Kurzy

AJ 222 Internet ve výuce angličtiny II.

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

2. ČÁST TOHOTO ÚSPĚŠNÉHO KURZU (CELKEM 3 ČÁSTI), JE I MOŽNOST ABSOLVOVAT DVA DÍLY TOHOTO KURZU JAKO 16 VYUČ. HODIN ČI VŠECHNY TŘI DÍLY JAKO 24 VYUČ. HODIN

Do tohoto semináře se mohou přihlásit i ti, kteří zatím neabsolvovali první díl, náplň semináře nijak nenavazuje na předchozí seminář. Jsou dobré alespoň základní dovednosti pro práci s počítačem.

Obsahem semináře bude práce s nástroji Google Disk, naučíme se vytvářet vlastní webovou stránku, podíváme se na sdílené prezentace a textové dokumenty a další možnosti Googlu. Dále si ukážeme další materiály pro opakování slovíček s využitím obrázků, vytváření online dotazníků,  různé způsoby prezentování učiva pomocí online prezentací, ukázka programů k vytváření online plakátů, atd. Účastníci též získají mnoho užitečných odkazů pro vlastní výuku.

Je vhodné, aby si účastníci dopředu vytvořili účet v Google.com

Stručný obsah: Nástroje Google Disk,  dotazníky  a kvizy Google, vytvoření vlastní webové stránky v Google, blogu v bloggeru, sdílené prezentace Google. Předvedení prezentace v Prezi a PowToon, ukázka práce s obrázky pro zpestření výuky i pro opakování slovíček, Padlet a Linoit pro sdílení názorů.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 6.11.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

AJ 224 Anglická gramatika (efektivně a snadno)

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32209/2018-2-875
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

VHODNÉ PRO UČITELE 1. - 7. ROČNÍKU

Široká škála materiálů napomůže učitelům vysvětlovat, procvičovat a recyklovat používání nabytých znalostí. Učitelé se naučí připravovat vlastní hry a pracovní listy, vyzkouší si důležitost vizualizace učiva (vycházení vstříc žákům s vizuálním, sluchovým i pohybovým učebním stylem) a způsoby, jak poskytovat vhodné činnosti pro všechny učební styly svých žáků. Ti se tak učí používat gramatická pravidla, aniž by se „učili gramatiku“, používat kvalitní výslovnost a naučí se recyklovat slovní zásobu.

Tento kurz má variantu pro první stupeň a pro druhý stupeň. Struktura kurzu je shodná, liší se obsahem jednotlivých technik, použitých gramatických jevů a úrovní pracovního jazyka. Aktivity navíc pro druhý stupeň jsou označeny kurzívou

Přehled témat výuky a časová dotace:

  • How to present new grammar (90min) Příklady prezentace, analýzy i syntézy, přístup „bottom up“
  • Practising grammar structures (90min) Hry, které dětem pomáhají si procvičit naučené fráze a tak si zautomatizovat použití cizího jazyka v adekvátních situacích (running dictation, grammar bingo, running dominoes, magic circle, crazy dialogue, welcome to the jungle etc.)
  • Grammar props (90min) Seznámíme se s efektivními pomůckami, které dětem pomáhají pochopit a procvičit si jednotlivé gramatické jevy (turning wheels, folding strip, accordion minibook, grammar fan, crazy stairs etc.)
  • Moving grammar – how to keep, organize and remember new things (45min) Aktivity jsou zaměřené na pohybové procvičování gramatických struktur vět a frází, které podporuje nejen zájem o práci, a také zapamatování díky pohybu, rytmu, a také zážitku dětí (Puff!, Ring, ring! Irregular disco, liar etc)
  • Závěr, zhodnocení a shrnutí poznatků (45min) Účastníci budou mít možnost se podělit o vlastní dojmy, poznatky, zkušenosti na základě vlastní praxe.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 01.11.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

AJ 225 Využívání písní ve výuce anglického jazyka

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7313/2019-3-257
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Hudba, konkrétně písně v angličtině, nabízí široké spektrum možností k výuce a procvičování různých aspektů jazyka. Účastníci si vyzkouší možnosti, které nabízejí písně pro rozvoj řečových dovedností dle RVP (čtení a poslech s porozuměním, psaní a mluvení), jazykových prostředků (výslovnost, pravopis, slovní zásoba a gramatika) a reálií (kulturní a sociální odlišnosti apod.) a v diskusi navrhnou další možná využití pro svou praxi.

V semináři se bude pracovat s ukázkami současné populární tvorby s využitím reprodukované hudby (audio, video) a zejména vlastní interpretace v podání lektorů s kytarovým doprovodem. Prostřednictvím praktických ukázek a aktivit se účastníci seznámí se smysluplným a efektivním využitím tohoto mírně nekonvenčního didaktického prostředku, aniž by bylo nutné umět hrát na hudební nástroj či zpívat.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 13.12.2019, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

AJ 228 Internet ve výuce angličtiny III. aneb co je nového v oblasti internetu

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7313/2019-3-257
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

3. ČÁST TOHOTO ÚSPĚŠNÉHO KURZU (CELKEM 3 ČÁSTI), JE I MOŽNOST ABSOLVOVAT DVA DÍLY TOHOTO KURZU JAKO 16 VYUČ. HODIN ČI VŠECHNY TŘI DÍLY JAKO 24 VYUČ. HODIN
Jde o metodický seminář s prvky teorie i praxe, prostor bude dán i diskusi učitelů o tom, jak dobře strukturovat hodinu s použitím výpočetní techniky.

Tento osmihodinový seminář bude rozdělen do čtyř dvouhodinových bloků. V prvním bloku bude pozornost věnována metodickým aspektům práce s výpočetní technikou ve škole, podíváme se na modely SAMR a TPACK a Bloomův model. Prostor bude věnován i diskusi učitelů o vlastní práci s technikou, o tom, jak a kdy do hodiny počítač účelně začleňovat.

Druhý blok se soustředí na přehled ukázek programů pro nácvik čtení a psaní, učitelé si vyzkouší práci s některými z nich. Podíváme se i na možnosti nácviku čtení s poslechem.

Třetí blok bude věnován programům pro procvičování poslechu a zároveň i mluvení, ukážeme si programy, které vedou ke studentské autonomii a snaze o zlepšování vlastní výslovnosti studentů.

Čtvrtý blok se zaměří na práci s programy, které mohou učitelé studentům doporučit pro upevňování gramatiky a slovní zásoby. Dále se podíváme na některé programy umožňující tvorbu jednoduché infografiky a vyzkoušíme si práci s jedním z nich. Ukážeme si i další programy pro tvorbu prezentací, aby tak učitel získal možnost variovat své prezentace ve škole. 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 20.11.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

Bi 90 Matematika v přírodních vědách (mezipředmětové vazby)

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je věnován úlohám, které spojují matematiku a přírodní vědy. Tyto úlohy by zcela přirozeně měly žákovi navozovat dojem, že matematika je součástí přírodních věd.

Seminář je naplněný ukázkami příkladů, které propojují přírodní vědy a matematiku. Tyto příklady vycházejí z britských učebnic a také z poznatků o badatelsky orientovaném vyučování. Učitelé si v průběhu semináře sami vyzkouší, jak vytvářet nové úlohy a jakých chyb se při tom vyvarovat.

  • Význam mezipředmětových vztahů.
  • Praktické ukázky propojení matematiky a přírodopisu/biologie.
  • Spojení těchto úloh a aktivizujících metod výuky.
  • Vytváření nových úloh.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 17.01.2020, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

Bi 91 Člověk a radioaktivita, základy radiobiologie

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
24409/2018-2-698
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento seminář uvede posluchače do problematiky současné radiobiologie s důrazem na biologické účinky ionizujícího záření. V semináři se posluchači dále dozví základní informace z jaderné a radiační fyziky, genetiky, cytologie, embryologie a ekologie, ale seminář se věnuje i radiační ochraně včetně platné legislativy ČR vztažené k jaderným technologiím a nakládání se zdroji ionizujícího záření.

Seminář je pojat komplexně a propojuje poznatky z mnoha vědních disciplín od biologie po fyziku. Měl by posluchače přimět ke komplexnímu uvažování nad problematikou a vnímat ji v širších souvislostech.

Obsah:

  • Historie objevu radioaktivity a využívání zdrojů radioaktivity, radioaktivita, ionizující záření (IZ), veličiny a jednotky (2 hodiny)
  • Interakce ionizující záření s hmotou, cytotoxické účinky, genetické účinky, reparace DNA, deterministické a stochastické účinky ionizujícího záření (3 hodiny)
  • Výskyt zdrojů IZ v přírodě, umělé zdroje IZ, využívání zdrojů IZ člověkem, radioekologie (3 hodiny)
  • Legislativa spojená s využíváním a s nakládáním se zdroji IZ, monitoring, detekce IZ. (2 hodiny) 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 06.12.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

Bi 92 Fyziologie člověka aneb jak pracuje naše tělo?

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Fyziologie člověka je velmi zajímavá a náročná věda. Pojďte se seznámit, jak komunikují buňky v našem těle. Jak se mezi sebou dorozumívají jednotlivé orgány. Co vše se musí v našem těle odehrát, abychom mohli pohnout prsty, či přijmout potravu?

1.Fyziologické principy
2.Obecná neurofyziologie
3.Fyziologie svalstva
4.Fyziologie krve, oběh krve a lymfy
5.Fyziologie imunitního systému
6.Fyziologie dýchání
7.Fyziologie trávení a vstřebávání
8.Fyziologie vylučování
9.Fyziologie žláz s vnitřní sekrecí
10.Fyziologie rozmnožování

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 22.11.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

Bi 94 Bakterie kolem nás

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na rozšíření kompetencí učitelů biologie v oblasti výuky mikrobiologických témat. Bakterie a archea jsou nenápadné mikroorganismy, které jsou ve výuce často opomíjeny, protože je můžeme zobrazit jen při velkém zvětšení mikroskopem. Přesto jsou všudypřítomné a stály u zrodu života na Zemi. Během semináře se seznámíme s jejich výskytem významem pro člověka i další organismy. Bakterie najdeme ve všech prostředích – v půdě, vodě, vzduchu, na/v těle rostlin a živočichů, na předmětech, oblečení, v potravinách… Bakterie jsou důležitou součastí každodenního života člověka - jsou původci nebezpečných chorob, jiné cíleně pěstované využíváme k výrobě potravin, léčbě nemocí, jako probiotika. V lidském těle jsou důležitými producenty neurotransmitterů, tj. látek ovlivňující fungování naší nervové soustavy, úzce souvisejí s psychikou. Složení svého mikrobiomu ovlivňujeme výběrem stravy, cvičením, stresem. Existuje řada způsobů, jak přiblížit toto zajímavé téma žákům a studentům.

Seminář bude zahrnovat teoretický úvod, diskusi s účastníky, praktické vyučování, ukázky nových metod výuky, cviky z jógy, seznámení se zdroji pro přípravu výukových materiálů (literatura, webové stránky, výuková videa), zpětnou vazbu od účastníků.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 18.11.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

ČJ 218 Jak na čtenářské dílny?

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Přehled témat:

  • čtenářská gramotnost a čtenářské dovednosti
  • metody práce s texty a konstruktivismus
  • příklady / ukázky čtenářských dílen
  • cíle a kritéria hodnocení
  • efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení a čtení

Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse budou probíhat v komunitním kruhu:

  1. představení tématu a cílů semináře
  2. představení lektora a účastníků
  3. snos myšlenek na téma: Co umíme?
  4. pojmenování vzdělávacích potřeb (resp. očekávání) k tématu ze strany účastníků (Co bychom se chtěli naučit? S čím si nevíme rady? Chtěli bychom odpovědi na tyto otázky…)
  5. praktické ukázky výukových programů (resp. metod) – přímá práce účastníků kombinovaná s pozorováním videí
  6. analýza ukázek
  7. plánování dle potřeb účastníků
  8. společná reflexe – přijímání a poskytování zpětné vazby k prezentovaným plánům i přípravám

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 05.12.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

ČJ 220 Kreativní práce se současnou (českou) poezií

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7313/2019-3-257
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kreativní interpretace vybraných básní současných českých autorů v širším literárněkulturním kontextu (P. Kolmačka, K. Rudčenková, M. Huptych, P. Borkovec, J. Řehák ad.), včetně seznámení s metodami tvůrčího psaní určenými k jejich intertextuální interpretaci (analogramy, clustering, mentální mapování, fokalizační seznamy, vnitřní monology, paralelní texty aj.). Doplňkem skupinové a individuální práce bude přehled doporučené literatury k dílčím tématům, která budou v rámci tvůrčího a interpretačního procesu průběžně reflektována s ohledem na uvedené cíle.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 15.11.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

ČJ 223 Podoby současné světové literatury

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz obsahuje část teoretickou (seznámení s vývojem současné světové literatury se zaměřením na prózu, představení významných autorů překládaných do češtiny) a praktickou (práce s vybranými texty).

Budeme se věnovat dílu vlivných současných světových autorů, jež zasadíme do širšího společenského kontextu a do vztahu k české literatuře. Zaměříme se na v současnosti silné tendence překračování žánrových omezení a zpochybňování hranic mezi vysokým a nízkým v umění, na reinterpretaci mýtu v literatuře a na práci s fantastickým a iluzivním v současných vysoce ceněných textech.

Výběrový okruh autorů: David Mitchell, Markus Zusak, Timur Vermes, Margaret Atwoodová, Michel Faber, Salman Rushie, Edice Mýty, Johanna Sinisalo, Vladimir Sorokin, Haruki Murakami, Rjú Murakami, Kazuo Ishiguro, Jasutaka Cucui, Jü Chua, Mo Jen a další.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 09.12.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

volných míst: 6
 objednat

IT 3 Ochrana dat ve školách

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Data a jejich klasifikace (30 min.)
  • Úložiště lokální i cloudová a jejich použití (30 min.)
  • Zpracování dat a jejich legislativní rámec – GDPR apod. (40 min.)
  • Techniky ukládání a zpracování dat se speciálním režimem, zejm. osobních dat (40 min.)
  • Techniky identifikace datových úložišť a dat v nich (50 minut)
  • Základy autentizace a šifrování (50 minut)
  • Aplikace šifrování v ochraně dat (50 minut)
  • Techniky a aplikace vícestupňové autentizace (40 minut)
  • Techniky a využití anonymizace a pseudonymizace (300 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 06.12.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

M 207 Didaktické hry a objevování ve vyučování matematice

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
12475/2017-2-556
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V oblasti didaktických her a aktivit herního a soutěžního typu budou diskutována tato témata:

  • Zařazení didaktických her do vyučování
  • Funkce herních aktivit ve vyučování matematice
  • Ukázky konkrétních her vhodných pro vyučování matematice
  • Diskuse o možnostech zařazení her do vyučování jak v závislosti na věku, tak i na úrovni matematických znalostí a dovedností žáků

(4 hodiny)

V oblasti objevování budou diskutována hlavně tato témata:

  • Příprava aktivit pro objevování v matematice
  • Od konkrétních modelů k obecnějším vztahům
  • Komunikace mezi žákem a učitelem a mezi žáky
  • Zařazování návodů a rozšíření
  • Vysvětlování a dokazování
  • Ukázky vhodných situací

 (4 hodiny)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 04.12.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

M 209 Využívání pomůcek v hodinách matematiky: aritmetika 2. stupně ZŠ

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
12475/2017-2-556
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Na semináři se učitelé seznámí s možnostmi využití různých pomůcek v hodinách matematiky, a to zejména Montessori pomůcek i dalších pomůcek pro aritmetiku, algebru a geometrii. Učitelé budou seznámeni s efektivními a oblíbenými přístupy k výuce matematiky. Učitelé se seznámí s pomůckami pro utváření pojmu zlomku či desetinného čísla, dělitelnosti, jako jsou Zlomková věž, Tabulka na desetinná čísla aj. Ukážeme si, jak lze vytvářet aritmetická a algebraická schémata, která pomáhají s pochopením pojmů a s upevněním postupů.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 20.11.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

PP 382 Zvládání námitek a jednání v obtížných situacích ve škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Rudolf Hadrava
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Typy obtížných situací a jejich příčiny
  • Identifikace konkrétních obtížných situací z praxe účastníků
  • Nástroje efektivního řešení obtížných situací
  • Typologie obtížných lidí a jak s nimi jednat
  • Kontrola emocí
  • Empatie a zvládání námitek
  • Strategie zvládání konfliktních situací
  • Manipulace a obrana proti ní
  • Asertivita – jeden z nástrojů při řešení obtížných situací

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 29.11.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

PP 384 Hlasová výchova pro pedagogy

Lektor/ka kurzu
Miroslav Dvořák, DiS.
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Práce s dechem a hlasová výchova

  • řízení dechu při mluvení
  • vědomá dechová kapacita a správná opora hlasu, měkký hlasový začátek
  • vznik zdravé fonace, brániční impuls
  • tvoření hlasu, síla hlasu
  • barva a znělost hlasu
  • co o nás prozradí hlas a jak zaujmout hlasem
  • jak umluvit prostor bez námahy

Technika řeči

  • respirace, fonace, artikulace, modulace - jak potřebné teoretické informace proměnit v mluvní praxi
  • srozumitelná artikulace - vokálů a konsonantzvuková osnova věty
  • jak mluvit hodiny bez únavy hlasu
  • hlasová hygiena

Kultivovaný mluvený projev a publikum

  • jak získat a udržet pozornost posluchačů svým hlasovým a mluveným projevem
  • řečnické zlozvyky a nedostatky a jak se jim vyhnout
  • zvládání trémy při verbálním projevu

METODY

  • INTERAKTIVNÍ TRÉNINK se zapojením všech účastníků, teoretické zásady se okamžitě nacvičují v praxi, opakovaná cvičení, zpětná vazba lektora každému posluchači, rady a doporučení ke zlepšení dovedností,
  • dechová cvičení, význam dechu pro vznik hlasu, brániční impuls
  • rezonanční cvičení
  • artikulace vokálů a konsonant
  • vlastní příprava projevu
  • hlas a prostor, zvuková osnova věty - artikulace, větný a slovní přízvuk, intonace, tempo a dynamika
  • audio a video trénink

Lektor prakticky předvádí dechová a hlasová cvičení, individuálně konzultuje s posluchači a prakticky s nimi nacvičuje základní hlasové návyky:

  • nacvičujeme správné držení těla při mluveném projevu
  • prohlubujeme práci s dechem a s bránicí, vědomé brániční dýchání
  • cvičíme správné tvoření hlasového tónu, měkké hlasové začátky
  • naučíme se, jak šetřit hlas a ekonomicky využívat dech
  • procvičíme využívání rezonančních dutin
  • trénujeme důslednou a čistou vokalizaci, samohlásky a jejich dělení, artikulaci
  • používáme hlasová cvičení dle dispozic jednotlivců
  • dbáme na přesnou výslovnost a správný tvar mluvidel, artikulace
  • nacvičujeme texty s cílem vytvořit praktické dovednosti a návyky v oblasti mluveného projevu
  • video, audio trénink

HLASOVÁ VÝCHOVA

  • Vědomé dýchání - práce s dechem a jeho význam verbální projev
  • Brániční impuls
  • Hlasové začátky - správná fonace
  • Rezonance - zesílení hlasu, přirozená mluva na prostor
  • Artikulace - správná výslovnost vokálů a konsonant
  • Hlas je pracovní nástroj každého pedagoga
  • Všechna cvičení si zájemci vyzkouší prakticky, konkrétní a názorné ukázky

RÉTORIKA

  • Základní informace o vědomém a profesionálním dýchání, znění hlasu a artikulaci
  • Ukázka připraveného projevu
  • Zvuková osnova věty – frázování, větný přízvuk, intonace, tempo a dynamika
  • Neverbální část projevu – postoj, oční kontakt, jak vnímat a upoutat posluchače
  • Řečnické okrasy
  • Všechna cvičení si zájemci vyzkouší prakticky, konkrétní a názorné ukázky

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 25.11.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

volných míst: 7
 objednat

PP 386 Alternativní formy práce se třídou

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
12475/2017-2-556
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Pozitivní klima školy ovlivňuje způsob formování vztahů, rozhodování mladých lidí i vývoj jejich životních hodnot a postojů. Vytvoření pozitivního klimatu je závislé mimo jiné i na různých alternativních formách práce, které rozvíjejí vrozené předpoklady dítěte, učí ho vnímat život kolem sebe, porozumět mu a nacházet v něm uplatnění a uspokojení. Podstatnou součástí tohoto semináře jsou praktické návody vycházející z pedagogické psychologie.

Vzdělávací obsah:

  1. Klima školy, klima třídy – role učitele v inkluzivní třídě 
  2. Průřezové téma OSV, možnosti začlenění do výuky
  3. DIDAKTICKÉ HRY K TÝMOVÉ SPOLUPRÁCI, KOMUNIKACI, SEBEPOZNÁNÍ A SEBEPOJETÍ (SOUSTŘEDNÉ KRUHY, ŠPEJLE, RUCE-NOHY, GORDICKÝ UZEL, PÁN STROJŮ, SLEPÝ HAD, NAVIGÁTOR)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 18.11.2019, 09:00–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

PP 400 Jak komunikovat a nedělat si z lidí nepřátele

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jana Prošvicová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7313/2019-3-257
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Co lidé v komunikaci upřednostňují, zdroje aktivit člověka, motivace, charakteristika mezilidské komunikace, není k zahození, když jste druhým sympatičtí, porozumění tomu, o čem se komunikuje, protože to je základním kritériem dobré komunikace, musím znát problematiku, o které chci mluvit, porozumění slovní zásobě, jak vést dialog, technika řeči – jak dobře mluvit, aby nám ostatní porozuměli, empatie, je nutné brát v úvahu (nejen) svůj emocionální stav, role předsudků v komunikaci, aktivní naslouchání a jak vypadá aktivní posluchač, technika kladení otázek, prostředky komunikace, bariéry v komunikaci, kompliment, odpovídající neverbální komunikace, otevřenost ve zpětné vazbě, doporučení, jak působit co nejlépe, kdo ztratil sebeovládání – prohrál, praktická cvičení.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 22.11.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

ZSV 28 Česká zahraniční politika, lidská práva a podpora demokracie

Lektor/ka kurzu
PhDr. Pavel Pšeja, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Cílem semináře je nabídnout podrobný pohled na praktické aspekty fungování české zahraniční politiky s důrazem na podporu demokracie a lidských práv, tedy oblasti, které dlouhodobě tvoří mezinárodněpolitickou „značku“ České republiky. Účastníci semináře získají přehled nejen o tom, jak se tato témata v české zahraniční politice objevila, proč se stala její „vlajkovou lodí“ a zda tuto povahu mají i v současnosti, nýbrž dostanou i možnost nahlédnout do zákulisí praktické tvorby této politiky a dozvědět, kdo a jak zde působí a o co tito aktéři usilují.

1)Lidská práva a podpora demokracie v české zahraniční politice – odkud se tato témata vzala a jak se vyvíjela

2)Hlavní aktéři a zájmy formující daná témata

3)Hlavní oblasti podpory demokracie v české zahraniční politice a její fungování

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 11.12.2019, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 090 Kč

 objednat

ZSV 31 Spotřebitelské úvěry – na co si dát pozor při jejich sjednávání

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V osmi hodinách budou posluchači seznámeni s tématem spotřebitelských úvěrů a rovněž i možnostmi oddlužení.

1. Spotřebitelské úvěry – základní pojmy, členění a druhy.

2. Legislativní základna spotřebitelských úvěrů.

3. Legislativní základna spotřebitelských úvěrů.

4. Spotřebitelský úvěr – na co si dát pozor při jeho sjednávání.

5. Spotřebitelský úvěr – na co si dát pozor při jeho sjednávání.

6. Možnosti oddlužnění v legislativních podmínkách v ČR.

7. Osobní bankrot – legislativní základna, vývoj v ČR.

8. Osobní bankrot – legislativní základna, vývoj v ČR.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 25.10.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

Z 95 Rozvojové země, migrace obyvatel, chudoba a my

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14904/2019-2-509
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Cílem semináře je představit jeho účastníkům různé dimenze chudoby a paradigmata rozvoje a roli migrace obyvatel u těchto fenoménů. Budou prezentovány tzv. Cíle udržitelného rozvoje (Sustainable Development Goals - SDGs), k jejichž plnění s v rámci OSN přihlásila i Česká republika. V rámci kurzu bude v teoretické rovině i na základě příkladů prezentováno a diskutováno, proč jsou chudé a bohaté národy, problematika „bipolarity“ mezi bohatým Severem a chudým Jihem a jak probíhá migrace mezi těmito regiony. Budou prezentovány rozvojové teorie vysvětlující příčiny chudoby; politické, sociální a environmentální souvislosti chudoby v rozvojových zemích; diskusí nad tématy rozvojové pomoc a tzv. remitencí, zda lze zastavit migrace poskytováním rozvojové pomoci; oddlužení, brain drain/gain/. Bude také představena rozvojová spolupráce České republiky a její vztah s migrační politikou a dále rozdíl mezi humanitární a rozvojovou pomocí. Výklad bude doplněn zkušenostmi lektorů z projektových a výzkumných aktivit v rozvojových regionech Evropy, Asie a Afriky. 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 24.10.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace