Kurzy

PP 481 ŠIKANA JINAK

Lektor/ka kurzu
PhDr. Lenka Svobodová
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7471/20216-6--218
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář seznámí účastníky s problematikou kyberšikany a sociálních sítí. Komplexním způsobem odpovídá na otázky, které s problematikou šikany prostřednictvím komunikačních technologií souvisejí. Podrobně rozkrývá motivy, které ke kyberšikaně vedou a prostředí, ve kterých se odehrává. Všímá si specifik důvodů k šikanování v jednotlivých vývojových obdobích. Největší důraz je kladen na pochopení závažnosti tohoto jevu a správnému nastavení preventivních opatření.

Osnova semináře:

1. Kyberšikana – definice, pojetí, příbuzné pojmy, výskyt.

2. Znaky kyberšikany – jak ji rozpoznat, signály, podobnosti a odlišnosti od šikany „klasické“, jejich specifika, rizikové chování.

3. Techniky kyberšikany – prostředí, ve kterém probíhá, druhy a formy, projevy.

4. Pachatel kyberšikany a jeho oběti – jak je rozpoznat, vlastnosti, důvody, motivace, rodinné zázemí.

5. Důsledky kyberšikany – psychické, psychosomatické, sociální, primární a sekundární účinky, sebevražda.

6. Sociální sítě – jejich pozitiva a negativa, konkrétní rizika sdělování informací, bezpečné chování.

7. Obrana proti kyberšikaně – prevence, bezpečné klima, metody a strategie řešení, co brání odhalení, právní opora, s kým spolupracovat, kde hledat pomoc, jak může pomoci škola a jak rodina.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 1.4.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

TV 79 Správné držení těla jako základ zdraví pohybového aparátu I

Lektor/ka kurzu
RNDr. Jitka Macháčková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
343/2021-4-32
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tělo je naším partnerem a po celý život nám slouží. Pokud s ním nevhodně zacházíme, dříve nebo později se objeví potíže - bolesti zad, hlavy, omezení pohyblivosti aj. Prevencí i možností nápravy může být znalost základních principů fungování těla při pohybu a jejich praktické využití v běžném denním životě.

Cílem kurzu je rozšířit účastníkům povědomí o moderní poznatky týkající se fungování našeho pohybového aparátu. Tyto poznatky jsou využitelné v osobním životě každého jedince a zároveň mohou být inspirací nebo součástí metodiky vyučování Během kurzu je kombinována teorie s potřebnou praxí tzn. cvičením, automasážemi, relaxací…

 

Teoretická část:

  • Anatomie pohybového aparátu
  • Biomechanické zákonitosti pohybu.
  • Správné pohybové stereotypy jako předpoklad dlouhodobého zdraví pohybového aparátu.
  • Vývojová kineziologie jako způsob návratu ke správným pohybovým vzorcům (metoda, na které je založena rehabilitace prof. Koláře).

Praktická část:

  • Vnímání svého těla, zkoumání vlastních pohybových stereotypů.
  • Svalové testy (testy svalové nerovnováhy).
  • Správné sezení a stání.
  • Cvičení zaměřené na posílení hlubokého stabilizačního systému.
  • Minutové cviky (při běžných denních činnostech - stání, sezení …) zpevňující „střed těla“.
  • Akupresurní body – pomoc při bolestech zad.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 31.03.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

Brno 19.05.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 306 Competitions and Games in English Lessons

Lektor/ka kurzu
Tasci Gibson
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
39989/2020-4-907
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

a) teoretická část – Motivační a didaktický přínos soutěží a her, Typologie, Vhodné soutěže a hry pro výuku jednotlivých jazykových dovedností

b) praktická část – Praktické ukázky her konverzačních, pohybových, obrázkových a průmyslově vyráběných stolních jazykových her (specializované i víceúčelové)

 

- Short presentation from the teacher

- Phrasel verbs use and application

- Common expressions

- Modern English terms

- Common mistakes made by Czech

 speakers   

- Roll playing competition

- Advanced tongue twister competition

- Chain reaction story telling

- Advanced run to the board-spelling

 And vocabulary competition

- Truth or lie

- Advanced categories

- Advanced who am I

- Music fill in sheets/with videos

- Teens react

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 04.05.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 307 Americká historie a kultura: Stručný pohled na historii Spojených států amerických a jejich dopad na světovou politiku a kulturu. Jak můžeme tyto informace začlenit do hodin angličtiny.

Lektor/ka kurzu
Tasci Gibson
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
39989/2020-4-907
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Na semináři se budeme zabývat historii Spojených států od jejich koloniálních kořenů až po současnost. Budeme diskutovat o tom, jak Amerika ovlivnila geo-politickou krajinu, a také o tom, jak americká kultura ovlivnila globální společnost. Probrány budou taktéž varianty  americké angličtiny, slangu a idiomů. Budeme diskutovat o strategiích integrace  těchto informací do hodin anglického jazyka.

-Úvod do historie Spojených států (90 min)

-Americký vliv ve světě, s důrazem na Českou republiku (90 min)

-Americká angličtina: gramatika, výslovnost, slang a idiomy (90 min)

- Začlenění nápadů  relací do EFL učebny (90 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 17.06.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 503 Sebehodnota, sebeuznání, sebevědomí a jejich role v osobním a pracovním životě

Lektor/ka kurzu
Mgr. Martina Havlíková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Interaktivní přednáška se zapojením všech účastníků, teoretické zásady s navazujícím nácvikem. Výklad podpořený prezentací v MS Power Point, individuální práce, sebezkušenostní techniky, práce ve skupinách, hraní rolí, zpětná vazba, testy, výtvarné techniky, reflexe provedených aktivit, diskuze, příklady z praxe, opakovaná cvičení,  rady a doporučení ke zlepšení

  • Sebepoznání – kdo vlastně jsem
  • Zdroje mého sebevědomí
  • Moje obavy, strachy
  • Seberozvoj a motivace
  • Sebepřijetí
  • Jak posouvat vlastní sebevědomí, plán, cesta, postup
  • Sebeuznání a vlastní hodnotový systém
  • Naše společnost, hodnoty společenské versus vlastní
  • Jak se vidím já a jak mě vidí druzí

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 14.06.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 504 Syndrom vyhoření aneb jak nevyhořet

Lektor/ka kurzu
Mgr. Martina Havlíková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Interaktivní přednáška se zapojením všech účastníků, teoretické zásady s navazujícím nácvikem. Výklad podpořený prezentací v MS Power Point, individuální práce, sebezkušenostní techniky, práce ve skupinách, hraní rolí, zpětná vazba, reflexe provedených aktivit, testy, diskuze, příklady z praxe, opakovaná cvičení,  rady a doporučení ke zlepšení

  • Příčiny vzniku syndromu vyhoření, rizikové osobnostní faktory, rizikové faktory týkající se prostředí v profesi pedagoga
  • Co je  syndrom vyhoření, vztah syndromu vyhoření ke stresu, fáze syndromu vyhoření 
  • Význam vnitřních postojů a emocí v rozvoji příznaků syndromu vyhoření
  • Náhled na stereotypy v myšlení a návyky v chování, které oslabují naši psychickou rovnováhu a snižují odolnost vůči rozvoji syndromu vyhoření
  • Techniky prevence syndromu vyhoření
  • Prevence syndromu vyhoření, péče o sebe, jak bojovat proti vyhoření nejen v práci , ale i v běžném každodenním životě
  • Zdravá sebehodnota a asertivita jako obrana proti vyhoření

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 22.04.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 506 Problematika gangů a kriminální symbolika

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz je zaměřený na popis a charakteristiku problematiky vytváření gangů, jejich vnitřní dynamiky, fungování a vnitřního kodexu chování. Součástí kurzu bude seznámení pedagogů s rituály a kriminální symbolikou gangových subkultur a rizik spojených s vytváření těchto entit mezi mládeží a mladými dospělými. Jednotlivé kategorie kriminální symboliky budou prezentovány na konkrétních příkladech z bezpečnostní praxe.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 23.05.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 509 Proč zavádět žákovská portfolia a jak s nimi pracovat?

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7471/20216-6--218
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Společně se budeme zabývat problematikou žákovských portfolií. Budeme portfolia rozlišovat podle různých hledisek – podle účelu na formativní (zaměřené na proces učení) a sumativní (zaměřené na výsledek učení), podle obsahu (zda obsahuje všechny práce nebo obsahuje pouze výběr prací) a podle způsobu výběru (zda věci k založení vybírá žák nebo učitel). Na základě těchto hledisek si společně popíšeme, co by měla obsahovat nejčastěji využívaná portfolia - pracovní, dokumentační a prezentační. Každý účastník dostane příležitost si naplánovat zavedení vybraného portfolia do své praxe. Toto téma úzce souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 25.04.2022, 9:30–12:45

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

PP 511 Metody aktivního učení na střední škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Soňa Havlíčková
Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-2
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsah:

- metody aktivního učení, jejich charakteristika (45 minut)

- metody aktivního učení v jednotlivých částech vyučovací hodiny (45 minut)

- metody aktivního učení, jejich popis, konkrétní příklady (180 minut)

- plánování vyučovací hodiny na základě vybrané metody (45 minut)

- diskuse, sdílení (45 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 04.04.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 512 Zajímavosti ve výuce psychologie aneb jak suchou teorii obohatit

Lektor/ka kurzu
Mgr. Markéta Hlavsová
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7471/20216-6--218
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastníci kurzu si zážitkově projdou zkrácenou historií psychologie od psychometrické laboratoře a měření rozdílového prahu vnímání, přes hypnózu (pouze bezpečné zkoušky sugestibility a dalších fenoménů), operantní podmiňování, sociální učení, umělou inteligenci až k úvodu do psychoterapie a relaxačních technik (autogenní trénink a imaginace). Bude se pracovat s pohádkami, příběhy, video projekcí, hrami a ke všemu vždy trocha teoretického ukotvení a diskuze nad tématy. Seminář je vhodný jak pro pedagogy společenských věd, seminářů psychologie, tak i pro učitele, kteří si chtějí jen rozšířit obzory.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 03.06.2022, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 514 Práce s problémem ve třídě (intervence).

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, speciální pedagogové, psychologové
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-2
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář se zabývá možnostmi práce v takových třídních kolektivech, kde se již nějaký problém vyskytl resp. možnými postupy řešení těchto problémů.

Z hlediska procesu: prevence – diagnostika – řešení se zde tedy budeme zabývat částí poslední - a to pokusem o řešení nějakého problému ve třídním kolektivu, který negativně ovlivňuje ostatní žáky, celkovou atmosféru ve třídě, učitele působící v této třídě a konečně výuku, která zde může být poté velmi náročná. Tento typ práce minimalizace potíží v kolektivu můžeme také nazvat prevencí sekundární, kdy se již nějaký projev rizikového chování ve třídě vyskytl a my se snažíme o jeho včasný záchyt (diagnostiku), řešení a následovnou snahu o minimalizaci pokračování či opakování toho sociálně patologického chování.

Typů problémů ve třídě může být více, nejčastěji je to však nedostatečná schopnost komunikace, spolupráce a soudržnosti žáků ve třídě (kolektiv rozdělen na několik mezi sebou příliš nekomunikujících či přímo vycházejících skupin), ignorance, vyčlenění či ostrakizace nějakého žáka nebo více žáků, výskyt nepřátelského resp. agresivního chování, projevy šikany či útoků v kyberprostoru, nedostatečný respekt k většině učitelů, výrazný posun hodnot v myšlení či chování žáků v negativním slova smyslu, ztížená či zcela znemožněna možnost adekvátně zde učit nebo jiné projevy rizikového chování (zneužití omamných a psychotropních látek ve škole, manipulace a krádeže majetku žáků či školy a jiné).

Seminář obsahuje jednak teoretická východiska intervenční práce se třídou, na straně druhé budou účastníci interaktivní formou seznámeni s názornými ukázkami konkrétních aktivit – na vlastní kůži si vyzkouší některé techniky, přímo použitelné při práci s problematickým kolektivem.

Práce s problémem ve třídě by měla mít předem stanovené, reálně dosažitelné cíle, materiální podmínky (adekvátní čas, dobu a místo, tzn. kdy, jak dlouho a kde), personální obsazení (s kým) a především konkrétní strukturu, kterou je dobré téměř vždy dodržovat. Věnovat se také budeme samozřejmě faktory, které efektivitu práce se třídou podporují, ale také faktory, které mohou tuto práci komplikovat a narušovat.

Lektor jakožto školní psycholog a preventista se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu. 

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 13.05.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 516 Základy psychologie pro pedagogické pracovníky.

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, výchovní poradci, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-2
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Každý jedinec je autentická, originální a neopakovatelná lidská bytost, na kterou je vždy třeba přistupovat jedinečně. Avšak některé vlastnosti či schopnosti, které psychologie popisuje, se dají pozorovat (a také měřit, srovnávat) v menší či větší míře u většiny jedinců. A to je právě podstata tohoto školení – pedagogičtí pracovníci by měli být poté lépe připraveni chápat a předvídat psychická specifika s určitými projevy chování žáků.

Lidská osobnost je vysvětlována jako bio-psycho-sociálně-spirituální jednota a z tohoto paradigmatu také na něj psychologie pohlíží.

V rámci obecné psychologie si společně vysvětlíme základní pojmy, jako jsou psychické procesy a stavy, osobnost, emoce, chování, kognitivní procesy související s motivací a učením. Z hlediska vývojové psychologie si blíže určíme jednotlivá vývojová stadia, co které obnáší, co je pro tato stadia u žáků a studentů typické a co by měl mít každý pedagog na paměti. Třída a škola jsou velké a důležité sociální systémy (skupiny), kde se dítě chtě nechtě socializuje, tudíž jsou základní poznatky s hlediska sociální psychologie pro pedagogy klíčové. Probereme věci, jako jsou skupina, socializace, sociální role či normy.

Lektor jakožto psycholog se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu. 

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 27.05.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 519 Objektivní hodnocení jako prvek pozitivní motivace

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14003/2021-4-437
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář se věnuje různým formám a metodám hodnocení v souvislosti se školským zákonem, účastníci se seznámí se zásadami, které jsou společné pro všechny typy hodnocení a dále s postupem, jak psát slovní hodnocení. Obsahem semináře je problematika klasifikace a slovního hodnocení, případně sebehodnocení žáka, tvorba objektivních školních pravidel a kritérií hodnocení žáka, individuální přístup k žákovi, hodnocení jako pozitivní motivace, hodnocení jako jeden z faktorů ovlivňujících kvalitu vzdělávání, problematika sebehodnocení, portfolia žáků jako jeden ze způsobů hodnocení. V průběhu vzdělávání lze k hodnocení žáků použít i alternativní způsoby hodnocení (hodnotící teploměr, sluníčková metoda hodnocení, hodnotící listy) k vytváření bezpečného a pozitivního klima ve třídě a pro učení žáka.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 25.04.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 520 Psychomotorické a pohybové didaktické hry ve výuce

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, učitel - metodik prevence, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14003/2021-4-437
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Didaktické hry patří do skupiny aktivizujících metod, můžeme je s úspěchem použít i k motivaci žáků. Dobrá hra má v sobě výukový prvek a dobrá výuka nese prvky hry. Pohybové hry nemusí být vždy zaměřené na pohyb, může jít o hry s určitým emocionálním zaměřením (prožívání, vůle, rozhodnost, samostatnost…). Zařazováním psychomotorických her do výuky rozvíjíme u žáků také paměť, vnímaní zrakové i sluchové apod.). U takových her nejde o příliš intenzivní pohyb, bývají klidnější. Často jsou využívány vzájemné vztahy dětí. Mohou být dobrým nástrojem pedagogické diagnostiky.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 10.05.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 521 Specifické poruchy učení

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsah: Základní myšlenkou kurzu je naučit pedagogů pracovat s dětmi s poruchami učení. V první řadě naučit pedagogů pracovat s dětmi s SPU ve frontálním výuce aniž by svoji výuku modifikovali pro určitou skupinu děti a výuku individualizovali.

Praktická práce v jednotlivých (konkrétních) předmětech a následné způsoby hodnocení.

Specifické chybování

Deficity dílčích funkci

Projevy SPU ve všech sférách

Způsoby, formy, metody práce v jednotlivých předmětech

Možnosti kompenzace v rámci předmětů jako je matematika, český jazyk, cizí jazyk a ostatní předměty.

Kompenzace ve výuce

Způsoby a formy hodnocení žáků s SPU

Strategie učení

Moznosti diagnostiky (orientační, odborné) Orientační diagnostika dle Sindelárové v prvním a druhém ročníku základní školy. Popis odborné diagnostiky a její další využití pro potřeby učitele. 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 07.04.2022, 09:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 522 Manipulace v jednání – aneb jak se nenechat zatlačit do kouta

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jana Prošvicová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
39989/2020-4-907
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Jak poznat manipulativní jednání, jednotlivé fáze manipulace a typologie manipulátorů. Obranný mechanismus nebo agresivita?  Techniky a prostředky manipulace a obrana proti nim. Role manipulace v mezilidských vztazích. Jsme manipulátory, aniž si to uvědomujeme? Manipulace v zaměstnání, v rodině. Manipulace škodí všem. Prostor a jeho zvládání. Účinná argumentace, umění vyjít z konfliktu se ctí. První pomoc proti hloupým narážkám – instantní věty. Kde jste nejzranitelnější. Chraňte svou čest. Odhalte jízlivé komplimenty. Zvládání kritických situací. Jak reagovat, když vám někdo něco podsouvá. Praktická cvičení.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 22.4.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 287 Verneovky jako prostředek k rozvoji mezipředmětových čtenářských dovedností

Lektor/ka kurzu
Mgr. František Brož
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
9374/2020-4-238
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Knihy Julese Verna patří ke zlatému fondu literatury pro děti a mládež. Mají své místo i v dnešní době a mohou velmi dobře posloužit k rozvoji interdisciplinárních dovedností. Verneovky charakterizuje nejen dobrodružný charakter příběhů, jejich čtenáři jsou konfrontováni s mnoha vědními obory – fyzikou, chemií, astronomií, biologií, matematikou, geografií i historií. K využití tohoto potenciálu verneovek ve smyslu rozvoje čtenářských dovedností napříč vzdělávacími oblastmi je směřován tento vzdělávací program. Účastníci budou pracovat s vybranými texty, v nichž se uplatňuje propojování různých vědeckých poznatků i předjímání budoucího vývoje, a budou tvořit pracovní listy s ukázkami vybraných textů s náměty k práci v hodinách českého jazyka a literatury, přičemž východiskem bude vždy rozvoj čtenářských dovedností žáků.

Osnova akce (přehled témat výuky s časovou dotací jednotlivých témat):

- přehledová charakteristika literárních témat reflektovaných J. Vernem;

- práce s vybranými texty J. Verna;

- tvorba pracovních listů účastníky semináře (samostatná práce s vedením lektora).

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 19.05.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 288 Pracovními listy k rozvoji a ověřování čtenářských a jazykových dovedností na středních a vyšších odborných školách

Lektor/ka kurzu
Mgr. František Brož
Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
9374/2020-4-238
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vzdělávací program je zaměřen na získání praktických dovedností v oblasti vývoje pracovních listů, jejichž prostřednictvím lze rozvíjet a případně i ověřovat čtenářské dovedností žáků středních škol a studentů vyšších odborných škol. Program je založen na obecně platných principech a konstrukčních zásadách vývoje pracovních listů s akcentem na jejich využití při výuce českého jazyka a literatury na středních a vyšších odborných školách a má převážně charakter praktické dílny. Účastníci budou získávat dovednosti vytváření pracovních listů k různým typům souvislých i nesouvislých textů. Při tvorbě pracovních listů si účastníci vyzkouší práci s různými typy úloh vhodnými k využití při rozvíjení čtenářských a jazykových dovedností, přičemž hlavní úsilí bude směřovat k vývoji materiálů tak, aby jejich využití ve výuce bylo orientováno zásadně k praktické práci žáků s texty. Účastníci se budou učit vytvářet pracovní listy dovednostního charakteru, tedy bez využití faktografie a terminologie, případně s jejich minimalizací. Při praktickém nácviku budou využívány různé oborové texty, bude přihlédnuto ke specifickým rysům práce s nesouvislými texty. Pozornost bude věnována také didaktickému potenciálu pracovního listu ve výuce – tedy návaznosti a propojenosti mezi cílem (čeho chci pomocí pracovního listu dosáhnout), nástrojem (text + úlohy) a vyhodnocením práce žáka (způsob/kritéria hodnocení). Účastníci budou pracovat také s rozeznáním a analýzou běžných konstrukčních i obsahových vad pracovních listů a úloh v nich užitých; východiskem práce budou výhradně autentické texty.

Osnova akce (přehled témat výuky s časovou dotací jednotlivých témat):

- obecné základní zásady vývoje pracovních listů k rozvoji čtenářských a jazykových dovedností

- aplikace souvislosti cíl prostředek; hodnocení v pracovních listech se zřetelem k žákům středních škol a studentům vyšších odborných škol

- specifické rysy pracovních listů s jazykovými a čtenářskými znalostmi a dovednostmi určenými k užití na středních a vyšších odborných školách

- práce s konstrukčními a obsahovými vadami pracovních listů

- vliv didaktických vad a nedostatků pracovních listů na výkon žáka/studenta při jejich použití

- tvorba pracovních listů účastníky semináře (samostatná práce s vedením lektora) s akcentem na cílovou skupinu jejich uživatelů

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 21.04.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 289 Nápady na rozvoj čtenářské gramotnosti na 2. stupni ZŠ

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jitka Vyplašilová
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastníci semináře si sami odzkouší různé možnosti a pomůcky, jak pracovat s žáky na smysluplném rozvoji čtenářské gramotnosti. Budou také vzájemně spolupracovat na aktivitách. Žádané jsou příklady dobré praxe a diskuse. Cílem semináře je ukázat možná rozsah a typy možných prací s žáky. V semináři si účastníci odzkouší jak krátká zábavná cvičení, tak nápady na celou vyučovací jednotku a dlouhodobější projekty (popletené pohádky, spojovačky, práce s informacemi, kreativní úkoly, rozhodovací schopnosti, obrázkové čtení aj.).

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 22.03.2022, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 293 Jazykové hry v hodinách češtiny

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-2
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Na semináři si ukážeme dlouhodobé jazykové hry i hry krátké, jen na pár minut, které můžeme využívat v různých fázích vyučovacího procesu, budou to tedy hry motivační, hry, které je možné použít během výkladu, při procvičování či prověřování učiva nebo jako domácí úkoly.

Některé hry si také zahrajeme.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 03.03.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 298 Malý zázrak divadelní recenze

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Intenzivní výukový teoreticko-praktický blok věnovaný specifickému publicistickému žánru seznamuje s nezbytnou divadelní teorií a základy recenzentské praxe. S využitím aktuálních ukázek i historických příkladů směřuje nejen k osvojení recenzentských dovedností, ale i k hlubšímu pochopení vztahu divadla a diváků v kontextu dobové společenské mentality, kde je  odborně divadelní reflexe rovněž součástí reflexe obecně kulturní.

Čeho si všímat, na co se zaměřit, čeho si nevšímat, jak potěšit? – Aneb jak hodnotit vkusně, erudovaně, smysluplně.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 03.06.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 294 S pohádkou to dokážu…

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
343/2021-4-32
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V novém kurzu se představí soubor aktivit na základě pohádek Na dvorečku na dvorku a O třech prasátkách.

Každá z těchto pohádek nabízí rozsáhlou sadu aktivit pro výuku všech vzdělávacích oblastí - v jazyce, v matematice, prvouce, tělesné, výtvarné a pracovní a hudební výchově. Aktivity mohou být procvičovány v češtině, v angličtině, nebo nejlépe v obou jazycích najednou (vyhýbáme se přímému překladu). Účastníci si vyzkoušejí práci s materiály pro rozvoj jazyka (rytmus, výslovnost, stavba věty, slovní zásoba, stavba textu), matematické operace (více/méně, sčítání, odčítání, násobení i dělení),  poznatky z přírody, zprostředkované za pomoci manipulačních činností a her, naučí se tematicky zaměřené pohybové aktivity a rozličné výtvarné techniky, vše na základě textu pohádky.

Aktivity jsou stupňovány od předškolního věku až po 4-5 třídu ZŠ.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 27.4.2022, 09:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

AJ 295 Reading Skills – Rozvíjení čtenářské gramotnosti

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14003/2021-4-437
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Aktivity zaměřené na nácvik správného čtení, od anglického hláskování až po vnímání souvislého textu. Procvičíme si používání čtenářských technik, které umožňují přehledné a srozumitelné členění textu s následnými aktivitami k uvědomění si a zapamatování obsahu. Ukázky použitých technik budou prezentovány na základě běžně používaných textů klasických i moderních pohádek a příběhů, zjednodušená četba z nabídky různých nakladatelství apod.) 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 28.4.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 298 Songs in the primary classroom

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
343/2021-4-32
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři se zaměříme na využití nejrůznějších písní ve výuce. Písně jsou od pradávna zásadní součástí lidské kultury. Jsou také integrální součástí naší jazykové zkušenosti a přispívají k našemu nepřímému učení jazyka. Přesto je můžeme velmi dobře využít i k učení přímému. S užitím vhodných metod mohou být  písně efektivní vzdělávací pomůckou pro zlepšení pasivního i aktivního užití jazyka.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 20.05.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 299 Task based learning in the classroom

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
343/2021-4-32
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento workshop se zaměří na tvorbu a design výukových materiálů s použitím přístupu úkolově orientované výuky. Jazyk je zde vnímán jako prostředek ke splnění úkolu, nikoli jako samotný cíl.  Úkolově orientovaný přístup se ve výuce angličtiny již začíná stále více využívat, neboť s sebou přináší značné množství výhod. Je to nejen praktičtější a poutavější způsob výuky jazyka, ale také podporuje lepší komunikaci, spolupráci a týmovou spolupráci. Všechny tyto tzv. měkké dovednosti jsou klíčové pro budoucí kariérní uplatnění a rozvoj, přesto jsou často v kontextu tradičního vzdělávání zanedbávané.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 29.04.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

M 276 Didaktické hry a objevování ve vyučování matematice

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V oblasti didaktických her a aktivit herního a soutěžního typu budou diskutována tato témata:

  • Zařazení didaktických her do vyučování
  • Funkce herních aktivit ve vyučování matematice
  • Ukázky konkrétních her vhodných pro vyučování matematice
  • Diskuse o možnostech zařazení her do vyučování jak v závislosti na věku, tak i na úrovni matematických znalostí a dovedností žáků

(4 hodiny)

V oblasti objevování budou diskutována hlavně tato témata:

  • Příprava aktivit pro objevování v matematice
  • Od konkrétních modelů k obecnějším vztahům
  • Komunikace mezi žákem a učitelem a mezi žáky
  • Zařazování návodů a rozšíření
  • Vysvětlování a dokazování
  • Ukázky vhodných situací

 (4 hodiny)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 20.04.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

M 277 Jak na investice?

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V osmi hodinách se účastníci seznámí se základními pojmy a principy ze světa investic, odhalí problematiku časové hodnoty peněz a zorientují se v současné nabídce produktů „finančních firem“ v ČR v kontextu současného ekonomického vývoje. Účastnici kurzu se naučí:

  • Druhy a formy investování.
  • Pro koho je investování vhodné.
  • Proč si tvořit finanční rezervu přes finanční trh.
  • úvod do financí – základní rozdělení, produkty;
  • časová hodnota peněz (jednoduché, složené úročení, reálná / nominální úroková sazba, inflace);
  • investice – obecné pojetí, historie investování ve světě;
  • investice – podrobněji: Proč začít investovat?; Kdy začít investovat?; jednotlivé investiční instrumenty v kontextu současné ekonomické situace, druhy a formy investování, pravidelné/jednorázové;
  • další užitečné informace: investice a daně; rizika spojená s investováním; Pro koho je investování vhodné?; Jak začít investovat?
  • investice zábavně: hry (on-line), kvízy, testy, pracovní listy pro žáky.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 05.05.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

M 279 Praktické příklady z kombinatoriky, matematické pravděpodobnosti a statistiky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Polák
Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
343/2021-4-32
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Zajímavé aplikační úlohy z kombinatoriky (kombinatorické pravidlo součinu a součtu, variace, kombinace,…), názorné ukázky – propojení teorie s realitou.

Zajímavé příklady z oblasti matematické pravděpodobnosti, názorné pokusy (hod kostkou, Sportka, tipování v soutěži Klokan).

Náměty na statistická šetření a vyhodnocení dat v praxi (např. tělesná výška).

Vizualizace dat nejen v prostředí MS Excel.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 06.04.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZŠ 119 Jak spolupracovat s asistentem pedagoga

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastníci si prohloubí kompetence v oblasti podpory dětem a žákům s potřebou podpůrných opatření v zajištění asistenta pedagoga. Seznámí se s náplní práce asistentů pedagoga. Seminář bude veden aktivním výkladem s možností diskuse s rozborem konkrétních příkladů.

1 hodina

  • Úvod, seznámení s účastníky, potřeby skupiny z hlediska tématu asistenta pedagoga
  • Rozbor jednotlivých typů asistenta pedagoga
  • Náplň práce asistenta pedagoga pro dítě, žáka s potřebou podpůrných opatření

2 hodiny

  • Náplň práce asistenta pedagoga pro dítě, žáka s potřebou podpůrných opatření – vymezení hlavní činnosti, pomoc žákům, práce asistenta pedagoga s ostatními ve třídě, nepřímá pedagogická činnost
  • Kompetence asistenta pedagoga
  • Diskuse o náplní práce a kompetencích asistenta pedagoga

2 hodiny

  • Spolupráce asistenta pedagoga s učitelem
  • Spolupráce asistenta pedagoga s rodiči žáků
  • Spolupráce asistenta pedagoga s dítětem, žákem
  • Diskuse na téma Bariéry a rizika v práci asistenta pedagoga

2 hodiny

  • Specifika spolupráce a komunikace asistenta pedagoga u jednotlivých skupin handicapů – narušená komunikační schopnost, porucha autistického spektra, specifické poruchy chování, nadání, apod.
  • Konkrétní příklady
  • Diskuse a rozbor konkrétních příkladů

1 hodina

  • Další zdělávání asistenta pedagoga
  • Práce školního asistenta
  • Závěrečná diskuse
  • Závěr, hodnocení semináře

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 05.04.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZŠ 122 Boomwhackers pro I. stupeň: Atraktivní hudba skrytá v plastu

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jakub Kacar, DiS.
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vzdělávací program je zaměřen na prezentaci a osvojení metod práce s atraktivním hudebním nástrojem Boomwhackers. V rámci školení se jednotliví účastníci seznámí a prakticky si osahají množství námětů a her, které jsou snadno proveditelné na 1. stupni ZŠ případně ve skupinách dětí v daném věku. Během programu se pedagogové seznámí s charakterem nástroje a zásadami pro jeho využití ve školní třídě. Jednotlivé činnosti v žácích rozvíjejí rytmické, intonační a improvizační schopnosti, ale i znalosti hudebně teoretické. V rámci kurzu si na několika praktických ukázkách představíme boomwhackers jako doprovodný i samostatný nástroj nebo jako doplnění Orffova instrumentáře. Součástí programu je i praktický návod k vytváření jednoduchých grafických zápisů a notových materiálů pro hru na boomwhackers.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 12.05.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

BI 124 Podíl genetických faktorů a vlivu prostředí na formování zdraví, vzhledu a osobnosti člověka

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na měnící se pohledy na podíl genetické/vrozené predispozice a vlivu prostředí na formování fenotypových znaků, představuje řadu konkrétních příkladů. Zahrnuje anketu a rozbor jejích výsledků, samostatnou práci s analýzou konkrétní kasuistiky a diskusí.

 

  • Základní genetická terminologie )
  • Základy vývojové biologie, obecné mechanismy teratogenního působení v těhotenství a v perinatálním období – přednáška
  • Anketa mezi účastníky – názory na podíl genetických/vrozených/environmentálních faktorů u vybraných vzhledových a osobnostních znaků
  • Porovnání výsledků ankety se soudobými vědeckými poznatky a diskuse nad shodou/rozdíly )
  • Příklady konkrétních vzhledových znaků, nemocí a osobnostních rysů se známým podílem genetiky x prostředí  - přednáška
  • Samostatná analýza kasuistiky s rozhodnutím o podílu jednotlivých vlivů, následovaná diskusí o rozdílnostech názorů účastníků a jejich příčinách
  • Epigenetika a její vliv na posun názorů na dědičnost
  • Genetika behaviorálních znaků v úvahách o vině a trestu
  • Závěrečná diskuse

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 04.05.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

BI 125 Mikroskopování buněk a tkání II

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Charakteristika

Světelná mikroskopie je dostupnou alternativou umožňující detailní studium buněk a tkání. Správná interpretace mikroskopických nálezů vyžaduje patřičné znalosti, trojrozměrnou představivost i chápání mikroskopických rozměrů. Pro praktickou výuku je žádoucí vybírat nejdůležitější struktury a jejich popis doplňovat výkladem funkční specializace a praktických souvislostí, což umožní zajistit zájem studentů i lepší zapamatování získaných poznatků.

 

Obsah vzdělávací akce

Kurz je navržen tak, aby ve třech lekcích poskytnul informace o stavbě, funkci a regeneraci základních typů tkání i vybraných orgánů, umožnil obohatit výuku o nová zajímavá témata (kmenová buňka, vývojové a biomedicínské souvislosti), informoval o základech histologických technik a umožnil využívání internetových zdrojů i přípravu vlastních dokonalých (mikro)fotografií a obrazů pro výuková témata. Praktickou část kurzu bude naplňovat virtuální mikroskopie a úprava mikrofotografií vedená formou semináře; podklady pro úlohy budou připraveny na internetu. Uchazeči mohou nalézt inspiraci pro vlastní výuku. Jednotlivé lekce budou pojímány do značné míry samostatně, takže účast na II. a III. kurzu nevyžaduje návštěvu a znalost předchozích kurzů.

Tematický obsah lekce „Mikroskopování buněk a tkání II“ je uveden níže v části Osnova.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 25.05.2022, 9:30–14:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 16 Základy práce v Excelu

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7471/20216-6--218
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je obsahově zaměřený od úplných základů práce s tabulkovým kalkulátorem MS Excel po mírně pokročilé techniky. Je vhodný doslovně pro kohokoliv. Na své si mohou přijít jak učitelé (výpočty: matematické operace, vzorce, funkce jedné i více proměnných, grafy funkcí: 2D i 3D, …), tak i nepedagogičtí pracovníci (tabulky pro docházku, práce se seznamy, třídění, filtrování, kontingenční tabulky, …).

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 22.06.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 17 Základy programování v Pythonu

Lektor/ka kurzu
Ing. Petr Šístek
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7471/20216-6--218
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je určen jak pro ty, co chtějí s programováním začít, tak i pro ty, kteří se chtějí naučit další programovací jazyk. Témata jsou především o praktickém procvičování na počítačích.

  • Python, Vývojová prostředí (IDE) (0,5 vyučovací hodiny)
  • Proměnné, Datové typy, Vstupy, Výstupy, Operátory, Knihovny (1)
  • Sekvence, Podmínky, Cykly, Seznamy (4,5)
  • Znaky, Řetězce (1)
  • Funkce, Vlastní knihovny (1)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 21.04.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 18 Základy databází a jazyka SQL

Lektor/ka kurzu
Ing. Petr Šístek
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7471/20216-6--218
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář účastníky provede od základní teorie databází, přes její návrh, až po samotnou aplikaci návrhu v jazyce SQL. Správný návrh je velice důležitý, proto je část kurzu věnována právě této oblasti.

  • Základní pojmy a úvod do databází, Relace mezi tabulkami (1,5 vyučovací hodiny)
  • SQL – Práce s tabulkou – vytvoření, úprava, odstranění (1,5)
  • Práce s daty – vkládání, úprava, smazání, výběr (2)
  • Řazení, Seskupení, Operátory, Agregační funkce (1,5)
  • Formáty data a času (0,5)
  • Poddotazy (0,5)
  • Pohledy (0,5)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 22.04.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 19 Blender – Základy 3D grafiky a tisku

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Šavelka
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14003/2021-4-437
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Cílem semináře je seznámit účastníky se základy tvorby 3D grafiky a 3D tisku, a to jak v rovině teoretické, tak především praktické. V neposlední řadě samozřejmě nechybí ani představení možností, jak lze využít tyto znalosti nejen ve výuce informačních technologií, ale také při tvorbě učebních pomůcek, modelů apod.

  • Teoretické základy 3D grafiky (možnosti využití, proces tvorby, topologie objektu …)
  • Blender – open source aplikace pro tvorbu 3D grafiky
  • Nastavení základních parametrů scény (kamera, světlo, primitivní objekty)
  • Tvorba jednoduchých modelů pomocí základních modelovacích nástrojů
  • Export modelu a jeho předtisková příprava
  • Technologie 3D tisku (FDM a SLA) a použité materiály
  • Tisk vlastního modelu

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 13.4.2022, 12:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

NJ 130 Dramapedagogika ve výuce němčiny

Lektor/ka kurzu
Mgr. Markéta Mazuchová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto hravém semináři se blíže podíváme na prostředky dramatické výchovy a ukážeme si, jak je můžeme využít ve výuce němčiny – pantomimu, rolové a improvizační hry, práci s hlasem, s rekvizitami a další možnosti, které mohou němčinu udělat přístupnou i pro studenty, kteří jsou při klasické výuce spíše slabší či pasivnější. Tím, že studenti komunikují v určité roli, a ne sami za sebe, je pro ně často jednodušší se vyjádřit. Vyzkoušíme si celou řadu aktivit, s jejichž pomocí můžeme u studentů rozvíjet slovní zásobu, gramatiku, výslovnost, ale i psaní či mluvení, a zamyslíme se nad tím, jak studentům pomoci překonávat strach z chyb.

  • Nejprve se podíváme na naše zkušenosti s prostředky dramapedagogiky  (pantomimou, rolovými a improvizačními hrami, prací s hlasem a rekvizitami) a zamyslíme se nad tím, jak mohou aktivity vycházející z dramapedagogiky proces učení u studentů podpořit. (2 hod.)
  •  Vyzkoušíme si řadu aktivit a her, pomocí kterých můžeme pracovat s dynamikou skupiny, procvičovat gramatické struktury, výslovnost, slovní zásobu i plynulost mluveného projevu. (5 hod.)
  • Ukážeme si, jak můžeme studentům pomoci se do představovaných aktivit bez obav zapojit. (1 hod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 15.06.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

NJ 131 Co nabízí web učiteli němčiny

Lektor/ka kurzu
Mgr. Marek Bohuš, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14003/2021-4-437
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář představí rozličné internetové zdroje původu českého, německého, rakouského i švýcarského a odjinud. Jedná se o stránky určené pro učitele DaF ve světě, pro učitele němčiny jako mateřského jazyka a konečně nástroje pro výuku nezamýšlené, ale velmi dobře využitelné. Jejich obsahem jsou motivační materiály založené na obrazu, zvuku a textu, herní aktivity, lexikální vyhledávače a slovníky (výkladové, synonymní aj.), webové literární antologie, zásobníky výukových materiálů, databáze písní a písňových textů, portály pro jazykovou výuku předškolních dětí a jiné užitečné nástroje, které zatraktivní výuku a pomohou učiteli. Tyto nástroje nejsou určeny výhradně žákům, ale mají být také prostředkem proti syndromu vyhoření učitele.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 31.05.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

NJ 132 Práce s texty ve výuce německého jazyka

Lektor/ka kurzu
Ing. Dana Lisá
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Po úvodní výměně zkušeností se čtením v hodinách němčiny a prezentaci na téma „Fertigkeit Lesen“ (dovednost čtení) již půjde o komplexnější práci s texty, o aktivity, pomocí nichž lze rozvíjet myšlenkové procesy, uvědomit si hlouběji jejich obsah a souvislosti a logicky formulovat a vyjadřovat vlastní myšlenky.  Na příkladech pohádek, básnických a písňových textů, krátkých a ultrakrátkých povídek, poslechových textů i komiksů si učitelé vyzkoušejí různé aktivity, uvedené níže:

1. Pohádky: sestavení názvu pohádky z jednotlivých výrazů , z klíčových slov vytvořených z textu pohádky pomocí programu ‚wordle‘ odhadnout, o kterou známou pohádku se jedná, práce se slovní zásobou z pohádek – přiřazení významu k příslušnému obrázku, pohádková kvarteta spojená s převyprávěním obsahu, čtení pohádek ve skupinách + upravená hra ‚Přines si svou knihu´, zařazení známých citátů do příslušných pohádek, závěrečný kvíz

2.Básnický a písňový text Loreley: po přečtení základních informací shrnutí textu zpaměti,

popis osoby podle vlastní představy, práce se slovní zásobou pomocí synonym, porovnání textu s ilustrací, poslech písně

3. Seznámení s klasickou veršovanou dětskou knihou ‚Struwwelpeter‘: práce s textem ‚Daumenlutscher‘ přiřazení textu k jednotlivým obrázkům, doplnění vhodných výrazů do převyprávěného textu, diskuze o různých druzích výchovy, poslech básně ‚Erziehung‘

4.Poslech krátké povídky: anticipace obsahu z klíčových slov, poslech první části a vlastní formulace možného závěru, poslech závěrečné části a srovnání originálu s vlastní představou,rozbor pocitů vypravěče v jednotlivých fázích.

5. Čtení povídky od současné autorky Julii Franck: práce se slovní zásobou, čtení textu bez závěrečného odstavce, charakteristika postav a vztahů mezi nimi, závěrečný odstavec a stručné převyprávění příběhu v préteritu podle daného schématu

6. Krátké povídky od Franze Hohlera a Marie Luise Kaschnitz, tvorba vlastních variací na texty

7.Ultrakrátké povídky: Bierdeckelgeschichten – skupinová práce -výběr jednoho z nabídnutých textů, příprava a následná prezentace možností práce s tímto textem ve výuce.

8. Comics: základní terminologie, sestaveni příběhu, Goethův Faust v piktogramech

Učitelé tak získají náměty na práci s textem, jimiž se lze inspirovat a dále je rozvíjet a využít při výuce němčiny, a to již od úrovně A1 SERR.

 

Seminář bude probíhat v německém jazyce.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 20.5.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

D 139 Evropská integrace. ČR v EU.

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Dušek
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Posluchači budou seznámeni s historií evropské integrace, se strukturou Evropské unie, kompetencemi a interakcemi jednotlivých institucí. Budou detailně rozebrány jednotlivé oblasti a politiky, které mají v kompetenci jednotlivé orgány EU. Dále bude tématizována cesta ČR do Evropské unie a dopady našeho členství v EU. Lektor k téma probere prostřednictvím prezentace se spoustou audiovizuálních materiálů a ukázek.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 11.04.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Z 113 Rozvojové země, migrace obyvatel, chudoba a my

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14904/2019-2-509
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Cílem semináře je představit jeho účastníkům různé důvody migrace obyvatel, kategorie migrantů a jakou roli má migrace v rozvoji chudých regionů a jaké jsou její ekonomické a sociální dopady. V rámci kurzu bude v teoretické rovině i na základě vlastních výzkumů v Africe, Asii i Evropě prezentovány a diskutovány témata, proč lidé migrují , problematika „bipolarity“ mezi bohatým Severem a chudým Jihem a jak probíhá migrace obyvatel mezi těmito regiony. Budou prezentovány i environmentální souvislosti migrace v rozvojových zemích, včetně dopadů změny klimatu na migrace s možnosti její redikce do budoucna; témata rozvojové pomoci a zasílání tzv. remitencí, a zda lze zastavit migrace poskytováním rozvojové pomoci. Zmíněny budou i další trendy migrace.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 09.05.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Z 115 Globální klimatická a environmentální změna ve výuce zeměpisu

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-2
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na představení tématu globální změny klimatu a životního prostředí, jejích pravděpodobných příčin a pozorovaných i očekávaných dopadů na lidskou společnost. Účastníkům semináře budou přiblížena stěžejní témata, která se přímo týkají klimatické změny a lze na nich prakticky poukázat na konkrétní příčiny a dopady tohoto jevu v prostředí střední Evropy. Seminář poskytne pedagogům základní rámec (konkrétní aktuální témata a různé náhledy na ně, zdroje informací, apod.) pro zapojení tématu klimatické a environmentální změny do výuky zeměpisu.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 13.05.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

TV 80 Správné držení těla jako základ zdraví pohybového aparátu II

Lektor/ka kurzu
RNDr. Jitka Macháčková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
343/2021-4-32
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tělo je naším partnerem a po celý život nám slouží. Pokud s ním nevhodně zacházíme, dříve nebo později se objeví potíže - bolesti zad, hlavy, omezení pohyblivosti aj. Prevencí i možností nápravy může být znalost základních principů fungování těla při pohybu a jejich praktické využití v běžném denním životě.

Během kurzu se střídá teorie s potřebnou praxí tzn. cvičením, automasážemi, relaxací..

Teoretická část:

  • Anatomie trochu jinak aneb fascinující fascie.
  • Správné pohybové stereotypy jako předpoklad dlouhodobého zdraví pohybového aparátu.
  • Vývojová kineziologie jako způsob návratu ke správným pohybovým vzorcům (metoda, na které je založena rehabilitace prof. Koláře).

Praktická část:

  • Vnímání svého těla, zkoumání vlastních pohybových stereotypů.
  • Správné sezení a stání.
  • Správné pozice při různých pracovních činnostech.
  • Cvičení využívající principů vývojové kineziologie.
  • Akupresura – účinná pomoc při nejrůznějších problémech.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 09.06.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

VV 105 Barevný svět aneb práce s barvami a různými výtvarnými technikami

Lektor/ka kurzu
Květuše Belanová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, vychovatelé školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Svět kolem nás je plný barev a zachytit si ho můžeme různými výtvarnými prostředky, různými technikami, tak aby výsledný dojem byl zajímavý a příjemný. Ať už to je obyčejný fix, nebo smotek papíru, či kousek plsti, nebo štětec, centropen silný, slabý, každá z těchto výtvarných pomůcek má jinou stopu a v neposlední řadě se dají spolu velmi dobře kombinovat. Práce: Malý návrhář- opakování vzoru, geometrické tvary, jednoduchost provedení. Domeček plný barev, tak jak se zrovna cítím- tupování barev.Znázornění naší planety- moře, lesy, pouště, řeky- s využitím vodových barev  centropenu. Kruh s tajemstvím- práce s inkoustem a zmizíkem

  • Vysvětlení práce , způsob použití výtvarných prostředků a technik
  • Příprava pomůcek
  • vlastní práce
  • Zhodnocení hotové práce s poukazem, co je potřeba zlepšit, odstranění technických chyb a  další využití hotových věcí

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 04.04.2022, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

VV 106 Základy animované tvorby

Lektor/ka kurzu
MgA. Julie Lupačová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento kurz zasvětí posluchače do tajů animace. Seznámí se zde se základními principy jako je plošková animace, stop-motion (loutková animace) a kreslená animace. Všechny techniky si budou moci postupně vyzkoušet. Součástí kurzu bude taky základní návod na sestaveni animačního „studia“. Celý kurz bude veden tak, aby bylo možné jej zrealizovat na hodinách výtvarné výchovy za použití minimálního technického vybavení. (PC, fotoaparát, stativ)

TEORETICKÁ ČÁST:

  • Úvod do tématu – seznámení s jednotlivými technikami, jejich specifikace a ukázky animovaných filmů (zde může byt prostor i pro historické okénko a přiblížení kontextu vzniku animovaného filmu a média filmu jako takového  (2 hodiny)
  • Jak vzniká animovaný film –  projdeme jednotlivé kroky, jak při práci postupovat ukážeme si jak funguje scénář, k čemu je animatik a jak probíhá samotné natáčení. (Součástí bude také doporučený časový plánu pro realizaci kratšího animovaného filmu v rámci hodin výtvarné výchovy) (1 hodina)

PRAKTICKÁ ČÁST:

  • Sestavení animačního studia, nastavení fotoaparátu, příprava rekvizit pro animaci      (1 hodina)
  • Plošková animace – první zkouška animace (cílem není vytvořit animovaný film, ale spíše sérii krátký gifů, na kterých bude jasně demonstrováno, jak animace funguje) (1 hodina)
  • Stop-motion (loutková animace) – princip obdobný jako u ploškové animace, jen se pohybujeme v 3D prostoru, k dispozici bude plastelína případně bude možné animovat náhodné objekty, naťukneme také téma pixilace (1 hodina)
  • Kreslená animace – odvážní si budou moci vyzkoušet klasickou pookénkovou animaci, ti kteří se budou chtít raději odreagovat, můžou vyzkoušet vytvořit vlastní flipbook a nebo thaumatrop. (což je také dobrý tip pro animační zadání v rámci hodiny výtvarné výchovy) (1 hodina)
  • Stručně o titulkách, video  postprodukci a  sound designu. (1 hodina)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 22.04.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

EV 30 Jak zavádět environmentální výchovu do výuky i života školy?

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
33609/2019-4-998
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Společně se seznámíme s programem komplexní environmentální výchovy, která se skládá z osmi tématických celků postavených na principech globální výchovy a konstruktivistické pedagogiky. K jednotlivým tématům jsou připraveny ukázky konkrétních metod. Tyto tematické celky jsou:

  • fungování lidské společnosti, mezilidské vztahy a jejich význam pro řešení problémů
  • rozmanitost a krása přírody
  • postavení člověka v přírodě a jeho vztah k životu a živým organismům
  • životní prostředí (příroda, krajina) v regionu ve vzájemných souvislostech
  • vývoj vztahu člověka a přírody - historický vývoj a budoucí perspektivy
  • globální problémy a globální souvislosti
  • vzájemná souvislost ekonomického rozvoje a životního prostředí (udržitelný rozvoj, meze růstu)
  • možnosti jednotlivce aneb co může udělat každý z nás.

Součástí setkání jsou příklady zavádění environmentální výchovy do výuky i do života školy (např. formou projektů).

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 25.05.2022, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

EV 31 Karcinogeny a teratogeny v našem současném životním prostředí

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na nejvýznamnější karcinogeny a teratogeny v našem životním prostředí, závažnost jejich zdravotních dopadů, testování karcinogenity a teratogenity

  • Základní terminologie (0,5 hod)
  • Podstata vzniku nádorů – přednáška (0,5 hod)
  • Těhotenství z hlediska citlivosti k teratogenům – přednáška (0,5 hod)
  • Posouzení konkrétního teratogenního vlivu – společně prováděná analýza dat ilustrovaná reálným příběhem  - společná práce (1 hod)
  • Vnímání závažnosti karcinogenů a teratogenů  – anketa mezi účastníky, diskuse nad výsledky (0,5 hod)
  • Přednáškové bloky témat následované krátkou diskusí po každém bloku, věnované jednotlivým karcinogenům a teratogenům (4 hod)
  • Testování karcinogenity a teratogenity – přednáška (0,5 hod)
  • Závěrečná diskuse (0,5 hod)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 30.03.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 523 ŽIVÉ SLOVO - vychutnat si, upoutat, oslovit

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Řeč je základním nástrojem učitele. Umění zaujmout nezáleží pouze na obsahu slov, ale i na osobnosti a celkovém projevu učitele. Účastníci se pomocí cvičení učí vnímat a kultivovat svou řeč tak, aby skutečně promlouvala a mohla druhé oslovit. Budeme si zkoušet mluvit spatra a nebát se improvizovat v on-line hrách a cvičeních, která lze v distanční výuce také použít v práci se skupinou např. v dramatické výchově. V práci s textem se zaměří na plasticitu sdělování s představou, srozumitelnost a vedení pozornosti posluchačů. Webinář má praktický charakter. Pracujeme se zapnutou kamerou a v prostoru.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 11.05.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace