Podrobný přehled témat výuky (obsah), anotace kurzu
Přehled témat:
Forma a průběh:
Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse budou probíhat v komunitním kruhu:
Anotace:
V rámci tématu se seznámíme s různými pohledy na proces hodnocení dovedností žáků, produktů, které žáci vytvářejí, a procesů, kterými procházejí. Porovnáme hodnocení žáků vzhledem k cílům (sumativní hodnocení) a vzhledem k jejich individuálnímu pokroku (formativní hodnocení). Zaměříme se na to, jak sbírat informace o jednotlivých žácích, abychom jim mohli poskytnout ucelenou zpětnou vazbu a jak k tomuto účelu slouží žákovská portfolia. Budeme hodnotit s pomocí kritérií hodnocení a sestavovat jednoduchý kriteriální rámec hodnocení. Zvláštní prostor bude věnován hodnocení dovedností, které směřují k rozvoji klíčových kompetencí. Toto téma významně souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář se zabývá tématem obecné - primárně preventivní práce s třídními kolektivy na školách (resp. možnou náplní třídnických hodin) – jejich smyslem, cíli, pravidly, strukturou, obsahem (tématy), důležitými ovlivňujícími faktory i možnými potížemi, které se mohou při preventivní práci se skupinou vyskytnout.
Seminář obsahuje jednak teoretická východiska práce se třídou, na straně druhé budou účastníci interaktivní formou seznámeni s názornými ukázkami konkrétních aktivit – na vlastní kůži si vyzkouší některé techniky, přímo použitelné při práci se třídou.
Primárně preventivní práce se třídou by měla mít předem stanovené, reálně dosažitelné cíle, materiální podmínky (adekvátní čas, dobu a místo, tzn. kdy, jak dlouho a kde), personální obsazení (s kým) a především konkrétní strukturu, kterou je dobré téměř vždy dodržovat. Věnovat se také budeme samozřejmě faktory, které efektivitu práce se třídou podporují, ale také faktory, které mohou tuto práci komplikovat a narušovat.
Lektor jakožto školní psycholog a preventista se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu.
Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.
Třída je živý a neustále se měnící pestrý organismus. Kromě příjemných prvků jako je přátelství či legrace se v každé třídě vyskytuje často i věci nepříjemné a nebezpečné. V dnešní době obecně se tyto jevy nazývají jako rizikové chování (dříve sociálně patologické jevy). Abychom tento výskyt mohli co nejvíce minimalizovat, je potřeba se třídou preventivně pracovat. K tomu slouží mnoho aktivit a technik, které podporují soudržnost, adekvátní komunikaci či zdravé názory na určitá témata. Tyto aktivity (resp. řízené skupinové diskuse) mají svá pravidla a zákonitosti, na která se při tomto semináři zaměříme.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Role vedoucího se dá naučit, ale žádný universální návod platný pro všechny neexistuje. A kdo říká že ano, tak pěkně „kecá“. Každý v sobě máme své vlastní recepty, které nám skvěle fungují. Jde o to je najít, nebát se a správně použít. Cílem tohoto semináře je najít svou vlastní cestu k tomu, jak být úspěšný vedoucí. Základem je vyznat se sám v sobě, poznat co vše role vedoucího obnáší, přijmout zodpovědnost a svěřenou kompetenci a dobře se připravit. Kdo hledá cestu, najde ji.
Diskuze s celou skupinou
Přestávka
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Vzdělávací akce je vypracován pro pedagogické pracovníky na 2. stupni základních škol a na všech typech středních škol. Jedná se o jednodenní vzdělávací akci realizovanou odbornou přednáškou. Odborná přednáška má převážně výkladově-diskuzní formu. Doplněna je krátkými aktivizačními a opakovacími aktivitami, probíhajícími v průběhu jednotlivých témat – dotazy na probranou látku, výběr správné odpovědi, odůvodnění správné odpovědi.
deprese u dětí a dospívajících, bipolární porucha a schizofrenie s časným začátkem. Časová dotace 45 minut
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Cílem vzdělávacího semináře/praktického workshopu je pomoci pedagogickým pracovníkům lépe se orientovat v problematice ADHD a jejich projevů u žáků ve školním prostředí. Cílem není naučit pedagogické pracovníky, jak odstraňovat nežádoucí chování, ale nabídnout jim možnosti, jakým způsobem důsledky tohoto chování regulovat a jak upravit podmínky výuky, aby byl minimalizován vliv negativních projevů dítěte na jeho výsledky školní práce a práce celé školní třídy.
Obsahem vzdělávacího semináře/praktického workshopu je představení diagnózy ADHD, včetně nejčastějších specifik pojící se s touto diagnózou. Představíme základní postupy, možnosti prevence a působení na žáka s ADHD.
Součástí je i krizový postup, pedagogičtí pracovníci se naučí vést záznamy problémového chování. Bude jim představen dotazník předcházení problémovému chování a jeho možné úpravy dle individuálních potřeb žáka tak, aby byl minimalizován vliv negativních projevů dítěte na jeho výsledky školní práce a práce celé školní třídy.
Součástí vzdělávacího kurzu je práce se socio-emočním deficitem a smyslovou dysregulací jako možnou příčinou nevhodného chování či neschopnosti orientovat se ve vztazích v třídním kolektivu.
Snahou semináře je zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti odměn a trestů u dětí s problémovým chováním. Dále pravidla pro nastavení funkčního odměnového systému. Důležité je, že všichni, kdo s žákem pracují, musí používat stejné výchovné prostředky.
Dítě s poruchou chování nelze „opravit“, ale je možné mu upravit podmínky ke vzdělávání takovým způsobem, aby mohlo v třídním kolektivu být spokojené.
Cílem tohoto vzdělávacího semináře není pouhá teorie, ale hlavně praktické zkušenosti a rady, jak žákovi i školní třídě pomoci ke společnému fungování ve školním prostředí.
V třídních kolektivech je stále více žáků, kteří mají specifické problémy učení nebo chování.
Hlavními rysy ADHD jsou nepozornost, impulzivita a nadměrná aktivita vymykající se obvyklému chování dětí v daném věku. Při diagnostice se používají kritéria podle MKN-10.
ADHD se u každého dítěte může projevovat jinak, diagnostiku však usnadňuje přítomnost některých hlavních příznaků. Ty se rozdělují do tří hlavních oblastí:
Nepozornost
Hyperaktivita
Impulzivita
Dílčí hodinová dotace: 1 hodina
Pedagogičtí pracovníci budou seznámeni s možnými riziky a bariérami pedagoga (osobnostní předpoklady, připravenost na práci, znalost x neznalost problematiky ADHD, přístupu k dítěti/žákovi). Možná úskalí při kontaktu s dítětem, asistentem pedagoga a rodiči. Typologie žáka – v čem mu pomáhat.
Dílčí hodinová dotace: 2 hodiny
Co je problémové chování? Seznámení s možnými příčinami a formami. Nastínění základních postupů: prevence a krizový přístup. Možnosti působení na žáka, krizové scénáře. Jaké jsou možnosti ovlivňování důsledků chování žáků s ADHD.
Jak se tvoří záznamy problémového chování, dotazník předcházení problémovému chování.
Dílčí hodinová dotace: 1 hodina
Pedagogičtí pracovníci se seznámí s pojmy Hyposensivita vs. Hypersensitivita, screening senzorického profilu a jeho význam u dítěte s problémovým chováním.
Problémové chování jako reakce na nevhodně nastavené prostředí, nepříjemné smyslové podněty, adaptaci v neznámém (nevhodném) prostředí. Nerespektování odlišnosti dítěte či nevhodný přístup k tomuto dítěti.
!!! Nezbytnost bezpečného prostředí pro dítě s problémovým chováním !!!
Dílčí hodinová dotace: 2 hodiny
Diskuse s účastníky kurzu na témata: Co jsou emoce a k čemu nám slouží? Jak se cítíme? Co je nám příjemné či nepříjemné? Jak druhým dáváme najevo, co se v nás děje? Jak se emoce vážou k myšlení?
Socio-emoční deficit jako příčina nevhodného chování, neschopnost orientovat se ve vztazích a předvídat reakce druhých lidí, snížená schopnost chápání pravidel sociální interakce, omezená schopnost vyjadřovat a rozumět emocím druhých lidí.
Úzkost, strach – obranná reakce při pocitu ohrožení – i nelogickém!
Dílčí hodinová dotace: 1 hodina
Zvýšení kompetencí v oblasti odměn a trestů u dětí s problémovým chováním. Pravidla pro nastavení funkčního odměnového systému. Jasné stanovení konkrétních kritérií k hodnocení.
Při redukci nežádoucího chování musíme vždy současně nabídnout jiné alternativy chování, které vedou k dosažení žádoucího cíle vhodnějším způsobem.
!!! Všichni, kdo s dítětem/žákem pracují, musí používat stejné výchovné prostředky !!!
Dílčí hodinová dotace: 1 hodiny
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Vzdělávací seminář se zaměřuje na problematiku efektivní spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga. Součástí jsou také případové studie, struktura a metodika vzájemné spolupráce. Kromě toho účastníci také vytvářejí svůj vlastní návrh optimální spolupráce, součástí je také diskuze.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář představuje moderní výukové metody, které napomohou učitelům aktivizovat své žáky a studenty. Klade si za cíl vybavit účastníky portfoliem metod, které budou po drobné modifikaci aplikovatelné právě v jejich předmětu. Každá z nabízených aktivit vychází z dlouholetých zkušeností lektorů a také je pevně zakotvena v současné strategii moderního vyučování. Metody se opírají o formativní hodnocení, responzivní výuku, ale také se soustředí na jednu podstatnou věc ve výuce – lidský faktor. Ačkoliv jsou metody situovány primárně na žáka, klademe si za cíl, abychom představili takové aktivity, které zásadně zpříjemní výuku i učitelům a budou respektovat jejich styl výuky.
Workshop mimo mnoha dalších metod nabídne například:
Seminář má za cíl seznámit účastníky s množstvím aktivit, které se jim jistě budou zdát zajímavé, aktivizující ale v některých případech třeba až příliš radikální. Proto bude v semináři dostatečný prostor pro diskuzi, aby se učitele zkusili sami zamyslet nad tím, jak konkrétní aktivity modifikovat, aby se jim hodily přímo do jejich výuky na konkrétní třídu. Obsah vychází z publikací jako je např. Zavádění formativního hodnocení, Responzivní výuka, Co funguje ve třídě či Efektivní výukové nástroje pro učitele. Nedílnou součástí je také osobní zkušenost lektorů se zmíněnými aktivitami.
|
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Obsahem je selektivní a indikovaná prevence, v první části seznámíme účastníky s tím, co to je vlastně selektivní a indikovaná prevence, jaké jsou jejich formy, kdy se využívají, jaké jsou jejich klady i zápory, kromě toho si účastníci budou sebezkušenostní formou seznámeni s těmito formami prevence. Upozorňujeme, že cílem semináře je seznámení účastníků s obsahem selektivní a indikované prevence, k jejímu provádění je nutné specializační studium.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Žáci ve školní třídě jsou sociální skupinou, o kterou je nutné pečovat od počátku jejího vzniku. Adaptační kurzy jsou efektivním nástrojem pro nastartování zdravých sociálních vazeb mezi žáky a vytvoření funkčního a bezpečného kolektivu. Těchto cílů lze dosáhnout prostřednictvím konkrétních her, technik a aktivit, které zajistí vašemu adaptačnímu kurzu nejen efektivitu, ale i potřebnou atraktivitu pro žáky.
Seminář poskytne dostatek odborných teoretických i praktických informací, jak adaptační kurz (či jinou pobytovou akci pro žáky kolektivů, kteří se již znají a kde je třeba zajistit nosný preventivní program) naplánovat, připravit a poté efektivně realizovat. Budou probrány obecné podmínky vhodného místa, času, délky pobytu, personálního zajištění a především dostatek adekvátních činností, které nejen budou žáky bavit, ale splní také preventivní cíle jako je seznámení, společný zážitek, podpora vzájemné komunikace a spolupráce mezi žáky. Tento fakt už sám o sobě splňuje cíle primární prevence projevů rizikového chování - nepřátelské chování, agrese, šikana, vyčleňování či ignorace některých členů kolektivu.
Seminář se zabývá tématem obecné - primárně preventivní práce s třídami na školách v rámci adaptačních – seznamujících se akcí pro nové kolektivy – jejich smyslem, cíli, pravidly, strukturou, obsahem (tématy), důležitými ovlivňujícími faktory i možnými potížemi, které se mohou při této preventivní práci se skupinou vyskytnout. Seminář obsahuje jednak teoretická východiska práce se třídou, na straně druhé budou účastníci interaktivní formou seznámeni s názornými ukázkami konkrétních aktivit – na vlastní kůži si vyzkouší některé aktivity a hry, přímo použitelné při práci se třídou na adaptační nebo pobytové akci.
Lektor jakožto školní psycholog a preventista se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu.
Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V semináři budou předvedeny originálně zpracované didaktické zkušenosti pedagogů z praxe, zaměřené zejména na vzdělávací potřeby žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Lektorka zároveň představí vlastní nové a obecně méně známé a frekventované formy a metody vyučování. V první části se lektorka zaměří na obecnější principy metodiky a didaktiky (na praktických příkladech), na využití inovativních, aktivizujících různých metod ve výuce a jejich hodnocení, v druhé části pak na ukázky konkrétních možností, jak výuku vést a obohacovat o zajímavé prvky a činnosti, které vedou u žáků se speciálními potřebami k rozvoji pozornosti, vnímání, k rozvoji pravolevé orientace i ke čtení s porozuměním.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Šikana a kyberšikana jsou bohužel součástí každé školy, cílem semináře je seznámit účastníky s těmito nežádoucími sociálně patologickými jevy, kromě toho ale také nabízí možnosti řešení, zejména v oblasti preventivního působení. Co se týká kyberšikany, tak tak je vzhledem k online výuce velmi častým problémem ve školách.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Cílem právního semináře, týkajícího se právních aspektů práce pedagoga, je přiblížení základních právních okruhů, které se vyučujících týkají. Seminář proto přiblíží hlavně práva a povinnosti pedagogů, jejich případnou právní odpovědnost za jednání během vyučování, a dále právní aspekty komunikace učitele s rodiči (zákonnými zástupci) žáků, se zletilými studenty, jakož i s dalšími aktéry vzdělávání (s asistenty pedagoga, s pracovníky ŠPZ, s OSPOD, s vedením školy). Budou přiblíženy hlavní problematické situace při komunikaci vyučujících a ředitelů s rodiči.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Zajímají Vás možnosti využití technologií ve výuce? Na semináři se seznámíte s pár tipy na ovládání operačního systému windows. Vyzkoušíme si bezplatné webové stránky pro tvorbu materiálů do výuky - osmisměrky, přeskládávačky, křížovky, trimina, dobble. Ukážeme si pomocníky do vyučovací hodiny - losovátko, turnajový pavouk, organizér do třídy. Představím vám možnosti sdílení souborů - OneDrive, Disk Google. Ukážeme si, možnosti jak využít umělou inteligenci pro potřebu učitele. Pro zapojení telefonu a tabletu využijeme Quizziz a Wordwall. Vytvoříme si plakát v Canvě a vyzkoušíme i instalaci programu Tarzia. Cílem semináře je představit počítač/notebook/telefon/tablet jako pomocníka učitele při vyučovací hodině. Seminář je určen pro začátečníky v užívání technologií. Doporučujeme vzít si s sebou notebook, aby jste si vše mohli ihned vyzkoušet. Seminář je pro učitele I., II. i III. stupně.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Společně budeme hledat odpovědi na otázky, proč by si učitelé měli vést svá profesní portfolia, co by si do nich měli/mohli vkládat a jak by s nimi mohli pracovat. Budeme se zabývat tím, že profesní portfolia mohou sloužit jako nástroj zpětné vazby a rozvoje učitele, jako nástroj reprezentační i jako nástroj hodnotící (zejména ve vztahu k nastavenému kariérnímu řádu). V neposlední míře se budeme zabývat strukturou profesního portfolia i tím, co by se do nich mělo vkládat ve vztahu k „Rámci profesních kvalit učitele“ (NÚV).
Přehled témat:
Přehled metod:
Forma:
Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse budou probíhat v komunitním kruhu:
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Rizikového chování zahrnuje tři základní faktory, které se vzájemně podmiňují a prolínají. Tam, kde se setkáváme s jednou z forem rizikového chování, vnímáme možnost výskytu souvisejících problémů z jiné oblasti.
Seminář je postaven na prožitkové pedagogice, nabízí různorodé metody prožitkové práce s žáky ověřené v praxi, které žáky vedou ke zdravým postojům k této problematice, zdravému životnímu stylu, respektu k druhému, posílení sebeúcty.
Podává základní informace k jednotlivým tématům, doplňuje téma také pohledem bio-psycho-sociálním. Zaměřuje se na faktory vnitřní i vnější, které napomáhají/ eliminují závislostní a rizikové chování žáků a studentů.
Téma je doplněno kazuistikami z praxe pedagogické i přísedícího soudce v oboru trestního práva.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Dílna čtení je jedna z možných cest, jak se žáky v hodinách českého jazyka hledat smysl čtení. Nezdůrazňuje rozdíly v technice čtení. Žáci nejsou zkoušeni ze čtení, pracují individuálním tempem. O své knize a o pocitech, které žáci při čtení mají, mohou diskutovat s ostatními. Vytváří si záznamy o četbě, ke kterým se mohou vrátit a připomenout si myšlenky a pocity, které je při četbě provázaly. Dílna čtení má velký vliv na utužení třídního kolektivu, při rozhovorech o četbě se setkávají vždy nové dvojice žáků a tím dochází k jejich lepšímu vzájemnému poznávání.
Cíle dílny čtení
· rozvíjení vědomého čtenářství
· vytváření kladného vztahu k vlastní četbě
· motivování k celoživotnímu učení
· podpořit kladné vztahy v kolektivu třídy, pracovat s textem, zpracovávat informace,
vyjadřovat názory ke čtenému textu
· seznámit žáky s knižním fondem školní knihovny
Témata:
Čtenářská dílna – význam, pravidla, výhody, nevýhody 45 min
Výběr knih pro čtenářskou dílnu 45 min
Inspirace pro čtenářskou dílnu – prostředí, křeslo pro hosta 45 min
Záznamy o četbě – formy zápisu dle čtenářské úrovně 135 min
Rozhovory o četbě - třífázový rozhovor, překřížené skupiny 90 min
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Vysvětlení základních pojmů v kontextu organizace, postup implementace systému, / proces řízení rizik. Použité techniky a aktivity: Prezentace, diskuse, výměna zkušeností, praktické příklady, identifikace rizik pro konkrétní organizaci nebo projekt (práce ve skupinkách s konzultacemi lektora), příklady analýzy rizik a stanovení strategií jejich řízení, ukázka výstupů (mapa rizik, karta rizika, risk report).
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Účastník zážitkově orientovaného workshopu se naučí základům mindfulness, které může začít aplikovat v každodenním životě. Techniky mindfulness jsou vhodné pro zvyšování odolnosti vůči stresu, zvyšování pozornosti a koncentrace. Pracovníci tak budou více uvědomělí a budou lépe umět pracovat s napětím.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Komunikace s rodiči je poměrně ožehavé téma ve školství, souvisí zejména s inkluzivním pojetím výchovně vzdělávací soustavy, ale také s faktem, že čím je dítě mladší, tím bývá velmi často komunikace s rodičem obtížnější, právě proto nabízíme tento akreditovaný semináře, který je zaměřen na možnosti a strategie, jak zvládat tyto často velmi zátěžové situace v práci pedagogického pracovníka.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Základem je pochopit, z jakého důvodu se dítě chová problematicky a na základě tohoto k němu přistupovat. Povíme si, jakým způsobem dítě motivovat, jak ho chválit a jak správně užívat efektivní zpětnou vazbu. Rovněž si povíme, jak pracovat s třídními pravidly. Součástí semináře jsou i vybrané kazuistiky „problémových“ žáků a případové studie.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Abychom mohli kriticky zhodnotit důvěryhodnost informací z médií, je potřeba rozumět tomu, jak fungují a jaké zájmy se v jejich práci projevují. Kurz "Mediální výchova: Fake news, desinformace a bezpečné chování v online prostoru" je proto zaměřen na osvojení vědomostí a dovedností pro rozpoznávání a interpretaci dezinformace a fake news. Zároveň v rámci této akci budou představeny nástroje a techniky, které posluchači kurzů mohou používat k vyhodnocení důvěryhodnosti zpráv objevujících se v mediálním prostoru.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Naše kurzy osobnostního rozvoje pro pedagogy jsou klíčem k Vašemu sebejistému a plnohodnotnému růstu. Pomáháme lidem objevit svou vlastní identitu, posílit komunikační dovednosti a vybudovat zdravé mezilidské vztahy. Díky našim inspirativním programům a kvalifikovaným lektorům a koučům budete moci lépe porozumět sobě samým, budete mít možnost objevit svůj potenciál a stát se silnějšími, sebejistějšími a připravenými na výzvy svého profesního i soukromého života. Připojte se k nám a podpořte svůj rozvoj!
Výuku vedou výhradně kvalifikovaní lektoři – psychologové s bohatými profesními zkušenostmi a výrazným důrazem na empatii, kteří Vám poskytnou neocenitelnou podporu. Soustředění probíhá od pondělí do pátku, celkový rozsah výuky činí 24 vyučovacích hodin. Volný čas láká k turistice, využití wellness a příjemnému posezení v krásném prostředí.
Penzion Selský dvůr se nachází v srdci Vysočiny v malebné obci Daňkovice. Daňkovice jsou velmi malou obcí v klidném prostředí Žďárských vrchů. Leží na půli cesty mezi Novým Městem na Moravě a Poličkou. Blízké okolí Daňkovic nabízí krásy nedotčené a klidné přírody plné malebných kopců a údolí. Právem tak patří mezi ty nejkrásnější oblasti celých Žďárských vrchů.
Penzion Selský dvůr se pyšní rodinnou atmosférou, vyhlášenou kuchyní i širokou nabídkou volnočasových aktivit. Je tak ideální pro pobyt dětí na letním táboře či školách v přírodě. K dispozici máme vše, co penzion nabízí, tj. společenský sál, prosklenou terasu ve dvoře, klubovnu, hernu se stolním tenisem, relaxační koupací jezírko, fotbalové i volejbalové hřiště, tenisový kurt a také již tradiční místo pro táborák.
Pokoje jsou standardně vybavené, s vlastním sociálním zařízením. Některé pokoje mají i televizi. Ubytování je možné ve 2-3 lůžkových pokojích. Fotky interiéru a exteriéru naleznete ve fotogalerii níže.
Penzion Selský dvůr, Daňkovice 24
49.6537889N, 16.1467372E
https://goo.gl/maps/b1z2mL5aFsLA8onX7
Objednávku můžete podat prostřednictvím těchto webových stránek. Případně lze přihlášku podat telefonicky nebo e-mailem na uvedených kontaktech.
Úhrada faktury je možná pouze převodem na bankovní účet. Platby v hotovosti bohužel neakceptujeme.
Cena zahrnuje:
Doprava účastníků je individuální. Naše agentura dopravu nezajišťuje. Příjezd na soustředění je v pondělí mezi 8:00 – 9:00 dopoledne. Odjezd z pobytu je v pátek po snídani.
Pořadatel si vyhrazuje právo změnit obsahovou náplň, pokud bude nutné.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Komunikace je velkou součástí našeho života a dost významně se podílí na naší kvalitě života, protože ovlivňuje naše vztahy a interakci s druhými, ať již jde o vztahy osobní nebo pracovní.
Každé jednání je jiné, vždy v jednání však uplatňujeme určité vzorce, které vedou k úspěšnému zakončení. Cílem workshopu je objasnit a uvědomit si vzorce jednání, které vedou k úspěšnému jednávání v každodenním životě, zejména se složitým (problematickým) „protějškem“. Zároveň tyto vzorce jednání naroubovat na naše osobní nastavení. Kurz je veden tak, aby co nejjednodušším způsobem posluchačům kurzu ukázal cestu a návod, jak lépe a účinněji ve svých každodenních interakcích jednat, zejména v těch, které jsou složitější a také to nacvičit. Kdo je připraven není tak moc překvapen.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
„Tvůj život je výsledkem rozhodnutí, které děláš, pokud se Ti Tvůj život nelíbí, je čas vybrat si lépe.“
V osmi hodinách budou posluchači seznámeni s tématem Time Management a souvisejícími pojmy.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Role vedoucího se dá naučit, ale žádný universální návod platný pro všechny neexistuje. A kdo říká že ano, tak pěkně „kecá“. Každý v sobě máme své vlastní recepty, které nám skvěle fungují. Jde o to je najít, nebát se a správně použít. Cílem tohoto semináře je najít svou vlastní cestu k tomu, jak být úspěšný vedoucí. Základem je vyznat se sám v sobě, poznat co vše role vedoucího obnáší, přijmout zodpovědnost a svěřenou kompetenci a dobře se připravit. Kdo hledá cestu, najde ji.
Diskuze s celou skupinou
Přestávka
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Emoční inteligence hraje klíčovou roli v dosažení životního úspěchu. Intelekt není jen IQ, seznamujeme se s teorií vícečetné inteligence ve školní praxi. Cesta k úspěchu vede skrze rozvoj inteligence sociální, praktické, které jsou samostatnými moduly inteligence emoční. Emoční inteligence má význam v prevenci rizikového chování, učí dobrým vztahům, které mají klíčový význam v životě člověka. Usnadňuje také fungování a zlepšuj klima třídního kolektivu. Odborníci uvádí pět základních bodů k dosažení trvalého úspěchu. Které to jsou? Jakou formou k nim vést žáky? Co mají tyto body společného?
Program je doplněn praktickými návody a kazuistikami a zkušenostmi z praxe lektorky. Forma prožitkové pedagogiky.
1hod. Jak tento model využívám / mohu využít v praxi pedagoga.
S ohledem na formu webináře se zaměříme na formu identifikace emocí, písemná forma, krátké shrnutí a vyjádření on-line, projev empatické reakce ke sdělení kolegů nebo lektorky podle potřeby. Jak můžeme rozvíjet empatii u žáků? Projevuje se i v on-line komunikaci? V čem je rozdíl při komunikaci tváří tvář? ( sdělení 1 větou, slovem)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Účastník si osvojí základy koučovacího principu při rozvoji sebe, svých kolegů i podřízených. Koučovací princip je taktéž vhodný pro práci se studenty při jejich osobním rozvoji. Součástí kurzu je posílení odpovědnosti a zlepšení vnímání reality. Nedílnou součástí je taktéž trénink osvojených technik, primárně techniky GROW.
Koučování má za cíl zlepšit výkon klienta díky kladení vhodných, otevřených a konstruktivních otázek. Kouč vede koučovaného k hledání svých vlastních a autentických řešení.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Význam tvořivé dramatiky pro rozvoj osobnosti dítěte (žáka) 1 hodina
Struktura a obsah dramatické jednotky 1 hodina
Praktické ukázky her a činností napříč metodami a technikami dramatické výchovy 6 hodin praktická participativní část s prezentací her a činností
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Vysvětlení pojmů z oblasti motivačních teorií, osobní motivace. Možnosti motivační diagnostiky a její využití v organizaci. Budování atmosféry otevřenosti a důvěry. Použité techniky a aktivity: Prezentace, diskuse, výměna zkušeností, praktické příklady, řešení aktuálních problémů členů výukové skupiny, ukázková vyhodnocení a skupinová práce.
¨
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Obsahem tohoto semináře je seznámení účastníků s tím, jak lze zakomponovat osobnostní rozvoj žáků do prostředí základních a středních škol, součástí jsou také praktické ukázky těchto možnosti, důraz především klademe na přirozenost procesu osobnostního růstů žáků a studentů základních a středních škol.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Přehled témat:
Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse budou probíhat v komunitním kruhu:
Klíčovým tématem tohoto setkání je rozvoj čtenářské gramotnosti a čtení s porozuměním. Společně se podíváme na to, jaké dovednosti má mít osvojené dobrý čtenář. Na ukázkách konkrétních výukových programů či metod aktivního učení zaměřených na práci s texty budeme tyto dovednosti analyzovat a navrhovat, jak je hodnotit a vyhodnocovat. Každý účastník obdrží sadu vyzkoušených metod práce s texty v elektronické podobě. Každý účastník bude mít příležitost si naplánovat, jaké nejbližší kroky podnikne ve své praxi. Vytvoří si nástřel konkrétní vyučovací jednotky. Každý účastník bude mít možnost svůj nástřel sdílet s ostatními účastníky i možnost přijímat a poskytovat zpětnou vazbu. Tato témata úzce souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Představení stresu a jeho působení na jednotlivé složky osobnosti. Seznámení s technikami, jak se se stresem vyrovnávat a které je možné využít při edukaci žáků v této oblasti, ale i seberozvoje.
vysvětlení stresové reakce a objasnění jednotlivých fází
poplachová reakce (útok, útěk, strnutí), působení na tělo směrem zrychlení a útlumu
fáze adaptace a vyčerpání, propojení s místem diateze a mapováním tohoto místa ve svém běžném životě
psychosomatika vyplývající z diateze, osobnostní profil vedoucí k zvýšenému působení stresu – chování typu A, B, C, D a jeho diagnostika
Interpretace stresu – flow, zóna rozvoje, moje stresory – mapování a seznámení s měřením dle škály Holmes a Rahe
siťování pomoci ve svém okolí, ujasnění zdrojů podpory, doporučené mobilní aplikace, ale také odborné organizace, telefonní linky pomoci
tvorba krizového plánu individualizovaná na jednotlivce, diskuze nad tématem, rozbor osobních kazuistik
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Kurz je zaměřen na teorii a praxi práce se školním kolektivem. Kurz předkládá praxí ověřený soubor činností a her, které vzbuzují kolektivní uvědomění, procvičují komunikaci a podporují spolupráci v rámci skupiny. Celý seminář je veden formou workshopu a účastníci si během něj vyzkouší metodiku práce s hrou a způsoby vedení těchto aktivit. Součástí kurzu bude dostatečný prostor pro diskuzi a řešení různých situací, které mohou během teambuildingových aktivit nastat.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Tento praktický seminář je zaměřen na učitele a pomáhající profese, kterým nejvíce hrozí syndrom vyhoření. Úvod budeme věnovat teorii (příznaky, fáze, diagnostika). Většinu času budeme věnovat kazuistikám, na kterých si ukážeme, jak k syndromu vyhoření dochází, ale především jak ho léčit a jak mu zamezit. Čekají Vás základy psychohygieny a praktické ukázky z praxe.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.