Kurzy

AJ 220 Správná výslovnost v anglickém jazyce II. aneb „Pronunciation does matter!“

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
24409/2018-2-698
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento seminář volně navazuje na podzimní kurz s názvem „Správná výslovnost a transkripce v anglickém jazyce do českých škol“, je tedy výhodou, pokud se ho zájemce o stávající seminář již zúčastnil. V opačném případě je dobré, aby měl účastník alespoň základní znalosti z oblasti anglické výslovnosti a fonémické transkripce.

V semináři se budou systematicky a detailně procvičovat problematické zvuky (fonémy) pro české rodilé mluvčí a vedle jejich nácviku se budeme věnovat také metodickým postupům, jak tyto fonémy co nejefektivněji představit žákům a studentům při výuce anglického jazyka. Účastníci dostanou užitečné tipy na zábavné hry a aktivity pro výuku výslovnosti a pracovat se bude také s internetem, který nabízí spoustu dalších možností k procvičení.

Oproti podzimnímu semináři bude také více času věnováno suprasegmentálním fonologickým jevům, a to slabým formám, vázání slov a intonaci. Všechny tyto jevy si účastníci budou moci procvičovat na základě vybraných aktivit ať již z moderních učebnic anglické výslovnosti nebo z internetu. Nebude chybět ani systematické procvičování fonémické transkripce, na které se většina z těchto jevů může názorně vysvětlit a následně snadněji pochopit.  

Cílem kurzu je zbavit se častých výslovnostních chyb, získat hlubší znalosti o plynulé a vázané mluvě (v angličtině označované termínem „connected speech“) a uvědomit si, že znalost pravidel ve výslovnosti nám pomůže nejen přirozeněji mluvit ale také lépe rozumět.

 

Přehled témat a časová dotace:

1. část (90 min)

- procvičování problematických anglických fonémů pro české rodilé mluvčí, konkrétně /ə, ɜː, æ, θ, ð, ŋ/ + aspirace /p, t, k/

- nácvik výslovnosti slov, která čeští rodilí mluvčí často vyslovují chybně

2. část (90 min)

- procvičování rozdílů mezi znělými a neznělými souhláskami v angličtině a jejich správná výslovnost na konci slov – /s/ x /z/, /t/ x /d/, /k/ x /g/, /p/ x /b/

3. část (90 min)

- procvičování suprasegmentálních fonologických jevů, konkrétně slabých forem u funkčních slov, vázání a intonace I.

4. část (90 min)

- procvičování suprasegmentálních fonologických jevů, konkrétně slabých forem u funkčních slov, vázání a intonace II.

- čtení z transkripce, přepis jednoduchého diktátu a psaných vět pomocí transkripce

 

Odpovídající fonémická transkripce a metodické tipy budou nedílnou součástí každé části kurzu.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 16.12.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

volných míst: 6
 objednat

AJ 223 Reading Skills – Rozvíjení čtenářské gramotnosti

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
16 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

MOŽNO SE TAKÉ ZÚČASTNIT POUZE 1 BLOKU A OBDRŽET CERTIFIKÁT NA 8 VYUČ. HODIN

Aktivity zaměřené na nácvik správného čtení, od anglického hláskování až po vnímání souvislého textu. Procvičíme si používání čtenářských technik, které umožňují přehledné a srozumitelné členění textu s následnými aktivitami k uvědomění si a zapamatování obsahu. Ukázky použitých technik budou prezentovány na základě běžně používaných textů klasických i moderních pohádek a příběhů, zjednodušená četba z nabídky různých nakladatelství apod.)
 

1. blok

Přípravná fáze (90 min)

  • Poslechová analýza, práce s hláskami a klíčovými slovy (techniky práce s flashcards)

Práce s příběhem (90 min)

  • Poslech příběhů, veršů – porozumění na základě slyšeného textu,
  • stanovení klíčových slov a práce s nimi, otázky k textu (vybarvované čtení, obrázkové čtení, práce s obrázkovou knihou)

Technika čtení  (90 min)

  • Abeceda – osvojování, skládání a kombinace (kartičková technika)
  • Word recognition – upevňování rozlišení skupin hlásek, které jsou typické pro angličtinu – usnadnění vnímání textu (blends and clusters, rime and onset, písmenkové loto, bingo, letter wheels)
  • Systém pojmového chápaní věcí a souvislostí (mind maps)

Techniky ke zvyšování čtenářské výkonnosti (90 min)

Struktura textu, osnova, ověřovací otázky (Concept Check Questions - CCQs Paměťová cvičení
 

2. blok

Práce s textem  (90 min)

  • Členění a struktura textu, fráze typické pro začátek a konec

Využívání autentických textů (90 min)

  • Práce s články, písničkami, nursery rhymes (rekonstrukce textu)
  • odhadování textu podle názvu, po odstavci, konec příběhu – jak to dopadne, podle obrázků a ilustrací, podle postav (vyrobení autobiografické knížky postavy, obrázkové slovníky - glosáře)

Non-fiction aneb literatura faktu  (90 min)

  • Jak z textu využít vše, co je užitečné – technika zápisků a poznámek z textu, shrnutí obsahu, interpretace, cvičení vybavování posloupnosti
  • dramatizace textu

Specifika práce se žáky se SPU (90 min)

  • jejich možnosti, jaké požadavky na ně klademe, jak jim pomoci vnímat text - prezentace a demonstrace podpůrných pomůcek

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 12.11. a 10.12.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

3 400 Kč

 objednat

AJ 224 Anglická gramatika (efektivně a snadno)

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32209/2018-2-875
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

VHODNÉ PRO UČITELE 1. - 7. ROČNÍKU

Široká škála materiálů napomůže učitelům vysvětlovat, procvičovat a recyklovat používání nabytých znalostí. Učitelé se naučí připravovat vlastní hry a pracovní listy, vyzkouší si důležitost vizualizace učiva (vycházení vstříc žákům s vizuálním, sluchovým i pohybovým učebním stylem) a způsoby, jak poskytovat vhodné činnosti pro všechny učební styly svých žáků. Ti se tak učí používat gramatická pravidla, aniž by se „učili gramatiku“, používat kvalitní výslovnost a naučí se recyklovat slovní zásobu.

Tento kurz má variantu pro první stupeň a pro druhý stupeň. Struktura kurzu je shodná, liší se obsahem jednotlivých technik, použitých gramatických jevů a úrovní pracovního jazyka. Aktivity navíc pro druhý stupeň jsou označeny kurzívou

Přehled témat výuky a časová dotace:

  • How to present new grammar (90min) Příklady prezentace, analýzy i syntézy, přístup „bottom up“
  • Practising grammar structures (90min) Hry, které dětem pomáhají si procvičit naučené fráze a tak si zautomatizovat použití cizího jazyka v adekvátních situacích (running dictation, grammar bingo, running dominoes, magic circle, crazy dialogue, welcome to the jungle etc.)
  • Grammar props (90min) Seznámíme se s efektivními pomůckami, které dětem pomáhají pochopit a procvičit si jednotlivé gramatické jevy (turning wheels, folding strip, accordion minibook, grammar fan, crazy stairs etc.)
  • Moving grammar – how to keep, organize and remember new things (45min) Aktivity jsou zaměřené na pohybové procvičování gramatických struktur vět a frází, které podporuje nejen zájem o práci, a také zapamatování díky pohybu, rytmu, a také zážitku dětí (Puff!, Ring, ring! Irregular disco, liar etc)
  • Závěr, zhodnocení a shrnutí poznatků (45min) Účastníci budou mít možnost se podělit o vlastní dojmy, poznatky, zkušenosti na základě vlastní praxe.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 08.11.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

volných míst: 2
 objednat

Praha 6.2.2020, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

AJ 225 Využívání písní ve výuce anglického jazyka

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7313/2019-3-257
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Hudba, konkrétně písně v angličtině, nabízí široké spektrum možností k výuce a procvičování různých aspektů jazyka. Účastníci si vyzkouší možnosti, které nabízejí písně pro rozvoj řečových dovedností dle RVP (čtení a poslech s porozuměním, psaní a mluvení), jazykových prostředků (výslovnost, pravopis, slovní zásoba a gramatika) a reálií (kulturní a sociální odlišnosti apod.) a v diskusi navrhnou další možná využití pro svou praxi.

V semináři se bude pracovat s ukázkami současné populární tvorby s využitím reprodukované hudby (audio, video) a zejména vlastní interpretace v podání lektorů s kytarovým doprovodem. Prostřednictvím praktických ukázek a aktivit se účastníci seznámí se smysluplným a efektivním využitím tohoto mírně nekonvenčního didaktického prostředku, aniž by bylo nutné umět hrát na hudební nástroj či zpívat.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 01.11.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

AJ 226 WORD ORDER AND FUNCTIONAL SENTENCE PERSPECTIVE IN ENGLISH WITH RESPECT TO CZECH

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Funkce slovosledu v anglické větě, vztah slovosledu a aktuálního členění větného v anglické větě; prostředky AČV v angličtině ve srovnání se vztahem slovosledu a AČV v českém jazyce (word order and functional sentence perspective in an English sentence; means of FSP, comparative approach

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 10.1.2020, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

AJ 228 Internet ve výuce angličtiny III. aneb co je nového v oblasti internetu

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7313/2019-3-257
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

3. ČÁST TOHOTO ÚSPĚŠNÉHO KURZU (CELKEM 3 ČÁSTI), JE I MOŽNOST ABSOLVOVAT DVA DÍLY TOHOTO KURZU JAKO 16 VYUČ. HODIN ČI VŠECHNY TŘI DÍLY JAKO 24 VYUČ. HODIN
Jde o metodický seminář s prvky teorie i praxe, prostor bude dán i diskusi učitelů o tom, jak dobře strukturovat hodinu s použitím výpočetní techniky.

Tento osmihodinový seminář bude rozdělen do čtyř dvouhodinových bloků. V prvním bloku bude pozornost věnována metodickým aspektům práce s výpočetní technikou ve škole, podíváme se na modely SAMR a TPACK a Bloomův model. Prostor bude věnován i diskusi učitelů o vlastní práci s technikou, o tom, jak a kdy do hodiny počítač účelně začleňovat.

Druhý blok se soustředí na přehled ukázek programů pro nácvik čtení a psaní, učitelé si vyzkouší práci s některými z nich. Podíváme se i na možnosti nácviku čtení s poslechem.

Třetí blok bude věnován programům pro procvičování poslechu a zároveň i mluvení, ukážeme si programy, které vedou ke studentské autonomii a snaze o zlepšování vlastní výslovnosti studentů.

Čtvrtý blok se zaměří na práci s programy, které mohou učitelé studentům doporučit pro upevňování gramatiky a slovní zásoby. Dále se podíváme na některé programy umožňující tvorbu jednoduché infografiky a vyzkoušíme si práci s jedním z nich. Ukážeme si i další programy pro tvorbu prezentací, aby tak učitel získal možnost variovat své prezentace ve škole. 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 8.11.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

volných míst: -1
 objednat

Praha 17.1.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

AJ 229 Angličtina pro ty, kteří se nechtějí učit

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32209/2018-2-875
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

URČENO PRO učitelé 2. stupně ZŠ, nižších ročníků na víceletých gymnáziích,

Tematicky uspořádané lekce naučí učitele, jak s minimální intervencí dosáhnout hodiny, kdy jsou žáci zaujati daným úkolem, na kterém pracují individuálně či ve skupinách a učí se prezentovat výsledky své práce.

Aktivity zahrnují práci s textem – atraktivní procvičování aktivit zaměřených k soustředěnému poslechu, spontánnímu mluvení, plynulému čtení a psaní.
Učitelé se seznámí s několika způsoby, jak připravit přiměřené jazykové úkoly, jak zvýšit zájem žáků o atraktivní činnosti, jak vstřebat a upevnit základní gramatická pravidla a zvýšit osobní zaujetí pro práci na úkolu. Využitím běžně dostupných materiálů (například textů z učebnic nebo pracovních sešitů, videí z YouTube), ale hlavně jejich jednoduchou adaptací a další zpracováním umožní dětem lépe a důkladněji procvičit dané učivo.
Aktivity jsou zaměřené na nenásilné procvičování textu, upevňování frází, porozumění obsahu sdělení i vlastní produkci anglického textu, k zapamatování slovní zásoby i frází, ke smysluplné reprodukci textu i vytváření nových řečových struktur.

Poznatky přímo z praxe pomáhají méně zkušeným učitelům. Kurz je doplněn mnoha dalšími podpůrnými materiály a také návody, jak jednoduše vyrobit vlastní pracovní listy, zaměřené přesně na žádoucí učivo.

Přehled témat výuky (každé části je věnována 1 vyuč.hodina):

1. Listening based activity – činnosti zaměřené na řízený poslech a možnosti obměn

2. Speaking based activity – samostatný slovní projev žáků

3. Reading based activity – práce s textem a podpora čtecích návyků, porozumění textu

4. Writing based activity – procvičení psaní na základě vět, volný projev

5. Grammar based activity – vysvětlení gramatických pravidel s minimálním přispěním učitele na základě analýzy textu.

6. Vocabulary based activity – lexikálně pojatá hodina probudí zájem o práci se slovní zásobou.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 09.12.2019, 09:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 090 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

Praha 7.2.2020, 09:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 090 Kč

 objednat

Bi 86 Praktická mykologie - jak vzbudit zájem o houby?

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Cílem semináře je inspirovat učitele k zvýšení zájmu o studium hub u studentů. V České republice lze sběr makromycet (makroskopických hub) považovat téměř za národní sport a není rodina, kde by alespoň někdo se sběrem hub neměl zkušenosti.  Je však dobré porozumět i biologii hub, jejich životním strategiím, znát houby léčivé i prudce jedovaté a z praktické stránky se lépe seznámit s problematikou určování hub v terénu. Součástí kurzu budou i aktivizační metody s tématem mykologie a praktické určování hub. Kurz je vhodný pro podzimní období, kdy je možné přinést čerstvé plodnice hub.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 25.10.20190, 8:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

Bi 89 Buněčné membrány - základ životních procesů

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  1. Biologická membrána - základní charakterizace
  2. Lipidové složení membrán
    1. Definice lipidů, molekulární struktura
    2. Glycerolipidy a  sfingolipidy
    3. Cholesterol a uspořádání membrány
  3. Proteiny buněčných membrán, cytoskelet
  4. Transmembránové proteiny
    1. Typy a vlastnosti
    2. Začlenění bílkovin do membrán
  5. Transport látek přes membránu
    1. Membránové pumpy - ATPázy
    2. Iontové kanály
    3. Transportéry
    4. Membránový potenciál a přenos vzruchu
  6. Signalizace na membráně - typy receptorů a jejich funkce
  7. Váčková přeprava
    1. Formování a splývání váčků
    2. Sekreční dráha a endocytóza
  8. Evoluce membrán - od vzniku organických molekul po eukaryotickou buňku

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 9.1.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

Bi 90 Matematika v přírodních vědách (mezipředmětové vazby)

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je věnován úlohám, které spojují matematiku a přírodní vědy. Tyto úlohy by zcela přirozeně měly žákovi navozovat dojem, že matematika je součástí přírodních věd.

Seminář je naplněný ukázkami příkladů, které propojují přírodní vědy a matematiku. Tyto příklady vycházejí z britských učebnic a také z poznatků o badatelsky orientovaném vyučování. Učitelé si v průběhu semináře sami vyzkouší, jak vytvářet nové úlohy a jakých chyb se při tom vyvarovat.

  • Význam mezipředmětových vztahů.
  • Praktické ukázky propojení matematiky a přírodopisu/biologie.
  • Spojení těchto úloh a aktivizujících metod výuky.
  • Vytváření nových úloh.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 14.01.2020, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

Bi 92 Fyziologie člověka aneb jak pracuje naše tělo?

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Fyziologie člověka je velmi zajímavá a náročná věda. Pojďte se seznámit, jak komunikují buňky v našem těle. Jak se mezi sebou dorozumívají jednotlivé orgány. Co vše se musí v našem těle odehrát, abychom mohli pohnout prsty, či přijmout potravu?

1.Fyziologické principy
2.Obecná neurofyziologie
3.Fyziologie svalstva
4.Fyziologie krve, oběh krve a lymfy
5.Fyziologie imunitního systému
6.Fyziologie dýchání
7.Fyziologie trávení a vstřebávání
8.Fyziologie vylučování
9.Fyziologie žláz s vnitřní sekrecí
10.Fyziologie rozmnožování

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 06.12.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

Praha 3.2.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

Bi 94 Bakterie kolem nás

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na rozšíření kompetencí učitelů biologie v oblasti výuky mikrobiologických témat. Bakterie a archea jsou nenápadné mikroorganismy, které jsou ve výuce často opomíjeny, protože je můžeme zobrazit jen při velkém zvětšení mikroskopem. Přesto jsou všudypřítomné a stály u zrodu života na Zemi. Během semináře se seznámíme s jejich výskytem významem pro člověka i další organismy. Bakterie najdeme ve všech prostředích – v půdě, vodě, vzduchu, na/v těle rostlin a živočichů, na předmětech, oblečení, v potravinách… Bakterie jsou důležitou součastí každodenního života člověka - jsou původci nebezpečných chorob, jiné cíleně pěstované využíváme k výrobě potravin, léčbě nemocí, jako probiotika. V lidském těle jsou důležitými producenty neurotransmitterů, tj. látek ovlivňující fungování naší nervové soustavy, úzce souvisejí s psychikou. Složení svého mikrobiomu ovlivňujeme výběrem stravy, cvičením, stresem. Existuje řada způsobů, jak přiblížit toto zajímavé téma žákům a studentům.

Seminář bude zahrnovat teoretický úvod, diskusi s účastníky, praktické vyučování, ukázky nových metod výuky, cviky z jógy, seznámení se zdroji pro přípravu výukových materiálů (literatura, webové stránky, výuková videa), zpětnou vazbu od účastníků.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 10.12.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

volných míst: 7
 objednat

ČJ 216 Specifika výuky českého jazyka žáků - cizinců

Lektor/ka kurzu
Mgr. Hana Svobodová
Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář se zaměřuje na možnosti využití vybraných metod a postupů ve výuce češtiny pro cizince. Většina z nich rozvíjí čtenářskou gramotnost chápanou jako schopnost porozumět psanému textu, přemýšlet o něm a používat jej k dosahování určitých cílů, k rozvoji vlastních schopností a vědomostí a k aktivnímu začlenění do života společnosti. Vybrané metody slouží ve výuce češtiny pro cizince nejen k motivaci a rozvoji psaní a mluvení, nezbytných k běžnému dennímu kontaktu, ale i k úspěšnému testování znalostí a složení zkoušek.

  • Alternativní metody výuky (obecně)
  • Metody pro podporu čtenářských dovedností
  • Metody pro podporu psaní
  • Výuka konverzace
  • Testování 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 9.12.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

ČJ 218 Jak na čtenářské dílny?

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Přehled témat:

  • čtenářská gramotnost a čtenářské dovednosti
  • metody práce s texty a konstruktivismus
  • příklady / ukázky čtenářských dílen
  • cíle a kritéria hodnocení
  • efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení a čtení

Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse budou probíhat v komunitním kruhu:

  1. představení tématu a cílů semináře
  2. představení lektora a účastníků
  3. snos myšlenek na téma: Co umíme?
  4. pojmenování vzdělávacích potřeb (resp. očekávání) k tématu ze strany účastníků (Co bychom se chtěli naučit? S čím si nevíme rady? Chtěli bychom odpovědi na tyto otázky…)
  5. praktické ukázky výukových programů (resp. metod) – přímá práce účastníků kombinovaná s pozorováním videí
  6. analýza ukázek
  7. plánování dle potřeb účastníků
  8. společná reflexe – přijímání a poskytování zpětné vazby k prezentovaným plánům i přípravám

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 03.12.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

volných míst: -2
 objednat

Praha 4.2.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

ČJ 219 Inspirace k rozvíjení čtenářské gramotnosti prostřednictvím literatury pro děti a mládež

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jarmila Sulovská
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
13170/2018-2-450
Počet vyučovacích hodin
16 (1 vyučovací hodina = 45 min.)


Obsah  1. semináře

  1. Seznámení s teoretickými poznatky výzkumů zaměřených na čtenářství
  2. Osobnost učitele, význam motivace, aktivizace žáků a kreativity při práci s textem
  3. Tvořivý přístup ke čtení a psaní
  4. Čtení s předvídáním, čtení s otázkami
  5. Vyhledávání klíčových slov a konkrétních informací
  6. Učíme se navzájem, skládankové čtení,
  7. Práce s populárně naučným textem, s odbornou literaturou, s nelineárním textem
  8. Práce s ilustrací, komiksem

Obsah 2. semináře

  1. Smysl pro krásu jazyka, rozvíjení estetického cítění – prožitkové vnímání
  2. Spolupráce s knihovnami
  3. Netradiční hodiny literární výchovy
  4. Podvojný deník – žákovské reflexe na četbu,
  5. Dopis literárnímu hrdinovi, řízené čtení, atd.
  6. Grafické organizéry, literatura a pět smyslů
  7. Hry s poezií
  8. Seznámení s moderní literaturou pro děti a mládež vhodnou pro práci ve vyučování a čtenářské dílny

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 14.10. a 11.11.2019, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

3 900 Kč

 objednat

ČJ 220 Kreativní práce se současnou (českou) poezií

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7313/2019-3-257
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kreativní interpretace vybraných básní současných českých autorů v širším literárněkulturním kontextu (P. Kolmačka, K. Rudčenková, M. Huptych, P. Borkovec, J. Řehák ad.), včetně seznámení s metodami tvůrčího psaní určenými k jejich intertextuální interpretaci (analogramy, clustering, mentální mapování, fokalizační seznamy, vnitřní monology, paralelní texty aj.). Doplňkem skupinové a individuální práce bude přehled doporučené literatury k dílčím tématům, která budou v rámci tvůrčího a interpretačního procesu průběžně reflektována s ohledem na uvedené cíle.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 13.12.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

ČJ 223 Podoby současné světové literatury

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz obsahuje část teoretickou (seznámení s vývojem současné světové literatury se zaměřením na prózu, představení významných autorů překládaných do češtiny) a praktickou (práce s vybranými texty).

Budeme se věnovat dílu vlivných současných světových autorů, jež zasadíme do širšího společenského kontextu a do vztahu k české literatuře. Zaměříme se na v současnosti silné tendence překračování žánrových omezení a zpochybňování hranic mezi vysokým a nízkým v umění, na reinterpretaci mýtu v literatuře a na práci s fantastickým a iluzivním v současných vysoce ceněných textech.

Výběrový okruh autorů: David Mitchell, Markus Zusak, Timur Vermes, Margaret Atwoodová, Michel Faber, Salman Rushie, Edice Mýty, Johanna Sinisalo, Vladimir Sorokin, Haruki Murakami, Rjú Murakami, Kazuo Ishiguro, Jasutaka Cucui, Jü Chua, Mo Jen a další.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 02.12.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

volných míst: 3
 objednat

ČJ 225 Sloh bez obav

Lektor/ka kurzu
Mgr. Klára Vakočová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5969/2017-3-299
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsahem semináře je seznámení s novými edukačními metodami a postupy v hodinách slohu dle americké pedagožky Lori Jamison Rog. Seminář vychází z konceptu kritického myšlení – dílna psaní. Účastníci semináře si většinu z představovaných metod sami vyzkouší a vcítí se tak do role žáka, který mnohdy zažívá strach před prázdným papírem s tužkou v ruce. Seminář chce ukázat, že psaní je dovednost, kterou si mohou žáci s trpělivým přístupem pedagoga osvojit a mít z ní radost.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 27.11.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

volných míst: 5
 objednat

ČJ 226 Metody aktivního učení na střední škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Soňa Havlíčková
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7313/2019-3-257
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

- metody aktivního učení, jejich charakteristika (45 minut)

- metody aktivního učení v jednotlivých částech vyučovací hodiny (45 minut)

- metody aktivního učení, jejich popis, konkrétní příklady (180 minut)

- plánování vyučovací hodiny na základě vybrané metody (45 minut)

- diskuse, sdílení (45 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 19.11.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

volných míst: 1
 objednat

Praha 11.2.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

ČJ 228 Techniky hlasitého čtení

Lektor/ka kurzu
Mgr. Roman Musil
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář vede učitele mateřských škol ke správnému hlasitému čtení, které využijí při čtení pohádek a příběhů dětem, ale také při učení básniček děti předškolního věku. Učitele základních škol vede k metodice hlasitého čtení, kterou mohou využít se svými žáky při výuce této dovednosti. Seminaristé se seznámí se základními pojmy, jakými jsou artikulace, intonace, barva hlasu, tempo, rytmus, pauza, důraz. V mnoha cvičeních si tyto techniky sami vyzkoušejí. Seminář provázejí i teoretické komentáře, jakých chyb se často děti při čtení dopouštějí a jakými metodami tyto chyby odstranit.  

Témata výuky:

  • Úvod do technik hlasitého čtení
  • Cvičení na artikulaci čteného textu
  • Cvičení na intonaci čteného textu
  • Cvičení na temporytmus čteného textu
  • Cvičení na kladení důrazu ve slovech i ve větách.
  • Cvičení na pauzu při hlasitém čtení
  • Cvičení na hlasité čtení textu s dialogem a bez dialogu

Určeno pro učitele (vyučovací předmět):

  • Mateřské školy
  • Českého jazyka
  • Dramatické výchovy (zejména na středních pedagogických školách)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 21.11.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

D 106 Jak sestavit rodokmen

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petra Budilová
Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Hlavním cílem semináře je uvést účastníky do problematiky genealogie a současně prakticky ukázat, jakým způsobem sestavit vlastní rodokmen. Bude nastíněna problematika archivů a archivních pomůcek a možnosti využití digitálních databází. Účastnci dále získají povědomí o matrikách (matriky narozených, oddaných a zemřelých), dále také o konskripcích (soupisech obyvatel), ale i o dalších záznmech (např. soupisech poddaných), které je možné při sestavování rodokmenu využít. Velká část semináře bude věnována jednotlivým praktickým ukázkám, kdy účastníci budou mít možnost zapátrat po vlastních předcích.     

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 28.11.2019, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 090 Kč

 objednat

D 107 Křesťanství v proměnách dvou tisíciletí

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Dušek
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7313/2019-3-257
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Posluchači budou seznámeni s kulturně-historickým pozadím vzniku křesťanství, s fascinující cestou malé sekty v rámci judaismu k nejrozšířenějšímu náboženství světa. Kromě výkladu stěžejních myšlenek a výkladu formování dogmat na (ekumenických) koncilech se budeme zabývat vnitřní diferenciací a postupným vznikem jednotlivých významných duchovních proudů v rámci křesťanství. Nebude chybět ani základní přehled dějin katolické církve s přihlédnutím k jejímu kulturně-civilizační vlivu na evropské i světové dějiny. Lektor bude výklad doplňovat multimediálními prezentacemi k dané problematice a posluchači si odnesou řadu odkazů ke stažení zajímavých a přínosných materiálů na webu letora.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 18.11.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

D 108 Studená válka 1947 - 1989

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Dušek
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Posluchači budou seznámeni s předpoklady vzniku, počátky a vývojem studené války v letech 1945-1989. Lektor objasní klíčové momenty ve vývoji vztahů mezi supervelmocemi (Berlínské krize, Korejská a Vietnamská válka, Suezská krize, Karibská krize, Afghánská krize) s přihlédnutím vojensko-politickému vývoji v Evropě (rozdělené Německo, NATO, Varšavská smlouva). Dále budou posluchači seznámeni s vývojem jaderných zbraní, jejich typů, strategiemi jejich případného použití včetně důsledků. Shrneme dějiny závodů ve zbrojení mezi supervelmocemi USA a SSSR a objasňuje hlavní mezníky tzv. odzbrojovacího procesu. Lektor bude výklad doplňovat multimediálními prezentacemi k dané problematice a posluchači si odnesou řadu odkazů ke stažení zajímavých a přínosných materiálů na webu lektora.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 04.11.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

EV 16 Krásy přírody ČR (zejména v národních parcích a biosférických rezervacích)

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32209/2018-2-875
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

1. hod: úvod: ochrana přírody v ČR (historie a současnost), základní zákon o ochraně přírody, chráněná území (velkoplošná a maloplošná), biosférické rezervace, EVL a PO v rámci Natura 2000

2. hod: 4 národní parky ČR: kdo vyhlašuje, základní požadavky na vyhlášení, plány péče, zonace, obecná ohrožení, managementy, 6 biosférických rezervací: kdo vyhlašuje, charakteristika

3. hod: NP Krkonoše, biosférická rezervace (BO) Krkonoše-Karkonosze

4. hod: NP Šumava i BO Šumava (s CHKO Šumava)

5. hod: NP České Švýcarsko, NP Podyjí

6. hod: Křivoklátsko a Třeboňsko – první BO v ČR

7. hod: BO Dolní Morava a Bílé Karpaty

8. hod: diskuze, náměty pro výuku, zejména motivační praktická cvičení, test, hodnocení

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 21.11.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

FJ 26 Hry a kreativita v hodinách francouzštiny

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jerome Boyon, MA.
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz se snaží ukázat, že hra ve třídě není jen chvílí rozptýlení, ale skutečnou učební situací, kdy jsou zapojeny všechny smysly, což znamená, že všechny schopnosti se uloží do paměti. Kromě toho je zábavná činnost motorem motivace, která podporuje komunikaci a zájem o výuku. Seminář si klade za cíl zdůraznit důležitost podílu zábavných aktivit v učebním procesu a jejich integraci do vzdělávací strategie.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 04.12.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

Fy 105 Temná hmota, temná energie a Lambda-CDM model vývoje vesmíru

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Přednášky úvodem podávají historický přehled teoretické předpovědi a observačního objevu rozpínání vesmíru, následně podpořeného klíčovou detekcí mikrovlnného kosmického záření a později teorií tzv. nukleosyntézy Velkého třesku. Pokračují prezentací tzv. Lambda-CDM modelu, v současnosti privilegovaného scénáře vývoje vesmíru, v němž dominují dvě hypotetické složky, temné hmota a temná energie.

V závěrečné části je podán vývoj kosmické struktury od fluktuací mikrovlnného záření po dnešní rozložení galaxií, jejich kup, superkup a stěn v tzv. kosmické pavučině.

Kapitoly:

1. Kosmologický princip

2. Rozpínání vesmíru – Friedmannova a Lemaîtrova předpověď

3. Rozpínání vesmíru – Hubbleův objev; Hubbleův zákon

4. Velký třesk

5. Mikrovlnné záření jako potvrzení Velkého třesku

6. Primordiální nukleosyntéza

7. Temná hmota

8. Temná energie a zrychlená expanze

9. Lambda-CDM model

10. Anizotropie mikrovlnného záření

11. Kosmická struktura a její vývoj, budoucnost vesmíru

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 11.12.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

Che 78 Pokroky a novinky v chemii

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  1. Úvod – role chemie v 21. století
  2. Farmaceutická chemie – od syntézy nové látky až k tabletce – novinky v syntetické chemii, kombinatoriální chemie, struktura a účinek látky, farmaceutické technologie, generika, lékové formy
  3. Kriminalistická chemie – řešení případů jak v televizi – analytická chemie v kriminalistice, DNA analýza, analýza drog včetně tzv. „designer drugs“, analýza materiálů, kontrola kvality potravin
  4. Nanotechnologie – velké možnosti slova nano – typy materiálů, nanočástice, 2D materiály (chemie grafenu), aplikace nanomateriálů v životním prostředí, katalýze a medicíně
  5. Miniaturizace – laboratoř na čipech – miniaturizace elektroniky, miniaturizace v chemii, výroba čipů, PDMS čipy, přenosná diagnostika, nízkonákladové technologie, detekční proužky, využití 3D tisku v chemii
  6. Závěr – kam míří společnost a co bude s chemií

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 26.11.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

Che 79 Jak porozumět dnešnímu světu – vědecká gramotnost ve 21. století

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7313/2019-3-257
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Jak věda funguje a proč je vůbec úspěšná (3 h)

- vědecké poznání jako metodické a systematické rozvíjení přirozeného způsobu získávání poznání; kritické pochybnosti jako základní nástroje vědeckého poznání; naše mysl a přirozená omezení při získávání poznání

Věda jako nový druh gramotnosti (2 h)

- vědecká gramotnost a zásadní vliv vědeckých poznatků a jejich povahy na běžný život každého z nás; jak poznáme, co je škodlivé a co není, a proč tomu tak je; vztah vědy a přírodovědného vzdělávání; osobní postoje k vědeckým poznatkům výrazně ovlivňují společnost (odpíračtví HIV-AIDS, očkování, fluoridace vody, GMO, atp.)

Jak skloubit klasickou znalostní výuku a výuku vědecké gramotnosti (3 h)

- využití historie získávání vědeckých poznatků v kombinaci s probíraným učivem přírodovědných oborů – vybrané příklady z fyziky (např. vývoj modelu Sluneční soustavy), chemie (např. vývoj organické syntézy) i biologie (např. vývoj mikrobiologie); uvěřitelnost i obtížně srozumitelného vědeckého poznatku je vyšší, víme-li, jak byl poznatek získán

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 20.1.2020, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

IT 3 Ochrana dat ve školách

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Data a jejich klasifikace (30 min.)
  • Úložiště lokální i cloudová a jejich použití (30 min.)
  • Zpracování dat a jejich legislativní rámec – GDPR apod. (40 min.)
  • Techniky ukládání a zpracování dat se speciálním režimem, zejm. osobních dat (40 min.)
  • Techniky identifikace datových úložišť a dat v nich (50 minut)
  • Základy autentizace a šifrování (50 minut)
  • Aplikace šifrování v ochraně dat (50 minut)
  • Techniky a aplikace vícestupňové autentizace (40 minut)
  • Techniky a využití anonymizace a pseudonymizace (300 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 29.11.2019, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

M 205 Heuristické strategie při řešení úloh ze školské matematiky aneb co dělat, když žáci a studenti neví, jak začít řešit úlohu.

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32209/2018-2-875
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V semináři si ukážeme různé způsoby řešení úloh ze školské matematiky. Na konkrétních příkladech si vysvětlíme, jak je možné postupovat, když žáci z nějakých důvodů nejsou schopni postupovat přímým způsobem nebo vůbec nevědí, jak úlohu začít řešit. Věnovat se budeme především heuristickým strategiím zvaným Řešitelský obrázek, Systematické experimentování, Analogie, Přeformulování problému, Užití falešného předpokladu a Pokus – ověření – korekce. Stručně přiblížíme také výsledky dvouleté experimentální výuky, která přinesla jak u žáků, tak i u participujících učitelů zajímavé změny nejen v dovednostech, ale i v postojích k řešení problémů a výuce matematiky. Účastníci kurzu si odnesou zadání úloh včetně pracovních listů.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 26.11.2019, 10:00–13:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

880 Kč

 objednat

M 206 Práce s chybou ve vyučování matematice

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Nezdar – chyba – překážka

Typy překážek    

Odstraňování překážek   

Výukové prostředí založené na práci s chybou 

Identifikace, interpretace a korekce chyb 

Práce učitele s chybou

 

 

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 6.11.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

M 207 Didaktické hry a objevování ve vyučování matematice

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
12475/2017-2-556
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V oblasti didaktických her a aktivit herního a soutěžního typu budou diskutována tato témata:

  • Zařazení didaktických her do vyučování
  • Funkce herních aktivit ve vyučování matematice
  • Ukázky konkrétních her vhodných pro vyučování matematice
  • Diskuse o možnostech zařazení her do vyučování jak v závislosti na věku, tak i na úrovni matematických znalostí a dovedností žáků

(4 hodiny)

V oblasti objevování budou diskutována hlavně tato témata:

  • Příprava aktivit pro objevování v matematice
  • Od konkrétních modelů k obecnějším vztahům
  • Komunikace mezi žákem a učitelem a mezi žáky
  • Zařazování návodů a rozšíření
  • Vysvětlování a dokazování
  • Ukázky vhodných situací

 (4 hodiny)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 11.12.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

volných míst: 4
 objednat

Praha 12.02.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

M 209 Využívání pomůcek v hodinách matematiky: aritmetika 2. stupně ZŠ

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
12475/2017-2-556
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Na semináři se učitelé seznámí s možnostmi využití různých pomůcek v hodinách matematiky, a to zejména Montessori pomůcek i dalších pomůcek pro aritmetiku, algebru a geometrii. Učitelé budou seznámeni s efektivními a oblíbenými přístupy k výuce matematiky. Učitelé se seznámí s pomůckami pro utváření pojmu zlomku či desetinného čísla, dělitelnosti, jako jsou Zlomková věž, Tabulka na desetinná čísla aj. Ukážeme si, jak lze vytvářet aritmetická a algebraická schémata, která pomáhají s pochopením pojmů a s upevněním postupů.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 15.1.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

M 213 Využití počítače v matematice

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

JEDNÁ SE O 1. ČÁST, DALŠÍ DVĚ POKRAČOVÁNÍ BUDOU NABÍDNUTA V DALŠÍCH POLOLETÍCH(lze se zúčastnit všech tří kurzů a obdržet certifikát na 24 vyuč. hodin nebo pouze prvních dvou částí a obdržet certifikát na 16 vyuč. hodin)

Počítač a jeho využití v matematice, matematické programy a jejich klasifikace, psaní matematického textu, programy:  Geogebra, Sketchometry. Možnosti využití internetu v matematice. 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 13.12.2019, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

volných míst: 6
 objednat

NJ 111 Wortschatzarbeit mit Spaß

Lektor/ka kurzu
Ing. Dana Lisá
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Osvojování slovní zásoby je důležitou součástí učení se cizího jazyka a také nezbytnou náplní každé vyučovací hodiny. Čím více slov žák zná, tím snadněji rozumí psaným i slyšeným textům a dokáže lépe a přesněji vyjadřovat své názory. Každý žák si však různé lexikální jednotky osvojuje trochu odlišným způsobem. I proto je nezbytné střídání různých metod i forem výuky. V tomto semináři mají učitelé možnost vyzkoušet osvědčené aktivity při výuce slovní zásoby, jako jsou metody názorně-demonstrační či aktivizující a seznámit se i s novými možnostmi výuky, které lze používat v hodinách, jak u nižších, tak i vyšších ročníků, a rovněž při výuce dospělých. Jde o různé didaktické hry a možnosti autonomního procvičování a upevňování slovní zásoby.

Na semináři si účastníci v roli žáků vyzkoušejí hry pro jednotlivce, páry i skupiny jako např. Wortfix (tvoření kompozit), Krokodil-Spiel (kombinování slabik), ABC-Spiel (nadřazené pojmy) a různé další, včetně variací na známé hry jako Bingo, Lotto, Piškvorky, Šibenice, Slovní fotbal apod. Zaměříme se na běžné tematické okruhy jako je škola, dům a byt, části těla, oblečení, dopravní prostředky, zvířata, vlastnosti, různé činnosti a.j. a ukážeme si, jak lze  pro osvojení a upevnění slovní zásoby účinně využít písňový text.

Protože příprava vhodných didaktických materiálů je pro učitele poměrně náročná na čas i vloženou energii, mohou účastníci pro výuku čerpat náměty (případně použít ve své výuce přímo materiály), které získají na semináři.

Seminář bude probíhat v německém jazyce

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 29.11.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

NJ 113 Internet und Landeskunde

Lektor/ka kurzu
Barbara Bresslau, M.A.
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář seznámí učitele s webovými stránkami, které můžou používat jednak k rešerším pro vlastní výuku, jednak jako online cvičení během výuky. Na druhou stranu učitelé můžou tyto stránky doporučovat studentům na přípravu prezentací nebo k maturitě. Důraz se klade na to, aby se učitelé naučili najít na internetu důvěryhodné a kvalitní stránky, které poskytuji spolehlivé informace.

Seminář je rozdělen na dvě hlavní části: „Recherche“ a „Didaktisierung“. V první se učitelé seznámí s portály a webovými projekty z německy mluvících zemí a také obdrží náměty, jak zapracovat materiály o reáliích, zvycích a tradicích do výuky, jak vytvořit pracovní listy zaměřené na svoje cílové skupiny a jak zapojit studenty do vyučovacích procesů. Během seminářů pedagogové pracují, kromě jiného, s oficiálními stránkami z Německa: deutschland.de, tatsachen-ueber-deutschland.de, deutschewelle.de, www.germany.travel, z Rakouska: www.oesterreich.com, www.austria.info a ze Švýcarska:  www.eda.admin.ch a www.myswitzerland.com a získají rady na zapojení interaktivních map, online kvízů, autentických textů, filmů a videí do výuky.

Základem druhé části jsou stránky němčiny jako cizího jazyka, kde učitelé najdou (částečně) didaktizované materiály. V této souvislosti budou reflektovat o tom, jak a proč tyto materiály používat ve výuce, a obdrží náměty, jak je adaptovat pro svou výuku. V této části se zaměřujeme na stránky Goethe-Institutu, Mein.Sprachportal (rakouský portál pro výuku němčiny jako cizího jazyka), stránky nakladatelství Hueber a Cornelsen, a na projekty Deutsche Welle pro výuku reálií.

Aby seminář byl co nejpřínosnější, je důležité, aby každý pedagog měl k dispozici svůj počítač, aby mohl sám a svým tempem prohlížet a zkoušet stránky a materiály.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 25.11.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

PP 381 Asertivita a její využití ve škole aneb jak slušně prosadit svůj názor

Lektor/ka kurzu
Mgr. Rudolf Hadrava
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
24409/2018-2-698
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsah je rozvržený do 8 vyučovacích hodin - tří bloků (1 blok = 2x45 min.). Přestávky mezi vyučovacími hodinami budou přizpůsobeny potřebám pedagogů, avšak po každém bloku bude minimálně 15 min. přestávka + přestávka na oběd.

1. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Uvedení do tématu - reakce na agresivní a pasivní chování kolegů, žáků a rodičů
  • Otevřená a skrytá agresivita a možné reakce na ni
  • Otevřená a skrytá pasivita a možné reakce na ni
  • Příčiny vzniku agresivity a pasivity

2. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Jak zklidňovat agresivního kolegu, žáka, rodiče a jak aktivizovat pasivního
  • Využití empatie a asertivní techniky otevřených dveří
  • Základy asertivního jednání – základní asertivní techniky a jejich použití ve škole

3. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Jak čelit neoprávněné kritice ze strany kolegů, žáků a rodičů
  • Jak čelit manipulaci ze strany kolegů, žáků a rodičů – principy využití kontra manipulace
  • Jak umět prosadit svůj názor a oprávněný požadavek – využití metody zaseklé gramofonové desky
  • Jak oznámit rozhodnutí a stát si za ním – zdůvodnění svého rozhodnutí

4. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Identifikace konkrétních častých a obtížných situací z praxe účastníků
  • Návody na řešení konkrétních situací

Předvedení jednotlivých modelových rozhovorů a jejich možných řešení

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 15.11.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

PP 382 Zvládání námitek a jednání v obtížných situacích ve škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Rudolf Hadrava
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Typy obtížných situací a jejich příčiny
  • Identifikace konkrétních obtížných situací z praxe účastníků
  • Nástroje efektivního řešení obtížných situací
  • Typologie obtížných lidí a jak s nimi jednat
  • Kontrola emocí
  • Empatie a zvládání námitek
  • Strategie zvládání konfliktních situací
  • Manipulace a obrana proti ní
  • Asertivita – jeden z nástrojů při řešení obtížných situací

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 25.11.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

PP 384 Hlasová výchova pro pedagogy

Lektor/ka kurzu
Miroslav Dvořák, DiS.
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Práce s dechem a hlasová výchova

  • řízení dechu při mluvení
  • vědomá dechová kapacita a správná opora hlasu, měkký hlasový začátek
  • vznik zdravé fonace, brániční impuls
  • tvoření hlasu, síla hlasu
  • barva a znělost hlasu
  • co o nás prozradí hlas a jak zaujmout hlasem
  • jak umluvit prostor bez námahy

Technika řeči

  • respirace, fonace, artikulace, modulace - jak potřebné teoretické informace proměnit v mluvní praxi
  • srozumitelná artikulace - vokálů a konsonantzvuková osnova věty
  • jak mluvit hodiny bez únavy hlasu
  • hlasová hygiena

Kultivovaný mluvený projev a publikum

  • jak získat a udržet pozornost posluchačů svým hlasovým a mluveným projevem
  • řečnické zlozvyky a nedostatky a jak se jim vyhnout
  • zvládání trémy při verbálním projevu

METODY

  • INTERAKTIVNÍ TRÉNINK se zapojením všech účastníků, teoretické zásady se okamžitě nacvičují v praxi, opakovaná cvičení, zpětná vazba lektora každému posluchači, rady a doporučení ke zlepšení dovedností,
  • dechová cvičení, význam dechu pro vznik hlasu, brániční impuls
  • rezonanční cvičení
  • artikulace vokálů a konsonant
  • vlastní příprava projevu
  • hlas a prostor, zvuková osnova věty - artikulace, větný a slovní přízvuk, intonace, tempo a dynamika
  • audio a video trénink

Lektor prakticky předvádí dechová a hlasová cvičení, individuálně konzultuje s posluchači a prakticky s nimi nacvičuje základní hlasové návyky:

  • nacvičujeme správné držení těla při mluveném projevu
  • prohlubujeme práci s dechem a s bránicí, vědomé brániční dýchání
  • cvičíme správné tvoření hlasového tónu, měkké hlasové začátky
  • naučíme se, jak šetřit hlas a ekonomicky využívat dech
  • procvičíme využívání rezonančních dutin
  • trénujeme důslednou a čistou vokalizaci, samohlásky a jejich dělení, artikulaci
  • používáme hlasová cvičení dle dispozic jednotlivců
  • dbáme na přesnou výslovnost a správný tvar mluvidel, artikulace
  • nacvičujeme texty s cílem vytvořit praktické dovednosti a návyky v oblasti mluveného projevu
  • video, audio trénink

HLASOVÁ VÝCHOVA

  • Vědomé dýchání - práce s dechem a jeho význam verbální projev
  • Brániční impuls
  • Hlasové začátky - správná fonace
  • Rezonance - zesílení hlasu, přirozená mluva na prostor
  • Artikulace - správná výslovnost vokálů a konsonant
  • Hlas je pracovní nástroj každého pedagoga
  • Všechna cvičení si zájemci vyzkouší prakticky, konkrétní a názorné ukázky

RÉTORIKA

  • Základní informace o vědomém a profesionálním dýchání, znění hlasu a artikulaci
  • Ukázka připraveného projevu
  • Zvuková osnova věty – frázování, větný přízvuk, intonace, tempo a dynamika
  • Neverbální část projevu – postoj, oční kontakt, jak vnímat a upoutat posluchače
  • Řečnické okrasy
  • Všechna cvičení si zájemci vyzkouší prakticky, konkrétní a názorné ukázky

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 17.12.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

Praha 21.1.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

PP 386 Alternativní formy práce se třídou

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
12475/2017-2-556
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Pozitivní klima školy ovlivňuje způsob formování vztahů, rozhodování mladých lidí i vývoj jejich životních hodnot a postojů. Vytvoření pozitivního klimatu je závislé mimo jiné i na různých alternativních formách práce, které rozvíjejí vrozené předpoklady dítěte, učí ho vnímat život kolem sebe, porozumět mu a nacházet v něm uplatnění a uspokojení. Podstatnou součástí tohoto semináře jsou praktické návody vycházející z pedagogické psychologie.

Vzdělávací obsah:

  1. Klima školy, klima třídy – role učitele v inkluzivní třídě 
  2. Průřezové téma OSV, možnosti začlenění do výuky
  3. DIDAKTICKÉ HRY K TÝMOVÉ SPOLUPRÁCI, KOMUNIKACI, SEBEPOZNÁNÍ A SEBEPOJETÍ (SOUSTŘEDNÉ KRUHY, ŠPEJLE, RUCE-NOHY, GORDICKÝ UZEL, PÁN STROJŮ, SLEPÝ HAD, NAVIGÁTOR)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 22.11.2019, 09:00–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

volných míst: 4
 objednat

PP 387 Projekty ve výuce

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7313/2019-3-257
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V první části semináře jsou účastníkům nabídnuty přehledy klíčových kompetencí a průřezových témat, jejich možné začlenění do školních vzdělávacích programů, možnosti jejich plánování, realizace a vyhodnocování. Na základě získaných informací je ve druhé části semináře účastníkům dána příležitost vytvořit projekt (krátkodobý, střednědobý i dlouhodobý s mezipředmětovou tématikou, respektující průřezová témata a rozvoj klíčových kompetencí žáků). V závěrečné části účastníci vyvodí a zvolí nejvhodnější metodu a formu hodnocení žáků při kooperativním a projektovém vyučování.

  • RVP ZV – cíle, klíčové kompetence, průřezová témata, vzdělávací oblasti – 45 min
  • Průřezová témata ve ŠVP – zařazení, realizace, hodnocení - výhody a nevýhody – 45 min
  • Projektové učení – obecné pojmy, typologie projektů – 45 min
  • Příprava předmětového, ročníkového a školního projektu s využitím PT v podmínkách vlastní školy a ŠVP – 180 min
  • Vyvození způsobů hodnocení všech typů projektů – 45 min

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 13.11.2019, 09:00–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

PP 389 Syndrom CAN – týrané, zneužívané a zanedbávané dítě

Lektor/ka kurzu
PhDr. Alena Dědečková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Úvod do problematiky. Vymezení pojmu syndrom CAN. Příčiny, příznaky, diagnostika. Münchhausenův syndrom. Identifikace s agresorem. Sekundární viktimizace  – 2 hod.
  • Typy CAN. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Fyzické,  psychické týrání. Sexuální týrání. Zanedbávání. Typy agresorů a obětí - 1 hod.
  • Práce s rodinou dítěte s CAN. Možné způsoby práce rodiny a spolupracujících odborníků. Oznamovací povinnost. Multidisciplinární přístup – 2 hod.
  • Prevence, intervence syndromu CAN. Postavení pracovníka pedagogického pracovníka. Reakce společnosti na děti týrané a zneužívané – 1,5 hod.
  • Institucionální pomoc. Práce s dítětem (a jeho rodinou), umístěným v zařízení pro výkon ústavní výchovy. Konkrétní kazuistiky – 1 hod.
  • Skupinová diskuze, závěr, test  – 0,5 hod.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 22.1.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

PP 397 Manipulace v jednání – aneb jak se nenechat zatlačit do kouta

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jana Prošvicová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Jak poznat manipulativní jednání, jednotlivé fáze manipulace a typologie manipulátorů. Obranný mechanismus nebo agresivita?  Techniky a prostředky manipulace a obrana proti nim. Role manipulace v mezilidských vztazích. Jsme manipulátory, aniž si to uvědomujeme? Manipulace v zaměstnání, v rodině. Manipulace škodí všem. Prostor a jeho zvládání. Účinná argumentace, umění vyjít z konfliktu se ctí. První pomoc proti hloupým narážkám – instantní věty. Kde jste nejzranitelnější. Chraňte svou čest. Odhalte jízlivé komplimenty. Zvládání kritických situací. Jak reagovat, když vám někdo něco podsouvá. Praktická cvičení.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 07.11.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

Praha 5.2.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

PP 400 Jak komunikovat a nedělat si z lidí nepřátele

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jana Prošvicová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7313/2019-3-257
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Co lidé v komunikaci upřednostňují, zdroje aktivit člověka, motivace, charakteristika mezilidské komunikace, není k zahození, když jste druhým sympatičtí, porozumění tomu, o čem se komunikuje, protože to je základním kritériem dobré komunikace, musím znát problematiku, o které chci mluvit, porozumění slovní zásobě, jak vést dialog, technika řeči – jak dobře mluvit, aby nám ostatní porozuměli, empatie, je nutné brát v úvahu (nejen) svůj emocionální stav, role předsudků v komunikaci, aktivní naslouchání a jak vypadá aktivní posluchač, technika kladení otázek, prostředky komunikace, bariéry v komunikaci, kompliment, odpovídající neverbální komunikace, otevřenost ve zpětné vazbě, doporučení, jak působit co nejlépe, kdo ztratil sebeovládání – prohrál, praktická cvičení.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 08.11.2019, 8:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

volných míst: 6
 objednat

VV 88 Secese s trochou recese

Lektor/ka kurzu
PhDr. Jana Skarlantová
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Secesní výtvarné a užité umění s důrazem na módu a životní styl konce 19. a počátku 20. století. Vlastní tvorba secesního reliéfu vytlačeného do kovové fólie a jeho využití na předmětu užité tvorby, didaktické i praktické využití ve školních i mimoškolních výtvarných aktivitách

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 14.11.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

volných míst: 4
 objednat

VV 90 Výtvarné zpracování staniolu a víček od mléčných výrobků

Lektor/ka kurzu
Květuše Belanová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
24409/2018-2-698
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na výtvarné zpracování víček nejen od jogurtů, ale i dalších mléčných výrobků, staniolu od čokolád, kdy z tohoto materiálu je možno vytvořit zajímavé objekty, které ještě chvíli najdou různé využití, než definitivně zmizí v tříděném odpadu. Práce s tímto materiálem spočívá v její jednoduchosti, nápaditosti, a v rozvoji kreativity, podpoření rozvoje jemné motoriky u všech věkových kategorií. Samozřejmostí je čistota práce při lepení a nácvik stříhání.

Technika zpracování staniolu a víček:

Stříhání příslušných objektů, jako je např. u vánočních ozdob zvonek, koule, hvězda, protažení provázku, nitě pro zavěšení objektu do prostoru, případné slepování objektů. Stříhaní např. cihel, kamení na stavbu hradu, paláce, domu a následné lepení na čtvrtku s dokresbou tenkým černým centropenem. V oddíle Hvězdná obloha vystřihání pravidelných objektů, např. s použitím předkreslených šablon, nebo volná tvorba z ruky, lepení na černou čtvrtku. Rovněž nádobí, auto nebo brouk  se vystřihuje a  zdobí lehkým  rytím  nebo ťukáním do víčka či staniolu, pak nalepuje na čtvrtku, s tím, že je možnost ho umístit do předkreslené kuchyně, do krajiny, nebo jiného prostředí vhodného k danému objektu(kreslíme černým centropenem). U medaile se jedná o jednoduché rytí do staniolu, kdy rycí nástroj, v našem případě, tupá větší jehla, zanechává stopu, která je dobře viditelná.

Práce s tímto materiálem je jednoduchá a ekonomicky nenáročná, tím vhodná pro všechny věkové kategorie s následným využitím jak přání, k akcím Den země, na táborech, ekologické výstavy

 Vlastní práce:

1)    Ozdoby na vánoční stromek, nebo přání

2)    2)   Stavíme hrad, pevnost, palác nebo dům

3)    3)   Obloha plná hvězd a planet

4)    4 )  Nádobí do kuchyně, auto, nebo brouk

5)    5)   Medaile

Co si mají účastníci donést s sebou: Všechna možná víčka od mléčných výrobků, staniol od čokolád. Lepidlo herkules nebo jiné, centropen černý tenký, obyčejná tužka č.2, čtvrtky A4 bílé a 1 A4 černá, nitě, tupá jehla silnější,nůžky ostré.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 12.11.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

ZŠ 95 Jak ověřovat osvojení čtenářských dovedností žáků na 1. stupni ZŠ

Lektor/ka kurzu
Mgr. František Brož
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7313/2019-3-257
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je orientovaný na získání praktických dovedností v oblasti vývoje nástrojů k rozvíjení a ověřování čtenářských dovedností žáků, zejména 3. až 5. tříd základních škol. Účastníci semináře si osvojí základy dovednosti tvořit některé typy úloh ověřujících jednotlivé dovednosti, kterými je tvořena čtenářská gramotnost obecně (budou např. vytvářet úlohy na porozumění textu i jeho částem, nalezení informací v textu, určení či odvození významu slov i větších celků v daném kontextu, využití jednoho textu v jiném textu, interpretace různých druhů textu, interdisciplinární vztahy apod.). Práce v semináři se bude odehrávat s autentickými, zejména uměleckými texty využitelnými pro práci s žáky této věkové skupiny.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 07.11.2019, 9:30–14:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 090 Kč

 objednat

ZŠ 97 Hola, hola, škola volá (didaktické hry pro předškoláky a malé školáky)

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32209/2018-2-875
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář vychází z pedagogického přesvědčení o účinnosti a přínosnosti uplatňování aktivit s herním podtextem v podmínkách předškolního, ale také školního vzdělávání (hry spontánní a didaktické). Poukazuje na jejich široké možnosti při vytváření a usměrňování předmatematických a matematických představ, a to v kontextu s dalšími prvky rozumové výchovy (nejen). Prezentované náměty respektují věkové zvláštnosti dětí, individuální přístup. Tím, že vycházejí ze známých reálií (pohádky, říkanky, tradice, příroda aj.), nevyžadují složitou motivaci, povzbuzují k aktivnímu zapojení samy o sobě. 

Součástí semináře je audioukázka části hodiny matematiky v 1.ročníku ZŠ. Dostupnost a snažší uchopitelnost prezentovaných námětů usnadňují poskytnuté didaktické materiály. Jedná se o soubor pracovních listů a knihu, z jejíhož obsahu seminář částečně vychází. Tato kniha je zahrnuta v ceně kurzu a účastníkům bude ponechána. Informace o knize zasíláme níže:

Krejčová, E. Hola, hola, škola volá! 1.vyd. Praha: SPN- pedagogické nakladatelství, a.s., 2017.
K jednotlivým hrám knihy jsou vyhotoveny originální přílohy, které lze využít jako didaktickou pomůcku k realizaci příslušných činností. Tato skutečnost je významným přínosem pro usnadnění a zefektiv nění práce učitele, ale i pro podnětnou motivaci samotných účastníků.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 28.1.2020, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 820 Kč

 objednat

ZSV 29 Co se v postavení ženy změnilo za 6000 let?

Lektor/ka kurzu
Mgr. Bc. Klára Seijuro
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  1. U Sumerů se podrobněji podíváme na vznik práva, zákonů a rozdělení společnosti související s postavením ženy. Poté si probereme magické principy a názory na vznik člověka.
  2. Starověký Egypt si rozebereme lékařský a magicko-náboženský přístup k pacientovi. Postavení ženy v tehdejší společnosti a jejich přínos.
  3. Starověké Řecko a Řím nás obohatí svými počátky filozofie. Podíváme se na postavení ženy ve společnosti a její přínos. Dále na tehdejší názory ohledně vzniku člověka a jeho údělu.
  4. Ve středověku budeme pracovat s konceptem křesťanství a „rozporu“ mezi vírou a medicínou. A samozřejmě postavení ženy, hony na čarodějnice.
  5. Novověk a osvícenství. Proměna lékařských postupů a odvržení magie. Postavení ženy, vznik institucí, ale také alchymie a mystiky.
  6. Přednáškový celek uzavře recentní problematika kyberkultury. Objasníme si její vznik a následné vlivy na internetu ovlivňující mateřství, těhotenství, porod a šestinedělí.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 24.10.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

ZSV 31 Spotřebitelské úvěry – na co si dát pozor při jejich sjednávání

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V osmi hodinách budou posluchači seznámeni s tématem spotřebitelských úvěrů a rovněž i možnostmi oddlužení.

1. Spotřebitelské úvěry – základní pojmy, členění a druhy.

2. Legislativní základna spotřebitelských úvěrů.

3. Legislativní základna spotřebitelských úvěrů.

4. Spotřebitelský úvěr – na co si dát pozor při jeho sjednávání.

5. Spotřebitelský úvěr – na co si dát pozor při jeho sjednávání.

6. Možnosti oddlužnění v legislativních podmínkách v ČR.

7. Osobní bankrot – legislativní základna, vývoj v ČR.

8. Osobní bankrot – legislativní základna, vývoj v ČR.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 28.1.2020, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

Z 92 Evropská unie v kostce

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tereza Marošková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  1. Obecný úvod a historie evropské integrace
  2. Evropské instituce I.
  3. Evropské instituce II.
  4. Rozhodovací procesy a evropské právo
  5. Rozpočet & politiky EU
  6. Role České republiky v EU
  7. Strukturální fondy
  8.  Závěr a zhodnocení kurzu

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 05.12.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

Z 95 Rozvojové země, migrace obyvatel, chudoba a my

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14904/2019-2-509
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Cílem semináře je představit jeho účastníkům různé dimenze chudoby a paradigmata rozvoje a roli migrace obyvatel u těchto fenoménů. Budou prezentovány tzv. Cíle udržitelného rozvoje (Sustainable Development Goals - SDGs), k jejichž plnění s v rámci OSN přihlásila i Česká republika. V rámci kurzu bude v teoretické rovině i na základě příkladů prezentováno a diskutováno, proč jsou chudé a bohaté národy, problematika „bipolarity“ mezi bohatým Severem a chudým Jihem a jak probíhá migrace mezi těmito regiony. Budou prezentovány rozvojové teorie vysvětlující příčiny chudoby; politické, sociální a environmentální souvislosti chudoby v rozvojových zemích; diskusí nad tématy rozvojové pomoc a tzv. remitencí, zda lze zastavit migrace poskytováním rozvojové pomoci; oddlužení, brain drain/gain/. Bude také představena rozvojová spolupráce České republiky a její vztah s migrační politikou a dále rozdíl mezi humanitární a rozvojovou pomocí. Výklad bude doplněn zkušenostmi lektorů z projektových a výzkumných aktivit v rozvojových regionech Evropy, Asie a Afriky. 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 04.11.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

HV 47 Opravdu zbývá jen hluk? Jak rozumět hudbě 20. a 21. století

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Název semináře vychází z populární knihy Alexe Rosse. Cílem kurzu je vysvětlit základní principy vybraných směrů, stylů a technik artificiální (tzv. vážné) hudby 20. a 21. století. Soudobá hudba je zatížena řadou předsudků, které vznikají nedostatkem informací a nepřipraveností posluchačů. Základní otázkou v přístupu k hudbě 20. a 21. století není „jak ji poslouchat?“, ale spíše „jak ji neposlouchat“, případně „co v této hudbě poslouchat?“.

  1. Kdo a proč se bojí hudby 20. a 21. století?
  2. Obecné problémy napříč dějinami hudby.
  3. Dodekafonie a serialismus – Matematické operace v hudbě.
  4. Neoklasicismus – Melodicko-harmonický sloh ve 20. stol.
  5. Elektroakustická hudba – Práce se zvukem a jeho barvou. Témbrová hudba.
  6. Grafické partitury – Změna zápisu = změna myšlení?
  7. Aleatorika a konceptualismus. Rezignace na autorství.
  8. Minimalismus. Smíření vysokého umění a popu. / Evropský redukcionismus

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 13.1.2020, 09:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

AJ 221 Internet ve výuce angličtiny

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

1. ČÁST TOHOTO ÚSPĚŠNÉHO KURZU (CELKEM 3 ČÁSTI), JE I MOŽNOST ABSOLVOVAT DVA DÍLY TOHOTO KURZU JAKO 16 VYUČ. HODIN ČI VŠECHNY TŘI DÍLY JAKO 24 VYUČ. HODIN

Seminář pro učitele angličtiny, kteří chtějí více používat internet ve své výuce či pro zadávání úkolů, a v neposlední řadě pro svůj osobní růst. Seznámení s webovými stránkami, které nabízejí množství materiálů pro výuku angličtiny. Tvorba vlastních interaktivních cvičení určených k opakování slovíček i gramatiky či reálií v programech Quizlet, Learning Apps, Edmodo.

Účastníci získají přístup k webové stránce vytvořené lektorkou s množstvím odkazů na programy a materiály vhodné pro výuku angličtiny. Dále se naučí vytvářet interaktivní cvičení tak, aby mohli oživit a obohatit svou výuku a mohli studentům zadávat domácí úkoly, které se samy vyhodnotí, tudíž šetří práci učitelů. Účastníci budou pracovat s programy, které mohou pomoci ve výuce angličtiny a v motivování studentů k samostudiu.

Představení webové stránky, vytvořené lektorkou, kde budou mít účastníci uloženy všechny odkazy i ukázky cvičení, online slovníky,  seznámení s užitečnými stránkami pro výuku angličtiny, programy pro vlastní tvorbu cvičení, seznámení se stránkami určenými pro vlastní práci učitele a sebevzdělávání. 

V praktické části se účastníci naučí vytvářet interaktivní cvičení k opakování slovní zásoby i gramatiky, ukážeme si též, jak upravovat pro vlastní potřeby cvičení vytvořená jinými učiteli, podíváme se na zdroje vhodné k aktivizaci a motivaci studentů, ale i určené pro vlastní práci a další sebevzdělávání učitelů, jako jsou speciální online slovníky a poslechové programy. 

Programy, s nimiž budeme pracovat:
Quizlet - program pro výuku a procvičování slovní zásoby. 
Learning Apps, program, v němž se dají vytvářet interaktivní cvičení pro procvičování gramatiky, slovní zásoby, poslechu, reálií, literatury, historie, atd.
Edmodo – online třída, v níž mohou učitelé vytvářet kvízy, které se samy vyhodnocují, dotazníky, mohou tam zadávat domácí úkoly, umísťovat do knihovničky odkazy a dokumenty pro studenty. 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 13.1.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

ČJ 221 Jazykové hry v hodinách češtiny

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Na semináři si ukážeme dlouhodobé jazykové hry i hry krátké, jen na pár minut, které můžeme využívat v různých fázích vyučovacího procesu, budou to tedy hry motivační, hry, které je možné použít během výkladu, při procvičování či prověřování učiva nebo jako domácí úkoly. Některé hry si také zahrajeme.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 6.1.2020, 10:00–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

volných míst: 6
 objednat

RJ 222 TEST TEST

Cílová skupina
učitel - metodik prevence
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
24 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

test obsah akce

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha bude brzy upřesněn

místo konání bude upřesněno na pozvánce

0 Kč

volných míst: 1
 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace