Kurzy

PP 644 Emoční, sociální a praktická inteligence a její rozvoj - webinář

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Emoční inteligence hraje klíčovou roli v dosažení životního úspěchu. Intelekt není jen IQ, seznamujeme se s teorií vícečetné inteligence ve školní praxi.  Cesta k úspěchu vede skrze rozvoj inteligence sociální, praktické, které jsou samostatnými moduly inteligence emoční.  Emoční inteligence má význam v prevenci rizikového chování, učí dobrým vztahům, které mají klíčový význam v životě člověka. Usnadňuje také fungování a zlepšuj klima třídního kolektivu. Odborníci uvádí pět základních bodů k dosažení trvalého úspěchu. Které to jsou? Jakou formou k nim vést žáky? Co mají tyto body společného? 

 Program je doplněn praktickými návody a kazuistikami a zkušenostmi z praxe lektorky. Forma prožitkové pedagogiky. 

  • Emoční inteligence – teoretický úvod, teorie vícečetné inteligence podle Gardnera

1hod. Jak tento model využívám / mohu využít v praxi pedagoga.

  • Rozvíjíme emoční, sociální a praktickou inteligenci – metody z praxe (včetně, empatie, asertivity , prosociálnosti)  1 hod.

S ohledem na formu webináře se zaměříme na formu identifikace emocí, písemná forma, krátké shrnutí a vyjádření on-line, projev empatické reakce ke sdělení kolegů nebo lektorky podle potřeby. Jak můžeme rozvíjet empatii u žáků? Projevuje se i v on-line komunikaci? V čem je rozdíl při komunikaci tváří tvář? ( sdělení 1 větou, slovem)

  • Přestávka 30 minut – po krátké přestávce shrnutí projevů praktické inteligence, které jsme mohli vnímat / nevnímat v rámci své činnosti o přestávce  - Co vnímáme u žáků? Jak to rozvíjíme?
  • Pět kroků k trvalému úspěchu – výstup do praxe 1 hod – představení modelu a  implementace do reálné situace ( propojení s prosociálním chováním) – tedy forma postojů, vzájemné podpory – co  vidím/ nevidím v prostředí třídy – vstup do závěrečné hodiny
  • Jak řešit problémy – hledání cest v konkrétním školním kolektivu 1 Hod.  Shrnutí otázek, nápadů, které mi seminář přinesl, otevřel.
  • Škola může volit formu pokračování . spirálovité prohloubení.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 17.10.2024, 9:30–12:45

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

PP 636 Motivační teorie v praxi, osobní motivační diagnostika - webinář

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vysvětlení pojmů z oblasti motivačních teorií, osobní motivace. Možnosti motivační diagnostiky a její využití v organizaci. Budování atmosféry otevřenosti a důvěry. Použité techniky a aktivity: Prezentace, diskuse, výměna zkušeností, praktické příklady, řešení aktuálních problémů členů výukové skupiny, ukázková vyhodnocení a skupinová práce.

¨

  • vysvětlení základních pojmů; důvody odlišné individuální motivace a chování 30 minut
  • Herzbergova dvoufaktorová motivační teorie a její praktické uplatnění 30 minut
  • faktory nepůsobící jako motivace vs. skutečné motivátory: jak je rozeznat?  30 minut
  • Přestávka 30 minut
  • motivace a její vliv na výkon, výkonnost, osobní zodpovědnost a odvahu při rozhodování 30 minut
  • využití motivace jako konkurenční výhody: motivace jako prostředek k porozumění mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem, zvýšení spokojenosti zaměstnanců 30 minut
  • Přestávka 30 minut
  • motivační diagnostika - ukázkové vyhodnocení a skupinová práce; využití diagnostiky vedoucími pracovníky nebo pracovníky personalistiky (lidských zdrojů); ukázka řízeného rozhovoru, jeho cíle a využití při rozvoji organizace a jednotlivých členů týmu 2x45 minut
  • Přestávka 30 minut
  • firemní kultura a její vliv na osobní motivaci zaměstnanců, typy kultur, jejich srovnání a možnosti využití 45 minut
  • motivační diagnostika jako výchozí bod individuálního osobního rozvoje; využití nástrojů a různých typů dodatečného vzdělávání a rozvojových úkolů 30 minut
  • srovnání různých metodik zabývajících se motivací a možnosti jejich využití 30 minut

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 27.11.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 652 Škola a emoce

Lektor/ka kurzu
PhDr. Lenka Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Emoce jsou nejrychlejší komunikační prostředek, který však někdy bývá zdrojem mnoha nedorozumění či konfliktních situací. Správné vnímání emocí nám může pomoci se lépe orientovat v sobě i druhých a ovlivnit jejich chování. Jaké situace ve škole vyvolávají emoce? A jaké konkrétně to jsou? Vzbudit v někom emoce není složité, ale vzbudit emoce, které motivují, tak snadné není. Jak tlumit negativní emoce a posilovat pozitivní? A jak je využít ve svůj prospěch? Nejen na tyto otázky nabízí seminář odpovědi.

1. Emoce – definice, původ slova, pojetí emocí, význam emocí, emoční inteligence.

2. Emoce a jejich vývoj, role emocí, věková specifika jednotlivých období.

3. Druhy a složky emocí – nižší, vyšší, emoce x pocity, afekty, nálady.

4. Emoce a výkonnost – jak emoce ovlivňují náš výkon a chování, emoce a motivace, emoce a temperament.

5. Emoce a komunikace – projevy emocí, vyjadřování emocí, subjektivita vnímání i prožívání.

6. Emoční problémy v jednotlivých vývojových obdobích, potlačování emocí a jejich důsledky.

7. Emoce ve škole – konkrétní příklady situací a emocí.

8. Metody práce s emocemi, zvládání emocí, odolnost, zodpovědnost za své emoce.

 

Použité techniky a aktivity:

Výklad – prezentace v MS Power Point, individuální práce, sebezkušenostní techniky, práce ve skupinách, hraní rolí, zpětná vazba, reflexe provedených aktivit, diskuze, příklady z praxe, kazuistiky.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 28.11.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 20.01.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 641 Komunikace se složitější druhou stranou

Lektor/ka kurzu
Mgr. Helena Macková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Komunikace je velkou součástí našeho života a dost významně se podílí na naší kvalitě života, protože ovlivňuje naše vztahy a interakci s druhými, ať již jde o vztahy osobní nebo pracovní.

Každé jednání je jiné, vždy v jednání však uplatňujeme určité vzorce, které vedou k úspěšnému zakončení. Cílem workshopu je objasnit a uvědomit si vzorce jednání, které vedou k úspěšnému jednávání v každodenním životě, zejména se složitým (problematickým) „protějškem“. Zároveň tyto vzorce jednání naroubovat na naše osobní nastavení. Kurz je veden tak, aby co nejjednodušším způsobem posluchačům kurzu ukázal cestu a návod, jak lépe a účinněji ve svých každodenních interakcích jednat, zejména v těch, které jsou složitější a také to nacvičit. Kdo je připraven není tak moc překvapen.

  • Ukotvení (se) do své vlastní role a pozice (moje role a odpovědnosti – přesné vymezení - v rámci mé interakce s druhým) 2 vyuč.hodiny
  • Problematická druhá strana (kdo to je, její znaky, podle čeho ji poznáme) 2 vyuč.hodiny
  • Vysvětlení, proč je tato interakce složitá (viz vývoje mozku, trauma) 1,5 vyuč.hodina
  • Praktické tipy a ukázky jak (se svým) problematickým/složitým protějškem komunikovat, aby člověk zůstal profesionální a posunoval debatu tam, kam má jít 2,5 vyuč.hodiny

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 28.11.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 4.12.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 22.1.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 656 OSOBNOSTNÍ ROZVOJ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍCH A STŘEDNÍCH ŠKOL

Lektor/ka kurzu
Mgr. Kamil Novák
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsahem tohoto semináře je seznámení účastníků s tím, jak lze zakomponovat osobnostní rozvoj žáků do prostředí základních a středních škol, součástí jsou také praktické ukázky těchto možnosti, důraz především klademe na přirozenost procesu osobnostního růstů žáků a studentů základních a středních škol.

  1. HODINA – úvod, seznámení s pojmem osobnostní rozvoj, možnostmi, jak zařadit osobnostní rozvoj do školního vzdělávacího programu
  2. HODINA – struktura a komponenty osobnostního rozvoje žáků a studentů středních škol z hlediska potřeb společnosti i z hlediska potřeb jedince
  3. HODINA – praktická ukázka práce s třídním kolektivem se zaměřením na osobností rozvoj – schopnost sebereflexe
  4. HODINA – reflexivní část praktické ukázky, lektor poukazuje na úskalí této metody, zároveň uvádí další možnosti a alternativy jaké vést tuto hodinu, kromě toho se zaměřuje i na řešení možných nestandardních situací, se kterými se mohou pedagogové setkat
  5. HODINA – metodika osobnostního rozvoje, případové studie českých škol, jejich vzájemné porovnání, možnost získat varianty, jak řešit v rámci školního vzdělávacího programu osobnostní rozvoj
  6. HODINA – praktická ukázka práce s třídním kolektivem se zaměřením na osobností rozvoj – genderová témata
  7. HODINA - reflexivní část praktické ukázky, lektor poukazuje na úskalí této metody, zároveň uvádí další možnosti a alternativy jaké vést tuto hodinu, kromě toho se zaměřuje i na řešení možných nestandardních situací, se kterými se mohou pedagogové setkat
  8. HODINA – evaluační hodina a uvedení dalších možných technik, které mohou účastníci využívat, dále je zde prostor pro debatu, zodpovídaní otázek, součástí této hodiny je také evaluace, využívá se také metoda kruhu.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 29.11.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 10.01.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 291 Hněv, agresivita a hranice - webinář

Lektor/ka kurzu
Ing. Tomáš Rygl
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Je hněv nepříjemná emoce, které se chcete zbavit u sebe nebo u ostatních? A co když je hněv důležitý a my ho potřebujeme?

- Zjistíte, k čemu slouží ochranný hněv, který patří mezi základní emoce.

- Zjistíte, jak si nastavit zdravé hranice, které jsou pro váš život důležité.

- Zjistíte, že i hněv má své poslání a přínos pro váš život.

- Změníte svůj úhel pohledu na práci se svými „vtíravými“ myšlenkami.

- Budete na své emoce i emoce jiných nahlížet zdravější perspektivou.

- Budete si umět lépe nastavit své hranice a zdravěji se vymezit.

- Budete vědět, že žádné emoce nejsou negativní.

Osnova akce (přehled témat výuky s časovou dotací jednotlivých témat)

  • základní emoce
  • hněv a jeho různé druhy
  • agresivita
  • zdravé hranice

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 2.12.2024, 09:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

PP 637 Základy koučování

Lektor/ka kurzu
Ing. Tomáš Rygl
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastník si osvojí základy koučovacího principu při rozvoji sebe, svých kolegů i podřízených. Koučovací princip je taktéž vhodný pro práci se studenty při jejich osobním rozvoji. Součástí kurzu je posílení odpovědnosti a zlepšení vnímání reality. Nedílnou součástí je taktéž trénink osvojených technik, primárně techniky GROW.

Koučování má za cíl zlepšit výkon klienta díky kladení vhodných, otevřených a konstruktivních otázek. Kouč vede koučovaného k hledání svých vlastních a autentických řešení.

  • úvod do kurzu
  • úvod do koučování
  • kladení otázek
  • metoda GROW
  • trénink
  • závěr kurzu

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 06.12.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 23.01.2025, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 292 Strach, obavy a overthinking - webinář

Lektor/ka kurzu
Ing. Tomáš Rygl
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Osnova akce (přehled témat výuky s časovou dotací jednotlivých témat)

  • základní emoce
  • strach a jeho různé druhy
  • obavy a úzkost
  • overthinking

Obsah akce (charakteristika a obsah vzdělávací akce, použité techniky a aktivity):

Je strach nepříjemná emoce, které se u sebe chcete zbavit? A co když je strach důležitý a my ho potřebujeme?

- Zjistíte, k čemu slouží strach, který patří mezi základní emoce.

- Zjistíte, proč si děláme obavy a cyklíme v myšlení (overthinking).

- Zjistíte, že i strach má své poslání a přínos pro váš život.

- Změníte svůj úhel pohledu na práci se svými „vtíravými“ myšlenkami.

- Budete na své emoce i emoce jiných nahlížet zdravější perspektivou.

- Budete vědět, že žádné emoce nejsou negativní.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 9.12.2024, 09:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 288 Work-life balance v každodenní praxi - webinář

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci,
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vysvětlení pojmů a nástrojů z oblasti řízení času jako prostředku pro dosažení životní spokojenosti, vyrovnaného pracovního i osobního života a možností následování osobní životní vize a mise. Použité techniky a aktivity: Prezentace, diskuse, výměna zkušeností, praktické příklady, řešení aktuálních problémů členů výukové skupiny, ukázková vyhodnocení a skupinová práce.

  • vysvětlení základních pojmů z oblasti řízení času; výhody vyrovnaného pracovního i osobního života a možností jejich sladění 30 minut
  • fungování mozku a jeho reakce na stres 30 minut
  • emoce a jejich vliv na výkonnost, komunikaci a pocit životní spokojenosti 30 minut
  • nastavení priorit, rozlišování mezi pracovními a osobními cíli. Uplatnění tohoto rozlišení v prostředí organizace i rodiny. 30 minut
  • matice času a její praktické použití v pracovním i osobním životě 30 minut
  • work-life balance prevence před vyhořením; práce ve skupinkách, řešení praktických problémů 2x45 minut
  • řešení konfliktních situací vznikajících vlivem nefunkčního řízení času, přetížení, stresu, nevyrovnaného osobního a pracovního života 45 minut
  • životní vize, mise a její následování 30 minut
  • nastavení funkčních principů work-life balance a řízení času prostřednictvím mentoringu, koučinku a dalších nástrojů osobního rozvoje 45 minut

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 11.12.2024, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 640 Leadership: jak na svou roli vedoucího s lehkostí

Lektor/ka kurzu
Mgr. Helena Macková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Role vedoucího se dá naučit, ale žádný universální návod platný pro všechny neexistuje. A kdo říká že ano, tak pěkně „kecá“.  Každý v sobě máme své vlastní recepty, které nám skvěle fungují. Jde o to je najít, nebát se a správně použít. Cílem tohoto semináře je najít svou vlastní cestu k tomu, jak být úspěšný vedoucí. Základem je vyznat se sám v sobě, poznat co vše role vedoucího obnáší, přijmout zodpovědnost a svěřenou kompetenci a dobře se připravit. Kdo hledá cestu, najde ji.

  1. Představení, technické a organizační info – 0.5 hod
  2. Teoretické vymezení  problematiky – 1,5 hod
    1. Manažer (vedoucí), lídr
    2. Manažerské funkce
    3. Role manažera
    4. Faktory ovlivňující manažerskou roli
    5. Autorita
    6. Kompetence
    7. Osobnostní nastavení manažera
    8. Hlavní úkol manažera

Diskuze s celou skupinou

  1. Přestávka – 0.5 hod
  2. Vedení druhých. Leadership prakticky – 0,75 hod
    1. Rozdíl mezi řízením a vedením lidí
    2. Rozdíl mezi manažerem a lídrem
    3. Dovednosti manažera jako lídra
    4. Kritické, složité situace lídra (úskalí pozice)
  3. Přestávka 0,25 hod
  4. Cvičení: Jak zvládnout pozici vedoucího – 1,5 hod
    1. Kdo jsem já. Čemu v řízení lidí věřím a kým chci být
    2. Já vs. kompetence vedoucího – jak si stojím?
    3. Práce se svými obavami a strachy
    4. Lídr nebo oběť?

Přestávka

  1. Nástroje a tipy – 1,5 hod
    1. Manažerské nástroje
    2. Tipy – Jak zvládnout pozici vedoucího
  2. Přestávka 0,5 hod
  3. Závěr – sdílení ve skupině, zpětná vazba – 0,5 hod

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 12.12.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 285 Stres a jeho zvládání

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Představení stresu a jeho působení na jednotlivé složky osobnosti. Seznámení s technikami, jak se se stresem vyrovnávat a které je možné využít při edukaci žáků v této oblasti, ale i seberozvoje.

  • Teorie stresu (eustres, distres, stresory, psychosomatika) - 60 min

vysvětlení stresové reakce a objasnění jednotlivých fází

poplachová reakce (útok, útěk, strnutí), působení na tělo směrem zrychlení a útlumu

fáze adaptace a vyčerpání, propojení s místem diateze a mapováním tohoto místa ve svém běžném životě

psychosomatika vyplývající z diateze, osobnostní profil vedoucí k zvýšenému působení stresu – chování typu A, B, C, D a jeho diagnostika

Interpretace stresu – flow, zóna rozvoje, moje stresory – mapování a seznámení s měřením dle škály Holmes a Rahe

  • Tvorba copingových strategií - 30 min
  • Vysvětlení oblastí copingových strategií, vyhodnocení vlastních strategií a vlivu stresu ve smyslu životních událostí, resp. burn-outu v profesi
  • Mapování malcopingových strategií ve vlastním životě

 

  • Práce s myšlením, emocemi a chováním, které jsou stresem ovlivněny – 60 min
  • Multikauzální model stresu a nácvik jednotlivých technik jeho zvládání:
  • --práce s tělem (dechová cvičení, relaxace, focusing, autogenní trénink, terapie smíchem, mindfulness)
  • --práce s myšlením (restrukturace myšlenek, nocebo efekt, vliv sociální role, time management, asertivita)
  • --práce s emocemi (teorie emocí, technika semaforu, přijmutí, desenzibilizace)
  •  
  • Tvorba krizového plánu a plánu pomoci ve svém životě či profesi – 30 min

siťování pomoci ve svém okolí, ujasnění zdrojů podpory, doporučené mobilní aplikace, ale také odborné organizace, telefonní linky pomoci

tvorba krizového plánu individualizovaná na jednotlivce, diskuze nad tématem, rozbor osobních kazuistik

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 13.12.2024, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

PP 650 Syndrom vyhoření u pedagogů, aneb jak nevyhořet

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petra Vorlíčková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento praktický seminář je zaměřen na učitele a pomáhající profese, kterým nejvíce hrozí syndrom vyhoření. Úvod budeme věnovat teorii (příznaky, fáze, diagnostika). Většinu času budeme věnovat kazuistikám, na kterých si ukážeme, jak k syndromu vyhoření dochází, ale především jak ho léčit a jak mu zamezit. Čekají Vás základy psychohygieny a praktické ukázky z praxe. 

  1. Úvod do problematiky syndromu vyhoření, definice základních pojmů 1 hodina
  2. Fáze syndromu vyhoření (jak vzniká) 1 hodina
  3. Příčiny ztráty profesionálního zájmu 1 hodina
  4. Možnosti pomoci a řešení (jakým způsobem bojovat proti syndromu vyhoření) 2 hodiny
  5. Kazuistiky 1 hodina
  6. Praktická cvičení 1 hodina
  7. Shrnutí, závěr, diskuse 1 hodina

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 19.12.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 09.01.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 268 Leadership jak na svou roli vedoucího s lehkostí - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Helena Macková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Role vedoucího se dá naučit, ale žádný universální návod platný pro všechny neexistuje. A kdo říká že ano, tak pěkně „kecá“.  Každý v sobě máme své vlastní recepty, které nám skvěle fungují. Jde o to je najít, nebát se a správně použít. Cílem tohoto semináře je najít svou vlastní cestu k tomu, jak být úspěšný vedoucí. Základem je vyznat se sám v sobě, poznat co vše role vedoucího obnáší, přijmout zodpovědnost a svěřenou kompetenci a dobře se připravit. Kdo hledá cestu, najde ji.

  1. Představení, technické a organizační info – 0.5 hod
  2. Teoretické vymezení  problematiky – 1,5 hod
    1. Manažer (vedoucí), lídr
    2. Manažerské funkce
    3. Role manažera
    4. Faktory ovlivňující manažerskou roli
    5. Autorita
    6. Kompetence
    7. Osobnostní nastavení manažera
    8. Hlavní úkol manažera

Diskuze s celou skupinou

  1. Přestávka – 0.5 hod
  2. Vedení druhých. Leadership prakticky – 0,75 hod
    1. Rozdíl mezi řízením a vedením lidí
    2. Rozdíl mezi manažerem a lídrem
    3. Dovednosti manažera jako lídra
    4. Kritické, složité situace lídra (úskalí pozice)
  1. Přestávka 0,25 hod
  2. Cvičení: Jak zvládnout pozici vedoucího – 1,5 hod
    1. Kdo jsem já. Čemu v řízení lidí věřím a kým chci být
    2. Já vs. kompetence vedoucího – jak si stojím?
    3. Práce se svými obavami a strachy
    4. Lídr nebo oběť?

Přestávka

  1. Nástroje a tipy – 1,5 hod
    1. Manažerské nástroje
    2. Tipy – Jak zvládnout pozici vedoucího
  1. Přestávka 0,5 hod
  2. Závěr – sdílení ve skupině, zpětná vazba – 0,5 hod

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 6.11.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 645 Prevence rizikového chování, řešení, předcházení - webinář

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Rizikového chování zahrnuje tři základní faktory, které se vzájemně podmiňují a prolínají. Tam, kde se setkáváme s jednou z forem rizikového chování, vnímáme možnost výskytu souvisejících problémů z jiné oblasti.

  • Problematika chování zahrnuje v první řadě oblast závislostí, zneužívání návykových látek počínaje nikotinismem.
  • Dalším faktorem je problematika nepřizpůsobivého chování, agresivity, násilí. Problematika zahrnuje také agresivní chování zaměřené proti sobě (tedy poruchy příjmu potravy, chování sebepoškozující).
  •  Třetí oblastí rizikového chování je rizikové chování v oblasti sexuality, tedy promiskuita, časný start do sexuálně aktivního života, časná a nechtěná těhotenství, pohlavní choroby.

Seminář je postaven na prožitkové pedagogice, nabízí různorodé metody prožitkové práce s žáky ověřené v praxi, které žáky vedou ke zdravým postojům k této problematice, zdravému životnímu stylu, respektu k druhému, posílení sebeúcty.

 Podává základní informace k jednotlivým tématům, doplňuje téma také pohledem bio-psycho-sociálním. Zaměřuje se na faktory vnitřní i vnější, které napomáhají/ eliminují závislostní a rizikové chování žáků a studentů.

Téma je doplněno kazuistikami z praxe pedagogické i přísedícího soudce v oboru trestního práva.

  • Základní informace k rizikovému chování žáků ze všech tří oblastí viz výše.  1 hod
  • Agrese, násilí, konflikt – řešení a předcházení. Základní informace k tématu, možné příčiny, metody práce s kolektivem žáků. 1 hod.
  • Přestávka 30 minut
  • Agrese směřovaná proti sobě, poruchy přijmu potravy, sebepoškozování – metody práce s žáky, kolektivem třídy 1 hod
  • Promiskuita, ranný vstup do sexuálně aktivního života a jeho důsledky v rovině bio- psycho- sociální, metody integrace zdravé sexuality do vztahů, schopnost tolerovat rozdílnost, respekt k originalitě osobnosti, metody posílení sebeúcty  1 hod

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 13.11.2024, 9:30–12:45

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

VV 119 Tajemství rukopisu a kreseb

Lektor/ka kurzu
PhDr. Eliška Halaszová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Výtvarná výchova
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastníci kurzu budou seznámeni s komplexními dojmovými znaky, které vyplývají z ručně psaného písma, kresby stromu a dvou lidských postav, muže a ženy. Zjistí, jaký postup se uplatňuje při grafologickém rozboru, zda v rukopise převažuje více pohyb či forma, zda písmo působí harmonicky, vyrovnaně, uvolněně nebo naopak, zda pisatel více inklinuje k introvertnímu prožívání svých emocí a dozvědí se i o dalších psychologických významech grafologických znaků. Zajímavým zjištěním pro ně pak budou znaky nepoctivosti v písmu.

Kurz je interaktivní, uvedené grafologické znaky budou účastníci zkoumat i ve svých rukopisech a kresbách. Více se dozvědí o sobě i svých kamarádech.

  • Čím se grafologie zabývá
  • Písmoznalectví versus grafologie
  • Použití grafologie v praxi
  • Informace o pisateli, grafologický kodex
  • Základní principy rozboru rukopisu
  • Analýza podpisu
  • Sociabilita
  • Znaky nepoctivosti
  • Postup při grafologickém rozboru ručně psaného písma a kreseb
  • Kresba stromu
  • Kresba postav
  • Diskuse

V průběhu výkladu budou přiměřené přestávky.

Grafologie se zabývá odhalováním povahových rysů člověka z jeho rukopisu a kreseb, poskytuje ucelený pohled na osobnost člověka.

Na základě psychologických významů jednotlivých grafologických znaků je postupně odkrýván způsob myšlení pisatele, jeho poměr k realitě či fantazii, jeho pracovní schopnosti, vlohy či nadání, jaké jsou jeho vztahy k sobě i okolí, jak dokáže komunikovat s druhými. Jedná se o vlastnosti, které souvisejí s celou strukturou osobnosti, především se sebepojetím, dynamikou pisatele, jeho temperamentem, emocionalitou a dalšími jeho projevy.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 14.11.2024, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

Brno 16.01.2025, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

Praha 23.01.2025, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

PP 655 KOMUNIKACE S RODIČI

Lektor/ka kurzu
Mgr. Kamil Novák
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Komunikace s rodiči je poměrně ožehavé téma ve školství, souvisí zejména s inkluzivním pojetím výchovně vzdělávací soustavy, ale také s faktem, že čím je dítě mladší, tím bývá velmi často komunikace s rodičem obtížnější, právě proto nabízíme tento akreditovaný semináře, který je zaměřen na možnosti a strategie, jak zvládat tyto často velmi zátěžové situace v práci pedagogického pracovníka.

  1. HODINA – teoretické vymezení, formy a metody efektivní komunikace, strategie komunikace, asertivní komunikace.
  2. HODINA – možnosti, jak se sblížit s rodiči, základem komunikace je především respekt a úcta,
  3. HODINA – případová studie I., II.
  4. HODINA – reflexivní část. Debata nad možnostmi případových studií, práce na vhodné strategii komunikace s rodiči
  5. HODINA – případová studie III., IV
  6. HODINA – reflexivní část, debata nad dalšími možnostmi dle případových studií, práce na vhodné strategii komunikace s rodiči
  7. HODINA – další možnosti strategie komunikace s rodiči, zátěžové situace, vhodná strategie třídní schůzky, vhodné alternativy k třídním schůzkám
  8. HODINA – závěrečná debata a reflexivní část, odpovědi na dotazy. Závěrečná hodina je o zjištění toho, co si z tohoto vzdělávání odnášejí účastníci. Následně se vede debata, lektor odpovídá na další dotazy účastníků

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 22.11.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 09.01.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 284 Psychiatrické minimum pro pedagogické pracovníky aneb když za nás myslí nemoc - webinář

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vzdělávací akce je vypracován pro pedagogické pracovníky na 2. stupni základních škol a na všech typech středních škol. Jedná se o jednodenní vzdělávací akci realizovanou odbornou přednáškou. Odborná přednáška má převážně výkladově-diskuzní formu. Doplněna je krátkými aktivizačními a opakovacími aktivitami, probíhajícími v průběhu jednotlivých témat – dotazy na probranou látku, výběr správné odpovědi, odůvodnění správné odpovědi.

  • Úvod, základy psychiatrické terminologie a základní příznaky duševních chorob.  Časová dotace 45 minut
  • Přehled klinických stavů část 1 – úzkostné poruchy u dětí a dospívajících,

deprese u dětí a dospívajících, bipolární porucha a schizofrenie s časným začátkem.  Časová dotace 45 minut

  • Přehled klinických stavů část  2 - poruchy příjmu potravy u dětí a dospívajících, poruchy autistického spektra,  ADHD, závislosti a sebepoškozování. Časová dotace 45 minut
  • Přehled terapie a závěrečné shrnutí:  psychofarmaka, psychoterapie.
  • Role pedagogických pracovníků při zvládání duševních chorob dětí a dospívajících, prostor pro dotazy, diskuze.  Časová dotace 45 minut

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 02.12.2024, 8:30–11:45

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

ZŠ 138 Teambuildingové aktivity pro práci s kolektivem ve škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jakub Kacar, DiS.
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, učitelé ZUŠ a SUŠ
Předmět
Základní škola I
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz je zaměřen na teorii a praxi práce se školním kolektivem. Kurz předkládá praxí ověřený soubor činností a her, které vzbuzují kolektivní uvědomění, procvičují komunikaci a podporují spolupráci v rámci skupiny. Celý seminář je veden formou workshopu a účastníci si během něj vyzkouší metodiku práce s hrou a způsoby vedení těchto aktivit. Součástí kurzu bude dostatečný prostor pro diskuzi a řešení různých situací, které mohou během teambuildingových aktivit nastat.

  • Zařazení teambuildingových aktivit do výuky na ZŠ (1 vyuč. hodina)
  • Pozice učitele a principy teambuldingových aktivit (1 vyuč. hodina)
  • Náměty a interaktivní ukázky jednotlivých činností (5 vyučovací hodiny)
  • Způsoby řešení problémových situací v rámci těchto činností a společná diskuze (1 vyuč. hodina)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 13.12.2024, 8:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 09.01.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 10.01.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 287 Řízení týmu individuálních osobností - webinář

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, učitel - metodik prevence
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vysvětlení základních pojmů z oblasti týmové spolupráce, osobnostní typologie, efektivní komunikace a řešení konfliktů. Zdůraznění odlišností týmových rolí včetně týmového lídra, vedoucího či manažera. Použité techniky a aktivity: Prezentace, diskuse, výměna zkušeností, praktické příklady, řešení aktuálních problémů členů výukové skupiny, ukázková vyhodnocení a skupinová práce, simulace týmové spolupráce.

  • vysvětlení základních pojmů z oblasti týmové spolupráce v kontextu organizace, specifika projektového managementu při řízení týmů 30 minut
  • odlišné typy individuálních cílů v návaznosti na odlišné typy osobností 45 minut
  • osobní hodnoty a jejich vliv na komunikaci a týmovou spolupráci 30 minut
  • rozpoznání silných a slabých stránek členů týmu 45 minut
  • sladění individuálních cílů a zájmů v týmu, společné zacílení a vzájemná podpora členů týmu 45 minut
  • klíčové role v týmu a jejich využití – praktická ukázka 45 minut
  • motivační diagnostika – vysvětlení účelu, principu rozpoznávání a ukázkové vyhodnocení ve skupině 2x45 minut
  • komunikace, poskytování zpětné vazby, řešení konfliktů při týmové práci 45 minut

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 8.1.2025, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 267 Problémové chování žáků aneb mám ve třídě „lotra“ - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petra Vorlíčková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, asistenti pedagoga
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Základem je pochopit, z jakého důvodu se dítě chová problematicky a na základě tohoto k němu přistupovat. Povíme si, jakým způsobem dítě motivovat, jak ho chválit a jak správně užívat efektivní zpětnou vazbu. Rovněž si povíme, jak pracovat s třídními pravidly. Součástí semináře jsou i vybrané kazuistiky „problémových“ žáků a případové studie.

  • Úvod – seznámení, vzájemná očekávání ½ hodiny
  • Dítě a jeho emoce, jak s nimi pracovat ½ hodiny
  • Efektivní komunikace: kooperativní nastavení  1 hodina
  • Přestávka 30 minut
  • Příklady z praxe, případové studie 1 hodina
  • Efektivní zpětná vazba 1 hodina
  • Přestávka 30 minut
  • Motivace, pochvala (jakým způsobem vhodně motivovat děti ke spolupráci, jak vhodně užívat pochvalu) ½ hodiny
  • Konstruktivní kritika žáka: jak na ni ½ hodiny
  • Jak nastavit třídní pravidla a řešit jejich porušení  ½ hodiny
  • Závěrečná reflexe, diskuze ½ hodiny

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 08.01.2025, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

WEB 289 Projektový management v osobním i pracovním životě - webinář

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci,
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Cílem webináře je seznámit posluchače s moderními metodickými nástroji a manažerskými činnostmi a postupy při přípravě a realizaci projektů a představuje též souvislosti mezi současným vývojem v ekonomickém prostředí a stále narůstajícím významem a využitím řízení projektů v organizacích. Ukazuje též vývoj přístupů k řízení projektů a specifika pro organizace v rámci pedagogické či školní praxe. Účastníci jsou rovněž seznámeni s vybranými metodami používanými v rámci řízení projektů. Dílčím cílem je dále představit posluchačům základní etapy a schémata projektového managementu, a to včetně představení základních nástrojů a technik využívaných v řízení projektů.

  • vysvětlení základních pojmů z oblasti projektového managementu v kontextu organizace, specifika projektového managementu a řízení pedagogických projektových týmů 30 minut
  • zahájení projektu, plánování projektu, řízení projektu, iniciace, kontrola a ukončení projektu 45 minut
  • stanovení pravomocí a odpovědností, struktura řídícího týmu projektu, projektový dohled, změnová komise, podpora projektu, týmový manažeři, projektový výbor, projektový manažer, role projektového manažera, zájmové skupiny, vnitroprojektová komunikace 30 minut
  • výstupy, výsledky a přínosy projektu, hodnocení proveditelnosti projektů, životní cyklus projektu a obchodního případu 45 minut
  • nastavení procesů projektového řízení, zahájení projektu, reporting 45 minut
  • předpokládané náklady, vypracování rozpočtu, řízení nákladů 45 minut
  • rovně plánů, obsah plánů, 7 kroků plánování, produktově orientované plánování, produktový rozpad, Gantův diagram 2x45 minut
  • strategie řízení rizik, identifikace, vyhodnocení a řízení rizika, registr rizik, náklady na ošetření rizik, krizová komunikace 45 minut

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 22.1.2025, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace