Kurzy

M 296 Experimentování ve školské matematice a předpoklady žáků k řešení úloh

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Celý seminář lze nejlépe nazvat pracovní dílnou. V první části se účastníci seznámí s tzv. experimentálními strategiemi řešení úloh ze školské matematiky. Tyto mohou být obecně nasazeny v případě, když žáci z nějakých důvodů nejsou schopni postupovat naučeným způsobem nebo vůbec nevědí, jak úlohu začít řešit. Formou řešení konkrétních úloh se učitelé seznámí se strategiemi Systematické experimentování, Pokus – ověření – korekce, Užití falešného předpokladu, Cesta zpět a Řešitelský obrázek. Ve druhé části semináře budou účastníci seznámeni s pěti základními ukazateli, které popisují předpoklady žáka k řešení matematických úloh (matematická inteligence, matematická tvořivost, čtenářská gramotnost, pracovní paměť, tendence k užití algoritmu). Dozví se, jak žáky z hlediska jednotlivých ukazatelů otestovat a jak získané poznatky využít v praxi – tedy jakým způsobem odstranit překážky, které žákovi brání v úspěšném řešení úloh. Účastníci semináře si odnesou jimi vyplněné pracovní listy domů a dostanou webový odkaz na stránku, kde si většinu těchto pracovních listů budou moci stáhnout.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 07.06.2023, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

TV 82 Jóga jako nástroj zdraví

Lektor/ka kurzu
Ing. Miroslav Kunt, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář bude obsahovat vysvětlení důležitosti jogínských technik jakožto nástroje pro přiblížení se stavu zdraví, dále bude proveden nácvik vybraných jógových technik podle pětitisíciletých jogínských zkušeností.

  • Vysvětlení důležitosti pozvolného protahování svalů a setrvání v tomto stavu v určitých pozicích (ásanách) dle pětitisíciletých zkušeností praktikujících jogínů v kontextu s technikami novodobé evropské civilizace – 60 minut
  • Nácvik jógového rozcvičení před vlastními technikami (protahovací techniky celého těla zaměřené na protažení krční páteře + pozdrav slunci) – 45 minut
  • Nácvik základních jógových technik (představení jógových pozic důležitých pro protažení základních svalů – padahastásana, talásana, paščimotásana, bhudžangásana, halásana) – 60 minut
  • Přestávka – 60 minut
  • Vysvětlení důležitosti koncentrace zaměřené na protahované svaly i na energetické změny probíhající v těle při prováděných pozicích (ásanách) dle pětitisíciletých zkušeností praktikujících jogínů v kontextu s technikami novodobé evropské civilizace – 60 minut
  • Nácvik základních jógových technik (představení jógových pozic důležitých pro protažení základních svalů – trikonásana, čakrásana, andhamatsjendrásana, šalahásana, vadžrásana) – 45 minut
  • Základní relaxační techniky – 30 minut
  • Nácvik základních jógových technik (představení jógových pozic důležitých pro protažení základních svalů – dhanurásana, sarvangásana, prathanásana, badrásana, udiijána bandha) – 45 minut
  • Závěrečný test (kontrola správného provedení technik - 15 minut

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 14.06.2023, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

Praha 28.06.2023, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

AJ 331 Moderní technologie ve výuce anglického jazyka

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tomáš Nechanský
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento seminář je primárně určen pro vyučující anglického jazyka, nicméně nástroje samotné lze využít ve většině předmětů. Cílovou skupinou jsou učitelé na ZŠ, SŠ, SOU i VOŠ.

Tento praktický seminář je zaměřený, jak název napovídá, na využití moderních technologií ve výuce anglického jazyka. V semináři se lektor věnuje následujícím softwarovým aplikacím a nástrojům (seřazeno dle abecedy): Factile, LearningApps, Padlet, Plickers, Quizizz, Quizlet, Storyboard. Seminář je rozdělen do sedmi bloků, přičemž každý blok reprezentuje jeden nástroj. Na začátku každého bloku lektor využije předem připravenou aktivitu/hru. Následně účastníci tvoří vlastní aktivitu v daném nástroji na dané téma (týkající se gramatiky nebo slovní zásoby) individuálně či ve skupinách. Lektor observuje a pomáhá při tvorbě. V každém bloku lektor vybere jednoho účastníka/skupinu účastníků, aby aktivitu aplikoval. Na konci semináře všichni účastníci zanesou odkazy na právě vytvořené aktivity do sdílené tabulky, aby z ní mohli čerpat později v praxi.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 05.06.2023, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

AJ 337 The Story of English Spelling

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz odhaluje počátky a vývoj pravopisu od období staré angličtiny po současnost se zaměřením především na ty aspekty, které mohou být (nejen) pro nerodilé mluvčí matoucí, zvláštní, nebo jinak zajímavé. Vysvětluje, odkud se tyto zvláštnosti do jazyka vůbec dostaly, proč se v něm udržely, a také že to, co se nám na první pohled zdá jako nepravidelnost, je ve skutečnosti přirozený vývoj jazyka. Uvidíme, že anglický pravopis není tak chaotický, jak se často tvrdí. Jen je třeba zvolit správný způsob výkladu, který výuku pravopisu ulehčí.

  • Anglický pravopis - úvod do problematiky; vytváření abecedy, první výjimky (1 hodina)
  • Vliv latiny a francouzštiny (1 hodina)
  • Stará písmena v nových slovech, staré hlásky v nových pozicích, nové hlásky na starých místech, další výjimky (1 hodina)
  • Potřeba reformy, role etymologie, vliv známých osobností na utváření pravopisu (1 hodina)
  • Role knihtisku ve standardizaci pravopisu (1 hodina)
  • Budoucnost anglického pravopisu, vliv internetu; závěr semináře - shrnutí, diskuze, dotazy (1 hodina)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 13.06.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZŠ 129 Tvořivá dramatika v předškolním a mladším školním věku

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28545/2022-6-863
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Význam tvořivé dramatiky pro rozvoj osobnosti dítěte (žáka) 1 hodina

Struktura a obsah dramatické jednotky 1 hodina

Praktické ukázky her a činností napříč metodami a technikami dramatické výchovy 6 hodin praktická participativní část s prezentací her a činností

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 16.06.2023, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 33 Základy práce v Excelu

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7471/20216-6--218
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • spuštění aplikace, stručný přehled jednotlivých ikon, nastavení prostředí; zadávaní textu a vzorců adresování buněk, vzorce a matematické funkce (90 min.)
  • formátování buněk; tvorba tabulek jejich formátování; tvorba 2D a 3D grafů a jejich formátování (90 min.)
  • maticové vzorce a některé nematematické funkce; pokročilé tabulky, dynamické vyplňování (90 min.)
  • základy práce s daty (kvalitativními i kvantitativními), třídění, filtry; grafická reprezentace; jedno- i dvourozměrné četnostní tabulky; aktivní prvky (90 min.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 14.06.2023, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

NJ 137 Mit Sicherheit sprechen

Lektor/ka kurzu
Ing. Dana Lisá
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7471/20216-6--218
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Aktivity a podněty zaměřené na nácvik a upevnění verbální komunikace v hodinách němčiny

Jde vesměs o zábavné aktivity, pomocí nichž lze rozvíjet komunikační dovednosti žáků a nenásilnou formou je přivést k samostatnému ústnímu projevu. Přitom je důležité zohlednit odlišné přístupy jednotlivých studentů, a střídat aktivity i metody nácviku. Protože u těchto aktivit nejsou chyby bezprostředně opravovány ani negativně hodnoceny, mohou významnou měrou přispět k odbourání strachu z mluvení.

 

V úvodu semináře se pomocí aktivity „Think – Pair – Share“ budeme zabývat nejčastějšími problémy, na které učitelé při komunikativní jazykové výuce narážejí a v průběhu semináře se pokusíme najít jejich řešení.

 

Učitelé budou postupně seznámeni s aktivitami vhodnými pro začátečníky, mírně pokročilé i pokročilé žáky. Sami si v roli žáků vyzkoušejí nejrůznější jazyková a intonační cvičení, jazykolamy, komunikační týmové hry, vyjednávací aktivity, rolové a simulační hry a hádanky. V úvodu semináře budou účastníci pracovat s kartičkami, které lze využít u začátečníků již po první hodině výuky, dále si pomocí tzv. „slepé cesty“ zopakují a upevní určování směru a základní pokyny při popisu cesty, pak si ve skupinkách vyzkoušejí některé tipy, jak žáky „rozmluvit“. Pro pokročilejší žáky jsou určeny aktivity jako např. Černé historky, kdy mají za úkol rekonstruovat příběh pomocí uzavřených otázek nebo Alibi, kdy se dva obžalovaní snaží potvrdit si navzájem alibi, či Teamarbeit, ve které jde o spolupráci na dálku při objasňování významů). Ve hře „Nicht ja nicht nein“ je cílem odpovědět na otázky bez použití zakázaných slov, Wer wird gerettet je vyjednávací hra. Část semináře bude věnována také metodám nácviku monologického projevu, jak předem připraveného, tak improvizovaného, např. pomocí Powerpoint-Karaoke. Účastníci si tak v praxi ověří, jak tyto aktivity ovlivní motivaci žáků a jejich schopnost spontánního vyjádření vlastních názorů a také postojů k prezentovaným problémům.

Učitelé budou mít rovněž možnost podělit se v průběhu semináře o vlastní zkušenosti a nápady, a díky této interaktivní formě si odnesou ještě více podnětů pro své další pedagogické působení.

Seminář bude probíhat v německém jazyce. Většina času bude věnována vlastním aktivitám účastníků, s využitím principu učení se vlastní činností, jako nejefektivnějšího způsobu předávání informací.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 9.6.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 5
 objednat

ZSV 71 Propaganda, manipulace, fake news… Jak se orientovat ve světě informací?

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Přednáška/seminář s dialogickou metodou výuky a konkrétními příklady mediální manipulace za využití ilustrací v PowerPointu.

  • Role masmédií ve společnosti (2 hodiny)
  • Druhy a příklady mediálních manipulací (propaganda, reklama, hoax, fake news…) (4 hodiny) 
  • Kritéria důvěryhodnosti informací a informačních zdrojů (2 hodiny)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 07.06.2023, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

D 150 STUDENÁ VÁLKA (1947 – 1989)

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Dušek
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Posluchači budou seznámeni s příčinami, průběhem a projevy Studené války (1947 – 1989) v globálních souvislostech. Lektor k téma probere prostřednictvím prezentace s využitím audiovizuálních materiálů a ukázek.

Posluchači budou seznámeni s předpoklady vzniku, počátky a vývojem studené války v letech 1945-1989. (1h)

Lektor objasní klíčové momenty ve vývoji vztahů mezi supervelmocemi (Berlínské krize, Korejská válka) s přihlédnutím vojensko-politickému vývoji v Evropě (rozdělené Německo, NATO, Varšavská smlouva). (1h)

Lektor objasní klíčové momenty ve vývoji vztahů mezi supervelmocemi (Vietnamská válka, Suezská krize, Karibská krize, Afghánská krize) (2h)

Dále budou posluchači seznámeni s vývojem jaderných zbraní, jejich typů, strategiemi jejich případného použití včetně důsledků. Shrneme dějiny závodů ve zbrojení mezi supervelmocemi USA a SSSR a objasňuje hlavní mezníky tzv. odzbrojovacího procesu. (2h)

V závěrečné části budou analyzovány příčiny rozpadu SSSR a okolnosti konce studené války. (2h)

Lektor bude výklad doplňovat multimediální prezentací k dané problematice a posluchači si odnesou řadu odkazů ke stažení zajímavých a přínosných materiálů na webu lektora.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 05.06.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 3
 objednat

VV 109 Výtvarné hry pro děti od dvou do sta let

Lektor/ka kurzu
Karla Hátleová
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, vychovatelé školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
21787/2022-4-687
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Na tomto semináři se  účastníci dozvědí o způsobech vnímání dětí (i dospělých);  jakým způsobem lze výtvarnou činností vytvořit artefileticky zaměřený program, kterým lze rozvíjet vztahy v kolektivu, pomáhat dětem s překonáváním obtíží a positivně je motivovat.  V teoretické části budou účastníci seznámeni s principy sestavování výtvarných her, s vhodností činností pro děti různých věkových kategorií a to i smíšených kolektivů  a bude jim představeno několik tzv. art game. V praktické části si každý z účastníků bude moci několik art game vyzkoušet.  Nakonec bude dán dostatečný prostor k případným dotazům.

  • Teorie –. seznámeni s technikami art game a principy využití těchto výtvarných her při sestavování artefileticky zaměřených programů pro skupiny dětí
  • Praktická část – možnost zapojit se do několika art game aktivně
  • Závěr – odpovědi na otázky, zhodnocení akce a sdílení nabytých zkušeností

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 08.06.2023, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 900 Kč

 objednat

VV 110 Architektura 20. a 21. století

Lektor/ka kurzu
David Seidler
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  1. Modernismus, avantgarda a funkcionalismus (De Stijl a Bauhaus, Le Corbusier a CIAM, práce Adolfa Loose a další) 2 v. h
     
  2. Konstruktivismus a sovětská škola (V. Tatlin, El Lisickij,  Konstantin Melnikov, bratři Vesninové, Ivan Leonidov, Ilja Golosov, Grigorij B. Barchin, Mojsej Ginsburg a další) 1 v. h
     
  3. Postmodernismus (Charles Jencks, R. Venturi a D. Scott Brown, Charles Moore, Michael Graves, Hans Holein a další) 1 v. h
     
  4. Tradicionalismus v architektuře (Aldo Rossi, Rob Krier a další) 1 v. h 
     
  5. Minimalismus v umění i architektuře na příkladech zahraniční a české tvorby 2 v. h
     
  6. Staré a nové (Jaroslav Fragner, Carlo Scarpa, Sverre Fehn, Álvaro S. Vieira a další)  1 v. h

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 23.06.2023, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 322 Aktivity a hry ve výuce anglických časů pro starší žáky

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsahem semináře je seznámení s receptivními i produktivními aktivitami a hrami k procvičování anglických mluvnických časů a jejich kombinací v různých úrovních pokročilosti. Účastníci si prakticky vyzkouší širokou škálu zábavných a užitečných aktivit vhodných pro výuku žáků ve věku 12- 19 let.

Nejprve si projdeme přehled mluvnických časů a jejich použití, tak jak jsou vyučovány v jednotlivých úrovních pokročilosti.  Poté proběhne sdílení dobré praxe a seznámíme se s aktivitami, kterými je možné obsáhnout více mluvnických témat jak produktivní tak receptivní formě. Naposledy se zaměříme na některé specifické aktivity vhodné pro určité konkrétní úrovně a témata.

Osnova akce

  • Strukturovaný přehled vyučovaných mluvnických časů dle úrovní pokročilosti (45 min)
    • od úrovně začátečníků až po pokročilé
    • základní tipy pro vytvoření kvalitní lekce zaměřené na časy
  • Sdílení osvědčených aktivit a her na procvičování gramatiky ve výuce (45 min)
    • Učitelé sdílejí aktivity, které se jim dosud ve výuce osvědčily, zároveň mohou sdílet i oblíbené materiály a zdroje. Osvědčené materiály a zdroje poskytne také lektor semináře.
  • Aktivity a hry, které zahrnují více různých jazykových oblastí i úrovní (45 minutes)
    • Například použití deskových her, jako volné aktivity pro mluvenou produkci ve všech úrovních pokročilosti
  • Aktivity a hry pro začátečníky (45 min)
    • Např.the verb to be, present simple for routine, present continuous, simple past regular and irregular, present perfect, going to, present perfect vs simple past.

 

  • Aktivity  a hry pro mírně pokročilé (45 min)
    • Např.present simple, present continuous, simple past, past continuous,  present perfect vs simple past, going to, will, first and second conditional, past perfect,...

 

  • Aktivity a hry pro středně pokročilé (45 min)
    • Např.  present simple vs present continuous, present perfect continuous, narrative tenses, future tenses, conditionals and future time clauses, …

 

  • Aktivity a hry pro více pokročilé  (45 minutes)
    • Např.   present perfect simple vs present perfect continuous, narrative tenses, future perfect vs future perfect continuous, conditionals, future tenses,...

 

  • Aktivity hra pro pokročilé (45 minutes)
    • Např. mixed tenses, past tenses, present tenses, future tenses, conditionals and mixed conditionals, …

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 2.6.2023, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 303 Praktické a zábavné aktivity do hodin literatury k okamžitému použití.

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tomáš Ficza
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, učitel - metodik prevence, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz se soustředí na konkrétní aktivity, které lze okamžitě využít v hodinách výuky literatury. Důraz je kladen na klasické metody jako volné psaní, myšlenkové mapy či čtení s předvídáním. V kurzu se ale účastníci také seznámí se zcela novými aktivitami, které propojují tradiční pedagogiku a zážitkovou pedagogiku. V semináři se podíváme na to, jak využít prvky dramatické výchovy, jak zapojit moderní technologie nebo jak udělat z hodiny zážitek (inovativní aktivity jako např. „tržiště“, „speed dating“ a mnoho dalších) Cílem kurzu je, aby si účastníci odnesli portfolio aktivit, které by mohli ihned druhý den zakomponovat do svých hodin. Aktivity jsou prověřené praxí a účastníci si jich velké množství vyzkouší na vlastní kůži.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 15.06.2023, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

PP 568 Hlasová výchova pro pedagogy

Lektor/ka kurzu
Miroslav Dvořák, DiS.
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
343/2021-4-32
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Práce s dechem a hlasová výchova

  • řízení dechu při mluvení
  • vědomá dechová kapacita a správná opora hlasu, měkký hlasový začátek
  • vznik zdravé fonace, brániční impuls
  • tvoření hlasu, síla hlasu
  • barva a znělost hlasu
  • co o nás prozradí hlas a jak zaujmout hlasem
  • jak umluvit prostor bez námahy

 

Technika řeči

  • respirace, fonace, artikulace, modulace - jak potřebné teoretické informace proměnit v mluvní praxi
  • srozumitelná artikulace - vokálů a konsonant, zvuková osnova věty
  • jak mluvit hodiny bez únavy hlasu
  • hlasová hygiena

 

Kultivovaný mluvený projev a publikum

  • jak získat a udržet pozornost posluchačů svým hlasovým a mluveným projevem
  • řečnické zlozvyky a nedostatky a jak se jim vyhnout
  • zvládání trémy při verbálním projevu

 

METODY

  • INTERAKTIVNÍ TRÉNINK se zapojením všech účastníků, teoretické zásady se okamžitě nacvičují v praxi, opakovaná cvičení, zpětná vazba lektora každému posluchači, rady a doporučení ke zlepšení dovedností,
  • dechová cvičení, význam dechu pro vznik hlasu, brániční impuls
  • rezonanční cvičení
  • artikulace vokálů a konsonant
  • vlastní příprava projevu
  • hlas a prostor, zvuková osnova věty - artikulace, větný a slovní přízvuk, intonace, tempo a dynamika
  • audio a video trénink

 

Lektor prakticky předvádí dechová a hlasová cvičení, individuálně konzultuje s posluchači a prakticky s nimi nacvičuje základní hlasové návyky:

  • nacvičujeme správné držení těla při mluveném projevu
  • prohlubujeme práci s dechem a s bránicí, vědomé brániční dýchání
  • cvičíme správné tvoření hlasového tónu, měkké hlasové začátky
  • naučíme se, jak šetřit hlas a ekonomicky využívat dech
  • procvičíme využívání rezonančních dutin
  • trénujeme důslednou a čistou vokalizaci, samohlásky a jejich dělení, artikulaci
  • používáme hlasová cvičení dle dispozic jednotlivců
  • dbáme na přesnou výslovnost a správný tvar mluvidel, artikulace
  • nacvičujeme texty s cílem vytvořit praktické dovednosti a návyky v oblasti mluveného projevu
  • video, audio trénink

HLASOVÁ VÝCHOVA

  • Vědomé dýchání - práce s dechem a jeho význam verbální projev
  • Brániční impuls
  • Hlasové začátky - správná fonace
  • Rezonance - zesílení hlasu, přirozená mluva na prostor
  • Artikulace - správná výslovnost vokálů a konsonant
  • Hlas je pracovní nástroj každého pedagoga
  • Všechna cvičení si zájemci vyzkouší prakticky, konkrétní a názorné ukázky

 

RÉTORIKA

  • Základní informace o vědomém a profesionálním dýchání, znění hlasu a artikulaci
  • Ukázka připraveného projevu
  • Zvuková osnova věty – frázování, větný přízvuk, intonace, tempo a dynamika
  • Neverbální část projevu – postoj, oční kontakt, jak vnímat a upoutat posluchače
  • Řečnické okrasy
  • Všechna cvičení si zájemci vyzkouší prakticky, konkrétní a názorné ukázky

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 20.06.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

PP 565 Co dělat s problémovým chováním žáků?

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Během semináře se účastníci aktivní formou seznámí s možnostmi, jak nežádoucí chování žáků v prostředí školy nejen formálně řešit (tedy používat restriktivní a represivní přístup), ale především správně nahlížet a vyhodnocovat. Vhodné nahlížení a vyhodnocování nežádoucího chování zásadně ovlivňuje volbu intervencí a jejich efekt. Navrhované intervenční způsoby řešení nežádoucího chování budou vycházet především z potřeb žáků a nikoliv jen ze zásad daných neměnitelnou sociální normou školního prostředí. Účastníci se seznámí s intervencemi, které vycházejí z praktických zkušeností při práci s žáky s poruchou chování.

Osnova akce

  • Co používáme a nefunguje? (2 hod., vzájemné seznámení se)
  • Jak vypadá zlobivé dítě? (2 hod., teoretické poznatky o „zlobivých dětech“ prakticky)
  • Proč používat psychologii? (1 hod., co se změnit dá a co se změnit nedá)
  • Proč používat pedagogiku? (1 hod., co se na pedagogické fakultě neučilo)
  • Jak používat to, co funguje? (2 hod., praktické sebezkušenostní aktivity

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 16.06.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 6
 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace