Kurzy

AJ 230 Language activities for teenagers

Lektor/ka kurzu
Ronald George Margaretten
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
24409/2018-2-698  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na praktické aktivity rozvíjející jazykové dovednosti žáků 2. stupně ZŠ a středních škol. Účastníci budou mít možnost se seznámit a v praxi si vyzkoušet aktivity zaměřené na mluvení, poslech, čtení a psaní, jejichž cílem je kromě rozvoje jazyka i překlenutí specifických problémů a motivačních bariér této věkové skupiny.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 22.04.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

AJ 231 Funny and Effective English for primary students

Lektor/ka kurzu
Stephen Bauer
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
24409/2018-2-698  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Prezentace řady aktivit, které podporují pozorovací a paměťové dovednosti, napomáhají k trénování koncentrace, trpělivosti, ale i taktickému myšlení. Při hrách se rozvíjí komunikační a jiné sociální dovednosti, jsou konstruktivní, rozvíjejí hravost a kladné emoce. Zabaví děti, ale jsou také efektivní metodou rozvoje jazykových dovedností u mladších školních dětí.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 09.03.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

AJ 232 Warm-ups and icebreakers!

Lektor/ka kurzu
Ronald George Margaretten
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
24409/2018-2-698  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář bude zaměřen na sérii úvodních zahřívacích pětiminutovek. Seminář nabízí přehled motivačních činností,které lze zařadit do jazykového vyučování a tím lépe dosáhnout stanovených výukových cílů -  uplatnění osvojené slovní zásoby a správně osvojených gramatických znalosti. Prezentované aktivity zahrnují jednoduché hry určené k procvičování slovní zásoby. Mají děti motivovat a sloužit k zopakování jak nové, tak i starší slovní zásoby. Jejich úkolem je, jak už název říká, upoutat děti, vzbudit jejich zájem a zapojit je do výuky. Praktickou aplikací umožní účastníkům vlastní prožití prezentovaných aktivit.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 15.4.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

AJ 236 Scotland, her present and past. Bits and pieces from British and American history.

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7313/2019-3-257  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

1. Skotsko – země a lidé. Nejkrásnější místa Skotska, krajina, která utvářela charakter lidí, kteří tam žili, jejich historii i jazyk. Přehled nejdůležitějších momentů vývoje Skotska, kořeny konfliktů s Anglií. Povídání o lidech, jejichž význam pro Skotsko byl takový, že se stali ikonami dnešního Skotska. Vývoj skotské architektury a význam Charlese R. Mackintoshe. Tradiční hudba a tanec. Pokusíme se vyvrátit některé stereotypy o Skotsku.

 

2. Drobnosti z britské a americké historie, které pomohou osvěžit vaše znalosti historie i inspirovat vás k začlenění podobných aktivit do vlastní výuky angličtiny.

Probereme národní stereotypy, pověry, zvyky, symboly, významné osobnosti a události, vše hravou formou prostřednictvím kvizů a cvičení.

Jde o metodický seminář s prvky teorie i praxe, prostor bude dán i diskusi učitelů o tom, jak začleňují kulturní a historická témata do výuky angličtiny. Učitelé se dovědí množství zajímavostí z oblasti kultury a historie, bude jim poskytnuto pár ukázkových pracovních listů pro výuku, zároveň získají přístup k online materiálům k tomuto tématu. 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 29.04.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

AJ 237 Holidays and festivals – why and how are they celebrated?

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Historické pozadí některých svátků v anglicky mluvících zemích a jejich zasazení do současného kontextu. Možné způsoby, jak tyto svátky a události s nimi spojené představit studentům. Ukázka aktivit, které zpestří hodinu, zaujmou žáky a pomohou rozšířit jejich obzor. Seminář seznámí účastníky se svátky v anglicky mluvících zemích: Independence Day, Columbus Day, Halloween, Bonfire Night, Patron Saint's Days, St Valentine's Day, Thanksgiving, April Fool's day, Remembrance Day, Memorial Day, Veteran's Day, Trooping the Colour, Martin Luther King's Day.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 30.03.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

AJ 240 Internet ve výuce angličtiny II.

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Google jako zásobárna výukových aplikací. Webová stránka jako interaktivní platforma vhodná pro výuku a projektovou výuku, různé způsoby prezentování online, interaktivní výuka a opakování slovíček s využitím obrázků, vytváření online dotazníků, co vše nabízí Google Drive, mnoho užitečných odkazů.

Účastníci se naučí vytvářet testy, které se samy vyhodnocují, dotazníky s krásně graficky zpracovaným přehledem výsledků, prezentace, které jsou rovnou přístupné na webu, vytvoří si vlastní webovou stránku, kam si mohou umístit všechny vlastní výtvory, ale i odkazy na další vhodné stránky. Dále účastníci získají přístup k webové stránce pro tento seminář vytvořené, kde najdou užitečné návody, jak s aplikacemi dále pracovat a mnohé další odkazy. Jsou zde i ukázky práce s dalšími online prezentacemi, jako jsou Prezi, Slideshare, Animoto, Powtoon a PhotoPeach. Ukážeme si i další programy pro kvizy, práci s obrázky a nástěnky.   

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 02.03.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

AJ 242 Angličtina pro ty, které učení nebaví

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
13170/2018-2-450
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Charakteristika:

Tematicky uspořádané lekce naučí učitele, jak s minimální intervencí dosáhnout hodiny, kdy jsou žáci zaujati daným úkolem, na kterém pracují individuálně či ve skupinách a učí se prezentovat výsledky své práce.

Aktivity zahrnují práci s textem – atraktivní procvičování aktivit zaměřených k soustředěnému poslechu, spontánnímu mluvení, plynulému čtení a psaní. Učitelé se seznámí s několika způsoby, jak připravit přiměřené jazykové úkoly, jak zvýšit zájem žáků o atraktivní činnosti, jak vstřebat a upevnit základní gramatická pravidla a zvýšit osobní zaujetí pro práci na úkolu. Využitím běžně dostupných materiálů, ale hlavně jejich jednoduchou adaptací a další zpracováním umožní dětem lépe a důkladněji procvičit dané učivo. Aktivity jsou zaměřené na nenásilné procvičování textu, upevňování frází, porozumění obsahu sdělení i vlastní produkci anglického textu, k zapamatování slovní zásoby i frází, ke smysluplné reprodukci textu i vytváření nových řečových struktur.

    Poznatky přímo z praxe pomáhají méně zkušeným učitelům.
    Kurz je doplněn mnoha dalšími podpůrnými materiály a také návody, jak jednoduše
     vyrobit vlastní pracovní listy, zaměřené přesně na žádoucí učivo.

 

Přehled témat výuky:

1. Warm-up activities – činnosti zaměřené na aktivizaci a navození atmosféry

2. Communicative activities – samostatný slovní projev žáků

3. Using videos – jak využít populárních spotů z YouTube k efektivní výuce

4. Songs are not only gap filling – využití písniček ke vzbuzení zájmu o jazyk i

5. Grammar based activities – procvičení gramatických jevů

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 16.4.2020, 09:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 090 Kč

 objednat

ČJ 229 Píšeme, povídáme, prostě stylistika nás baví

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7313/2019-3-257  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsah: 1. Úvod, seznámení - 30 minut

            2. Stylistické hry a cvičení - 80 minut

            3. Ukázky výsledků práce dětí - 30 minut

            4. Zajímavá témata na psaní i mluvení - 120 minut

            5. Ukázky prací dětí - 30 minut

            6. Hodnocení prací - 20 minut

            7. Diskuse - 40 minut

            8. Závěr - 10 minut

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 27.04.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

ČJ 234 Jak ověřovat osvojení čtenářských dovedností žáků na 2. stupni ZŠ

Lektor/ka kurzu
Mgr. František Brož
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je orientovaný na získání praktických dovedností v oblasti vývoje nástrojů k rozvíjení a ověřování čtenářských dovedností žáků. Účastníci semináře si osvojí základy dovednosti tvořit některé typy úloh ověřujících jednotlivé dovednosti, kterými je tvořena čtenářská gramotnost obecně (budou např. vytvářet úlohy na porozumění textu i jeho částem, nalezení informací v textu, určení či odvození významu slov i větších celků v daném kontextu, využití jednoho textu v jiném textu, interpretace různých druhů textu, interdisciplinární vztahy apod.). Práce v semináři se bude odehrávat s autentickými souvislými i nesouvislými texty využitelnými pro práci s žáky 6.–9. tříd.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 14.05.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

ČJ 235 Vybraní autoři současné světové literatury II.

Lektor/ka kurzu
Mgr. František Brož
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7313/2019-3-257  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Volné pokračování semináře Vybraná díla současné světové literatury. Cílem semináře je seznámení účastníků s vybranými autory a jejich některými literárními díly, která v posledním dvacetiletí upoutala pozornost kritiků i čtenářů. Předmětem práce v semináři budou vybraná díla a texty autorů jako D. Kehlmann, J. Zeh, U. Eco, J. Guillou, K. Aust, D. Masłovská aj. Pozornost bude věnována především, nikoli ale výlučně, německé, italské a severské literatuře. Seminář není zaměřen na prezentaci komplexních přehledových informací o současném vývoji jednotlivých světových literatur, ale spíše na hledání cest k rozvoji čtenářských dovedností žáků prostřednictvím vybraných děl některých autorů.

 

Účastníci semináře si vyzkouší tvorbu pracovních listů k použití ve výuce. Absolvování semináře tedy přinese jeho účastníkům nejen dílčí poznatky o vybraných dílech současné světové literatury, ale také náměty k využití převážně nekanonických děl v hodinách českého jazyka a literatury.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 16.04.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

ČJ 237 Práce s chybou v českém jazyce

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Úmyslná chyba, oprava žákovské chyby, taháky, text učící, mnemotechnické pomůcky a legrace, to jsou možnosti, které dětem češtinu přiblíží. Budeme mluvit o nezvyklých způsobech opravování chyb, o vytváření korektur i o tom, co může chyba způsobit.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 30.03.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

FY 110 Organická elektronika a Bioelektronika jako nové vědní obory

Lektor/ka kurzu
Doc. Ing. Ota Salyk, CSc.
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsah přednášek.

1. Organické polovodiče, princip, funkce a aplikace

2. Emise záření z organických polovodičů a její aplikace ve světelných zdrojích a ektroluminiscenčních displejích.

3. Vnitřní fotoektrický jev v organických polovodičích a jeho aplikace ve fotovoltaice

4. Elektronika a senzorika na bázi organických polovodičů pro biomedicínské aplikace.

5. Technologie tisku organické elektroniky 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 12.05.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

FJ 30 Vývojové tendence současné francouzštiny

Lektor/ka kurzu
Mgr. JAN LAZAR, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsah:

1)Pravopisné reformy a jejich aplikace ve frankofonním prostředí

2)Problematika feminizace francouzského jazyka a tzv. écriture inclusive

3)Francouzština užívaná v rámci různých sociálních sítí (Facebook, Twitter)

4)Neologie v současné francouzštině

Seminář je veden ve francouzském jazyce.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 29.04.2020, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

HV 51 Hudební hry a techniky jako součást komplexního rozvoje dítěte

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vzdělávací seminář nabídne hry a techniky s hudbou, které podporují komplexní vývoj dítěte. Seminář aktuálně zodpovídá otázky týkající se hudební kreativity, instrumentality a toho, jakým způsobem přilákat děti k hudbě a zároveň jejich dovednosti rozvíjet a podporovat. Budeme se zabývat rozvojem hudebních a rytmických dovedností (práce s hudebním nástrojem, hlasem), motivací ke kreativitě a spontánní hudební radosti. To vše s respektem adekvátního hudebního vývoje. Seminář obsahuje teoretické ukotvení a především praktickou/prožitkovou část. Účastníci se seznámí s oblastí muzikofiletiky, získají soubor her a technik (hudba a rytmus, říkadla, hudebně pohybové hry a písně, techniky aktivizační i relaxační).

Jednotlivé hry je možné modifikovat na základě specifického cíle, co u dítěte rozvinout a podpořit. Proto je seminář vhodný jak pro učitele mateřských škol, prvního stupně základních škol i speciální pedagogy. Seminář doporučujeme také učitelům středních pedagogických škol zabývajících se hudební metodikou.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 12.03.2020, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

IT 4 Implementace ICT do výuky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Šindelář
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  1. Vliv ICT na žáka v každodenním životě (2 hod.)
  2. Počítačová gramotnost – Čeho se týká, jaká by měla být role učitele, co je funkční a informační gramotnost, jaká je pozice žáka… (2 hod.)
  3. Moderní technologie a jejich implementace do edukačního procesu – učitel, žák, škola, PC a dataprojektor, interaktivní tabule, laptopové třídy, LMS a e-learning, mezinárodní kooperace (2 hod.)
  4. ICT ve výuce – ukázka možností využití některých programů a internetových stránek k podpoře výuky (týmová výuka – Toglic, různé webové portály, s kterými může pedagog výuku oživit. Ukázka práce s dotykovým zařízením. Práce s internetem a bezpečnost na internetu z pohledu pedagoga. (2 hod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 04.03.2020, 08:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

M 218 Finanční plánování rodiny aneb, jak si nezatížit finanční rozpočet

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V osmi hodinách budou posluchači seznámeni s tématem finančního plánování rodiny, sestavením finančního rozpočtu, jeho plánováním a změnami v rámci různých životních fází.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 23.04.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

M 220 Statistika pro začátečníky

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Histogram včetně krátkého historického úvodu, odhady středních hodnot, rozptyl

Frekvenční a distibuční funkce, pravděpodobnost a statistická rozdělení

Statistické testy neparametrické a parametrické, nulová hypotéza, test dle Kolmogorova a Smirnova, F-test, t-test

Regresní metody a korelace, korelační koeficient

Analýza rozptylu, ANOVA

Multivariační metody, principy shlukové analýzy a metod rozlišení vzoru

Nejnovější trendy ve statistickém zpracování dat, kloudová řešení, principy neuronových sítí a učících metoda

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 26.03.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

M 229 Vizualizace při budování pojmu a řešení úloh

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vážným nedostatkem tradičního vyučování matematice je kladení důrazu na vstřebávání celé řady poznatků a algoritmických dovedností a malá pozornost věnovaná jejich tvořivému využívání jak v matematice, tak i mimo ni. Využívat matematiku znamená umět určit, kdy, kde a jak použít poznatky, které má uživatel (a to nejen žák) k dispozici. To vyžaduje, aby tvořil, formuloval a konstruoval modely, jazyky, budoval pojmy a sdružoval je, využíval své předchozí zkušenosti, diskutoval o svých zjištěních. Seminář je zaměřen hlavně na tato témata: Vizualizace jako jedna z možností odstraňování formalismu ve vyučování. Vizualizace problému jako diagnostický nástroj při řešení různých variací jedné úlohy a při různých typech modifikací úloh. Mechanismy řešitelského procesu slovních úloh při použití různých typů reprezentací. Využití různých typů reprezentací jako edukačního a reedukačního nástroje. Využití různých typů reprezentací jako diagnostického nástroje

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 22.4.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

PP 409 Čtenářskou dílnou ke čtenářské gramotnosti

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32209/2018-2-875  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Dílna čtení je jedna z možných cest, jak se žáky v hodinách českého jazyka hledat smysl čtení. Nezdůrazňuje rozdíly v technice čtení. Žáci nejsou zkoušeni ze čtení, pracují individuálním tempem. O své knize a o pocitech, které žáci při čtení mají, mohou diskutovat s ostatními. Vytváří si záznamy o četbě, ke kterým se mohou vrátit a připomenout si myšlenky a pocity, které je při četbě provázaly. Dílna čtení má velký vliv na utužení třídního kolektivu, při rozhovorech o četbě se setkávají vždy nové dvojice žáků a tím dochází k jejich lepšímu vzájemnému poznávání.

Cíle dílny čtení

· rozvíjení vědomého čtenářství

· vytváření kladného vztahu k vlastní četbě

· motivování k celoživotnímu učení

· podpořit kladné vztahy v kolektivu třídy, pracovat s textem, zpracovávat informace,   

   vyjadřovat názory ke čtenému textu

· seznámit žáky s knižním fondem školní knihovny

Témata:

Čtenářská dílna – význam, pravidla, výhody, nevýhody                                         45 min

Výběr knih pro čtenářskou dílnu                                                                              45 min

Inspirace pro čtenářskou dílnu – prostředí, křeslo pro hosta                                    45 min

Záznamy o četbě – formy zápisu dle čtenářské úrovně                                          135 min

Rozhovory o četbě  - třífázový rozhovor, překřížené skupiny                                 90 min                          

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 22.04.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

PP 410 Efektivní učení žáka se speciálními vzdělávacími potřebami

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

 V semináři budou předvedeny originálně zpracované didaktické zkušenosti pedagogů z praxe, zaměřené zejména na vzdělávací potřeby žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Lektorka zároveň představí vlastní nové a obecně málo známé a frekventované formy a metody vyučování. V první části se lektorka zaměří na obecnější principy metodiky a didaktiky (na praktických příkladech), na využití inovativních, aktivizujících metod, v druhé části pak na ukázky konkrétních možností, jak výuku vést a obohacovat o zajímavé prvky a činnosti, které vedou u žáků se speciálními potřebami k rozvoji pozornosti, vnímání, k rozvoji pravolevé orientace i ke čtení s porozuměním.

 

Témata:

A – O kom hovoříme? (podmínky vzdělávání stanovené RVP) – 45 min

B - Didaktické zásady a efektivní učení (45 min)

C - Rozvoj paměti (90 min)

D – Bloomova taxonomie (45 min)

E – Žáci se sociálním znevýhodněním – metody a formy práce vedoucí k inkluzivnímu a efektivnímu vzdělávání (třífázový rozhovor, soustředné kruhy, metoda barevných papírů, otázky a odpovědi, překřížené skupiny) – 60 min

F – Žáci se SPUCH, LMP – metody a formy čtení a psaní (rozvoj sluchového a zrakového vnímání, pravolevá a prostorová orientace, rozvoj jemné motoriky, knoflíky ve výuce, pětilístek, I.N.S.E.R.T., myšlenková mapa, principy tvorby pracovních listů pro žáky s SPUCH, LMP  (75 min)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 02.04.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

volných míst: 7
 objednat

PP 411 Manipulace v jednání 2 aneb cenou za svobodu je věčná bdělost!

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jana Prošvicová
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Charakteristické znaky vztahových manipulátorů, jsme všichni manipulátoři? Za jakými maskami se skrývají ti, kdo s lidmi manipulují? Nejasná vyjadřování, konkrétní postupy manipulátorů, využívání prostředníků. – 2. hodiny

Navozování viny, manipulátor a zodpovědnost, manipulátor a komunikace, změna názorů a chování podle situace. – 2 hodiny

Přehlížení potřeb druhých, cvičte se v kontramanipulaci, jak se manipulaci ubránit? Naučit se odmítat, racionálně – emoční strategie. Psychologická a somatická poškození. – 2 hodiny

Charakteristika sociopatů, ledoví lidé, pochybnosti o autoritách, pozor na komplimenty, pozor na vzbuzování soucitu. Jak je odhalit a porazit? – 2 hodiny

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 21.02.2020, 9::00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

PP 415 Jak na skupinové a kooperativní učení?

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Přehled témat:

  • formy učení
  • skupinové x kooperativní učení
  • analýza vnitřních předpokladů pro týmovou práci
  • efektivní x neefektivní týmy
  • formy práce a konstruktivismus
  • adaptace a harmonizace týmů
  • výukové programy s využitím skupinové či kooperativní práce
  • hodnocení skupinové a kooperativní práce
  • cíle a kritéria hodnocení
  • efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení

 

Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse budou probíhat v komunitním kruhu:

  1. představení tématu a cílů semináře
  2. představení lektora a účastníků
  3. snos myšlenek na téma: Co umíme?
  4. pojmenování vzdělávacích potřeb (resp. očekávání) k tématu ze strany účastníků (Co bychom se chtěli naučit? S čím si nevíme rady? Chtěli bychom odpovědi na tyto otázky…)
  5. praktické ukázky výukových programů – přímá práce účastníků kombinovaná s pozorováním videí
  6. analýza ukázek
  7. plánování dle potřeb účastníků
  8. společná reflexe – přijímání a poskytování zpětné vazby k prezentovaným plánům i přípravám

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 25.02.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

PP 417 Inkluze na střední škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Soňa Havlíčková
Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7313/2019-3-257  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

- legislativní rámec inkluzivní pedagogiky (45 minut)

školský zákon a související vyhlášky

- základní pojmy inkluze (90 minut)

integrace a inkluze, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, podpůrná opatření a jejich konkrétní podoba, plán pedagogické podpory a individuální vzdělávací plán

- individualizace a diferenciace na střední škole (90 minut)

vymezení pojmů individualizace a diferenciace, východiska pro individualizaci a diferenciaci, individualizace a diferenciace na střední škole

- úloha jako prostředek individualizace a diferenciace (90 minut)

vymezení pojmu učební úloha, taxonomie učebních úloh, strategie a metody podporující individualizaci na střední škole

- diskuse, sdílení (45 minut)  

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 10.03.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

PP 420 Efektivní komunikace ve škole aneb budování důvěry mezi kolegy, rodiči a žáky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Rudolf Hadrava
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
24409/2018-2-698  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

1. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Základní pravidla efektivní komunikace ve škole
  • Pravidlo prvního dojmu, vysílání se nerovná příjem, komunikace se nerovná mluvení, člověk je jako ledovec
  • Proč je důležité všechna pravidla při komunikaci ve škole respektovat – předcházení problémovým a konfliktním situacím

2. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Bariéry komunikace
  • Jak vybudovat důvěru při vzájemné komunikaci s kolegy, žáky a rodiči žáků
  • Umění naslouchat druhé straně - pravidla aktivního naslouchání
  • Umění vyjadřovat se přesně a srozumitelně

3. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Kladení efektivních otázek a odpovědi – kdo klade otázky, vede rozhovor
  • Otázky podporující konstruktivní rozhovor a otázky, kterých se v rozhovorech vyvarovat
  •  Jak efektivně odpovídat na dotazy kolegů, žáků a rodičů

4. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Řešení námitek a konfliktních situací ve škole
  • Předvedení modelových situací – žádoucí a nežádoucí projevy, časté chyby (modelově pouze někteří účastníci)

Shrnutí, závěrečné dotazy a zpětná vazba od lektora i účastníků

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 20.02.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

PP 421 Zvládání námitek a jednání v obtížných situacích ve škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Rudolf Hadrava
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Typy obtížných situací a jejich příčiny
  • Identifikace konkrétních obtížných situací z praxe účastníků
  • Nástroje efektivního řešení obtížných situací
  • Typologie obtížných lidí a jak s nimi jednat
  • Kontrola emocí
  • Empatie a zvládání námitek
  • Strategie zvládání konfliktních situací
  • Manipulace a obrana proti ní
  • Asertivita – jeden z nástrojů při řešení obtížných situací

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 24.04.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

PP 424 Komplexní práce s třídním kolektivem - prevence a řešení problémů

Lektor/ka kurzu
Mgr. Markéta Hlavsová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V rámci prevence a práce s kolektivem se zaměříme na důležitou oblast mapování třídního klimatu - základní i méně známé interaktivní metody a jejich využití i omezení v praxi. Probereme typologii problémů ve třídách na konkrétních kazuistikách z praxe a také si ukážeme vhodné postupy pro dané kolektivy. V neposlední řadě si účastníci vyzkouší různé techniky zpětné vazby, práci s komunitním kruhem ve třídě a odnesou si pracovní listy, které mohou na základě zkušeností hned využít v praxi. Součástí kurzu bude také dostatečný prostor pro diskuzi a řešení problematických situací a zkušeností samotných účastníků.

Ukázky her a aktivit nemusí sloužit pouze k prohloubení spolupráce, ale jsou i výborným nástrojem pro odreagování, odpočinek nebo k lepšímu navázání vztahu s učitelem. Uvedené techniky jsou vhodné nástroje pro etickou výuku a podobné předměty nejen na 2. stupni ZŠ. Seminář doporučujeme pro jakéhokoliv pedagoga, který chce se svou třídou pracovat, chce výuku obohatit či realizuje adaptační kurzy a chce načerpat novou inspiraci. Kurz je velmi užitečný také pro výchovné poradce a metodiky prevence. 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 05.03.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

RJ 29 Doprava a orientace ve městě

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V teoretické části semináře bude pojednáno o historii městské a meziměstské dopravy, různých dopravních prostředcích, jejich vývoji, budou probrány historické i současné reálie související s tímto tématem. Materiály jsou doplněny novou lexikou, frazeologizmy, příslovími, aforismy, okřídlenými slovy a výrazy o dopravě a dopravních prostředcích.

Do praktické části semináře budou zařazeny zajímavé texty (Historie dopravy, Nové dopravní prostředky, Orientace ve městě),  a různé druhy cvičení vycházející z uvedeného tématu, zejména se budou probírat slovesa pohybu a jejich deriváty, předložky s různými pády.

Budou použita různé druhy cvičení: fonetická cvičení (jazykolamy a krátké básníčky), doplňování různých druhů slov ve větách (slovesa, podstatná jména, přídavná jména, příslovce), tvoření různých druhů slov, cvičení na výběr synonym a antonym, cvičení na rusko-českou homonymii, cvičení na tvoření stupňů srovnání přídavný jmen, tvoření druhů sloves, cvičení na tvoření přídavných jmen slovesných, cvičení na použití různých předpon v slovesech, cvičení na výrazné čtení textu a básníček, překladatelská cvičení.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 27.03.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

ZŠ 99 Didaktické hry a aktivizační metody práce v matematice

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32209/2018-2-875  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář má charakter inspirativní tvořivé dílny. Prezentované náměty vycházejí

z pedagogicko-psychologických věkových zvláštností žáků 1. stupně ZŠ, poukazují

na široké možnosti využití aktivit herního typu při aktivizaci jejich myšlenkového

úsilí posilování motivace, hledání a objevování, ale i potřebného uvolnění. Účastní-

ci se seznámí s podnětnými v praxi osvědčenými činnostmi nabízejícími efektivní

naplňování učebních cílů (nácvik numerace, procvičování početních operací, rozví-

jení představivosti, tvořivosti aj.). K naplňování sledovaného záměru přispějí obdr-

žené didaktické materiály: soubor pracovních listů a metodická příručka s více než

130 didaktickými hrami vč. kopírovatelných předloh.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 26.05.2020, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

Z 96 Čína a Indie – budoucí světová centra?

Lektor/ka kurzu
Aleš Karmazin, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Cílem semináře je přestavit Čínu a Indii jako budoucí světové centra politické a ekonomické moci a ukázat jejich vývoj, který k takovému stavu směřuje. Výklad se zaměří na současnou politickou, environmentální, populační a ekonomickou dynamiku obou států. Diskutovány budou především jejich politické strategie (domácí i zahraniční), jejich postavením v regionu i ve světě, bezpečnostní problémy, přičemž bude přihlédnuto k jejich kulturním specifikům a limitům jejich ekonomického a sociálního rozvoje (včetně ilustrace environmentálních a populačních prolbémů). Komentář bude doplněn zkušenostmi lektora z výzkumných aktivit i pobytů v daných regionech.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 18.05.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

AJ 246 Britská literatura posledních 20 let

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář se zaměří na představení nejzajímavějších autorů, děl a trendů v britské literatuře posledních dvou desetiletí. Pozornost bude věnována jak autorům již etablovaným na literární scéně (zejména pak silné generaci, která do literatury vstoupila v osmdesátých letech minulého století), tak autory nové, jejichž první díla vykazují silný literární potenciál. V diskusi bude přihlédnuto i k problematice překladu do češtiny

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 23.03.2020, 09:30–14:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

950 Kč

 objednat

AJ 247 Presenting New Vocabulary

Lektor/ka kurzu
Ronald George Margaretten
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Aktivity, které se soustředí na prezentaci nové slovní zásoby, analýza činnosti podle jejího cíle – aspekt významu, kolokace, aktivní vs. receptivní slovní zásoba, návrhy různých činností pro prezentaci nové slovní zásoby, audiovizuální pomůcky, textové pomůcky, světová znalost, zpětná vazba na návrhy účastníků, diskuze. Seminář bude veden v angličtině

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 13.05.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

D 123 Komunismus a nacismus: možnosti a meze srovnání

Lektor/ka kurzu
PhDr. Michal Pehr, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář se zaměří na komplexní představení možností a limitů komparace dvou velkých totalitarismů 20. století. Úvodem kurzu budou účastníci seznámeni s výsledky nejnovějšího bádání a relevantní literaturou k tématu. Poté budou postupně analyzovány: 1) společné historické kořeny komunistického a nacistického hnutí, 2) shody a rozdíly v jejich ideologii (tzv. „politická náboženství“), 3) shody a rozdíly v jejich praxi (např. osobnost vůdce, masovost, represivní politika, propaganda apod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 15.05.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

AJ 248 Competitions and Games in English Lessons

Lektor/ka kurzu
Stephen Bauer
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

a) teoretická část – Motivační a didaktický přínos soutěží a her, Typologie, Vhodné soutěže a hry pro výuku jednotlivých jazykových dovedností

b) praktická část – Praktické ukázky her konverzačních, pohybových, obrázkových a průmyslově vyráběných stolních jazykových her (specializované i víceúčelové)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 13.3.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

FY 112 Měření neviditelného – jak měříme částice v mikrosvětě a na co je to dobré.

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obeznámit učitele s nejmodernějšími přístupy k detekci částic v mikrosvětě a ukázat užitečnost a důležitost těchto měření, na která ČR jen do CERNu přispívá už 15 let cca 80 milionů Kč ročně. Přiblížit důvody, proč se musí budovat tak drahá a náročná měřící zařízení, jak fungují, co měří a co je tím demonstrováno. (1h)

Ukázat, proč je důležité žákům a studentům tyto věci předkládat a jejich návaznost na celkové představy o uspořádání mikro- a makrosvěta. Přiblížit a zpřístupnit dobrou argumentaci a faktografii nejen učitelům fyziky, ukázat vědeckou metodu práce a rozlišit to od různých jiných přístupů nevědeckých a tzv „meta-fyzikálních“. Nejedná se jen o samotná výsledná měřící zařízení, ale o vědeckou metodologii v praxi a o důležitost ukázat sepětí vědy s její metodami. (6h)

Diskuse nad částicemi, jejich měřitelností, nad tím, co pro nás jejich existence znamená, a zda a jak je možné toto téma přiblížit žákům a studentům (1h).

Obsah:

1. Zlehka úvodem: částice, proč o nich vědět

2. Tvrdě na věc: pokud jsou, měřme je!

3. Ještě tvrději na věc: měříme!

4. Relaxace: hlavní části detektoru

5. Do hloubky: co všechno se řeší pro dráhový detektor

6. Závěrečná exkurze: po některých experimentech

7. Závěr

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 06.04.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

FY 113 Energetika v 21. století i ve vzdálenější budoucnosti

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V přednášce budou zhodnoceny jednotlivé zdroje energie z hlediska jejich dlouhodobého využití. Dále budou probrány výhody a nevýhody jednotlivých obnovitelných zdrojů energie a porovnány s přednostmi a nedostatky zdrojů jaderné energie. Budou vysvětleny principy a cesty k množivým rychlým jaderným reaktorům 4. generace, bez kterých by ani uran nevystačil pro dlouhodobý časový horizont a budou zmíněny i perspektivy jaderné fúze.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 28.05.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

ZŠ 105 Osvědčilo se v hodinách matematiky (a také: Aby dobré nápady nezapadaly)

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22820/2017-3-829
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

O některých možnostech zvyšování kultury numerického počítání (nácvik numerace, pamětné osvojování početních operací) prostřednictvím didaktických her.

Hry specifické a nespecifické, individuální a skupinové, didaktické hry s podílem náhody.

Didaktické hry umožňující naplnění požadavku „v každé hodině si má učitel najít tzv. čas pro sebe“. Soutěže (nejen pro nejlepší počtáře). Ukázky k jednotlivým okruhům formou dílny (vlastní prožitek: motivace, pochopení pravidel, eventuálně diskuse. Číslo nás probudí, Prstová kalkulačka, Telefonní ústředna, Kolik desítek, Číselný trojúhelník, Domečky, Matematický detektiv, Početní hvězdice, Magické čtverce, Postav věž, Matematické loto speciál, Pokryj destičku, Jízdenky, Skládanky, Matematický poker aj. Účastníci obdrží publikaci s více než 130 podnětnými aktivitami do hodin matematiky a didaktický materiál v podobě pracovních listů a učebních pomůcek. Tyto metodické podklady slouží k zefektivnění výuky, ke zvyšování kultury numerického počítání (nejen), ale také k usnadnění práce učitele.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 24.04.2020, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

NJ 120 Co nabízí web učiteli němčiny

Lektor/ka kurzu
Mgr. Marek Bohuš, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář představí rozličné internetové zdroje původu českého, německého, rakouského i švýcarského a odjinud. Jedná se o stránky určené pro učitele DaF ve světě, pro učitele němčiny jako mateřského jazyka a konečně nástroje pro výuku nezamýšlené, ale velmi dobře využitelné. Jejich obsahem jsou motivační materiály založené na obrazu, zvuku a textu, herní aktivity, lexikální vyhledávače a slovníky (výkladové, synonymní aj.), webové literární antologie, zásobníky výukových materiálů, portály pro jazykovou výuku předškolních dětí a jiné užitečné nástroje, které zatraktivní výuku a pomohou učiteli. Tyto nástroje nejsou určeny výhradně žákům, ale mají být také prostředkem proti syndromu vyhoření učitele.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 27.02.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

ZŠ 106 Boomwhackers pro I. stupeň a střední školy: Atraktivní hudba skrytá v plastu

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jakub Kacar, DiS.
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vzdělávací program je zaměřen na prezentaci a osvojení metod práce s atraktivním hudebním nástrojem Boomwhackers. V rámci školení se jednotliví účastníci seznámí a prakticky si osahají množství námětů a her, které jsou snadno proveditelné na 1. stupni ZŠ případně ve skupinách dětí v daném věku. Během programu se pedagogové seznámí s charakterem nástroje a zásadami pro jeho využití ve školní třídě. Jednotlivé činnosti v žácích rozvíjejí rytmické, intonační a improvizační schopnosti, ale i znalosti hudebně teoretické. V rámci kurzu si na několika praktických ukázkách představíme boomwhackers jako doprovodný i samostatný nástroj nebo jako doplnění Orffova instrumentáře. Součástí programu je i praktický návod k vytváření jednoduchých grafických zápisů a notových materiálů pro hru na boomwhackers.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 21.05.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

Che 90 Znečištění planety moderními polutanty

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tato vzdělávací akce bude určena především učitelům chemie a biologie, ale i dalším pedagogům a odborníkům, kteří chtějí získat informace o moderních toxických látkách vypouštěných lidmi do životního prostředí. Posluchačům budou představeny nejen běžné polutanty ovzduší, vod a půd, ale i ty, které vzbuzují mimořádné obavy. Účastníci kurzu budou také seznámeni s možnostmi analýz a monitoringu hlavních polutantů pomocí moderních instrumentálních metod a na závěr jim budou nastíněna možná řešení problému znečištění planety.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 28.05.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace