Kurz se soustředí na konkrétní aktivity, které lze okamžitě využít v hodinách výuky literatury. Důraz je kladen na klasické metody jako volné psaní, myšlenkové mapy či čtení s předvídáním. V kurzu se ale účastníci také seznámí se zcela novými aktivitami, které propojují tradiční pedagogiku a zážitkovou pedagogiku. V semináři se podíváme na to, jak využít prvky dramatické výchovy, jak zapojit moderní technologie nebo jak udělat z hodiny zážitek (inovativní aktivity jako např. „tržiště“, „speed dating“ a mnoho dalších) Cílem kurzu je, aby si účastníci odnesli portfolio aktivit, které by mohli ihned druhý den zakomponovat do svých hodin. Aktivity jsou prověřené praxí a účastníci si jich velké množství vyzkouší na vlastní kůži.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Celý seminář lze nejlépe nazvat pracovní dílnou. V první části se účastníci seznámí s tzv. experimentálními strategiemi řešení úloh ze školské matematiky. Tyto mohou být obecně nasazeny v případě, když žáci z nějakých důvodů nejsou schopni postupovat naučeným způsobem nebo vůbec nevědí, jak úlohu začít řešit. Formou řešení konkrétních úloh se učitelé seznámí se strategiemi Systematické experimentování, Pokus – ověření – korekce, Užití falešného předpokladu, Cesta zpět a Řešitelský obrázek. Ve druhé části semináře budou účastníci seznámeni s pěti základními ukazateli, které popisují předpoklady žáka k řešení matematických úloh (matematická inteligence, matematická tvořivost, čtenářská gramotnost, pracovní paměť, tendence k užití algoritmu). Dozví se, jak žáky z hlediska jednotlivých ukazatelů otestovat a jak získané poznatky využít v praxi – tedy jakým způsobem odstranit překážky, které žákovi brání v úspěšném řešení úloh. Účastníci semináře si odnesou jimi vyplněné pracovní listy domů a dostanou webový odkaz na stránku, kde si většinu těchto pracovních listů budou moci stáhnout.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář bude obsahovat vysvětlení důležitosti jogínských technik jakožto nástroje pro přiblížení se stavu zdraví, dále bude proveden nácvik vybraných jógových technik podle pětitisíciletých jogínských zkušeností.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Bude představena škála atraktivních pohybových her vhodných do rušné části vyučovací jednotky TV (VJTV) (20 minut), "hravé" alternativy pro realizaci průpravné části (rozcvičky) VJTV (20 minut) a budou představeny "hravé" pohybové hry a činnosti vhodné do hlavní části hodiny. Především pohybové a psychomotorické činnosti jako prostředek osobnostní a sociální výchovy, prostředek rozvoje klíčových kompetencí a prostředek rozvoje pohybových schopností:
Budou zařazeny činnosti rozvíjející tělesnou zdatnost a obratnost herními formami – varianty variabilního provozu a kruhového tréninku (20 minut), časově nenáročné techniky pro realizaci zpětné vazby s využitím pohybu a těla (20 minut), zamyšlení nad teoretickými východisky, inspiračními zdroji, možnostmi a podmínkami tělesnou výchovu realizovat hravě, atraktivně a kretivně (30 minut).
Bude poskytnut prosto pro "burzu" nápadů a příkladů dobré praxe (průběžně) (30 minut).
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář se zaměřuje na moderní pojmy, které se v současné době skloňují ve školní praxi. Tyto termíny podporují aktivní rozvoj čtenářské gramotnosti. Ukázky a nápady reagují na prostor a čas, který je v současnosti rozvoji čtenářské gramotnosti věnován. Aktivity nejsou často rámovány pouze vyučovací jednotkou. Najdeme zde tipy na celoroční literární soutěže, nápady na celoroční aktivity ve čtenářském klubu, projektové dny v průřezu ostatních vyučovacích předmětů aj. Hlavní aktivita v činnostech je pak pro žáky – tedy skupinová práce, projekt, začlenění veřejnosti do aktivit školy, výstava aj.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Klíčovým tématem tohoto setkání je rozvoj čtenářské gramotnosti a čtení s porozuměním. Společně se podíváme na to, jaké dovednosti má mít osvojené dobrý čtenář. Na ukázkách konkrétních výukových programů či metod aktivního učení zaměřených na práci s texty budeme tyto dovednosti analyzovat a navrhovat, jak je hodnotit a vyhodnocovat. Každý účastník obdrží sadu vyzkoušených metod práce s texty v elektronické podobě. Každý účastník bude mít příležitost si naplánovat, jaké nejbližší kroky podnikne ve své praxi. Vytvoří si nástřel konkrétní vyučovací jednotky. Každý účastník bude mít možnost svůj nástřel sdílet s ostatními účastníky i možnost přijímat a poskytovat zpětnou vazbu. Tato témata úzce souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.
Přehled témat:
• čtenářská gramotnost a čtenářské dovednosti
• metody práce s texty
• výukové programy s využitím metod práce s texty
• cíle a kritéria hodnocení
• efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení a čtení
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Přehled témat:
Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse budou probíhat v komunitním kruhu:
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Dyspraxie se řadí mezi poruchy učení SPU. Dyspraxie svými projevy zasahuje do celého procesu učení a výrazně ovlivňuje vývoj a sociální oblast dítěte.
Jste učitel? Třeba patříte k těm pedagogům, kteří si dělají starosti s tím, že máte ve třídě dítě, jež vypadá dost nešikovně a neobratně, ale nevíte přesně jak mu pomoci.
A právě pro vás je určen tento seminář, kde vás seznámím s vývojovou poruchou koordinace, jak se projevuje ve školním prostředí a ve výuce. Nabídnu vám několik metod, jak s těmito žáky pracovat a seznámím vás s diagnostickým nástrojem MABC-2.
Pozorujete u svých dětí potíže s udržením rovnováhy? Časté zakopávání nebo padání? Vnímáte, že jsou často unavené, pohybovou aktivitou rychle vyčerpané?
Může jít o příznaky provázející dyspraxii neboli syndrom nešikovného dítěte. Jde o specifickou poruchu pohybové koordinace (hrubá a jemná motorika). Děti neumí dobře zpracovávat vstupní informace a adekvátně na ně reagovat. Dyspraktické děti mohou mít potíže při každodenních činnostech, jako je sebesycení (manipulace s příborem), oblékání, obouvání, zavazovaní tkaniček. Obtíže se také promítají na školní výuku např. do tělesné výchovy (kdy žákům dělá problém šplh, kotoul, chůze po kladině nebo po čáře. Ve výuce se tyto obtíže vyskytují v matematice, v geometrii, v pracovních činnostech a výtvarné výchově.
Pomocí standardizovaného testu MABC2 se zhodnotí tyto složky:
Test nám poskytne celkem přesný obraz o tom, jak na tom dítě opravdu je a co jsou jeho silnější a slabší stránky. Pomocí testu odhalíme, na kterou oblast je potřeba se zaměřit, jakou funkci bude potřeba podpořit a rozvíjet.
Dyspraxii lze diagnostikovat u dětí od 3 let.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Psychosomatika je slovo spojující duši i tělo. Celistvost, souhra, propojení. Z řeckých slov psyché (duše) a soma (tělo) vznikl tento termín poukazující na skutečnost, že bychom duši a tělo neměli vnímat jako dva různé systémy. O duši a těle můžeme hovořit jako o vzájemně propojených systémech, které když od sebe oddělíme, nevystihneme celou podstatu celistvosti člověka. Mezi souvislostmi stavů těla, psychiky a vlivy životního prostředí je nutné hledat příčiny častých starostí, s nimiž si mentální kapacita neví rady a tělo je často řeší somatizací s projevy nemoci. Tak je to i s nemocí, pokud nezačneme naslouchat tělu či ho ovlivňovat léky, většinou se nám neodvděčí dobře. Je rozumné se pak upínat na alternativní léčebné metody?
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Během semináře se účastníci aktivní formou seznámí s možnostmi, jak nežádoucí chování žáků v prostředí školy nejen formálně řešit (tedy používat restriktivní a represivní přístup), ale především správně nahlížet a vyhodnocovat. Vhodné nahlížení a vyhodnocování nežádoucího chování zásadně ovlivňuje volbu intervencí a jejich efekt. Navrhované intervenční způsoby řešení nežádoucího chování budou vycházet především z potřeb žáků a nikoliv jen ze zásad daných neměnitelnou sociální normou školního prostředí. Účastníci se seznámí s intervencemi, které vycházejí z praktických zkušeností při práci s žáky s poruchou chování.
Osnova akce
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Denně se dostáváme do situací, kdy jsme vystaveni nutnosti reagovat přiměřeně na chování druhých lidí. Často potřebujeme prosadit svůj názor, dohodnout se nebo prostě jen říci „ne". Konflikty tvoří nedílnou součást našeho života a většina lidí je nemá ráda. A to možná jen proto, že je neumí správně řešit a dívat se na ně i pozitivně, čerpat z nich informace a nechat je, ať „vyčistí ovzduší".
Obsah kurzu:
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Práce s dechem a hlasová výchova
Technika řeči
Kultivovaný mluvený projev a publikum
METODY
Lektor prakticky předvádí dechová a hlasová cvičení, individuálně konzultuje s posluchači a prakticky s nimi nacvičuje základní hlasové návyky:
HLASOVÁ VÝCHOVA
RÉTORIKA
|
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Vzdělávací akce je zaměřena na problematiku slohové práce jako nedílné součásti výuky českého jazyka a literatury. Obsahem vzdělávací akce je téma přípravy zadání slohové práce, hodnocení slohové práce (možné přístupy) i ve vztahu k hodnocení písemné práce jako součásti maturitní zkoušky. V rámci semináře budou použity zejména prezentace lektorky, které vycházejí z její dlouholeté praxe. Dále pak publikace, které se tématu věnují. Jako aktivizující prvky lektorka použije zejména metodu generátor otázek v úvodu a na konci semináře.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář vychází z požadavků RVP humanizovat vyučování a z vědeckých poznatků, jež ukázaly, že optimistická atmosféra ve třídě uvolňuje napětí, smích odstraňuje stres a humor stimuluje kreativitu, která napomáhá rozvoji komunikace. Prostřednictvím humoru může učitel žákům ukázat plastičnost mateřského jazyka, nekonečné možnosti hry s ním i to, že četba poskytuje nejen poučení, ale i zábavu. V psychické rovině může humor žáky zklidnit, v sociální rovině pomůže navodit vzájemné sympatie a soulad. Pracovní seminář poskytne návod, jak toho docílit prostřednictvím praktických aktivit.
Osnova akce:
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V hodině vykládáte např. Kollárovu Slávy dceru a sami si nejste jisti, co to přesně je časomíra či jakými pravidly se řídila? – Rozbor básně a zvláště její metrické stránky (tedy metra, rytmu, rýmu, strofiky) patří ve výuce často k rozpačitým momentům. Cílem nabízeného semináře je tyto případné rozpaky odstranit. Seminář je koncipován jako uvedení do literárněvědných disciplín zabývajících se básnickým textem (zvl. versologie a deskriptivní poetika), jeho absolventi se seznámení se základní terminologií a především se ji naučí využívat při rozboru konkrétního básnického textu. Výuka je zaměřena prakticky a výklad se opírá o řadu příkladů z poezie 19. a 20. století. Seminář je určen všem pedagogům, kteří by chtěli versologický rozbor zapojit do výuky a/nebo chtějí získat jistotu v dané problematice.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Kurz aplikuje poznatky formativního hodnocení na výuku českého jazyka a literatury. V první části kurzu se účastníci seznámí se základními prvky formativního hodnocení (zjistíme především, že formativní hodnocení není jen hodnocení, ale je to přístup k výuce). Dále si vybereme zajímavé aktivity, které lze aplikovat ve výuce českého jazyka, a to jak v mluvnici, stylistice, tak literatuře. V semináři si účastníci na vlastní kůži vyzkouší množství aktivit, které budou moci následně využít ve svých hodinách. Cílem je pomoci účastníkům se zaváděním formativního hodnocení do výuky češtiny, ale také ukázat, že mnoho učitelů již techniky formativního hodnocení využívá, aniž by to sami věděli.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Obsah semináře vychází z požadavků na humanizaci vyučování a na rozvíjení klíčových kompetencí. Zohledňuje různé učební strategie žáků. Pozornost bude věnována i potřebám znevýhodněných žáků (dyslektiků, cizinců). Seminář je vytvořen na základě poznatků získaných z odborné literatury, na stážích ve Francii a vlastního pedagogického působení lektorky. Nabízí inspirace, jak je možno pracovat s komiksem v mluvnici, ve slohu, literární výchově a v dalších předmětech. Ukáže, jak motivovat žáky ke čtení, rozvíjet jejich čtenářskou gramotnost, naučit je pracovat s komiksovou literaturou beletristickou i s populárně naučným textem, hledat a nalézat vazby mezi jednotlivými druhy umění a podporovat tvořivost. Účastníci si prakticky vyzkoušejí vybrané aktivity spojené s prací s komiksem a ilustracemi.
Rozpis obsahu:
Seznámení s historií komiksu a s teoretickými poznatky. Možnosti využití komiksu ve vzdělávání. Komparace různých ztvárnění téhož námětu v literárním, výtvarném, dramatickém, filmovém a komiksovém zpracování. Motivace prostřednictvím komiksu a ilustrace, aktivizace žáků.
Charakteristika komiksu – textová a obrazová složka, kreslené romány. Identifikace hodnotné literatury a literatury triviální. Rozvíjení estetického cítění. Formování názoru na umělecké dílo. Úloha ilustrace v knihách a učebnicích.
Výběr nejlepších komiksů zaměřených na různé žánry a témata (vzdělávání, historie, významné osobnosti, dobrodružství, humor, pohádky atd.)
Komiksové adaptace vybraných literárních děl českých i zahraničních – jejich analýza a komparace.
Praktická cvičení s vybranými komiksy a ilustracemi. Tvořivý přístup ke čtení a psaní. Kreativita při práci s textem. Rozvíjení schopnosti nonverbálního vyjadřování. Postupy, jak vytvořit vlastní komiks.
Evaluace, diskuse
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V kurzu najdeme základní, postupně rozvíjené a navazované činnosti, které vedou k osvojování jazyka. Učitelé se seznámí se způsobem práce s jazykem na základě aktivit, které využívají k práci v jiných předmětech. Propojenost hraje klíčovou roli v jazykové práci. Bohatým využíváním neverbálních komunikačních prostředků lze dosáhnout efektivního osvojování. Seznámení s možnostmi využití reálií, obrázků, kartiček, hudebně-taneční a pohybové hry, didaktické hry. Ukážeme si, jak lze využít pohádek při osvojování jazyka.
Důležitou oblastí výuky je organizace prostoru a jazyk, kterým dáváme pokyny. Podíváme se, jaké nejčastější chyby se v této oblasti vyskytují a pokusíme se vytvořit sadu pokynů pro typické situace - zahájení činností, přechod mezi jednotlivými částmi, instrukce k aktivitám, hodnocení.
Úvod do problematiky, vlastní zkušenosti
Geometrické tvary, proč jsou důležité, jak naučit a jak s nimi pracovat
Classroom language and management - jak organizovat činnosti, jaký jazyk používat, překládat?
Využití písniček a her - uplatnění poznatků z předchozí části v praxi
Pohádka ve výuce - propojení s výtvarnou, hudební oblastí
Závěr, shrnutí, diskuze
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Tento seminář se zaměří na moderní americkou kulturu, jak Američané žijí, co jedí, oslavy a humor.V semináři se podíváme na americkou kulturu prostřednictvím nejzákladnějších a nejdůležitějších prvků kultury. Probereme, co lidé jedí, včetně receptů a surovin. Budeme hovořit o tom, jak lidé žijí, což se může značně lišit v závislosti na geografii a populaci oblasti. Podíváme se na typické americké zvyky a na to, jak tyto odrážejí základní hodnoty národa. V tomto semináři bude instruktor využívat video, audio, články a fotografie k diskusi na dané téma.
- Představení moderní historie a vlivů Spojených států (90 min)
- Středozápad, Nová Anglie, jih, západ, západní pobřeží a severozápadní Pacifik: Jeden národ s mnoha geografickými oblastmi (90 min)
- Jídlo a domy (90 min)
-Integrace nápadů na sezení do třídy EFL: Plány lekcí (90 minut)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Tento seminář je primárně určen pro vyučující anglického jazyka, nicméně nástroje samotné lze využít ve většině předmětů. Cílovou skupinou jsou učitelé na ZŠ, SŠ, SOU i VOŠ.
Tento praktický seminář je zaměřený, jak název napovídá, na využití moderních technologií ve výuce anglického jazyka. V semináři se lektor věnuje následujícím softwarovým aplikacím a nástrojům (seřazeno dle abecedy): Factile, LearningApps, Padlet, Plickers, Quizizz, Quizlet, Storyboard. Seminář je rozdělen do sedmi bloků, přičemž každý blok reprezentuje jeden nástroj. Na začátku každého bloku lektor využije předem připravenou aktivitu/hru. Následně účastníci tvoří vlastní aktivitu v daném nástroji na dané téma (týkající se gramatiky nebo slovní zásoby) individuálně či ve skupinách. Lektor observuje a pomáhá při tvorbě. V každém bloku lektor vybere jednoho účastníka/skupinu účastníků, aby aktivitu aplikoval. Na konci semináře všichni účastníci zanesou odkazy na právě vytvořené aktivity do sdílené tabulky, aby z ní mohli čerpat později v praxi.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Obsahem semináře je seznámení s receptivními i produktivními aktivitami a hrami k procvičování gramatiky anglického jazyka v různých úrovních pokročilosti. Účastníci si prakticky vyzkouší širokou škálu zábavných a užitečných aktivit vhodných pro výuku žáků ve věku 6- 12 let.
Nejprve si projdeme přehled mluvnice, která je vyučovaná v jednotlivých úrovních pokročilosti Poté proběhne sdílení dobré praxe a seznámíme se s aktivitami, kterými je možné obsáhnout více mluvnických témat jak produktivní tak receptivní formě. Naposledy se zaměříme na některé specifické aktivity vhodné pro určité konkrétní úrovně a témata.
Např.: linkers, pronouns, auxiliary verbs, past tenses, present tenses, future tenses, modals, inversion, gerund vs infinitives, relative clauses, …
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Obsahem semináře je seznámení s receptivními i produktivními aktivitami a hrami k procvičování gramatiky anglického jazyka v různých úrovních pokročilosti. Účastníci si prakticky vyzkouší širokou škálu zábavných a užitečných aktivit vhodných pro výuku žáků ve věku 12 - 19 let.
Nejprve si projdeme přehled mluvnice, která je vyučovaná v jednotlivých úrovních pokročilosti Poté proběhne sdílení dobré praxe a seznámíme se s aktivitami, kterými je možné obsáhnout více mluvnických témat jak produktivní tak receptivní formě. Naposledy se zaměříme na některé specifické aktivity vhodné pro určité konkrétní úrovně a témata.
Např.: linkers, pronouns, auxiliary verbs, past tenses, present tenses, future tenses, modals, inversion, gerund vs infinitives, relative clauses, …
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Kurz odhaluje počátky a vývoj pravopisu od období staré angličtiny po současnost se zaměřením především na ty aspekty, které mohou být (nejen) pro nerodilé mluvčí matoucí, zvláštní, nebo jinak zajímavé. Vysvětluje, odkud se tyto zvláštnosti do jazyka vůbec dostaly, proč se v něm udržely, a také že to, co se nám na první pohled zdá jako nepravidelnost, je ve skutečnosti přirozený vývoj jazyka. Uvidíme, že anglický pravopis není tak chaotický, jak se často tvrdí. Jen je třeba zvolit správný způsob výkladu, který výuku pravopisu ulehčí.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Chcete začít s párovým či kooperativním učením v hodinách matematiky a potřebujete pomoci s prvními kroky? Na semináři se dozvíte, jak dělit žáky do skupin, jaké role ve skupině lze přidělovat a vyzkoušíte si hlavní výukové metody spjaté s párovým a kooperativním učením. Dozvíte se, jak nastavovat kritéria při zadávání komplexnějších úkolů, jak posuzovat jejich splnění a jak posilovat rozvoj vybraných jemných dovedností. To vše si zažijete semináři, který probíhá formou modelových aktivit pro jednotlivce, dvojice nebo týmy. Ze semináře si odnesete zásobník forem výuky, ze kterého budete moci dlouhodobě čerpat. Určeno pro učitele matematiky I. a II. stupeň ZŠ.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Činnostně zaměřený seminář s důrazem na aktivní přistup formou prožitkového učení v podobě didaktických her (nejen). Podněcování kultury numerického počítání, posilování efektivity pamětného učení (matematika je z principu založená na naučení se řady faktů zpaměti), rozvíjení logického uvažování a představivosti – schopnosti „umění vidět“. Prezentace ověřených námětů s využitím vlastních pracovních listů a dostupných didaktických pomůcek. Efektivitu semináře a další využití aktivit podpoří obdržené metodické materiály - příručka s více než 130 náměty didaktických her (nejen)
Stěžejní cíle vyučování matematice na 1. stupni základní školy a metodická literatura (učební texty – přehled, zkušenosti inspirace). Priority ve vzdělávání, matematická gramotnost potřebná pro život. Didaktické hry ve vyučování jako nástroj aktivizace žáků k žádoucímu výcviku paměti (požadavky, ukázky). 2 vyuč. hodiny.
Nácvik numerace a procvičování základních počteních operací s důrazem na aktivní učení jako koncepce činné školy. Podněcování myšlenkového úsilí žáků s ohledem na jejich věkové zvláštnosti, inspirace (konkrétní ukázky). 2 vyuč. hodiny.
Rozvíjení geometrické představivosti a tvořivost (význam) a možnosti naplňování didaktického cíle v podmínkách hodin geometrie, příp. v návaznosti na jiné předměty (projektové vyučování). Podporování tvořivého přístupu, manipulativní zručnosti a zdokonalování technických dovedností prostřednictvím podnětných činností. 2 vyuč. hodiny.
Účinná motivace jako prostředek zvyšování zájmu žáků o předmět. Metody aktivního vyučování, kooperativní formy práce (přednosti, možnosti využití), hodiny „jiné matematiky“, didaktické hry a problémové vyučování. Osvědčilo se v hodinách matematiky – prezentace podnětných zaměstnání. Výměna zkušeností (brainstorming).
2 vyuč. hodiny.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Konstrukční úlohy jsou důležitou součástí syntetické geometrie vyučované na střední škole. V řešení úloh tohoto typu se používá specifická formální struktura a uplatňuje široké spektrum teoretických poznatků z geometrie. Z toho důvodu jde o náročné úlohy. Z různých reflexí je zřejmé, že výuka na střední škole se mnohdy omezí jenom na algoritmickou část provedení konstrukce, a tedy opakování dovedností naučených na základní škole. Na tomto semináři se budeme věnovat částem konstrukčních úloh rozvíjejících argumentační dovednosti, resp. metody dokazování a konkrétním úlohám zadaným na jednotlivé části formální struktury.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Úlohy syntetické geometrie jsou přirozenou součástí výuky matematiky na základní a střední škole. Setkáváme se však s velkými rozdíly v úspěšnosti žáku při jejich řešení. Na jedné straně jsou žáci, kteří najdou ten správný trik. Na straně druhé ti, kteří mají problém úlohu vůbec začít řešit. Na konkrétních úlohách se podíváme na to, jak lze analýzou zadání úlohy omezit prostor řešení. Zaměříme se přitom na strukturu geometrie na základě invariantů geometrických zobrazení. V důsledku tak zúžíme počet možností, kterými se lze na začátku řešení úlohy vydat. Nakonec se podíváme na některé speciální typy úloh.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář bude veden aktivizujícím výkladem s možností řízené diskuse, aby účastníci mohli sdělovat své zkušenosti s aktivizačním zpětnovazebním hodnocením. Uvědomí si důležitost podporujícího a motivujícího hodnocení pro další individuální rozvoj dítěte a žáka. Na semináři se zaměříme na formativní hodnocenía hodnocení pro učení.
1 hodina
1 hodina
2 hodiny
2 hodiny
2 hodiny
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Význam tvořivé dramatiky pro rozvoj osobnosti dítěte (žáka) 1 hodina
Struktura a obsah dramatické jednotky 1 hodina
Praktické ukázky her a činností napříč metodami a technikami dramatické výchovy 6 hodin praktická participativní část s prezentací her a činností
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Na semináři bude vysvětleno fyziologické členění a působení rostlinných hormonů. Bude probrána jejich biochemie, fyziologická aktivita včetně molekulárního působení v životních procesech rostlin. Bude charakterizován příspěvek „české hormonologické školy“ jehož výsledky jsou významně dlouhodobě akceptovány i na mezinárodní úrovni. Úloha jednotlivých fytohormonů bude charakterizována i pro využití v praxi. Zmíněny budou i syntetické růstové regulátory a jejich využití. (použití PC a dataprojektoru, diskuze praktické - rozpouštění látek a jejich aplikovatelnost).
Osnova akce
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Výklad složitých témat jednoduše s akcentací logických souvislostí a poznatků důležitých pro každodenní život (= snadnější zapamatování). Endokrinní systém reguluje souhru a optimální činnost buněk našich organismů. Stavba jednotlivých orgánů odráží jejich funkci, což bude názorně prezentováno s využitím virtuální mikroskopie, se kterou se účastníci kurzu naučí pracovat, aby ji mohli využívat při své praktické výuce. Odlišné uspořádání buněk jednotlivých endokrinních žláz je dáno jejich různým původem. Součástí výkladu je nástin biomedicínských souvislostí probíraných orgánů (včetně např. stresové reakce).
Kurz je navržen tak, aby poskytnul informace o stavbě a funkci hlavních endokrinních žláz a aby umožnil obohatit výuku o nová zajímavá témata (vývojové a biomedicínské souvislosti), umožnil využívání virtuální mikroskopie a vlastních mikrofotografií pro výuková témata. Přestože výklad bude zaměřen zejména na lidské tkáně, je nutné chápat, že základní mikroarchitektonické a funkční principy platí obecně i pro tkáně savců a nižších živočichů (kde se vedle hormonů do regulace zapojují i feromony). Součástí je závěrečná beseda a diskuse souvisejících témat podle zájmu účastníků.
Osnova akce
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Dějiny od starověku po novověk jsou charakteristické mnohými událostmi a objevy – také na poli medicíny. Také ony utvářely společnost a to někdy v míře, která zůstává veřejnosti víceméně utajená. Proto považuji za záslužné je přiblížit širší veřejnosti a vysvětlit v čem ovlivnily události historie a ovlivňují i dění dnešních dnů i zdraví společnosti a jedince.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Cílem vzdělávací akce je představit účastníkům myšlenku, co vše je nutné rozmyslet, když chceme podat dotační projekt. Kurze volitelně navazuje na „Jak na projektové řízení v praxi“ (, ale není to povinné). V kurzu se dozvíte co to je projekt, projektové řízení a jak se projekt řídí. Hlavní důraz bude kladen na přehled vybraných operačních programů a na seznámení se s jejich obecnými a specifickými podmínkami. Dále na přípravu projektové žádosti, jaké programy k tomu využít, podání žádosti a kroky směřující k získání schválení dotačních prostředků. Součástí kurzu je též seznámení se s přehledem řídící dokumentace, risk registrem, harmonogramem a jeho strukturou, projektovou organizaci. Část kurzu bude věnována praktickým ukázkám a zkušenostem z praxe.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář umožní účastníkům osvojit si znalosti moderních prostředků sociální komunikace s využitím mobilních informačních a komunikačních technologií. Vzdělávací akce pokrývá zejména následujících klíčová současná témata:
Použité techniky a aktivity v semináři zahrnují výklad, instruktáž, diskusi a projekci na plátno.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Aktivity a podněty zaměřené na nácvik a upevnění verbální komunikace v hodinách němčiny
Jde vesměs o zábavné aktivity, pomocí nichž lze rozvíjet komunikační dovednosti žáků a nenásilnou formou je přivést k samostatnému ústnímu projevu. Přitom je důležité zohlednit odlišné přístupy jednotlivých studentů, a střídat aktivity i metody nácviku. Protože u těchto aktivit nejsou chyby bezprostředně opravovány ani negativně hodnoceny, mohou významnou měrou přispět k odbourání strachu z mluvení.
V úvodu semináře se pomocí aktivity „Think – Pair – Share“ budeme zabývat nejčastějšími problémy, na které učitelé při komunikativní jazykové výuce narážejí a v průběhu semináře se pokusíme najít jejich řešení.
Učitelé budou postupně seznámeni s aktivitami vhodnými pro začátečníky, mírně pokročilé i pokročilé žáky. Sami si v roli žáků vyzkoušejí nejrůznější jazyková a intonační cvičení, jazykolamy, komunikační týmové hry, vyjednávací aktivity, rolové a simulační hry a hádanky. V úvodu semináře budou účastníci pracovat s kartičkami, které lze využít u začátečníků již po první hodině výuky, dále si pomocí tzv. „slepé cesty“ zopakují a upevní určování směru a základní pokyny při popisu cesty, pak si ve skupinkách vyzkoušejí některé tipy, jak žáky „rozmluvit“. Pro pokročilejší žáky jsou určeny aktivity jako např. Černé historky, kdy mají za úkol rekonstruovat příběh pomocí uzavřených otázek nebo Alibi, kdy se dva obžalovaní snaží potvrdit si navzájem alibi, či Teamarbeit, ve které jde o spolupráci na dálku při objasňování významů). Ve hře „Nicht ja nicht nein“ je cílem odpovědět na otázky bez použití zakázaných slov, Wer wird gerettet je vyjednávací hra. Část semináře bude věnována také metodám nácviku monologického projevu, jak předem připraveného, tak improvizovaného, např. pomocí Powerpoint-Karaoke. Účastníci si tak v praxi ověří, jak tyto aktivity ovlivní motivaci žáků a jejich schopnost spontánního vyjádření vlastních názorů a také postojů k prezentovaným problémům.
Učitelé budou mít rovněž možnost podělit se v průběhu semináře o vlastní zkušenosti a nápady, a díky této interaktivní formě si odnesou ještě více podnětů pro své další pedagogické působení.
Seminář bude probíhat v německém jazyce. Většina času bude věnována vlastním aktivitám účastníků, s využitím principu učení se vlastní činností, jako nejefektivnějšího způsobu předávání informací.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Frekventanti získají základní odborné znalosti o předpokladech, kontextech a důsledcích aktivit násilných nestátních aktérů v široké perspektivě mezinárodní bezpečnosti a politiky.
- VNSA - charakteristiky a definice (státní vs. nestátní aktér, typologie);
- VNSA v moderní historické perspektivě (historie a příčiny existence);
- VNSA a bezpečnost (poskytovalé bezpečnosti vs. bezpečnostní hrozba);
- VNSA a radikální salafíja (od al-Káidy k Daeši).
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Tento kurz se v první části zaměří na představení nejnovějších poznatků z morální psychologie, neodarwinismu nebo kognitivních věd a dopady jejich zjištění pro studium morálních hodnot. Postupně se budeme věnovat otázkám vztahu racionality a emocí, sociální podmíněnosti morálního myšlení, nebo morálním intuicím a kognitivním zkreslením. Účastníci budou postupně seznámeni se současnými odpověďmi na otázky typu: Jsme spíše altruisté nebo sobci? Co je v morálce podmíněno kulturou? Existují nějaké univerzální vzorce morálního myšlení? Odpovědi budou propojeny s příklady, jak tyto poznatky využít v pedagogické praxi.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Přednáška/seminář s dialogickou metodou výuky a konkrétními příklady mediální manipulace za využití ilustrací v PowerPointu.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Posluchači budou seznámeni s okolnostmi a klíčovými momenty vzniku a rozšíření islámu. Bude provedena komparace islámu s dalšími abrahámovskými náboženstvími. Ve stručném přehledu bude nastíněn vývoj islámu v kulturně civilizačních a globálních souvislostech. Ve druhé části semináře bude popsán kontext vzniku a vývoje islámské fundamentalismu a jeho konkrétní projevy a působení ve světě od r. 1979.
Lektor k téma probere prostřednictvím prezentace s využitím audiovizuálních materiálů a ukázek.
Účastníci budou seznámeni s kulturně-historickým pozadím vzniku islámu (myšlenkové a kulturní pozadí vzniku Koránu, život a působení proroka Mohameda) dále se základní myšlenkovou strukturou tohoto náboženství (signifikantní témata: kosmologie, vztah člověk - Bůh, eschatologie, právo, sociální aspekty, vztah k dalším náboženstvím atd.) včetně komparace s judaismem a křesťanstvím. Výklad dále zahrne historický nástin šíření islámu ve světě v průběhu dějin a kulturně-civilizační aspekty islámu. Dále se výklad bude zabývat detailní analýzou práva šaría a jeho srovnáním s právem v euroamerickém civilizačním okruhu. Dalším z dílčích témat budou projevy islámu v současném světě včetně problematiky islámu v rámci EU (realita - statistiky, mýty a předsudky). (5 hodin).
V další části přejdeme k vysvětlení okolností vzniku militantního islámského fundamentalismu, popíšeme jeho historický vývoj a vysvětlíme jeho ideologii včetně vysvětlení negativního vztahu islamistů k naší civilizaci. (3 hodiny)
Lektor bude výklad doplňovat multimediálními prezentacemi k dané problematice a posluchači si odnesou řadu odkazů ke stažení zajímavých a přínosných materiálů na webu lektora.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Posluchači budou seznámeni s příčinami, průběhem a projevy Studené války (1947 – 1989) v globálních souvislostech. Lektor k téma probere prostřednictvím prezentace s využitím audiovizuálních materiálů a ukázek.
Posluchači budou seznámeni s předpoklady vzniku, počátky a vývojem studené války v letech 1945-1989. (1h)
Lektor objasní klíčové momenty ve vývoji vztahů mezi supervelmocemi (Berlínské krize, Korejská válka) s přihlédnutím vojensko-politickému vývoji v Evropě (rozdělené Německo, NATO, Varšavská smlouva). (1h)
Lektor objasní klíčové momenty ve vývoji vztahů mezi supervelmocemi (Vietnamská válka, Suezská krize, Karibská krize, Afghánská krize) (2h)
Dále budou posluchači seznámeni s vývojem jaderných zbraní, jejich typů, strategiemi jejich případného použití včetně důsledků. Shrneme dějiny závodů ve zbrojení mezi supervelmocemi USA a SSSR a objasňuje hlavní mezníky tzv. odzbrojovacího procesu. (2h)
V závěrečné části budou analyzovány příčiny rozpadu SSSR a okolnosti konce studené války. (2h)
Lektor bude výklad doplňovat multimediální prezentací k dané problematice a posluchači si odnesou řadu odkazů ke stažení zajímavých a přínosných materiálů na webu lektora.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Rozdíl v chápání chemie a chemického inženýrství v Česku a ve světě, ve výuce a akreditaci studia, a v praxi. Rozdíl mezi bezpečnosti práce v chemické laboratoři a bezpečnostním inženýrstvím. Základní metody hodnocení rizik s příklady: kontrolní seznam (checklist), analýza "co se stane, když" (what if analýza), předběžná analýza ohrožení (PHA), analýza kvantitativních rizik procesu (QRA), analýza ohrožení a provozuschopnosti (HAZOP), analýza stromu událostí (ETA), Úvod do průmyslové toxikologie, hygienické normy vs. toxicita chemikálií. Analýza „PROBIT“ a příklady. Vliv chemického znečištění na přírodní prostředí. Reaktivita a rizikové chemické reakce.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář je zaměřen na prohloubení přehledu a orientace v aktuálním dění ve světě – jeho problémových oblastech a konfliktech a nedávné minulosti. Obecný a systematický pohled na problematiku (aktuální procesy, obecné příčiny a důsledky, typologie problémových oblastí a konfliktů) bude vystřídán přiblížením vybraných konfliktů v jednotlivých oblastech světa: Evropy, postsovětského prostoru, islámského regionu (terorismus, Blízký východ), indického subkontinentu, jihovýchodní a východní Asie, Latinské Ameriky a subsaharské Afriky. Důraz je přitom kladen na vidění problematiky v širších globálních a historických souvislostech, analýzu příčin a diskusi rizik budoucího vývoje. Závěr se věnuje významu znalosti aktuálního dění ve světě a možnostem aplikace této látky ve výuce na ZŠ a SŠ.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Vliv přírodních katastrof na naši civilizaci narůstá v důsledku zvětšující se lidské populace. Po přehledu přírodních rizik se seminář bude věnovat dvěma s největšími dopady – vulkanismu a zemětřesení. Vysvětlí, proč dochází k těmto geologickým jevům a jak jsou rozšířeny na naší planetě. Budou charakterizovány nejznámější světové vulkány a nejtragičtější zemětřesení v historii lidstva. Zazní podrobná informace o vulkanismu v geologické historii České republiky. Závěrečná část se soustředí na možné ohrožení území České republiky a na prohlídku dokumentačních vzorků vulkanických hornin.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Pro účast na tomto semináři není nutné absolvovat 1. část. Tyto 2 semináře na sebe nenavazují.
Tělo je naším partnerem a po celý život nám slouží. Pokud s ním nevhodně zacházíme, dříve nebo později se objeví potíže - bolesti zad, hlavy, omezení pohyblivosti aj. Prevencí i možností nápravy může být znalost základních principů fungování těla při pohybu a jejich praktické využití v běžném denním životě.
Během kurzu se střídá teorie s potřebnou praxí tzn. cvičením, automasážemi, relaxací..
Teoretická část:
Praktická část:
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Méně tradiční metody v tělesné výchově, didaktické hry, psychomotorické činnosti, práce s tělem.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Současný ruský jazyk, jazyk mládeže, vliv angličtiny, hovorová ruština, nové publikace, vliv současné ruské literatury na jazyk, odraz současného jazyka v ruské literatuře, ruský jazyk v médiích
Čtení ukázek ze současného tisku s komentářem k novým slovům, rozbor tematických slovníčků, analýza citátů ze současného tisku včetně krásné literatury, pokusy o překlad a porovnání s překlady profesionálů, zábavná hra „uhodni, co znamená toto slovo“.
Během přednášky jsou analyzovány úryvky textů, provádí se jak literárněvědný, tak lingvistický rozbor příkladů z různých žánrů na pozadí historicko-politického obzoru vývoje ruské slovesnosti.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Kurz je zaměřen na metodické náměty do výuky HV na různých typech škol. Součástí je obsáhlý zásobník hudebních her a činností, které mohou zatraktivnit a okořenit hodiny hudební výchovy. Jednotlivé činnosti v žácích rozvíjí rytmické, intonační, improvizační, ale i hudebně teoretické znalosti. Dále se seznámíme s metodikou práce s nástrojem boomwhackers. V rámci programu si na několika praktických ukázkách představíme boomwhackers jako doprovodný i samostatný nástroj nebo jako doplnění Orffova instrumentáře.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Na tomto semináři se účastníci dozvědí o způsobech vnímání dětí (i dospělých); jakým způsobem lze výtvarnou činností vytvořit artefileticky zaměřený program, kterým lze rozvíjet vztahy v kolektivu, pomáhat dětem s překonáváním obtíží a positivně je motivovat. V teoretické části budou účastníci seznámeni s principy sestavování výtvarných her, s vhodností činností pro děti různých věkových kategorií a to i smíšených kolektivů a bude jim představeno několik tzv. art game. V praktické části si každý z účastníků bude moci několik art game vyzkoušet. Nakonec bude dán dostatečný prostor k případným dotazům.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V hodinách výtvarné výchovy se dá pracovat i ve skupinách. Kdy jsou děti vedeny k vzájemné spolupráci na určitém projektu, nebo jiném zadání. Výtvarné prostředky a techniky v tomto případě jsou různorodé. Od jednoduchých čar, s pomocí pravítka až pro zhotovení prostorových útvarů lepením. Zakomponování do plošné malby či kresby.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář se zaměřuje na současnou mluvenou francouzštinu, která je ovlivněna novými trendy: zkracování slov, používání názvů značek namísto produktů popisu samotné reality, verlan (mluva mladých Francouzů – přehazování pořádku slov slabik), anglicismy, argot atd. a nakonec seznámení s jazykem sms a chatu, který se rozvíjí pod vlivem mluveného slova. Cílem je seznámit posluchače s těmito trendy za použití autentických materiálů písemné i mluvené formy.
Pro podrobnější a konkrétnější obsah přikládám na konci formuláře pracovní materiál, se kterým se bude pracovat, včetně uvedených zdrojů.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Účastník zážitkově orientovaného workshopu se naučí základům mindfulness, které může začít aplikovat v každodenním životě. Techniky mindfulness jsou vhodné pro zvyšování odolnosti vůči stresu, zvyšování pozornosti a koncentrace. Pracovníci tak budou více uvědomělí a budou lépe umět pracovat s napětím.
Osnova akce
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Tematicky uspořádané lekce naučí učitele, jak s minimální intervencí dosáhnout hodiny, kdy jsou žáci zaujati daným úkolem, na kterém pracují individuálně či ve skupinách a učí se prezentovat výsledky své práce.
Aktivity zahrnují práci s textem – atraktivní procvičování aktivit zaměřených k soustředěnému poslechu, spontánnímu mluvení, plynulému čtení a psaní. Učitelé se seznámí s několika způsoby, jak připravit přiměřené jazykové úkoly, jak zvýšit zájem žáků o atraktivní činnosti, jak vstřebat a upevnit základní gramatická pravidla a zvýšit osobní zaujetí pro práci na úkolu. Využitím běžně dostupných materiálů, ale hlavně jejich jednoduchou adaptací a další zpracováním umožní dětem lépe a důkladněji procvičit dané učivo. Aktivity jsou zaměřené na nenásilné procvičování textu, upevňování frází, porozumění obsahu sdělení i vlastní produkci anglického textu, k zapamatování slovní zásoby i frází, ke smysluplné reprodukci textu i vytváření nových řečových struktur.
Poznatky přímo z praxe pomáhají méně zkušeným učitelům.
Kurz je doplněn mnoha dalšími podpůrnými materiály a také návody, jak jednoduše
vyrobit vlastní pracovní listy, zaměřené přesně na žádoucí učivo.
Přehled témat výuky:
1. Warm-up activities – činnosti zaměřené na aktivizaci a navození atmosféry 60 min
2. Communicative activities – samostatný slovní projev žáků 60 min
3. Using videos – jak využít populárních spotů z YouTube k efektivní výuce 30 min
4. Songs are not only gap filling – využití písniček ke vzbuzení zájmu o jazyk 30 min
5. Grammar based activities – procvičení gramatických jevů 60 min
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Obsahem semináře je seznámení s receptivními i produktivními aktivitami a hrami k procvičování anglických mluvnických časů a jejich kombinací v různých úrovních pokročilosti. Účastníci si prakticky vyzkouší širokou škálu zábavných a užitečných aktivit vhodných pro výuku žáků ve věku 12- 19 let.
Nejprve si projdeme přehled mluvnických časů a jejich použití, tak jak jsou vyučovány v jednotlivých úrovních pokročilosti. Poté proběhne sdílení dobré praxe a seznámíme se s aktivitami, kterými je možné obsáhnout více mluvnických témat jak produktivní tak receptivní formě. Naposledy se zaměříme na některé specifické aktivity vhodné pro určité konkrétní úrovně a témata.
Osnova akce
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Vyzkoušíme si univerzální aktivizující startéry na začátek vyučovací hodiny, které budou bavit Vás i Vaše žáky. Čeká Vás také ochutnávka pestrých aktivit využitelných nejen v matematice vhodných i pro párovou práci. Podíváme se na online nástroje, které nám pomohou s přípravou hodiny a mohou je využívat i naši žáci. Předám vám online zdroje, které se mi osvědčily při výuce. Ze semináře si odnesete zásobník ověřených aktivit, ze kterého budete moci čerpat v průběhu školního roku a zatraktivnit své hodiny, aby odpovídaly výstupům pro 21. století. Seminář je určen učitelům matematiky I. a II. stupně.
Seznámíme se s aktivitami pro jednotlivce – Zasloužené jméno, Kostky, Jednička, Karty s čísly, Desítka, Největší součet, Matematico, Postav věž, Číselná pyramida, Metr, Šablony, Hádanka.
Zažijeme si aktivity pro dvojice – Ano x Ne, Kolotoč, Telefonní číslo, Já mám – kdo má, Vyřeš a prohoď, Sirky, Domino, Dobble, Piškvorky, Pexeso, Vyškrtávačka.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.