedagog zná konkrétní metody a techniky v rozvoji osobnostních kompetencí, emoční a sociální inteligence, schopnosti metakognice, senzitivity a přirozené autority.
  • Pedagog je zkompetentněn v technice „Trojnožka sebedůvěry“ a „Hořet, ale nevyhořet“.

Témata výuky s časovou dotací 8 vyučovacích hodin:

  1. Detekce protektivních faktorů osobnosti pedagoga v oblasti psychické, sociální, zdravotní a duchovní.
  2. Pojmenování výzev, nevyužitého potenciálu účastníka.
  3. Rozklíčování rizikových faktorů v oblasti psychické, sociální, zdravotní a duchovní.
  4. Nalezení možných rizik do budoucna.
  5. Komplexní kazuistika čtyřstupňového modelu osobnosti pedagoga zahrnující protektivní a slabé faktory s možnostmi a riziky do budoucna.
  6. Technika „Trojnožka sebedůvěry“ a rozvoj schopnosti metakognice.
  7. Zkompetentnění pedagoga ve vybraných metodách a technikách seberozvoje, přirozené autority, senzitivity. Nácvik konkrétních metod a technik práce s nezdravými, potlačovanými emocemi vycházejícími ze zakázky skupiny.
  8. Prevence, detekce, případně možnosti terapie syndromu vyhoření. Nácvik techniky „Hořet, ale nevyhořet“.

další informace

Praha 22.02.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc 08.03.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Brno 17.05.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 369 Jak naučit žáky myslet a učit se – seminář k rozvoji kognitivních dovedností podle prof. R. Feuerste

Lektor/ka kurzu
Mgr. Daniela Pokorná
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, vychovatelé ve školních družinách, vychovatelé v domovech mládeže, učitelé VOŠ, všichni pedagogičtí pracovníci
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

  • Osobnost prof. Reuvena Feuersteina (1 hodina)
  • Pojetí kognice v kontextu teorie prof. R. Feuersteina (1 hodina)
  • Strukturální kognitivní modifikovatelnost (1 hodina)
  • Deficity kognitivních funkcí na úrovni různých fází řešení úloh a v oblasti myšlení, tj. inputu, elaborace a outputu (1 hodina)
  • Zkušenost zprostředkovaného učení (1 hodina)
  • Program Instrumentálního obohacování (2 hodina)
  • Možnosti využití tzv. Instrumentálního učení v práci pedagogů, psychologů, asistentů pedagoga, rodičů (1 hodina)

další informace

Praha 14.03.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

Brno 11.04.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

Olomouc 16.05.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

PP 370 Povinnosti pedagogů vůči žákům se speciálními vzdělávacími potřebami

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, vychovatelé ve školních družinách, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
24409/2018-2-698
Počet vyučovacích hodin
8

  1. Právní rámec školských předpisů týkajících se inkluze včetně mezinárodních pramenů a soudních rozhodnutí (1, 5 hod.)
  • Lektorka přiblíží posluchačům povinnosti škol/práva žáků a zákonných zástupců při přijímání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, uvede základní právní ustanovení týkající se vzdělávání těchto žáků a také související (především) národní judikaturu.
  1. Povinnosti škol a pedagogů při přijímání žáků se speciálními potřebami a při jejich vzdělávání, hlavní podpůrná opatření (2 hod.)
  • V této stěžejní části bude vysvětleno, jak má k žákovi se SVP přistupovat zejména třídní učitel/ka a ředitel/ka školy, jak by měla být nastavena komunikace s asistentem pedagoga, které jsou hlavní povinnosti asistenta a v čem spočívá význam dalších významných podpůrných opatření.
  1. Komunikace mezi školou (vyučujícími, ředitelem/ředitelkou), rodiči a poradenskými zařízeními (1, 5 hod.)
  • Zmíněná část semináře nabídne hlavní principy vztahů a komunikace mezi rodiči žáků a školou, hlavní povinnosti pedagogů, ale i školy, jakož i úlohu školských poradenských zařízení v procesu vzdělávání žáků se SVP.
  1. Kontrolní mechanismy v oblasti inkluze (1 hod.)
  • Připomenuto dále bude, které orgány a jakým způsobem vykonávají kontrolní činnost v dané oblasti (ČŠI, VOP, soudy).

5. Vybraná kasuistika, diskuse (2 hod.)

další informace

Brno 21.2.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc 07.03.2019, 09:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Praha 28.03.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 371 Práce s třídním kolektivem – pojďme se snažit být spolu, i když jsme každý jiný

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ, všichni pedagogičtí pracovníci
Kurz akreditován MŠMT pod č.
24409/2018-2-698
Počet vyučovacích hodin
8

1.Vytváření hierarchie a statusu žákův třídním kolektivu (1h)

2.Role pedagoga a její význam (1h)

3.Vzájemné vztahy (1h)

4.Co si počít se specifickými problémy žáků (1h)

5.Posilování vztahů, koheze a vzájemnosti ve třídě (konkrétní nabídka aktivit a praktické nácviky. (4h)
 

Studijní literatura:

Šnýdrová, Ivana: Psychodiagnostika . Grada Praha 2008

Šimíčková-Čížková, J.: Poznávání duševního života. UP Olomouc 2002

Svoboda, Mojmír a kol.: Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Portál Praha 2001

Musil, Jiří V.: Sociometrie v psychologické kognici. UP Olomouc 2003

Lašek, Jan: Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Gaudeamus Hradec Králové 2001

Braun, Richard: Pedagogicko psychologická diagnostika (skriptum, ÚPRPŠ, 2003)

Braun, R.; Marková D., Nováčková, J.: Praktikum školní psychologie

Hrabal,Vladimír: Diagnostika. Karolinum Praha 2002

další informace

Olomouc 21.03.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Brno 12.04.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 373 ŠKOLNÍ (NE)ÚSPĚŠNOST A MOŽNOSTI JEJÍHO OVLIVŇOVÁNÍ

Lektor/ka kurzu
PhDr. Lenka Svobodová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

Ne každému žákovi se daří být ve škole stoprocentně úspěšný a mít jen samé jedničky či dvojky. Někdy děti zase tráví nad učebnicemi velké množství času a dobré známky stojí hodně úsilí, ale výsledný efekt tomu neodpovídá. Potíže s učením jsou častým problémem dětí během školní docházky, nikoliv však neřešitelným. Seminář odpovídá na otázky, které s odhalováním příčin a řešením souvisejí. Součástí semináře jsou i příklady a kazuistiky, což účastníkům umožní nezbytné propojení teoretických poznatků s praxí.

další informace

Brno 8.3.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc 5.4.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Praha 22.3.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 374 Šikana jinak

Lektor/ka kurzu
PhDr. Lenka Svobodová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Seminář seznámí účastníky s problematikou kyberšikany a sociálních sítí. Komplexním způsobem odpovídá na otázky, které s problematikou šikany prostřednictvím komunikačních technologií souvisejí. Podrobně rozkrývá motivy, které ke kyberšikaně vedou a prostředí, ve kterých se odehrává. Všímá si specifik důvodů k šikanování v jednotlivých vývojových obdobích. Největší důraz je kladen na pochopení závažnosti tohoto jevu a správnému nastavení preventivních opatření.

Osnova semináře:

1. Kyberšikana – definice, pojetí, příbuzné pojmy, výskyt.

2. Znaky kyberšikany – jak ji rozpoznat, signály, podobnosti a odlišnosti od šikany „klasické“, jejich specifika, rizikové chování.

3. Techniky kyberšikany – prostředí, ve kterém probíhá, druhy a formy, projevy.

4. Pachatel kyberšikany a jeho oběti – jak je rozpoznat, vlastnosti, důvody, motivace, rodinné zázemí.

5. Důsledky kyberšikany – psychické, psychosomatické, sociální, primární a sekundární účinky, sebevražda.

6. Sociální sítě – jejich pozitiva a negativa, konkrétní rizika sdělování informací, bezpečné chování.

7. Obrana proti kyberšikaně – prevence, bezpečné klima, metody a strategie řešení, co brání odhalení, právní opora, s kým spolupracovat, kde hledat pomoc, jak může pomoci škola a jak rodina.

Použité techniky a aktivity:

Výklad – prezentace v MS Power Point, individuální práce, sebezkušenostní techniky, práce ve skupinách, hraní rolí, zpětná vazba, reflexe provedených aktivit, diskuze, příklady z praxe, kazuistiky.

 

další informace

Brno 8.2.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Praha 26.4.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc 22.2.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 375 Jak vzbudit zájem žáka o učení aneb jak zaujmout, motivovat a přesvědčit

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ, všichni pedagogičtí pracovníci
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Vzdělávací akce je vedena formou interaktivního semináře. Pedagogičtí pracovníci ve své každodenní činnosti prezentují své znalosti, dovednosti. Kde však získávají schopnost přesvědčit, motivovat, zaujmout své posluchače – žáky, kolegy, rodiče? Obsah semináře nabízí zamyšlení nad přípravou samotné prezentace, přes osobnost mluvčího k rétorice. Účastníkům je nabídnuta celá škála řečnických triků i několik rad, jak bojovat se stresem a nezdravou trémou.

 

Témata:

Příprava a plánování prezentace – Pravidlo „3U“ – užitečnost – účinnost - úspěšnost (vyučovací hodina, vystoupení před kolegy, rodičovská schůzka…) – 60 min

Jak udělat dobrý dojem? Osobnost a role mluvčího – 60 min

Jak udělat své vystoupení zajímavějším? Práce s hlasem, využití prostoru, pomůcky – 90 min

Řečnické triky a rady, nonverbální komunikace – 90 min

Příprava a realizace modelové prezentace (práce ve skupině) – 60 min

další informace

Olomouc 12.02.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

Brno 27.02.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

Praha 19.03.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

PP 376 Efektivní učení žáka se speciálními vzdělávacími potřebami

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

praxe, zaměřené zejména na vzdělávací potřeby žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Lektorka zároveň představí vlastní nové a obecně málo známé a frekventované formy a metody vyučování. V první části se lektorka zaměří na obecnější principy metodiky a didaktiky (na praktických příkladech), na využití inovativních, aktivizujících metod, v druhé části pak na ukázky konkrétních možností, jak výuku vést a obohacovat o zajímavé prvky a činnosti, které vedou u žáků se speciálními potřebami k rozvoji pozornosti, vnímání, k rozvoji pravolevé orientace i ke čtení s porozuměním.

Témata:

A – O kom hovoříme? (podmínky vzdělávání stanovené RVP) – 45 min

B - Didaktické zásady a efektivní učení (45 min)

C - Rozvoj paměti (90 min)

D – Bloomova taxonomie (45 min)

E – Žáci se sociálním znevýhodněním – metody a formy práce vedoucí k inkluzivnímu a efektivnímu vzdělávání (třífázový rozhovor, soustředné kruhy, metoda barevných papírů, otázky a odpovědi, překřížené skupiny) – 60 min

F – Žáci se SPUCH, LMP – metody a formy prvopočátečního čtení a psaní (rozvoj sluchového a zrakového vnímání, pravolevá a prostorová orientace, rozvoj jemné motoriky, knoflíky ve výuce, pětilístek, I.N.S.E.R.T., myšlenková mapa, principy tvorby PL pro žáky s SPUCH, LMP  (75 min)

další informace

Olomouc 27.03.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

Brno 09.04.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

Praha 10.04.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

PP 377 Rétorika v praxi – umět mluvit a jednat s lidmi

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jana Prošvicová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ, všichni pedagogičtí pracovníci
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Každé naše slovo ovlivňuje jednání a prožívání okolí, neustále komunikujeme, i když nemluvíme. 0, 5 hodiny Řeč mluvená, psaná, viděná. 1, 5 hodiny Technika řeči – jak dobře mluvit, správná výslovnost  - ortoepie, slovní, větný přízvuk, frázování, intonace. 1 hodina Asertivita – práva a povinnosti, 0, 5 hodiny obrana proti manipulátorům 0, 5 hodiny. Aktivní naslouchání, jak naslouchat 1 hodina. Týmová komunikace 1 hodina. Zvládání konfliktů 1 hodina. Praktická cvičení 1 hodina.

další informace

Praha 8.3.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Brno 22.2.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc 15.2.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 378 Manipulace v jednání 2 aneb cenou za svobodu je věčná bdělost!

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jana Prošvicová
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, vychovatelé ve školních družinách, vychovatelé v domovech mládeže, učitelé VOŠ, všichni pedagogičtí pracovníci
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239
Počet vyučovacích hodin
8

  • Charakteristické znaky vztahových manipulátorů, jsme všichni manipulátoři? Za jakými maskami se skrývají ti, kdo s lidmi manipulují? Nejasná vyjadřování, konkrétní postupy manipulátorů, využívání prostředníků. – 2. hodiny
  • Navozování viny, manipulátor a zodpovědnost, manipulátor a komunikace, změna názorů a chování podle situace. – 2 hodiny
  • Přehlížení potřeb druhých, cvičte se v kontramanipulaci, jak se manipulaci ubránit? Naučit se odmítat, racionálně – emoční strategie. Psychologická a somatická poškození. – 2 hodiny
  • Charakteristika sociopatů, ledoví lidé, pochybnosti o autoritách, pozor na komplimenty, pozor na vzbuzování soucitu. Jak je odhalit a porazit? – 2 hodiny

další informace

Praha 5.4.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Brno 29.3.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc 22.3.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 379 Základní pedagogické rozhovory ve škole aneb umění pochvaly, kritiky a omluvy

Lektor/ka kurzu
Mgr. Rudolf Hadrava
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, vychovatelé ve školních družinách, vychovatelé v domovech mládeže, učitelé VOŠ, všichni pedagogičtí pracovníci
Kurz akreditován MŠMT pod č.
24409/2018-2-698
Počet vyučovacích hodin
8

1. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Uvedení do tématu - jak chválit a jak pochvalu přijmout
  • Proč, za co a kdy chválit?
  • Principy efektivní pochvaly (kolegy, žáka, rodiče)
  • Neefektivní pochvala aneb čeho se při pochvale vyvarovat
  • Místo pochvaly v pedagogické praxi
  • Základní rozdíly mezi pochvalou žáka a kolegy

2. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Jak efektivně sdělit kritiku a omluvu a jak je přijímat
  • Principy efektivní kritiky (kolegy, žáka, rodiče) – kritika vedoucí k pozitivní změně chování
  • Neefektivní kritika aneb čeho se při kritice vyvarovat
  • Základní rozdíly mezi kritikou žáka a kolegy

3. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Kdy a za co se omlouvat – formy omluvy
  • Jak odmítat a říkat ne bez pocitů viny
  • Jak umět stát za svým názorem
  • Využití asertivních technik

4. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Identifikace konkrétních situací z praxe účastníků
  • Návody na řešení konkrétních situací
  • Předvedení jednotlivých modelových rozhovorů a jejich možných řešení

Shrnutí, závěrečné dotazy a zpětná vazba od lektora i účastníků

další informace

Olomouc 22.02.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Praha 18.03.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Brno 08.03.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 380 Efektivní komunikace ve škole aneb budování důvěry mezi kolegy, rodiči a žáky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Rudolf Hadrava
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, vychovatelé ve školních družinách, vychovatelé v domovech mládeže, učitelé VOŠ, všichni pedagogičtí pracovníci
Kurz akreditován MŠMT pod č.
24409/2018-2-698
Počet vyučovacích hodin
8

1. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Základní pravidla efektivní komunikace ve škole
  • Pravidlo prvního dojmu, vysílání se nerovná příjem, komunikace se nerovná mluvení, člověk je jako ledovec
  • Proč je důležité všechna pravidla při komunikaci ve škole respektovat – předcházení problémovým a konfliktním situacím

2. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Bariéry komunikace
  • Jak vybudovat důvěru při vzájemné komunikaci s kolegy, žáky a rodiči žáků
  • Umění naslouchat druhé straně - pravidla aktivního naslouchání
  • Umění vyjadřovat se přesně a srozumitelně

3. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Kladení efektivních otázek a odpovědi – kdo klade otázky, vede rozhovor
  • Otázky podporující konstruktivní rozhovor a otázky, kterých se v rozhovorech vyvarovat
  •  Jak efektivně odpovídat na dotazy kolegů, žáků a rodičů

4. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Řešení námitek a konfliktních situací ve škole
  • Předvedení modelových situací – žádoucí a nežádoucí projevy, časté chyby (modelově pouze někteří účastníci)

Shrnutí, závěrečné dotazy a zpětná vazba od lektora i účastníků

další informace

Praha 02.04.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc 03.05.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Brno 22.03.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace