Kurzy

WEB 285 Stres a jeho zvládání

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Představení stresu a jeho působení na jednotlivé složky osobnosti. Seznámení s technikami, jak se se stresem vyrovnávat a které je možné využít při edukaci žáků v této oblasti, ale i seberozvoje.

  • Teorie stresu (eustres, distres, stresory, psychosomatika) - 60 min

vysvětlení stresové reakce a objasnění jednotlivých fází

poplachová reakce (útok, útěk, strnutí), působení na tělo směrem zrychlení a útlumu

fáze adaptace a vyčerpání, propojení s místem diateze a mapováním tohoto místa ve svém běžném životě

psychosomatika vyplývající z diateze, osobnostní profil vedoucí k zvýšenému působení stresu – chování typu A, B, C, D a jeho diagnostika

Interpretace stresu – flow, zóna rozvoje, moje stresory – mapování a seznámení s měřením dle škály Holmes a Rahe

  • Tvorba copingových strategií - 30 min
  • Vysvětlení oblastí copingových strategií, vyhodnocení vlastních strategií a vlivu stresu ve smyslu životních událostí, resp. burn-outu v profesi
  • Mapování malcopingových strategií ve vlastním životě

 

  • Práce s myšlením, emocemi a chováním, které jsou stresem ovlivněny – 60 min
  • Multikauzální model stresu a nácvik jednotlivých technik jeho zvládání:
  • --práce s tělem (dechová cvičení, relaxace, focusing, autogenní trénink, terapie smíchem, mindfulness)
  • --práce s myšlením (restrukturace myšlenek, nocebo efekt, vliv sociální role, time management, asertivita)
  • --práce s emocemi (teorie emocí, technika semaforu, přijmutí, desenzibilizace)
  •  
  • Tvorba krizového plánu a plánu pomoci ve svém životě či profesi – 30 min

siťování pomoci ve svém okolí, ujasnění zdrojů podpory, doporučené mobilní aplikace, ale také odborné organizace, telefonní linky pomoci

tvorba krizového plánu individualizovaná na jednotlivce, diskuze nad tématem, rozbor osobních kazuistik

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 05.12.2025, 08:30–11:45

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

Online webináře 27.03.2026, 08:30–11:45

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

PP 726 Konspirační teorie: proč si lidé myslí blbosti – a umíme to měřit?

Lektor/ka kurzu
Vojtěch Pišl, MSc.
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Hlavní částí programu je intuitivní snaha změřit konspirační teorie – a při té příležitosti poznat úskalí takového snažení.

  • Workshop: Měření konspiračních teorií. (180 min). V první části dne přistoupíme ke konspiračním teoriím intuitivně. Vytvoříme sadu otázek, které by je měly měřit a budeme kriticky reflektovat, co jsme vlastně změřili.
    1. Stanovení hypotézy, příprava otázek. Účastníci dostanou čas dospět k názoru, jaká demografická nebo osobnostní vlastnost může zvyšovat víru v konspirační teorie. Vybereme si jeden prediktor a každý z účastníků vymyslí jedu otázku měřící víru v konspirační teorie a jednu otázku měřící daný prediktor. Účastníci budou mít možnost se ptát na cokoli, co uznají za potřebné k sestavení otázek.
    2. Zpracování dat + kritika otázek: participanti odpoví na otázky. Zatímco bude lektor zpracovávat data, účastníci dostanou prostor k námitkám vůči konkrétním otázkám. Skutečně měří konspirační teorie? Měří je dobře?
    3. Vnitřní konzistence, obsahová validita: skutečně měříme víru v konspirační teorie? Jak je vlastně definujeme?
    4. Deskriptivní vs prediktivní statistika: predikuje náš prediktor víru v konspirační teorie?
    5. Konspirace, zvolený prediktor a třetí proměnné: korelace vs kauzalita; problém stejného nástroje
    6. Generalizace: kdy, pro koho a za jakých okolností platí zjištěné vztahy?
  • Proč lidé věří konspiračním teoriím? Přednáška  (60 min)
  • Workshop (30 minut): návod, jak se stát konspirátorem! Společně vytvoříme jednoduchý manuál, jak se stát konspirátorem. V případě obtíží s jeho tvorbou budeme čerpat z manuálu, který lektor (ve snaze odstrašit) nabízí v přednáškách o konspiračních teoriích zdravotníkům a studentům medicíny.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 05.12.2025, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

M 341 Aktivity do hodin matematiky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Lukáš Javorek
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Předmět
Matematika
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vyzkoušíme si aktivity do vyučovací hodiny matematiky, které budou bavit Vás i Vaše žáky. Podíváme se na online nástroje, které nám pomohou s přípravou hodiny a mohou je využívat i žáci. Předám vám online zdroje, které se mi osvědčily při výuce. Ze semináře si odnesete zásobník ověřených aktivit, ze kterého budete moci čerpat v průběhu školního roku a zatraktivnit své hodiny matematiky. Seznámíme se s aktivitami pro jednotlivce - zasloužené jméno, kostky, jednička, karty s čísly, desítka, největší součet, matematico, postav věž, číselná pyramida, metr, šablony, hádanka, ano x ne, kolotoč, telefonní číslo, já mám - kdo má, vyřeš a prohoď, sirky. Zažijeme si i aktivity pro dvojice - souboj sedláků, hidoku, boj o území, piškvorky, valící se kostka. Určeno pro učitele matematiky I. a II.stupně

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 8.12. a 15.12. 2025, 8:30–12:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Online webináře 13.4. a 23.4. 2026, 8:30–12:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 299 Psychomotorické a pohybové didaktické hry ve výuce - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, učitel - metodik prevence, asistenti pedagoga
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Didaktické hry patří do skupiny aktivizujících metod, můžeme je s úspěchem použít i k motivaci žáků. Dobrá hra má v sobě výukový prvek a dobrá výuka nese prvky hry. Pohybové hry nemusí být vždy zaměřené na pohyb, může jít o hry s určitým emocionálním zaměřením (prožívání, vůle, rozhodnost, samostatnost…). Zařazováním psychomotorických her do výuky rozvíjíme u žáků také paměť, vnímaní zrakové i sluchové apod.). U takových her nejde o příliš intenzivní pohyb, bývají klidnější. Často jsou využívány vzájemné vztahy dětí. Mohou být dobrým nástrojem pedagogické diagnostiky.

  • Průřezové téma OSV ve školním vzdělávacím programu (45 min)
  • Didaktická hra ve vzdělávání – typologie, zajištění efektivity a zapojení, hodnocení hry (45 min.)
  • Přestávka 30 minut
  • Psychomotorické a pohybové hry – obecně (45 min)
  • Výměna zkušeností (45 min)
  • Přestávka 30 minut
  • Nápadník didaktických her – popis ukázek didaktických her – Soustředné kruhy, Ruce – nohy, Dotkni se země, Slepý had, Bu – Ku – Hu, Uzel, Zrcadla, Skupinový obrázek, Co se děje u Smolíčka, Paragrafy, Špejle, Sardele (180 min) + Přestávka 30 minut

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 10.12.2025, 8:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 397 Literatura: Co bych měl učit? Pojďme diskutovat o nejoblíbenějších knihách, nejoblíbenějších knihách a neznámých knihách, které můžeme začlenit do výuky.

Lektor/ka kurzu
Tasci Gibson
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V semináři se zaměříme na výběr a metodiku výuky anglické literatury pro české studenty, zejména na gymnáziích a středních školách, ale s přihlédnutím i k mladším žákům. Prozkoumáme, jak vybrat texty, které jsou relevantní, poutavé a přístupné pro různé úrovně studentů. Budeme diskutovat o různých žánrech, autorech a tématech a o tom, jak je efektivně integrovat do výuky anglického jazyka. Lektor bude používat ukázky z textů, audio a video materiály, a fotografie k inspiraci a diskuzi. Účastníci se zapojí do praktických aktivit a sdílení osvědčených postupů.

Osnova akce (přehled témat výuky s časovou dotací jednotlivých témat):

  • Úvod: Proč učit literaturu a jak překlenout propast (90 min)
  • Výběr vhodných textů pro různé úrovně a věkové skupiny (90 min)
  • Integrace literatury s výukou jazyka: Aktivity a strategie (90 min)
  • Hodnocení a kreativní projekty v literární výuce (90 min)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 10.12.2025, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 317 Rovnováha v profesním a soukromém životě pedagoga s prevencí syndromu vyhoření - webinář

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Na tomto webináři o rovnováze v profesním a soukromém životě s prevencí syndromu vyhoření zjistíte, co přesně je syndrom vyhoření, a jak se projevuje vyhořelý pedagog v každodenním životě. Podíváme se zblízka na to, jak (mnohdy) nevědomky jdeme syndromu vyhoření naproti. V neposlední řadě si projdeme možnosti, co s tím můžeme dělat, pokud u sebe příznaky vyhoření pozorujeme. 

Nebudou chybět data z aktuálních výzkumů, projdeme si příběhy z praxe a vytvoříme tak příležitost se zamyslet, jak se můžete stát pedagogy, kteří myslí nejen na své děti a studenty, ale i sami na sebe.

Nabídka konkrétních a účinných technik a způsobů peagogického vedení ověřené spoluprací pedagoga s kolegy v oboru, školními psychology a výchovnými poradci. Osahem kurzu je můj program, který provede účastníky kurzu účinnými strategiemi, jak překonat chronický stres a zabránit syndromu vyhoření

  • Důležitost uvolnění stresu a případné zahlcení
  • Přijmutí obav a pochybností
  • Otevřenost k procvičování nových návyků
  • Identifikace vlastního cíle pegagoga/ účastníka kurzu
  • Mindfulness

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 12.12.2025, 14:00–17:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

AJ 381 Speaking games and activities in the classroom

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři se zaměříme na nejrůznější konverzační aktivity k zapojení různých úrovní pokročilosti žáků.Seminář představím praktické aktivity, které mohou učitelé zapojit do výuky. Účastníci si prakticky vyzkouší nejrůznější konverzační aktivity zaměřené na gramatiku, slovní zásobu, icebreakers, warmers a fillers. Představíme si také množství nejrůznějších užitečných zdrojů.

  • Icebreakers (45min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé aktivity „icebreaker“, které lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) studentů základních a středních škol.
  • Warmers (45 min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé aktivity „warmer“, které lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) studentů základních a středních škol.
  • Fillers  (45 min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé aktivity „filler“, které lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) studentů základních a středních škol.
  • Zaměření na slovní zásobu (90 min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé Speaking aktivity, které se zaměřují především na slovní zásobu, kterou lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) studentů základních a středních škol.
  • Zaměření na gramatiku (90 min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé Speaking aktivity, které se zaměřují především na gramatiku a které mohou být použity pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
  • Představení zdrojů užitečných při plánování lekcí (45 min)
    • Zde se podíváme na různé online zdroje, které mohou učitelé použít k plánování lekcí mluveného projevu nebo aktivit pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů. Podíváme se na různé stránky, budeme je sdílet a diskutovat o nich, kde mohou učitelé najít materiály a/nebo pracovní listy, které jim pomohou naplánovat si hodiny a řečnické aktivity.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 12.12.2025, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

D 178 KŘESŤANSTVÍ V PROMĚNÁCH 2000 LET

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Dušek
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Dějepis
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Posluchači budou seznámeni s okolnostmi vzniku křesťanství. Následně bude v mnoha souvislostech (dějinných, mocenskopolitických, filosofických, kulturně-civilizačních, uměleckých, vědeckých, ekonomických) popsán vnitřní vývoj a globální rozšiřování křesťanství včetně jeho současné podoby. Lektor k téma probere prostřednictvím prezentace s využitím audiovizuálních materiálů a ukázek.

Posluchači budou seznámeni s kulturně-historickým pozadím vzniku křesťanství, s cestou malé sekty v rámci judaismu k nejrozšířenějšímu náboženství světa. Bude osvětlen proces formování Nového zákona a jeho vztahu se Starým zákonem, popsána základní světonázorová struktura křesťanství včetně základních oblastí fundamentální teologie (ekleziologie, pneumatologie, eschatologie atd.) (3h)

Kromě výkladu stěžejních myšlenek, pojmů a výkladu procesu formování dogmat na (ekumenických) koncilech se budeme zabývat vnitřní diferenciací a postupným vznikem jednotlivých významných duchovních proudů v rámci křesťanství. (3h)

Dále bude pospán základní přehled dějin katolické církve s přihlédnutím k jejímu kulturně-civilizační vlivu na evropské i světové dějiny. Bude přiblížena základní osnova liturgického roku a osvětlen význam základních svátků a rituálů. (2h)

Lektor bude výklad doplňovat multimediálními prezentacemi k dané problematice a posluchači si odnesou řadu odkazů ke stažení zajímavých a přínosných materiálů na webu lektora.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 15.12.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 722 Nevhodné chování žáků, jak rozklíčovat, co za tím je a co s tím

Lektor/ka kurzu
Mgr. Barbora Oyawale
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář přiblíží důvody možného problematického chování dětí, vysvětlí jejich pohnutky a motivy a rozkryje cíle, které jsou klíčem k motivaci chování a návodem, jak pracovat na změně nevhodného chování dětí a dodržování nastavených pravidel.

Techniky, aktivity: interaktivní forma přednášky, poradenské kazuistiky, příklady z praxe, modelové situace

  • Vhodné výchovné styly a komunikační techniky (2 hod.)
  • Dynamika problémového chování dětí (1 hod.)
  • Intervenční strategie (1 hod.)
  • Tresty a logické důsledky (1 hod.)
  • Analýza příkladů z praxe s implementací získaných dovedností (1 hod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 16.12.2025, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

PP 747 Mluvme jazykem čísel: Úvod do datové gramotnosti

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení
Předmět
Informatika
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz poskytuje srozumitelný a praktický úvod do datové gramotnosti a základních principů práce s daty. Účastníci se naučí, jak se v datech orientovat, jak je připravit k analýze a jak z nich získat smysluplné závěry. Klíčovým tématem je průzkumová analýza dat (EDA – Exploratory Data Analysis), která pomáhá nahlédnout do struktury dat pomocí číselných a grafických ukazatelů. Účastníce a účastníci dále pochopí, jak správně interpretovat vztahy mezi proměnnými, především prostřednictvím korelace a kontingenčních tabulek.

Kurz zahrnuje kombinaci výkladu, praktických ukázek a řízené práce s datovými soubory, vždy s důrazem na porozumění základním principům a na rozvoj kritického myšlení. Výuka je vedena interaktivní formou, která podporuje diskuzi a propojení statistického uvažování s výukovou praxí účastníků.

  • Úvod do datové analytiky – proč a jak přemýšlet o datech
  • Technické seznámení s daty – typy proměnných, chybějící hodnoty, datové typy
  •  Průzkumová analýza dat (EDA): číselné charakteristiky, práce s jednotlivými typy proměnných
  • Průzkumová analýza dat (EDA): grafické techniky – histogramy, krabicové grafy, sloupcové a koláčové grafy
  • Analýza vztahů mezi proměnnými – korelace, kontingenční tabulky, souvislosti mezi kategoriálními a spojitými proměnnými
  • Vizualizace vztahů mezi proměnnými
  • Základy práce s daty v softwaru (přednostně R, případně Excel)
  • Závěrečná reflexe a diskuse

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 18.12.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 382 Practical use of A.I. in the classroom

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento seminář zkoumá transformační potenciál nástrojů a technologií AI ve výuce anglického jazyka pro dospívající a dospělé. Jak se AI rychle vyvíjí, její aplikace ve vzdělávání se stávají stále dostupnějšími a nabízejí učitelům inovativní způsoby, jak obohatit vzdělávací zkušenosti. Seminář klade důraz na praktické a hands-on přístupy, které ukazují, jak lze AI plynule integrovat do každodenních lekcí s cílem zvýšit zapojení studentů, personalizovat učební cesty a zlepšit jazykové dovednosti v oblasti čtení, psaní, mluvení a poslechu.

Účastníci získají přehled o tom, jak efektivně používat AI nástroje ve třídě, nejen jako samostatné zdroje, ale jako dynamické, interaktivní prvky výukového procesu. Během semináře se pedagogové seznámí s AI technologiemi, zažijí je z pohledu studentů a procvičí si navrhování aktivit obohacených o AI, které odpovídají různorodým vzdělávacím potřebám.

1. Úvod do AI ve vzdělávání 45 min

Tato část poskytuje přehled o umělé inteligenci a její roli ve vzdělávání, zdůrazňuje, jak transformuje výuku jazyků. Účastníci se seznámí s tím, co AI je, včetně základů jako strojové učení a zpracování přirozeného jazyka, a prozkoumají klíčové AI nástroje dostupné pro výuku angličtiny. Tato část pokrývá adaptivní výukové platformy, asistenty při psaní, nástroje na rozpoznávání řeči, gamifikované aplikace a nástroje na generování obsahu, které ukazují jejich praktické využití ve třídě.

2. Asistenti psaní využívající AI 45 min

Zaměřeno na zlepšení dovedností v psaní, tato část pokrývá AI nástroje jako Grammarly a Quillbot, které poskytují návrhy na psaní v reálném čase. Učitelé si vyzkoušejí používání těchto nástrojů, aby pomohli studentům s vlastní úpravou jejich práce, zlepšením gramatiky, stylu a slovní zásoby. Součástí je i praktické cvičení na používání AI pro efektivní hodnocení a zpětnou vazbu k esejím, což snižuje zátěž učitelů a zároveň zvyšuje úroveň učení studentů.

3. Zlepšení dovedností v mluvení a výslovnosti 45 min

Účastníci objeví aplikace AI pro procvičování mluvení a výslovnosti, jako jsou ELSA Speak a Google Speech-to-Text. Tyto nástroje analyzují vzorce řeči a poskytují okamžitou zpětnou vazbu, což je ideální pro mluvní aktivity ve třídě. Učitelé se zapojí do praktického procvičování, kde nastaví interaktivní cvičení na mluvení, která budují sebevědomí a zlepšují plynulost.

4. Poslech a čtení s porozuměním s využitím AI 45 min

Tato část ukazuje, jak AI může generovat personalizované úkoly na poslech a čtení s porozuměním. Nástroje jako ChatGPT mohou rychle vytvořit otázky přizpůsobené úrovni, zatímco platformy řízené AI přizpůsobují zvukový obsah úrovni znalostí studentů. Učitelé se naučí navrhovat cvičení na porozumění, která cílí na klíčové dovednosti a zlepšují jejich schopnost poskytovat poutavá a přístupná cvičení na čtení a poslech.

5. Gamifikace učení s využitím AI 45 min

Platformy pro kvízy s podporou AI, jako jsou Kahoot, Quizlet a Blooket, přinášejí do učení prvky hry, čímž dělají lekce interaktivnějšími a zábavnějšími. Účastníci se naučí vytvářet adaptivní kvízy a hry, které udržují studenty v zapojení a poskytují hodnotnou praxi. Tato část zahrnuje praktickou tvorbu her s vylepšením AI a použití AI analytiky pro informování o výukových strategiích.

6. Řízení třídy a hodnocení 45 min

Tato část se zaměřuje na využití AI pro efektivní řízení třídy a hodnocení. Učitelé prozkoumají nástroje, které automatizují hodnocení a poskytují zpětnou vazbu v reálném čase, jako například AI vylepšenou analytiku Google Classroom. Účastníci si vyzkouší navrhování rychlých automatizovaných hodnocení a použití dat z AI pro sledování pokroku studentů, což jim pomůže přizpůsobit lekce a zaměřit se na nedostatky.

7. Tvorba interaktivních lekcí s AI 45 min

Účastníci se naučí, jak využít AI k vytvoření dynamického a interaktivního obsahu lekcí, jako jsou dialogy, čtecí pasáže a seznamy slovní zásoby. Tato část zahrnuje využití AI generovaných obrázků, textu a zvuku v prezentacích, čímž se lekce stávají poutavějšími a přizpůsobitelnějšími. Učitelé si vyzkouší navrhování lekcí s AI generovanými materiály, které zvyšují zájem a zapojení studentů.

8. Scénáře z reálného světa a řešení problémů 45 min

V této závěrečné části účastníci aplikují své poznatky navržením a vedením mini-lekcí s využitím AI nástrojů. Důraz je kladen na reálné scénáře ve třídě, včetně řízení AI aktivit a řešení běžných problémů. Sezení končí skupinovou diskusí o strategiích pro hladkou implementaci, což zajišťuje, že si pedagogové odnesou praktická řešení pro zavedení AI do své výuky.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 19.12.2025, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

BI 165 Hledej, šmudlo aneb badatelsky orientovaná výuka v biologii

Lektor/ka kurzu
Mgr. Milan Junášek
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Předmět
Biologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář seznámí účastníky s pojmem Badatelsky orientovaná výuka a jejím uplatněním ve výuce biologie na 2. stupni ZŠ a na SŠ. Na konkrétních příkladech z praxe si účastníci udělají ucelený obrázek o tématu a odnesou si řadu nápadů pro svoji vlastní výuku. Nebudou chybět ani skupinové aktivity k hlubšímu pochopení problematiky.

  • Úvod – představení lektora a tématu, definice BOV, různé úrovně a příklady (1 hod.)
  • Využití BOV v biologii, výhody a nevýhody, náročnost pro učitele – sdílení zkušeností účastníků (1 hod.)
  • Skupinová aktivita – rychlá didaktická rozcvička, debata (1 hod.)
  • Příklady BOV z praxe ZŠ a SŠ – zoologie, botanika, geologie, antropologie, etologie a další (2 hod.)
  • Přestávka (30 min.)
  • Další náměty na BOV, komplexnější projekty (především na SŠ) (1 hod.)
  • Odkazy, tipy a triky, výhled do budoucna, workshop (1 hod.)
  • Závěrečná reflexe, diskuse, zpětná vazba (1 hod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 05.01.2026, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 723 Proč jsou dnešní děti tak emočně ,,křehké“ a jak je podpořit

Lektor/ka kurzu
Mgr. Barbora Oyawale
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, vychovatelé školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář přiblíží důvody vedoucí k ,,emoční křehkosti“ dnešní generace dětí z pohledu neurobiologického a psychologického, vysvětlí, proč má dnešní dětská generace snížené sociálně-psychologické kompetence a přiblíží, jak zlepšovat a posilovat sociálně-emoční dovednosti dětí.

Techniky, aktivity: interaktivní forma přednášky, poradenské kazuistiky, příklady z praxe, modelové situace.

  • Neurobiologický pohled na dnešní ,,emoční křehkost“ dětí (1 hod.)
  • Jak zvyšovat sebevědomí dětí (1 hod.)
  • Podpora dětí v překonávání překážek, dodávání odvahy (1 hod.)
  • Analýza příkladů z praxe s implementací získaných dovedností (1 hod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 06.01.2026, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

PP 727 Aktivní učitel - Vyučovací hodiny s využitím techniky II

Lektor/ka kurzu
Mgr. Lukáš Javorek
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento kurz je možné absolvovat i bez předchozí účasti na 1. části.

Umíte již používat výstřižky, tvořit osmisměrky a křížovky a chcete umět více pro přípravu do vyučovací hodiny a nevadí vám registrovat si účty, které jsou zadarmo a nebojíte se instalovat programy?Přihlas se na tento seminář. Ukážeme si pár tipů v operačním systému windows.Digipad využijeme pro prezentaci a nahrávání práce. Pro tvorbu plakátů a jednoduché grafiky využijeme Canvu. Pro tvorbu aktivit využijeme Learning Apps. Zkusíme jednoduše využít google účet – Disk Google pro sdílení souborů a YouTube pro vyhledávání a nahrávání videí. Google účet také využijeme pro tvorbu aktivit z flippity – Quizz, Breakout,Videa si vyzkoušíme upravit v CapCut. Představíme si programy Open Board a Tarsii. Quizziz si ukážeme více do hloubky. Pro práci s PDF formátem využijeme PDF Creator a pro tvorbu přípravy na vyučovací hodinu využijeme ScioBota.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 6.1. a 13.1.2026, 14:00–17:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 284 Psychiatrické minimum pro pedagogické pracovníky aneb když za nás myslí nemoc - webinář

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vzdělávací akce je vypracován pro pedagogické pracovníky na 2. stupni základních škol a na všech typech středních škol. Jedná se o jednodenní vzdělávací akci realizovanou odbornou přednáškou. Odborná přednáška má převážně výkladově-diskuzní formu. Doplněna je krátkými aktivizačními a opakovacími aktivitami, probíhajícími v průběhu jednotlivých témat – dotazy na probranou látku, výběr správné odpovědi, odůvodnění správné odpovědi.

  • Úvod, základy psychiatrické terminologie a základní příznaky duševních chorob.  Časová dotace 45 minut
  • Přehled klinických stavů část 1 – úzkostné poruchy u dětí a dospívajících,

deprese u dětí a dospívajících, bipolární porucha a schizofrenie s časným začátkem.  Časová dotace 45 minut

  • Přehled klinických stavů část  2 - poruchy příjmu potravy u dětí a dospívajících, poruchy autistického spektra,  ADHD, závislosti a sebepoškozování. Časová dotace 45 minut
  • Přehled terapie a závěrečné shrnutí:  psychofarmaka, psychoterapie.
  • Role pedagogických pracovníků při zvládání duševních chorob dětí a dospívajících, prostor pro dotazy, diskuze.  Časová dotace 45 minut

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 07.01.2026, 8:30–11:45

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

PP 756 Zvyšování odolnosti a práce se stresem (mindfulness)

Lektor/ka kurzu
Ing. Tomáš Rygl
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Co vás čeká?

1. Přínos základních emocí - formou workshopu si představíme základní emoce a jejich přínos pro náš život. Přidáme poznatky českých a zahraničních psychologů a psychoterapeutů.
2. Zpracování emocí a jejich regulace:
- Vyzkoušíme si různé dechové techniky, práce se smysly, meditace všímavosti. Cílem je zažít a odnést si funkční nástroje do svého života.
- Technika focusing - proces, ve kterém klient zaměřuje pozornost na určitý druh svého tělesného uvědomění.

Účastník zážitkově orientovaného workshopu se naučí základům mindfulness, které může začít aplikovat v každodenním životě. Techniky mindfulness jsou vhodné pro zvyšování odolnosti vůči stresu, zvyšování pozornosti a koncentrace. Pracovníci tak budou více uvědomělí a budou lépe umět pracovat s napětím.

  • Icebreak
  • Tréning se smysly
  • Práce s dechem a pozorností
  • Všímavý oběd, všímavá procházka
  • Bodyscan a práce s tělem
  • Psychohygiena

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 09.01.2026, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 380 Situace české literatury po roce 1989

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Český jazyk
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Důsledky pádu železné opony na českou literaturu a literární život

Periodizace období po roce 1989 z hlediska nakladatelských strategií

Základních tendence české prózy po roce 1989

Dominantní umělecké prostředky a postupy využívané v současné české próze

Projevy postmodernismu v české literatuře

Techniky a metody: PPT prezentace, výklad, analýza, syntéza

Blok č.1, časová dotace 90 min.

  • Uvedení do širšího společensko-politického a kulturního kontextu změn v literatuře a v literárním životě po roce 1989
  • Vysvětlení specifického postavení české literatury a obeznámení s jevy současného literárního života (literární časopisy, literární ceny a ankety, autorská čtení, nakladatelské strategie)

Blok č.2, časová dotace 90 min.

  • Charakterizace a definování jednotlivých proudů české prózy po roce 1989
  • Projevy postmodernismu v české literatuře

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 12.1.2026, 08:00–11:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

ČJ 379 Nová média ve výuce českého jazyka a literatury: Kreativita, kritické myšlení a praktické aplikace

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Český jazyk
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz nabízí učitelům 2. st. základních škol a středních škol komplexní pohled na možnosti integrace moderních technologií do výuky českého jazyka a literatury. Kurz se zaměřuje jak na teoretické koncepty (např. hypertext, remediace, kolektivní inteligence), tak na praktické dovednosti. Účastníci se seznámí s nástroji pro tvorbu interaktivních textů, s možnostmi využití digitálních her ve výuce literatury, s generativními nástroji pro tvorbu poezie a s principy fungování velkých jazykových modelů. Důležitou součástí kurzu je kritická reflexe vlivu digitálních médií na společnost a na žáky. Pozornost bude zaměřena také na aktuální otázku: Jak digitální čtení ovlivňuje čtenářské dovednosti, motivaci a celkový vztah k literatuře u dětí a dospívajících? Budou prozkoumány výhody i rizika a nabídnuty strategie, jak s těmito trendy pracovat ve školním prostředí. Účastníci se naučí, jak vést žáky k bezpečnému a zodpovědnému využívání online zdrojů a jak hodnotit jejich důvěryhodnost; získají také tipy na konkrétní aktivity a projekty s ověřenými online zdroji pro předmět český jazyk a literatura.

  • Úvod do problematiky nových médií (1 hodina)
  • Interaktivní texty a jejich tvorba (1 hodina)
  • Digitální hry a literatura (1 hodina)
  • Poezie a digitální nástroje pro její tvorbu (1 hodina).
  • Čtení v digitálním věku (1 hodina)
  • Závěrečná diskuze, prezentace výsledků práce, reflexe (1 hodina)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 12.01.2026, 09:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

ČJ 365 Specifika výuky českého jazyka žáků - cizinců

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, asistenti pedagoga
Předmět
Český jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz se zaměřuje na možnosti využití vybraných metod a postupů ve výuce češtiny pro cizince. Většina z nich rozvíjí čtenářskou gramotnost chápanou jako schopnost porozumět psanému textu, přemýšlet o něm a používat jej k dosahování určitých cílů, k rozvoji vlastních schopností a vědomostí a k aktivnímu začlenění do života společnosti. Vybrané metody slouží ve výuce češtiny pro cizince nejen k motivaci a rozvoji psaní a mluvení, nezbytných k běžnému dennímu kontaktu, ale i k úspěšnému testování znalostí a složení zkoušek.

  • Alternativní metody výuky (obecně)
  • Metody pro podporu čtenářských dovedností
  • Metody pro podporu psaní
  • Výuka konverzace
  • Testování 

Seminář je vhodný i pro učitele základních škol. Pro tuto cílovou skupinu nicméně není akreditován.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 12.01.2026, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

M 347 Využití úloh z rekreační matematiky ve výuce

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Předmět
Matematika
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Rekreační matematika je někdy obtížně definovatelná oblast matematiky, která v sobě skrývá množství velmi různorodých témat a na ně navázaných matematických úloh, u nichž mnohdy žáci nejsou na první pohled schopni identifikovat matematiku tak, jak ji mají zažitou. O to atraktivnější se mohou úlohy pro žáky jevit. Zároveň mají úlohy z rekreační matematiky veliký potenciál žáky zaujmout a přilákat k hlubšímu studiu matematiky, k touze nalézt strukturu či pravidlo, jehož část vidí a využívají při řešení konkrétní úlohy.

Součástí akce bude představení několika oblastí, které můžeme řadit k rekreační matematice, konkrétně se jedná o logické hádanky, úlohy založené na kombinatorickém myšlení, skládání geometrických obrazců, magické grafy a karetní triky. U každé z oblastí budou mít účastníci možnost si některé úlohy sami vyzkoušet a nabyté zkušenosti poté zúročit v další části této akce, která bude zaměřena na možnosti modifikací úloh z jednotlivých oblastí tak, aby byly vhodné pro využití v nejrůznějších situacích – ať už pro zapojení žáků, kteří nejsou primárně matematicky zaměřeni, pro zabavení žáků s rychlejším tempem a vyššími nároky na obtížnost úloh, nebo pro efektivnější využití hodin, v nichž už žáci odmítají být příliš aktivní (předvánoční hodiny a podobně).

  • Co může být rekreační matematika, drobné historické okénko (1 hod)
  • Logické hádanky – lháři, pravdomluvci, zebry a další (1 hod)
  • Kombinatorické a pravděpodobnostní myšlení – jednoduchý princip, nečekaný výsledek (1 hod)
  • Geometrické obrazce a jejich skládání Eukleidovské až Esherovské (1 hod)
  • Magické čtverce, šestiúhelníky a další objekty (1 hod)
  • Karetní triky – odhalování a skrývání kouzla (1 hod)
  • Inspirace v literatuře a možnosti modifikací a tvorby vlastních verzí úloh (2 hod)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 14.01.2026, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 298 Od skupinové práce ke kooperativnímu učení - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, asistenti pedagoga
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář nabízí účastníků krátký náhled do Komenského didaktických zásad, rozděluje výukové metody z několika hledisek, nabídne pohled do obecných zásad interaktivní výuky se zdůrazněním změny role učitele. V praktických dovednostech (třífázový rozhovor) si účastníci ověří, k jakým cílům vede vzájemná spolupráce žáků, vyvodí si tvorbu, pravidla
a role žáků při práci ve skupině i kritéria hodnocení skupinové práce. V praktických činnostech (soustředné kruhy, překřížené skupiny, bzučící skupiny, metoda barevných papírů + I.N.S.E.R.T.) vyvozují znaky a výhody kooperativního učení pro žáka i učitele.

  • Komenského didaktické zásady – 20 min.
  • Obecné zásady interaktivní výuky – 25 min
  • Změna role učitele v době kurikulární reformy školství – 45 min
  • Přestávka 30 minut
  • Spolupráce učitelů i žáků jako prostředek k rozvoji klíčových kompetencí a zvýšení efektivity výchovně vzdělávacího procesu – 45 min
  • Skupinová práce – pravidla, role, kritéria hodnocení – 90 min
  • Přestávka 30 minut
  • Kooperativní učení – obecné zásady, role učitele i žáka při kooperativním učení, hodnocení – 90 min
  • Přestávka 30 minut
  • Výhody a nevýhody skupinové práce a kooperativního učení – 45 min

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 14.01.2026, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

FY 150 Zdravotnické přístroje fyzikální principy a aplikace

Lektor/ka kurzu
Ing. Leoš Tejkl, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času
Předmět
Fyzika
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz poskytne účastníkům ucelený přehled o moderních zdravotnických technologiích s důrazem na jejich fyzikální základy a praktické využití v lékařství.

  • Základy a opakování fyziky a biologie (2 hodiny)
  • Diagnostické zdravotnické prostředky (2 hodiny)
  • Terapeutické zdravotnické prostředky (2 hodiny)
  • Zobrazovací systémy v medicíně (2 hodiny)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 15.1.2026, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 757 Prevence a řešení potíží v kyberprostoru s akcentem na kyberšikanu.

Lektor/ka kurzu
PhDr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Problematika užívání kyberprostoru žáky a studenty ve škole či mimo školu se stává více a více palčivějším negativním fenoménem, který zaměstnává nejen rodiče, ale především pedagogy, školní psychology nebo preventisty. Virtuální prostor skýtá pro žáky mnoho výhod, ale bohužel také velkou část rizik, o jejichž předcházení, včasném záchytu a efektivním řešení by měl mít základní přehled každý pedagog.

Vysvětlíme si různé typy rizikových projevů v kyberprostoru, jako je Kybergrooming, Webcamtrolling, Sexting, Happy slapping, Hoax a další fenomény, které jsou v dnešní době velmi aktuální a mohou se u žáků vyskytnout. Samozřejmě neopomeneme základní informace o sociálních sítích, které naprostá většina žáků a studentů denně využívá a bohužel také zneužívá nebo se prostřednictvím jich stává jejich obětí.

Hlavní zřetel bude kladen na problematiku kyberšikany, u které si vysvětlíme mechanismus jejího vzniku, její fáze, základní typy a především její prevenci, diagnostiku a adekvátní řešení.

Škola by se měla k výskytu kyberšikany (nebo jiných „kyber“ útoků) postavit čelem vždy – jak v případě, že k ní dochází v době výuky (resp. na půdě školy), tak i když probíhá mimo ni. V prvním případě existují ucelené postupy, kterých by se měla každá škola držet. V případě druhém je doporučeno pracovat s kolektivy, kde ke kyberšikaně dochází, protože naprostá většina případů kyberšikany souvisí s reálnými vztahovými potížemi (agrese, nepřátelství, šikana) ve třídě i mimo virtuální prostor.  

Seminář obsahuje jednak teoretická východiska problematiky užívání kyberprostoru žáky, na straně druhé budou účastníci seznámeni s ukázkami konkrétních aktivit – detailně si vysvětlíme některé techniky, přímo použitelné při prevenci, diagnostice nebo řešení projevů rizikového chování u žáků a studentů spojeného s používáním kyberprostoru.

Probereme si také konkrétní kazuistiky z praxe, při kterých se reálná kyberšikana řešila.

Lektor jakožto školní psycholog a preventista se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu. 

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 15.1.2026, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 64 Nebojte se Rka: Praktická statistika a základy programování v R pro učitele

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času
Předmět
Informatika
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz je určen pro učitele středních škol, kteří si chtějí osvojit základy práce ve statistickém software R. Účastníci se naučí základy programování v R a získají praktické dovednosti v oblasti analýzy dat. Výuka probíhá formou interaktivního praktického semináře. Účastníci si přinesou vlastní laptopy (Před kurzem prosím nainstalovat R a R Studio: 1. https://cran.r-project.org  ; 2. https://posit.co/download/rstudio-desktop/ ). Lekce jsou vedeny s důrazem na porozumění základním principům skriptování, ovládání prostředí RStudia a práci s datovými soubory.
Kurz využívá výhradně otevřený (neplacený) software a je vhodný i pro úplné začátečníky bez předchozí zkušenosti s programováním.

  • Úvod do prostředí R a RStudio – orientace v prostředí, nastavení adresářů, skripty vs. Konzole
  • Základy programování v R – objekty, proměnné, práce s „kalkulačkou“, typy statistických proměnných
  • Logické operace, práce s chybějícími hodnotami, grafy funkcí
  • Datové tabulky (data.frame) – jejich vytváření, pojmenovávání proměnných, přehled funkcí pro explorativní analýzu dat
  • Seznamy (listy) a jejich využití v analýze dat, práce s balíčky (knihovnami)
  • Import a export dat – načítání a ukládání objektů, práce s clipboardem, základy editace dat v R

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 16.01.2026, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 730 Učitelská psychohy(gi)ena

Lektor/ka kurzu
Mgr. Milan Junášek
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář se zamýšlí nad problematikou snížení hladiny stresu a udržení duševní pohody a rovnováhy u lidí pracujících ve školství. Metodami, které budou vyžadovat určitou míru zapojení účastníků, se pokusí čelit ohrožení syndromem vyhoření, kterému jsou pracovníci ve školství neustále vystaveni. Představí trochu jiné úhly pohledu na nejčastější problémy běžného učitele a techniky, jak jim o něco lépe čelit. Vychází z myšlenky, že být vyhořelý učitel není jakýsi abstraktní strašák, ale běžná realita velké části nás pedagogů, která ovšem nikterak nemusí snižovat jejich kvality. Neklade si otázku, jak nevyhořet, ale jak dál, když už vyhořelí jsme.

  • Úvod – seznámení, anketa mezi účastníky, její následný rozbor ( 1 hod.)
  • Vymezení tématu a pojmů, nastavení vzájemné komunikace a klimatu během semináře (1 hod.)
  • Postřehy autora k tématu, příklady z praxe, modelové situace a jejich rozbor (2 hod.)
  • Vlastní zkušenosti účastníků, rozbor a debata (1 hod.)
  • Anketa č. 2, pokračování debaty o zkušenostech účastníků  (2 hod.)
  • Shrnutí, závěrečná reflexe, zpětná vazba (1 hod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 19.1.2026, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 399 Teaching mixed ability classes

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento seminář se zaměřuje na strategie a praktické přístupy specificky uzpůsobené pro učitele angličtiny pracující s třídami s různou úrovní pokročilosti, kde mají studenti odlišné úrovně jazykové znalosti, dovedností a učebních potřeb. Pedagogové se seznámí s efektivními technikami pro diferenciaci výuky, zvládání dynamiky třídy a zajištění zapojení a přiměřené výzvy pro všechny studenty v jejich učení angličtiny. Seminář pokryje klíčové metody, jako jsou flexibilní skupinování, personalizované úkoly a strukturovaná podpora, aby vyhovovaly různorodým žákům. Účastníci se zapojí do praktických aktivit navržených pro lekce anglického jazyka, vyvažujících potřeby pokročilých i slabších studentů. Naučí se také, jak využívat data z hodnocení k informování o výuce. Cílem je vybavit učitele angličtiny nástroji a sebevědomím pro vytvoření inkluzivního a podpůrného vzdělávacího prostředí, které maximalizuje potenciál každého studenta na jejich cestě za osvojováním jazyka.

1. Úvod do tříd s různou úrovní pokročilosti (90 minut)
V tomto úvodním segmentu získají účastníci komplexní přehled o třídách s různou úrovní pokročilosti v kontextu výuky anglického jazyka. Tato část definuje skupiny s různou úrovní pokročilosti a diskutuje výhody a výzvy spojené s výukou studentů s různou úrovní jazykových znalostí. Pedagogové se seznámí s teoretickými rámci, včetně diferencované výuky a jejího významu v kontextu tříd s různou pokročilostí, a s klíčovými teoriemi osvojování jazyka a stylů učení. Dále se tato část zaměří na efektivní hodnoticí techniky k vyhodnocení jazykových úrovní studentů a identifikaci individuálních učebních potřeb, s důrazem na formativní i sumativní hodnocení vhodné pro různorodé třídy.

2. Strategie diferenciace (45 minut)
Tento segment se zaměřuje na výukové strategie, které mohou učitelé angličtiny využít k diferenciaci obsahu, procesu a produktů ve svých lekcích. Účastníci prozkoumají metody jako flexibilní skupinování, učební stanoviště a vrstevnaté aktivity, které vyhovují různorodým žákům. Tato část také představí různé zdroje a nástroje—od textů a multimédií po online platformy—které mohou podpořit diferencovanou výuku a zlepšit učební zážitky pro všechny studenty.

3. Praktická aplikace: Plánování lekcí (90 minut)
V tomto praktickém workshopu budou účastníci navrhovat diferencované plány lekcí, které zohledňují potřeby studentů na různých úrovních pokročilosti. Důraz bude kladen na vytváření zajímavých aktivit vhodných pro různé studenty, aby byli všichni žáci náležitě podpořeni i vyzváni. Po vytvoření svých plánů se účastníci zapojí do zpětnovazební relace, kde budou sdílet své návrhy a poskytovat konstruktivní kritiku pro zdokonalení svých výukových přístupů.

4. Techniky řízení třídy (45 minut)
Tento segment se zaměří na efektivní techniky řízení třídy přizpůsobené pro třídy s různou úrovní pokročilosti angličtiny. Učitelé budou diskutovat techniky pro udržení pořádku a zapojení mezi různorodými žáky, se zdůrazněním důležitosti podpory mezi vrstevníky a spolupráce. Tato část se bude také zabývat běžnými behaviorálními výzvami ve třídách s různou pokročilostí a vybaví učitele praktickými řešeními pro efektivní zvládání těchto problémů.

5. Praktická aplikace: Implementace strategií (45 minut)
Účastníci se zapojí do simulačních aktivit, které jsou navrženy k procvičování implementace diskutovaných diferencovaných strategií. Tato interaktivní zkušenost umožní pedagogům procházet konkrétními výzvami, kterým čelí ve třídách s různou úrovní pokročilosti, a rozvíjet tak sebevědomí a kompetence při aplikaci nově získaných dovedností v reálných scénářích ve třídě.

6. Sdílení osvědčených postupů a zdrojů (45 minut)
V této spolupracující části budou účastníci sdílet své zkušenosti s tím, jaké strategie se jim v jejich třídách s různou úrovní pokročilosti osvědčily a které naopak ne. Učitelé budou diskutovat o výzvách, kterým čelili, a jak upravovali své přístupy. Navíc budou sdíleny online zdroje a nástroje na podporu diferencované výuky, čímž se posílí vzájemné praktiky a vytvoří se kolektivní banka zdrojů pro budoucí využití.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 23.01.2026, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Z 132 Cestopisy a vše z cest

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Předmět
Zeměpis
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Všichni, kdo cestovali a snad i cestují daleko mino naši společnost mají nutkavou potřebu zanechat o tom jakoukoli zprávu. Od nepaměti se cestovatelé, obchodníci, misionáři, jacíkoli šiřitelé své vlastní kultury snaží dostat co nejdále a přinést odtamtud cokoli z materiální i duchovní kultury. Všech z cest lze členit na cestopisy, jazykové práce, zprávy, kroniky, cestovatelské počiny stejně jako články, vyprávění, obrazy, filmy. Za první cestopis považujeme Milion Marka Póla.

Součástí kurzu je přiblížení podob jednotlivých skupiny dokumentů, srovnat jak v rámci skupiny dokumentů diachronicky, synchronicky, také porovnat jednotlivé dokumenty mezi sebou a poukázat na některé zajímavé a jejich kulturní přesah.

  • Jsou cestopisy literatura? – 1 hodina
  • Jaké známe cesty a kam – 1 hodina
  • Prvotní dokumenty s s tematikou mimo vlastní kulturu – 1 hodina
  • Klasifikace dokumentů – 1 hodina
  • Jazykové dokumenty – 1 hodina
  • Obrazy a jejich tvůrci – 1 hodina
  • Literatura a cestopisy – 1 hodina

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 23.01.2026, 08:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 729 CLIL?? To chce CLID!

Lektor/ka kurzu
Mgr. Milan Junášek
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář seznámí účastníky s fenoménem CLIL (Content and Language Integrated Learning neboli Integrovaná výuka předmětu a cizího jazyka) a možnostmi jeho využití ve výuce přírodovědných a technických předmětů. Pomůže rozptýlit obavy z jeho zavádění a ukázat jeho potenciál v obohacení portfolia předmětů, smysluplné tandemové výuky či jazykového vzdělávání pedagogů. Chybět nebudou tipy a zkušenosti z praxe.

  • Úvod – představení lektora a pojmu CLIL - co je a co není, historie, příklady ze zahraničí (1 hod.)
  • Zavádění CLIL v ČR - specifika, překážky, možnosti řešení, příklady zajímavých projektů (1 hod.)
  • Příklady materiálů, didaktických postupů plánů výuky apod. - aktivita (1 hod.)
  • Představení projektů lektora a sdílení jeho zkušeností, diskuse (2 hod.)
  • Přestávka (30 min.)
  • Možnosti tandemové výuky a mezipředmětových vztahů - skupinová aktivita: Tvorba didaktických materiálů (2 hod.)
  • Závěrečná reflexe, zpětná vazba (1 hod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 26.01.2026, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 707 Agresivita ve třídě – Prevence, minimalizace a řešení krizových situací

Lektor/ka kurzu
Mgr. Kamil Novák
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Agresivita ve školním prostředí je závažným problémem, který může negativně ovlivnit klima třídy, vztahy mezi žáky i samotný vzdělávací proces. Tento kurz se zaměřuje na porozumění příčinám agresivního chování, efektivní strategie prevence a metody, jak minimalizovat projevy agrese ve třídě. Účastníci se naučí rozpoznávat varovné signály, využívat osvědčené pedagogické přístupy k udržení pozitivního klimatu a získají praktické dovednosti pro zvládání krizových situací. Kurz zahrnuje interaktivní prvky, modelové situace a konkrétní doporučení pro učitele a pedagogické pracovníky.

Obsah kurzu:
✔ Příčiny agresivního chování a jeho projevy
✔ Preventivní opatření k minimalizaci agresivity ve třídě
✔ Efektivní strategie řízení třídy a budování pozitivního klimatu
✔ Jak reagovat na agresi – deeskalační techniky a krizová intervence
✔ Práce s emocemi – učitel i žáci
✔ Komunikace s rodiči a školním poradenským pracovištěm

Kurz je určen pro všechny pedagogické pracovníky, kteří chtějí získat užitečné nástroje pro práci s agresivitou ve třídě a přispět k bezpečnému a respektujícímu prostředí ve škole.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 5.2.2026, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 728 Jak na účelnou zpětnou vazbu a slovní hodnocení

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tomáš Ficza
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář se soustředí na alternativy k sumativnímu hodnocení. Během kurzu se účastníci seznámí s možnostmi, jak žáky hodnotit pro budoucnost a jak správně uchopit cílenou formativní zpětnou vazbu. Důležitou součástí je také praktický nácvik slovního hodnocení a jak dávat pozitivní i negativní zpětnou vazbu tak, aby žáky skutečně posunula.

Seminář je vhodný i pro pedagogy 1. stupně a může jim pomoct při plánovaném přechodu na slovní hodnocení.

  • Úvod, seznámení, vymezení pojmu sumativní hodnocení, formativní hodnocení, slovní hodnocení
  • Jak poskytovat kvalitní a formativní zpětnou vazbu
  • Jak na žákovské hodnocení a jak podpořit kvalitní sebehonocení
  • Příklady z praxe, diskuze

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 12.2.2026, 8:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 759 Základy sociální psychologie pro pedagogické pracovníky.

Lektor/ka kurzu
PhDr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Třída a škola jsou velké a důležité sociální systémy (skupiny), kde se žák/student nebo pedagog chtě nechtě socializuje. Základní poznatky o žácích s hlediska sociální psychologie by měly být pro pedagogy klíčové.

Vysvětlíme si základní pojmy v sociální psychologii, jako je skupina (jejich vznik, dělení a další specifika), socializace, sociální normy, sociální role, vztahy ve skupině, sociální učení a další. Každé společenství lidí je pro všechny jedince nositelem naplnění důležitých potřeb, ale bohužel také nositelem nebezpečí či nepříjemných zkušeností a pocitů.

Na základě vědomosti základních ovlivňujících sociálních a socializačních faktorů u žáků (ale také u pedagogů a rodičů) může edukovaný pedagog lépe realizovat prevenci, včasnou diagnostiku či adekvátní řešení vzniklých potíží.

Lektor jakožto psycholog se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu. 

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

  • Vymezení oboru sociální psychologie její využití v pedagogice – o čem vlastně pojednává – zabývá se specifiky jednotlivých jedinců v kontextu skupiny (třída, škola) a společnosti (vzdělávací a výchovný proces). 0,5 hod
  • Základní pojmy v sociální psychologii (skupina, společnost, sociální potřeby, sociální role, norma, odlišnost, chování ve skupině aj.) 0,5 hod
  • Aplikace poznatků sociální psychologie ve vztahu k jednotlivému žákovi (začlenění versus vyčlenění do třídy, sociální role se svými silnými a slabými stránkami aj.) 1 hod
  • Aplikace poznatků sociální psychologie ve vztahu ke třídě a škole (hierarchie, zdravé a patologické sociální role, druhy skupin, fáze utváření skupin aj.) a využití těchto poznatků v lepším pochopení žáků (jejich sociálních potřeb a potíží) souvisejících v lepší prevenci, diagnostice a řešení potíží ve třídních kolektivech. 1 hod
  • Prevence, diagnostika a řešení jednotlivých druhů sociální patologie ve třídě a škole (rivalita, vyčlenění, ignorance, nepřátelství a další). 0,5 hod
  • Shrnutí, dotazy, zpětná vazba. 0,5 hod

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 13.02.2026, 09:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

AJ 400 Fluency in the classroom: getting teens to talk more

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento 8 hodinový workshop pro učitele anglického jazyka na středních školách je navržen tak, aby vybavil pedagogy praktickými strategiemi, které zapojí teenagery do mluvených aktivit, které upřednostňují plynulost před přesností. Část se zaměřuje na vytváření podpůrného prostředí, ve kterém se studenti cítí pohodlně při vyjadřování v angličtině, aniž by se obávali chyb. Učitelé prozkoumají interaktivní aktivity, hry a skupinové úkoly, které podporují spontánní používání jazyka, podporují interakci mezi vrstevníky a budují sebevědomí. Workshop zahrnuje praktické cvičení, kolaborativní plánování a tipy pro integraci těchto technik do každodenních lekcí, což zajišťuje, že studenti se nejen zapojují, ale také si užívají proces mluvení anglicky.

1. Úvod do plynulosti v jazykovém učení (45 min)

V této úvodní části se účastníci zaměří na význam plynulosti v jazykovém osvojování a její dopad na důvěru a komunikační dovednosti studentů. Tato část zdůrazní rozdíl mezi plynulostí a přesností a připraví půdu pro praktické aktivity zaměřené na zlepšení mluveného jazyka.

2. Ice-breakers a zahřívací aktivity (45 min)

Učitelé se zapojí do série zábavných ledoborců, které lze snadno implementovat ve třídě. Tyto aktivity pomohou navázat vztahy mezi studenty a vytvořit pohodlné prostředí pro mluvení. Účastníci se naučí, jak tyto zahřívací aktivity přizpůsobit různým věkovým skupinám a úrovním znalostí.

3. Interaktivní mluvící hry (45 min)

Tato část představí různé interaktivní mluvící hry, které podporují spontánní konverzaci a týmovou spolupráci. Učitelé prozkoumají hry jako "Dvě pravdy a lež" a "Rande naslepo", které mají za cíl podpořit rychlé myšlení a plynulost v uvolněném prostředí.

4. Sdílení zdrojů a spolupráce (45 min)

Účastníci budou mít příležitost sdílet své oblíbené zdroje, materiály a aktivity, které podporují plynulost. Tato kolaborativní část zahrnuje diskusi o efektivních učebních nástrojích, webových stránkách a aplikacích, které mohou zlepšit praxi mluvení ve třídě.

5. Aktivity založené na úkolech (45 min)

V této části se učitelé seznámí s přístupy založenými na úkolech, které se zaměřují na reálnou komunikaci. Naučí se, jak navrhovat úkoly, které povzbudí studenty k používání angličtiny v smysluplných kontextech, a podpoří plynulost prostřednictvím praktických scénářů, jako jsou rolové hry a řešení problémů.

6. Používání technologií k posílení praxe mluvení (45 min)

Tato část se zaměří na integraci technologií do mluvících aktivit. Učitelé se naučí o různých digitálních nástrojích, aplikacích a platformách, které mohou usnadnit praxi mluvení, včetně online diskusních fór, sdílení videí a jazykových výměn.

7. Vytváření prostředí pro plynulost ve třídě (45 min)

V této části účastníci proberou strategie pro podporu učebního prostředí, které povzbuzuje mluvení. Naučí se techniky k redukci úzkosti, podpoře interakce mezi vrstevníky a vytvoření kultury podpory, kde se studenti cítí pohodlně při používání angličtiny.

8. Reflexe a akční plánování (45 min)

Na závěr workshopu účastníci zreflektují své zkušenosti s učením a vytvoří proveditelné plány pro implementaci nových strategií ve svých třídách. Tato část povzbudí učitele k nastavení osobních cílů a diskusi o tom, jak měřit zlepšení plynulosti u svých studentů.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 10.04.2026, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 749 PSYCHICKÉ PROBLÉMY DĚTÍ A MOŽNOSTI JEJICH ŘEŠENÍ

Lektor/ka kurzu
Mgr. Kamil Novák
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V současné době se jedná o aktuální téma, které prochází celou společností. Tento seminář se zaměřuje na to, jakým způsobem lze v rámci školního prostředí řešit tyto problémy dětí, také uvedeme problematiku stresu, jak vlastně se stresem pracovat. Kromě toho se budeme věnovat tomu, co je vlastně škola schopna řešit a co již není pro školu řešitelné a kde hledat externí pomoc.

  1. HODINA – úvod, seznámení se základními pojmy, vyjasnění očekávání
  2. HODINA – interní zdroje školy, jak s nimi pracovat
  3. HODINA – externí zdroje školy, jak s nimi pracovat
  4. HODINA – konkrétní kazuistiky a možnosti řešení
  5. HODINA – konkrétní kazuistiky a možnosti řešení
  6. HODINA – práce školního poradenského pracoviště, práce v individuální rovině, skupinové práce, řízení vztahů v třídních kolektivech
  7. HODINA – práce školního poradenského pracoviště, práce v individuální rovině, skupinové práce, řízení vztahů v třídních kolektivech
  8. HODINA – závěrečné vyhodnocení

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 21.05.2026, 8:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 750 TŘÍDNÍ NEKÁZEŇ A MOŽNOSTI ŘEŠENÍ

Lektor/ka kurzu
Mgr. Kamil Novák
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V českých školách přibývá třídních kolektivů, které se vyznačují nekázní, zde platí, že kázeň je základním stavebním prvkem efektivního vzdělávacího procesu. V tomto semináři se zaměříme na postupy a metody, které vedou k vyšší míře kázně v třídních kolektivech.

  1. HODINA – úvod, seznámení se základními pojmy, vyjasnění očekávání
  2. HODINA – škola a kázeň
  3. HODINA – klasický a funkční přístup ke kázni
  4. HODINA – cesta ke kázni
  5. HODINA – techniky práce s třídními kolektivy
  6. HODINA – techniky práce s třídními kolektivy
  7. HODINA – školní poradenské pracoviště, externí zdroje školy
  8. HODINA – závěrečné vyhodnocení

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 28.05.2026, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes