Kurzy

PP 471 Základy základů obecného managementu

Lektor/ka kurzu
Petr Sládeček, MBA
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář by měl ukázat, vyložit a procvičit základní znalosti, dovednosti a kompetence „Nejrozšířenějšího a nejdůležitějšího povolání v naší moderní západní společnosti.“ (Fredmund Malik)

  • Management podle „otců zakladatelů“ Taylora, Fayola a Druckera
  • Osobnostní a společenské předpoklady a kompetence: energie, aktivita, odolnost. Odolnost a zátěž, frustrace, resilience, krize, zdraví a kvalita života
  • Time management aneb Co se vejde do života
  • Cvičení: Přežití na moři (k volbě priorit)
  • Vedení jako „dělání správných věcí“, řízení jako „dělání věcí správně“ (Peter F. Drucker). Moc, vliv, autorita, strategický rámec manažerské práce. Cvičení: pětilístek
  • Nelze nekomunikovat (Paul Watzlawick) Cvičení nejobtížnějších komunikačních situací: poskytování a přijímání kritiky, hodnocení, vyjednávání, zvládání konfliktu  
  • Krátce závěrem o řízení procesů, výroby a kvality

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 03.11.2021, 09:30–14:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

PP 472 Vývojové poruchy učení a zážitkový seminář pro 2. st. ZŠ

Lektor/ka kurzu
Mgr. Hana Rothová
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

A. Vývojové poruchy učení, vymezení základních pojmů (intelektová pásma, paměť, pozornost, učení, percepce, motorika, grafomotorika atd.)., příčiny a výskyt v populaci.

V průběhu prvního bloku jsou průběžně zařazovány prvky zážitkového semináře zaměřené na probíraný pojem.

 

B. Charakteristika vývojových poruch učení, percepčně motorické a další deficity a jejich dopad na rozvoj školních dovedností. Seznámení se s několika základními technikami práce s dítětem s VPU ve výuce (techniky rozvoje zrakové a sluchové percepce, práce s chybou v písemném projevu, podpora čtenářských dovedností).

V průběhu druhého bloku jsou průběžně zařazovány prvky zážitkového semináře zaměřené na komplexní dovednosti (čtení, psaní, práce s tužkou obecně atd.).

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 15.11.2021, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

PP 474 Osobní pohoda - jak si zlepšit náladu a být duševně fit

Lektor/ka kurzu
Mgr. Martina Havlíková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, výchovní poradci, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Sebepoznání a jeho vliv na naši spokojenost
  • Rizikové faktory a příčiny  nespokojenosti
  • Sebedisciplína a vnitřní motivace
  • Růstový mindset mysli  a jak jej nastavit
  • Jak překonat zlozvyky a budování návyků
  • Jak získat a udržet vnitřní motivaci a elán
  • Základy psychohygieny pro běžný život

Interaktivní přednáška se zapojením všech účastníků, teoretické zásady s navazujícím nácvikem. Výklad podpořený prezentací v MS Power Point, individuální práce, sebezkušenostní techniky, práce ve skupinách, hraní rolí, zpětná vazba, testy, výtvarné techniky,  reflexe provedených aktivit, diskuze, příklady z praxe, opakovaná cvičení,  rady a doporučení ke zlepšení

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 05.11.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

Brno 30.11.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

PP 475 Prokrastinace – jak zatočit s odkládáním

Lektor/ka kurzu
Mgr. Martina Havlíková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Co je to prokrastinace a proč se jí snažíme předcházet
  • Rizikové faktory a příčiny  vzniku prokrastinace
  • Sebedisciplína: jak si poručit a dokázat poslouchat sám sebe
  • Tvorba návyku
  • Jak překonat zlozvyky a nevrátit se k nim
  • Jak získat a udržet vnitřní motivaci a elán
  • Nastavení postupných kroků a splnitelných cílů
  • Prevence prokrastinace-nástroje a techniky boje s prokrastinací

Kurz je veden formou ínteraktivní přednášky se zapojením všech účastníků, teoretické zásady s navazujícím nácvikem/ sebezkušenostní techniky, práce ve skupinách,  testy, výtvarné techniky, zpětná vazba, reflexe provedených aktivit, diskuze, příklady z praxe, cvičení,  rady a doporučení ke zlepšení/.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 22.10.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

PP 476 Inkluze na střední škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Soňa Havlíčková
Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7313/2019-3-257
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsah:

- legislativní rámec inkluzivní pedagogiky (45 minut)

školský zákon a související vyhlášky

- základní pojmy inkluze (90 minut)

integrace a inkluze, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, podpůrná opatření a jejich konkrétní podoba, plán pedagogické podpory a individuální vzdělávací plán

- individualizace a diferenciace na střední škole (90 minut)

vymezení pojmů individualizace a diferenciace, východiska pro individualizaci a diferenciaci, individualizace a diferenciace na střední škole

- úloha jako prostředek individualizace a diferenciace (90 minut)

vymezení pojmu učební úloha, taxonomie učebních úloh, strategie a metody podporující individualizaci na střední škole

- diskuse, sdílení (45 minut)  

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 06.12.2021, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

PP 479 Komplexní práce s třídním kolektivem - prevence a řešení problémů

Lektor/ka kurzu
Mgr. Markéta Hlavsová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
39989/2020-4-907
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V rámci prevence a práce s kolektivem se zaměříme na důležitou oblast mapování třídního klimatu - základní i méně známé interaktivní metody a jejich využití i omezení v praxi. Probereme typologii problémů ve třídách na konkrétních kazuistikách z praxe a také si ukážeme vhodné postupy pro dané kolektivy. V neposlední řadě si účastníci vyzkouší různé techniky zpětné vazby, práci s komunitním kruhem ve třídě a odnesou si pracovní listy, které mohou na základě zkušeností hned využít v praxi. Součástí kurzu bude také dostatečný prostor pro diskuzi a řešení problematických situací a zkušeností samotných účastníků.

Ukázky her a aktivit nemusí sloužit pouze k prohloubení spolupráce, ale jsou i výborným nástrojem pro odreagování, odpočinek nebo k lepšímu navázání vztahu s učitelem. Uvedené techniky jsou vhodné nástroje pro etickou výuku a podobné předměty nejen na 2. stupni ZŠ. Seminář doporučujeme pro jakéhokoliv pedagoga, který chce se svou třídou pracovat, chce výuku obohatit či realizuje adaptační kurzy a chce načerpat novou inspiraci. Kurz je velmi užitečný také pro výchovné poradce a metodiky prevence. 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 22.10.2021, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

Brno 07.01.2022, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

Hradec Králové 03.12.2021, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

Praha 19.11.2021, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

PP 481 ŠIKANA JINAK

Lektor/ka kurzu
PhDr. Lenka Svobodová
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7471/2021-4
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář seznámí účastníky s problematikou kyberšikany a sociálních sítí. Komplexním způsobem odpovídá na otázky, které s problematikou šikany prostřednictvím komunikačních technologií souvisejí. Podrobně rozkrývá motivy, které ke kyberšikaně vedou a prostředí, ve kterých se odehrává. Všímá si specifik důvodů k šikanování v jednotlivých vývojových obdobích. Největší důraz je kladen na pochopení závažnosti tohoto jevu a správnému nastavení preventivních opatření.

Osnova semináře:

1. Kyberšikana – definice, pojetí, příbuzné pojmy, výskyt.

2. Znaky kyberšikany – jak ji rozpoznat, signály, podobnosti a odlišnosti od šikany „klasické“, jejich specifika, rizikové chování.

3. Techniky kyberšikany – prostředí, ve kterém probíhá, druhy a formy, projevy.

4. Pachatel kyberšikany a jeho oběti – jak je rozpoznat, vlastnosti, důvody, motivace, rodinné zázemí.

5. Důsledky kyberšikany – psychické, psychosomatické, sociální, primární a sekundární účinky, sebevražda.

6. Sociální sítě – jejich pozitiva a negativa, konkrétní rizika sdělování informací, bezpečné chování.

7. Obrana proti kyberšikaně – prevence, bezpečné klima, metody a strategie řešení, co brání odhalení, právní opora, s kým spolupracovat, kde hledat pomoc, jak může pomoci škola a jak rodina.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 30.11.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

PP 486 Jak získat a udržet autoritu učitele.

Lektor/ka kurzu
Mgr. Rudolf Hadrava
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové
Kurz akreditován MŠMT pod č.
343/2021-4-32
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Učitel  je pro vzdělávání dětí a studentů klíčovou osobou a proto je na jeho kvalitu ze strany vedení školy, rodičů a žáků kladen stále větší důraz. Již nestačí jen pouhé znalosti. Dobrý učitel by měl být rovněž schopným koučem a vůdcem.

Oblíbenost učitele, jeho úspěchy, výsledky žáků a vlastně všechny věci  související s výukou záleží na tom, že dobrý učitel by měl být pro své žáky osobností a autoritou.

Latinský název „auctoritas“ znamená podporu, záruku, jistotu a spolehlivost. Všechna tato slova nesou pozitivní význam.

Autorita je nezbytným předpokladem úspěchu pedagogické práce. Je značně závislá na učitelově osobní a odborné pověsti, na jeho charakterových vlastnostech a na jeho řídících schopnostech podobně jako u leadera.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 22.10.2021, 09:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

Brno 26.11.2021, 09:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

PP 487 Time Management (rozvoj osobnosti)

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tvůj život je výsledkem rozhodnutí, které děláš, pokud se Ti Tvůj život nelíbí, je čas vybrat si lépe.

V osmi hodinách budou posluchači seznámeni s tématem Time Management a souvisejícími pojmy.

Obsah kurzu:

  • úvod do Time Managementu a sebepoznání, druhy pracovních typů (modely práce) a jejich problematické oblasti, work-life balance, jak zvládat stres;
  • analýza současného stavu (osobnostní SWOT analýza);
  • stanovování cílů (směr a určení cílů, osobní referenční rámec, analýza činností);
  • znaky špatného řízení času a jak je eliminovat (rozbor výsledků analýzy činností se SWOT analýzou, kvadrant důležitosti a naléhavosti, revize činností dle osobního referenčního rámce, identifikace „zlodějů času“ a jejich eliminace);
  • vlastní řízení času (plán – roční, měsíční, týdenní – dle daných cílů), jak zvýšit vlastní produktivitu práce, delegování, prokrastinace, systémy Time Managementu, správné návyky – motivace pro změnu hodnot / postojů / dosavadních návyků;
  • diskuze, shrnutí, závěr.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 11.11.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

PP 488 Skupinové a kooperativní vyučování

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

To, že učitel zařazuje práci ve skupinách, ještě nemusí znamenat, že učí žáky spolupracovat. Proč je důležité učit žáky spolupracovat? Protože kooperativní dovednosti patří dnes k nejžádanějším dovednostem na trhu práce. Každý člověk má jiné vnitřní předpoklady pro týmovou práci a každý může být jinak prospěšný pro práci v týmu. Společně se podíváme na to, jak navenek vypadá neefektivní tým a jak efektivní. Budeme pracovat s doporučeními pro zařazování kooperativního učení, a také podíváme se na to, jak kooperativní činnosti hodnotit. Toto téma významně souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.

  • formy učení
  • skupinové x kooperativní učení
  • analýza vnitřních předpokladů pro týmovou práci
  • efektivní x neefektivní týmy
  • formy práce a konstruktivismus
  • adaptace a harmonizace týmů
  • výukové programy s využitím skupinové či kooperativní práce
  • hodnocení skupinové a kooperativní práce
  • cíle a kritéria hodnocení
  • efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 02.11.2021, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

volných míst: 6
 objednat

Brno 03.11.2021, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

Olomouc 08.11.2021, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

PP 491 Detekce varovných signálu radikalizace a extremismu u mládeže

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, psychologové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz je zaměřený na popis a charakteristiku radikalizačního procesu a seznámení pedagogů s bezpečnostními riziky spojených s rekrutací mládeže a extremismem. Během kurzů budou představeny základní varovné signály – indikátory probíhající radikalizace, rekrutační techniky extremistických skupin a konkrétní příklady z bezpečnostní praxe.

  • Radikalizace (definice, charakteristické znaky procesu) – 2 x 45 min
  • Extremismus a rekrutační techniky extremistických skupin (základní kategorizace) -  3 x 45 min
  • Varovné signály radikalizace – 2 x 45 min
  • Cviení, kazuistika, praktické příklad – 1 x 45 min

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 29.11.2021, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

PP 494 Jak na projekty a projektové vyučování?

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Jedná se o krátký marketingový text, který by měl zájemcům o semináři poskytnout základní informace – k čemu jim bude absolvování semináře dobré, co je jeho cílem, jak bude probíhat, jaká budou témata výuky apod. Tento text bude zveřejněn na webových stránkách, případně zaslán potencionálním zájemcům o seminář.

Prostřednictvím metod a forem aktivního učení vás toto téma provede pojmy: projekty, projektové vyučování, integrovaná tematická výuka. Společně si odpovíme zejména na otázku PROČ vůbec s projekty začínat a JAK takový projekt připravit a realizovat – jinými slovy – co by měl učitel umět a znát, aby připravil a realizoval úspěšný projekt. Také se dozvíte, co dělá projekt projektem – tedy co je v projektu nezbytné, co důležité a co vítané. Nebudou ani chybět příklady různých typů projektů. Pokud je toto setkání vícedenní, může vyústit až v to, že si účastníci připraví nástřel konkrétního projektu. Toto téma významně souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.

 

Přehled témat:

  • integrovaná tematická výuka x projektové vyučování
  • specifické postupy při přípravě a realizaci projektů
  • analýza ukázek ITV a PV
  • co by měl učitel umět a znát, aby zahájil fungující projekt
  • cíle a kritéria hodnocení projektu
  • efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení a čtení

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 02.12.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

WEB 9 Distanční vzdělávání s využitím moderních technologií - webinář

Lektor/ka kurzu
Bc. Petr Chamula
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32569/2020-5-698
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Webinář je zaměřen na distanční výuku a využití technologií během této výuky. Účastník bude seznámen s aplikacemi vhodnými pro dálkovou výuku, jejich vhodným využitím a celým procesem lekce vedené na dálku a jeho formami. Webinář se zaměřuje na aplikace Nearpod, Zoom a Google Classroom a jejich vzájemným propojením tak, aby tvořil celek, který co nejefektivněji nahradí prezenční výuku a udrží motivaci studentů ke studiu. V kurzu si také ukážeme integraci s aplikací MS Teams.

Úvod – co potřebujeme k plnohodnotné distanční výuce?
 
 
Aplikace Nearpod 
 o Průvodce vytvořením lekce
 o Ukázka integrace s ostatními aplikacemi (virtuální prohlídky, Quizlet, Zoom, Google Classroom, FlipGrid aj.)
 
Aplikace Zoom
o Popis funkcí a tipy na použití v distanční výuce
o Průvodce doporučeným nastavením
 
Aplikace Google Classroom - Učebna Google
 o Ukázka základních funkcí
 o Přímé vytváření dokumentů pro studenty
 o Integrace aplikace Nearpod
 
Závěrečná diskuze 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 06.12.2021, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

WEB 10 Jak nezamrznout u tabule (webinář)

Lektor/ka kurzu
Mgr. Ivana Janovská
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vzdělávací program poskytne teoretický návod k tomu, jak motivovat a pracovat se žáky tak, aby vyučování bylo maximálně efektivní,  jak oživit vyučování, zvednout žáky ze židle a vypnout unavenou hlavu.  Webinář nabídne učitelům ověřenou pedagogickou filozofii, která vychází bezprostředně z praxe.

  • Hra, jako důležitý prvek výchovně – vzdělávacího procesu. Vliv pohybu na výchovně – vzdělávací proces.  Prožitek jako cesta k trvalému zapamatování. Herní efektivita.
  • Jak uchopit vyučování nemediálně, netechnicky. Hlava – cit – tělo v rovnováze.
  • Život ve třídě. Jak zvýšit efektivitu vyučování, vytvořit bezpečné prostředí školní třídy, propojit školu se životem. Co rozhodně před žáky nedělat.
  • Duševní hygiena učitele

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 01.11.2021, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

WEB 15 Stres a jeho zvládání (webinář)

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Představení stresu a jeho působení na jednotlivé složky osobnosti. Seznámení s technikami, jak se se stresem vyrovnávat a které je možné využít při edukaci žáků v této oblasti, ale i seberozvoje.

  • Teorie stresu (eustres, distres, stresory, psychosomatika)

vysvětlení stresové reakce a objasnění jednotlivých fází

poplachová reakce (útok, útěk, strnutí), působení na tělo směrem zrychlení a útlumu

fáze adaptace a vyčerpání, propojení s místem diateze a mapováním tohoto místa ve svém běžném životě

psychosomatika vyplývající z diateze, osobnostní profil vedoucí k zvýšenému působení stresu – chování typu A, B, C, D a jeho diagnostika

Interpretace stresu – flow, zóna rozvoje, moje stresory – mapování a seznámení s měřením dle škály Holmes a Rahe

  • Tvorba copingových strategií 

Vysvětlení oblastí copingových strategií, vyhodnocení vlastních strategií a vlivu stresu ve smyslu životních událostí, resp. burn-outu v profesi

Mapování malcopingových strategií ve vlastním životě

  • Práce s myšlením, emocemi a chováním, které jsou stresem ovlivněny 

Multikauzální model stresu a nácvik jednotlivých technik jeho zvládání:

--práce s tělem (dechová cvičení, relaxace, focusing, autogenní trénink, terapie smíchem, mindfulness)

--práce s myšlením (restrukturace myšlenek, nocebo efekt, vliv sociální role, time management, asertivita)

--práce s emocemi (teorie emocí, technika semaforu, přijmutí, desenzibilizace)

 

  • Tvorba krizového plánu a plánu pomoci ve svém životě či profesi 

siťování pomoci ve svém okolí, ujasnění zdrojů podpory, doporučené mobilní aplikace, ale také odborné organizace, telefonní linky pomoci

tvorba krizového plánu individualizovaná na jednotlivce, diskuze nad tématem, rozbor osobních kazuistik

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 09.12.2021, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

PP 498 Čtenářskou dílnou ke čtenářské gramotnosti

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7471/2021-4
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Dílna čtení je jedna z možných cest, jak se žáky v hodinách českého jazyka hledat smysl čtení. Nezdůrazňuje rozdíly v technice čtení. Žáci nejsou zkoušeni ze čtení, pracují individuálním tempem. O své knize a o pocitech, které žáci při čtení mají, mohou diskutovat s ostatními. Vytváří si záznamy o četbě, ke kterým se mohou vrátit a připomenout si myšlenky a pocity, které je při četbě provázaly. Dílna čtení má velký vliv na utužení třídního kolektivu, při rozhovorech o četbě se setkávají vždy nové dvojice žáků a tím dochází k jejich lepšímu vzájemnému poznávání.

Cíle dílny čtení

· rozvíjení vědomého čtenářství

· vytváření kladného vztahu k vlastní četbě

· motivování k celoživotnímu učení

· podpořit kladné vztahy v kolektivu třídy, pracovat s textem, zpracovávat informace,   

   vyjadřovat názory ke čtenému textu

· seznámit žáky s knižním fondem školní knihovny

Témata:

Čtenářská dílna – význam, pravidla, výhody, nevýhody                                         45 min

Výběr knih pro čtenářskou dílnu                                                                              45 min

Inspirace pro čtenářskou dílnu – prostředí, křeslo pro hosta                                    45 min

Záznamy o četbě – formy zápisu dle čtenářské úrovně                                          135 min

Rozhovory o četbě  - třífázový rozhovor, překřížené skupiny                                 90 min                          

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 20.10.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

Olomouc 21.10.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

WEB 27 Psychomotorické a pohybové didaktické hry ve výuce - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, učitel - metodik prevence, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14003/2021-4-437
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Didaktické hry patří do skupiny aktivizujících metod, můžeme je s úspěchem použít i k motivaci žáků. Dobrá hra má v sobě výukový prvek a dobrá výuka nese prvky hry. Pohybové hry nemusí být vždy zaměřené na pohyb, může jít o hry s určitým emocionálním zaměřením (prožívání, vůle, rozhodnost, samostatnost…). Zařazováním psychomotorických her do výuky rozvíjíme u žáků také paměť, vnímaní zrakové i sluchové apod.). U takových her nejde o příliš intenzivní pohyb, bývají klidnější. Často jsou využívány vzájemné vztahy dětí. Mohou být dobrým nástrojem pedagogické diagnostiky.

  • Průřezové téma OSV ve školním vzdělávacím programu (45 min)
  • Didaktická hra ve vzdělávání – typologie, zajištění efektivity a zapojení, hodnocení hry (45 min.)
  • Psychomotorické a pohybové hry – obecně (45 min)
  • Výměna zkušeností (45 min)
  • Nápadník didaktických her – praktické ukázky didaktických her – Soustředné kruhy, Ruce – nohy, Dotkni se země, Slepý had, Bu – Ku – Hu, Uzel, Zrcadla, Skupinový obrázek, Co se děje u Smolíčka, Paragrafy, Špejle, Sardele (180 min)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 12.10.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

WEB 37 Formativní hodnocení dětí a žáků - webinář

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Webinář bude veden aktivizujícím výkladem s možností řízené diskuse, aby účastníci mohli sdělovat své zkušenosti s aktivizačním zpětnovazebním hodnocením. Uvědomí si důležitost podporujícího a motivujícího hodnocení pro další individuální rozvoj dítěte a žáka. Na semináři se zaměříme na formativní hodnocení  a hodnocení pro učení.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 25.01.2022, 09:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

WEB 31 Od skupinové práce ke kooperativnímu učení - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14003/2021-4-437
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář nabízí účastníků krátký náhled do Komenského didaktických zásad, rozděluje výukové metody z několika hledisek, nabídne pohled do obecných zásad interaktivní výuky se zdůrazněním změny role učitele. V praktických dovednostech (třífázový rozhovor) si účastníci ověří, k jakým cílům vede vzájemná spolupráce žáků, vyvodí si tvorbu, pravidla
a role žáků při práci ve skupině i kritéria hodnocení skupinové práce. V praktických činnostech (soustředné kruhy, překřížené skupiny, bzučící skupiny, metoda barevných papírů + I.N.S.E.R.T.) vyvozují znaky a výhody kooperativního učení pro žáka i učitele.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 5.1.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

WEB 43 Efektivní učení žáka se speciálními vzdělávacími potřebami - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14003/2021-4-437
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V semináři budou předvedeny originálně zpracované didaktické zkušenosti pedagogů z praxe, zaměřené zejména na vzdělávací potřeby žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Lektorka zároveň představí vlastní nové a obecně málo známé
a frekventované formy a metody vyučování. V první části se lektorka zaměří na obecnější principy metodiky a didaktiky (na praktických příkladech), na využití inovativních, aktivizujících metod, v druhé části pak na ukázky konkrétních možností, jak výuku vést a obohacovat o zajímavé prvky a činnosti, které vedou u žáků se speciálními potřebami k rozvoji pozornosti, vnímání, k rozvoji pravolevé orientace i ke čtení s porozuměním.

 

  • 1.blok
  • O kom hovoříme? (Školský zákon, Vyhláška o vzdělávání žáků se SVP, podmínky vzdělávání stanovené RVP) – 45 min
  •  Didaktické zásady a efektivní učení (45 min)
  • Přestávka 60 minut
  •  Rozvoj paměti (90 min)
  •  Bloomova taxonomie (45 min)
  • 2.blok
  •  Žáci se sociálním znevýhodněním – metody a formy práce vedoucí k inkluzivnímu
    a efektivnímu vzdělávání (třífázový rozhovor, soustředné kruhy, metoda barevných papírů, otázky a odpovědi, překřížené skupiny) – 60 min
  • Přestávka 60 minut
  •  Žáci se SPUCH, LMP – metody a formy čtení a psaní (rozvoj sluchového
    a zrakového vnímání, pravolevá a prostorová orientace, rozvoj jemné motoriky, knoflíky ve výuce, pětilístek, I.N.S.E.R.T., myšlenková mapa, principy tvorby pracovních listů pro žáky s SPUCH, LMP (75 min)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 3. 2. 2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

WEB 44 Projekty ve výuce - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V první části semináře jsou účastníkům nabídnuty přehledy klíčových kompetencí a průřezových témat, jejich možné začlenění do školních vzdělávacích programů, možnosti jejich plánování, realizace a vyhodnocování. Na základě získaných informací je ve druhé části semináře účastníkům dána příležitost vytvořit projekt (krátkodobý, střednědobý i dlouhodobý s mezipředmětovou tématikou, respektující průřezová témata a rozvoj klíčových kompetencí žáků). V závěrečné části účastníci vyvodí a zvolí nejvhodnější metodu a formu hodnocení žáků při kooperativním a projektovém vyučování.

  • RVP ZV – cíle, klíčové kompetence, průřezová témata, vzdělávací oblasti – 45 min
  • Průřezová témata ve ŠVP – zařazení, realizace, hodnocení - výhody a nevýhody – 45 min
  • Projektové učení – obecné pojmy, typologie projektů – 45 min
  • Příprava předmětového, ročníkového a školního projektu s využitím PT v podmínkách vlastní školy a ŠVP – 180 min
  • Vyvození způsobů hodnocení všech typů projektů – 45 min

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 25.01.2022, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

WEB 47 Skupinové a kooperativní vyučování - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

To, že učitel zařazuje práci ve skupinách, ještě nemusí znamenat, že učí žáky spolupracovat. Proč je důležité učit žáky spolupracovat? Protože kooperativní dovednosti patří dnes k nejžádanějším dovednostem na trhu práce. Každý člověk má jiné vnitřní předpoklady pro týmovou práci a každý může být jinak prospěšný pro práci v týmu. Společně se podíváme na to, jak navenek vypadá neefektivní tým a jak efektivní. Budeme pracovat s doporučeními pro zařazování kooperativního učení, a také podíváme se na to, jak kooperativní činnosti hodnotit. Toto téma významně souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.

Přehled témat:

  • formy učení
  • skupinové x kooperativní učení
  • analýza vnitřních předpokladů pro týmovou práci
  • efektivní x neefektivní týmy
  • formy práce a konstruktivismus
  • adaptace a harmonizace týmů
  • výukové programy s využitím skupinové či kooperativní práce
  • hodnocení skupinové a kooperativní práce
  • cíle a kritéria hodnocení
  • efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení

 

Přehled metod:

  • evokační metody
  • modelové lekce
  • metody aktivního učení – diskusní metody, brainstorming, řeka, třídění výroků, myšlenkové mapy, Vennovy diagramy, skládankové učení, galerie, veletrh aj.
  • výklad lektora, prezentace
  • individuální a skupinová práce, práce ve dvojicích
  • diskuse
  • reflexe prožitková
  • reflexe pedagogická
  • plánovací metody přenosu poznatků do praxe
  • evaluační metody

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 24.01.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

WEB 48 Jak na projekty a projektové vyučování? - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Jedná se o krátký marketingový text, který by měl zájemcům o semináři poskytnout základní informace – k čemu jim bude absolvování semináře dobré, co je jeho cílem, jak bude probíhat, jaká budou témata výuky apod. Tento text bude zveřejněn na webových stránkách, případně zaslán potencionálním zájemcům o seminář.

Prostřednictvím metod a forem aktivního učení vás toto téma provede pojmy: projekty, projektové vyučování, integrovaná tematická výuka. Společně si odpovíme zejména na otázku PROČ vůbec s projekty začínat a JAK takový projekt připravit a realizovat – jinými slovy – co by měl učitel umět a znát, aby připravil a realizoval úspěšný projekt. Také se dozvíte, co dělá projekt projektem – tedy co je v projektu nezbytné, co důležité a co vítané. Nebudou ani chybět příklady různých typů projektů. Pokud je toto setkání vícedenní, může vyústit až v to, že si účastníci připraví nástřel konkrétního projektu. Toto téma významně souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.

Přehled témat:

  • integrovaná tematická výuka x projektové vyučování
  • specifické postupy při přípravě a realizaci projektů
  • analýza ukázek ITV a PV
  • co by měl učitel umět a znát, aby zahájil fungující projekt
  • cíle a kritéria hodnocení projektu
  • efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení a čtení

Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse budou probíhat v komunitním kruhu:

  1. představení tématu a cílů semináře
  2. představení lektora a účastníků
  3. Co umíme? - snos myšlenek na téma projekty
  4. Máme otázky - pojmenování vzdělávacích potřeb (resp. očekávání) k tématu ze strany účastníků (Co bychom se chtěli naučit? S čím si nevíme rady? Chtěli bychom odpovědi na tyto otázky…)
  5. praktické ukázky projektů – přímá práce účastníků kombinovaná s pozorováním videí
  6. analýza ukázek
  7. co by měl učitel umět a znát, aby naplánoval projekt - plánování dle potřeb účastníků
  8. Vidíme tyto příležitosti pro projekt ITV
  9. Plánujeme – vytvoření prvotního nástřelu projektů ITV, prezentace, sdílení, prvotní nástřel kritérií pro poszzovaní projektu na škole
  10. společná reflexe vůči cílům či vůči položeným otázkám – přijímání a poskytování zpětné vazby k prezentovaným plánům i přípravám

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 7.2.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

WEB 52 Time Management (rozvoj osobnosti) - webinář

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

„Tvůj život je výsledkem rozhodnutí, které děláš, pokud se Ti Tvůj život nelíbí, je čas vybrat si lépe.“

V osmi hodinách budou posluchači seznámeni s tématem Time Management a souvisejícími pojmy.

  • úvod do Time Managementu a sebepoznání, druhy pracovních typů (modely práce) a jejich problematické oblasti, work-life balance, jak zvládat stres;
  • analýza současného stavu (osobnostní SWOT analýza);
  • stanovování cílů (směr a určení cílů, osobní referenční rámec, analýza činností);
  • znaky špatného řízení času a jak je eliminovat (rozbor výsledků analýzy činností se SWOT analýzou, kvadrant důležitosti a naléhavosti, revize činností dle osobního referenčního rámce, identifikace „zlodějů času“ a jejich eliminace);
  • vlastní řízení času (plán – roční, měsíční, týdenní – dle daných cílů), jak zvýšit vlastní produktivitu práce, delegování, prokrastinace, systémy Time Managementu, správné návyky – motivace pro změnu hodnot / postojů / dosavadních návyků;
  • diskuze, shrnutí, závěr.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 27.01.2022, 08:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

WEB 53 Inkluze na střední škole - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Soňa Havlíčková
Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

- legislativní rámec inkluzivní pedagogiky (45 minut)

školský zákon a související vyhlášky

- základní pojmy inkluze (90 minut)

integrace a inkluze, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, podpůrná opatření a jejich konkrétní podoba, plán pedagogické podpory a individuální vzdělávací plán

- individualizace a diferenciace na střední škole (90 minut)

vymezení pojmů individualizace a diferenciace, východiska pro individualizaci a diferenciaci, individualizace a diferenciace na střední škole

- úloha jako prostředek individualizace a diferenciace (90 minut)

vymezení pojmu učební úloha, taxonomie učebních úloh, strategie a metody podporující individualizaci na střední škole

- diskuse, sdílení (45 minut)  

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 16.02.2022, 09:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

WEB 59 Jak získat a udržet autoritu učitele. - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Rudolf Hadrava
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Učitelé si často kladou otázky: jak si udržet autoritu, jak ve třídě zajistit klid, čeho se vyvarovat, jak řešit problematické situace … Někteří učitelé se cítí být přirozenou autoritou a pro některé je těžké získat si pozornost žáků a často s nimi musí bojovat o pozornost a moc.

Seminář je určen zejména pro učitele základních, středních a vyšších škol. Zaměřuje se na autoritu učitele, zásady školní hierarchie, efektivní pedagogickou komunikaci a působení na vývoj žáků a studentů. Účastníci se dozví, co je formální a neformální autorita, jak se spolu kombinují a jak je vybudovat a podporovat. Připomenou si vlastnosti a role učitele a jejich důležitost v procesu získávání autority.

Seznámí se se základními kázeňskými prostředky, odměnami a tresty a jak je lze využít pro posílení své pedagogické a lidské  autority.

V neposlední řadě si také uvědomí a připomenou pravidla efektivní pedagogické komunikace jako nezbytného prostředku pro budování a udržení autority.

Poznají, co je potřeba dělat proto, aby je žáci respektovali, kolegové uznávali a rodiče považovali za partnery při rozvoji svých dětí.

 

Seminář je veden jako interaktivní v kombinaci se cvičeními. Budeme pracovat v diskutovat nad tématy účastníků. Budou realizovány praktické nácviky konkrétních situací z praxe učitelů (např. případové studie zaměřené na řešení obtížných situací v praxi pedagoga, základní pedagogické rozhovory a jednotlivé kompetence učitele).

 

  • Fáze vývoje učitele
  • Autorita a podmínky vzniku autority učitele
  • Faktory ovlivňující vznik autority učitele (zdroje autority učitele)
  • Úskalí v práci začínajícího učitele
  • Úspěšný učitel - kouč a partner
  • Typy učitelů
  • Efektivní pedagogická komunikace a využití koučovacích technik ve škole
  • Výchovné styly a jejich použití
  • Kázeň ve škole a základní kázeňské prostředky

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 28.01.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

WEB 63 Autorské právo v praxi škol - webinář

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurs obsahuje přehled institutů českého autorského práva se zaměřením na potřeby praxe základních a středních škol. Přehled právní úpravy je doplněn příklady z praxe, nabyté znalosti budou ověřeny závěrečným testem s následnou diskusí správných odpovědí.

  • Autorské právo, pojem, předmět (1 hod)
  • Autor a jeho práva (1 hod)
  • Obsah a omezení autorského práva (2 hod)
  • Díla se zvláštním režimem, ochrana autorského práva (2 hod)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 1.2.2022, 09:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

ČJ 284 Specifika výuky českého jazyka žáků - cizinců

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
39989/2020-4-907
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Alternativní metody výuky (obecně)

Metody pro podporu čtenářských dovedností

Metody pro podporu psaní

Výuka konverzace

Testování 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 10.12.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

Praha 13.12.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

BI 115 Biologicky aktivní látky

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
33609/2019-4-998
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz ve formě souboru přednášek je zaměřen na seznámení se s molekulárními mechanismy účinku biologicky aktivních molekulám, jako jsou hormony, neurotransmitery, psychofarmaka a návykové látky. Nejprve budou shrnuty informace o mezibuněčném a nitrobuněčném přenosu signálů se zaměřením na hormonální, neurotransmiterové a imunitní receptorové systémy a signální cesty. Následovat bude seznámení s molekulárními procesy souvisejícími s účinky různých endogenních biologicky aktivních látek (především hormonů, růstových faktorů, neurotransmiterů, opioidů a cytokinů) i s účinky vybraných exogenních molekul (přírodních i syntetických toxinů a léčiv) se zaměřením na psychofarmaka a jiné psychoaktivní látky.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 02.12.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

IT 13 Jak jednoduše oživit klasickou prezentaci interaktivními prvky a zvýšit motivaci studentů

Lektor/ka kurzu
Bc. Petr Chamula
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, zejména aplikací Nearpod, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity výuky a motivace žáků i vyučujících. Tyto aplikace nám zároveň umožní jednoduchý přechod mezi prezenční a distanční výukou.

První část semináře je věnována motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.

V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnosti nahlížet do práce žáků a okamžitě jim poskytovat zpětnou vazbu. V další části semináře si budou účastníci moci vyzkoušet vytvořit vlastní lekci a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.

V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využití v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.

  • Žák a motivace k výuce (45 minut)
  • Aplikace Nearpod – teoretická část (90 minut)
    • Seznámení s aplikací
    • Ukázka vzorové lekce
    • Popis funkcí
    • Ukázka integrace s ostatními aplikacemi
  • Aplikace Nearpod – praktická část (90 minut)
    • Praktické vytvoření interaktivní lekce z klasické PowerPoint prezentace
    • Otestování funkčnosti lekce ve dvojicích
    • Seznámení s funkcí Reports
  • Nearpod a Google Slides (45 minut)
    • Integrace aplikací a ukázka vytvoření lekce ve Slides jako náhradě za MS PowerPoint
  • Virtuální tabule a její využití (30 minut)
  • Tipy na ostatní aplikace k obohacení výuky (60 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 26.10.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

Brno 01.11.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

Praha 16.11.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

Praha 10.01.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

volných míst: 7
 objednat

Brno 17.01.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

volných míst: 3
 objednat

Olomouc 24.01.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

WEB 3 Bezpečné používání online služeb pro výuku a podporu výuky (webinář)

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Webinář (rozdělený na několik samostatných bloků) účastníky připojené přes internet seznámí s nástroji umožňujícím zabezpečit data učitelů i žáků před zneužitím a ukáže rizik plynoucí z možného zneužití různých druhů dat. Dále se účastníci seznámí se způsoby omezení rizik plynoucích z používání online nástrojů pro vedení a podporu výuky na různých typech škol a v různých předmětech, a to včetně cloudových služeb, a seznámí se se specifickými požadavky při používání nástrojů online výuky na mobilních zařízeních.

  • Rizika současných internetových služeb a jejich možná eliminace. (60 min):
    • Riziko odposlechu informací,
    • Zneužití hesel,
    • Prevence rizik: zásady bezpečnosti.
  • Bezpečnostní technologie webu I (30 min)
    • Správa cookies ve www prohlížeči,
  • Přestávka 60 minut
  • Bezpečnostní technologie webu II (30 minut)
    • Certifikáty a jejich správa.
    • Best practices při práci s certifikáty a cookies.
  • Elektronická pošta bezpečně (elektronický podpis, datové schránky). (60 min)
    • Použití certifikátů v el. poště,
    • Princip vytvoření el. podpisu,
    • Systém datových schránek a jejich používání.
  •  Bezpečná práce s citlivými informacemi a jejich ochrana před zneužitím (45 min)
    • Vymezení citlivých informací (zákon a jiné),
    • Techniky a nástroje pro ochranu informací.
  • Cloudové služby, rizika související s jejich používáním, a jejich eliminace. (45 min):
    • Možnosti veřejných a privátních cloudových služeb,
    • Rizika specifická pro cloudové služby,
    • Zásady bezpečné práce s cloudovými službami v teorii a praxi.
  • Přestávka 60 minut
  • Specifika používání Internetových služeb na mobilních zařízeních. (90 min):
    • Princip a specifika mobilních aplikací,
    • Cloudové aplikace na mobilních operačních systémech,
    • Zabezpečení mobilních operačních systémů,
    • Bezpečná práce s mobilními aplikacemi.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 11.10.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

WEB 12 Matematika a fyzika hrou (webinář)

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Po roce domácího vzdělávání je třeba namotivovat žáky i k tradičně méně oblíbeným a společensky démonizovaným předmětům, matematice a fyzice. Tento kurz chce uvést nápady pro projektovou výuku za pomoci tvorby počítačových her. Tvorba počítačových her je jednodušší než by se mohlo zdát a zvládne ji i žák prvního stupně. Ve virtuálním světě hry platí matematické a fyzikální zákony jako v reálném světě. Tvorbou her si žáci osvojí látku rychleji, než tradičním počítáním slovních úloh. Pojďme si takový jednoduchý herní svět vytvořit a ukázat si uplatnění matematiky a fyziky v praxi. Konkrétně se podíváme na uplatnění výrazové logiky, analytické geometrie a klasické mechaniky.

  • počítačové hry jako nejrychleji rostoucí trh 

-uvedení do společensko-ekonomiských souvislostí, pracovní uplatnění v oboru počítačových her, ekonomická významnost oboru
-korelace zájmu o počítačové hry a zájmu o STEM obory u studentů a žáků

  • uplatnění matematiky a fyziky v počítačových hrách – praktické příklady z analytické geometrie a klasické mechaniky
    -backend hry je matematicko-fyzikální model virtuálního světa
    -frontend hry je rozhraní mezi backendem a uživatelem, zpravidla audio-video reprezentace
    -Programování 101 – proměnná, logické výrazy (true, false,) větvení If Else, objekt
    Příklady:
    -Kartézský souřadnicový systém jako základní princip určení polohy
    -Rychlost, směr, zrychlení jako základní popis pohybu tělesa
    -Čas, protože bez něj si neužijeme rychlost
    -Vzdálenost dvou bodů v prostoru jako kolize těles
    -Konstrukce kružnice, sinus, cosinus, rovnice kružnice jako simulace výbuchu
    -Newtonovy zákony aneb létáme raketoplánem
    prostor pro otázky

 

  • Seznámení s vývojovým prostředím Game maker 8 
  • Tvorba první hry 
    - interaktivní část, účastníci kurzu si vytvoří vlastní hru dle instrukcí lektora, debata o formách zařazení do výuky, prostor pro otázky
  • Prerekvizity žáků a možná úskalí
    -Žákům je nutné vysvětlit základní principy programování
    -Žáci musí chápat význam proměnné, vhodná je zkušenost s rovnicemi
    -Žáci mohou mít problémy s anglickým uživatelským rozhraním
    -Game Maker 8 jde jen na Windows, alternativou je Gdevelop, ale je složitější, Game -Maker studio ve verzi zdarma je příliš omezené
    -První program vytvořila žena (Ada Lovelace), programování je pro dívky
    -kontrolní test

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 04.11.2021, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace